Welkom op Center Parcs Informatie.
Roompot mag Landal Het Vennenbos en De Lommerbergen nog niet overnemen!
- Nickos
Re: Roompot mag Landal Het Vennenbos en De Lommerbergen nog niet overnemen!
Anderzijds, men moet deze parken in een nieuwe werkende organisatie organiseren. Dus als al deze parken verder gaan onder de vlag Hoogeboom, dan kan een investeringsmaatschappij die groep overnemen en als los merk uitbaten.
- Wildwaterbaan_88
De kleine parkjes gaat Center Parcs er zeker niet bij nemen. En tegenwoordig hangt het meer af of de investeerder achter CP er potentie in ziet. Zonder investeerder is CP nergens.
- sealynx
Port Greve is heel anders georganiseerd dan Center Parcs. Ale huisjes zijn in particulier bezit en bovendien door die particulieren ingericht, onderhouden, etc. (met weliswaar een lijstje van voorwaarden van Landal). Een deel van de huisjes wordt om die reden niet verhuurd via Landal (dat is niet verplicht). Daardoor zijn er veel minder gastenopbrengsten. Zelf-gebruikers maken bovendien veel minder gebruik van voorzieningen en gaan veel minder vaak uit eten en doen minder boodschappen op het park. Daardoor dus ook minder opbrengsten. Dat is de reden dan Port Grève ondanks de behoorlijke omvang, relatief beperkte voorzieningen heeft. Dat zou bij CP volgens mij echt niet passen.Reginald41 schreef: 31 okt 2022, 19:07 Er is geen andere partijen die dure parken kan kopen dan Center Parcs het zelf kan. Port Greve zie ik meer Center Parcs worden straks die is groot genoeg.
In de lijst van parken die Roompot wil/moet afstoten, staan een aantal parken die misschien onder Sunparks zouden passen. Vooral is het toch een behoorlijke gevarieerde lijst, echt een rommeltje. Zal moeilijk zijn daar één merk van te maken.
Wat zou het merk Hogenboom nog waard zijn tegenwoordig? Er is al een flink aantal ex.-Hogenboomparken opgeknapt en aan Roompot toegevoegd. Daarnaast boek je eigenlijk alles via de site van Roompot. Welk merk aan een park hangt is behoorlijk verstopt.Nickos schreef: 31 okt 2022, 21:06 Anderzijds, men moet deze parken in een nieuwe werkende organisatie organiseren. Dus als al deze parken verder gaan onder de vlag Hoogeboom, dan kan een investeringsmaatschappij die groep overnemen en als los merk uitbaten.
- Reginald41
Port Greve is volledig eigendom van Landal en geen enkel huisjes zijn van particulieren!
- Jonas van Rijsbergen
Denk dat je je dit keer vergistReginald41 schreef: 01 nov 2022, 10:39 Port Greve is volledig eigendom van Landal en geen enkel huisjes zijn van particulieren!
- Reginald41
Nee, Port Greve wordt volledig door Landal gerund. Het staat ook op lijst onder kopje managed en owned! En ik ken iemand die op Port Greve werkt en vertelde mij dat geen enkel huisjes van particulieren zijn!
- sealynx
Zeker wel dat de meeste huisjes op Port Greve in particuliere handen zijn. Net als op de meeste anderen parken overigens. Alleen in het geval van Port Greve ligt er meer verantwoordelijkheid bij de eigenaren dan op de meeste andere parken. Kijk ook maar eens op de site van Landal Makelaardij, daar staan momenteel verschillende huisjes te koop van Port Greve (bijvoorbeeld deze: https://www.landalmakelaardij.nl/woning ... 6-type-6m/). Ook op andere Landal owned & managed parken kun je huisjes kopen trouwens. Ik kan me ook nog herinneren dat we ooit met de hele familie 3 huisjes naast elkaar hadden op Port Greve, met 3 keer een totaal ander meubilair.
Het verdienmodel van Port Greve was bij de bouw al om de huisjes snel door te verkopen (bekend verdienmodel van de meeste parken die sinds die jaren ontwikkeld zijn, en ook recent toegepast door CP bij bestaande parken). Het park is ook niet door Landal ontwikkeld, maar door ene meneer René Coltof. Het ging in 1986 al open met 200 woningen en kwam pas in 2000 bij Landal toen het al ca. 500 woningen had. Dhr. Coltof was ook de ontwikkelaar van Port Zélande, dat later doorverkocht werd aan Vendex. Hij had wel iets met Port denk ik, want in Den Helder heeft hij Port Poseidon willen stichten, maar dat strandde. En Port Scaldis in Breskens kwam ook uit zijn koker.
