Welkom op Center Parcs Informatie.

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

De oude beheerderswoning is weggehaald.

De heel oude beheerderswoning, waar tot vorig jaar de CSU schoonmaak zat, is helemaal weg! Er zijn plannen om daar een nieuwe 10 persoons bungalow te bouwen.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's en de informatie.

De plek waar tot voorkort de oude beheerderswoning nog te vinden was.
Afbeelding

De oude beheerderswoning.
Afbeelding

Nu een kale vlakte.
Afbeelding

Afbeelding

Bijna niks doet meer denken aan de bungalow, op wat kleine details na.
Afbeelding
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Ik vind die cottages zo vreselijk gedateerd en ouderwets overkomen. Ook heb ik het idee dat het tov de Centerparcs cottages nog kleiner is. Maar dat kan ook komen door de enorme meubels die de verhoudingsgewijs in staan.
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Ik dacht precies hetzelfde, ziet er erg gedateerd uit. Dat het klein aanvoelt kan wel kloppen. Dit is net een voorloper van de 8p cottages die wij op de huidige originals kennen. En deze is minder ruim en gebaseerd op de 6p type. Op bijvoorbeeld het vennenbos is dan wel weer de nieuwere type te vinden.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Tom...

Bericht door Tom... »

quincyj1998 schreef: 20 jan 2024, 11:02 Dit is net een voorloper van de 8p cottages die wij op de huidige originals kennen.
Sterker nog: dit waren vroeger 8 persoons cottages! Op de oude plattegrond van Mariëtte, zie je dat ze daar nog als 8P bungalows staan aangeduid.
Alleen net als die oude 8P op Het Meerdal, kan dit tegenwoordig niet meer, met maar 1 toilet en badkamer voor 8 personen ;)
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Oke, dat is wel beter dat die oude beheerdersbungalow weg is. Dat vond ik maar een raar gezicht altijd. Ik hoop inderdaad zoals bovenstaand dat Landal iets aan het exterieur gaat doen van de bungalows. Het is heel erg somber zeker met deze maanden. Zou het zoals CP UK doen.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Het geld eigenlijk wel voor het complete park: Veel echt oude bungalows die uit 1968 komen en nu toch echt wel uit de tijd zijn. Ik vraag mezelf echt af hoe Landal de Lommerbergen naar 2024 weet te brengen, maar dat is wel een nadeel met een bungalowpark waarvan de huisjes in particuliere handen zijn.
Roy

Bericht door Roy »

Ik heb begrepen dat de oudste bungalows, eigenlijk (bijna) alle bungalows met de schuine daken, binnen een aantal jaar afgebroken worden en er nieuwe bungalows voor in de plaats komen. En dat is inderdaad wel nodig, ze hebben natuurlijk geen eeuwige levensduur en zijn tenslotte gemiddeld gezien veel ouder dan andere bungalows.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het Subtropisch zwemparadijs.

Januari 2024.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Het kindergedeelte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Met zandbakjes.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Start glijbaan 1.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Start glijbaan 2.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Dat is toch geen wildwaterbaan, want die heeft De Lommerbergen toch niet? Is dat niet gewoon het junglebad?
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simon,

Dat klopt, ik was mijn bericht al aan het aanpassen, maar je was me net voor ;).
simon

Bericht door simon »

Haha, geen probleem :-) Anders was ik heel teleurgesteld dat ik die toch gemist zou hebben toen ik er laatst was.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

sealynx

Bericht door sealynx »

