Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Het Meerdal Informatie & Vragen

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos, Port Zélande,
Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur
quincyj1998

Re: [Center Parcs] Het Meerdal Informatie & Vragen

Bericht door quincyj1998 »

4C29BFD0-C754-4694-A984-2E478B24515D.jpeg
Dit vindt ik in 2019 aan de zijkant van het park.

Locatie ongeveer:
https://goo.gl/maps/ZHDokvv3gTxZwxN56

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Klopt is van het voormalige hoofdkantoor in Rotterdam aan de admiraliteitskade.

Joost

Bericht door Joost »

En dat ligt daar maar gewoon, al die jaren? Geweldig :D
A state of happiness

B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Overal zie je opslagen van spullen.
Zo staat de zogenoemde “oefenkooi” van de tennisbanen vol met fietsen, staat er op het parkeerterrein bij zone 8 een hele opslag aan meubilair buiten en binnen en op het parkeerterrein in de bocht bij zone 1 allemaal waterfietsen en dat soort zaken.

Op de Kempervennen zie je dat ook terug.
HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: KV (11-2020)

B767-300ER

Wij verblijven momenteel in een 4p VIP op het Meerdal.
Opvallend is, dat er geen wickerbank in de woonkamer staat, maar een gewone bank. Nog niet eerder gezien:

Zit overigens heerlijk :mrgreen:

F3C74A0C-2340-410F-88D1-7E84B71EAE88.jpeg

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Joost schreef:
22 jan 2020, 09:15
En dat ligt daar maar gewoon, al die jaren? Geweldig :D

Wat bijzonder dat die lichtbak daar ligt! Ben benieuwd wat ze ermee gaan doen. Op het Meerdal is op de ring rondom het park van alles te ontdekken, volgens mij staat ook ergens een oude benzinepomp?

TimBerg

Bericht door TimBerg »

B767-300ER schreef:
22 jan 2020, 18:03
Wij verblijven momenteel in een 4p VIP op het Meerdal.
Opvallend is, dat er geen wickerbank in de woonkamer staat, maar een gewone bank. Nog niet eerder gezien:

Zit overigens heerlijk :mrgreen:

Mooi! Dat ziet er echt VIP uit. Bijzonder dat ze ondanks de komende renovatie toch nieuwe meubels plaatsen! Heeft jouw cottage ook de afwijkende indeling? Meen dit te herkennen... Wij zaten een paar jaar terug in de 834 die ook de afwijkende indeling heeft.

B767-300ER

Klopt. Ter hoogte van zone 1 op het parkeerterrein staat de benzinepomp.
Als je de parkplattegrond bekijkt staat ie aan de bovenkant (ter hoogte van paadje tussen cottage 113 en 130)

B767-300ER

TimBerg schreef:
22 jan 2020, 19:10

Mooi! Dat ziet er echt VIP uit. Bijzonder dat ze ondanks de komende renovatie toch nieuwe meubels plaatsen! Heeft jouw cottage ook de afwijkende indeling? Meen dit te herkennen... Wij zaten een paar jaar terug in de 834 die ook de afwijkende indeling heeft.

Nee. Gewone indeling. Bewust gekozen. Wij zitten 749
Overigens geen idee of de bank “nieuw” is. Moet nog bij andere cottages kijken of die daar ook staat

Joost

Bericht door Joost »

B767-300ER schreef:
22 jan 2020, 19:14
Klopt. Ter hoogte van zone 1 op het parkeerterrein staat de benzinepomp.
Als je de parkplattegrond bekijkt staat ie aan de bovenkant (ter hoogte van paadje tussen cottage 113 en 130)

Daar waar ook het grote witte kruis ooit stond... Bijzondere plek!
A state of happiness

B767-300ER

Die staat er volgens mij ook nog. De pomp staat daar in ieder geval aan de overkant. Zal vandaag of morgen eens kijken.

Joost

Bericht door Joost »

Is helaas jaren geleden al gesloopt, de laatste keer dat ik er was lagen er nog wat resten hout en elektriciteitskabels.
A state of happiness

B767-300ER

Klopt. Zojuist gekeken.
Het centerparcs hoofdkantoor bord ligt er niet meer. Wel nog een aantal waterfietsen (3) lantaarnpalen en fietsenrekken in de bocht linksboven bij zone 1.
Verder werd er vandaag nieuw tuinmeubels gelost op de parking bij zone 8.

