Welkom op Center Parcs Informatie.

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Tamaartje

Re: [Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Tamaartje »

Nikooos schreef: 08 dec 2022, 08:42 Zijn er recent nog mensen in De Lommerbergen geweest? Ik ben benieuwd of de temperatuur van het zwembad een beetje te doen is na de verhalen over de temperatuur bij de CP's.
Wij gaan vandaag weg na een midweek Lommerbergen. Maar het was heerlijk in het zwembad hoor. Lekker warm overal en ook het zwembad water overal echt lekker warm 👍 (en ik heb het echt snel koud hahaha)
myrtheminicooper

Bericht door myrtheminicooper »

De eerste week van de kerstvakantie verbleven in een 4b3 van de Lommerbergen. Was netjes schoon, wel erg klein en echt mega gehorig. Buren wakker, wij wakker, we konden ze letterlijk verstaan binnen. Slaapkamers enkel glas en elke ochtend kletsnat van het vocht en de condens. Badkamer onlogisch, als je op de wc zit kan de deur niet meer open en als je niet oplet loop je zo tegen de douchewand aan. Als de vaatwasser open staat is de woonkamer geblokkeerd. Echt heel erg klein. Bedden wel goed. Veel mensen lieten de auto gewoon staan, wat een slordige uitstraling gaf. Park is heuvelachtig en leuke speeltuinen, helaas nu wel veel te nat. Mooie plaza en leuke binnenspeeltuin. Bij steaks and burgers was mijn ladysteak ipv medium volledig doorbakken en daardoor taai. Eten bij de snackbar prima. Bestellen bij grand cafe werkt prima met qr. bowlingbanen helaas soort golfbaan, ziet er wel mooi uit maar al behoorlijk deuken erin. Geen muziek daar. Zwembad was mooi, sfeervol en bovenal lekker warm zwembadwater. Leuke glijbanen, wel spekglad, ik gleed bij het instappen in de duoracer uit waardoor ik een soort spagaat maakte. Gevolg, gekneusde knie en hele dikke voet die dagen dik was en bont en blauw en zeer pijnlijk. Oppassen dus! Vaak lange wachtrijen doordat er maar 1 trap is voor 2 glijbanen. De waterpiste in het kinderbad was hele week dicht. Mooie grote winkel met leuk assortiment. We hebben ons vermaakt, maar door de oude huisjes en de extreme gehorigheid zullen wij hier niet terugkeren.
2001: Meerdal - 2002: Kempervennen - 2013: Heijderbos - 2014: Kempervennen - 2015: Meerdal - 2016: Erperheide - 2017: Vossemeren - 2021: Limburgse Peel - 2022: Kempervennen - 2023: Allgäu & Eemhof - 2024: Hochsauerland
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi myrtheminicooper,

Dank je wel voor de review!

Oef, dat was niet fijn bij het instappen in de Duoracer, bedankt voor de tip dat het spekglad is daar.
Hopelijk gaat het nu weer beter met je knie en voet.

Ik hoor wel meer dat de badkamer niet logisch is ingedeeld. Deed het park niks aan de auto's die
geparkeerd bleven staan, een rode kaart of zoiets?
Bungalow16

Bericht door Bungalow16 »

Ze doen zeker wel die gasten kaart onder de ruit steken om ze er op te wijzen maar dat gasten deze laten staan is natuurlijk asociaal maar ook dit gebeurt bij Centerparcs en ook daar kunnen ze geen kaarten uitdelen dus ook alleen er op wijzen. Dat de bungalows klein zijn is logisch, dit was het eerste park, maar ik vindt wel dat het er beter op is geworden na de refurbishment. Dit park is er veel beter op geworden.

Had je toevallig nog foto’s van bijvoorbeeld het nieuwe receptiegebouw?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Bungalows 16,

Er staan een aantal foto's van het nieuwe receptiegebouw De Lommerbergen op het forum.

