Welkom op Center Parcs Informatie.

Roompot mag Landal Het Vennenbos en De Lommerbergen nog niet overnemen!

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Martijn

Re: Roompot mag Landal Het Vennenbos en De Lommerbergen nog niet overnemen!

Bericht door Martijn »

Spannende ontwikkeling! Is er overigens geen gedoe meer met de mededingingsautoriteit? Dat er teveel parken in dezelfde portfolio zitten en daarmee geschoven moet worden?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Niet in deze kwestie. Bij de overname van Roompot door Landal zijn er een aantal parken door geschoven naar Dormio/Summio. Ikzelf had graag gezien dat Lommerbergen en Vennenbos naar CP gingen maar helaas ging dat niet gebeuren.
Groeten john

Coming up:

3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23, 24
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Martijn

Bericht door Martijn »

Dat is waar ook, dat is destijds al gebeurd natuurlijk. Had ergens ook de stille hoop dat ze terug zouden keren. Al zijn de parken op sommige punten zo 'Landal' geworden, dat ze ook niet meer helemaal authentiek aanvoelen.
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Dat zou een pittige investering worden om die parken weer naar de Center Parcs looks te tillen. Het is alleen een nostalgiache overweging. Onmogelijk is het niet maar verwacht weinig haalbaarheid. Al zou ik wel benieuwd zijn hoe de Plaza en het zwembad op LB zou worden. Ik heb een paar jaar geleden een aanzet gegeven met het herontwerpen van de buitentuin in opdracht van Landal rondom het Zwemparadijs die er ook daadwerkelijk ligt nu.
sealynx

Bericht door sealynx »

Ik denk de juiste keuze om Roompot vaarwel te zeggen en verder te gaan onder alleen Landal. De negatieve reacties over Roompot bij de overnamen waren ver in de meerderheid t.o.v. de negatieve reacties over Landal, en de positieve reacties precies andersom.

Ik zie wel het risico dat de kwaliteit van Landal nu verwaterd. De Roompotparken zijn toch een beetje de Aldi onder de vakantieparken, waarbij Landal meer de Jumbo is (en CenterParcs de Bijenkorf?). Al zijn er tegenwoordig ook veel Landal-parken met prachtige nieuwe huisjes, maar prutniveau qua voorzieningen. De variatie in parken wordt met de samenvoeging veel groter natuurlijk. Gaan ze dat meer in lijn brengen, of gaan ze er op een of andere manier onderscheid in maken (3-4-5-sterrenparken?)? De nieuwe combinatie moet volgens mij voorkomen dat trouwe Landalgasten op een voormalig Roompotpark zwaar teleurgesteld worden.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Maar is dat nu in ik al niet zo tussen de verschillende Landal, maar ook de verschillende roompot parken onderling. Er zit zo'n verschil in kwaliteit en niveau. En vennenbos en lommerbergen zien de huisjes er toch in de basis ook niet uit. Ze hebben alleen leuke extras zoals het zwembad en iets van een dome.
sealynx

Bericht door sealynx »

Dat klopt, qua voorzieningenniveau zijn de verschillen al enorm binnen beide merken. Tussen de merken zitten de verschillen meer in kwaliteitsniveau. Om weer in metaforen te spreken: Roompot is het laminaat, Landal de hardhouten vloer. Zie het als Roompot-huisjes zijn als CP voor de verbouwing, Landal er na. Dit is natuurlijk mijn mening, maar wel na vele tientallen Landal-parken bezocht te hebben en helaas ook enige ervaring met Roompot (ik heb ze regelmatig een nieuwe kans gegeven op een ander park, slecht is het nergens, maar overal net aan een voldoende).
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Helemaal mee eens, ik denk zeker wel dat ze de parken gaan opkrikken en misschien nog wat afstoten in de komende jaren. Er moet wel één kwaliteitslijn komen, maar zoiets duurt jaren voordat het gerealiseerd is. Gelukkig is de trend meer in beleving
en nemen de parken zonder benoemenswaardige faciliteiten langzaam af. Natuurlijk blijft CP aan de top, maar ook zij moeten opletten op vernieuwing. Want een groot nadeel op de meeste Landal Roompot parken is dat alles in particuliere handen is, dus dat duurt veel langer om zaken gerealiseerd te krijgen. Ik weet dat in de toekomst wel veel gaat veranderen. De tijd gaat het ons leren.
sealynx