Waar ik misschien wel op terug moet komen, is dat er veel huisjes niet verhuurbaar zijn op Port Greve. Dat kun je vaak zien op de plattegrond, deze huisjes zijn dan wit. Op de plattegrond van Port Greve zie ik er zo snel maar één (nummer 12). Ik dacht me te herinneren dat dit er meer waren, maar daar vergis ik me mogelijk in. Op andere parken (meestal niet Landal owned) is dat soms wel tot de helft, vooral op de oude Creatief-parken.
Mieke Dings heeft in haar boek 'tussen tent en villa' een stukje over Port Greve opgenomen. Daarin schrijft ze onder andere de omvang van het zwembad en centrum voor kopers tegenviel, en dat er toen al discussies waren over de afdracht van gelden. Begin 1996 ging het zwembad failliet, vanwege gedoe over afdrachten. Het park was toen al onder Landal-vlag. Het ging pas in 1997 weer open, nadat het was overgenomen door de vereniging van eigenaren. Zie ook de Provinciale Zeeuwse Courant van 16 juli 1997, pagina 23.
Zo zie je trouwens maar, ook Landal verdient z'n eigen forum. Er valt genoeg over de parken te vertellen.
Het verdienmodel van Port Greve was bij de bouw al om de huisjes snel door te verkopen (bekend verdienmodel van de meeste parken die sinds die jaren ontwikkeld zijn, en ook recent toegepast door CP bij bestaande parken). Het park is ook niet door Landal ontwikkeld, maar door ene meneer René Coltof. Het ging in 1986 al open met 200 woningen en kwam pas in 2000 bij Landal toen het al ca. 500 woningen had. Dhr. Coltof was ook de ontwikkelaar van Port Zélande, dat later doorverkocht werd aan Vendex. Hij had wel iets met Port denk ik, want in Den Helder heeft hij Port Poseidon willen stichten, maar dat strandde. En Port Scaldis in Breskens kwam ook uit zijn koker.
Waar ik misschien wel op terug moet komen, is dat er veel huisjes niet verhuurbaar zijn op Port Greve. Dat kun je vaak zien op de plattegrond, deze huisjes zijn dan wit. Op de plattegrond van Port Greve zie ik er zo snel maar één (nummer 12). Ik dacht me te herinneren dat dit er meer waren, maar daar vergis ik me mogelijk in. Op andere parken (meestal niet Landal owned) is dat soms wel tot de helft, vooral op de oude Creatief-parken.
Mieke Dings heeft in haar boek 'tussen tent en villa' een stukje over Port Greve opgenomen. Daarin schrijft ze onder andere de omvang van het zwembad en centrum voor kopers tegenviel, en dat er toen al discussies waren over de afdracht van gelden. Begin 1996 ging het zwembad failliet, vanwege gedoe over afdrachten. Het park was toen al onder Landal-vlag. Het ging pas in 1997 weer open, nadat het was overgenomen door de vereniging van eigenaren. Zie ook de Provinciale Zeeuwse Courant van 16 juli 1997, pagina 23.
Zo zie je trouwens maar, ook Landal verdient z'n eigen forum. Er valt genoeg over de parken te vertellen.
- SuzieQ
Op Sandur zijn de huisjes ook in particuliere handen. Dit hoeft geen bezwaar te zijn.
Wel veel parken in het noorden zeg die ze gaan afstoten.
Wel veel parken in het noorden zeg die ze gaan afstoten.
- Heijderbos1
Zou er een buy back regeling zijn afgesproken?
Met andere woorden. Kan Centerparcs profiteren van hoge vastgoedprijzen en renovatie/inrichting contractueel afdwingen bij particulieren, om het in mindere tijden weer terug te kopen?
Verkoop kan maar eenmalig, waarna je nooit meer zo'n financiële impuls kan genereren op het park.
Wel kunnen ze het geld in een nieuw park/land investeren om het kunstje te herhalen.