Roy schreef: 24 jan 2024, 16:41 Ik heb begrepen dat de oudste bungalows, eigenlijk (bijna) alle bungalows met de schuine daken, binnen een aantal jaar afgebroken worden en er nieuwe bungalows voor in de plaats komen. En dat is inderdaad wel nodig, ze hebben natuurlijk geen eeuwige levensduur en zijn tenslotte gemiddeld gezien veel ouder dan andere bungalows.
Dat lijkt me heel onwaarschijnlijk. Ten eerste zijn ze net opgeknapt. Dat was al een behoorlijke opgave om alle eigenaren op één lijn te krijgen en mee te laten doen. Dat is een enorm nadeel (zoals iemand anders al schreef) van de eigendomsconstructie die Creatief er ooit aan gehangen heeft. Het kan wel bewijst Landal De Vers. Daar zijn een paar jaar terug 80% van de oude huisjes gesloopt en vervangen, veelal op kosten van de particuliere eigenaren. Er staan nog een paar oude tussen, die niet worden verhuurd. Soms komen die nog te koop. Dan staat er duidelijk bij dat ze niet verhuurd mogen worden. Wil je investeren voor de verhuur, dan moet je slopen en nieuwbouwen.
Op veel andere parken zijn de eigendomsconstructies net wat slimmer gedaan. Daar blijft de verhuurder dan verantwoordelijk voor de inrichting. Rendement voor de eigenaar is dan lager, maar ook minder verantwoordelijkheden. Helaas heeft Creatief daar toen niet voor gekozen.
Afijn, terug naar Lommerbergen. Ik denk dat het grote werk daar nu wel verricht is. De huisjes zoals ze er nu staan, zullen nog zeker 10 jaar mee moeten. Hopelijk kunnen ze dan een wat uitgebreidere opknapronde doen. Met hopelijk ook een verfbeurt aan de buitenkant. De gele huisjes op CP-parken zien er echt een stuk beter uit dan die kale grijze betonstenen.
Roy

Bericht door Roy »

Begrijp je punt maar die woorden kwamen van Marcel Glaser, de parkmanager van De Lommerbergen. Het zal vast nog heel wat jaren duren en mogelijk nog een keer uitgesteld worden maar ik ben er vrij zeker van dat de meeste bungalows binnen een jaar of 15 a 20 verdwenen/vervangen zijn.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dat moet toch ook eigenlijk wel. Die huisjes zijn zo klein en zelfs nu na het opknappen nog zo gedateerd.
Hellendoorn

Bericht door Hellendoorn »

Afgelopen zomer zijn wij nog een weekend geweest. Zaten toen in een 4 persoons kinder huisje. Voor het oog lijkt het nog wat maar valt heel erg tegen
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Dit park heeft veel potentie. Echt heel veel. maar helaas ziet het er somber uit door al het grijs en die stomme straat lantaarns.
simon

Bericht door simon »

De 2 persoons bungalows zijn er wel groter dan de 2 persoons Premium op De Kempervennen. Ik vind het er van binnen zeker ok uitzien, maar wat extra oog voor duurzaamheid, waar mogelijk een uitbouw, hier en daar minder personen in de cottages toelaten, wat aandacht voor de buitengevels en infrastructuur, en wat extra aanplanting en het ziet er weer top uit.

Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Om relevant in de vakantiemarkt te blijven en verloedering tegen te gaan zullen de bungalows om de zoveel tijd een restyle moeten krijgen. Een grootscheepse renovatie kunnen deze huisjes niet meer hebben. De kosten zullen hoger zijn dan de investering van nieuwbouw. Ik weet niet hoe de precieze eigendomsverhoudingen zijn. Particulieren zijn eigenaar van de bungalows, maar het park, is dat van Landal? De vereniging van eigenaren kan, hoe dan ook, uiteindelijk in meerderheid gaan beslissen dat er gespaard moet worden om de bungalows te vervangen. Ik ben benieuwd naar de lange termijnvisie van zowel LB als VB want deze parken kunnen niet blijven restylen.
sealynx

Bericht door sealynx »

De bungalows én de grond eronder en eromheen zijn in particulier eigendom. De parkgebouwen zijn een tijdje terug ook verkocht aan een vastgoedpartij. Landal is voor zover ik weet daarmee vooral eigenaar van de rechten om het park uit te baten. Een grootschalige vervanging van de woningen zal daarmee niet eenvoudig zijn. Het duurde al een paar jaar om alle eigenaren op één lijn te krijgen voor de meest recente interieur-upgrade, waarvoor zij ook zelf in de buidel moesten tasten.
Mick