Bericht door sealynx »

Parken zonder noemenswaardige faciliteiten nemen af zeg je? Dat beeld deel ik echt niet. Mijn beeld is juist dat veel nieuwe parken bij zowel Roompot als Landal weinig tot geen faciliteiten hebben. Sommige alleen een vierkante bak als zwembad, maar niet eens een bistro. Sommige durven zich ook nog te presenteren als kwaliteitspark, wat meestal neer komt op uitsluitend luxe huisjes. Bijv. Drentse Lagune, Elfstedenhart (verschrikkelijke naam overigens), Wedderplassen (zwemen tegen betaling op de camping er naast), Alde Faenen, Zuytland Buiten, Berger Duinen, en zo kan ik nog wel even door gaan. Ook het groene is vaak beperkt op nieuwe parken, maar veel zijn wel aan blauw gelegen.
markieanta
Moderator

Compleet met je eens inderdaad. Simpel gezegd zijn de moderne huisjes en stuk ruimer en luxer dan co. Maar verliezen alle parken het op de faciliteiten. Alleen die bij Nooitgedacht haalt het bij cp en heeft veel mooiere huizen.
simon

Bericht door simon »

Ik vind het een goede zet dat ze verder gaan met Landal en niet met Roompot, omdat het m.i. internationaler klinkt en een betere naam heeft. Omgekeerd hoop ik ook dat sommige parken een kwaliteitsimpuls gaan krijgen in de komende periode, maar dat zal de tijd uitwijzen.

Verder hoop ik vooral dat ze het volledige aanbod overzichtelijk(er) kunnen presenteren, door bvb. met een klassificatie of bepaalde labels te werken. Op die manier kan je dan een goede keuze maken.

Tenslotte hoop ik ook dat een aantal kleinere parkjes hopelijk één middelgroot park kunnen worden. Op sommige plaatsen in Zeeland liggen die zo versnipperd langs elkaar, dat ik het soms belachelijk vind.
Coming up: Terhills Resort (maa)

2025: AR
2024: KV / VB / HA / SR / ZV
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
rhavelaar

Bericht door rhavelaar »

Bij de samensmelting van de vakantieparken Roompot en Landal wordt Koos Konijn de leidende mascotte. Maar Bollo verdwijnt voorlopig nog niet helemaal van het toneel. De parken gaan samen verder onder de naam Landal.
De vakantieparken kondigden in mei aan verder te gaan onder één merk om zich in Europa meer te kunnen onderscheiden. Ook werd een verhuizing van kantoorpersoneel vanuit locaties in Goes, Den Haag, Zwolle en Uithoorn naar Amsterdam aangekondigd. Vandaag is de verdere invulling van de samensmelting bekendgemaakt bij het personeel.

In de komende twee jaar worden de parken en merken helemaal samengevoegd. Daarvoor heeft de organisatie achter Roompot en Landal een nieuw logo gepresenteerd en ook is besproken wat de koers van het nieuwe merk Landal is. Hoe de meer dan driehonderd parken in dertien landen zichtbaar gaan veranderen, wordt pas later duidelijk.

Wel is er dus een keuze gemaakt over de mascottes, voor veel gezinnen een belangrijk vraagstuk. Nu hoort bij de Roompot-parken Koos Konijn en bij Landal Bollo de Beer. Na enkele maanden beraad heeft de organisatie achter de vakantieparken besloten dat Koos de prominente mascotte wordt.

"Reden hiervoor is dat konijnen overal in de natuur te vinden zijn en dus bij allerlei verschillende bestemmingen passen", blijkt uit een verklaring van Landal. Ook biedt Koos volgens de organisatie achter Roompot en Landal veel mogelijkheden door zijn uitgebreide garderobe.

Waar Koos z'n intrede zal doen in de parken die nu Landal zijn, blijft Bollo daar voorlopig ook nog zichtbaar. Andersom zal Bollo niet op de huidige Roompot-parken komen. "Op termijn willen we ons op één mascotte concentreren", zegt een Landal-woordvoerder.

