Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Mariëtte »

Bispinger Heide is best een groot park inderdaad.

Alle 4 persoons premium cottages zijn volledig gerenoveerd.

Zoek je een 4 persoons premium aan het grote water of is een klein watertje ook goed?
Tammiepammie

Bericht door Tammiepammie »

Klein watertje is ook prima
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dan kunnen 4 persoons premium cottagenummers 156, 157 een optie kunnen zijn, dichtbij de Market Dome en aan een watertje,
er loopt wel een wandel/fietspad achterlangs. 413 en 414 kan ook, die liggen aan het grote water, maar mijn ervaring is dat je
daar door de vele bomen vrij weinig van ziet, ook hier een wandel/fietspad achterlangs.

Mocht je een cottage op het oog hebben zullen we kijken of we er een foto van kunnen maken, mits niet bezet.
bijou040571

Bericht door bijou040571 »

We zijn met twee volwassenen en 1 tiener van 19 jaar.
We twijfelen tussen kempervennen, erperheide en vossemeren. In kempervennen en erperheide zijn we al geweest, maar vossemeren nog nooit. Is het de moeite om eens naar vossemeren te gaan? We zouden in februari gaan.
We nemen wel een premium. Welke cottagenr. raden jullie ons aan voor zowel Kempervennen, erperheide en Vossemeren.
Tammiepammie

Dankjwel mariete.. het is huisje nummer 402 geworden de 100 serries en dicht bij het centerum waren vol. nummer 402 was nog de enige nummer in de zone 4 hopelijk niet te ver lopen voor onze Kids.zal leuk zijn als er iemand foto's van kan maken.
Melissab

Bericht door Melissab »

bijou040571 schreef: 10 nov 2023, 16:14 We zijn met twee volwassenen en 1 tiener van 19 jaar.
We twijfelen tussen kempervennen, erperheide en vossemeren. In kempervennen en erperheide zijn we al geweest, maar vossemeren nog nooit. Is het de moeite om eens naar vossemeren te gaan? We zouden in februari gaan.
We nemen wel een premium. Welke cottagenr. raden jullie ons aan voor zowel Kempervennen, erperheide en Vossemeren.
Erperheide is wel meer gericht op de kleintjes vind ik.
Vossemeren vinden onze tieners nog steeds heel erg leuk, alleen heb je daar niet zo'n leuke action factory.
Willen jullie een weekend gaan of langer?
In de kempervennen heb je natuurlijk wel nieuwe glijbanen en een vernieuwde action factory
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Uiteraard is de Vossemeren de moeite waard. Persoonlijk ga ik het liefst naar De Kempervennen. Heb jij de nieuwe Aqua Loop glijbaan al geprobeerd? Maar het maakt niet uit, de parken liggen zo dicht bij elkaar, als ik in de Kempervennen ben ga ik ook een dagje naar De Vossemeren.
guusdebruijn

Bericht door guusdebruijn »

Deden wij ook. Konden alleen niet zwemmen met de bandjes van de Kempervennen. Vroeger kon dat maar tegenwoordig moet je ervoor betalen. Jammer want parken liggen dicht bij elkaar en zo kon je even een dagje een ander park beleven.
Geloof dat we alleen bij het Meerdal kosteloos konden zwemmen.
Park Eifel 05-24
Park Le Lac d'Ailette 07-24
Park Hochsauerland 12-24
Melissab

Bericht door Melissab »

Ik zelf heb me er niet aan gewaagd, rest van het gezelschap wel (weekend 22sep 2023)
Die vonden het wel gaaf, maar de nieuwe glijbanen waren niet altijd geopend.
Wij zelf vinden over het geheel gezien de vossemeren toch het leukst.
Maar dat is ieder voor zich natuurlijk he? Je zult ze zelf moeten testen ;-)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tammiepammie schreef: 10 nov 2023, 18:02 Dankjwel mariete.. het is huisje nummer 402 geworden de 100 serries en dicht bij het centerum waren vol. nummer 402 was nog de enige nummer in de zone 4 hopelijk niet te ver lopen voor onze Kids.zal leuk zijn als er iemand foto's van kan maken.

