Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Bispinger Heide Reviews

Bispinger Heide, Park Bostalsee, Park Hochsauerland, Park Eifel,
Park Nordseeküste, Park Allgäu
Plaats reactie
Debbie

[Center Parcs] Bispinger Heide Reviews

Bericht door Debbie »

Hierbij onze ervaring op park Bispinger Heide 3 t/m 10 mei.
We vertrokken op vrijdagochtend rond 9.30 uur. De reis viel me wat tegen. Vanuit Dordrecht hebben wij er totaal 7 uur over gedaan. We hebben wel een tussenstop van een uur gehad.

Aangekomen op het park konden we vlot door de check in naar de cottage. Bij het rijden op het park zie je meteen dat het een echt center Parcs park is. Heerlijk in de bossen en mooi opgezet. We verbleven in 6p VIP cottage 327. Deze cottage is light gerenoveerd. Wat ons betreft niks aan te merken op de op de cottage. Het enige nadeel, er zijn geen Nederlandse tv zenders meer op de tv, zelfs geen BVN.
De ligging van deze cottage is prachtig! Uitzicht op het meer en bij het strandje. Persoonlijk vind ik de huisjes aan het meer zone 2,3 en 4 mooier liggen dan de huisjes aan de andere kant van het park.

Het park zelf is heerlijk ruim opgezet. Je kan er prima wandelen en er zijn verschillende routes en speurtochten uitgezet. Ook hier zijn de vernieuwde speeltuinen op het park, vooral de schaapspeeltuin was favoriet bij de kids (7 en 2 jaar).

De market dome is heel leuk en sfeervol opgezet! We waren afgelopen oktober in les bois francs. Qua opzet is de market dome hetzelfde maar toch is deze veel sfeervoller en gezelliger!
Bij het brauhaus kan je lekker eten en ze hebben ook een buiten terras.
Een paar minpuntjes:
Market restaurant; die nieuwe thema’s vallen echt heel erg tegen! Het eten is niet bijzonder en weinig keus. Wij hebben regelmatig op bostalsee de oude thema’s gegeten dat vonden altijd heerlijk, ook Evergreenz vinden wij altijd goed maar daar is dit echt niet mee te vergelijken.
Eiskafee is niet open op de tijden die in de app staan vermeld, heb deze niet open gezien deze week.

De baluba zit aan de market dome. Wat een heerlijke ruim opgezette baluba! Mijn zoon van 7 vindt dit de leukste baluba en we zijn al op heel veel parken geweest.

De aqua mundo.
Een heerlijk zwembad, leuke wildwaterbaan en leuke glijbanen. de kids vonden het extra draken speelgedeelte geen meerwaarde hebben. Ze vonden het niet zo’n leuk gedeelte. Wij zouden liever Eén waterplayhouse zien op die plek.
Nadeel: het gedeelte bij de douches was heel koud en ook de douches zelf waren niet echt warm.

In de omgeving van het park is genoeg te doen. Bij de check in krijg je de flyer over de bispinger erlebniscard met veel tips en kortingen voor uitjes. Helaas hebben wij geen uitjes kunnen ondernemen omdat een van de kids ziek was.

Al met al zijn wij positief verrast door het park! Voor ons zeker een park om nog een keer te bezoeken maar dan mogelijk in de zomervakantie in combinatie met de huttenheugte.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
Tom...

[Center Parcs] Bispinger Heide review Mei 2024

Bericht door Tom... »

Heel leuk om te lezen Debbie en dank je voor de foto’s! Tof dat dit het enige “originele” CP park van Duitsland is en een van de laatst gebouwde originele parken 😎
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Leuke review Debbie, maar zonde van de ziekte er is in die omgeving zo verschrikkelijk veel te doen.
PJK

Bericht door PJK »

Ah, cottage 327. Daar hebben wij vorig jaar ook een weekje in verbleven in juni. Is inderdaad een hele mooie en op een hele mooie plek!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor de review en de foto's Debbie :D.