Misschien vind je het leuk foto's te zien van een dagje De Lommerbergen.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Het is erg lastig om de auto's te weren. Het enige wat de parken kunnen doen is de eigenaren aanspreken of briefjes onder de ruitenwissers plaatsen. Werkt men dan nog niet mee is er geen enkel middel om de auto's weg te krijgen. Wat je kan doen is een borg vragen. Bijv 50 euro, staat de auto een dag later er nog steeds is de borg ingehouden. Wegslepen mag iig van.

Mbt de bungalows. Ik geef het al vaker aan, er wordt wel steeds gerestyld maar een echte renovatie blijft uit. Mn isolatie, van gas af, dubbel glas ofwel verduurzamen, het gebeurt niet en ik vind dat erg jammer en vreemd. Landal Greenparks staat toch ook voor duurzaam lijkt mij. Dit moet toch worden afgedwongen bij een volgende restyle over een jaar of 8.
AB23061976

Bericht door AB23061976 »

Ben het me je eens dat restylen eigenlijk een te goedkope oplossing voor de korte termijn ik zie dit ook bij CP laat ze dan het niet doen Als bij CP Eifel deel huisje plat en duurzame huizen terug plaatsen .

Want de huidige vernieuwingen op de lommerbergen zijn leuk aan de binnen kant maar duurzaam ho maar en een deel van de huisje kunnen eigenlijk niet meer zijn niet van deze tijd.

dan heb ik het met name over de huisjes met de golfplaten
sealynx

Bericht door sealynx »

Misschien speelt hierin mee dat door Creatief hier gekozen constructie met particuliere eigenaren, het vooral de particuliere eigenaren zijn die in de renovatie/restyling moeten investeren. De verantwoordelijkheden voor de particuliere eigenaren gaan op dit park verder dan op verschillende andere parken. Op bijv. Rabbit Hill of Coldenhove ben je als eigenaar, eigenlijk alleen eigenaar van de muren en het dak. Landal voorziet daar meer zelf in het interieur.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

sealynx schreef: 19 jan 2023, 16:33 Misschien speelt hierin mee dat door Creatief hier gekozen constructie met particuliere eigenaren, het vooral de particuliere eigenaren zijn die in de renovatie/restyling moeten investeren. De verantwoordelijkheden voor de particuliere eigenaren gaan op dit park verder dan op verschillende andere parken. Op bijv. Rabbit Hill of Coldenhove ben je als eigenaar, eigenlijk alleen eigenaar van de muren en het dak. Landal voorziet daar meer zelf in het interieur.
Creatief heeft de 2 parken volledig verwaarloosd en Landal is er weer echt gaan investeren. Ik denk dat het destijds een geschenk uit de hemel was dat Landal om de hoek kwam kijken anders waren het, meen in serieus, vervallen parken geworden. De erfenis is wel dat de bungalows wel een moderne look krijgen maar niet worden verbeterd. Ik hoop dat de VVE hier ook serieus naar gaat kijken.
Mick

Bericht door Mick »

Ik kwam een video van de landschapsarchitect van de nieuwe Parc Plaza op De Lommerbergen tegen. Erg interessant - en ook wel een beetje triest.

Het voorplein van de 'nieuwe' Parc Plaza op De Lommerbergen.
Afbeelding
Het overzicht van de 'nieuwe' Parc Plaza.
Afbeelding
Het 'nieuwe' buffetrestaurant in de Parc Plaza, in Amerikaanse stijl en daarmee voorzien van Amerikaans aanvoelende beplanting.
Afbeelding
De 'nieuwe' bar en bowling zijn in Aziatische stijl en daarom voorzien van Aziatische beplanting.
Afbeelding
Het subtropische zwembad heropent met de naam 'Plons' (Ons Plons).
Afbeelding
De 'nieuwe' Parc Plaza is ingericht naar ontwerp van Marion Engelen
Afbeelding

Ik weet niet of jullie het al vaker voorbij hebben zien komen maar ik dacht aan het aantal views te zien dat het vrij onbekend Lommerbergen materiaal was.

