Welkom op Center Parcs Informatie.

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Plaats reactie
Tom...

Re: [Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Tom... »

Ik zou ook zeker een ventilator meenemen, al ligt 749 best prima dacht ik (aan de achterkant ligt een beetje een heuvel).
Hier een foto van 752 (749 ligt hier links van):

Afbeelding

Het is sowieso een leuk straatje om te liggen: een beetje apart en rustig en toch niet te ver van het centrum!
simon

Bericht door simon »

Bedankt voor jullie reacties! Ik had ook op Google Maps gekeken met satellietbeelden, en raakte er niet helemaal wijs uit. Ik kijk alvast uit naar ons verblijf! :)
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dagje De Lommerbergen.

Juli 2022.

Foto's toegestuurd gekregen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De nieuwe receptie.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bungalows, sommige zijn met trappetje te bereiken.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Er zijn zelfs CP-achtige paden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ex-beheerderswoning, in de verhuur als een mindervalidebungalow.
Afbeelding

Minigolfbaan.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De Parc Plaza met verschillende restaurants.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Blijkbaar zijn niet alle bouwsels die niet deugen opgeruimd.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Superleuk om te zien, dank je wel voor het delen van deze foto's :)
simon

Bericht door simon »

Hartelijke dank voor het delen van de foto's!

Ik kijk er alvast naar uit om vrijdag daarheen te gaan! :)

Hopelijk valt het qua warmte wat mee in de bungalows en de Park Plaza.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

Bungalow16

Bericht door Bungalow16 »

De receptie is erg mooi geworden. Wordt weer tijd om het een bezoekje te brengen. Vooral mooie stage tijd gehad op dit park. Landal zorgt erg goed voor deze parken. Benieuwd of het ook mee gaat naar Roompot
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Ziet er erg leuk uit, geeft toch nog wel een CP gevoel!
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
simon

Bericht door simon »

Afgelopen weekend, van vrijdag 12 tot en met maandag 15 augustus, trokken wij richting Reuver, richting De Lommerbergen. Na een aantal keren Center Parcs te doen, was mijn partner toe aan iets anders. Dat De Lommerbergen een ex-Center Parcs was, maakte niet zoveel uit. Dus gingen we naar Landal ft. Center Parcs De Lommerbergen!

De laatste keer dat we hier op het park waren, is intussen ook al ruim 20 jaar geleden. Veel herinner ik me er niet meer van, maar wel dat ik het een mooi zwembad vond, met leuke animatie van Puk & Pelle. Het was dus al in het Gran Dorado-tijdperk. Voor mij speelde het nostalgische wel mee, net als de nieuwsgierigheid hoe het ex-CP park er tegenwoordig uitziet. En eigenlijk nog net wat meer, omdat het nog wat meer Landal geworden is na de recente grote renovatie die dit jaar voltooid werd.

Wanneer we de weersvoorspellingen bekeken, hadden we helaas wat minder geluk, want ons weekend viel middenin de hittegolf... Maar een bosrijk park leek ons dan wel ideaal met boomschaduw. Hoe we het stelden, lees je hieronder...

Bungalow

Wij hadden bungalow 749, een 2 persoons bungalow type 2B1, ideaal voor ons drietjes (mijn partner en ik, alsook ons puppy). Zoals voor iedereen bekend is dit een ex-Center Parcs-park, dus voel je dit ook wel aan de huisjes. Wel opmerkelijk: veel huisjes hier zijn geen platte bungalows, maar hebben een schuin dak. Tussen het dak en de muren van de leefruimte hebben ze dan veel ramen voorzien, wat zorgt voor extra lichtinval. Het andere type 2B2 is wel een platte bungalow, net als de 6 en 8 persoonsbungalows. De overige hebben allemaal een schuin dak, met extra ramen voor veel lichtinval. Bij mijn weten is dit het enige park waar ze dergelijke huisjes ooit gebouwd hebben. Ergens wel jammer, want dit zorgde ervoor dat de bungalow ruimer aanvoelde (met de hoge plafonds) en ook niet donker was (ondanks dat je toch middenin het bos zit).

Ons huisje lag diep in een bosrijk dal, want het park is zeker niet plat, maar heuvelachtig. Ons huisje was zuidgericht georiënteerd, maar dankzij de vele bomen scheen de zon nooit echt rechtstreeks het huisje binnen. Toch was het best warm in het huisje: bij aankomst op vrijdagavond was het er 31° binnen, op zaterdag en zondag was het in de namiddag 33° op het heetste punt. Afkoelen ging niet zo snel, waarbij we het 's avonds telkens tot 28° kregen, en het dan verder afkoelde tot 26° 's ochtends. De ramen en deuren in de leefruimte op ooghoogte zijn vervangen en hebben dubbel glas, maar de ramen in de slaapkamer en de hoge ramen onder het dak zijn allemaal enkel glas. Misschien hadden ze dit ook beter meegenomen bij de renovatie? Wij hadden in elk geval een koelingsmat mee voor de hond, en voor ons een ventilator die quasi non-stop draaide. Oja, qua gordijnen heb je er enkel op ooghoogte, niet voor de hoge ramen.

