Welkom op Center Parcs Informatie.
[Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws
- Ranija
Re: [Landal] Het Vennenbos Informatie & Nieuws
We hebben een weekendje op het vennenbos begin september geboekt,maar nu zie ik dat de brasserie(het plein) dicht is?!
Weet iemand waarom en voor hoe lang dat is?
Weet iemand waarom en voor hoe lang dat is?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Ranija,
Wat balen zeg.
Ik vermoed een gebrek aan personeel?
Wat balen zeg.
Ik vermoed een gebrek aan personeel?
- Bungalow16
Ik was laatst een middagje op het Vennenbos en het is inderdaad door personeelsgebrek dat dit speelt. Dit probleem speelt overal! September wordt natuurlijk weer rustiger dus misschien veranderd dit nog wel.
- Ranija
Oke, nou ik hoop dat het in september weer open is.Bungalow16 schreef: 21 aug 2022, 10:19 Ik was laatst een middagje op het Vennenbos en het is inderdaad door personeelsgebrek dat dit speelt. Dit probleem speelt overal! September wordt natuurlijk weer rustiger dus misschien veranderd dit nog wel.
Ik heb het pas gezien toen ik de boeking gedaan had.
zo'n plaza (overdekt plein) geeft me toch net dat
centerparcs gevoel
- Fred_45jr
Er is een enorm groot personeelsprobleem bij het Vennenbos! Dit heb ik van een goede vriend, werkzaam binnen VB begrepen. Er zijn arbeidsmigranten ingehuurd om enige verlichting te bieden maar ook dit loopt verre van soepel.
Bestellingen gaan niet meer aan tafel maar mbv qr codes waardoor in het hoogseizoen ip iedereen tegelijk bestellingen kan doen wat leidt tot logistieke problemen.
Het buffetrestaurant is dicht, is nu een soort la place achtig concept geworden.
Erg jammer dat de horeca van dit park zo achteruit is gehold door de personele problemen.
Bestellingen gaan niet meer aan tafel maar mbv qr codes waardoor in het hoogseizoen ip iedereen tegelijk bestellingen kan doen wat leidt tot logistieke problemen.
Het buffetrestaurant is dicht, is nu een soort la place achtig concept geworden.
Erg jammer dat de horeca van dit park zo achteruit is gehold door de personele problemen.
- Nick25
heel jammer dat zoiets gebeurt.
- QBKW
We zijn er in het voorjaar geweest, en het werkte prima met de zelfbediening.
Lekker op je eigen tempo je drankje halen, niks mis mee. Alternatief was een qr-code, en kwamen ze het brengen.
Al met al vergelijkbare personeels issues als bij CP. Hier prima opgelost.
Lekker op je eigen tempo je drankje halen, niks mis mee. Alternatief was een qr-code, en kwamen ze het brengen.
Al met al vergelijkbare personeels issues als bij CP. Hier prima opgelost.
- simon
LB was zelfde principe en vond ik goed en vlot werken, geen klachten van.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Nieuw: Een snackautomaat voor honden.
Woef Woef! Helaas Bollo... Geen snacks voor jou, maar wel voor de vriendelijke viervoeters op Het Vennenbos .
De hondensnackautomaat is te vinden bij de receptie.
Hondensnackautomaat op Het Vennenbos.
Bron: Het Vennenbos.
Woef Woef! Helaas Bollo... Geen snacks voor jou, maar wel voor de vriendelijke viervoeters op Het Vennenbos .
De hondensnackautomaat is te vinden bij de receptie.
Hondensnackautomaat op Het Vennenbos.
Bron: Het Vennenbos.
- Fred_45jr
Een weekendje Vennenbos en bij deze een verslag
Aankomst
Wat is dat gemakkelijk, vanuit de landal-app kun je thuis al de sleutel activeren! Telefoon tegen de deur houden en je bent binnen. Je kunt altijd om een zgn tagger vragen om de deur te openen.