Nog even een flashback naar hoe het voor die allesvernietigende brand was:

Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Dankjewel Mick voor je bijdrage. Ik heb deze plannen inderdaad gezien en het idee was erg leuk bedacht. Ik heb alleen nooit echt het idee gehad dat het werkte in de uitvoering. Het ontwerp van het exterieur vind ik wel heel fraai gedaan toepasselijk aan het park ontwerp. Ik vind alles wel oke daar maar niet wow binnen.

Voor de brand was het een mooie plaza met een mooi zwembad. Knus maar toch alle faciliteiten. In mijn optiek had het huidige meer kansen en hadden ze de nieuwe glijbanen buitendoor laten gaan en de dome helemaal vol planten met groen. Maar helaas zal dat niet meer lukken omdat onder de glijbaan de plantenbakken zijn volgestort met asfalt en kunstplanten. Ook het tegelwerk van het golfslagbad vind ik afschuwelijk. Ze hebben echter wel hoge palmen in het zwembad, dus het wordt wel steeds groener.
miramare76

Bericht door miramare76 »

Wij twijfelen nog erg tussen cp vossemeren of Landal Lommerbergen. Met 2 jongens van 10 en 15. Ze houden van zwemmen maar vinden ook activiteiten leuk en een sportveld. Kan iemand ons hiermee helpen?
Ook als we Landal zouden boeken gaan we voor een 5 of 6 persoons huisje zodat we wat ruimte hebben.
5 persoons is zone 7 vrij en voor 6 persoons is zone 5 nog vrij.
Weet iemand of dat ver is naar de plaza?
Wildwaterbaan_88

Bericht door Wildwaterbaan_88 »

Hi Miramare 76,

Zone 7 is relatief dichtbij de plaza denk ongeveer 5 minuten lopen ( klein beetje klimmen). De 5 persoonscottages bevinden zich onderaan het park bij de parking. Qua ruimte zijn ze niet heel veel groter dan de reguliere 4 persoons. Dus mijn tip zou gaan om een 6 persoonscottage te boeken, die zijn ook niet ver van de Parc Plaza (5/10min lopen). Dan heb je de normale afmetingen van een gemiddelde Center Parcs cottage. Er is nu met het zwembad meer te doen voor uw kinderen en ik denk dat De Lommerbergen een leuke keuze zal zijn. Maar hou rekening mee dat je wel een extra indoor activiteit mist zoals op De Vossemeren een Discovery Bay. Maar met de Gametown, Zwemparadijs en Interactief sportveld is er best wel wat te doen. :)

Ik hoop dat ik u een beetje hebt kunnen helpen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuw: Elektrische mini Land Rovers.

Nieuw bij Landal zijn de mini Land Rover terreinwagens voor kinderen. De elektrische mini-terreinwagens zijn inmiddels
ook te vinden op De Lommerbergen en Het Vennenbos.

Voor kinderen van 3 tot 10 jaar. Ze kunnen zelf de auto besturen, inclusief zelf 'gas geven'. een ritje duurt 30 minuten
en is altijd onder begeleiding van een volwassene die het beheer heeft over de noodknop.

Afbeelding

Bron: Parkvakanties.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

miramare76 schreef: 22 jan 2023, 11:35 Wij twijfelen nog erg tussen cp vossemeren of Landal Lommerbergen. Met 2 jongens van 10 en 15. Ze houden van zwemmen maar vinden ook activiteiten leuk en een sportveld. Kan iemand ons hiermee helpen?
Ook als we Landal zouden boeken gaan we voor een 5 of 6 persoons huisje zodat we wat ruimte hebben.
5 persoons is zone 7 vrij en voor 6 persoons is zone 5 nog vrij.
Weet iemand of dat ver is naar de plaza?
ik zou zelf voor de vossemeren kiezen,veel mooiere aqua mundo en veel gezelliger plaza,ook een groter park.
Ik heb op de lommerbergen gewerkt
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Leona

Bericht door Leona »

Weet iemand of ze op de Lommerbergen ook golfkarretjes verhuren?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik zie Bollo vaker op een golfkarretje rijden, dus ik denk het wel.
simon