Het huisje heeft een oppervlakte van 31 m², wat op zich niet zo groot is. Echter hebben wij bij Center Parcs reeds in kleinere of vergelijkbare huisjes (qua oppervlakte) verbleven, en is dit altijd goed gelukt. Hier was het op sommige vlakken wel echt krap, met name vooral de badkamer! Die is echt wel klein. De douche zelf vond ik best ruim, maar om je af te drogen ben je echt aangewezen om dit in de douche zelf te doen. Op het toilet is best krap zitten, waarbij je soms beter wat zijdelings zit en de wc-rol bijhoudt.

De keuken is compact, maar wel voldoende: de combimagnetron heeft heel wat functies, zelfs ovenfuncties. Het is dus geen magnetron met grill-functie, maar veel uitgebreider. Ook de koelkast is meer dan ruim incl. vriesvak. De keukeninventaris vond ik dan beknopter: 4 messen (geen steakmessen), geen kurkentrekker/flessenopener etc. Deze laatste heb ik dan op het park gekocht in de Parkshop. Qua indeling vond ik het ook wat vreemd, want het tafeltje staat voor het raam met nogal lompe kuipstoelen. De ene stond goed, maar de andere stond altijd in de weg: ofwel voor de koelkast (waar je dan niet in kon), ofwel voor de vaatwas. We hebben die dus meermaals verplaatst.

De woonkamer voelde wel ruim aan, en ook de slaapkamer vond ik ok. De ruimte naast het bed is beknopt, maar wel logisch opgebouwd. Verder heb je er ook zeker genoeg kastruimte om je kleren in op te bergen.

Persoonlijk vond ik de inrichting best mooi, maar hier en daar ook wat onlogisch. Ik vond het vooral leuk om eens in een ander interieur te verblijven dan het intussen klassieke Premium-interieur op de meeste Center Parcs-parken.

Oja, nog even vermelden:
* Op de site van Landal staat dit type bungalow als huisdiervrij, maar toch kon ik deze gewoon boeken met een huisdier. Buiten aan de bungalows kan je zien welke bungalows effectief huisdiervrij zijn en en welke niet.
* Ik voegde ook een Comfortpakket toe aan onze reservatie (op donderdag, via Whatsapp, want online kon ik deze niet meer toevoegen), bestaande uit opgemaakte bedden, 1 keukenpakket (met 1 handdoek en 1 keukendoek) en 2 handdoekpakketten (elk met 1 grote en 1 kleine handdoek).
* De schoonmaak zag er op het eerste zicht heel goed uit, maar op het tweede zicht helaas minder. Oppervlakkig is alles wel schoongemaakt, maar naast het bed, de ramen van de slaapkamer, tussen de zetel en de muur, onder de zetel, boven de lampen... lag het vol stof en dode beestjes...

Qua ligging zaten wij echt ideaal: niet zo ver van de parking, niet zo ver van de Park Plaza... Maar tijdens een hittegolf was een huisje aan de overkant van het rustige doodlopende straatje misschien nog net wat idealer gelegen lijkt mij.

Het park

Dat De Lommerbergen als Center Parcs gebouwd werd, kan je nog steeds goed zien: zowel qua indeling, als de huisjes, als de centrale voorzieningen, de lampen, de natuur.... Alles straalt nog steeds Center Parcs uit: heerlijk! Maar de tijd is er ook niet blijven stilstaan. De huisjes zien er goed uit, maar mogen misschien nog wat opgefrist worden aan de buitenkant. De centrale voorzieningen hebben een hoog Center Parcs-gehalte, maar misschien iets kaler hier en daar. De signalisatie is mooi vernieuwd en duidelijk, maar in het donker wel minder leesbaar. Qua verlichting mag het dus gerust wat meer zijn. De straten mogen hier en daar wel een nieuwe laag asfalt krijgen, net als bepaalde tegels misschien eens opnieuw vast of recht leggen. Op vlak van natuur was het zeker oké, maar sommige zandvlaktes zag ik toch ook liever begroeid. De milieustraten vind ik hier dan wel mooier dan op de parken van Center Parcs: hier zijn het ingebouwde containers, waar die bij Center Parcs losstaand zijn.

Wat wij ook speciaal vonden, was dat we bij aankomst gewoon het park opreden, rechtstreeks naar de bungalow, waar het huisje openden via de Landal-app. De receptie heb je dus eigenlijk nergens voor nodig, maar een check-in heb je dus ook niet. Alles verloopt via de app zelf. Ik ben dan misschien toch iets meer voorstander van de check-in op Center Parcs met de bandjes. De receptie annex VVV-punt bezochten we 1 keer om wat meer informatie te verzamelen over de omgeving. De medewerkers zijn er heel vriendelijk, maar ik heb de indruk dat dit dus meer een VVV-punt is dan een echte parkreceptie.