Bungalow
We hadden het type 6B1, ofwel een bungalow met verdieping en zitkuil. De schoonmaak was goed en de bungalow is vorig jaar gerestyld. Ze hadden, wat mij betreft, wel de muren mogen voorzien van stuukwerk, maar er is gekozen om de grote grijze stenen te verven. Dat geeft wel een oude indruk (ze zijn al ruim 50jr oud). Zo ook de buitenkant, dat mag ook echt wel voorzien worden van net pleisterwerk of zo.
Maar bedden liggen goed, goede keuken met vaatwasser. Een apart toilet in het halletje, de badkamer is voorzien van een goede douche. We hebben eigenlijk niets gemist! Ramen van enkel glas, dat had wat anders gemogen bij de verbouwing.
Het is, qua ruimte prima voor 6 personen.
Park plaza
Een compacte variant van de market dome maar wel compleet met diverse restaurants, winkels etc. Het was erg druk ivm sinterklaas zodat de terrassen helemaal vol zaten. De prijzen in de supermarkt zijn altijd wel duurder, weinig keuze uit B- of huismerk, er was veelal een a-merk.
Leuk was de black-friday deal in de boetiek met 20% korting op het gehele assortiment.
Zwemparadijs
Een mooi zwembad met diverse baden en attracties. Natuurlijk blijft de wildwaterbaan altijd de meeste mensen trekken maar ook het golfslagbad en playhouse waren druk.
Ik vind dat playhouse echt geweldig mooi en groot!! Het zou niet misstaan bij de AM van CP. De loods erom heen is wat minder, maar goed, dat is een detail voor de fans van het park.
Eten en drinken
We hebben 2x op het terras in de plaza gezeten. Een leuke borrelplank, wat bieren op de kaart, zo ook een eigen bier "Vennenblond" met aromas van eigen dennenappels, bijzonder van smaak ook lekker.
Het was enorm druk, alle tafels waren bezet en het aanwezige personeel heeft echt hard moeten werken. Dat resulteerde wel in lang wachten. Op zondag hebben we friet gehaald, prima en goed. Leuk is dat je 24u per dag een pizza kunt halen uit de pizza-automaat in de buurt van de ingang van de plaza. Wij hebben dit niet gedaan, maar de pizza's zouden prima smaken volgens andere bezoekers.
Activiteiten
Bowlen is altijd leuk en gezellig! Daarnaast hebben de kinderen genoten van Puk&Pelle show, een dag later van Sinterklaas. Erg leuk.
Wat ook leuk en origineel was: Wonderbos!! Een aantal verlichte kunstwerken / objecten die verspreid in het park te vinden zijn. Een soort miniversie van Glow Eindhoven. Echt leuk om zo in de avond een wandeling te maken over het park. Verder was het huis van sinterklaas er, zo ook een pietenhuis waar je leuk door de etalage kon kijken.
Park
Een prachtig, groen park! De typische infrastructuur van CP is en blijft geweldig. Je ziet er nog originele lantaarnpalen met de ufo-lampen en bewegwijzering.
Dat is dan ook wel een aandachtspunt: Er mag wel geinvesteerd worden in de wegen en paden! Veel kuilen, kapot asfalt en verlichting die het niet deed. Misschien een idee om dan ook lantaarnpalen etc hetzelfde te laten zijn. Nu is het echt een ratjetoe.
Tot slot
Het is en blijft een mooi en fijn park! Tot volgend jaar
Aankomst
Wat is dat gemakkelijk, vanuit de landal-app kun je thuis al de sleutel activeren! Telefoon tegen de deur houden en je bent binnen. Je kunt altijd om een zgn tagger vragen om de deur te openen.