Dat is een pittige reis geweest, wij doen er vanaf onze woonplaats vlakbij Leiden, ongeveer 5 uur over.

Leuk om te lezen dat het park jullie positief heeft verrast en jullie er nog eens naar toegaan.

Die combinatie hebben wij een keer gedaan, niet met De Huttenheugte maar vanaf een verblijf op Parc Sandur en dan richting Bispinger Heide. Dat is ons goed bevallen.
mjlam

Bericht door mjlam »

Leuk om te lezen. Wij zijn er in februari geweest en deels klinkt het heel herkenbaar, maar toch ook andere ervaringen. Zo vonden wij de Baluba niet schoon en ook het minst leuk van de Baluba's tot nu toe (we vergelijken met Erperheide en Zandvoort). En onze kinderen (5 en 3) waren juist niet weg te krijgen uit het Drakenbad, zo leuk vonden ze dat.

Wat wel toevallig is (of misschien niet) is dat 3 van de 4 uit ons gezin die vakantie ook ziek is geworden. Wij hadden het idee dat het aan de hygiëne van de cottage en de Baluba lag.

Wel een super sfeervolle marketdome inderdaad.
Debbie

Bericht door Debbie »

Van wat ik nu heb gezien was zowel het huisje als de baluba schoon.

Leuk om de verschillen van ervaring te lezen.
Mijn oudste houdt niet van een baluba met teveel herrie zoals Erperheide en Eifel. Hier was de baluba nog redelijk rustig qua lawaai vandaar dat deze bij hem favoriet is.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
Pixel14

Re: [Center Parcs] Bispinger Heide Reviews

Bericht door Pixel14 »

Review Bispinger Heide augustus 2024
Cottage 852

Op de heenreis in Duitsland uur voor aankomst flinke file gehad vanwege alle wegwerkzaamheden.
Aankomst op het park perfect, want we konden direct door naar de cottage.
Dat was op zich al een wereldreis 😉
Hoewel we op de plattegrond redelijk dicht bij de ingang er parking zouden zitten moesten we het hele park rond ivm eenrichtingsverkeer.
Maar dat is eigenlijk wel perfect. Nette wegen met goed astalt en geen tegenliggers waardoor je in de berm zou moeten gaan staan.

Na een rondje park aankomst bij het huisje.
Op een hoek, rustig en mogelijkheid om een balletje te trappen.(volgens het advies van Mariette)
Dat viel een beetje tegen. Maar helemaal niet erg hoor.
Het liep wat meer af dan op de foto's die ik gezien heb.
Daarnaast was het beneden bij het watertje ook een soort van doorloop (afsnijpad) richting de dome.
Verder prima terras, met ruimte voor de ligstoelen en tafel met stoelen. In principe hele dag zon. Al moet je dan wel af en toe verplaatsen.
Toch was het binnen als we de deur dicht lieten prima vertoeven. Zelfs toen het buiten 34 graden werd.
Schoonmaak was redelijk. Ben zelf maar even met een doekje overal langs gegaan. Vloer was gedweild en best schoon, maar de gang had ook wel even gestofzuigd kunnen worden.
Ook hier aardig wat dode insecten op de muur geplakt 🤔.

Wat was ik blij dat we de fietsen hebben mee genomen. Want vanaf ons ging je op de fiets bergje af en waren we er binnen 8min.
Lopend doe je er echt wel een 15min over vanuit zone 8.
Terug moet je dan ook de heuvel weer op. Maar al snel hadden ook wij een afsnijroute met de fiets gevonden. Waardoor dit prima was. Maar even snel lopend naar de dome zat er niet in.

