Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Park De Haan Reviews

Terhills Resort, Les Ardennes, De Vossemeren, Erperheide, Park De Haan
Plaats reactie
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Wij waren afgelopen week een weekje in Oostende en zijn woensdag een half dagje naar Centerparcs De Haan geweest. Even de CP-sfeer opsnuiven en het buffet testen. We zijn niet gaan zwemmen omdat we de zwemkaartjes veel te duur vonden en met een baby van 4 maanden op schok waren. Aangezien die nog niet zolang het water in kan, vonden we dat wat zonde van het geld.

De Market Dome op zich is heel mooi tropisch aangekleed. Wij zijn hier jaren geleden geweest toen het nog Sunparks was en het verschil onder CP-vlag is duidelijk merkbaar. Het is echt veel mooier en gezelliger geworden. De supermarkt en gift shop zijn hier 1 grote winkel die in elkaar overlopen. Een ruim aanbod, net iets duurder dan de gemiddelde supermarkt maar niet overdreven. Wie graag buiten het park zijn inkopen doet kan op +/- 3km een Aldi en Delhaize terugvinden.

De horeca is hier in eigen beheer (geen Albron) en dat verschil is groot. We hebben geluncht bij de Frites Affairs. Er is hier een veel uitgebreidere kaart dan de Frites Affairs bij pakweg Erperheide of Vossemeren. Je hebt hier eigenlijk meer de keuze die je bij een standaard frituur in België kan vinden. Er zijn o.a ook bicky burgers te verkrijgen, en veel meer snacks in het aanbod. De nuggets zijn hier ook nog echte kipnuggets, geen vegan. We merkten in het algemeen op dat dat vegan-gebeuren je hier veel minder wordt opgedrongen dan in de Albron-parken het geval is. Er zijn zeker alternatieven, maar de standaard met-vlees varianten zijn niet verdwenen, er is gewoon keuze tussen beide opties en zo hoort het ook te zijn. Veel beter!
De porties zijn ook heel ruim. We hebben 1 frietje gedeeld met z'n tweeën en dat was ruim voldoende.

In het Grand Café hebben we wat gedronken en eens door de kaart geneusd. Er is hier geen Fuego of Grill restaurant aanwezig, maar de kaart van het Grand Café is er ter compensatie heel ruim en biedt een beetje hetzelfde als wat je van de gemiddelde brasserie aan de kust mag verwachten. Naast de standaard croque monsieur, spaghetti (bolognaise én vegetarische!) en ijsjes heb je hier ook grill/vleesgerechten zoals steak, kipfilet, spare-ribs en ook veel visopties (tja, je bent aan zee natuurlijk). Er zijn ook wafels en pannenkoeken te verkrijgen (vanaf 14u tot 17u). De prijzen vonden wij naar Centerparcs-normen heel schappelijk. Je bent niet meer kwijt dan wanneer je ergens anders aan de kust een hapje gaat eten of een terrasje zou doen.

Er is verder ook een Italiaans restaurant dat ons er heel goed uit zag. De keuze was in elk geval opnieuw veel groter dan bij Nonna's, met opnieuw zowel vegan/vegetarische als vlees-varianten van pizza's en pasta's.

