Welkom op Center Parcs Informatie! HΓ©t informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Heropening Center Parcs parken Nederland πŸ‡³πŸ‡± . Het Meerdal & Parc Sandur: Geopend! Het Heijderbos, De Eemhof, Port ZΓ©lande, De Huttenheugte, De Kempervennen, Limburgse Peel: Vrijdag 29 mei 2020. Park Zandvoort: Vrijdag 5 juni 2020.

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door B767-300ER »

Op de Erperheide wordt pas in 2021 en later gerenoveerd.
Groeten Niels

HH: β€˜87/β€˜91/β€˜98/β€˜18
EH: β€˜92/β€˜19
KV: β€˜86/β€˜02/β€˜03/β€˜19/β€˜19
HB: β€˜87/β€˜04/β€˜18/β€˜19/β€˜20
MD: β€˜88/β€˜96/β€˜02/β€˜03/β€˜20
VM: β€˜08/β€˜18
BH: β€˜07
PZ: β€˜98
LB: β€˜85
VB: β€˜94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

Priscilla

Bericht door Priscilla »

Ik ben alweer aan het kijken voor de voorjaarsvakantie 2021..

Kwam toch echt wel leuke prijzen tegen (Park de Haan, premium cottage €304,- en de Vossemeren, premium cottage €435,-)
Nu twijfel ik erg tussen deze twee parken.
De Vossemeren kennen we erg goed, en is echt ons favoriete park tot op heden, maar aan de andere kant is de Haan ruim 100 euro goedkoper, maar natuurlijk nog onbekend terrein..

Hoef natuurlijk nog niet per se nu al te boeken, maar ben toch wel benieuwd naar wat jullie zouden doen in dit geval. Kiezen voor het bekende (dus altijd goed), of voor het onbekende gaan (wat natuurlijk ook helemaal super kan zijn)...
VM '98 '99 '00 '19
HB '07
KV '08

Next; VM '20

Rooiereinder

Bericht door Rooiereinder »

In september ben ik op het park geweest van de haan voor een week, ik kan het zeker aanraden als ik de foto’s nu ook zie hoe het al is geworden is het zeker de moeite waard ook de omgeving park bevindt zich dicht bij de zee.

Wilco

Bericht door Wilco »

Priscilla schreef: ↑
12 apr 2020, 22:26
Hoef natuurlijk nog niet per se nu al te boeken, maar ben toch wel benieuwd naar wat jullie zouden doen in dit geval. Kiezen voor het bekende (dus altijd goed), of voor het onbekende gaan (wat natuurlijk ook helemaal super kan zijn)...

Ik ben het weekend van 28 februari t/m 2 maart met 8 personen op Park de Haan geweest. Als ik de keus moet maken dan is het voor mij niet zo moeilijk, ik ga niet meer naar de Haan. De cottages zijn opgeknapt (halve bak), maar erg krap. De Market Dome is wel erg mooi geworden, maar de bowling/sport cafe is gewoon nog een oude meuk. Nou weet ik dat men nog bezig is met de ombouw van Sunparks naar CenterParcs, maar de ligging, omgeving en bouw van de cottages kunnen ze niks aan veranderen. Het zwembad is nog niet zoals we van Centerparcs gewend zijn, ook niet nadat de wildwaterbaan is toegevoegd.

Ik weet dat de Vossemeren ook een opknapbeurt nodig heeft, maar om het echte β€œCenterparcs-gevoel” te krijgen zou ik toch naar de Vossemeren gaan.

Priscilla

Bericht door Priscilla »

Wilco schreef: ↑
12 apr 2020, 22:38
Ik ben het weekend van 28 februari t/m 2 maart met 8 personen op Park de Haan geweest. Als ik de keus moet maken dan is het voor mij niet zo moeilijk, ik ga niet meer naar de Haan. De cottages zijn opgeknapt (halve bak), maar erg krap. De Market Dome is wel erg mooi geworden, maar de bowling/sport cafe is gewoon nog een oude meuk. Nou weet ik dat men nog bezig is met de ombouw van Sunparks naar CenterParcs, maar de ligging, omgeving en bouw van de cottages kunnen ze niks aan veranderen. Het zwembad is nog niet zoals we van Centerparcs gewend zijn, ook niet nadat de wildwaterbaan is toegevoegd.