Er zijn een paar foto's gemaakt van de ligging 4 persoons premium cottagenummer 402 op Bispinger Heide.
Als je die wilt zien, laat maar weten.
Tammiepammie

Ja graag vind ik wel leuk om te zien
exode

Bericht door exode »

Pfoeh, nou, toch weer eens hulp nodig :)

We twijfelen tussen de Vossemeren en Kempervennen, periode: 19 tm 23 februari, 2 volwassenen, 2 kinderen 1tje van 5,5 jaar en 1 die op 21 februari 10 jaar wordt. Beide zijn enorme waterratten, de jongste is nog bezig met haar zwemdiploma A.

De oudste wordt die week dus 10 jaar en wilde HEEL graag naar een tof zwembad voor zijn verjaardag. Hij is gek op wildwaterbanen glijbanen en gewoon lekker zwemmen. De jongste is nogal een durfal. Helaas hebben beide parken geen water play house zag ik.

Het voorwerk wat al gedaan hebben: Duitsland uitgesloten vanwege het gebrek aan winterbanden onder onze auto. Allgau leek ons fantastisch en met leuke kortingen prima te doen, maar ja daar zou huur van winterbanden bijkomen en een behoorlijk stuk rijden dus dan wordt het een week weg ipv midweek.
Heijderbos uitgesloten vanwege de te wilde wildwaterbaan. Erperheide zijn we geweest en vonden we niet leuk (voor onze oudste vooral te weinig te doen).

Wat we lezen over de Kempervennen is dat de isolatie niet is aangepakt bij de renovaties. Voor velen misschien een gevalletje jammer, maar voor ons een dealbreaker. Dat was ook zo bij Erperheide en mede daardoor zijn we eerder weggegaan. Een vochtige slaapkamer door slechte isolatie is een no go met onze zoon die astma heeft. Het vocht stond op de enkele glas ramen zelfs met verwarming aan.

We kijken naar de VIP huizen voor 4 personen overigens. Oa de 111 op de Kempervennen is nog beschikbaar. Maar ik zie op foto's dubbelglas in de woonkamer, maar de slaapkamers? Ik denk enkel glas.

Als beide parken geen dubbelglas hebben in de slaapkamers (en muur isolatie anders heeft het nog steeds een hoog vochtgehalte) gaan we toch Allgau overwegen. Ons budget voor deze vakantie is 1000 Euro, maar we kunnen schuiven als dat de tofste vakantie voor onze zoon oplevert zonder astma aanvallen :)
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Persoonlijk zou ik de Vossemeren, ook i.v.m. de aanwezigheid van de Discoverybay aan willen raden. Bij dit park zijn de cottages (VIP) ook een stuk ruimer en naar mijn weten zijn deze cottages prima geïsoleerd en uitgerust met dubbel glas. Wij zaten hier namelijk afgelopen voorjaar in die sneeuw periode en we konden de cottage goed warm houden.

Als jullie toch nog Duitsland overwegen zou ik naast Allgau ook Bispinger Heide kunnen aanraden.
exode

Bericht door exode »

Dank je wel!
Jullie hadden geen vocht op de binnenkant van de ramen? Dat is een mooie indicatie van isolatie en ventilatie issues namelijk.
markieanta
Moderator

Nu slapen wij altijd met de ramen op een kier, dus dan komt dat sowieso slecht naar voren, ik zie net dat ik helemaal vergeten ben om mijn foto's van afgelopen voorjaar online te zetten. Maar daar kun je duidelijk op zien dat ook in de slaapkamers dubbel glas zit en dat er geen condens aan de binnenzijde van de ruit zit.
markieanta
Moderator

