Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs! Voor én door Center Parcs Fans!

[Center Parcs] Terhills Resort

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Park De Haan, Terhills Resort
Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Resort Center Parcs Terhills

Bericht door Mariëtte »

Wow Tom,

Wat een gave foto's, dank je wel voor het plaatsen :D !

Tom...

Bericht door Tom... »

De grenzen zijn weer open en we zijn vanmiddag even gaan kijken :)

Het parkcentrum (Country Club) heeft al mooi glas aan de zijkanten. Wat wordt dat groot en mooi zeg, in werkelijkheid is het veel groter dan het lijkt op de foto. De huisjes aan de zuidkant van het park zijn ook al grotendeels klaar. De asfalt wegen lijken grotendeels klaar, dan ziet het er meteen een stuk mooier uit! En het zwembad bestaat nog voor het grootste deel uit betonnen pilaren, alleen de linkerkant is een beetje een gebouw aan het worden.
Bovendien is er een vernieuwd "Terhills" logo te zien op de algemene parkeerplaats.

Heel tof om te zien, dat het elke keer weer zo opschiet!

Hier enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tom...

Bericht door Tom... »

En nog enkele foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Wat gaaf dat je bij Terhills bent geweest en zoveel foto's hebt gemaakt :D ! Heel erg bedankt voor het plaatsen van de foto's en de informatie 😍 👍!

Wel apart dat ze het logo nu hebben veranderd. Ik vond het vorige logo wel iets mooier eigenlijk.

Kon je nu wel het terrein oplopen of is alles nog steeds afgesloten?

Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef:
27 jun 2020, 20:23

Wel apart dat ze het logo nu hebben veranderd. Ik vond het vorige logo wel iets mooier eigenlijk.
Ja gek hè, zo snel?! Maar misschien straalt het nieuwe logo wat meer het chiquere karakter uit, doordat het iets eenvoudiger is ofzo? Het stond ook op vlaggen die aan de toegangsweg hangen. Ik vind zelf het oude logo ook mooier eerlijk gezegd en ook meer bij Center Parcs passen eigenlijk.
Mariëtte schreef:
27 jun 2020, 20:23

Kon je nu wel het terrein oplopen of is alles nog steeds afgesloten?
Nee helaas! Deze foto's zijn genomen vanaf de toegangsweg naar Elaisa, voor de rest zie je weinig. De toegang tot het park wordt elke keer dat ik er kom strenger afgesloten :lol: Nu staan er al 2 hekken (eentje vooraan en eentje meters daarachter):
IMG_8873.JPG

Tom...

Bericht door Tom... »

De website Eigen Center Parcs heeft een hele gave en recente reportage over het park:

https://eigencenterparcs.nl/bouwupdate-terhills/

Wat ik enorm gaaf vind om te zien, is dat het zwembad toch meer lijkt te worden dan "een recht bad". Zoals het er nu naar uitziet, heeft het wel een beetje ronde vormen, een stroompje, buitenbad en toch meer dan wat ik verwacht had. Ik hoop heel erg dat het aangekleed wordt zoals Aquariaz in Zwitserland, dan hebben we toch een prachtig "origineel" CP bad erbij.

Heeft iemand verstand van zwembaden om van deze foto iets te maken? Klopt het dat ik een bad zie met ronde vormen en dat het "loopniveau" er nog op of aan moet worden gezet?
Terhills.png

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Zoals ik het zie:

Blauw is water
Rood zijn de randen (met eiland in het midden waar de grens buiten/binnen (met groen aangegeven) loopt.
Rechts zienje nog iets van een hot tub kangs de rode rand
Bijlagen
D1F494BD-C06B-4ABF-9962-F86A3BE2A2CC.jpeg
Groeten Niels

HH: 87/91/98/18
EH: 92/19/20
KV: 86/02/03/19/19
HB: 87/03/04/18/19/20/20
MD: 88/96/02/03/20
VM: 08/18
BH: 07
PZ: 98
LB: 85
VB: 94

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

Tom...

Bericht door Tom... »

B767-300ER schreef:
30 jun 2020, 20:29
Zoals ik het zie:
Ja dat dacht ik ook! Maar dan wordt het echt nog wel een leuk zwembadje vind ik, met bubbelbad en buitenbad, dat is echt meer dan ik verwacht had. In eerste instantie werd gesproken over "een super eenvoudig zwembad" en daarbij denk ik meteen aan een rechte bak met verder niks. Ook stond op de eerste tekening een zwemvijver naast de Aqua Lagoon, wat mij niet aanspreekt. Dit bad lijkt qua maat een beetje op dat van Park Eifel en met dat buitenbad met hopelijk prachtig uitzicht, wordt het echt wel leuk daar. Nu nog hopen op de typische Center Parcs aankleding natuurlijk :)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

ALLE 250 COTTAGES ZIJN GEBOUWD

09-07-2020

Een bouwprestatie van Olympisch niveau: Group Machiels bouwde 250 luxe villa’s in houtskeletbouw in
amper 10 maanden tijd. Het vakantiepark Terhills Resort gaat medio 2021 open.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron informatie: J.Bloemen.
Bron foto 1 & 2: J.Willems.
Bron foto 3: D.Siebens.

