Welkom op Center Parcs Informatie.

Zwembaden buiten Center Parcs

Je kunt hier over van alles praten.
22-BT-FD

Re: Zwembaden buiten Center Parcs

Bericht door 22-BT-FD »

Dat zijn ook goede tips!

Landal Hof van Saksen
Adres: Borgerderstraat 12,
9449 PA Nooitgedacht

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=103

Het zwembad heeft:
- turbo twister/trechterglijbaan "Bombo"
- turbo twister/trechterglijbaan "Saltato"
- bandenglijban "Intenso"
- turboglijbaan "Presto"
- wildwaterbaan
- 25m banenzwembad
- grote pool
- kinder-doe-bad met babyglijbaan
- whirepool

Het is een heel bijzonder zwembad. De wildwaterbaan is erg leuk, maar wel anders dan bij Center Parcs. De turboglijbaan is ook goed. Ik hou niet zo van bandenglijbanen. Het zijn grote trechters, je kunt er van buitenaf naast staan. Het probleem is dat je deze niet alleen opkunt. Mijn medereisigers konden/willen niet glijden. Uiteindelijk vroeg ik een paar kinderen of we 1x samen naar beneden konden glijden, wat een beetje vreemd voelt, maar het was leuk. Bij de bandenglibanen moet je meestal lang in de rij staan. De andere pools zijn eigenlijk niet zo interessant.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Roompot Hunzedal

Adres: De Drift 3,
9531 TK Borger

foto's: https://www.hunzedal.nl/het-park/zwembad/fotogalerij

Het zwembad bestaat uit:

- 25- meter lang wedstrijdbad
- recreatiebad
- buisglijbaan
- stroomversnelling
- waterval
- tuimelemmers
- bubbelbad
- bubbelbanken
- 2 peuterbaden
- buitenbad
- zonnebanken
- sauna faciliteiten
- 3 Familiekleedhokjes met aankleedtafels en kussens

Vanuit het binnenbad kun je zwemmend naar het buitenbad. Het buitenbad is tussen 1 november en 1 april gesloten.

De peuterbaden zitten aan de ondiepe kant van het recreatiebad. Tussen de peuterbaden en het recreatiebad zit een hoge rand.

In het zwembad zijn grote en kleine zwembandjes en kurken te leen. In de shop zijn zwemluiers te koop.

Edit Mariëtte: Plaatsnaam aangepast van Berger naar Borger.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dit is in Borger toch
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Jahoor. Dat was een typefout, bedankt markieanta. Helaas kan ik het niet meer veranderen. :oops:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik heb het aangepast.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Roompot Beach Resort/Water Village

Adres: Sophiaweg 1,
4493 PS Kamperland

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan, gedeeltelijk open aan de bovenkant
- golfslagbad
- buitenbad
- stroomversnelling
- sauna faciliteiten

Ik weet het niet zeker, dit is waarschijnlijk het eerste park van Roompot. Deze bevindt zich bij de Roompothaven, die vroeger door de Romeinen werd gebruikt. Je kunt gewoon een dagkaart kopen. Het is ook een klein zwembad, maar je kunt er toch plezier beleven. De glijbaan is goed, het golfslagbad is erg goed en groot. De stroomversnelling ligt in het buitenbad en was niet erg krachtig, ik weet niet of die volledig aan stond.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

De Parel
Roompot Hof Domburg/Buitenhof Domburg

Adres: Babelweg 2,
4357 BT Domburg

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan
- 1 vrije val glijbaan "pelikaanduik"
- grote pool
- buitenbad
- stroomversnelling
- whirepool
- sauna faciliteiten

Je kunt gewoon een dagkaart kopen. Bijzonder is hier de vrijevalglijbaan. Na het glijden val je een paar meter naar beneden. Glijbanen als deze komen niet zo vaak voor. Helaas was er geen badmeester bij deze glijbaan, maar wel op andere plekken. Het is ook een beetje gevaarlijk. De andere glijbaan is ook lekker lang. Een deel van het normale zwembad wordt gescheiden door een drijvende ketting en is erg diep, net zo diep als het dompelbad van de glijbaan. Domburg is ook een prachtige stad.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Roompot Nieuwvlet-Bad

Adres: Zeedijk 24,
4504 PN Nieuwvliet

viedeo:

Het zwembad heeft:
- 1 turbo twister glijbaan
- 1 turboglijbaan
- 1 buisglijbaan
- grote pool
- stroomversnelling
- whirepool

