Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans! Zónder commerciële insteek!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door B767-300ER »

Na 31 maart weten we meer.
Dan is er bekend wat de nieuwe overheidsmaatregelen worden.

Continueren, aanscherpen of versoepelen. Alleen bij het laatste zou CP weer open kunnen. In het geval van continueren alleen beperkt openstelling maar dat zal CP niet doen verwacht ik.
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19/‘20
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

hopelijk in april weer open,maar ik vrees dat het pas 1 juni gaat zijn,maar kan me natuurlijk vergissen!
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

jacob

Bericht door jacob »

hopelijk in april weer open
Ik geloof niet dat je er dan wil zijn.
Binnen blijven kun je thuis goedkoper :D
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Centerparcs wacht duidelijk gewoon op een verlenging van de maatregelen om meer nieuws te bieden en een concretere datum te bieden. Geen enkele idioot die dom genoeg is om te geloven dat die parken in april terug opengaan hé...
België heeft morgenavond persconferentie, waarin de verlenging gaat aangekondigd worden voor België, ik vermoed al minstens tot einde april. Franse parken wil ik ook mijn hele hebben en houden voor verwedden dat die medio april ook nog niet plots alle maatregelen gaan laten vallen, dus daar komt ook een verlenging. Duitsland zie ik ook nog zo gauw niet opengooien.
De enige van de 4 CP-landen die tot nu toe het hele coronavirus zwaar onderschat hebben, zijn de Nederlandse autoriteiten waardoor de cijfers zo ongeveer gelijk lopen met Italië momenteel. Daarop afgaande alleen al kan je zeggen dat de Nederlandse parken ook niet zullen openen medio april want in NL gaan ze met deze ruim genomen maatregelen nog lang niet van dit virus af zijn. Centerparcs gaat echter geen data bekend maken voor ze van elk van die landen weten hoelang de maatregelen voorlopig verlengd zullen worden. En dit gaan we de komende maanden vermoedelijk nog een aantal keer meemaken. Het zal dus telkens afwachten zijn tot je aankomstdatum inbegrepen is in de verlenging van de maatregel, vooraleer je duidelijk kan hebben over wat er met je boeking gaat gebeuren. Daar over speculeren heeft weinig zin, alsook verzetten in mijn ogen want je weet niet voor hoelang je gaat moeten verschuiven. We zouden allemaal graag volgende week weer back to normal gaan, maar de realiteit is dat dit tot ver na de zomer kan duren en er in 2020 of zelfs begin 2021 gewoon geen mogelijkheid meer gaat zijn tot vakantie vieren, of althans niet in een ander land dan je eigen land. Da's een bittere pil, maar ééntje waar we realistisch gezien rekening mee zullen moeten houden.

"Je krijgt geen geld terug" is overigens een vlieger die niet op gaat, als zij namelijk hun deel van je aankoopovereenkomst niet nakomen, kan je prima eisen om je geld terug te krijgen als je met de voucher niets bent wegens geen mogelijkheid om binnen het jaar te gaan bijvoorbeeld. Reisorganisaties proberen zich er op deze manier vanaf te maken om de verliezen te beperken, maar als jij als klant zegt ik wil niet omboeken en geen voucher, ik wil mijn geld terug, heb je daar gewoon recht op. Ik zou 't persoonlijk niet eisen als omboeken of de voucher een optie is, maar als je echt zegt wij gaan binnen die termijn niks meer kunnen boeken, kan je dat dus prima gewoon terugeisen.

djpeter

Bericht door djpeter »

Hi Ona,

Duidelijk zoals jij zegt!
We zoude willen, maar we mogen God danken op onze knieën als we in 2020 nog met vakantie mogen/kunnen !!!
Helaas zien we nog steeds een groot deel van de bevolking die nog steeds de ernst van het Corona gevolg niet in zien!!

Renovatie plannen gaan uitgesteld worden ... bij elk gelezen / gehoorde plan van CP kun je minimaal 12 maanden bij optellen !

