Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] Brombachsee

Bispinger Heide, Park Allgäu, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Park Nordseeküste, Park Eifel
Plaats reactie
Mariëtte
Beheerder

[Center Parcs] Brombachsee

Bericht door Mariëtte »

NIEUW TE BOUWEN PARK BIJ LANGLAU AAN DE KLEINER BROMBACHSEE

20-08-2020

Brombachsee.
Afbeelding

Bevestigd:
Nu is het ook bevestigd door het bedrijf: Center Parcs wil een nieuw vakantiecomplex bouwen nabij Langlau aan de kleiner Brombachsee.

Hoogste bieder.
De vakantieparkexploitant Groupe Pierre et Vacances heeft op 20-08-2020 officieel aangekondigd dat zij een Center Parcs plant in Langlau (district Weißenburg-Gunzenhausen) aan de Kleiner Brombachsee . Dienovereenkomstig had het bedrijf de overhand in het biedingsproces bij het Federaal Agentschap voor Vastgoedtaken (BImA) en kreeg het de toezegging om de site van de voormalige munitiefabriek nabij Langlau te kopen.

Informatiebijeenkomsten aangekondigd voor september 2020.
Het plannings- en goedkeuringsproces start nu in nauwe afstemming met de autoriteiten, politici, de lokale bevolking en de belangengroepen. In september zijn ook 3 informatiebijeenkomsten in de regio gepland.

Vervuild.
Om een duurzaam en ecologisch vakantiepark te bouwen zal eerst op het terrein de munitie, bunkerconstructies en andere bouwmaterialen
worden verwijderd.

Goedkeuring.
Zoals gemeld door het districtskantoor Weißenburg Gunzenhausen zullen de officiële plannings- en goedkeuringsprocedures die in deze context absoluut noodzakelijk zijn "in totaal meerdere jaren in beslag nemen".

Weerstand.
Er is veel weerstand tegen het plan voor de bouw van het nieuwe park op de Kleiner Brombachsee, Natuurorganisatie de Bund Naturschutz en een burger alliantie zijn fel tegen het project op de 150 hectare bebost gebied van de voormalige munitiefabriek. De natuurbeschermers vrezen dat het toerisme uit de hand zal lopen.

Het voormalige Munitionsanstalt (Muna) Langlau waar het park gebouwd gaat worden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: BR.DE

Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Brombachsee

Bericht door Mariëtte »

PROTESTEN TEGEN DE BOUW VAN EEN NIEUW CENTER PARCS PARK

CENTER PARCS SPREEKT NU: VERRAST DOOR MASSALE PROTESTEN

26-08-2020

Center Parcs verdient een eerlijke kans.
Center Parcs moet een verkeersconcept creëren dat de omliggende dorpen zo min mogelijk belast, aan alle milieueisen voldoet en aantonen dat particuliere kamerverhuurders (en andere voorzieningen in de regio) ook daadwerkelijk kunnen profiteren van het vakantiepark. Als dat allemaal gebeurt, verdient Center Parcs een eerlijke kans. Niet in de laatste plaats op deze locatie, die anders misschien nooit zou worden ontruimd, maar
in ieder geval nog vele decennia niet toegankelijk zou zijn. In feite wordt hier een "historisch litteken" genezen, zoals Center Parcs terecht
benadrukt.

De plannen worden niet alleen met enthousiasme onthaald.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: Nordbayern.de.

gerritelburg

Bericht door gerritelburg »

Kwam deze video tegen op Youtube

Parc Sandur(14x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Zandvoort(4x) Park Bostalsee(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x) De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

WEBSITE CENTER PARCS BROMBACHSEE

Er is al een website geopend over Center Parcs Brombachsee.

Tik/klik op de foto.
Afbeelding

Tom...

Bericht door Tom... »

Wat gaaf die site! Ze doen er wel alles aan om aan de lokale bevolking te laten zien dat CP juist heel goed voor hen, de omgeving en de natuur kan zijn 😊

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VOOR EN TEGENSTANDERS VAN DE BOUW VAN HET NIEUWE CENTER PARCS BROMBACHSEE

Afbeelding

Afbeelding

Maar er zijn ook protesten tegen de komst van het park.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: BR24.

Tom...

Bericht door Tom... »

Wat fijn dat er ook voorstanders zijn die bordjes maken...

Ik vraag me serieus af of die mensen die ertegen protesteren werkelijk zo'n last hebben van een park op een plek waar anders niks mee gebeurt. Zijn ze bang voor drukte in hun buurt of dat ze overspoeld worden door toeristen? Of denken ze dat CP een of ander schreeuwerig vakantiepark is?! Daar in de buurt is geen echt vergelijkingsmateriaal, dus ik kan me voorstellen dat ze denken "oh nee, verschrikkelijk".

Er is natuurlijk financieel voordeel voor de omgeving, maar niet alles draait om geld. Al vraag ik me echt af of die protesterende mensen niet gewoon in de stress schieten, omdat er iets gaat veranderen in hun omgeving. Verandering is voor sommige mensen altijd beangstigend.

Die mensen moeten gewoon eens kennismaken met Center Parcs en hoe geweldig het is ;)

En waarom kunnen portesterende mensen de naam van CP niet gewoon eens een keer goed schrijven, dat schrijven ze in Frankrijk bij elk protest ook altijd verkeerd :lol:

EBFS

Bericht door EBFS »

Het zijn waarschijnlijk gewoon NIMBY's. "Onze wegen gaan overbelast geraken, het zicht op het meer wordt verpest, enz.".

Ik snap zo'n protesten wel als het echt gaat over waardevolle natuurgebieden (zoals bij Terhills) maar dit was toch gewoon een soort afgedankt militair gebied gebouwd in de tijd van de nazi's?

Waarschijnlijk verstommen die protesten wel eens het park geopend is. Want dan zien ze dat het allemaal wel meevalt.

Tom...

Bericht door Tom... »

EBFS schreef:
23 okt 2020, 11:41

Waarschijnlijk verstommen die protesten wel eens het park geopend is. Want dan zien ze dat het allemaal wel meevalt.
Ja, dat denk ik ook wel. Waren er bij Park Allgäu ook zulke protesten, weet iemand dat nog?
Dat is immers een vergelijkbare situatie.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Er waren wel protesten tegen de bouw van Park Allgäu, voornamelijk door milieuactivisten, maar dat was lang niet zoveel als nu bij Brombachsee.
Wat ik heb begrepen uit de krantenberichten van nu is dat de journalisten zich ook af vragen waar dat verschil dan in zit. Het schijnt wel zo te zijn dat er op die oude Muna waar Center Parcs nu wil gaan bouwen hele zeldzame beestjes zitten en die willen de milieuactivisten beschermen.

Tom...

Bericht door Tom... »

Oh zo, hmmm dat is dan wel vervelend natuurlijk. Dan snap ik het wel wat meer, dank voor de info!

Plaats reactie