Ook opvallend: ik had de indruk dat de meeste gasten hun auto wel op de parking plaatsen en niet bij het huisje; meer dan op menig Center Parcs park.

Park Plaza

Bij Landal heet alles net wat anders, dus hier vervangt de Park Plaza de Market Dome. Zoals velen bekend is de opzet van het park origineel door Center Parcs, maar heeft een brand 20 jaar geleden ook veel herinneringen gewist. De originele Market Dome is hierbij vervangen door Landals antwoord met deze nieuwgebouwde Park Plaza. Ik las hier van velen dat zij dit gebouw meer een Intratuin vinden, maar ik vind het best een mooi gebouw. Als ik oude foto’s zie van de originele Market Dome, zie ik bepaalde elementen wel terugkomen in dit nieuwe gebouw; best leuk!

Verder geeft deze Park Plaza onderdak aan soortgelijke concepten zoals op Center Parcs. Je vindt er de Parkshop (een Spar) met de Gifts & Fashion (beiden samen in 1 winkel). Qua restaurants heb je keuze uit Steaks & Burgers (à la carte grillrestaurant), Pizza Limone (pizza’s en lasagne), Beach- & Snackbar (snackbar met uitgiftepunt in de plaza en in het zwembad), Grand Café (met podium en groot buitenterras) en overdag de Family Self Service (hier ga je ’s ochtends ontbijten en kan je ’s middags lunchen; terwijl deze ’s avonds dan opent als Pizza Limone zonder selfservice). Tenslotte is er ook De IJsbar, waar je schepijs kan krijgen van Carte d’Or. Verder bevinden zich in de Park Plaza ook het F&E Point (waar je activiteiten kan reserveren, dus niet via de app), de Gamecity (quasi identiek als Gametown), het Indoor Speelparadijs (zoals een Baluba) en de vernieuwde bowlingbanen.

Heel leuk was om te zien dat hier alles dagelijks open was, maar voor Steaks & Burgers en Pizza Limone dien je wel op voorhand te reserveren. Wie niet gereserveerd had, werd weggestuurd, ondanks dat er heel wat lege tafels waren. Het aanbod vond ik in de restaurants best ruim en heel schappelijk van prijzen. Op het podium van het Grand Café was ook regelmatig vertier, met kindershows, een familiebingo, live muziek, silent disco… Elke dag én avond dus wel iets te beleven!

Subtropisch Zwemparadijs

Nog een stukje Center Parcs nostalgie is te vinden in de tropische waterwereld. Ook bij de brand in 2002 werd deze niet gespaard, maar gelukkig bleef hier best veel overeind. Het mooiste stukje van dit zwembad is zonder twijfel het Kids Junglebad, waarbij je je echt in Center Parcs waant. Verder beschikt het Subtropisch Zwemparadijs over nog een kinderbad, een golfslagbad (met banden en matten), een buitenbad, twee bubbelbaden en drie glijbanen. Alle glijbanen vond ik leuk, zowel de oude als de nieuwe. Mijn persoonlijke favoriet is de Hurri Cone, met trechter. De pijnlijkste vond ik de Duo-Racer, waarbij ik toch wel een paar schaafwonden opliep.

De temperaturen van het water waren ideaal: zeker niet te koud, maar ook niet te warm in het buitenbad of de bubbelbaden. Bij warm weer zorgde dit voor de nodige verkoeling, zonder dat het ooit té druk was.

Ondanks dat deze niet zo groot is, kon ik me er wel prima in vermaken. Al miste ik hier en daar toch wel een paar zaken. Wat mij betreft mag het nog wat groener worden, met nog meer planten en de glijbanen en glijbaantorens misschien extra aangekleed. Een wildwaterbaan vind je hier niet, en zou wat mij betreft in de toekomst ook nog mogen en kunnen toegevoegd worden.

Belangrijk detail voor deze ook: de toegang tot het zwembad verloopt via de Landal-app, waarbij je ook toegang krijgt door je sleutel te activeren. De lockers werken dan weer met geld, namelijk met stukken van 20 cent. Wie deze niet heeft, kan deze wisselen in de wisselautomaat aan de ingang van de kleedruimtes. De 20 cent sluit echter moeilijk en valt er soms ook gewoon door. Opnieuw, ik blijf meer voorstander van de polsbandjes bij Center Parcs.

Activiteiten

Als ik dit park zou classificeren zoals bij Center Parcs, zou ik dit 4 birdies geven. Het aanbod aan activiteiten is best ruim, maar vooral op kinderen gericht. Voor gezinnen met kinderen is dit het ideale familiepark, want er valt van alles te doen, en bovendien zijn veel activiteiten ook gratis. Dit laatste is misschien wel iets waar Center Parcs nog wat van kan leren…

De activiteiten die ik zag, zagen er best goed uit: de bowlingbanen zijn helemaal vernieuwd en je kan er hyperbowlen. De minigolf is hier ook een adventure minigolf in drakenthema, wat perfect past bij de gemeente Reuver, waar de draak symbool staat. Het Avontureneiland is een mooie speeltuin in het midden van het meer, maar de andere speeltuintjes vond ik dan dat ouder en saaier ogen. Wijzelf hebben echter niet echt voor de activiteiten op het park gekozen, mede door het extreme hitte.