We hebben 's avonds bij het buffetrestaurant gegeten. Dit is vrij kleinschalig als je Evergreenz gewend bent. Het was er ook heel rustig (een tafel of 8 bezet). De kwaliteit hiervan vonden wij niet zo geweldig. Er werd nergens gelabeld, dus veel succes met allergieën of als je vegan/vegetariër bent... Het was echt een beetje gokken wat er waar lag. De meeste zaken wijzen zichzelf wel uit, maar toch.
Qua aanbod kan ik echt het beste vergelijken met een lunch garden, ook qua kwaliteit. Je had de Belgische klassiekers zoals videe/kippenragout/koninginnenhapje, stoofvlees, balletjes in tomatensaus en vispannetje, en volgens mij zijn dit echt elke avond dezelfde 4 schotels die aangeboden worden als ik zo de commentaar van de tafel naast ons mocht geloven ("Mor alez, tzien wier bolletten in tomatensause en vol-e-vaan miej fritten" :D ). Het smaakte ook echt allemaal een beetje als pre-fab eten, zo van dat "gooi de vacuumverpakking open en warm op" spul. Toch wat jammer daar ze hier net mogelijkheid hebben om zonder Albron voor meer verse, huisgemaakte gerechten te zorgen. Daarbuiten had je het klassieke koude buffet met koude groentjes en enkele klaargemaakte slaatjes. Er was ook sushi te verkrijgen. Verdere hoofdgerechten bestonden uit hamburgers, kipsatés, biefstuk en worstjes die door de kok vers gebakken werden op de grillplaat. Deze waren wel heel lekker. Bijgerechten bestonden uit frietjes, aardappelwedges en een gearomatiseerde rijst. Voor de kindjes was er wortelpuree, mini-frikandellen en kipnuggets. Ik miste persoonlijk wat puree (bij vispannetje!), of gratin dauphinois of gewoon iets anders dan frietjes (aardappel wedges vind ik nu toch echt wel gewoon quasi hetzelfde :mrgreen: ).
Er is geen softijsmachine aanwezig. Grote teleurstelling was dat! :lol: Dat is nu toch echt dé klassieker bij Centerparcs voor ons. Ook bij de frites affairs trouwens géén softijs, nergens op het park voor zover we gezien hebben. Er was wel een pannenkoekenbakplaat maar daar was het een beetje van "zoek het zelf maar uit". Er stond een kannetje deeg klaar met een spatel zo van hier, bak maar zelf. Na de eerste passages van enthousiaste kindjes zag die plaat er dus al heel lief uit. :mrgreen: Verdere desserts waren de standaard klop-klop chocomousses en ontdooide bavaroissoorten. Op zich allemaal niet slecht, maar nu niets om enthousiast van te worden.
Wij vonden het persoonlijk niet wauw en zijn van mening dat Evergreenz op Erperheide of Vossemeren dan meer waar voor z'n geld biedt. Ik zou in elk geval niet voor het buffetrestaurant naar De Haan terugkeren.

We hebben ook een rondje gelopen over het park heen om wat te kijken welke cottagenr's ons leuk leken voor een eventueel verblijf volgende zomer/lente. Het park is op zich leuk aangelegd, typisch de vroegere Sunparks-stijl qua buitenkant de huisjes. Sommigen liggen echter echt heel erg met de tuin aan de doorgangsweg en dat leek ons helemaal niks. Wij hebben alvast een lijstje gemaakt van cottagenr's dewelke in een straatje achterin liggen zodat je wat meer privacy hebt in je tuintje. Het viel ons wel op dat het gedeelte waar de eigendomshuisjes zijn veel minder goed onderhouden wordt. Hier zag je toch echt dat er dringend gesnoeid mocht worden. Er zijn hier en daar ook wat huurhuisjes tussen de eigendommen gelegen en deze vonden we hierdoor persoonlijk toch ook geen aanraders. De eigendomshuisjes hebben een allegaartje van inrichting, tuinpoortjes en omheiningen e.d en hier zou ik niet graag tussen zitten.

Over het algemeen vonden we het wel een fijn park en denk ik dat je hier zeker leuk vakantie kunt vieren. Ik durf het niet meteen vergelijken met original Centerparcs parken, maar denk eerder dat het hier heel geschikt is voor mensen die een verblijf aan zee zoeken en vakantie aan de kust willen vieren en hierbij het gemak van een vakantiepark willen combineren. Ik denk dat het hier ook het meeste tot z'n recht komt in de zomermaanden wanneer je lekker buiten kan vertoeven. Er is een mooi terras voorzien voor zowel het Grand Café, de italiaan als het buffetrestaurant. Aan het terras van het Grand Café grenst ook een leuke speeltuin voor de kindjes dus je kan van achter een drankje de kindjes in de gaten houden die aan het spelen zijn, ideaal. Wij komen in elk geval graag eens langs voor een effectief meerdaags verblijf.