Mijn vaders is 81 jaar en heeft zins de oorlog niet zoiets meegemaakt!
Mensen word wakker, blijf binnen indien nodig , blijf kletsen op dit forum vooral in deze tijd! Maar we krijgen en zwaren tijd voor minimaal 1 jaar!

Jolandake1969

Ja dat is waar, ik heb omgeboekt voor december en 1 staan in november..
Maar gezondheid staat voorop, en om in een park te zitten zonder faciliteiten, daar betaal ik ook niet voor....
Hopelijk blijven we allemaal gezond, en de rest komt wel goed, hoop ik toch.
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

pluto109

Bericht door pluto109 »

inmiddels contact gehad met cp gaat om een geboekte datum van 27 april advies is mij gegeven om te mailen met Debtorsnl@groupepvcp.com en uitstel van betaling aan te vragen over het restant bedrag mocht park dicht blijven krijg je de aanbetaling terug in vorm van een voucher en dat lijkt mij beter dan een voucher van het hele bedrag voor ons gaat hochsaulerland via de Duitse site geboekt

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

ALLE ENGELSE CENTER PARCS PARKEN GESLOTEN TOT 30 APRIL 2020

Zojuist is door Center Parcs UK besloten om de bestaande sluiting van de parken te verlengen tot 30 april 2020.

Je kunt je geld terug krijgen of een nieuwe boeking maken zonder kosten en met een korting van £100.

I want to select a new date in the future: Breaks are on sale for arrivals up to December 2021. You can rebook for a new date in the future with no amendment fee and we’ll also offer you a £100 discount from your new break.

Please note that if you select a lower-priced break we will still offer you the £100 discount and refund the difference. If the break you select is higher-priced, we will, again, apply the £100 discount but you would need to pay any outstanding difference.

I want a full refund: We hope you’ll rearrange your break but we understand that this won’t be possible for everyone. If you prefer a refund you may, of course, take this option. Please note that our refund process is unfortunately much slower than usual right now.

Ralf

Bericht door Ralf »

Mariëtte schreef:
27 mar 2020, 15:41
ALLE ENGELSE CENTER PARCS PARKEN GESLOTEN TOT 30 APRIL 2020

Zojuist is door Center Parcs UK besloten om de bestaande sluiting van de parken te verlengen tot 30 april 2020.

Je kunt je geld terug krijgen of een nieuwe boeking maken zonder kosten en met een korting van £100.

I want to select a new date in the future: Breaks are on sale for arrivals up to December 2021. You can rebook for a new date in the future with no amendment fee and we’ll also offer you a £100 discount from your new break.

Please note that if you select a lower-priced break we will still offer you the £100 discount and refund the difference. If the break you select is higher-priced, we will, again, apply the £100 discount but you would need to pay any outstanding difference.

I want a full refund: We hope you’ll rearrange your break but we understand that this won’t be possible for everyone. If you prefer a refund you may, of course, take this option. Please note that our refund process is unfortunately much slower than usual right now.

Even een voetnoot:
CP Engeland is een ander bedrijf dan CP Europa. Het betekend dus niet dat deze regeling straks ook voor de Europese parken geldt. Dit kan een andere regeling zijn. Het heeft dus geen zin om te zeggen dat ze hetzelfde moeten doen. Alleen de merknaam Centerparcs is hetzelfde.

xandos

Bericht door xandos »

pluto109 schreef:
27 mar 2020, 13:08
inmiddels contact gehad met cp gaat om een geboekte datum van 27 april advies is mij gegeven om te mailen met Debtorsnl@groupepvcp.com en uitstel van betaling aan te vragen over het restant bedrag mocht park dicht blijven krijg je de aanbetaling terug in vorm van een voucher en dat lijkt mij beter dan een voucher van het hele bedrag voor ons gaat hochsaulerland via de Duitse site geboekt