De dome is leuk, vergelijkbaar qua indeling met VM.
Maar wat me wel tegen viel is de openingstijden van de diverse gelegenheden.
Ik had me helemaal verheugd op de Eisbar.
Nou die is helemaal niet open geweest. In het hoekje naast de bakkerij was er op sommige dagen (ook erg onduidelijk wanneer) een mogelijkheid om schepijs te kopen.
Ook was Il Gardino meerdere keren gesloten (in de app stond dat hij open was) vanwege ziekte.
Dan kan je een klein deel van de kaart wel nuttigen bij het Brauhaus. Maar dat nodigde ook niet echt uit.

Uiteindelijk wel 1x bij Il Gardino gegeten en dat was erg lekker.
Lasagne was boven verwachting. Maar echt het "ik ga uit eten" idee heb je niet.
Je kan online bestellen en ook direct betalen via een QR code.
Dan komt iemand je drinken en eventueel voorgerecht brengen.
Zodra je de laatste hap hebt genomen, halen ze het weer weg en voor je het weet staat het hoofdgerecht er.
Uiteindelijk stonden we binnen een uur weer buiten.

Als je wellicht 's avonds nog trek hebt in een ijsje. Zorg dat je ze in de vriezer hebt liggen. Want na sluitingstijd van de supermarkt kan je in de hele dome geen voorverpakt ijs kopen.
Ja, op het terras bij het Brauhaus kan je een ijscoupe bestellen. Maar geen raket, magnum oid.
Zelfs naar sportcafe gelopen en gevraagd. Maar daar verwezen ze ons weer het Brauhaus.

De baluba is groot en ligt naast het zwembad. Achter de baluba mogelijkheden om te badmintonnen of tafeltennissen.
Je kunt dan reserveren bij de receptie. Maar na 20u is daar ook niemand meer.
Dus als je dan toch nog iets wilt doen. Neem je eigen batjes mee.

Onze zoon al iets te oud voor de baluba, maar middenin kan je ook klimmen.
Leuke muren. Waar je een uur de tijd hebt om te klimmen. Meer muren dan bij bv HB.

Onze zoon (nouja ik) had zich opgegeven voor de voetbalskills.
Dat was op het beachvolleybal bij de trampolines. Twee keer heeft hij mee gedaan. De eerste keer was het een redelijk klein groepje en vooral veel partijtjes gegaan. En omdat het op het beachveld was moesten ze op blote voeten. Wat niet alle kinderen deden?!
De 2e keer was er een andere jongen die de activiteit leidde en die had een heel parcours uitgezet. Heel leuk.
Helaas kon hij zich niet voor de 3e keer opgeven. Want het was al uit het aanbod verdwenen.

De aqua mundo. Helemaal leuk.
Jammer dat het zwembad op aankomt/vertrekdagen open is van 10-16. Dus de nieuwe mensen kunnen op de dag van aankomst niet zwemmen mochten ze dat pas willen doen na aankomst en uitladen bij de cottage.
Het wordt gezegd door de dames bij de check-in en staat in de app. Maar heb er genoeg richting aqua mundo zien lopen en terug zien gaan met teleurstelling op hun gezicht

Leuke glijbanen en ook de wwb heeft veel weg van de VM. Laatste stuk waar je naar binnen gaat vind ik het leukste.
Qua drukte helemaal goed te doen. Of we gingen direct om 10u of pas tegen 18:30
Eén dag vanwege de warmte toch 's middags gegaan. Daar had ik wel spijt van.
Heel druk, en viel me op dat er die dag ook heel veel dagjesmensen waren.
Wat natuurlijk niet bijdraagt aan de drukte.

Veel uitstapjes gedaan.
Maar op het park zelf nog midgetgolf gedaan. Prima aangelegd en goed onderhouden.
Naast de midgetgolf ligt de Summer spot. Soms kan je daar iets doen. Maar voornamelijk is het je eigen spullen mee nemen als je iets wilt doen. Bijvoorbeeld een spelletje
Daarnaast ligt de interactieve voetbalmuur. Natuurlijk voor mijn zoon de klapper. Jammer dat er dan weer een stuk kunstgras stuk is, wat toch de spelervaring wat verminderd.
Ook hebben we nog een E-step gehuurd.
Een uur is ook echt genoeg, daarna heb je pijn in je duim van het gas geven.
Er staat bij vanaf 12 jaar. Dat is mijn zoon nog niet. Toch gewoon online gereserveerd en er werd niks gevraagd/gezegd.
We hebben heerlijk een uurtje over het park gereden.