Je kunt gewoon een dagkaart kopen. Er zijn 3 glijbanen. De turboglijbaan is het beste. Het begint bovenaan de toren en vanaf daar heb je een fantastisch uitzicht op de zee. De zee is vanaf het zwembad in slechts een paar minuten lopen te bereiken. Nog een trechterglijbaan en een gewone glijbaan. De gewone glijbaan is nogal saai. De rest van het zwembad is vrij klein, maar nieuw en schoon. Helaas is er geen buitenbad. Ook is er in het zwembad geen snackbar aanwezig, in tegenstelling tot de laatst genoemde Roompot zwembaden. Er is een terras met een snackautomaat dat leeg was. Maar er is een snackbar buiten. Het doet me een beetje denken aan Terhills Resort, daar zouden zulke glijbanen ook moeten zijn.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Molenheide

Adres: Molenheidestraat 7,
3530 Houthalen-Hechelen,
Belgie

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=56

Het zwembad heeft:
- 1 turboglijbaan
- 1 buisglijbaan
- 1 black hole buisglijbaan
- 1 brede glijbaan
- 25m banenzwembad
- trainingsbad voor niet-zwemmers

Het zwembad zelf is klein en armoedig, maar er zijn 4 goede glijbanen die allemaal leuk zijn. Vooral de turboglijbaan is goed. Het kinder-doe-bad is erg ondiep maar mooi ingericht. Het deed mij een beetje denken aan Marveld Recreatie. Toen ik er doordeweeks was, was het zwembad erg leeg. Er is ook een grote binnenspeeltuin. De cottages hier doen een beetje denken aan Center Parcs, maar ik heb nog niet naar binnen gekeken.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Wij waren op vakantie in Frankrijk en op de camping troffen wij een zwembad aan waar ze erg hebben gekeken bij CP. Het was een kleine versie van een AM in dezelfde sfeer met een golfslagbad, lagunes, wildwaterbaan etc. Ook de beroemde koepel alleen een maatje kleiner. Te grappig en leuk om te delen met jullie.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Edit Mariëtte: Foto's rechtgezet.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Heel mooi. Wat is de naam van de camping?
Groeten john

Coming up:

6-24 Les Trios Foréts
6-24 Heijderbos
8-24 Vennenbos
12-24 Hochsauerland

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23
BH10, 22, 23
MD 21
KV 22
Hochsauerland 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dat is bijzonder zeg.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Inderdaad, heel bijzonder en gaaf om te zien.

Bedankt voor de foto's!
Melissab

Bericht door Melissab »

pinatorq schreef: 12 okt 2023, 13:25 Heel mooi. Wat is de naam van de camping?
Daar ben ik ook héél benieuwd naar ;-)
Ziet er leuk uit!
Tom...

Bericht door Tom... »

Waw, wat leuk dit! Daar hebben ze echt heel goed naar CP gekeken inderdaad. Zoiets zou leuk zijn op Parc Sandur :lol:

Ik ben ook wel benieuwd waar dit is!
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Oh, ja helemaal vergeten te melden
Het is airotel lacanau ocean Frankrijk.
Melissab

Bericht door Melissab »

Bedankt Fred!
Debbie

Bericht door Debbie »

Dat ziet er gaaf uit! Ik zag dat ze ook een geweldig buiten zwembad hebben. Dat zou voor center Parcs ook een mooie aanvulling zijn op sommige parken. Een volwaardig buitenzwembad met glijbanen en plek met ligbedden en parasols.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Ziet er erg goed uit zeg!
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Tom...

Bericht door Tom... »

Helaas is het ver van hier! Maar wel leuk als late tussenstop richting Landes de Gascogne 😄
simon

Bericht door simon »

Het ziet er wel heel goed uit!
Coming up: De Kempervennen (jan) / Het Vennenbos (feb)

2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Bedankt voor de reacties. Ik was ook erg verrast toen wij er waren. Ik had wel wat op de website gezien. In het echt is het natuurlijk geen CP, maar de gelijkenissen en die organisatie is 100% zeker naar CP gaan kijken hoe ze een zwemparadijs konden ontwikkelen. De wildwaterbaan is kleiner maar een kopie van het origineel. De sfeer met planten, het is wel goed gedaan.
Nogmaals, als je echt een CP-bad verwacht, nee dat is het niet want het is maar half zo groot. Bijv een klein golfslagbad, het buitenzwembad is enkel te bereiken via de ingang van de wwb en gaat pas later open, maar echt alles zit er in en dat maakte het zo bijzonder leuk om te beleven.
Ik had op een camping nog nooit zo'n soort zwembad gezien. Heerlijk.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Heel bijzonder voor een camping! Erg gaaf gedaan.
Mooie koepel ook.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Oostappen Hengelhoef