EBFS

Bericht door EBFS »

Amai ze zijn daar inderdaad vlug klaar! Ik ben heel benieuwd wat dit uiteindelijk gaat worden. Het is alleszins een klein parkje maar dat zal wel tot de sfeer als "premium"-park bijdragen.

Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef:
10 jul 2020, 09:44
ALLE 250 COTTAGES ZIJN GEBOUWD

Serieus? Een kleine 2 weken geleden moesten ze nog de cottages waarvan ik de funderingen op de foto heb gezet.
Dat hebben ze dan snel gedaan, geweldig zeg! :)
Binnenkort maar weer eens gaan kijken!

christiaan

Bericht door christiaan »

Mariëtte ik zet het hier neer!

In deze video nemen we je mee naar Terhills, het mooiste plekje in België en naar Center Parcs Erperheide. Met de drone over het resort en door de Aqua Mundo voor de mooiste plaatjes,
Veel kijk plezier en vergeet niet te abonneren!!

Keiko

Bericht door Keiko »

christiaan schreef:
12 jul 2020, 11:48
Mariëtte ik zet het hier neer!

In deze video nemen we je mee naar Terhills, het mooiste plekje in België en naar Center Parcs Erperheide. Met de drone over het resort en door de Aqua Mundo voor de mooiste plaatjes,
Veel kijk plezier en vergeet niet te abonneren!!
Gave shots! Terhills ziet er mooi uit zo van boven, ben benieuwd hoe het zwembad wordt.
Heb je toestemming nodig om boven een CP park te vliegen? Ben ik erg benieuwd naar. Terhills is natuurlijk nog niet open, maar had al wel wat shots boven de Eemhof gezien.
EH '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20

christiaan

Bericht door christiaan »

Dankjewel :D Tegenwoordig heb je wel toestemming nodig.
Terhills daar zijn we zelf ook heel benieuwd naar hoe het gaat worden, maar zo van boven krijg je een mooie indruk.

Tom...

Bericht door Tom... »

Hierbij nog enkele foto's van in de proefcottage en een leuke link :)

https://www.linkedin.com/posts/terhills ... 32864-J9c9

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Dat ziet er goed uit vind ik!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Tom,

Dat ziet er zeker goed uit!

Ontzettend bedankt voor de foto's 😍!

becker

Bericht door becker »

Die watertjes zie je ook goed in de video ;)

AquaSlide
Contacteer:

Bericht door AquaSlide »

Dat ziet er goed uit! Waarom gaat dit park geen wildwaterbaan krijgen? Center Parcs snapt toch wel dat dit toch wel een must-do is en mensen o.a. om die reden naar een Aqua Mundo gaan... :D

Ralf

Bericht door Ralf »

AquaSlide schreef:
19 jul 2020, 12:04
Dat ziet er goed uit! Waarom gaat dit park geen wildwaterbaan krijgen? Center Parcs snapt toch wel dat dit toch wel een must-do is en mensen o.a. om die reden naar een Aqua Mundo gaan... :D
Omdat dit park zich richt op een ander publiek.

Tom...

Bericht door Tom... »

AquaSlide schreef:
19 jul 2020, 12:04
Het park is niet "echt" een CP park, er zit een of andere gekke en ingewikkelde constructie achter, die dateert van jaren geleden, toen CP zelf nog een "echt" groot park hier aan het bouwen was, ergens in de jaren '90. Het park wordt gebouwd door LRM, in samenwerking met Center Parcs. Er komt dan ook geen Aqua Mundo, maar een hele kleine Aqua Lagoon.

Zelf ben ik al lang blij als er iets meer komt dan een recht zwembad. Als het een bad met een stroomversnelling, bubbels, planten en CP uitstraling, dan mogen we al heel blij zijn. Misschien een klein watervalletje, maar zelfs een glijbaan verwacht ik hier niet. Of het moet zo'n zelfde bandenglijbaan als in Aquairias worden. Een wildwaterbaan komt zeker weten niet, hoe jammer ik dat ook vind.