Bericht door simon »

Op De Lommerbergen niet helaas.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Leona schreef: 05 okt 2023, 13:33 Weet iemand of ze op de Lommerbergen ook golfkarretjes verhuren?
Nee alleen personeel. Geen verhuur.
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Klopt, op De Lommerbergen verhuren ze geen golfkarretje want dit park is daarvoor te heuvelachtig voor golfkarretje en alleen personeel rijden er wel rond op golfkarretje en is maar 1 of 2 van.
guusdebruijn

Bericht door guusdebruijn »

Wij gaan komende week naar de Lommerbergen. Normaal willen wij nog wel eens ontbijten in het centrum. Helaas kreeg ik vanmorgen te horen dat dit niet mogelijk is. Ze hebben helemaal geen buffet meer.
Iemand tips voor een goed schnitzelrestaurant in de buurt, net over de grens in duitsland?
Park Eifel 05-24
Park Le Lac d'Ailette 07-24
Park Hochsauerland 12-24
viarijn

Bericht door viarijn »

Wij gaan al jaren naar Steakhouse Rustika in Kaldenkirchen als we daar in de buurt zijn.
simon

Bericht door simon »

guusdebruijn schreef: 25 nov 2023, 13:27 Wij gaan komende week naar de Lommerbergen. Normaal willen wij nog wel eens ontbijten in het centrum. Helaas kreeg ik vanmorgen te horen dat dit niet mogelijk is. Ze hebben helemaal geen buffet meer.
Omdat het laagseizoen is? Of omdat het verbouwd wordt? Of permanent gedaa?
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

guusdebruijn

Bericht door guusdebruijn »

Wat ik begrijp is het permanent. Zal het navragen deze week.
Park Eifel 05-24
Park Le Lac d'Ailette 07-24
Park Hochsauerland 12-24
Roy

Bericht door Roy »

Bij De Lommerbergen hebben ze het buffetrestaurant helaas in 2021/2022 verbouwd tot Pizza Limone. Ontzettend jammer en wat mij betreft een gemiste kans. Ze hebben daardoor inderdaad geen buffetrestaurant meer en dus ook geen ontbijtmogelijkheden in restaurants. Bij Het Vennenbos waren ze hetzelfde van plan maar daar zijn ze op teruggekomen en hebben ze inmiddels weer een buffet-achtig restaurant, in ieder geval in de vakanties/weekenden.
simon

Bericht door simon »

Moh? Vorig jaar was ik er in de zomer en was het buffetrestaurant geopend voor ontbijt en tijdens de dag om broodjes en dergelijke te halen voor het Grand Café. 's Avonds was Pizza Limone dan wel geopend ja. Ik moet wel zeggen, het was megaheet die periode, dus hebben wij vooral buiten gezeten en weinig binnen.

Roy

Bericht door Roy »

Dat zou kunnen dan Simon. Ik denk dat het na de zomer van 2022 is veranderd. Wij zijn er begin 2023 geweest en toen was de verbouwing al afgerond. In de app staat ook geen buffetrestaurant meer. Echt heel jammer.
simon

Bericht door simon »

Amai, speciaal wel dit. Maar goed, misschien dat het niet populair genoeg was?

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BUNGALOWNR.546, TYPE 6C

JANUARI 2024

Een fotoverzoekje via onze Facebookgroep.

Met dank aan forumlid Tom... voor de foto's.

Afbeelding

Het weggetje waar de bungalow aan grenst.
Afbeelding

Het toegangspad naar de bungalow.
Afbeelding

Afbeelding

De bungalow was niet bezet, een paar foto's genomen door de ramen.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijkant van de bungalow.
Afbeelding

Het terras + het uitzicht vanaf het terras.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Het is een mooi park met een mooi aanbod aan bungalows. Het enige grote minpunt blijft dat Landal al het lage groen eromheen weg heeft gehaald. Het is zo kaal en bunker achtig.
Plaats reactie

Terug naar “Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, Tropicana”