Ik volg het beleid van P&V een beetje. Zij schuwen volgens mij niet om winsten uit vastgoed te gebruiken om operationele tekorten te dekken. Zij hebben in die zin mazzel gehad met Corona, want door de binnenlandse vakanties generen zij meer winst die ze kunnen steken in renovatie.
Als ze vastgoedwinst stoppen in faciliteiten i.p.v. in nieuw vastgoed dan droogt het geld langzaam op bij ene negatief resultaat.
Met andere woorden. Kan Centerparcs profiteren van hoge vastgoedprijzen en renovatie/inrichting contractueel afdwingen bij particulieren, om het in mindere tijden weer terug te kopen?
Verkoop kan maar eenmalig, waarna je nooit meer zo'n financiële impuls kan genereren op het park.
Wel kunnen ze het geld in een nieuw park/land investeren om het kunstje te herhalen.
Ik volg het beleid van P&V een beetje. Zij schuwen volgens mij niet om winsten uit vastgoed te gebruiken om operationele tekorten te dekken. Zij hebben in die zin mazzel gehad met Corona, want door de binnenlandse vakanties generen zij meer winst die ze kunnen steken in renovatie.
Als ze vastgoedwinst stoppen in faciliteiten i.p.v. in nieuw vastgoed dan droogt het geld langzaam op bij ene negatief resultaat.
- sealynx
Ik deel jouw zorg wel. Je kunt maar één keer de huisjes verkopen en de opbrengsten stoppen in opknappen van het park. Niet voor niets was het voor Landal een behoorlijke opgave om de huisjes van Lommerbergen op te knappen, het waren immers de eigenaren die flink mee moesten betalen (Landal betaalde zelf alleen voor de centrumvoorzieningen, wegen, paden, etc.). Creatief heeft daar de boel helemaal uitgepond, zonder daarover afdoende afspraken te maken. Landal kon pas aan de slag toen ca. 95% van de eigenaren akkoord was (anders zou er teveel verschil tussen oude en nieuwe woningen komen). Overigens zijn de panden van de centrumvoorzieningen na de verbouwing ook aan een investeerder doorverkocht.
Maar mogelijk heeft CP hierover nu wel goede voorwaarden aan de kopers opgelegd, ik heb daarvan geen idee.
Maar mogelijk heeft CP hierover nu wel goede voorwaarden aan de kopers opgelegd, ik heb daarvan geen idee.
- Bungalow16
Dat is niet waar het is een management park dat houdt in dat het wel onder landal valt maar de bungalows zijn van eigenaren en dus niet van Landal.Reginald41 schreef: 01 nov 2022, 18:56 Nee, Port Greve wordt volledig door Landal gerund. Het staat ook op lijst onder kopje managed en owned! En ik ken iemand die op Port Greve werkt en vertelde mij dat geen enkel huisjes van particulieren zijn!
- Reginald41
Reginald41 schreef: 01 nov 2022, 18:56 Nee, Port Greve wordt volledig door Landal gerund. Het staat ook op lijst onder kopje managed en owned! En ik ken iemand die op Port Greve werkt en vertelde mij dat geen enkel huisjes van particulieren zijn!
Bungalow16 schreef: 12 nov 2022, 18:43 Dat is niet waar het is een management park dat houdt in dat het wel onder landal valt maar de bungalows zijn van eigenaren en dus niet van Landal.
Nee, niet bij Heihaas en Port Greve, die valt helemaal in handen van Landal en huisjes ook!
- Dave S
Het blijft grappig om die discussies te lezen over het eventueel overnemen van parken door centerparcs. Die hebben jaren geleden al aangegeven geen parken meer te openen in Nederland. Als als als ze al parken in Nederland openen dan gaan ze bouwen en al helemaal niet overnemen. De kosten om het centerparcs uit te laten stralen is veel te hoog.
Maar goed, iedereen zijn eigen mening .
Mvg
Dave
Maar goed, iedereen zijn eigen mening .
Mvg
Dave
- 22-BT-FD
Dat was 10 jaar geleden, nu zijn er andere kansen. Met Sandur en Limburgse Peel laat Center Parcs zien dat ze ook kleinere parken willen ontwikkelen.
Marina Port Zelande zou hier goed bij passen.
Port Greve vind ik echter helemaal niet.