Ik weet dat de Vossemeren ook een opknapbeurt nodig heeft, maar om het echte β€œCenterparcs-gevoel” te krijgen zou ik toch naar de Vossemeren gaan.

Zwembad is voor ons wel echt een grote dealbreaker.. Hebben een zoontje van 5, en we brengen dus echt heel veel tijd in het zwembad door.
De cottages vind ik altijd een net iets minder belangrijk puntje, maar inderdaad wel de dingen die er te doen zijn, zijn voor ons erg belangrijk. Dus zwembad, bowlen, gamehal etc.

Bedankt voor de feedback, ik ga dit zeker meenemen in de beslissing :)
VM '98 '99 '00 '19
HB '07
KV '08

Next; VM '20

verena

Bericht door verena »

Waar je ook rekening mee moet houden is met vind ik persoonlijk een gevaarlijke trap in de ex sunparks huisjes dit vind ik ook iets die mij persoonlijk met kleine kinderen wat tegenhoudt vossemeren heeft alles gelijkvloers
Reeds veel jaren erperheide ervaring 8-)

Picardo

Bericht door Picardo »

Wij zijn aan het kijken voor een midweekje centerpars ( 4 pers vip ) . Het valt mij op dat er gigantische verschillen in de grootte zijn . Vossemerren is een 4 pers vip 75m2 en op de kempervennen is het zelfde huisje maar 55m2 … Dat scheelt echt heel veel ..

B767-300ER
Moderator

Klopt. Die op de Vossemeren zijn ruimer, net als op Heijderbos en Bispinger Heide.

Overigens heb ik me er niet aan kunnen storen. Die van 55m2 heb je ook op Meerdal en heb daar in Januari een heerlijke week in gehad.

Het ruimteverschil zit hem met name in de keuken.
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Ik heb het hier al eerder gevraagd maar twijfel nu tussen 2 parken. We gaan dan met onze dochter van 2, dus er moet voor haar wat te doen zijn. Wandelen doen we graag dus een beetje ruimte is fijn.

We twijfelen tussen de Huttenheugte en Heijderbos. Of maakt het dan beide niet zoveel verschil? Qua cottage ligt het aan de prijs. Γ“f jullie moeten tips hebbe haha. VIP vinden we fijn, maar vaak niet geldig met familiekorting. Zag bij het heijderbos de nieuwe cottages maar die hebben helaas geen bad haha.

B767-300ER
Moderator

Als je wilt wandelen op het park, Huttenheugte.
Wil je wandelen in de omgeving dan zeker Heijderbos.
Probeer eens iets te zoeken bij www.centerparcs.nl/babybox. Daar hebben ze 4P VIP voor soms leuke prijzen. Na augustus vallen de verbouwde cottages daar ook onder.
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Dat scheelt inderdaad een hele hoop. Voor een week in september een vernieuwde vip voor 665. Dat is nog te overzien

B767-300ER
Moderator

Geen dank :mrgreen:
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Iemand nog een verschil te noemen tussen eden vip en een β€˜gewone’ vernieuwde eden? Alleen de oppervlakte van eden vip (groter) en de vernieuwde vips zijn nieuwer (logisch natuurlijk) of zitten er nog andere verschillen?

Gaat om t Heijderbos

B767-300ER
Moderator

Je bedoeld een β€œgewone EDEN vip” en een β€œvernieuwde vip”? Een β€œgewone vernieuwde EDEN” bestaat namelijk nog niet.

De EDEN cottages hebben een ruimere keuken, een iets ruimere living, grotere slaapkamers. Kleinere open haard. (Met deurtje). De glasgevel maakt het bij de EDEN helemaal af. Deze woon/keuken is daardoor echt een stuk lichter. Tel dat op bij een hoger plafond en je hebt een veel ruimtelijker gevoel. De EDEN cottages zijn een jaar of 10 oud, vergeleken met de reguliere cottages die al bijna
35 jaar oud zijn op het Heijderbos.

Ik heb gekozen voor een β€œverbouwde VIP” ipv een β€œVIP EDEN”. Maar das puur omdat ik in een verbouwde cottage wou zitten en dat die goedkoper was dan de EDEN. Normaliter zou ik in dit geval de EDEN hebben gekozen, maar puur om de verbouwing kies ik nu de andere variant.
Groeten Niels

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Ja, dat bedoelde ik idd. Dankje voor je reactie. Ik zou zelf ook voor de vernieuwde vip kiezen maar mijn vriend wil echt nog heel graag naar een vip eden haha

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Hoi allemaal

Welke vernieuwde 4 persoons premium op heijderbos heeft een mooie ligging e.d.
Wij gaan onze reservering van oud en nieuw heijderbos sowieso omboeken naar een rustiger periode eind januari of begin maart.

