Welkom op Center Parcs Informatie.

De Leistert (Roggel - Limburg) gaat vernieuwen: Nieuw tropisch zwemparadijs en parkcentrum

Je kunt hier over van alles praten.
Plaats reactie
Mick

De Leistert (Roggel - Limburg) gaat vernieuwen: Nieuw tropisch zwemparadijs en parkcentrum

Bericht door Mick »

De Leistert in Roggel is natuurlijk geen Center Parcs maar ik vond dit toch wel noemenswaardig om hier te delen omdat ik denk dat dit (gemiste) nieuws toch wel voor velen van ons zeer interessant is.

Het park heeft een erg leuk zwembad wat wel wat geïnspireerd lijkt op Center Parcs met de stenen en glijbanen. Het bijzondere van dit park is het tropische zwemparadijs, het buiten golfslagbad en het parkcentrum. Een soort Marveld maar dan in Limburg.

Het park is echter uit zijn jasje gegroeid en de capaciteit van de voorzieningen voldoen al lang niet meer. Zie ook deze review van 9 jaar geleden:

Nu is het hoge woord eruit: Het park - wat een stichting en geen commerciële partij is - gaat de grootste uitgave ooit doen in een compleet nieuw centrum, nieuwe receptie en het interessantste: een nieuw groot tropisch zwemparadijs. De capaciteit gaat flink omhoog waardoor ook mensen die niet op het park verblijven weer welkom zullen zijn.

In 2025 moet het subtropische zwemparadijs klaar zijn, in 2035 gaat het oude centrum tegen de vlakte want dan moet het hele project klaar zijn. Ik ben enorm benieuwd. Samen met Marveld toch wel het meest interessante park buiten Center Parcs, Hof van Saksen, De Lommerbergen en Het Vennenbos. :)

Wat foto's van het huidige oude zwembad van De Leistert (bron: De Leistert)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: De Leistert (Roggel - Limburg) gaat vernieuwen: Nieuw tropisch zwemparadijs en parkcentrum

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor de informatie.

Wat leuk dat filmpje met Ruben Koet in z'n jongere jaren.
marcozandstra

Re: De Leistert (Roggel - Limburg) gaat vernieuwen: Nieuw tropisch zwemparadijs en parkcentrum

Bericht door marcozandstra »

Leuk topic en leuk te lezen dat ze er iets mee gaan doen. Ik denk als ze het binnen en buitengedeelte samen voegen dat je echt een heel leuk zwembad krijgt. Ik ben er in 2022 zelf geweest om er een aantal video’s te draaien . Het is echt een aanrader

Mick

Bericht door Mick »

Verwacht je dan dat de baden zelf blijven bestaan en dat er een nieuw gebouw overheen gezet gaat worden?
Mick

Bericht door Mick »

www.roggelsketeerke.nl schrijft
Na de bouwvak gaan de eerste werkzaamheden van start. Vakantiegangers blijven welkom, maar hebben twee jaar een bouwterrein midden op het park. Pas wanneer alle nieuwe voorzieningen gebouwd zijn, gaat het oude ‘centrum’ tegen de vlakte. In 2026 wordt de volledig vernieuwde camping geopend.
Wel toevallig dat nu ik er maanden later hier over begin er blijkbaar ook updates zijn. Dus geen 2025 maar 2026 en de bouw begint al na deze bouwvak.
Het centrum wordt verplaatst naar de Leistertweg, die dwars door de camping loopt. “Die weg gaat weg.”
Wel een enorm project, zeer benieuwd naar de ontwerptekeningen, die zullen ze dan wel trots gaan delen. :D
marcozandstra

Mick schreef: 23 jun 2024, 02:04 Verwacht je dan dat de baden zelf blijven bestaan en dat er een nieuw gebouw overheen gezet gaat worden?
Dat denk ik zelf wel ja. Er zijn nu binnen 3 laguna baden 2 bubbelbaden, 2 glijbanen en een stroom versnelling. Alles in goede en relatief mooie staat. Buiten staat een 3e blijbaan en een golfslagbad. Voeg het samen enkele hebt echt een leuk bad. Ze zullen alleen de omkleed ruimte moeten vergroten die kan echt niet meer
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Een golfslagbad, dat is bijzonder buiten in Nederland.
marcozandstra

Ik weet er ook zo gauw geen eentje op te noemen 😜. Maar het bad heeft zeker potentie. De aankleding is inderdaad van Cp afgekeken, de blauwe glijbaan binnen is nog open en een echte gave glijbaan en de de familieglijbaan is verlengd met een bocht op het einde. Een regelrechte stuntbaan
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Alleen de naam van het plaatsje, Roggel.... Ik heb in die zin wel vaak moeite met dit soort parken. De huisjes zijn mooier dan cp, mogelijk is of wordt zelfs het zwembad mooier dan bij cp. Maar je mist toch een beetje die beleving van huisjes in het bos en dat is toch wel het ultieme Centerparcs gevoel.

Wij wonen zelf in Drenthe, hier stikt het natuurlijk ook van de vakantieparken. Maar alles is kaal en op elkaar gebouwd, eigenlijk geen enkele uitstraling.
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Ziet er wel goed uit inderdaad
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Mick

Bericht door Mick »

In een artikel van VML Nieuws spreken ze zo te zien over een compleet nieuw zwemparadijs. Dat klinkt niet alsof ze iets gaan behouden.
Het volledig nieuwe zwemparadijs op het splinternieuwe dorpsplein van De Leistert krijgt toch een 25-meterbad. ‘Als de gemeente hiervan gebruik wil maken, dan kan dat altijd nog’, stelt een woordvoerder.
https://www.vmlnieuws.nl/leudal/de-leis ... g-meedoen/
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”