Heihaas zou goed passen bij Center Parcs aangezien dit park midden in het bos ligt, maar hier moet nog wel wat gebeuren, net als veel andere parken.
De Berkenhorst kunnen ze kopen als museumpark.
Ik ben bang dat degene die dit park koopt het zwembad gaat renoveren, het is echt origineel.
Ik heb de lijst doorgenomen en zag dat de volgende parken niet zijn te vinden in het aanbod van Roompot. Zijn deze al verkocht? Meer informatie is welkom.
Familyland
Panjevaart
Pagedal
Veerse Meer - bedoelt dat Veerse Kreek of Residence De Veerse Wende?
Marina Port Zelande zou hier goed bij passen.
Port Greve vind ik echter helemaal niet.
Heihaas zou goed passen bij Center Parcs aangezien dit park midden in het bos ligt, maar hier moet nog wel wat gebeuren, net als veel andere parken.
De Berkenhorst kunnen ze kopen als museumpark.
Ik ben bang dat degene die dit park koopt het zwembad gaat renoveren, het is echt origineel.
Ik heb de lijst doorgenomen en zag dat de volgende parken niet zijn te vinden in het aanbod van Roompot. Zijn deze al verkocht? Meer informatie is welkom.
Familyland
Panjevaart
Pagedal
Veerse Meer - bedoelt dat Veerse Kreek of Residence De Veerse Wende?
- Fred_45jr
CP heeft aangegeven dat in NL het soort vakanties wat zij aan willen bieden qua markt verzadigd is. Er is genoeg ruimte voor kleine parken, waar mn europarcs wel goed op in is gesprongen. Misschien dat er wat parels tussen zitten maar waarom zou CP de Berkenhorst terug gaan kopen? Dat zou een enorm opmerkelijke stap zijn. Strategisch kun je idd beter voor Port Greve en marina Zelande gaan.
Als er 1 koper moet zijn die alle parken op dient te kopen zal het geen CP zijn vermoed ik.
Als er 1 koper moet zijn die alle parken op dient te kopen zal het geen CP zijn vermoed ik.
- Heijderbos1
Centerparcs heeft aangegeven niet te gaan bouwen in NL of groots te investeren in nieuwe parken, omdat de markt verzadigd is.
Dit zijn bestaande parken die in de huidige markt ook een aandeel hadden.
Dat sluit volgens mij niet uit dat ze daar misschien een kans in zien.
Maar zelf verwacht ik niet dat ze er een park bijnemen.
De betzettingsgraden van de huidige parken zijn goed en de faciliteiten van de over te nemen parken zijn te beperkt.
Dit zijn bestaande parken die in de huidige markt ook een aandeel hadden.
Dat sluit volgens mij niet uit dat ze daar misschien een kans in zien.
Maar zelf verwacht ik niet dat ze er een park bijnemen.
De betzettingsgraden van de huidige parken zijn goed en de faciliteiten van de over te nemen parken zijn te beperkt.
- sealynx
Reginald41 schreef: 13 nov 2022, 16:41 Nee, niet bij Heihaas en Port Greve, die valt helemaal in handen van Landal en huisjes ook!
Nee, dat is echt niet waar. Ook bij management-parken van Landal zijn nagenoeg alle huisjes verkocht. Ook op parken als Heihaas, Coldenhove, Rabbit Hill, en al die andere met de typische Aegon-huisjes. Deze huisjes koop je dan vrijwel alleen als belegging, met beperkt of geen mogelijkheid voor eigen gebruik (behalve gewoon je eigen huisje boeken als een normale gast). Bij Port Greve veel meer mogelijkheden voor eigen gebruik, en veel meer verantwoordelijkheid voor de eigenaar voor interieur en onderhoud.
- Reginald41
Laat maar, je gelooft mij gewoon niet en we gaan niet meer welletjes/nietes door vechten, we houden netjes en hier laat ik discussie hier lekker bij.
- Bungalow16
Wat boven je gesteld wordt is inderdaad gewoon zo. Laten we wel de juiste informatie hebben en geen desinformatie doorspelen. Dat je misschien verkeerd geïnformeerd bent kan gebeuren maar dan hoeft het nog geen waarheid te zijn. Misschien is hier iemand die het nog iets beter kan duiden? Iemand die nog meer op het vuur zit?Reginald41 schreef: 15 nov 2022, 10:25 Laat maar, je gelooft mij gewoon niet en we gaan niet meer welletjes/nietes door vechten, we houden netjes en hier laat ik discussie hier lekker bij.