Adres: Tulpenstraat 141,
3530 Houthalen-Hechelen,
Belgie

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=46

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan - momenteel gesloten
- 1 halve buisglijbaan - momenteel gesloten
- 1 brede glijbaan
- wildwaterbaan
- golfslagbad
- 2x kinder-doe-bad met babyglijbaan
- buitenbad
- whirepool

Het zwembad is ouder en heeft wat onderhoud nodig. Het doet me denken aan Sportparadies Gelsenkirchen. De twee buisglijbanen zijn al lange tijd gesloten. De grote glijbaan ziet er interessant uit. Het is onzeker of ze weer open gaan, want met de rest van het zwembad is er helaas nog genoeg plezier te beleven. Het allermooiste is de wildwaterbaan. Op sommige plekken is dat op het niveau van Het Heijderbos, behoorlijk heftig. Het begint binnen en leidt vervolgens naar buiten rond het buitenzwembad en weer naar binnen. Er zijn twee plaatsen waar je onder water wordt getrokken. Dit is niet voor baby's, maar die zijn ook niet toegestaan. Het golfslagbad heeft grote golven. Het zwembad ligt in de buurt van Molenheide. Je kunt beide zwembaden achter elkaar bezoeken, de glijbanen in Molenheide en de rest van Hengelhoef. Ik was vooral blij met de snackbar in het zwembad. Voor 13 euro was er een grote emmer friet en 4 snacks. Het personeel was vriendelijk.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Aqua Rosamar
Hotel Rosamar Garden Resort

Adres: Av. Magnolia 24
17310 Lloret de Mar,
Spanje

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan
- 2 halve buisglijbanen
- 1 bandenglijbaan
- 1 grote matglijbaan met 3 banen
- buitenbad
- water-play-house
- peuterbad
- kanaal met boten voor kinderen

Dit jaar zijn we na een tussenstop in Les landes de Gascogne verder gereden naar Spanje, Lloret de Mar, voor één nacht en uiteraard gekozen voor een hotel met zwembad. Dit hotel heeft een groot buitenzwembad met glijbanen die gratis toegankelijk zijn voor hotelgasten. Deze is nog niet zo oud. Er zijn enkele glijbanen en het personeel is aardig. Er zijn echter geen douches of kleedruimtes, dit dient u op uw kamer te doen. Er is nog een groot waterpark in de buurt, maar daar zijn we vanwege tijdgebrek niet geweest, we lezen dat je daar lang moet wachten op de glijbanen. De kamers zijn niet zo mooi, maar het eten is goed.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

GochNess

Adres: Kranenburgerstraße 20,
47574 Goch

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=332

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan
- 25m banenzwembad
- 1m en 3m duikplatform
- grote pool
- tainingsbad voor nietzwemmers
- kinder-doe-bad met specicale peuterglijbaan
- peuterbad met babyglijbaan
- buitenbad
- peuterbad buiten - in de winter gesloten
- zwemmeer ernaast - in de winter gesloten
- sauna faciliteiten

Dit zwembad ligt in Duitsland, maar net over de grens en heel dichtbij Het Heijderbos! Het personeel is aardig en spreekt ook Nederlands. Naast dagkaarten zijn er ook kaarten voor 1, 2 of 3 uur. Het zwembad is vrij klein en is een sportbad. Het peuterbad is echter erg leuk. Er zijn twee rotsen en vanaf één ervan begint een kinderglijbaan, deze is erg steil en snel. De normale glijbaan is nog niet zo oud, helaas wat kort, maar je moet wel een paar treden omhoog. Ik hou van het buitenzwembad, er zijn ook bubbelbanken. Toen ik er was, was er een aquarobicsles in het grote zwembad, dus het was bijna helemaal vol, maar je mocht het zwembad gebruiken, of je moest mensen passeren om naar buiten te gaan. Behalve enkele atletiekzwemmers waren er slechts enkele bezoekers aanwezig. Mijn voorkeur gaat uit naar Het Heijderbos. Alleen met kleine kinderen is een bezoek de moeite waard, 's avonds is het zwembad op sommige dagen tot 22.00 uur geopend of naar de naastgelegen zwemvijver.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Die Welle