EBFS

Bericht door EBFS »

Ik vraag mij dan wel af waarom Center Parcs zo'n park zou willen uitbaten? Mensen verwachten in een nieuw Center Parcs te verblijven en komen dan in een mini "Village Natures" terecht. Ze mogen dat niet te vaak doen vind ik. Aan Center Parcs kleeft een bepaalde formule en een bepaalde verwachting en dat is juist een sterk punt! Als ze allemaal van die experimentjes erbij gaan nemen verzwakt dat toch.

B767-300ER
Moderator

Ik denk dat Terhills echt aansluit aan de “echt even samen” -slogan
Groeten Niels

Next stay: EH (2P VIP nw 12-20), KV (4P EDEN Prem. 01-21), HB (6P EDEN VIP 03-21). HB (4P VIP nw, 09-21)

becker

Bericht door becker »

EBFS schreef:
19 jul 2020, 16:03
Ik vraag mij dan wel af waarom Center Parcs zo'n park zou willen uitbaten? Mensen verwachten in een nieuw Center Parcs te verblijven en komen dan in een mini "Village Natures" terecht. Ze mogen dat niet te vaak doen vind ik. Aan Center Parcs kleeft een bepaalde formule en een bepaalde verwachting en dat is juist een sterk punt! Als ze allemaal van die experimentjes erbij gaan nemen verzwakt dat toch.
Die stelling klopt, maar het is ook niet resort center parcs terhills. het is resort terhills net als village nature doet centerparcs de verhuur maar center parcs komt niet echt op de poort. je hebt wel kans dat het op de vlaggen komt als resort terhills en klein eronder bij centerparcs. Op die manier kunnen ze dit soort kleine parken voor ander publiek wegzetten. Verwacht ook niet dat het goedkoop is.

EBFS

Bericht door EBFS »

De site van Village Natures staat op de site van Center Parcs en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met Terhills, er wordt reclame gemaakt voor Villages Natures op de Facebookpagina van Center Parcs, enz. Dat schept de verwachting van een Center Parcs ervaring. Ik vind het gewoon vreemd dat ze allemaal die nieuwe namen uitvinden terwijl Center Parcs een ijzersterk merk is. Noem het dan Center Parcs Resort Paris/Terhills en geef het een zesde birdie.

Ik ben natuurlijk niet tegen die parken en ik ben benieuwd om te zien wat het wordt.

Reginald41

Bericht door Reginald41 »

EBFS schreef:
19 jul 2020, 17:47
De site van Village Natures staat op de site van Center Parcs en dat zal waarschijnlijk ook zo zijn met Terhills, er wordt reclame gemaakt voor Villages Natures op de Facebookpagina van Center Parcs, enz. Dat schept de verwachting van een Center Parcs ervaring. Ik vind het gewoon vreemd dat ze allemaal die nieuwe namen uitvinden terwijl Center Parcs een ijzersterk merk is. Noem het dan Center Parcs Resort Paris/Terhills en geef het een zesde birdie.

Ik ben natuurlijk niet tegen die parken en ik ben benieuwd om te zien wat het wordt.
Uit ervaring leert het dat merknaam SunParks niet bij iedereen aansloeg en aantal boekingen achterbleven vandaar dat die merk vanzelf helemaal op achtergrond zou raken tot die uit straatbeeld is verdwenen, ik denk dat Center Parcs dit park ook straks gewoon Center Parcs gaat noemen.

B767-300ER
Moderator

Dat denk ik niet. CenterParcs zorgt alleen maar voor de verhuur op Terhills. Heel anders dan bij SunParks.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DRIJVEND FIETS EN WANDELPAD

Er komt een drijvend fietspad op de plas van Connecterra tussen de mijnterrils van Eisden. Er was al een idee om een drijvend wandelpad te maken op die plek, nu is beslist dat het een wandel- en fietsponton wordt. Limburg krijgt er zo weer een fietsattractie bij.

Populair wandel en fietsroute onderbroken door de komst van Resort Terhills.
Het plan voor de verbinding over het water met een drijvend pad kwam er na de komst van vakantiepark Terhills in de buurt. Daardoor werd een populaire wandel- en fietsroute onderbroken. De enige oplossing is over het water gaan. Met een drijvend pad op pontons is dat perfect mogelijk.

"Het eerste ontwerp, een wandelpad, zal worden aangepast zodat de route over het water ook door fietsers kan gebruikt worden," zegt Koen Sleypen, schepen van toerisme in Dilsen-Stokkem: “In vergelijking met het eerste ontwerp wordt het drijvend pad vooral een stuk breder. Ook de omheining moet wat hoger en steviger voor de veiligheid van de fietsers en de wandelaars.”

Het eerste ontwerp zal nog worden aangepast.
Afbeelding

Bron: vrt.be

Plaats reactie