Bungalow
We hadden het type 6B1, ofwel een bungalow met verdieping en zitkuil. De schoonmaak was goed en de bungalow is vorig jaar gerestyld. Ze hadden, wat mij betreft, wel de muren mogen voorzien van stuukwerk, maar er is gekozen om de grote grijze stenen te verven. Dat geeft wel een oude indruk (ze zijn al ruim 50jr oud). Zo ook de buitenkant, dat mag ook echt wel voorzien worden van net pleisterwerk of zo.
Maar bedden liggen goed, goede keuken met vaatwasser. Een apart toilet in het halletje, de badkamer is voorzien van een goede douche. We hebben eigenlijk niets gemist! Ramen van enkel glas, dat had wat anders gemogen bij de verbouwing.
Het is, qua ruimte prima voor 6 personen.
Park plaza
Een compacte variant van de market dome maar wel compleet met diverse restaurants, winkels etc. Het was erg druk ivm sinterklaas zodat de terrassen helemaal vol zaten. De prijzen in de supermarkt zijn altijd wel duurder, weinig keuze uit B- of huismerk, er was veelal een a-merk.
Leuk was de black-friday deal in de boetiek met 20% korting op het gehele assortiment.
Zwemparadijs
Een mooi zwembad met diverse baden en attracties. Natuurlijk blijft de wildwaterbaan altijd de meeste mensen trekken maar ook het golfslagbad en playhouse waren druk.
Ik vind dat playhouse echt geweldig mooi en groot!! Het zou niet misstaan bij de AM van CP. De loods erom heen is wat minder, maar goed, dat is een detail voor de fans van het park.
Eten en drinken
We hebben 2x op het terras in de plaza gezeten. Een leuke borrelplank, wat bieren op de kaart, zo ook een eigen bier "Vennenblond" met aromas van eigen dennenappels, bijzonder van smaak ook lekker.
Het was enorm druk, alle tafels waren bezet en het aanwezige personeel heeft echt hard moeten werken. Dat resulteerde wel in lang wachten. Op zondag hebben we friet gehaald, prima en goed. Leuk is dat je 24u per dag een pizza kunt halen uit de pizza-automaat in de buurt van de ingang van de plaza. Wij hebben dit niet gedaan, maar de pizza's zouden prima smaken volgens andere bezoekers.
Activiteiten
Bowlen is altijd leuk en gezellig! Daarnaast hebben de kinderen genoten van Puk&Pelle show, een dag later van Sinterklaas. Erg leuk.
Wat ook leuk en origineel was: Wonderbos!! Een aantal verlichte kunstwerken / objecten die verspreid in het park te vinden zijn. Een soort miniversie van Glow Eindhoven. Echt leuk om zo in de avond een wandeling te maken over het park. Verder was het huis van sinterklaas er, zo ook een pietenhuis waar je leuk door de etalage kon kijken.
Park
Een prachtig, groen park! De typische infrastructuur van CP is en blijft geweldig. Je ziet er nog originele lantaarnpalen met de ufo-lampen en bewegwijzering.
Dat is dan ook wel een aandachtspunt: Er mag wel geinvesteerd worden in de wegen en paden! Veel kuilen, kapot asfalt en verlichting die het niet deed. Misschien een idee om dan ook lantaarnpalen etc hetzelfde te laten zijn. Nu is het echt een ratjetoe.
Tot slot
Het is en blijft een mooi en fijn park! Tot volgend jaar
- sealynx
Bedankt, leuk om te lezen. Mocht je pas echt om 16:00 het park op, of mag je al eerder binnen? Bij andere parken van Landal mag je vaak eerder al gebruik maken van de faciliteiten, en als je bungalow vroeger klaar is, kun je dat in de app zien en kun je binnen. Dat werkt echt briljant.
Ik ben een paar jaar terug ook op dit park geweest. Toen waren de wegen ook al aan upgrade toe. Of vooral de bermen aan weerszijden ervan. Zoals je schrijft veel gaten en diepe kuilen. Wij zaten toen trouwens bij de oude receptie (nu wasserette en logistiek voor beddengoed). Daar liggen ook nog alle oude wegen van de ingang, wat het daar een nogal verharde indruk gaf. Hier zouden ze wat mij betreft eea mogen weghalen en beplanten.
Ik ben een paar jaar terug ook op dit park geweest. Toen waren de wegen ook al aan upgrade toe. Of vooral de bermen aan weerszijden ervan. Zoals je schrijft veel gaten en diepe kuilen. Wij zaten toen trouwens bij de oude receptie (nu wasserette en logistiek voor beddengoed). Daar liggen ook nog alle oude wegen van de ingang, wat het daar een nogal verharde indruk gaf. Hier zouden ze wat mij betreft eea mogen weghalen en beplanten.
- simon
Heel leuk om te lezen, bedankt voor je review!
Het is fijn dat Landal zo respectvol omgaat met deze ex-CP-parken. Ik had ook nostalgische gevoelens op De Lommerbergen, maar deel je mening wat betreft de oude indrukken die het park ook heeft. De muuraankleding, de daken, de ramen, de wegen... zouden ook een upgrade mogen krijgen.
Het is fijn dat Landal zo respectvol omgaat met deze ex-CP-parken. Ik had ook nostalgische gevoelens op De Lommerbergen, maar deel je mening wat betreft de oude indrukken die het park ook heeft. De muuraankleding, de daken, de ramen, de wegen... zouden ook een upgrade mogen krijgen.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
- Tom...
Heel leuk om te lezen dit!
Wij gaan binnenkort een weekendje naar Het Vennenbos, ik heb zo het idee dat dit park op de een of andere manier erg van De Lommerbergen verschilt?! Niet alleen qua park (dat moge duidelijk zijn), maar meer qua hoe alles gerund wordt?! Ik ben erg benieuwd, de laatste keer dat ik hier een dagje ben gaan zwemmen is jaren geleden en ik heb hier nog nooit geslapen. Dat wordt een weekendje CP historie snuiven
Dank voor de tips en meningen, dat is altijd fijn om te lezen.
Wij gaan binnenkort een weekendje naar Het Vennenbos, ik heb zo het idee dat dit park op de een of andere manier erg van De Lommerbergen verschilt?! Niet alleen qua park (dat moge duidelijk zijn), maar meer qua hoe alles gerund wordt?! Ik ben erg benieuwd, de laatste keer dat ik hier een dagje ben gaan zwemmen is jaren geleden en ik heb hier nog nooit geslapen. Dat wordt een weekendje CP historie snuiven
Dank voor de tips en meningen, dat is altijd fijn om te lezen.
- Fred_45jr
Je mag al eerder het park op hoor en je kunt de hele dag gebruik maken van bijv het zwembad, de bungalowsleutel werkt iig vanaf 16 uur.sealynx schreef: 29 nov 2022, 12:44 Bedankt, leuk om te lezen. Mocht je pas echt om 16:00 het park op, of mag je al eerder binnen? Bij andere parken van Landal mag je vaak eerder al gebruik maken van de faciliteiten, en als je bungalow vroeger klaar is, kun je dat in de app zien en kun je binnen. Dat werkt echt briljant.
Bij de oude ingang heb je idd 2 asfaltwegen en in het midden een wandelpad. Een mooie herinrichting naar de plaza zou welkom zijn. Ik weet niet of Landal een standaard huisstijl heeft mbt borden op parken maar dat mag hier wel ingevoerd worden.
- sealynx
Voorheen hadden ze volgens mij wel standaard borden, donkergroen met witte letters en pijlen. Meestal geplaatst in een frame dat eruit ziet als een dikke buis. Laatste tijd zie ik bij de centra vaak ook één paal met witte borden en lichtgroene letters. Heel afwijkend, iets te opvallend en vaak qua looprichtingen niet helemaal lekker gericht omdat de borden echt 90 graden t.o.v. elkaar staan, en bestemmingen niet.