Bron https://www.nu.nl/economie/6320226/koos ... andal.html
markieanta
Moderator

Ze hadden beter Bor de Wolf kunnen nemen nu de wolf steeds meer zijn intrede doet in nl :twisted:
KrielkipNL

Bericht door KrielkipNL »

Best apart om te zien. De fusie maakt dat 4 locaties naar 1 locatie in Amsterdam gaat. Dat zal in o.a. Goes wel een hoop andere banen worden voor mensen. Niet iedereen wilt van zo een afstand naar een nieuwe locatie.
22: KV (Maa), 2x MD (Jun/Sep), HH (Nov)
23: EH (Apr), HB (Jun), VM (Sep), MD (Okt)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik vind het opmerkelijk dat ze voor Koos Konijn hebben gekozen als de toekomstige mascotte voor Landal. Het argument dat Koos een uitgebreide garderobe heeft snap ik niet zo goed, juist altijd dezelfde kleding aan lijkt mij voor de herkenbaarheid beter. Orry & Friends hebben ook altijd (nagenoeg) hetzelfde aan. Het andere argument vind ik persoonlijk ook niet steekhoudend.

Maar goed, ik ben geen Marketing Strateeg, het zal best allemaal goed zijn uitgezocht om Koos Konijn te kiezen, maar ik denk bij Landal toch altijd aan Bollo De Beer ;).
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Nederland heeft in de jaren heel wat Bollo items gekocht bij Landal. Nu komt Koos om de hoek kijken. Ik hoef waarschijnlijk niet te vertellen wat de kinderen gaan vragen als de souvenirshop binnenkort vol ligt met items van Koos Konijn...
sealynx

Bericht door sealynx »

Ik snap de beredenering wel dat een konijn bij meer parken past dan een beer. En ik realiseerde me ook dat de reden waarom Bollo zoveel leuker is dan Koos, niet is omdat het een beer is en die ander een konijn. Het is omdat de verhaalschrijvers achter Bollo gewoon beter zijn in hun werk dan die achter Koos. Wanneer ze de verhaalschrijvers van Bollo, eens aan de slag laten gaan met Koos, dan kan het niet anders dan dat ook Koos leuk wordt.

Ik ga Bollo wel missen.
sealynx

Bericht door sealynx »

Het nieuwe logo van Landal is bekend gemaakt.

https://pretwerk.nl/productnieuws/bedri ... ndal/88530

Ik associeer dit logo op geen enkele wijze met vakantieparken. Eerder met een wasmiddel. Dat was met het logo van Roompot ook al zo. Ben niet onder de indruk.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Mariëtte schreef: 10 jul 2024, 20:59 Ik vind het opmerkelijk dat ze voor Koos Konijn hebben gekozen als de toekomstige mascotte voor Landal. Het argument dat Koos een uitgebreide garderobe heeft snap ik niet zo goed, juist altijd dezelfde kleding aan lijkt mij voor de herkenbaarheid beter. Orry & Friends hebben ook altijd (nagenoeg) hetzelfde aan. Het andere argument vind ik persoonlijk ook niet steekhoudend.

Maar goed, ik ben geen Marketing Strateeg, het zal best allemaal goed zijn uitgezocht om Koos Konijn te kiezen, maar ik denk bij Landal toch altijd aan Bollo De Beer ;).
Helemaal mee eens.

Het zijn leuke parken, maar ik 'voel' het nooit zo bij de parken.
De mascotte voelt gemaakt en er zit geen lijn in de sfeer binnen de parken.
Heijderbos1

sealynx schreef: 15 jul 2024, 08:39 Het nieuwe logo van Landal is bekend gemaakt.

https://pretwerk.nl/productnieuws/bedri ... ndal/88530

Ik associeer dit logo op geen enkele wijze met vakantieparken. Eerder met een wasmiddel. Dat was met het logo van Roompot ook al zo. Ben niet onder de indruk.
Het straalt geen warmte uit.
Het had ook het logo van een schoonmaakbedrijf kunnen zijn.
markieanta
Moderator

Beetje vergelijkbaar met het huidige CP logo dus ;)
sealynx

Bericht door sealynx »

Daar ben ik het volstrekt niet mee eens. De boom en de kleuren geven mij echt een andere associatie bij het CenterParcs-logo dan een wasmiddel of schoonmaakbedrijf. Niet per se een vakantieketen. Het had ook prima bij een milieu-educatiecentrum of bostentoonstelling gepast, maar een vakantiepark is toch op z'n minst 'oja, dat kan ook'.
Het nieuwe Landal-logo is zelfs na uitleg (een pauzeknop, wtf?) nog steeds totaal niet passend bij een vakantieparkketen. Wast daarentegen wel alles wit, zelfs op 30 graden.
Heijderbos1

Sluit ik mij ook niet bij aan.