Conclusie

Je proeft en voelt de Center Parcs nog duidelijk hangen, maar Landal heeft intussen ook al goed zijn stempel op het park gedrukt. Is dit ketterij? Neen, integendeel, het gebeurde met veel respect voor de geschiedenis van het park. Voor mijn partner was het een eerste ervaring met Landal, voor mij een eerste terug sinds lange tijd. Wij hebben het ons in elk geval niet beklaagd, maar hopen bij een volgende gelegenheid toch op iets frisser weer.

Of we dit huisje opnieuw zouden boeken, denk ik eerder van niet. Ik zou misschien toch kiezen voor een ruimer huisje, om hier en daar toch wat meer bewegingsruimte te hebben. Het was ideaal voor een weekend, maar voor een week zou dit echt te krap zijn.

Landal vs. Center Parcs

De basis van het park is gelegd door Center Parcs, Landal heeft mooie opfrissingen gedaan. Toch vind ik dat bij Center Parcs alles er toch wat mooier uitziet, zeker wat betreft het gevelwerk van de huisjes. Hierbij vond ik dat ze op De Lommerbergen wat oubolliger uitzagen aan de buitenkant, maar fris binnenin.

De centrale voorzieningen zien er dan weer tiptop uit! Ik had echt het gevoel dat ik in een moderne, pas geopende Park Plaza rondliep met mooie winkel met een best uitgebreid assortiment, mooie restaurants, goed entertainment, propere wc’s… ’s Ochtends zag je ook een medewerker met een badblazer de minigolf proper maken. Bij Center Parcs hebben wij toch al vaak zelf de bladeren aan de kant moeten schuiven.

De restaurants waren ook lekker, met uitgebreide menukaarten, vooral bij Steaks & Burgers. De prijzen waren meer dan schappelijk en toch best een stuk goedkoper dan bij Center Parcs.

Qua activiteiten vind ik het aanbod bij Center Parcs misschien wel diverser, maar het hangt misschien ook af van park tot park. De Lommerbergen is een echt familiepark, dus logisch ook wel dat er veel kinderactiviteiten zijn. Dat veel activiteiten gratis worden aangeboden, lijkt me toch ook een mooie extra voor Landal.

Zie ik dit park terug bij Center Parcs horen? Ja hoor, en wat mij betreft direct. Het park werd indertijd afgestoten omdat het te weinig groeipotentieel had en te klein was, maar intussen heeft Center Parcs bewezen dat het ook met kleinere parken veel kan bereiken. Dus onmogelijk lijkt het mij in elk geval niet! Stel dat er bij de fusie van Landal en Roompot beslist wordt dat een aantal parken moeten worden afgestoten, hoop ik echt dat Center Parcs deze terugneemt (net als Het Vennenbos trouwens). Dit park zou m.i. dan perfect kunnen doorgaan als een 4 birdies park.
Als ik de officiële classificatiecriteria bekijk, ontbreken enkel nog:
* Een wildwaterbaan, welke perfect gebouwd kan worden links van het Kids Junglebad tot aan het buitenbad
* Avontuurlijke activiteiten, welke voorzien kunnen worden op de locatie van de voormalige kapel. Hier is nu ook een F&E Point, maar ik weet niet of dit echt gebruikt werd. Ik las trouwens al ergens op het forum dat ze hier een klimparcours wouden plaatsen, dus dit kan er binnenkort misschien binnenkort dan ook afgevinkt worden.

Aan de volgende criteria zijn reeds voldaan:
* Cool Factor activiteiten met de Adventure Arena
* Kindercottages met eigen speelkamer, alsook zijn er hier Babycottages!
* Nabijgelegen attractieparken: Toverland ligt hier niet zo ver van
* Diversiteit aan restaurants: zie reeds eerder beschreven
* Live-entertainment: zie reeds eerder beschreven

Op termijn lijkt een 5 birdies mij zelfs nog mogelijk, mits de nodige aanpassingen:
* Bijzondere verblijven: enkele bungalows kunnen zich volgens mij perfect lenen tot Dieren in het bos-cottage, en ook een Wellness-cottage zou hier mogelijk zijn.
* Unieke glijbanen zijn reeds aanwezig met de Hurri Cone.
* Overdekte speelwereld is reeds aanwezig
* Uitgebreid aanbod aan activiteiten is er met de Sport Arena (met o.a. interactieve voetbalmuur) en kinderactiviteiten. Watersporten is hier niet mogelijk, maar dit is nog het geval bij andere parken.
* Uitgebreide wellness: Lommerbergen Wellness bevindt zich reeds op het park.