Marteco

Bericht door Marteco »

B767-300ER schreef:
23 jan 2020, 09:19
Die staat er volgens mij ook nog. De pomp staat daar in ieder geval aan de overkant. Zal vandaag of morgen eens kijken.

Joost schreef:
23 jan 2020, 12:35
Is helaas jaren geleden al gesloopt, de laatste keer dat ik er was lagen er nog wat resten hout en elektriciteitskabels.

Hallo,

De pomp staat er inderdaad nog. Foto van dit weekend.

pomp.jpg
Meerdal ('02,'03,'05,'06,'07,'08,'09,'12, '16, '17, '18, '19, '20), Limburgse Peel ('06,'07), Erperheide ('04), Kempervennen ('12) De Haan ('13,'14)

TimBerg

Bericht door TimBerg »

In deze tijd van gesloten parken, maar een review van het Meerdal, waar ik in februari een paar dagen gebruik heb gemaakt van de faciliteiten. Kunnen we toch nog wat CP-gevoel krijgen in deze tijd :-).

Tijdens de voorjaarsvakantie in februari, verbleef ik in een 6-persoons Comfort cottage op Limburgse Peel. Dat beviel erg goed en ik heb hier een aparte review over geschreven. Wat erg leuk is aan deze locatie, is dat je gebriik kunt maken van de faciliteiten van zowel het Meerdal als Limburgse Peel, wanneer je op een van deze parken verblijft. Dubbel genieten dus!

De tweede dag dat we op Limburgse Peel verbleven, kon ik mijn nieuwsgierigheid naar het Meerdal niet bedwingen. In ben een hardloper, een goede gelegenheid om een rondje Meerdal te doen! Dat ging erg makkelijk: lever je cotagesleutel in bij de receptie van Limburgse Peel en je krijgt de poortsleutel van het Meerdal mee. Met hardloopkleding aan en de poortsleutel op zak, ging ik op weg naar het Meerdal, waar ik 5 jaar geleden voor het laatst was.

Vanaf de reguliere ingang van Limburgse Peel is het slechts 5 minuten hardlopen naar de poort van het Meerdal. Je ziet vanaf LP zelfs de cottages van zone 9 van het Meerdal al liggen! Tussen de parken ligt alleen een smal weiland, dat niet echt gebruikt lijkt te worden. Zouden er plannen zijn voor uitbreiding van CP? Het weiland lijkt in ieder geval niet in gebruik voor akkerbouw of veeteelt. Hoe dan ook, dwars door het weiland ligt een asfaltweg met lantaarnpalen, die eindigt bij de wandelaars-ingang van het Meerdal. En dan kom je het park op ter hoogte van cottage 905.

Ik vind het altijd zo geweldig dat je altijd direct dat geborgen, knusse CP-gevoel krijgt wanneer je een original park oploopt. En bij het Meerdal is het niet anders. Dat typische cP-gevoel mis je op LP, maar is hier volop aanwezig. In zone 9 zijn de bekende, grotere cottages van 6 en 8 personen. Het is het bekende type met een erker aan de voorzijde, die je ook op de andere parken ziet. Dat zag er allemaal prima uit. Ik besloot om alle zones door te rennen en was natuurlijk op zoek naar enige activiteit voor de komende renovatie, maar helaas trof ik nergens een gestripte cottage aan of iets wat op een pilot cottage lijkt. Hier en daar zie je wel dat een enkele muur groen is geverfd, maar dat zie je ook al jaren op andere parken en betekent volgens mij niet zoveel.

Laat ik beginnen met een hele lijst negatieve punten over het onderhoud van dit park, dan sluit ik af met het positieve ;-)

Toen ik verder het park opliep, schrok ik wel van de staat waarin het park verkeert. Dat is helaas bar-slecht. Te beginnen met de wegen, die vol gaten zitten. Door het hele park zie je dat het asfalt tot op de draad versleten is. Dat geeft een armoedige indruk, maar zorgt met het regenachtige weer van de afgelopen weken ook voor modder en plassen. Ook de onverharde wandelpaden lagen er echt slecht bij. Het wandelpad langs de coolfactor-zone en de tennisbanen richting de market dome, was één grote modderbende geworden; je moest op sommige plekken naast het pad tussen de struiken en verrotte bielzen kruipen omdat delen niet begaanbaar waren. Op Bispinger Heide en de Huttenheugte viel mij afgelopen jaren ook al op dat de wandelpaden er zo slecht bij liggen. De boel egaliseren en deels verharden met boomschors, grind o.i.d. lijkt me niet zo duur, ik snap niet waarom CP dit niet netjes aanpakt. ik heb wel mijn twijfels bij Zoover- reviews waarin mensen zeggen dat het park er zo goed onderhouden en verzorgd bij ligt...