Bedankt voor je tip. Heb gelijk een mail gestuurd. Wij zouden ook op 27 april vertrekken.

jacob

Bericht door jacob »

Je kunt overal uitstel van betaling krijgen belastingdienst, huur enz., allemaal geregeld door de overheid en dan is Cp een uitzondering???
Veel mensen zijn het geld nu nodig om te overleven, Cp is echt geen eerste levensbehoefte.
Mocht het noodzakelijk zijn openbaar aan de kaak stellen. :evil:
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

jacob schreef:
27 mar 2020, 16:25
Cp is echt geen eerste levensbehoefte.

Scheelt bij mij niet veel hahaha 😉 😂.

Jolandake1969

jacob schreef:
27 mar 2020, 16:25
Je kunt overal uitstel van betaling krijgen belastingdienst, huur enz., allemaal geregeld door de overheid en dan is Cp een uitzondering???
Veel mensen zijn het geld nu nodig om te overleven, Cp is echt geen eerste levensbehoefte.
Mocht het noodzakelijk zijn openbaar aan de kaak stellen. :evil:

Is onmacht, kan centerparcs ook niks aan doen.
Huur moet je ook gewoon betalen, net zoals de sportschool, kan ik ook niet stoppen, die komen mij ook niet tegemoet.
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

jacob

Bericht door jacob »

Ja ok uiteindelijk moet het betaald worden echter in deze tijden heb je wel recht op uitstel.

Sportschool zou ik niet betalen als ik jou was!!!
Bron NRC :

Volgens toezichthouder Autoriteit Consument en Markt (ACM) hoeven consumenten wettelijk gezien niet te betalen voor diensten die niet geleverd worden – ook niet in zo’n uitzonderlijke situatie als de coronacrisis. „De consument kan in dit geval de betaling opschorten omdat hij enige tijd niet terecht kan bij de sportschool”, stelt de ACM desgevraagd.

Volgens advocaat Sacha Krekel bestaat er zelfs een nog radicalere mogelijkheid: het ontbinden van het sportschoolabonnement. Dat is mogelijk omdat de sportschool zijn verplichtingen jegens het lid niet kan nakomen. Het is wel een grijs gebied. Indien de sportschool zich daar niet bij neerlegt, zal een rechter zich hierover moeten buigen en afwegen of die ontbinding wel gerechtvaardigd is in deze omstandigheden.”

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Verlenging maatregelen coronavirus België, Vlaanderen, Brussel en Wallonië t/m zondag 19 april 2020.

De Nationale Veilligheidsraad heeft de verstrengde coronamaatregelen van woensdag 18 maart 2020 verlengd met twee weken t/m zondag 19 april 2020. Als het nodig blijkt, zullen de maatregelen nog tot 3 mei 2020 verlengd worden. Iedereen moet zoveel mogelijk thuisblijven. Ook
cafés en restaurants blijven gesloten.

Bron: vrt.be.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

UPDATE 27-03-2020

BELGISCHE PARKEN GESLOTEN TOT 20 APRIL 2020

Afbeelding

Heidi74

Bericht door Heidi74 »

Wij als Belgen mogen dus niet reizen naar het buitenland. Ben benieuwd wat CP gaat doen voor degene die geboekt hebben op een Nederlands park.
mss verlengd Nederland volgende week ook de maatregelen. Weer afwachten.

quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

In Nederland geldt t/m 1 juni dat er geen groepsvorming mag zijn. Dit zou dus ook direct impact hebben voor de CP Parken.
CenterParcs komt op 31 maart met een definitieve beslissing voor het dichthouden van de parken of in een beperkte vorm.
Next Stay: Les Hauts de Bruyères 4P VIP
9-2020

Roy

Bericht door Roy »

De maatregel tot en met 1 juni geldt alleen voor evenementen waar een vergunning nodig is. De maatregel voor o.a restaurants geldt vooralsnog tot en met 6 april, al zal dat vast en zeker nog verlengt worden voor een aantal weken.

djpeter

Bericht door djpeter »

Klopt Indd tot 6 april, maar dat zal zeker wel met 2 a 3 weken verlegd gaan worden op 31 maart.

