Welkom op Center Parcs Informatie.

[Landal] Het Vennenbos - Parkfoto's

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Plaats reactie
simon

[Landal] Het Vennenbos - Parkfoto's

Bericht door simon »

De Park Plaza van Het Vennenbos is niet supergroot, maar biedt toch aan heel wat faciliteiten onderdak, zoals aan 4/5 restaurants, de Parkshop (supermarkt met uitgebreide bakkerij) en Gifts & Fashion (winkel voor kledij, speelgoed, souvenirs en deco), Gamecity, het indoor Speelbos, het Subtropisch Zwemparadijs, de bowling, het podium en een info- en verhuurbalie.

Qua restaurants is er keuze uit het Family Buffet Restaurant, grillrestaurant Steaks & Burgers, Pizza Limone en de Beach Snack. Daarnaast is er ook Het Plein, dat zich deels binnen en deels buiten bevindt. Buiten geniet je er van een mooi terras, welke zeker 's zomers heerlijk vertoeven moet zijn. Binnen wordt dit gedeeld met Pizza Limone, waarbij ik de menukaar best beperkt vond voor een soort grand café. Naast al dit is er ook nog een IJscorner, de pizza-automaat en een foodtruck. Keuze genoeg dus in (de omgeving van) deze Park Plaza!

Wat mij een beetje stoorde, was dat de Steaks & Burgers gesloten was in het weekend, en dat de menukaart van Het Plein heel eentonig is met enkel borrelplanken, gebak en pizza. Hier miste ik wel wat anders, al was het maar om te lunchen.

Qua aankleding herken je nog wat de stijl van Center Parcs, maar Landal heeft dit al een grote metamorfose gegeven, waardoor het er best hip en eigentijds uitziet. Ik herken vooral de stijl van De Lommerbergen hierin, maar dat is ook niet zo verwonderlijk ;-)

Afsluiten doe ik met een kleine anekdote: ten tijde van Center Parcs was dit de Parc Plaza, en tegenwoordig hanteert Landal opnieuw de naam Park Plaza. Tijdens het Gran Dorado-tijdperk was dit immers de Gran Place!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
simon

Re: [Landal] Het Vennenbos - Parkfoto's

Bericht door simon »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

simon

Bericht door simon »

Het Subtropisch Zwemparadijs op Het Vennenbos lijkt misschien klein, maar is toch best compleet! Je vindt er een leuke wildwaterbaan, 2 grote buisglijbanen, 2 kleine glijbanen in het Junglebad, 3 glijbanen in het Water Playhouse, een golfslagbad, kinderbad, lagunebad, kruidenbad, buitenbad, 2 bubbelbaden en een solarium. De basis is duidelijk goed gezet door Center Parcs, maar Landal heeft het een mooie eigen draai gegeven met de moderne aankleding als surfersparadijs en met de geslaagde uitbreiding van het Water Playhouse. Dit alles doet het er weer hedendaags uitzien. Enige minpunt vond ik de lockers, want die waren quasi allemaal gelijk van grootte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simon

Bericht door simon »

Wanneer je Het Vennenbos oprijdt en er rondwandelt, herken je de opzet van een klassiek Center Parcs, maar toch is er ook al heel wat veranderd doorheen de tijd. Het is er een waar kinderparadijs, met talrijke activiteiten voor jong en oud, maar ook een gratis doolhof en gratis footgolf! De Laser Battle kost 7,50 euro pp en was heel leuk om te doen! Wij waren trouwens proefpersoon voor een nieuwe opzet hierin, die we zeker geslaagd vonden.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simon

Bericht door simon »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simon

Bericht door simon »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simon

Bericht door simon »

Om deze reeks af te sluiten, nog een laatste terugblik met een rondje op het park, door de natuur en langs de cottages. Het Vennenbos is duidelijk een bosrijk park, met heel wat leuke vennetjes.