Mag ik dus even dromen over een herintegratie binnen Center Parcs?

Parkpotentie

Tijdens mijn verblijf kon ik uiteraard ook niet mijn ogen openhouden en niet nadenken en dromen over wat ik zou veranderen aan het park… Merk op: hier spreek ik nu wel in termen van Center Parcs, omdat ik het mij als Center Parcs De Lommerbergen **** voorstel. Ik dacht hierbij aan de volgende aanpassingen:

Cottages
• Voorzien van nieuwe toegangspaden én terrassen
• Terrassen uitbreiden en deels overkappen (van de cottages met schuin dak)
• Cottages beter isoleren en voorzien van dubbel glas voor alle ramen
• Ramen dichtmaken met houten planken waar nu technisch materieel (zoals afzuiging zit), want dit oogt niet!
• Buitenmuren bepleisteren of schilderen
• Indeling wijzigen, zodat je logischer kan leven in de cottage. Waar nodig de cottage aanpassen of uitbreiden.
• Verschillende luxeniveaus toevoegen, want 4 verschillende 4B-types is te veel van het goede. Bepaalde 4B’s kunnen 2p VIP’s worden bvb.
• Babycottage zeker behouden (en misschien zelfs op andere parken introduceren)
• Themacottages introduceren (naast de Kindercottage), zoals Dieren in het Bos-cottage, Wellnesscottage…

Market Dome
• Extra decoraties en groen toevoegen, zodat deze nog meer op een tropische tuin gaat lijken.
• Ik denk dat doeken toevoegen aan het plafond kan helpen om voor sommigen het Intratuin-gehalte te verkleinen.
• Ik zou een extra trapje plaatsen van het Grand Café naar de Gametown / Aqua Mundo, zodat je makkelijker een rondje kan lopen in de MD.
• De Beach Snackbar zou ik ook langer openhouden. Deze sluit nu om 20u, maar vind dit, zeker aan de MD-kant, best vroeg.
• De bestaande horecaconcepten zou ik zeker behouden en niet aanpassen. Het Grand Café zou ik wel een uitgebreidere menukaart (met gerechten) geven.

Aqua Mundo
• Meer groen toevoegen naast het golfslagbad, bvb. waar de supports van de nieuwe glijbanen zich bevinden.
• Wildwaterbaan toevoegen met ingang links van het Kids Junglebad (met trapje omhoog zoals op Port Zélande), welke een traject volgt waar nu een kronkelpad/terras is aangelegd en uitkomt in het buitenbad.
• Het binnengedeelte van het buitenbad voorzien van een rots in het midden, waarbinnen je ook een klimwand hebt.
• De glijbaantorens inpakken als bamboehutjes (zoals op De Eemhof), waarbij ook de supports worden voorzien van minder felle kleuren d.m.v. extra laag bamboe of schilderwerk.
• De glijbanen zelf zou ik ook meer aankleden:
o De Tube voorzien van netten rondom de buis
o De Duo-Racer aankleden/schilderen met een bladermotief
o De Hurri Cone schilderen met bamboemotief, waarbij ook de trechter aangekleed is

Activiteiten
• Kinderaanbod is zeker goed, met zelfs heel wat gratis activiteiten. Deze zou ik ook doortrekken naar andere parken van Center Parcs
• Extra activiteiten voor oudere gasten, zoals toevoegen van een klimtoren, met high adventure en zip wire waar zich nu het oude kapelletje bevindt (sorry voor nostalgici)
• Extra’s bij Cycle Center zoals segways, e-cars, skelters…

Infrastructuur / Park
• Nieuw asfalt voorzien
• Leisure Boulevard bekijken met extra aankleding en rechte tegels
• Begroeiing op het park snoeien, aanplanten…
• Kale zandheuvels wegwerken
• Trappen op de heuvels herbekijken, zodat deze terug veilig en proper zijn
• Verlichting vernieuwen en extra verlichting voorzien
• Signalisatie aanpassen

Voilà, een hele boterham van verslag en ideeën, maar bedankt om te lezen! Wij hebben ons zeker geamuseerd en zeggen Landal geen vaarwel, maar tot ziens! Na dit verblijf verlang ik er ook wel naar om Het Vennenbos nog eens te bezoeken, of Village L’Eau d’Heure te verkennen. Ook Hof van Saksen spreekt me al langer aan, net als enkele Deense Landal-parken.

Laat gerust ook even weten wat jullie van mijn ideeën vinden!

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wow Simon, dank je wel voor je zeer uitgebreide review van jullie verblijf met heel veel aanbevelingen ook :D.
Misschien leest De Lommerbergen wel mee en gaan ze aan de slag met jouw geweldige ideeën. Meer groen in
de Aqua Mundo zijn wel suggesties voor die ze aan het bekijken zijn.