Bericht door Mick »

Eens in de zoveel tijd speur ik het internet af naar oud materiaal wat ons terug brengt in de tijd. Hier weer een stukje. De Lommerbergen in 1981 met unieke beelen van hoe het zwembad toen was.
Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi allen,

Volgend jaar hemelvaart zou ik graag een lang weekend weg gaan met de kids van dan 8 en 3 jaar. De prijzen bij center Parcs zijn behoorlijk duur waardoor ik nu uit kom op landal de lommerbergen.

Heeft iemand toevallig foto’s van de speeltuintjes achter deze huisjes? En zijn het veel trappen om bij het huisje te komen? Ik zou dan een van deze huisjes met voorkeur willen gaan boeken.

Alvast bedankt!

IMG_2797.jpeg
Hartelijke groet,
Debbie

10x HH - 6x BT - 4x EP - 3x EH - 2x VM - 2x KV -
1x HS - 1x BS - 1x BF - 1x LA - 1x TF - 1x HA

2025 AG- BT- HH- PZ- MD- BT- EP- HH- MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Debbie,

Ik ga voor je zoeken of er misschien ergens foto's van de speeltuintjes te vinden zijn.

Sommige bungalows hebben inderdaad trappetjes om er te komen. Welke bungalownummers heb je op het oog?
Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi Mariëtte,
Ik denk aan een nummer tussen 651 en 655.
Maar ik wil nog een buggy meenemen dus twijfel ook een beetje of dat handig is met de trappetjes.
Maar qua locatie lijkt het me fijn dat de kids kunnen spelen en dat ik in het tuintje kan zitten met mooi weer.
Hartelijke groet,
Debbie

Tom...

Bericht door Tom... »

Hoi Debbie, dat deel van het park is heel erg heuvelachtig en volgens mij zijn daar overal erg steile trappen. De speeltuin ligt echt een hele “verdieping” lager dan de bungalows, dus in de tuin zitten en op de kinderen letten zit er daar vrees ik niet in. Maar ik weet het niet meer helemaal zeker…

Ik moet daar wel een foto van hebben, ik kijk vanavond even voor je 😊
Tom...

Bericht door Tom... »

Afbeelding

Als het goed is, is dit de achterkant van bungalows 651-653 en 654-655, waarbij de bungalow "in het midden" waar het licht aan is, 651 is. De speeltuin ligt rechts op de foto, vlak achter bungalow 654.

Ik meen me te herinneren, dat je vanaf de weg naar de bungalows een flinke trap af moet. Het wandelpad naast bungalow 288 is een steile trap die van de heuvel naar beneden loopt...

Aan de andere kant van de weg liggen de bungalows veel "platter" (zie foto) en je kunt vanaf daar via een omweg (de grote weg) naar het parkcentrum, zonder trappen, alleen blijft het natuurlijk een heuvelachtig park.

Afbeelding
Debbie

Bericht door Debbie »

Heel erg bedankt voor de foto’s en informatie!
Als ik het zo zie dan ga ik denk ik voor nummer 654 of 655
Hartelijke groet,
Debbie

Tom...

Bericht door Tom... »

Daar moet je dus denk ik wel aan de voorkant steile trapjes af, maar je kunt de receptie eens bellen als je het zeker wilt weten, daar zijn ze altijd heel behulpzaam en vriendelijk!
Debbie

Bericht door Debbie »

Dan ga ik toch nog even verder zoeken! Een stijle trap met een buggy is niet de meest handige combinatie. Jammer dat sommige 4p huisjes zo klein zijn. Ik heb gelukkig nog even de tijd dus ik ga nog eens goed alle acties doorspitten.
Hartelijke groet,
Debbie

Amy1521

Bericht door Amy1521 »

Hoi,

Weet iemand of de hond mee de plaza in mag?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Volgens mij niet, ik heb ik in de Plaza nog nooit een hond gezien, letterlijk dan ;).