Alvast maar weer bedankt voor jullie hulp!

Groetjes Sandra

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Aangezien de coronacrisis gelukkig steeds verder de goede kant op gaat (steeds minder beperkingen) zijn wij hier thuis enigzins voorzichtig aan het kijken wat we deze zomerperiode (maand augustus) gaan doen. Center Parcs heeft daarin natuurlijk een voorkeur, de afgelopen jaren bezochten we diverse parken Als Les Bois Francs, Algau, Port Zelande, Sunparks De Haan, e.d.

Afgelopen zomer hebben wij een week verblijf gehad in een 8pers VIP cottage op Park Algau. Het park met diens faciliteiten als de Market Dome, AquaMundo, de directe omgeving waren daarbij perfect. Ook het comfort en luxe van het huisje waren perfect en boven onze verwachtingen. Dat smaakt natuurlijk naar meer deze zomer dit jaar en daarmee ligt de lat om een gelijkwaardige vakantie te gaan boeken op een hoog niveau.

Wij zoeken het volgende:
- (Vrij) nieuw park
- 8personen, 1 huisdier, 4 slaapkamers
- Dichtbij de MarketDome
- Luxe van premium of VIP
- Mooie ruime Aqua Mundo met het liefst een wildwaterbaan, omdat in ons reisgezelschap een kleine meid zit van 4 jaar.
- 600 km of meer rijden is te ver. Park Algau was echt prima te doen, maar veel langer moet het niet worden
- Liefst nieuw park waar we nog niet geweest zijn

Villages Natures heeft al langer me aandacht, maar gezien de woekerprijzen zijn we er nog steeds niet geweest.

Welke parken heb ik nog niet bezocht?
- In Nederland alle CP-parken
- Belgie: Alleen CP Ardennes niet
- Duitsland: Bispringer Heide, Park Eifel, Bostalsee niet
- Frankrijk: Center Parcs Vienne niet

Wie kan me helpen :) ?

B767-300ER
Moderator

Als het voor komende augustus is zou ik me beperken tot Nederlandse Parken. Anders blijf je overgegeven aan de locale autoriteiten naast die van jouw eigen land.
1 nieuwe golf in een land en we zijn weer terug bij af.
Land op slot en jij kan niet op vakantie. Wil je dat risico nemen? De Fransen zijn bv niet voornemens de grenzen open te gooien voor vakantiegangers.

Als je aan Allgau gaat meten, dan voldoet geen enkel park aan de verwachtingen naast Village Natures Vrees ik. Je zal dan sowieso concessies moeten doen...

Eemhof in Nederland zit middenin de renovatie, de renovaties zijn erg mooi, alleen de 8 persoons zijn nog niet gebeurd. Idem op Heijderbos. De rest van de Nederlandse parken zijn nog niet gerenoveerd behalve Port Zelande, Park Zandvoort en Limburgse Peel. Exhter die drie parken komen niet in de buurt van de luxe en faciliteiten van Allgau.

En dat is meteen het probleem. Als Allgau de norm is, zal je naast Village Natures en nog wat andere Franse parken altijd teleurgesteld zijn. De voorzieningen zijn in de oude parken allemaal minder als Allgau en de cottages moeten nog gerenoveerd worden.
Heijderbos en Eemhof zijn prachtige parken in Nederland en in Duitsland vind ik dat ook van Bispinger Heide. Met 8p. ben je dan echter veelal wel aangewezen op een β€œgedateerde” cottage.
Kies je voor parken met gerenoveerde cottages, dan lever je qua Allgau altijd in op faciliteiten. (Villages natures en nog wat Franse parken uitgezonderd)

Aan jou de keuze ;)

Ps. CenterParcs Vienne zegt mij niets?
Groeten Niels

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

AquaSlide schreef: ↑
23 mei 2020, 16:51
- In Nederland alle CP-parken wel

Foutje in mijn post hierboven:
De Nederlandse parken heb ik allemaal al wel bezocht :geek:

Bedankt voor je bericht B767-300ER! Het maakt me de keuze er niet makkelijker op :oops:

B767-300ER
Moderator

Ik begrijp het.
Ik zelf vindt de Eemhof en het Heijderbos qua faciliteiten het mooist in Nederland. Het zwembad van de Eemhof is veruit de spectaculairste, maar het Heijderbos vind ik veruit het mooiste park qua bouw en ligging.
Qua Market Dome vond ik het Meerdal het ruimst opgezet dat verraste mij positief.
Wat je zou kunnen overwegen is een EDEN cottage.
Deze zijn nieuwe en heb je voor 8 personen op de Kempervennen in VIP maar ook voor 8 personen in Premium op de Kempervenenn. Persoonlijk vindt ik dat echt prachtige cottages. Ik weet echter niet hhoe je reisgezelschap eruit ziet maar inder andere 3 badkamers etc.
De Market Dome vind ikzelf weer iets minder (puur ondat deze wat krappig oogt) zwembad is gewoon goed (maar geen bijzonderheden ten opzichte van andere parken) en een hele grote kinderboerderij. Buitenactiviteiten ook super, incl activiteiten op het water.

Als je een luxe(re) cottage wilt en alle voorzieningen aanwezig, kies dan de 8P VIP EDEN op de Kempervennen

Maar daar hangt wel een prijskaartje aan.
Groeten Niels

MariΓ«tte
Beheerder

Bericht door MariΓ«tte »

dylan2001 schreef: ↑
23 mei 2020, 16:18
Hoi allemaal

Wij gaan onze reservering van oud en nieuw heijderbos sowieso omboeken naar een rustiger periode eind januari of begin maart.

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Wat zijn je wensen? Dichtbij de Market Dome, aan een watertje?

Roy

Bericht door Roy »

AquaSlide schreef: ↑
23 mei 2020, 16:51
Aangezien de coronacrisis gelukkig steeds verder de goede kant op gaat (steeds minder beperkingen) zijn wij hier thuis enigzins voorzichtig aan het kijken wat we deze zomerperiode (maand augustus) gaan doen. Center Parcs heeft daarin natuurlijk een voorkeur, de afgelopen jaren bezochten we diverse parken Als Les Bois Francs, Algau, Port Zelande, Sunparks De Haan, e.d.

Afgelopen zomer hebben wij een week verblijf gehad in een 8pers VIP cottage op Park Algau. Het park met diens faciliteiten als de Market Dome, AquaMundo, de directe omgeving waren daarbij perfect. Ook het comfort en luxe van het huisje waren perfect en boven onze verwachtingen. Dat smaakt natuurlijk naar meer deze zomer dit jaar en daarmee ligt de lat om een gelijkwaardige vakantie te gaan boeken op een hoog niveau.

Wij zoeken het volgende:
- (Vrij) nieuw park
- 8personen, 1 huisdier, 4 slaapkamers
- Dichtbij de MarketDome
- Luxe van premium of VIP
- Mooie ruime Aqua Mundo met het liefst een wildwaterbaan, omdat in ons reisgezelschap een kleine meid zit van 4 jaar.
- 600 km of meer rijden is te ver. Park Algau was echt prima te doen, maar veel langer moet het niet worden
- Liefst nieuw park waar we nog niet geweest zijn

Villages Natures heeft al langer me aandacht, maar gezien de woekerprijzen zijn we er nog steeds niet geweest.

- In Nederland alle CP-parken

De 8 persoons Waterfront Suite bij De Eemhof zijn prachtig en relatief luxe, verder fantastisch uitzicht vanuit ruim balkon over de haven en het meer. Wel circa 5 a 10 min lopen naar de Market Square die juist in de zomer heel fijn is.

B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef: ↑
23 mei 2020, 16:18
Hoi allemaal

Groetjes Sandra

Hi Sandra

Het stukje 654-665 ligt mooi. Redelijk beschut tussen de bomen. De 4P premium vernieuwd zijn sowieso lekker ruim ondat dit oude 6P Comfort huisjes betreft. Een zeer goede keuze met naar mijn idee een prima prijs kwaliteit verhouding.

Volgens mij worden de cottages 701-705 ook ook 4P premium. Liggen een stuk opener en hebben redelijk vrij uitzicht. Ik heb er ook foto’s van (van het uitzicht)
Succes met je keuzes
Groeten Niels

dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Dank je wel, ga maandag bellen

B767-300ER
Moderator

In januari heb je zeker in de midweken erg veel rust. Weet niet of dat een optie is?
Groeten Niels