Meteen even de foto's online gezet viewtopic.php?p=42014#p42014
Bloem94

Bericht door Bloem94 »

Goedemiddag,

We hebben even een vraag..
we willen in juni een weekje met onze kids naar centerparcs Eifel of bostalsee..
wat zouden jullie adviseren? De kinderen zijn 3 en 5 jaar..
we vinden de omgeving belangrijk en voor onze kids het zwembad. Zijn dol op glijbanen.. liefst beetje waar ze ook wat open ruimte hebben.. water playhouse erperheide vonden ze helemaal niets..🫢 omdat het daar erg donker en in een hoekje zat
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Beide parken liggen in een prachtige omgeving.

Park Eifel is onlangs geheel vernieuwd en heeft een uitgebreidere Market Dome dan Park Bostalsee.
De cottages op Park Bostalsee zijn (nog) niet vernieuwd. De Aqua Mundo op Park Bostalsee heeft
meerdere glijbanen en het Water Playhouse ligt in een open ruimte. Het Water Play house op Park
Eifel ligt in een hoekje.

Mijn voorkeur zou, alles bij elkaar opgeteld, Park Eifel zijn.
simon

Bericht door simon »

Misschien ook belangrijk... Park Eifel heeft een grote Baluba, terwijl er op Park Bostalsee slechts een binnenspeeltuintje is. Voor die leeftijd van kinderen kan dat ook wel een belangrijk argument zijn. En Park Eifel heeft nu ook een Beleefboerderij. :-)

Hoewel ik geen van beide parken goed ken - Park Eifel ooit als klein manneke bezocht - zou ik ook opteren voor Park Eifel.
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
markieanta
Moderator

Ik zou inderdaad ook park Eifel aanraden. Ook omdat je bij bostalsee wel heel erg veel berg op en berg af moet. En ik kan vertellen dat dat weinig aan is met kinderen van die leeftijd na een avondje zwemmen, want ze vallen gegarandeerd in slaap na al die inspanning en het is al zwaar genoeg zonder kinderen op je nek.

Overigens is de omgeving ook bij bostalsee prachtig.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

simon schreef: 28 nov 2023, 17:10 Misschien ook belangrijk... Park Eifel heeft een grote Baluba, terwijl er op Park Bostalsee slechts een binnenspeeltuintje is. Voor die leeftijd van kinderen kan dat ook wel een belangrijk argument zijn. En Park Eifel heeft nu ook een Beleefboerderij. :-)

Die was ik vergeten te vermelden, dank je wel voor de aanvulling :D.
Debbie

Bericht door Debbie »

Dan wil ik nog wel een paar voordelen van bostalsee benoemen 😊
In juni heb je daar bij mooi weer natuurlijk het heerlijke strand met meer om in te zwemmen.
De aqua mundo van bostalsee is denk ik mooier dan van Eifel. Groot en ruim waterplayhouse, 3 glijbanen, golfslagbad en ruim buitenbad met ligweide.
Voor die leeftijd hebben ze op bostalsee een heel leuk klimparcour en de bungee trampoline

Wij gaan met oud en nieuw voor het eerst naar de Eifel dus daar kan ik nog niet over oordelen.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH-VM-PS
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT-KV-PS
2022 BT-EP-HH
2023 MD-VM-HS-BT-KV-HH-KV-BF-LD-HE
2024 BT-BH-EH-TF-VM-HH-HA
markieanta
Moderator

Het zwembad van bostalsee is inderdaad mooier, alhoewel park Eifel me niet tegenviel en twee best leuke glijbanen hebben met die dualracer en die bandenbaan.
Bloem94

Bericht door Bloem94 »

Oh wat lastig ;)
Qua zwembad neig ik inderdaad meer naar bostalsee..
gaan er nog even nadenken en kijken :roll: :roll:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Is ook een lastige keuze.

Zou je ons nog willen laten weten welk park het geworden is?
Plaats reactie

Terug naar “Welk park/cottage past het beste bij mij”