Maar misschien iemand die dit zeker weet?
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Volgens mij zijn deze vanwege de horeca niet toegestaan.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Amy1521

Bericht door Amy1521 »

Bedankt voor jullie reacties!
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Ik denk dat je beter het park even kan vragen. In Vennenbos lopen de honden ook binnen
Groeten john

Coming up:

3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
simon

Bericht door simon »

Honden mogen er niet mee binnen, maar er is wel een ruim terras voor de Plaza, waar je dus wel wat kan drinken/eten met de viervoeter.

Ook bij Het Vennenbos mogen deze normaal niet binnen. Staat zo aangeduid, dus onze Juul bleef buiten bij iemand van ons wachten of bleef in het huisje.

Martijn

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Martijn »

Review: dagbezoek De Lommerbergen
13 oktober 2024

Altijd leuk om toch eens bij de concurrent te gaan kijken, zeker wanneer het voorheen wel Center Parcs was. Het voelt toch altijd wel wat dubbel, want je gaat bij alles vergelijken: dit doet Center Parcs beter, dat doen ze slechter. Met dat oog loop je toch door zo'n park heen, of je het nu wilt of niet ;) . Maar gezien de faciliteiten van het park - toch eens met de kids de moeite genomen om het park te (her)ontdekken. Jaren geleden ooit geweest, destijds ook een dagbezoek én nu weer. Hieronder een aantal opvallendheden op een rij.

Nieuw receptiegebouw
Het receptiegebouw is enorm en is een aantal jaar geleden compleet met de grond gelijk gemaakt en herbouwd. Dat is ook wel te zien. Tegenwoordig herbergt het pand ook een VVV-kantoor om de omgeving van het park te verkennen. Ziet er netjes uit, wel voelt het gebouw door de uitstraling wat lomp en out of place in het park aan. De verdere architectuur is vrij simpel, sober en 'klein', terwijl dit vrij fors aanvoelt. Hierdoor is het vooralsnog niet echt te rijmen qua opzet met de rest van het park.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Toch wel wat ouderwets
Het park maakt een wat verouderde indruk. Zeker de gebieden rondom de cottages. Datzelfde gevoel krijg je ook een beetje als je over Het Vennenbos heen loopt. De bungalows zijn niet meer de jongsten, sterker nog hier zelfs één van de oudsten. En dat is er ook wel aan af te zien. Niet dat ze er qua onderhoud écht heel slecht uitzien, maar het oogt gewoon enorm ouderwets. Zeker de cottages van de écht oude stempel (met vrij veel glazen gevels en schuine daken) geven vanaf buiten een vrij oldskool uitstraling. Zelf vind ik dat uit nostalgische gevoels voor Center Parcs nog wel een bepaalde charme hebben, maar het is verre van hedendaags. De niet geschilderde granietblokken, de sobere schrootjes, de flink bemoste daken.. Jammer, want het ontwerp kan met wat ingrepen en liefde in de vorm van kunststof-gevoelpanelen, een frisse schilderbeurt en andere aanpassingen er echt nog wel jaren tegenaan.

De meer traditionele bungalows kampen ook wat met dat gevoel, dat komt ook door de niet geschilderde wanden én de vrij opmerkelijke kleurkeuze van beige en donkergroen voor de deuren en schrootjes. Wanneer je zo'n zelfde type cottage bij Center Parcs ziet, ogen ze dan toch een stuk eigentijdser. En hoewel ik graag overal de schoonheidsbehandeling van De Eemhof zou zien bij Center Parcs (de buitenzijdes van de cottages voorzien van kunsstof-geveldelen), ga je de schilderbeurt die veel parken alleen maar krijgen, toch wel waarderen. ;)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De omgeving rondom de cottages is vrij kaal, veel terrassen liggen zo in het zicht vanaf de weg en hebben verder weinig afrasteringen. Waar zit hem dat vooral in? Het gemis aan onderbeplanting. Er zijn weinig struiken, hagen of andere privacy-verhogende zaken aanwezig. Hierdoor oogt het park - ondanks dat het zo bosrijk is - vrij kaal aan. Gekke gewaarwording is dat eigenlijk, maar dat is ook iets dat je op Het Vennenbos wel aantreft.