- sealynx
Aanvulling. Hier een link naar ontwerp van de nieuwe wegwijsborden. Ik zie dat ze niet alleen de grote paal bij het centrum zo doen, maar meer. Ik ben er zelf echt geen fan van. Het mag wat minder wit, opvallend en knallend t.o.v. natuurlijke omgeving. De nieuwe borden bij de parkingangen vind ik dan wel weer heel mooi.
https://cl.nl/project/landal-het-land-van-bartje/
En hier een link naar een review van Vennenbos, met ook een foto van de oude huisstijl.
https://www.parkvakanties.nl/blog/landa ... vennenbos/
https://cl.nl/project/landal-het-land-van-bartje/
En hier een link naar een review van Vennenbos, met ook een foto van de oude huisstijl.
https://www.parkvakanties.nl/blog/landa ... vennenbos/
- quincyj1998
Dankjewel voor de informatie.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
- sealynx
Gisteren spontaan een dagje Vennenbos gedaan. Blijft een leuk park met superleuk zwembad.
Ik zag voornamelijk de oude huisstijl aan bebording, maar in een lichtere tint dan ik gewend was. Gelukkig (nog) niet de nieuwe bebording. Wel zag ik op wat lantaarnpalen zwarte bordjes met gele letters. Komen die nog uit de CP-tijd? Ik ken ze niet van Landal.
Ook deze keer weer overal auto's op het park, echt jammer. Ik moet ook zeggen, wat minder opgevoede mensen zullen snel denken dat het prima kan, want in de bermen is plek zat, maar daar groeit dan ook echt geen enkel sprietje gras meer. En het zijn deze auto's die de kuilen en kapotte wegranden veroorzaken. Mijn advies aan Landal zou zijn om overal langs de wegen boomstronken neer te leggen, met zo nu en dan een laad- en losvak. Geeft leuke natuurlijke uitstraling, en maakt dat een geparkeerde auto snel in de weg staat. Dan zijn mensen eerder geneigd de parking te gebruiken.
Ik zag voornamelijk de oude huisstijl aan bebording, maar in een lichtere tint dan ik gewend was. Gelukkig (nog) niet de nieuwe bebording. Wel zag ik op wat lantaarnpalen zwarte bordjes met gele letters. Komen die nog uit de CP-tijd? Ik ken ze niet van Landal.
Ook deze keer weer overal auto's op het park, echt jammer. Ik moet ook zeggen, wat minder opgevoede mensen zullen snel denken dat het prima kan, want in de bermen is plek zat, maar daar groeit dan ook echt geen enkel sprietje gras meer. En het zijn deze auto's die de kuilen en kapotte wegranden veroorzaken. Mijn advies aan Landal zou zijn om overal langs de wegen boomstronken neer te leggen, met zo nu en dan een laad- en losvak. Geeft leuke natuurlijke uitstraling, en maakt dat een geparkeerde auto snel in de weg staat. Dan zijn mensen eerder geneigd de parking te gebruiken.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Leuk een dagje Het Vennenbos, dank je wel voor je bericht hierover .
Bedoel je onderstaand met zwarte bordjes met gele letters?
Bedoel je onderstaand met zwarte bordjes met gele letters?
- sealynx
Ja, dat zijn ze.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Die stammen nog uit de Center Parcs tijd.
- sealynx
Cool.
Wat me trouwens nu ook weer opviel bij het Vennenbos, was dat de vennen erg laag staan. Het trekveertje is nu ook verwijderd, was vorige keer dat ik er was al niet meer bruikbaar. Volgens mij stond het water wel een meter dan wat ooit zichtbaar het normale peil moet zijn geweest. Als ik zoek naar de grondwaterstanden in de omgeving, die zijn weer op oud niveau, dat kan het probleem dus niet zijn. Daarom even wat verder gezocht, en ik kom een vaag forum tegen (link hieronder) waarop iemand beweerd dat er een lek zit in de vennen. Weet iemand hier meer van?
