Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] De Eemhof Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port Zélande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port Zélande
Plaats reactie
markieanta
Moderator

Re: [Center Parcs] De Eemhof Informatie & Nieuws

Bericht door markieanta »

Groot onderhoud, volgens mij gaan ze hem helemaal opnieuw bouwen, een hele maand dicht haha.
Tom...

Bericht door Tom... »

Grappig, ik heb nog altijd het idee dat die glijbaan nieuw is, maar dat is ‘ie natuurlijk al lang niet meer 😄

Wat een aparte periode en wat Mark zegt: erg lange periode. Maar het zal wel nodig zijn ja 😊
markieanta
Moderator

Daar gaan we maar van uit Tom, deze baan is de eerste Centerparcs baan met zo'n grote ronde kegel toch?
Tom...

Bericht door Tom... »

markieanta schreef: 03 feb 2024, 18:44 Daar gaan we maar van uit Tom, deze baan is de eerste Centerparcs baan met zo'n grote ronde kegel toch?

Nee, dit zijn 3 kleinere ronde kegeltjes, maar dit was inderdaad de eerste. De tweede staat momenteel in Les Hauts de Bruyères. Dit was inderdaad wel de eerste nieuwe glijbaan in heel lange tijd op de CP parken 😊

Afbeelding

Bron: Apple Maps.
markieanta
Moderator

Het is echt al een eeuwigheid geleden dat we daar zijn geweest terwijl het zwembad open was. Ik heb hem wel gedaan, maar al lang geleden. Kan me er niets meer van herinneren.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Zo meteen zit er een stukje van in de vlog!
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

Voor jou Mark

markieanta
Moderator

Het ding is alweer minimaal twaalf jaar oud dus.
AMFVlogs

Bericht door AMFVlogs »

13 jaar dit is van 2011
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De Daily Foodstore gesloten.

Ik lees net op Facebook dat de Daily Foodstore gesloten is t/m 12-02-2024.

Iemand die er nu is die dit kan bevestigen en waarom de supermarkt gesloten is?
Martijn

Bericht door Martijn »

Heb het wel eens meegemaakt dat er een tijdelijke sluiting was om te balansen, maar of dat nu weer het geval is..
Joost

Bericht door Joost »

Heeft wellicht te maken met de overlast van vogels die ze daar hebben? De musjes vliegen daar af en aan en eten van het brood. Vorige week lagen er grote plastic zeilen overheen.

Of misschien gaan ze die schandalig hoge prijzen eens verlagen? :lol:
A state of happiness
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik heb nagevraagd aan De Eemhof waarom de Daily Foodstore gesloten is t/m 12 februari 2024. Onderstaand het antwoord.

Goedemiddag, dit klopt inderdaad. Wegens omstandigheden is deze tijdelijk gesloten.

Wij hebben wel een alternatief in de Hamilton Bar, waar wij een aantal producten verkopen zoals broodjes en noodproducten. De Hamilton Bar bevind zich tegenover Evergreenz.

Met vriendelijke groet,
Team De Eemhof
markieanta
Moderator

Geen antwoord is ook een antwoord, misschien hebben ze wel last van muizen haha
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Wellicht op last van de inspectie? Dat zou nog een optie kunnen zijn.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
simon

Bericht door simon »

Heel vreemd dit!
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Joost schreef: 07 feb 2024, 12:00 Heeft wellicht te maken met de overlast van vogels die ze daar hebben? De musjes vliegen daar af en aan en eten van het brood. Vorige week lagen er grote plastic zeilen overheen.

Ik lees net in onze Facebookgroep dat het inderdaad gaat om musjes die overlast veroorzaken.
simon

Bericht door simon »

Musjes of muisjes? :-)
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nee, het gaat om musjes.
Joost

Bericht door Joost »

Want naast dat ze van het brood eten, kakken ze de boel daar ook onder. De manager liep vorige week vloekend door de winkel :lol:
A state of happiness
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ook dat.

Ze zitten ook buiten bij het Grand Café en ze zijn totaal niet mensenschuw. We zaten er een keer een kopje koffie te drinken en er kwam er eentje gelijk de kruimels van ons koekje opeten. Ik kon ook gewoon foto's maken, totaal niet bang.

Musje bij het Grand Café op het buitenterras.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
bianca

Bericht door bianca »

Ik zag op facebook dat er een fontein show komt, weet iemand ter hoogte van wel cottage's dit komt?
Martijn

Bericht door Martijn »

De fonteinen zijn hier op het meer te vinden, tussen de iconen 8 en 10. Vooral de cottages 118 - 116 zitten op de eerste rang. :lol:

Afbeelding
bianca

Bericht door bianca »

Wij zitten in 121, we kunnen het dan ook goed zien :D
bommetje

Bericht door bommetje »

Ik verbleef samen met mijn vrouw van 26 februari t/m 1 maart in cottage 552. Een 4p VIP en hierbij wil ik mijn ervaringen delen.

Aankomst
Rond 14:30 kwamen we aan na eerst in Zeewolde bij de AH de boodschappen gedaan te hebben. Checkin zoals vertrouwd snel (al was onze mevrouw niet zo snel als haar jongere collega's ;)) Maar daar kregen we het goede nieuws dat de cottage al meteen beschikbaar was. Dus we konden meteen onze spullen uitladen.