- simon
Wat betreft de verzadiging, ik vermoed dat CP vooral doelde om nog nieuwe parken te bouwen in de grootorde van de huidige parken. Intussen hebben ze ook ervaring met kleinere (en nog veel grotere) parken, wat volgens mij weer een verschil betekent met toen. Kijk naar Terhills, waar slechts 250 cottages zijn...
Op vlak van locaties, los van het 'over te nemen' aanbod, denk ik dat CP dan nog wat zou kunnen overnemen en doorontwikkelen in:
* Zeeland (het stukje dat aan België plakt of in de buurt van Middelburg)
* Noord-Holland (binnen de driehoek Den Helder, Alkmaar en Hoorn)
* Waddeneilanden
* regio rond Utrecht
* in het noorden, rond Leeuwarden en Groningen
Andere locaties in Nederland lijken mij te dicht bij andere parken, en dan wordt het net te veel... Hoewel ik nog steeds zou toejuichen dat parken als Het Vennenbos, De Lommerbergen, Hof van Saksen of Weerterbergen naar CP zouden gaan...
Op vlak van locaties, los van het 'over te nemen' aanbod, denk ik dat CP dan nog wat zou kunnen overnemen en doorontwikkelen in:
* Zeeland (het stukje dat aan België plakt of in de buurt van Middelburg)
* Noord-Holland (binnen de driehoek Den Helder, Alkmaar en Hoorn)
* Waddeneilanden
* regio rond Utrecht
* in het noorden, rond Leeuwarden en Groningen
Andere locaties in Nederland lijken mij te dicht bij andere parken, en dan wordt het net te veel... Hoewel ik nog steeds zou toejuichen dat parken als Het Vennenbos, De Lommerbergen, Hof van Saksen of Weerterbergen naar CP zouden gaan...
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- markieanta
- Moderator
Ik heb het idee dat de locaties die je noemt SImon, op de locatie midden in de provincie Utrecht na, zich ook niet echt lenen voor een CP. De parken aan zee hebben tenslotte ook alleen maar overgeërfd en er geprobeerd wat van te maken. Volgens mij proberen ze bij CP toch de parken zoveel mogelijk in de natuur te houden (in geval van CP dus bosrijke omgeving).
En om nu een nieuw park ergens op te zetten in Nederland is met alle bijkomende regelgeving natuurlijk ook geen doen.
En om nu een nieuw park ergens op te zetten in Nederland is met alle bijkomende regelgeving natuurlijk ook geen doen.
- sealynx
CP op de Waddeneilanden zie ik niet gebeuren. De eilanden zijn plekken waar mensen voor de natuur naartoe gaan, voor het eiland zelf, terwijl CP toch meer een verblijf achter de slagboom is. Een locatie meer in het midden van het land zou nog goed kunnen, regio Amersfoort/Apeldoorn. Berkenhorst zat natuurlijk op een prima plek, maar we weten allemaal wat daar mee gebeurd is. Ik denk dat de ex. Vendex-parken die aan zee zitten, prima locaties zijn, die stapje voor stapje toe kunnen groeien naar de echte CP-ervaring.
Ben zelf minder fan van de kleinere parken met de CP-formule. Sandur kan voor mensen echt een teleurstelling zijn, als ze andere parken gewend zijn. Terhills, hoe mooi het ook is, heeft toch ook wel hetzelfde probleem. Ik snap daarom prima dat CP voor groei vooral op het buitenland concentreert, waar niet alleen CP nieuw is, maar ook het hele concept van een vakantiepark nog minder bekend is.
Ben zelf minder fan van de kleinere parken met de CP-formule. Sandur kan voor mensen echt een teleurstelling zijn, als ze andere parken gewend zijn. Terhills, hoe mooi het ook is, heeft toch ook wel hetzelfde probleem. Ik snap daarom prima dat CP voor groei vooral op het buitenland concentreert, waar niet alleen CP nieuw is, maar ook het hele concept van een vakantiepark nog minder bekend is.
- Heijderbos1
Inderdaad. Het loont denk ik ook om een tiental parken te hebben.