Eerder hebben we ook al geconstateerd dat in de noordkant van het park een aantal vennen zijn gedempt. Wanneer dat plaatsgevonden had werd niet precies duidelijk. Ik ben benieuwd of dat er mee van doen heeft.
https://www.weerwoord.be/m/2474648
Wat me trouwens nu ook weer opviel bij het Vennenbos, was dat de vennen erg laag staan. Het trekveertje is nu ook verwijderd, was vorige keer dat ik er was al niet meer bruikbaar. Volgens mij stond het water wel een meter dan wat ooit zichtbaar het normale peil moet zijn geweest. Als ik zoek naar de grondwaterstanden in de omgeving, die zijn weer op oud niveau, dat kan het probleem dus niet zijn. Daarom even wat verder gezocht, en ik kom een vaag forum tegen (link hieronder) waarop iemand beweerd dat er een lek zit in de vennen. Weet iemand hier meer van?
Eerder hebben we ook al geconstateerd dat in de noordkant van het park een aantal vennen zijn gedempt. Wanneer dat plaatsgevonden had werd niet precies duidelijk. Ik ben benieuwd of dat er mee van doen heeft.
https://www.weerwoord.be/m/2474648
- markieanta
- Moderator
Dat zou maar zo kunnen dat de vennen lek zijn. Meestal wordt er in een zanderige omgeving eerst een waterdichte laag in de vorm van leem of klei aangebracht en vervolgens wordt er water in gezet. De kans is natuurlijk dat ze in de loop der jaren door de afdichtende laat zijn geschoten met het onderhoud met dit als gevolg v
- Tom...
Ik sprak gisteren bij toeval een vriendelijke receptiemedewerker, die er al 36 jaar werkt.sealynx schreef: 23 sep 2021, 15:28 Wat ik nu toch heb ontdekt: er zijn ooit vennen van het vennenbos gedempt .
Ik kwam op deze site: https://urbanist.nu/verhaal/vakantiefa ... vennenbos/ een luchtfoto tegen (naast de foto van het bord met softijs) waarop de huisjes ten noorden van waar nu het doolhof ligt net gebouwd lijken te zien. Althans, het groen is er nog niet zo weelderig als elders op het park of zoals tegenwoordig. Het gaat dam om de huisjes thans in de serie 100-130 en 200-240. Op deze foto is duidelijk te zien dat er tussen deze huisjes een watertje ligt. Dat watertje is er tegenwoordig niet meer. Wanneer ik op de huidige luchtfoto kijk (google) dan lijkt dit watertje ook nog min of meer zichtbaar te zijn, wat mogelijk op een hoogteverschil wijst (maar het kan ook aan het maaien liggen). Er lag zelfs een eilandje in en zelfs dat lijkt nu nog herkenbaar.
Wie weer hier meer van? Wanneer werd het gedempt? Met welke reden? Heeft iemand meer foto's van toen en nu?
Hij vertelde dat dat ven gedempt is omdat het grondwater gewoon aan het zakken is en dit ven droog kwam te staan. Dat is ook de reden dat de andere vennen zo leeg zijn. Er is heel vroeger nog een tijdje grondwater omhoog gepompt om de vennen te vullen, maar dat mocht niet meer, dus zijn ze daarmee gestopt. Vroeger waren de vennen veel voller en er was zelfs een tijd dat ze 's nachts in het voormalige Pannenkoekenhuisje (bij het strandje) moesten gaan kijken of het niet onder water stond.
- sealynx
Dan ben ik bang dat we alvast een nieuwe naam moeten gaan bedenken voor het park. Kuilenbos?
- Wildwaterbaan_88
Dat is niet best. Ik hoop dat ze er toch een oplossing voor gaan verzinnen. Het zou zonde zijn als ze het niet zouden herstellen. Sowieso vind ik de infrastructuur en het groen niet zo best meer op het park. Alle "grijze" bungalows liggen zo kaal zonder groen. Dat had Center Parcs toch stukken beter voor elkaar.