Heeeel vroeger (1995) zijn wij als toen nog jong gezin op vakantie geweest op De Lommerbergen. Ik herken ook
nog best veel dingen van toen ondanks de brand die later uitbraak.

Ik zal eens kijken of ik nog foto's kan vinden uit die tijd.
simon

Bericht door simon »

Graag gedaan! Ik kijk ook nog even om foto's via Facebook toe te voegen. Deze mogen dan gerust hier ook aanvullend op het forum geplaatst worden.

Roy

Bericht door Roy »

Prachtige review! Wij zijn de afgelopen jaren ook veel op De Lommerbergen geweest met onze kids. We vinden het een heerlijk park en ik kan mij volledig vinden in je review.

Ben wel heel benieuwd of ze inmiddels weer bedienen op het binnen- en buiten terras? Ik begreep eerder dat daar de afgelopen maanden te weinig personeel voor was.
simon

Bericht door simon »

Bedankt :)

En ja hoor, er werd bediend op de terrassen. Echter staat er op elke tafel ook een QR-code die je naar het menu brengt om zo te bestellen en te betalen. Dit ging overigens best vlot.

Enkel bij Steaks & Burgers was alles met tafelbediening, en kreeg je ook een echte menukaart.

Roy

Bericht door Roy »

Goed om te horen zeg! Dat is een hele geruststelling. Wij vinden het wel heel jammer dat ze het buffetrestaurant, net als op Het Vennenbos overigens, hebben gesloten/vervangen. Dat is toch echt wel een gemis, zeker met ontbijten waar nu in de plaza geen mogelijkheden meer voor zijn.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Menukaarten Pizza Limone, Steak & Burgers, Beach & Snackbar.

Augustus 2022.

Met dank aan forumlid Simon voor de foto's met informatie via onze Facebookgroep.

Pizza Limone.

Afbeelding

Afbeelding

Menukaart Pizza Limone.
Afbeelding

Drankenkaart Pizza Limone.
Afbeelding

Pizza Salami en Pizza Pollo Cremoso.
Afbeelding

Steak & Burgers.

Afbeelding

Menukaart Steaks & Burgers.
Afbeelding

Kindermenu Steaks & Burgers.
Afbeelding

Pulled Pork Burger (zonder groenten) en Spare Ribs.
Afbeelding

Dessertkaart (voorkant).
Afbeelding

Dessertkaart (achterkant).
Afbeelding

Dama Bianca en Torta al Limone.
Afbeelding

Beach & Snackbar.

Afbeelding

Menukaart Beach & Snackbar.
Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Roy schreef: 17 aug 2022, 19:58 Goed om te horen zeg! Dat is een hele geruststelling. Wij vinden het wel heel jammer dat ze het buffetrestaurant, net als op Het Vennenbos overigens, hebben gesloten/vervangen. Dat is toch echt wel een gemis, zeker met ontbijten waar nu in de plaza geen mogelijkheden meer voor zijn.

Goh, ik dacht dat je er wel terecht kon voor ontbijt en lunch, maar ben dit niet zeker. Avondbuffet is er wel sowieso niet, want het zitgedeelte is 's avonds Pizza Limone met tafelbediening. Reserveren is wel aangeraden, want ondanks dat er weinig volk was - toen wij gingen om 19u15 (later konden we trouwens niet reserveren) - werden andere gasten geweigerd. Bestellen was via de QR-code, en daarna werden we bediend. Dessertkaart was hier niet, ondanks de Italiaanse desserts op de kaart van Steaks & Burgers.

Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

@simon
Hele leuke review! Ik herken veel van wat je zegt.

Ze hebben het inderdaad met respect voor de geschiedenis overgenomen, maar net name door de wijze waarop ze de planten en het subtropische hebben geïntegreerd snap ik de mensen met het Intratuin-gevoel wel. Het niveau van detaillering ligt gewoon net iets lager waardoor het anders aanvoelt.

De huisjes vind ik juist erg leuk. Mijn voorkeur gaat ook naar de meer basic cottage's zoals die op Heijderbos, Meerdal of de Eemhof, maar het schuine dak brengt je wel dichter in de natuur en geeft meer gevoel van ruimte.

Ik heb juist bij bijv. Zandvoort/ Port Zelande dat het totaal niet als CP voelt door de grotere huisjes en meerdere verdiepingen.
simon

Bericht door simon »

Heijderbos1 schreef: 18 aug 2022, 09:02 @simon
Hele leuke review! Ik herken veel van wat je zegt.

Ze hebben het inderdaad met respect voor de geschiedenis overgenomen, maar net name door de wijze waarop ze de planten en het subtropische hebben geïntegreerd snap ik de mensen met het Intratuin-gevoel wel. Het niveau van detaillering ligt gewoon net iets lager waardoor het anders aanvoelt.

De huisjes vind ik juist erg leuk. Mijn voorkeur gaat ook naar de meer basic cottage's zoals die op Heijderbos, Meerdal of de Eemhof, maar het schuine dak brengt je wel dichter in de natuur en geeft meer gevoel van ruimte.