Adres: Stadtring Sundern 10,
33332 Gütersloh

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=200

Het zwembad heeft:
- 1 Aqua racer glijbaan
- 1 Duo racer glijbaan
- 1 korte brede glijbaan
- 1 brede glijbaan buiten
- 25m banenzwembad
- golfslagbad
- grote extra pool
- stroomversnelling
- whirepool
- grote jacuzzi
- buitenbad
- turks stoombad
- Sauna

De Auqa Racer en Duo Racer glijbanen zijn uit 2017 en doen denken aan de nieuwere glijbanen van Center Parcs. De Duo Racer is langer, maar de Aqua Racer is leuker omdat deze een bocht heeft waarbij je uit de band kunt vliegen. Er zijn nu alleen nog maar enkele banden, vroeger waren er ook dubbele banden. Maar de banden hebben niet meer zoveel lucht. Je kunt ook zonder banden glijden. Het mooiste zwembad vind ik het golfslagbad, daarom heet het zwembad ook zo, en het lijkt behoorlijk op Center Parcs. Het is alleen niet zo tropisch ingericht. Er is geen kanaal/sluis naar het buitenbad. Je moet dus door de deur lopen, wat in de winter niet zo prettig is. Maar het buitenbad zelf was lekker warm. De glijbaan bij het buitenzwembad werkte niet, ik weet niet of er een mechanisme is als je de ladder op gaat die hem aanzet, ik wilde het niet testen vanwege de kou. In het buitenzwembad zijn ​​onderwaterligstoelen gemaakt van metalen staven, wat ik niet zo leuk vind. Er is nog een groter buitenbad aan de andere kant van de stad. Maar gelukkig kun je, nadat je in het buitenbad bent geweest, of de grote warme whirlpool in, of het Turkse stoombad in, dat wil zeggen een kleine sauna in een aparte ruimte in het zwembad, waar je gratis gebruik van kunt maken.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Optisport Pagedal

Adres: Hoveniersweg 1,
9502 BW Stadskanaal

gedetailleerd verslag en foto's: https://www.tuberides.de/report.php?id=104
(oud, voor renovatie)

Het zwembad heeft:
- 1 brede glijbaan
- 25m banenzwembad

Het zwembad maakte vroeger deel uit van vakantiepark Pagedal, maar wordt tegenwoordig uitgebaat door de Optisport Group. Het park is vorig jaar door Roompot verkocht, dus dat was een reden om het te bezoeken.
22-BT-FD schreef: 13 nov 2022, 19:04
Ik heb de lijst doorgenomen en zag dat de volgende parken niet zijn te vinden in het aanbod van Roompot. Zijn deze al verkocht? Meer informatie is welkom.

Familyland
Panjevaart
Pagedal
Veerse Meer - bedoelt dat Veerse Kreek of Residence De Veerse Wende?
Het zwembad is geheel verbouwd en is meer bedoeld voor sportief zwemmen, ik ben over het algemeen minder geïnteresseerd in deze Optisport zwembaden. Toch is het zwembad nieuw en schoon, er is ook een brede glijbaan met twee drempels die leuk is. Deze glijbaan doet denken aan die van Landal Park Het Land van Bartje. Het 25m bad is in één helft erg ondiep, waardoor het zwembad ook ideaal is voor kinderen. Het zwembad is qua grootte hetzelfde als in Parc Sandur, dus niet heel groot. Het voordeel van zulke zwembaden is dat het er wat gezelliger is, zoals vroeger in De Berkenhorst. Vroeger was er een paarse buisglijbaan, ik weet niet zeker of het zwembad vroeger groter was dan nu. In het gebouw bevindt zich ook een grote sporthal. Het park erachter ziet er leuk uit, de huisjes worden niet meer verhuurd aan gasten, deels verhuurd aan gastarbeiders, maar je merkt er nauwelijks van. Op het park bevindt zich ook een groepsaccommodatie, die eventueel nog geboekt kunnen worden door scholen en verenigingen. Meer informatie is welkom.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Aquarena

Adres: Stadionplein 23,
7825 SG Emmen

Het zwembad heeft:
- 1 Turbo Twister/coneglijbaan
- 1 brede glijbaan
- 2x 25m banenzwembad
- grote extra pool
- 1m duikplatform
- klimmuur
- turks stoombad/sauna - gratis
- spraypark buiten