Je kunt ze een stukje identiteit meegeven, maar toch herkenbaarheid houden.
Je merkt hier, en in de eigen omgeving, dat mensen gevoel hebben bij een park en vergelijk maken met andere parken. Dat heb ik mensen over Landal/ Roompot nooit horen doen.
Je kunt ze een stukje identiteit meegeven, maar toch herkenbaarheid houden.
Je merkt hier, en in de eigen omgeving, dat mensen gevoel hebben bij een park en vergelijk maken met andere parken. Dat heb ik mensen over Landal/ Roompot nooit horen doen.
- TimBerg
Regio Utrecht/Amersfoort is ook al voorzien met de Eemhof. Dat ligt weliswaar in Flevoland, maar hemelsbreed minder dan 10 kilometer van Amersfoort.
- pinatorq
Ik vind dan groningen/friesland een betere optie. Daar zit nog niets
Groeten john
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
- markieanta
- Moderator
Ben je wel eens in de provincie Groningen geweest Pinatorq?
Dat daar niets is, heeft een reden. De enige locaties in Friesland die ik me zou kunnen bedenken is ergens in Gaasterland, en dat is eigenlijk al te ver van de bewoonde wereld, of tegen het Drents-Friese Wold aan en dan landt je eigenlijk ook alweer in Drenthe.
Dat daar niets is, heeft een reden. De enige locaties in Friesland die ik me zou kunnen bedenken is ergens in Gaasterland, en dat is eigenlijk al te ver van de bewoonde wereld, of tegen het Drents-Friese Wold aan en dan landt je eigenlijk ook alweer in Drenthe.
- TimBerg
Het feit dat er niets is in grote delen van Groningen, vind ik juist erg bij CP passen. De grote parken zijn juist vaak op plekken waar weinig in de omgeving te doen is. Dan blijf je ook eerder op het park
- pinatorq
Elke dag woon er er zijn genoeg leuke plekken zoals ik al verneem ben je niet bekent met de provincie Groningen. Juist daarom zou het al leuk zijn om een park hier te hebben.markieanta schreef: 18 nov 2022, 18:29 Ben je wel eens in de provincie Groningen geweest Pinatorq?
Groeten john
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
- pinatorq
Er is wel genoeg maar kleinschaliger CP staat ook voor de natuur toch? Daar is genoeg van niet alleen bos is natuur.TimBerg schreef: 18 nov 2022, 18:50 Het feit dat er niets is in grote delen van Groningen, vind ik juist erg bij CP passen. De grote parken zijn juist vaak op plekken waar weinig in de omgeving te doen is. Dan blijf je ook eerder op het park
Groeten john
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
- markieanta
- Moderator
markieanta schreef: 18 nov 2022, 18:29 Ben je wel eens in de provincie Groningen geweest Pinatorq?
pinatorq schreef: 18 nov 2022, 19:28 Elke dag woon er er zijn genoeg leuke plekken zoals ik al verneem ben je niet bekent met de provincie Groningen. Juist daarom zou het al leuk zijn om een park hier te hebben.
Juist wel Heb er heel wat klussen gedaan namelijk, maar er zit weinig bijzonders in de provincie moet ik zeggen. Tuurlijk zijn er wel wat plekjes, maar die zijn vaak al bezet, zoals bij het Lauwersmeer gebied.
- 22-BT-FD
Ja, Landal Suyderoogh of Esonstad zijn erg leuk en passen ook goed bij Center Parcs. Het is ook een goede plek om tijd door te brengen tijdens het wachten op de veerboot. Ik ga ook graag naar Restaurant Sterkenburg. Een Center Parcs in de provincie Gelderland of in de buurt zou ook niet verkeerd zijn.
- sealynx
Van Landal heb ik dat wel, vooral met de oude Nillmij-parken (Coldenhove, Heihaas, Twenhaarsveld, Miggelenberg, Rabbit Hill, en ook wel Aelderholt, al kwam die volgens mij pas in de Ennia-tijd erbij). Die hebben dan ook dezelfde soort huisjes. Het horeca-concept is bij nog iets meer parken echt in dezelfde sfeer gebracht.Heijderbos1 schreef: 18 nov 2022, 13:13 Je merkt hier, en in de eigen omgeving, dat mensen gevoel hebben bij een park en vergelijk maken met andere parken. Dat heb ik mensen over Landal/ Roompot nooit horen doen.