Ik heb juist bij bijv. Zandvoort/ Port Zelande dat het totaal niet als CP voelt door de grotere huisjes en meerdere verdiepingen.

Bedankt en fijn om te lezen dat anderen zich hier ook in herkennen!

De detaillering is inderdaad wat minder, net als het groen. Nochtans lijkt me dit niet zo'n dure aangelegenheid, want er is heel wat leuke deco die eenvoudig toegevoegd kan worden.

Wat betreft de schuine daken, dat is exact wat ik bedoel! Daarom dat ik het zo vreemd vind dat dit soort huisjes amper doorontwikkeld of elders gebouwd werden, want ze voelen hierdoor echt ruimer aan. Dit was trouwens ook dé reden waarom wij voor type 2B1 gekozen hebben i.p.v. 2B2.

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De Lommerbergen.

Augustus 2022.

Met dank aan forumlid Simon voor de foto's met informatie via onze Facebookgroep.

DE PARK PLAZA

Inkom Park Plaza.
Afbeelding

Signalisatie in de Park Plaza.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het Grand Café.
Afbeelding

Afbeelding

Grand Café en podium.
Afbeelding

Park Plaza en buitenterras van het Grand Café.
Afbeelding

Afbeelding

Park Plaza by night.
Afbeelding

De ijsbar.
Afbeelding

Afbeelding

Family Self Service restaurant, deelt 's avonds de plaats met Pizza Limone.
Afbeelding

Pizza Limone, deelt overdag de plaats met het Family Self Service Restaurant.
Afbeelding

Steak & Burgers.
Afbeelding

Afbeelding

Snackbar.
Afbeelding

F & E balie.
Afbeelding

Indoor speelpardijs.
Afbeelding

Afbeelding

Het subtropisch zwemparadijs.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

HET PARK.

Promenade naar de Park Plaza.
Afbeelding

Bungalows.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bollo's huisje.
Afbeelding

De Adventure Golf.
Afbeelding

Afbeelding

Het Avontureneiland.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Avontureneiland en springkussen.
Afbeelding

Lommerbergen Wellness.
Afbeelding

Adventure Arena, vervangt de handboogbaan.
Afbeelding

Sports Arena.
Afbeelding

De oude kapel nu F & E point.
Afbeelding

Afbeelding

Insektenhotel.
Afbeelding

Bijenhotel.
Afbeelding

Wandeluitgang naar een natuurgebied naast het park.
Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De Lommerbergen van vroeger.

Terug in de tijd, toen Adam en Eva De Lommerbergen uitvonden, nee grapje, iets later als dat tijdperk.. heb ik wat foto's gemaakt met de nog niet digitale camera. De Lommerbergen ver voor de renovatie. Knus tijdperk. Je zou er bijna sentimenteel van worden. Maar toen was geluk nog heel gewoon, en we hadden nog bolletjes straatlicht.. ach je weet het vast nog wel ;).

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
simon

Bericht door simon »

Prachtig om dit zo te zien!

Wat mij opvalt is dat de daken intussen wel vernieuwd zijn?

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simon,

Ja leuk hé, ik ben gek op die (hele) oude foto's ;).

Misschien dat ze de daken hebben vernieuwd met de renovaties maar zeker weten doe ik het niet.
quincyj1998

Erg leuk om te zien!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bungalow 749 op Landal De Lommerbergen.

Augustus 2022.

Dit is een 2 persoons bungalow type 2B1 van 31m². Rustige ligging in een dal aan een doodlopend straatje,
op 5 min wandelen van parking en Park Plaza. Niet supergroot, maar te doen met 2 personen en een hond.

DE VOLLEDIGE REVIEW VAN DEZE BUNGALOW.

Met dank aan forumlid Simon voor de foto's via onze Facebookgroep.

De zithoek.
Afbeelding

De eethoek.
Afbeelding

De keuken.
Afbeelding

De slaapkamer.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De badkamer met een inloopdouche en het toilet.
Afbeelding

Het terras + het uitzicht vanaf het terras.
Afbeelding

Afbeelding
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Hoe moet je televisie kijken? Via een spiegel ofzo?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Ik vind de cottage wel mooi en denk dat de tv zo hangt zodat je uit de keuken ook tv kan kijken
Groeten john

Coming up:

3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
simon

Bericht door simon »

Het was inderdaad mooi ingericht, maar de eetkamerstoelen vond ik nogal lomp i.v.m. de beschikbare ruimte. Die ene stond steeds in de weg voor de koelkast of voor de vaatwasser...