Conclusie:
Een heel leuk park, weids en ruim opgezet.
Veel hoogteverschillen ook bij de ligging van de cottages
De paden naar de cottage (bij sommige cottages heel ver) wat langer zodat je niet het idee hebt direct aan de weg te zitten. Het pad is met kleine klinkertjes. Vind ik persoonlijk toch echt beter dan dat gegoten pad op diverse parken.
Een fiets of een golfkar is geen overbodige luxe.
Grote dome, waar er vaak wel wat de doen is qua muziek of entertainment (niet voor ons weggelegd)
Als je een goed gevulde portemonnee mee neemt, kan je je dagen helemaal vullen met activiteiten. :lol:
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Leuke en duidelijke review, qua beperkte openingstijden ken ik het park helemaal niet. Misschien is hier nu toch ook de personeelstekort ellende toegetreden?
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Ik vrees het ook.
De reden dat Il Gardino meerdere dagen niet open was omdat er kok's ziek waren aldus het verhaal van degene die ik aansprak en dus ook vertelde dat je een kleine kaart van Il Gardino bij het Brauhaus kon gebruiken.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bedankt voor het plaatsen van de leuke review van 1 van mijn favoriet parken :D.

Fijn ook de extra informatie over de ligging van de cottage, ik heb de informatie toegevoegd aan de foto's van cottagenummer 852.
Jammer dat de mogelijkheid om een balletje te trappen er eigenlijk niet is doordat het er best schuin afloopt naar het watertje toe.

Er is best veel te doen ook buiten het park. Welke uitstapjes hebben jullie gedaan?
Martijn

Bericht door Martijn »

Leuke review, wel jammer dat de openingstijden wel een ding zijn. Zowel bij de restaurants, maar ook bij de Aqua Mundo. Tot 16:00 uur open is wel heel karig voor nieuw aankomende gasten. Wellicht een heel extreem personeelstekort?
Pixel14

Bericht door Pixel14 »

Mariëtte schreef: 19 aug 2024, 16:50 Bedankt voor het plaatsen van de leuke review van 1 van mijn favoriet parken :D.

Fijn ook de extra informatie over de ligging van de cottage, ik heb de informatie toegevoegd aan de foto's van cottagenummer 852.
Jammer dat de mogelijkheid om een balletje te trappen er eigenlijk niet is doordat het er best schuin afloopt naar het watertje toe.

Er is best veel te doen ook buiten het park. Welke uitstapjes hebben jullie gedaan?
We zijn naar de Heide Himmel geweest. Was een prachtige dag en heel erg rustig.
Dus mooie foto's kunnen maken. Beneden loopt het wildpark. Kan je ook een combikaart voor kopen.
Maar wij hebben alleen gekozen de loopbrug tussen de boomtoppen.
Vanuit daar kon je ook naar beneden kijken en zag je ook genoeg beneden in het wildpark.

Ook 2x naar de kartbaan geweest. Goed geregeld daar.
En uiteraard ook naar de Heide die al in bloei staat gegaan.
De outlet in Soltau, waar je naar mijn mening wel lekker kunt eten .... winkelen wat minder. Maar misschien ben ik verwend/verpest als ik het vergelijk met Roermond en Roosendaal.
Ook bij de snowdome geweest. Even binnen om het hoekje gekeken. Echt megakoud -2 graden. Met daar een restaurant in de sfeer van apres-ski/Biergarten.
Verder ons vermaakt op het park en bispingen in gegaan. Maar voornamelijk voor de boodschappen
Plaats reactie

Terug naar “Reviews Center Parcs parken Duitsland”