In de facebookgroep volgen nog foto's van het buffet, de dome & de menukaart van het grand café (aangezien ik zag dat deze niet in de app stond) alsook de prijzen van het buffetrestaurant.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor de leuke en zeer uitgebreide review van jullie ervaringen van een dagje Park De Haan :D.

Tof om te lezen dat jullie nog eens langs gaan komen op het park voor een meerdaags verblijf.
simon

Bericht door simon »

Bedankt voor je uitgebreide review van Park De Haan!

Wat betreft de zwembadkaartjes, zijn ze sowieso duurder door de vakantie. Je kan echter ook avondtickets kopen (toegang vanaf 17u00) die zo al wat goedkoper zijn. Heb je een Plopsa-abonnement, dan heb je hierop ook nog eens extra korting. Het kan je misschien nog van pas komen in de toekomst. Soms staan ze ook eens op Social Deal (maar niet in het hoogseizoen).

Onder Sunparks was alles veel witter en kaler, nu vind ik het een volwaardige Market Dome geworden. Tasty heb ik er nog niet geprobeerd (spreekt me ook minder aan), maar Il Giardino en het Grand Café vonden wij beiden lekker.

Wat de particuliere huisjes betreft, liggen deze gelukkig wel wat gegroepeerd bij elkaar. Ergens wel jammer zo, maar stiekem hoop ik dat ze deze in de toekomst alsnog kunnen terugkopen.

Wat de locaties zelf betreft, vind ik die in het bos het leukst liggen. Wij zaten meer open de vorige keer, en voor nu is het nog afwachten waar we terechtkomen in september.
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
melaniep

Bericht door melaniep »

Wij komen terug van een weekje op dit park, de eerste ervaring met Park De Haan.

Vooraf wat schrik omwille van de negatieve reviews op Google rond de schoonmaak van de huisjes. Wij hadden echter een proper huisje en een groot pluspunt hier zijn de 'tuintjes' bij de huisjes met veel privacy.

Locatie van het park is mooi, de zee is vlakbij en dit is een onbebouwd stukje met veel duinen en een bos.

Het zwembad vonden wij ook leuk en het was er ook proper. Kinderbadje is klein, een extra attractie voor deze doelgroep zou fijn zijn. De binnen wildwaterbaan is helaas wel buiten gebruik. Volgens een redder zouden de pompen kapot zijn.

Market Dome: knus en gezellig. Gegeten bij het Italiaanse restaurant en het buffetrestaurant. Dit was zeker goed

Baluba zag er soms wat 'vuil' uit. Vaak vieze tafels (toch zeker in het weekend) en overal hele grote spinnenwebben aan het plafond. Daar kunnen ze wellicht moeilijk aan?

Tot slot nog een vermelding voor het aangeboden entertainment. Dit vonden wij van een hoog niveau en het enthousiasme van het animatieteam is aanstekelijk. Tijdens ons verblijf was er een 'Hollandse avond' en dit zat echt heel leuk in elkaar. Mooie aankleding, goeie zangers/zangeressen en leuke sfeer. De andere activiteiten waren ook goed. Hier ook veel activiteiten die wij op andere parken nog niet gezien hebben. Zo is er hier een Poolparty met leuke muziek die wij hebben bezocht op vrijdagavond en op zondagochtend kwam orry dansen in het zwembad. Dikke duim omhoog voor dit team

Een fijne vakantie beleefd en voor herhaling vatbaar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Park De Haan Reviews

Bericht door Mariëtte »

Hoi melaniep,

Bedankt voor het plaatsen van de review :D.

Goed om te horen dat jullie een fijne week op Park De Haan hebben gehad en dat het ondanks de negatieve reviews toch goed mee viel.
Vaak plaatsen mensen sneller een negatieve review dan een positieve is mijn indruk.

De spinnenwebben, volgens mij heerst er een spinnenplaag, zelfs onze auto is na een dagje al omgeven met spinnenrag en dan maar niet
te spreken over de voor en achterdeur, nog nooit meegemaakt zoiets.

Een leuk uitstapje vanaf het park is dat inderdaad, een mooi gebied.

Hebben jullie nog meer uitstapjes vanuit het park gemaakt?
Plaats reactie

Terug naar “Reviews Center Parcs parken België”