Grappig dat je dat zegt van Suyderoogh. Daar staat een type huisjes, dat je op heel veel meer parken kunt vinden. O.a. op Sandur, maar ook Landal De Elsgraven, Landal Aerwinkel, Landal De Vers, Roompot Hart van Drenthe, Landgoed Hunzebergen (niet in de verhuur), en nog meer. Volgens mij, maar ik weet het niet zeker, was dat een ontwikkelaar/architect die veel met Creatief samenwerkte. Qua opzet met de vele watertjes vind ik het wel bij CP passen, maar dat is echt het enige. Esonstad ben ik nooit geweest. Staat wel op m'n lijstje, maar:22-BT-FD schreef: 20 nov 2022, 10:20 Ja, Landal Suyderoogh of Esonstad zijn erg leuk en passen ook goed bij Center Parcs. Het is ook een goede plek om tijd door te brengen tijdens het wachten op de veerboot. Ik ga ook graag naar Restaurant Sterkenburg. Een Center Parcs in de provincie Gelderland of in de buurt zou ook niet verkeerd zijn.
- SuzieQ
Euhm…markieanta schreef: 18 nov 2022, 18:29 Ben je wel eens in de provincie Groningen geweest Pinatorq?
Wel eens geweest?
Groningen stad kun je al meerdere dagen vermaken.
Dagje met de boot naar schier, lauwersoog. Eventueel dagje Wildlands, Drouwenerzand etc.
Er zitten natuurlijk wel al meerdere parken in de buurt maar om nu te zeggen dat er niks is…
- markieanta
- Moderator
Ik heb er onder andere gestudeerd. Heb er meerdere vrienden en kennissen wonen en kom er, zoals al gezegd, meerdere keren per week. Dus ja ik ken het wel. Laten we nou niet net doen alsof Groningen een wereldstad is waar je dagen kan rond spoken. Het is leuk om een keertje te winkelen, maar niet iets waar je meerdere dagen heen gaat.
Wildlands en Drouwenerzand liggen dan alweer een mooi stukje in Drenthe. Dus dan hou je schier over.
Laten we niet zeggen dat het niet kan, maar het is gewoon niet de meest aantrekkelijke optie voor een nieuw park. Een cp wordt haast standaard in een al bestaand bos gebouwd. De vraag is, zijn die daar?
Wildlands en Drouwenerzand liggen dan alweer een mooi stukje in Drenthe. Dus dan hou je schier over.
Laten we niet zeggen dat het niet kan, maar het is gewoon niet de meest aantrekkelijke optie voor een nieuw park. Een cp wordt haast standaard in een al bestaand bos gebouwd. De vraag is, zijn die daar?
- pinatorq
Ik denk dat het nu teveel off-topic gaat….
Er zijn genoeg leuke plekken in de provincie groningen je moet ze alleen weten….
Voorbeelden voor uitjes:
Vesting Bourtange
Termunten
WondereWereld
Tenaxx
Appingedam(hangende keukens)
Zeehondencreche Pieterburen
Landgoed Nienoord
In de stad groningen zijn ook genoeg vertier
Er zijn natuurlijk veel meer dingen waar je je op kunt oriënteren.
Toch zijn er veel mensen die op het park blijven en er niet af komen.
Bebossing moet je zijn in oost-Groningen maar waarom zou het bebost moeten zijn? Er zijn genoeg parken die niet in de bebossing zaten.
Maargoed we gaan veel teveel off-topic.
Er zijn genoeg leuke plekken in de provincie groningen je moet ze alleen weten….
Voorbeelden voor uitjes:
Vesting Bourtange
Termunten
WondereWereld
Tenaxx
Appingedam(hangende keukens)
Zeehondencreche Pieterburen
Landgoed Nienoord
In de stad groningen zijn ook genoeg vertier
Er zijn natuurlijk veel meer dingen waar je je op kunt oriënteren.
Toch zijn er veel mensen die op het park blijven en er niet af komen.
Bebossing moet je zijn in oost-Groningen maar waarom zou het bebost moeten zijn? Er zijn genoeg parken die niet in de bebossing zaten.
Maargoed we gaan veel teveel off-topic.
Groeten john
Coming up:
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23