Dit zwembad ligt in Emmen, dezelfde plaats waar Parc Sandur ligt. Ik hoorde dat tijdens bouwwerkzaamheden aan zwembad Sandur gasten hier ook gratis toegang konden krijgen. Vanuit Parc Sandur lopen is iets te ver, beter met de fiets of auto, er zijn voldoende gratis parkeerplaatsen. Dit zwembad heeft twee baden van 25 meter voor baantjeszwemmen, waarvan er één gesloten was toen ik er was omdat daar een kinderzwemwedstrijd plaatsvond. Ik weet niet zeker of het altijd gesloten is voor bezoekers. Maar het is beter dan dat er maar één 25m-bad is en dat dan tijdelijk gesloten moet worden, wat vaak het geval is. Als bijzonder hoogtepunt is er een klimmuur. De coneglijbaan is kort, maar je moet wel lang wachten, ik vermoed dat de stoplicht verkeerd is geprogrammerd. De brede glijbaan is identiek aan die in Pagedal beschreven in de vorige post. Het zwembad is enkele jaren geleden geheel gerenoveerd, de vormgeving doet denken aan het zwembad in Bostalsee. Het personeel en de gasten zijn aardig. Wat ontbreekt is een buitenbad en een stroomversnelling. Het zwembad is groter en beter dan dat in Parc Sandur, maar naar mijn mening is het geen bezoek waard, ik ga liever naar Center Parcs De Huttenheugte, waar meer te doen is.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Aquarell

Adres: Hullernerstraße 45-49,
45721 Haltern am See

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan
- 25m banenzwembad
- extra pool voor nietzwemmers
- 1m, 3m en 5m duikplatform
- klimmuur

buitenbad - in de winter gesloten:
- 1 halve buisglijbaan
- 50m banenzwembad
- grote extra pool voor nietzwemmers met speciale peuterglijbaan
- 1m, 3m en 5m duikplatform
- kinder-doe-bad

Het plaats Haltern am See staat bekend om een ​​groot zwemmeer in de zomer, ook dit zwembad ligt vlakbij. Ik heb niet zo veel ervaring met het meer, misschien ga ik het in de zomer eens proberen, maar ik denk dat ik de Noordzee leuker vind. Het zwembad is hier ook wat kleiner. De glijbaan is iets ouder, maar heeft overal een glazen dak. Je voelt de overgangen, maar het is nog steeds leuk. Ook heeft deze glijbaan geen stoplichten, waardoor je niet zo lang hoeft te wachten. Het banenzwembad van 25 meter is hier niet zo diep omdat er een extra bad met duikplanken is. De duikplanken en de klimmuur waren gesloten, je moet aan het personeel vragen als je ze wilt gebruiken. Ook het 25m bad was half gesloten omdat er les plaatsvond. Het kinder-doe-bad doet hier erg denken aan Center Parcs, er is een waterspuwende clown, een slang en een zeehond, allemaal dingen die vroeger ook bij Center Parcs aanwezig waren. Een beetje saai in de winter, misschien een goede tip voor een uitstapje samen met het meer in de zomer.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Oostappen Het blauwe meer

Adres: Kattenbos 169,
3920 Lommel,
België

Het zwembad heeft:
- 1 buisglijbaan
- gewone pool
- whirlpool

Het is een heel klein zwembad op Parc Sandur-niveau.
Ik las dat dit park in juli van dit jaar ontruimd moet zijn, dus was de gedachte, kijk nog eens voordat het te laat is. Er zijn ook Center Parcs in de buurt. Meer informatie over het park is welkom. Op het terrein was er geen informatie over de sluiting, alles was open. Het zwembad is erg klein, misschien wel oké voor een uurtje, je kunt hier niet de hele dag doorbrengen. Aan de voorzijde zijn er grote ramen waardoor u goed zicht heeft op de autovrije straat. Er zit een glijbaan bij, deze heeft een kleine diameter, je kunt niet zittend glijden, alleen liggend. De glijbaan is leuk. Alleen de trap naar de glijbaan wiebelt een beetje. Direct naast het zwembad ligt een grote overdekte zandspeeltuin, vergelijkbaar met Discovery Bay in De Vossemeren. Dit betekent dat je rekening moet houden met een beetje zand in het zwembad. Voor het zwembad hadden ze een kermisstand opgezet.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Nog een kleine aanvulling op:
22-BT-FD schreef: 13 apr 2024, 10:11 Aquarell

Adres: Hullernerstraße 45-49,
45721 Haltern am See

Aan de andere kant van de stad, iets verder weg, ligt een grote kinderpretpark "Ketteler Hof".
Plaats reactie

Terug naar “Diversen”