Ik vind het nieuwe logo niet top, maar het dekt wel de lading en zet de sfeer aardig neer.
Tom...

Bericht door Tom... »

Oei! Wat een enorm lelijk logo.
Ik vond het nieuwe CP logo al niks, daar ben ik nu wel aan gewend, maar van Landal had ik op zijn minst iets met groen, bomen of een huisje verwacht. Dit wordt ook wennen? Maar op de eerste blik, vind ik het erg lelijk en vooral nietszeggend…
bianca

Bericht door bianca »

Dit is echt een lelijk logo, jeetje eerst wordt Bollo de laan uit gestuurd en dan kom je met dit logo. Maar goed zal wel weer wennen zijn.
simon

Bericht door simon »

Het nieuwe logo vind ik ook niet zo wauw, maar mogelijks wordt het ook weer wennen? Ik mis vooral een groene kleur in het logo. Het blauwe is te overheersend en te weinig rustgevend m.i.

Het lijkt erop dat alles Roompot wordt, m.u.v. de naam.
Coming up: Terhills Resort (maa)

2025: AR
2024: KV / VB / HA / SR / ZV
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mick

Bericht door Mick »

Ik snap niet dat ze niet gewoon voor modernisering van het huidige logo gaan.

Afbeelding

En eigenlijk is er met het huidige logo ook niks mis. Maar wat ze nu gepresenteerd hebben is echt een miskoop, vast veel betaald aan een marketingbureau wat in het vuistje lacht terwijl het de centjes telt.

Het logo voor Roompot was al lelijk, dus daar zit geen verslechtering in.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Het is geen mooi logo, maar ik vind dat van CP ook nog steeds niet wauw. Ik vond de vogel ook veel meer natuur en passender bij CP. Maar goed, marketeers denken hier goed over na, zo ook over het oude logo van CP wat destijds ook wennen was.
Dit Lendal (zo spreek je landal blijkbaar voortaan uit) is een moeilijk product: De overeenkomst tussen alle parken is vakantie, de rest is allemaal verschillend: kleine parken, veel particulieren, grote parken, parkcentrum, kleine receptie etc etc. Er is geen chocolade van te maken.

Met enige goede wil kun je weerterbergen, Lommerbergen, Vennenbos en Beach resort met elkaar vergelijken. Dan nog Hof van Saksen als premium park. De rest is een ratjetoe.

Bij CP weet iedereen wel wat het is, maar bij het nieuwe Landal? Ik ben niet direct enthousiast.
markieanta
Moderator

Het is gewoon een grote keten met allerhande soorten parken. Binding binnen de parken is de niet en zal er ook nooit zijn. Maar dat was het natuurlijk eerder ook al niet. Tsja, het is een kwestie van proberen of een park wel of niet bevalt. Maar dat was eerder natuurlijk ook al zo.
sealynx

Bericht door sealynx »

Met een beetje goeie wil zijn er wel wat categorieën te maken in de parken van Landal/Roompot.

- Grotere parken met luxe huisjes en veel voorzieningen: Hof van Saksen en Puur Exloo.
- Grotere parken, met kleinere huisjes en veel voorzieningen, zoals Rabbit Hill, Vennenbos, Coldenhove, Hoog Vaals, Lommerbergen, Weerterbergen, Esonstad, Het Loo, Sluftervallei.
- Kleinere parken, met kleinere voorzieningen, en weinig luxe in de huisjes, zoals Elsgraven, Reeuwijkse Plassen, De Vlegge, Twenhaarsveld.
- Kleinere parken, met niet/nauwelijks voorzieningen, en juist luxe huisjes, vaak de wat nieuwere parken zoals Klein Oisterwijk, Marina Well, Waufsberg, Drenthse Lagune, Alde Faenen
- Kleinere parken, met niet/nauwelijks voorzieningen, kleine huisjes, zoals Les Gottales, Reevalig (tegenwoordig Summio), Schuttersbos.

Zo'n indeling zou mensen al helpen om hun keuze te maken denk ik. Al moet ik zeggen dat met name Landal erg duidelijk is op de site over de aanwezigheid van voorzieningen. Alleen de precieze vormgeving/voorzieningen van het zwembad wordt bij met name de saaiere zwembaden wat verstopt. De site van Roompot kan wat dat betreft wel wat duidelijker.
Plaats reactie

Terug naar “Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, Tropicana”