Daarnaast viel me op dat het schilderwerk van de cottages slecht is. Tijdens een verblijf op CP is mij het nooit zo opgevallen, maar hier hingen bij sommige cottages de lappen bladderende verf letterlijk aan de kozijnen. Bij de Pony cottages was bij sommige huisjes de groene verf van de dakrand voor de helft afgebladderd, ook zag ik een cottage waar een vuistgroot rot gat in een kozijn zat. Het is wel duidelijk dat CP wacht met onderhoud tot de grote renovatie. En dat is ook begrijpelijk, maar de huidige staat van de cottages is wel op het randje. Overigens verschilt het per zone, want de VIP's in zone 8 stonden wel keurig in de verf.

Dan een heel positief punt (en dat zal niet iedereen met mij eens zijn): de zones waar al gesnoeid is. Op het forum komen regelmatig foto's langs van pas gesnoiede zones en dat ziet er heel troosteloos uit. Maar nu die zones weer langzaam herstellen, moet ik zeggen dat het een verbetering is! Ik geloof dat ik in zone 2 en 4 het snoeiresultaat heb gezien en wát een verschil! Veel meer licht op de cottages en op straat, zonder dat het er kaal uitziet. Maar de grootste verbetering is dat er nu ook begroeing komt op de grond. De gesnoeide zones stonden vol gras, blauwe bessen en kleine nieuwe struiken. Het geheel kwam veel lichter, kleurrijker en frisser over, terwijl de sfeer gewoon prima is gebleven en minder kaal aandoet dan verwacht.

Na een rondje Meerdal ben ik via de wandelpoort in zone 9 weer teruggerend naar Limburgse Peel. En hoewel je de CP-sfeer mist, ligt LP er wel een stuk verzorgder bij. Dat zal niet lang meer duren, want na de renovatie is het Meerdal ongetwijfeld enorm opgeknapt.

We hebben ook twee dagen gebruik gemaakt van de market dome en de aqua mundo van het Meerdal. Met je parkeerkaart achter de ruit, mag je je auto gewoon gratis parken op het Meerdal. Net als op andere, oude parken, heeft CP op de parking alleen de wegen geasfalteerd, maar de parkeerplaatsen niet. Gevolg: door het slechte weer kun je een deel van het parkeerterein niet geburiken omdat je in de blubber moet uitstappen. Hopelijk asfalteren ze tijdens de renovatie het volledige parkeerterrein.

Maar dan de market dome. Wat is hij toch mooi op dit park. Enorm groot in vergelijking met de omvang van het park. Zeker het deel rondom de daily foodstore vind ik leuk, omdat het lekker onoverzichtelijk is met kruip-door-sluip-door paden en een mooie waterval. De market dome lag er mooi verzorgd bij, bij de house of games en de bowlingbanen zie je echter dat renovatie zich ook hier we opdringt. De vloeren zijn wat versleten en toiletgroepen mogen wel eens aangepakt worden. Desondanks ziet deze MD er prachtig uit. We hebben een avond gegeten bij ons favoriete concept Nonna's, wat weer goed beviel. Helaas zat nonna niet echt in haar rol, meer dan 'buona sera' toen we binnenkwamen werd er niet gezegd. Een groot verschil met de leuke, vorlijke nonna die we twee jaar geleden op Port Zélande hadden. Je zit echter heerlijk in deze Nonna's en de bediening was vlot. toen we klaar waren met eten en het donker werd, viel mij wel op dat de verlichting in deze market dome niet zo mooi is als op Limburgse Peel. De verlichting is vrij wit, met veel felle spots en donkere hoeken. Op Limburgse Peel staan mooie lantaarns tussen de struiken en is de verlichting geler en zachter. Hopelijk plaatsen ze bij de renovatie ook op het Meerdal de mooie bamboe lantaarns!