Verder was het asfalt in niet al te beste staat en is de bebording en verlichting eigenlijk wel een ratjetoe. Iets dat bij Center Parcs dan toch een stuk meer gestroomlijnd en verfijnd is, zeker nu het recent is rechtgetrokken qua bebording en cottagepaaltjes bijvoorbeeld. Ook lijkt er weinig liefde te zitten in de infrastructuur, wat bij Center Parcs - zeker na de vernieuwingen - er toch altijd wel netjes uitziet. Nette paden, hekjes ernaast, mooie beplanting, dat mis je hier toch wel. Zei ik al dat je toch gaat vergelijken? :lol: Ja, dus.

Speeltuinen
Phoe, klinkt dat allemaal vrij negatief? Misschien een beetje, maar er is ook genoeg positiefs te noemen! Het gebied rondom de plaza is bijzonder interessant voor de kids. Ondanks de grootste vernieuwingen in speeltuintjes bij Center Parcs zijn ze vaak toch nog wel aan de kleine kant en mis je wel het één en ander. Of een glijbaan, óf een klimrek óf.. .. hier vind je eigenlijk alles aan of bij elkaar. En het leuke is, je kunt hier echt op ontdekking gaan. Om te beginnen met het grote springkussen. Van alle parken die Center Parcs heeft, vind je dat alleen maar op Parc Sandur. Daar zijn er zelfs meerdere, maar puur omdat ze bij de aankoop van het park al lagen. Juist zoiets is een regelrechte hit bij de kids en in zoveel speelparken te vinden, maar opvallend genoeg eigenlijk niet bij Center Parcs.

Vanaf het vaste land kun je via een trekvlot naar het eiland, waar geheel in thema met drakenvlaggetjes speeltoestellen te vinden zijn. Dit deel is enkel via het vlot óf via een touwbrug te bereiken. Over avontuur gesproken, leuk! En als je denkt dat je dan bent? Neehoor, want aan de andere kant van het water staat nog een deel van de speeltuin op je te wachten. Zelfs met spitse kasteeltorentjes en een tweekoppige draak. Leuk om dit zien hoe dit thema hier is uitgewerkt.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Plaza gaan we even opsommingsgewijs doorheen:
- Wat een gigantisch groot terras heeft deze Plaza. Daar is na de herbouw wel écht goed over nagedacht! Het terras kijkt ook nog eens over de centrale vijver met alle hierboven beschreven speeltuinen. Echt wel een meesterzet. Zeker wanneer je het vergelijkt met enkele parken van Center Parcs die een vergelijkbare ligging hebben. Waar is deze terras-boulevard op De Kempervennen óf zelfs Het Meerdal. Er is daar wel een terras, maar toch maar een postzegeltje vergeleken met deze opzet.

- Je ziet het van buiten al een beetje, maar de herbouw is de architectuur en de sfeer van de Plaza helaas niet perse ten goed gekomen. Jaren geleden - en nu nog steeds - liep ik er naar binnen met het gevoel: we zijn in een tuincentrum aanbeland. De herhalende puntdaken van glas versterken dat beeld alleen maar én ook de invulling van de plaza zelf schept dat gevoel. Het zit hem ook wel een beetje in de materialisering van de restaurants en de gekozen kleuren en wat meer simpele decoraties. Er is een vijvertje, er zijn planten, maar alles is wel wat minimaal als je het vergelijkt met een willekeurige Market Dome van Center Parcs. In dit soort dingen zie je wel écht de meerwaarde van onze geliefde vakantieparkketen. :oops:

- Er zijn terrassen genoeg, maar vooral bij het Grand Café én bij de friettent ontbreekt het wel aan sfeer. Het zijn grote open ruimtes met giga-veel stoelen en tafels, maar weinig afscheidingen of andere zaken om het echt gezellig te maken. Wel slim om een kleine speelgelegenheid ín het Grand Café te plaatsen trouwens. De aangrenzende bowlingbanen lijken vrij recent vernieuwd, géén idee of dat ook echt zo is, maar daar heerst wel een moderne en industriële sfeer door de kleur- en materiaalkeuzes.

- De indoor-speeltuin is bijzonder ruim, uitgebreid en goed verzorgd. Deze stamt ook nog maar uit 2020, dus ziet er ook nog vrij nieuw uit. Daarnaast is het thema (jungle) leuk doorgevoerd in de klimbare elementen. Fijn ook dat dit écht een afgesloten ruimte is, zonder dat het claustrofobisch voelt overigens, zodat het niet zo snel een krijspaleis wordt. Wanneer je dit vergelijkt met bijvoorbeeld de Baluba van Het Meerdal, is deze van De Lommerbergen wel écht grote stap erboven. Deze speeltuin is ook als daggast te bezoeken, want de ruimte wordt afgeschermd door hekjes. Eenvoudig kun je online de tickets hiervoor komen (5,- vanaf 3 jaar, volwassenen zijn gratis).

- Nog iets dat Landal hier bijzonder goed doet: Bollo is overal! Straks na de rebranding met Roompot erbij niet meer :lol: , maar nu in ieder geval wel. Van tekeningen die opgehangen zijn langs de paden, tot de kidsboxen van de friettent, die goedlachse beer is overal. Dat is wel iets wat je bij Center Parcs mist. Orry & Friends zijn er wel, maar als ze niet op het podium staan, ontbreken ze vaak. Waarom kom je de figuren (getekend) niet vaker tegen wanneer je door het park óf de Market Dome loopt? Waar is het kinderbadje in het thema van Woops óf waarom hebben de kindercottages geen Orry & Friends-overlay óf waarom is er zelfs geen kindermenu met dit thema te bestellen? Iets waar ze wat mij betreft echt wel wat marketing-waarde laten liggen van dit kinder-entertainmentclubje.

- Doordat we er een dag waren geen gebruik gemaakt van het Subtropische Zwemparadijs. Gelukkig is hier de naam Ons Plons een aantal jaar geleden verdwenen. :lol: Maar een snelle blik naar binnen, laat je concluderen: er is goed naar de koepels van Center Parcs gekeken, maar mede door de laatste investeringen in nieuwe glijbanen, mist het er eigenlijk wel aan een tropische sfeer. Misschien dat dat ín de koepel anders overkomt.

Conclusie:
Kortom, al met al: een bijzonder leuke dag (trip down memorylane) gehad op De Lommberbergen! Leuk om te zien hoe de concurrent met een vergelijkbaar product omgaat als waar je zo vertrouwd mee bent. Het is heel anders geworden inmiddels, maar voelt toch nog altijd Center Parcs. Het maakt je ook altijd benieuwd wat Center Parcs hier zelf van zou maken, zeker nu ook een filosofie hebben met kleinere parken. Dat prikkelt je fantasie stiekem toch wel. Zou het bijvoorbeeld best tof vinden als dit park toch nog ooit onder de Center Parcs-vlag zou wapperen, maar dat gaat niet snel meer gebeuren.

Desondanks zouden we hier nooit écht zelf overnachten, voor ons veel te dichtbij huis (we gaan liever naar het buitenland), de opzet van de plaza is het niet helemaal en bungalows zijn wat ons betreft wel écht te ouderwets (aan het worden).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding