Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs Parc Sandur] Vernieuwingen

De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort,
Parc Sandur, De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Park Bostalsee, Les Bois Francs,
Les Hauts de Bruyères
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Grote plannen voor Parc Sandur.

De plannen van Parc Sandur zijn groots, een enorme investering voor de toekomstbestendigheid van het park. Het park geeft daarmee een belangrijke economische impuls aan de hele regio.

Afbeelding

In de belevingsboulevard rondom het hoofdgebouw komen alle elementen samen. Er is al geïnvesteerd in onder andere een nieuw horecaconcept: het Beach House en lounge terrassen aan het water. De toekenning van €100.000 vanuit het REX-programma (Recreatie Excellentieprogamma) draagt bij aan het afronden van deze boulevard met o.a. een avontureneiland voor kinderen. Dit is een belangrijke bijdrage aan de toekomstbestendigheid
van Parc Sandur voor zowel toeristische gasten als omwonenden. Het is een unieke ontwikkeling waarbij de relatie met de omgeving wordt aangetrokken. Een voorbeeld van hoe bewoners én recreanten gebruik kunnen maken van gezamenlijke voorzieningen. Er is daarbij goed gekeken
naar wat past bij welke gast en doelgroep.

Woensdag 13 juli 2022 ontving Parc Sandur €100.000 vanuit het REX-programma van Vitale Vakantieparken Drenthe. Het is daarmee het achtste park dat in Drenthe een subsidie krijgt als bijdrage in de eigen investering.
Afbeelding

Bron: Vitale vakantieparken Drenthe.
bianca

Bericht door bianca »

https://www.rtvdrenthe.nl/nieuws/159267 ... aspeeltuin

Vernieuwing park sandur

Het einde van de vernieuwingsgolf die recreatiepark Parc Sandur momenteel ondergaat is nog niet in zicht. De vergunningsaanvraag voor nog eens bijna 100 vakantiewoningen is de deur uit. In november moet de eerste schop de grond in voor de aanleg voor vier indoor padelbanen. Voorts wordt er onderzoek gedaan naar de komst van een indoor speeltuin van tussen de 200 en 300 vierkante meter groot en de vernieuwing van het zwembad.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs Parc Sandur] Vernieuwingen

Bericht door Mariëtte »

Wat een mooi nieuws, dank je wel voor de link :D.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Het blijft toch een vreemde eend in de bijt in de portfolio van CP. Het had meer bij Landal gepast mbt centrum, voorzieningen, zwembad eigenlijk alles. Het is een leuk park, daar niet van maar dat het CP is, dat absoluut niet.
Tom...

Bericht door Tom... »

Fred_45jr schreef: 12 okt 2023, 13:19 Het blijft toch een vreemde eend in de bijt in de portfolio van CP. Het had meer bij Landal gepast mbt centrum, voorzieningen, zwembad eigenlijk alles. Het is een leuk park, daar niet van maar dat het CP is, dat absoluut niet.
Helemaal mee eens, dit is het kind van de rekening van de kleine uitstap van het merk Sunparks, dat Pierre et Vacances 2 jaar in Nederland heeft gevoerd. Parc Sandur had onder die vlag moeten komen, maar enkele dagen voordat het park overging van wat het was naar Sunparks, trok P&V het merk uit Nederland en Duitsland terug. Zo is het park plots CP geworden, ook al past het totaal niet in het portfolio.
simon

Bericht door simon »

Het kwam van Landal, en daarvoor van Gran Dorado. Moest CP het centrumgebouw volledig beheren, zou je al sneller een betere sfeer krijgen. Maar ik hoop vooral ook op een aanpassing/uitbreiding van het zwembad naar een tropischere Aqua Garden zoals op Terhills.
Coming up: De Huttenheugte (dec) / Het Vennenbos (feb)

2023: HB / HA / MD / KM
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Tom...

Bericht door Tom... »

Maar het parkcentrum is tegenwoordig toch best in CP sferen? Ik vind dat nog aardig goed gelukt. En op zich is het leuk dat ze andere restaurant concepten hebben. Alleen dat zwembad inderdaad 🤣
Tom...

Bericht door Tom... »

Dit ziet er toch best CP achtig uit? Meer dan sommige andere CP parken :lol:

Afbeelding

Afbeelding

Maar dat is het centrale plein, de rest heeft echt een upgrade nodig, dus tof dat ze ermee aan de slag gaan!
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Tom... schreef: 13 okt 2023, 07:24 Dit ziet er toch best CP achtig uit? Meer dan sommige andere CP parken :lol:

Maar dat is het centrale plein, de rest heeft echt een upgrade nodig, dus tof dat ze ermee aan de slag gaan!
Zeker, mooi aangelegd. Maar ik mis wel het speelse/écht jungle-achtige zoals bijv. bij Het Heijderbos, Meerdal, Huttenheugte etc. De sfeer is aangebracht, maar zit niet écht in het ontwerp.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Het bijzondere is natuurlijk dat er naast het park ook gewoon een woonwijk waar de voorzieningen ook voor zijn. Het zwembad wordt dus ook gebruikt voor zwemlessen etc. Dan is een zwemtuin helemaal niet handig, dat begrijp ik ook wel. Het bijt alleen met het CP-concept en dat begrijp ik niet van het management.
Het lijkt mij dan ook, voor de langere termijn, niet houdbaar dat dit park in het portfolio blijft en ze beter met Landal/roompot kunnen zitten om een ruil te maken. Is daar geen passender park te vinden om te ruilen? Het is nl een echt Landal wat Sandur uitstraalt.
Nee, ik hoop niet op VB of LB!
Tom...

Bericht door Tom... »

Fred_45jr schreef: 13 okt 2023, 10:26
Het lijkt mij dan ook, voor de langere termijn, niet houdbaar dat dit park in het portfolio blijft
Dat hoop ik dus ook altijd, maar dat zal het niet worden vrees ik. Er is gewoon een contract en Sandur zal goed lopen, doordat het park via CP verhuurd wordt. Van wat ik altijd hoor, krijgt het park ook goede beoordelingen en zolang CP duidelijk erover blijft op de website, dat dit park anders is dan de rest en er bijvoorbeeld een "zwembad" is en geen "Aqua Mundo", zal het voor ons bij dromen blijven vrees ik :lol:

Dan kunnen ze maar beter iets proberen om het park méér CP te maken!
Plaats reactie

Terug naar “Renovatie Center Parcs parken”