- Fred_45jr
Ik vind mn de infrastructuur echt achterstallig. Nieuw asfalt is geen verkeerde keuze. CP gaat alle paadjes naar de bungalow's vernieuwen, dat mag hier ook wel gebeuren.Wildwaterbaan_88 schreef: 15 dec 2022, 17:53 Dat is niet best. Ik hoop dat ze er toch een oplossing voor gaan verzinnen. Het zou zonde zijn als ze het niet zouden herstellen. Sowieso vind ik de infrastructuur en het groen niet zo best meer op het park. Alle "grijze" bungalows liggen zo kaal zonder groen. Dat had Center Parcs toch stukken beter voor elkaar.
Mbt het groen heb ik begrepen dat de kaalslag deels te maken heeft met het feit dat veel bungalows te donker, muf en vochtig zijn door de vele bomen. Nu is het wat lichter.
De droge vennen is jammer want het is wel een selling point van het park.
Ik weet dat de bungalows eigendom zijn van particulieren maar van wie is het park?
- Wildwaterbaan_88
Snap de keuze van de ontbossing wel, maar vul het dan op met struiken en planten voor privacy lager dan de bungalows. Het is zo zonde hoe dit ooit mooie en groene park zo lelijk is geworden.
Daarnaast weet ik dat de grond samen met De Lommerbergen van de britse investerings maatschappij Long Harbour is.
Daarnaast weet ik dat de grond samen met De Lommerbergen van de britse investerings maatschappij Long Harbour is.
- simon
OPEN BEDRIJVENDAG OP HET VENNENBOS
Vandaag openen wij onze deuren speciaal voor jullie! Mogen wij jullie verwelkomen tijdens de Open Bedrijven Dag op Landal Het Vennenbos? Een dag vol leuke activiteiten, interessante rondleidingen en lekkernijen! https://www.openbedrijvendag.nl/deelnem ... -vennenbos
Iemand die toevallig gaat? Voor mij is het wat te ver en reedq andere plannen.
Vandaag openen wij onze deuren speciaal voor jullie! Mogen wij jullie verwelkomen tijdens de Open Bedrijven Dag op Landal Het Vennenbos? Een dag vol leuke activiteiten, interessante rondleidingen en lekkernijen! https://www.openbedrijvendag.nl/deelnem ... -vennenbos
Iemand die toevallig gaat? Voor mij is het wat te ver en reedq andere plannen.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Leuk zo'n opendag, bedankt voor het melden Simon.
Helaas kan ik vandaag er niet naartoe gaan, maar misschien iemand anders wel en wil er een paar foto's maken?
Helaas kan ik vandaag er niet naartoe gaan, maar misschien iemand anders wel en wil er een paar foto's maken?
- sealynx
Ik lees vandaag in het ED dat de grondwaterstand in Brabant vrijwel overal weer is hersteld. Bij het meetpunt in de buurt van Hapert is het zelfs 'erg nat'. Nu is het natuurlijk zo dat het een km verder op al weer heel anders kan zijn, dus ik vroeg me af hoe het nu staat met de Vennen van het Vennenbos? Staan ze weer vol? Laatste keer dat ik er was, zag ik dat het trekpontje was verwijderd (of had ik dat al eens vermeld hier?), dat was al bijna onbruikbaar vanwege het lage water.
- markieanta
- Moderator
Dat is een interessante vraag. ik denk dat de vijvers zelf lek zijn en dat ze daarom geen water kunnen vast houden.
- sealynx
Zoiets las ik ook al, maar dat gaat natuurlijk alleen op wanneer ze hoger liggen dan het grondwaterpeil. Een lek ven, dat onder het grondwaterpijl zit, zou door het lek juist vol moeten lopen in plaats van leeg.
- markieanta
- Moderator
Klopt maar meestal ligt het grondwater in de zandgronden een stuk lager dan het omliggend maaiveld.
- Snakedockter