We hebben ook een dagje gezwommen in de Aqua Mundo. Wat blijft dit toch een heerlijk bad. Dat begint al bij de ingang, waar je vóórdat je de poortjes doorgaat al de sfeer kan opsnuiven via een soort terras naast het kinderbad. De kleedruimtes zijn hier vrij modern, licht en vooral ruim. Het kleed hier een stuk lekkerder om dan op bijvoorbeeld Erperheide, waar ik de kleedruimte nogal bedompt vind.

Je betreedt deze Aqua Mundo via een mooie douchegrot, waarna je in de hal van het golfslagbad komt. Dit is het minst tropische deel van het bad vanwege de vorm van het golfslagbad en het ontbreken van planten aan de zijkant. toch is het een fijn bad dat een typische CP-uitstraling heeft. Het kinderbadje aan de zijkant heeft een upgrade gehad t.o.v. ons vorige bezoek in 2015. Het plafond is nu bekleed met een soort bamboe, de rotsen in het kinderbad zijn nieuw of vernieuwd. Het ziet er keurig uit. Overigens zijn de andere rotsen in deze Aqua Mundo ook vernieuwd. De vorige keer viel mij op dat de rotsen op sommige plekken wat vaal/grijs werden, maar nu zijn ze weer prachtig donkerbruin. De stroomversnelling op het Meerdal is wat mij betreft de mooiste van alle parken. Het bad is mooi met natuursteen bekleed, het toegangsbad met bubbels is mooi. Je drijft tussen mooie, grote planten door en er is een prachtige, grote waterval. Dit is écht CP. Dit deel van de AM doet mij altijd denken aan het oude bad van de Eemhof, dat een vergelijkbare stroomversnelling had en precies dezelfde waterval. Alleen bij de Eemhof zaten er bubbelbaden achter de waterval en tussen de stroomversnelling. Al met al een lekker nostalgisch gevoel in dit deel van de AM!

De hal met het kruidenbad, de familieglijbaan en de WWB blijft ook prachtig, zó groen! Je kunt zien dat CP hier destijds veel geld in heeft gestoken. Dit deel van de AM lijkt recent geschilderd, want het stond keurig in de verf. Alleen bij het startbad van de WWB zie je wat houtrot in de kozijnen. Het blijft een mooi gezicht dat het water bij de familieglijbaan achter de rotsen vandaan komt en over het 'pad' stroomt. Wat jammer is: er stond altijd een prachtige palm op het 'puntje' tussen de familieglijbaan en het binnengedeelte van de WWB. Deze palm heeft het helaas niet overleefd... er staat alleen nog een dor stompje. De WWB van dit park is wel erg kort, maar die lekkere lange bocht maakt een hoop goed.

Al met al blijft dit toch een heerlijk knusse, groene Aqua Mundo waar ze bij de renovatie wat mij betreft niet veel aan hoeven te veranderen. De bubbelbaden kunnen wel nieuwe tegels gebruiken en de glijbaantoren is écht aan een opknapbeurt toe. Daar bladderde de verf van de kozijnen en de trap en zaten de ruiten vol algen. Ook de glijbaan zelf begint wel oud te worden. Ze hebben er een lichtblauwe coating op gedaan aan de binnenzijde, maar het glijft niet lekker meer. De lichtblauwe coating zit nu ook vol met bruine vlekken op de plekken waar het water stroomt. Laten we hopen dat ze bij de renovatie een hele nieuwe glijbaantoren bouwen met twee glijbanen :-)

Al met al blijft het Meerdal een heerlijk park. Prachtig gelegen in de bossen, een enorme market dome en een fijne, knusse Aqua mundo. Met een flinke renovatie van de cottages en de infrastructuur, is dit park weer helemaal up-to-date.

Tom...

Bericht door Tom... »

Tim, dank je wel, wat heerlijk om te lezen dit! :)

Ik kan niet anders dan het met je eens zijn! Het Meerdal is een van mijn favoriete parken, maar het is zo zonde dat dit park niet meer liefde krijgt.
Ik hoop dat het park een mega opknapbeurt krijgt en hersteld wordt in zijn volledige glorie!

B767-300ER

Ik denk ook dat dat de hoofdreden is dat er pas in 2022 wordt gestart daar. En dat er dan echt grondig iets gaat gebeuren.. net zoals op de EH.
Denk dat HB en KV in dat opzicht een “eenvoudigere” renovatie krijgen.

