Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] De Eemhof Brasserie Zuiderzoet
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Brasserie Zuiderzoet sinds dit jaar in het beheer van Center Parcs.
Brasserie Zuiderzoet is sinds dit jaar in beheer van Center Parcs, dat de exploitatie van de vorige eigenaar, Paul Tomassen, heeft overgenomen. In de afgelopen maanden is het restaurant omgetoverd tot een sfeervolle en authentieke brasserie waar de culinaire tradities van de regio worden gevierd.
Brasserie Zuiderzoet is sinds dit jaar in beheer van Center Parcs, dat de exploitatie van de vorige eigenaar, Paul Tomassen, heeft overgenomen. In de afgelopen maanden is het restaurant omgetoverd tot een sfeervolle en authentieke brasserie waar de culinaire tradities van de regio worden gevierd.
- Martijn
Oh, wat bijzonder dat Center Parcs het beheer zelf heeft overgenomen. Buiten Albron om lijkt het, dat mogen ze dan wel op meer parken doen met een iets exclusiever aanbod.
- Snakedockter
Wauw, nu inderdaad hopen dat ze Albron heel ver weg van deze plek houden. Benieuwd wat dit gaat brengen.
- Vendalmeren
Er is hoop aan de horizon!
- Vendalmeren
Er is hoop aan de horizon! Het ziet er sfeervol uit.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Martijn schreef: 11 apr 2024, 14:20 Oh, wat bijzonder dat Center Parcs het beheer zelf heeft overgenomen. Buiten Albron om lijkt het, dat mogen ze dan wel op meer parken doen met een iets exclusiever aanbod.
Albron is wel benaderd om Zuiderzoet over te nemen maar dat wilde ze niet. Je hebt een vooruitziende blik Martijn, Center Parcs is aan het kijken om een meer exclusief restaurant op meer parken te gaan introduceren. Dit is nog wel in een verkennende fase.
De officiële heropening van Zuiderzoet vandaag, 11-04-2024, was een waar spektakel, geweldig was het, alsook het vernieuwde interieur en de culinaire hapjes waren van een hoog niveau. Een verslag met foto's volgt snel.
Heropening brasserie Zuiderzoet.
- Heijderbos1
Mooie stap!
Zuiderzoet werd ook nog wel aardig bezocht door mensen die niet op het park verblijven als ik mij niet vergis.
Zuiderzoet werd ook nog wel aardig bezocht door mensen die niet op het park verblijven als ik mij niet vergis.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Zeker een hele mooi stap.
Klopt, er komen ook regelmatig mensen er eten of wat drinken die niet op het park verblijven.
Klopt, er komen ook regelmatig mensen er eten of wat drinken die niet op het park verblijven.
- Snakedockter
Persoonlijk hoop ik dat dit stap 1 is naar een beter horeca aanbod op de parken. Contract met Albron loopt nog even maar wie wat wat er daarna besloten wordt.
- Jooost
De Eemhof had vroeger toch ook een luxer restaurant, dat een beetje 'los' lag, aan de steiger/brug? De Saffraan oid? Dat liep toch niet? Ook Huttenheugte had, als ik me goed herinner, een luxer restaurant in de Dome. O.A. met biefstuk dat de kok aan tafel kwam aansnijden en met hele dunne friet?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Dat klopt. Volgens mij waren er wel meer parken met een luxer restaurant. Op Erperheide gluurde ik even naar binnen in een voormalig restaurant, vlakbij het buitenterras van het Grand Café.
- markieanta
- Moderator
Nadeel van die duurdere restaurants was vooral dat ze nooit open waren. Dan kan je er ook niet op rekenen dat ze veel mensen binnen trekken, als ze bijna altijd dicht waren.
Mooi voorbeeld van een cp waar de luxere restaurants wel lopen is NSK. Maar dat komt natuurlijk ook omdat er meer parken zitten dan alleen cp.
Mooi voorbeeld van een cp waar de luxere restaurants wel lopen is NSK. Maar dat komt natuurlijk ook omdat er meer parken zitten dan alleen cp.
- Martijn
Je had vroeger inderdaad de zogenaamde S-restaurants, waaronder Savoy, Saffraan.. ect. waarbij een luxere kaart gehanteerd werd. In veel oude brochures zijn deze nog terug te vinden. Ook de aankleding was daar wat chiquer. Wellicht dat men daar nu weer naar teruggaat? De markt vraagt ook steeds meer om exclusiviteit i.p.v. massaliteit. Dat je er een frietje kunt eten moet natuurlijk altijd blijven, maar een luxere maaltijd in een exclusievere setting is tegenwoordig ook wel een ding. Parken als Terhills waren jaren geleden ook ondenkbaar, maar tegenwoordig loopt dat wel.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Heropening Brasserie Zuiderzoet.
11-04-2024.
Brasserie Zuiderzoet is sinds dit jaar in beheer van Center Parcs, dat de exploitatie van de vorige eigenaar, Paul Tomassen, heeft overgenomen. In de afgelopen maanden is het restaurant omgetoverd tot een sfeervolle en authentieke brasserie waar de culinaire tradities van de regio worden gevierd en ‘land’ en ‘water’ als in een natuurlijke dans samenkomen. Dat is zowel zichtbaar op de menukaart, als in het moderne design van het restaurant.
Wij waren te gast bij de heropening. We werden welkom geheten in het business center en kregen koffie met wat lekkers aangeboden. Na het informeel samenzijn werd het woord gegeven aan Rik Goedkoop, parkmanager van De Eemhof. Met trost vertelde hij over het vernieuwde Zuiderzoet, en het unieke karakter ervan.
Rik Goedkoop vertelt met trots over Zuiderzoet en zijn park.
Daarna kwam Olivier Garaïalde, CEO Center Parcs Europe, aan het woord. Hij vertelde over de metamorfose die De Eemhof heeft ondergaan, het unieke eigen karakter van het park met nu ook een heel eigen culinaire brasserie. Dit alles is onderdeel van Reinvention 2025-2030.
Olivier Garaïalde aan het woord.
Na de toespraken in het business center gingen we met z'n allen richting Zuiderzoet. Onderweg hadden ze de waterfonteinen aangezet wat nog meer sfeerverhogend was.
Toen kwamen we aan op het voorplein van Zuiderzoet. De brasserie was ingepakt in prachtige zwarte doeken.
Het woord was daar aan Gerrit Jan Gorter, burgemeester van Zeewolde. Hij vertelde enthousiast over zijn gemeente waar De Eemhof een groot deel van uitmaakt qua werkgelegenheid en de vele overnachtingen op De Eemhof en de dagtoeristen. De overnachtingen leveren toeristenbelasting op welke geheel worden besteed aan de gemeente. Officieel is Zuiderzoet nu ook een trouwlocatie van de gemeente en het Muziekfeest op het plein wordt dit jaar in Zeewolde gehouden, waar hij, terecht, ook super trots op is.
Gerrit Jan Gorter aan het woord.
Vervolgens was het tijd voor de officiële opening van Zuiderzoet. Het overtrof meer dan mijn verwachtingen, overal kwamen koks tevoorschijn, vergezeld met vuur en de begeleidende muziek maakte het geheel een waar spektakel.
Geopend!
Toen mochten we naar binnen waar champagne werd uitgedeeld en we mochten proeven van culinaire hoogstandjes.
De foto's van de binnenkant zal ik in een nieuw bericht gaan plaatsen.
11-04-2024.
Brasserie Zuiderzoet is sinds dit jaar in beheer van Center Parcs, dat de exploitatie van de vorige eigenaar, Paul Tomassen, heeft overgenomen. In de afgelopen maanden is het restaurant omgetoverd tot een sfeervolle en authentieke brasserie waar de culinaire tradities van de regio worden gevierd en ‘land’ en ‘water’ als in een natuurlijke dans samenkomen. Dat is zowel zichtbaar op de menukaart, als in het moderne design van het restaurant.
Wij waren te gast bij de heropening. We werden welkom geheten in het business center en kregen koffie met wat lekkers aangeboden. Na het informeel samenzijn werd het woord gegeven aan Rik Goedkoop, parkmanager van De Eemhof. Met trost vertelde hij over het vernieuwde Zuiderzoet, en het unieke karakter ervan.
Rik Goedkoop vertelt met trots over Zuiderzoet en zijn park.
Daarna kwam Olivier Garaïalde, CEO Center Parcs Europe, aan het woord. Hij vertelde over de metamorfose die De Eemhof heeft ondergaan, het unieke eigen karakter van het park met nu ook een heel eigen culinaire brasserie. Dit alles is onderdeel van Reinvention 2025-2030.
Olivier Garaïalde aan het woord.
Na de toespraken in het business center gingen we met z'n allen richting Zuiderzoet. Onderweg hadden ze de waterfonteinen aangezet wat nog meer sfeerverhogend was.
Toen kwamen we aan op het voorplein van Zuiderzoet. De brasserie was ingepakt in prachtige zwarte doeken.
Het woord was daar aan Gerrit Jan Gorter, burgemeester van Zeewolde. Hij vertelde enthousiast over zijn gemeente waar De Eemhof een groot deel van uitmaakt qua werkgelegenheid en de vele overnachtingen op De Eemhof en de dagtoeristen. De overnachtingen leveren toeristenbelasting op welke geheel worden besteed aan de gemeente. Officieel is Zuiderzoet nu ook een trouwlocatie van de gemeente en het Muziekfeest op het plein wordt dit jaar in Zeewolde gehouden, waar hij, terecht, ook super trots op is.
Gerrit Jan Gorter aan het woord.
Vervolgens was het tijd voor de officiële opening van Zuiderzoet. Het overtrof meer dan mijn verwachtingen, overal kwamen koks tevoorschijn, vergezeld met vuur en de begeleidende muziek maakte het geheel een waar spektakel.
Geopend!
Toen mochten we naar binnen waar champagne werd uitgedeeld en we mochten proeven van culinaire hoogstandjes.
De foto's van de binnenkant zal ik in een nieuw bericht gaan plaatsen.
- markieanta
- Moderator
Re: [Center Parcs] De Eemhof Brasserie Zuiderzoet
Maar was het lekker?
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Zeker, wel wennen want zulke culinaire hoogstandjes eet ik zelden tot nooit .
- markieanta
- Moderator
Jij komt natuurlijk als Centerparcs verslaafde nooit verder dan Albron haha
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hahaha, dat zal het zijn .
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Foto's van de binnenkant van de vernieuwde brasserie Zuiderzoet en foto's van het buitenterras.
Na de officiële opening op 11-04-2024 gingen we binnen een kijkje nemen.
Welkom.
Bij binnenkomst leuke decoratie aan de muur.
Het vernieuwde interieur.
Een open keuken.
Loungehoekjes.
De bar.
De brasserie is goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel.
Er is ook een buitenterras waar je kunt eten maar ook voor een lekkere kop koffie kun je hier terecht.
Na de officiële opening op 11-04-2024 gingen we binnen een kijkje nemen.
Welkom.
Bij binnenkomst leuke decoratie aan de muur.
Het vernieuwde interieur.
Een open keuken.
Loungehoekjes.
De bar.
De brasserie is goed toegankelijk voor mensen in een rolstoel.
Er is ook een buitenterras waar je kunt eten maar ook voor een lekkere kop koffie kun je hier terecht.
- markieanta
- Moderator
Mooi geworden hoor, maar vind het persoonlijk wel wat kaal aandoen.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Op de foto's lijkt het misschien wat kaal omdat ik foto's wilde maken zonder mensen erop. In het echt met mensen erbij voelt het niet kaal aan, het gaf mij in ieder geval een warme sfeer.
- markieanta
- Moderator
We gaan het wel zien als we een keer in de eemhof zijn denk ik zo. Nu eerst naar nsk volgende week vrijdag.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ja, wij gaan er ook een keertje eten als we weer op De Eemhof zijn. De menukaart ziet er prima uit en de prijzen zijn schappelijk.
Veel plezier op Nordseeküste!
Veel plezier op Nordseeküste!
- markieanta
- Moderator
Dank je wel, dat lukt vast.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Zuiderzoet Shop.
April 2024.
In de brasserie is ook een shop waar ook lokale producten te koop zijn.
April 2024.
In de brasserie is ook een shop waar ook lokale producten te koop zijn.
- Bart_D
Ik ga eind deze maand naar De Eemhof en deze nieuwe brasserie lijkt me zeker een to do!
Is er ook een menukaart online te vinden?
Als vegetariër ben ik benieuwd wat de opties zijn
Is er ook een menukaart online te vinden?
Als vegetariër ben ik benieuwd wat de opties zijn
'20: Vossemeren
'21: Terhills - Erperheide
'22: Kempervennen - Terhills - Erperheide
'23: Heijderbos - Vossemeren - Meerdal
'24: Huttenheugte - Eemhof - Terhills - Meerdal - Eifel
Geboekt '25: Limburgse Peel - Meerdal - Kempervennen
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hoi Bart_D,
Zeker een bezoekje waard. We horen graag je bevindingen mocht je er gaan eten.
Er is een online menukaart beschikbaar.
De Eemhof Brasserie Zuiderzoet, menukaart.
Zeker een bezoekje waard. We horen graag je bevindingen mocht je er gaan eten.
Er is een online menukaart beschikbaar.
De Eemhof Brasserie Zuiderzoet, menukaart.
- Bart_D
Super!
Het is waarschijnlijk best aan te raden om te reserveren aangezien het weekend is en misschien wel druk kan zijn?
Het is waarschijnlijk best aan te raden om te reserveren aangezien het weekend is en misschien wel druk kan zijn?
'20: Vossemeren
- Mariëtte