Als je er even rondwandelt, merk je wel dat het park een paar keer werd uitgebreid op vlak van cottages. Zo zijn er verschillende grijstinten in de bakstenen, en schelen die ook in grootte. Het houtwerk werd intussen wel in verschillende kleuren geschilderd, maar verder geeft het wel wat een grauwe indruk, en dan zeker met een grijze lucht erbij.

Een paar jaar geleden trof een brand een aantal cottages, die verloren waren en dus werden afgebroken. Landal koos hier om een soortgelijk ontwerp te bouwen, dat naar de hedendaagse noden werd aangepast. Ik vind deze nieuwbouw zeer geslaagd, en hoop dat ze deze stijl ooit verder doortrekken.
Op het park leven heel wat dieren; je spot gemakkelijk eekhoorntjes, eenden, ganzen, zwanen en heel wat vogels. Prachtig toch? Zeker tijdens een ochtendwandeling als alles en iedereen nog ontwaakt.

Persoonlijk miste ik wel wat meer laagbegroeiing, al was het maar voor wat extra privacy bij je cottage.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

simon

Bericht door simon »

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel voor de zeer uitgebreide fotoreeks Simon, je hebt het park zo heel goed in beeld gebracht :D.

Ik zie toch wel nog heel veel Center Parcs elementen terug. Als ze de bungalows aan de buitenkant ook zouden opknappen dan ziet het park er nog beter uit.
simon

Bericht door simon »

Heel graag gedaan! En inderdaad, maar ook de grauwe lucht en de kale winternatuur dragen natuurlijk ook niet zo bij aan de sfeer... Wat mij betreft mogen ze gerust ook de stijl van de nieuwbouwcottages in zone 9 (901 - 903) op het park hanteren. Mooi om te zien dat ze voor passende nieuwbouw gekozen hebben, en die zagen er wel écht knap uit!

Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een super verslag van een erg fijn park. En wat fijn om te zien dat de vennen weer eens goed gevuld zijn, dat was wel eens anders.
Dank je wel voor de vele foto's!

simon schreef: 13 feb 2024, 17:25
Afbeelding
Wist je dat dit de oude ingang van het park is? Tof dat die er nog staat!
simon

Bericht door simon »

Graag gedaan! En ik dacht dat ik het eens gelezen had, maar kan me niet voorstellen hoe je het park dan opreed haha. Weet je daar iets meer van?

Tom...

Bericht door Tom... »

Nou, het park was destijds een stuk kleiner! Het waren vroeger alleen die 6P huisjes, dus deze ingang was gewoon de rand van het park...

Op deze foto uit het boek "Tussen tent en Villa" kun je het wel zien denk ik:

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Zal het morgen eens in detail bekijken. Merci alvast! :-)

Joost

Bericht door Joost »

Een geweldige fotoreeks Simon!

In december na vele jaren weer een bezoek gebracht aan dit park, waar nog altijd die oude Center Parcs-sfeer hangt inclusief de geel/zwarte wegwijzers! Best ruim opgezet ook, heb nog nooit zo'n lang wandelpad naar het huisje gehad. Landal heeft het zwembad een fantastische make-over gegeven, ik denk dat ze daar bij Het Meerdal best jaloers op zijn.
A state of happiness
Tom...

Bericht door Tom... »

Joost schreef: 16 feb 2024, 10:22 Landal heeft het zwembad een fantastische make-over gegeven, ik denk dat ze daar bij Het Meerdal best jaloers op zijn.
Daar ben ik het helemaal mee eens. Landal lijkt de oude CP baden beter te moderniseren dan CP zelf met zijn oude original baden doet… 😒
Martijn

Bericht door Martijn »

Toch grappig dat Center Parcs zelf ook nog denkt dat Het Vennenbos onderdeel van ze is: :lol:

Afbeelding
Repost op Instagram story, Center Parcs NL-account.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

:lol:
Tom...

Bericht door Tom... »

Hahaha, fantastisch :lol:
simon

Bericht door simon »

Haha, zalig :D

Plaats reactie

Terug naar “Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, Tropicana”