EBFS

Bericht door EBFS »

TimBerg schreef:
20 mar 2020, 20:38

Op het forum komen regelmatig foto's langs van pas gesnoiede zones en dat ziet er heel troosteloos uit. Maar nu die zones weer langzaam herstellen, moet ik zeggen dat het een verbetering is! Ik geloof dat ik in zone 2 en 4 het snoeiresultaat heb gezien en wát een verschil! Veel meer licht op de cottages en op straat, zonder dat het er kaal uitziet. Maar de grootste verbetering is dat er nu ook begroeing komt op de grond. De gesnoeide zones stonden vol gras, blauwe bessen en kleine nieuwe struiken. Het geheel kwam veel lichter, kleurrijker en frisser over, terwijl de sfeer gewoon prima is gebleven en minder kaal aandoet dan verwacht.

Dat is goed nieuws! De natuur draagt natuurlijk een heel stuk bij aan het "Center Parcs-gevoel"! :D

TimBerg

Bericht door TimBerg »

B767-300ER schreef:
21 mar 2020, 06:20
Ik denk ook dat dat de hoofdreden is dat er pas in 2022 wordt gestart daar. En dat er dan echt grondig iets gaat gebeuren.. net zoals op de EH.
Denk dat HB en KV in dat opzicht een “eenvoudigere” renovatie krijgen.
Ik hoop ook dat dat de reden is waarom dit park pas zo laat wordt aangepakt. De nieuwe cottages op KV, HB etc. knappen al enorm op van een goede schilderbeurt, maar op het Meerdal en de Huttenheugte is echt meer nodig. Vooral de oudste cottages, gebouwd met die grote bakstenen, hebben gewoon een nieuwe gevelbekleding nodig, zoals op de Eemhof.

B767-300ER

Ja je bedoeld zone 5, deels zone 2, zone 4 en zone 3. Eigenlijk het deel wat in 1970 als eerste is gebouwd.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

TimBerg schreef:
In deze tijd van gesloten parken, maar een review van het Meerdal, waar ik in februari een paar dagen gebruik heb gemaakt van de faciliteiten. Kunnen we toch nog wat CP-gevoel krijgen in deze tijd :-).

Ik vind het altijd zo geweldig dat je altijd direct dat geborgen, knusse CP-gevoel krijgt wanneer je een original park oploopt. En bij het Meerdal is het niet anders. Dat typische cP-gevoel mis je op LP, maar is hier volop aanwezig. In zone 9 zijn de bekende, grotere cottages van 6 en 8 personen. Het is het bekende type met een erker aan de voorzijde, die je ook op de andere parken ziet. Dat zag er allemaal prima uit. Ik besloot om alle zones door te rennen en was natuurlijk op zoek naar enige activiteit voor de komende renovatie, maar helaas trof ik nergens een gestripte cottage aan of iets wat op een pilot cottage lijkt. Hier en daar zie je wel dat een enkele muur groen is geverfd, maar dat zie je ook al jaren op andere parken en betekent volgens mij niet zoveel.

Hoi TimBerg,

Dank je wel voor je uitgebreide review :D !

Vlak nadat jij een rondje park hebt gedaan ben ik er ook geweest en sluit me volledig aan bij jou review.
Heerlijk om op een original park te zijn en rond te lopen :) !

Ik zag ook een aantal cottages waar soms een muur een ander kleurtje heeft gekregen. Dat donker groen
vind ik wel mooi, die lichtere kleur iets minder.

Ik ben ook geen cottage(s) tegen gekomen die ze aan het renoveren/strippen zijn.

Cottages met een nieuw laagje verf.
Afbeelding

Afbeelding

TimBerg schreef:
ook zag ik een cottage waar een vuistgroot rot gat in een kozijn zat. Het is wel duidelijk dat CP wacht met onderhoud tot de grote renovatie.
Als de cottages gerenoveerd gaan worden zullen de kozijnen worden vervangen net zoals op De Eemhof, daar zag ik ook
cottages met houtrot, maar wordt wel vervangen door nieuwe kozijnen.

Kozijn met houtrot wordt vervangen door nieuwe kozijnen.
Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PRIJSLIJST CYCLE CENTER

MAART 2020

Op veel parken zijn ze bezig om de papieren prijslijst te vervangen voor een prijslijst aan de deur,
dit om het gebruik van papier terug te dringen. Ook op Het Meerdal zijn ze al afgestapt van de
papieren versie. Op dit moment alleen nog de Duitse versie aan de deur.

Afbeelding

Plaats reactie