Eerste indruk

Leuk mooi uitzicht over het water en mooie inrichting van de cottage. Goede ligging, niet ver weg van de Aqua Mundo. Maar waarom is er geen raam in de badkamer? Geen Soundbar? (dus dan maar eerst even hier op het forum vragen hoe dat zit) Blijkbaar zijn de soundbars weer uitgefaseerd. Wat ik persoonlijk wel jammer vind, want geluidskwaliteit van die standaardspeakers in TV is niks. En ook niet echt energiezuinig om je TV aan te moeten hebben staan voor wat muziek in de cottage. Maar in het algmeen een goede eerste indruk. Spullen ingeruimd en op naar het zwembad. Daarvoor ga je immers naar Eemhof.

Aqua Mundo
Wat een drukte, niet normaal!! Vorig jaar hadden we per ongeluk in de meivakantie een 2p VIP huisje Kempervennen geboekt. En dat ging ons niet meer gebeuren. Dus nu bewust buiten de Nederlandse vakantie geboekt. Wat bleek. Het park is ook erg populair bij Fransen en Duitsers, die wel nog vakantie hadden (Dat wisten we niet) Dus lange rijen voor alles. Maar de rij voor de Turbo Twister is echt te lang. Hoeveel banden heeft die glijbaan? 6? En kunnen die "stoplichten" niet wat korter afgesteld worden? Ik mis de tijd dat je gewoon tot 10 telde en ging. De Duo Racer is een leuke glijbaan, maar de TV onder deed het niet dus je had geen idee van je tijd, en kon dus ook niet proberen te verbeteren. Maar kan aub dat achterlijke muziekje van Lion King, Crazy Frog, F1 geluid niet achterwege blijven, of een stuk zachter. Je hebt gewoon oordoppen nodig als je daar in de toren staat de wachten. De Wildwaterbaan blijft in de basis een lekker baantje, niet te wild, niet te laf en lekkere doorstroom. Mits het niet te druk is. Het zou ook al beetje kunnen helpen als de mensen die gewoon in het buitenbad willen zwemmen een aparte ingang zouden hebben. Want al die overbezorgde ouders met hun kroost houd wel erg op bij dat smalle trapje het water in. We zijn uiteindelijk 4 dagen gaan zwemmen. Waarvan maandag overduidelijk de drukste was de dinsdag en donderdag zijn we na 17:00 gegaan en dat was al vele malen beter. Maar de Turbo Twister blijft gewoon een ding qua drukte.

Action Factory/Bowling
Hier alleen donderdag geweest. Bij onze boeking hadden we 6 activiteitencheques gekregen die we konden inwisselen voor een uurtje bowlen en 2 crazy bingo kaarten. 10 minuutjes te vroeg daar, maar mooi op tijd om de schoenen te wisselen. Echter toen we zouden moeten beginnen was de baan nog niet actief, dus terug naar de balie om te vragen hoe we die actief zouden kunnen krijgen. Alleen hier zat niemand meer. De rij werd ondertussen wel langer, blijkbaar waren we niet de enige. 5 minuten "te laat" werd onze baan actief gezet. Ondertussen had mijn vrouw de drankjes via de QR code besteld. Die pas na 23 minuten gebracht werden. (handig zo'n timer op je bowlingbaan).

Eerste keer dat ik mee heb gedaan met de Crazy Bingo en er deden nog ongeveer 10-12 tafeltjes mee. Ik weet niet of het bij elk park hetzelfde gaat, maar vooral de finale is echt een anticlimax. Je hebt allemaal leuke spelletjes en bingo. En dan eindigt het met een lullig kop en munt spel dat even snel afgeraffeld word, maar erger nog totaal geen spanning in zich heeft. Na 1 trekking weet je al of je eruit ligt of niet. Het was dat we gratis konden meespelen, maar volgende keer leg ik liever een spelletje op tafel in de cottage zelf, met eigen snacks en drinken. Gezelliger,goedkoper en spannender.

Conclusie
Mijn vrouw en ik hebben een fijn verblijf gehad. Lekker genoten van de cottage, fijn gezwommen, maar de atmosfeer kon/moet eigenlijk beter. Het Grand Café hangt geen gezellige café sfeer. Action Factory ga je ook niet naar toe voor de gezelligheid. En de Market Square heeft echt zijn charme verloren. Terwijl er best wat potentie zou liggen. Maar verplaats het Grand Café met terras naar Hamilton's. Geef het een opfrisbeurt met een interieur dat klaar is voor het 3de decenium deze eeuw. Maar goed ik heb 440 euro betaald voor een midweekje Eemhof, dat was het ook wel waard. Als ik de 690 euro ervoor had moeten betalen dan was ik minder goed geluimd het park afgegaan.
markieanta
Moderator

Ik vind het zo zonde dat dat prachtige Hamilton pand zo beperkt gebruikt wordt. Zaten ondertussen alle pandjes wel weer vol met iets of staat er nog steeds van alles leeg?

Ik vind het Eemhof altijd druk, op welk moment je er ook komt. Dus ik kom er niet zo graag. Mij teveel een kippenhok in het zwembad.

Fijn om te lezen dat jullie het naar je zin hebben gehad. Moest je daar de bowlingbaan niet ontgrendelen met je armbandje dan?
bommetje

Bericht door bommetje »

Ja dat had ik ook wel verwacht. Maar die lezer onder het scorebordje/tablet deed helemaal niks. Behalve heel braaf blauw knipperen de hele tijd.

Wat bedoel je met de andere pandjes?
markieanta
Moderator

Er stonden rondom de square altijd een paar pandjes leeg, ik was nieuwsgierig of die alweer opgevuld waren.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Dat klopt, er is een lege winkel aan de kant richting het hotel/naast de Shop&Smile. Maar dit valt niet direct op, vooral omdat het een Market Square is in plaats van een Market Dome.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De nieuwe fonteinenshow.

Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Nederland”