Ik zie de grenzen niet open gaan voor oktober.
Zeker als je kijkt naar China waar steeds nieuwe gevallen opduiken van inkomende reizigers.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Heeft iemand al de voucher al ontvangen en zou misschien meer erover willen vertellen?
Wat zijn de voorwaarden, wanneer kreeg je de voucher en hoe werkt het met een nieuwe
boeking, is er een speciale url waar je de voucher in kan voeren, met een code?

Alvast super bedankt!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VOORWAARDEN VOUCHER

Via een Facebook oproep via onze Facebookpagina de voorwaarden van de voucher ontvangen :D .

De voucher is een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van uw oorspronkelijke boeking (voorbeeld: het oorspronkelijke verblijf had een aankomstdatum op 18 maart 2020, de voucher is geldig voor aankomst tot 18 maart 2021)

De nieuwe boeking (datum en/of park) is op basis van beschikbaarheid.

Als de nieuwe boeking duurder is, wordt het prijsverschil aan u de gast in rekening gebracht.

Als de nieuwe boeking goedkoper is, blijft de resterende waarde op uw voucher staan (een jaar geldig vanaf de aankomstdatum van uw oorspronkelijke boeking).

De voucher voor beperkte beschikbaarheid van services en de voucher voor uitgesteld verblijf kunnen worden gecumuleerd.

De voucher kan niet worden ingewisseld voor geld en kan niet worden uitgegeven in een park.

Om de oorspronkelijke boeking te wijzigen, gebruikt u voor Center Parcs onze website en voor Sunparks belt u ons Customer Contact Center.

Indien u bij uw oorspronkelijke reservering een verzekering had afgesloten via Center Parcs, ontvangt u een voucher voor het totale bedrag
van de boeking inclusief de kosten van de verzekeringspremie.

Alle andere voorwaarden van de Algemene Voorwaarden blijven van toepassing op de boeking.

Estja

Bericht door Estja »

In Zeeland zijn alle campings en vakantieparken gesloten tot minstens 10 mei. Valt Port Zélande nu net wel of niet onder Zeeland? Of is het Zuid Holland?

Hoe dan ook ga ik ervan uit dat dit alles nog maanden gaat duren. Die data op hun website zijn leuk maar totaal niet realistisch. Als het dan uiteindelijk weer open gaat moeten al die mensen met een voucher opnieuw ingepland worden. Dat komt dan bovenop de bestaande boekingen. Dan moet er in die beperkte tijd dat je voucher nog geldig is maar net iets te vinden zijn wat je leuk vindt en waarin je ook nog vrij hebt.

Misschien kan CP de sluiting gebruiken om alle huisjes eens goed onder handen te nemen qua poetsen en onderhoud. Want dat behoeft wel wat extra aandacht en het personeel moet toch betaalt worden. Dus meubels opzij schuiven en stofzuigen, alle beddengoed en matrassen nalopen op vlekken, platgemepte muggen verwijderen van muren en plafonds, kapotte lampen vervangen, spinnenwebben verwijderen, enz, enz.

djpeter

Bericht door djpeter »

Estja, dat was mij idee ! In plaats van hek dicht en we zien wel weer wanneer we de gasten weer kunnen ontvangen in vuile cottages.

Maar dan moet er eerst van uit cp nl een aanvraag naar Parijs om vervolgens daar beoordeeld te worden door een commissie of er wel meer als 3 lampen besteld mogen worden voor het onderhoud.
Maar ook daar zit niemand op kantoor dus helaas gebeurt er helemaal niets.

Carolina

Bericht door Carolina »

Port Zélande ligt in Zuid Holland, die regio hoort nog bij ZH

Plaats reactie