Wat betreft de televisie, die zat op een verdraaibare arm. Op de foto stond die plat tegen de muur, maar je kon die ook draaien en naar je toe trekkken. :D

Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een nieuws en foto's zeg! Super, dank je wel ook voor je uitgebreide review, heerlijk om te lezen! :)
quincyj1998

Ziet er leuk uit, maar wel heel erg aan de kleine kant.
Nikooos

Bericht door Nikooos »

Zijn er recent nog mensen in De Lommerbergen geweest? Ik ben benieuwd of de temperatuur van het zwembad een beetje te doen is na de verhalen over de temperatuur bij de CP's.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Nikooos,

Ik ben er niet recent geweest en hoop dat iemand antwoord heeft op je vraag. Wel heb ik even rond Gegoogled maar kom er niet veel over tegen, wel onderstaande opmerking bij hun reviews maar dat is er maar 1 en niet maatgevend denk ik dan.

Erg koud water lijkt wel net zo warm als kraanwater ook binnen temperatuur zwembad niet echt warm is jammer de titel subtropische zwembad kunnen ze beter vervangen in zwembad denk dat ik wacht tot ze ooit temperatuur verhogen of alleen nog maar zomers erheen ga want dit is niet
prettig.

Bron: Google reviews Subtropisch zwemparadijs De Lommerbergen.
Tamaartje

Bericht door Tamaartje »

Nikooos schreef: 08 dec 2022, 08:42 Zijn er recent nog mensen in De Lommerbergen geweest? Ik ben benieuwd of de temperatuur van het zwembad een beetje te doen is na de verhalen over de temperatuur bij de CP's.
Wij gaan vandaag weg na een midweek Lommerbergen. Maar het was heerlijk in het zwembad hoor. Lekker warm overal en ook het zwembad water overal echt lekker warm 👍 (en ik heb het echt snel koud hahaha)
myrtheminicooper

Bericht door myrtheminicooper »

De eerste week van de kerstvakantie verbleven in een 4b3 van de Lommerbergen. Was netjes schoon, wel erg klein en echt mega gehorig. Buren wakker, wij wakker, we konden ze letterlijk verstaan binnen. Slaapkamers enkel glas en elke ochtend kletsnat van het vocht en de condens. Badkamer onlogisch, als je op de wc zit kan de deur niet meer open en als je niet oplet loop je zo tegen de douchewand aan. Als de vaatwasser open staat is de woonkamer geblokkeerd. Echt heel erg klein. Bedden wel goed. Veel mensen lieten de auto gewoon staan, wat een slordige uitstraling gaf. Park is heuvelachtig en leuke speeltuinen, helaas nu wel veel te nat. Mooie plaza en leuke binnenspeeltuin. Bij steaks and burgers was mijn ladysteak ipv medium volledig doorbakken en daardoor taai. Eten bij de snackbar prima. Bestellen bij grand cafe werkt prima met qr. bowlingbanen helaas soort golfbaan, ziet er wel mooi uit maar al behoorlijk deuken erin. Geen muziek daar. Zwembad was mooi, sfeervol en bovenal lekker warm zwembadwater. Leuke glijbanen, wel spekglad, ik gleed bij het instappen in de duoracer uit waardoor ik een soort spagaat maakte. Gevolg, gekneusde knie en hele dikke voet die dagen dik was en bont en blauw en zeer pijnlijk. Oppassen dus! Vaak lange wachtrijen doordat er maar 1 trap is voor 2 glijbanen. De waterpiste in het kinderbad was hele week dicht. Mooie grote winkel met leuk assortiment. We hebben ons vermaakt, maar door de oude huisjes en de extreme gehorigheid zullen wij hier niet terugkeren.
2001: Meerdal - 2002: Kempervennen - 2013: Heijderbos - 2014: Kempervennen - 2015: Meerdal - 2016: Erperheide - 2017: Vossemeren - 2021: Limburgse Peel - 2022: Kempervennen - 2023: Allgäu & Eemhof - 2024: Hochsauerland
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi myrtheminicooper,

Dank je wel voor de review!

Oef, dat was niet fijn bij het instappen in de Duoracer, bedankt voor de tip dat het spekglad is daar.
Hopelijk gaat het nu weer beter met je knie en voet.

Ik hoor wel meer dat de badkamer niet logisch is ingedeeld. Deed het park niks aan de auto's die
geparkeerd bleven staan, een rode kaart of zoiets?
Bungalow16

Bericht door Bungalow16 »

Ze doen zeker wel die gasten kaart onder de ruit steken om ze er op te wijzen maar dat gasten deze laten staan is natuurlijk asociaal maar ook dit gebeurt bij Centerparcs en ook daar kunnen ze geen kaarten uitdelen dus ook alleen er op wijzen. Dat de bungalows klein zijn is logisch, dit was het eerste park, maar ik vindt wel dat het er beter op is geworden na de refurbishment. Dit park is er veel beter op geworden.

Had je toevallig nog foto’s van bijvoorbeeld het nieuwe receptiegebouw?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Bungalows 16,

Er staan een aantal foto's van het nieuwe receptiegebouw De Lommerbergen op het forum.

Misschien vind je het leuk foto's te zien van een dagje De Lommerbergen.
Plaats reactie

Terug naar “Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, Tropicana”