De Eemhof, De Huttenheugte, De Kempervennen, Het Heijderbos, Het Meerdal, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur,
De Vossemeren, Erperheide, Bispinger Heide, Park Hochsauerland, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères
Supervreemd dat ze bij een cottage die helemaal plat is, alsnog een trapje maken om erin te komen. Een beetje zoals bij Terhills. Zou dat te maken hebben met het prefab-idee? Dat ze die huisjes niet "onder grond niveau" kunnen plaatsen ofzo?
Wat ik helemaal gek vind, is dat ze eerst trapjes omlaag maken en dan weer een trapje omhoog. Trek dat dan meteen door, zodat je minder tredes hoeft te lopen. Niet echt vriendelijk voor mindervaliden of oude mensen.
Máár de foto's zijn wel allemaal supergaaf! Het ziet er nu al prachtig uit op het park, zo met die nieuwe cottages!
De Market Dome lijkt een stuk lichter, maar zie ik het nu goed dat de snackbar écht weg is?
Weet iemand waarom er geen snackbar meer is? Dat vind ik wel een bijzondere keuze.
Tom... schreef: ↑21 mei 2023, 10:22
Supervreemd dat ze bij een cottage die helemaal plat is, alsnog een trapje maken om erin te komen. Een beetje zoals bij Terhills. Zou dat te maken hebben met het prefab-idee? Dat ze die huisjes niet "onder grond niveau" kunnen plaatsen.
Wat ik helemaal gek vind, is dat ze eerst trapjes omlaag maken en dan weer een trapje omhoog. Trek dat dan meteen door, zodat je minder tredes hoeft te lopen. Niet echt vriendelijk voor mindervaliden of oude mensen.
De prefab-huisjes worden op een vlakke fundering neergezet en de losse onderdelen worden aan elkaar gemaakt. Hierdoor ben je minder flexibel in hoogte dan dat je ze ter plekke bouwt. Door het hoogteverschil van het park kom je dan hoger uit. Met een helling zou je dat misschien op kunnen lossen, al wil je de fundering van de cottages ook wel weer vrij houden. De nieuwe prefab-cottage op Bispinger Heide heeft hetzelfde 'probleem'.
Bijzondere keuze inderdaad om de snackbar weg te halen. Ben daarom benieuwd (en hoop) of het Family Café bij de bowling die rol een beetje over gaat nemen. Al was er vroeger al wel nagedacht over de gedeelde keuken met het Aqua Café. Een snel en makkelijk frietje hoort er toch wel bij. Ook bij parken als Les Ardennes (na de verbouwing) en Terhills is er geen friet-afhaal. Nieuwe trend wellicht?
Ik zet prefab huizen voor mijn werk en ik kan het uitleggen waarom er een trapje in zit. Dit heeft te maken met vochtdoorslag naar binnen. Is de grondslag te hoog trekt er te snel vocht naar boven(sponsvorming) en dan ga je allemaal klachten krijgen met o.a schimmel op de wanden, vloeren die verzadigd raken met water waardoor de tegelvloer/linoleum los gaat liggen en dus onderhoud nodig hebben. En dan nog maar niet te spreken over de houtrot die ontstaat. Een hoop voorzorgsmaatregelen dus om de houdbaarheid zo lang mogelijk te garanderen.
Tom... schreef: ↑21 mei 2023, 10:22
De Market Dome lijkt een stuk lichter, maar zie ik het nu goed dat de snackbar écht weg is?
Weet iemand waarom er geen snackbar meer is? Dat vind ik wel een bijzondere keuze.
De snackbar is inderdaad weg, de keuken is er nog wel, die bedient de Aqua Mundo.
Bij de Familiebar kun je nu burgers, patat enz bestellen, ook voor Take-Away. Ik zal
er binnenkort foto's van plaatsen.
Mariëtte schreef: ↑21 mei 2023, 15:35
De snackbar is inderdaad weg, de keuken is er nog wel, die bedient de Aqua Mundo.
Bij de Familiebar kun je nu burgers, patat enz bestellen, ook voor Take-Away. Ik zal
er binnenkort foto's van plaatsen.
Aha, dat verklaart een boel. Jammer van de snackbar en de ruimte die nu niet gebruikt wordt, maar logisch ook wel, omdat ze de oude Ierse pub nu permanent open hebben als Family Bar en die dus de functie van de snackbar overneemt.
pinatorq schreef: ↑21 mei 2023, 11:01
Ik zet prefab huizen voor mijn werk en ik kan het uitleggen waarom er een trapje in zit.
Aha, leuk om te weten, dank je voor de uitleg. Maar dat trapje hadden ze best gelijk kunnen trekken met het pad ervoor toch? Dat vind ik dan wel gek, dat ze het pad ervoor niet omhoog leggen en zo de cottages toegankelijker zouden maken.
Ik vermoed inderdaad ook dat het te maken heeft met prefab woning, zware regenval en een bergachtig gebied. Dan krijg je van die lekkere geulen waar veel water doorheen wil spoelen.
Deze #Aquaracer glijbaan is gaaf, en erg leuk voor dit park Op de 2 persoonsband gaat die lekker snel Je vindt deze glijbaan op Center Parcs Eifel in de #eifel en we hebben hem voor jullie getest
Binnenkort volgt de hele vlog van de vernieuwde #AquaMundo.
Ben je nieuw? Abonneer dan op ons kanaal, het is gratis!! Op naar de 4000!
Doe je ook een duimpje omhoog
Martijn schreef: ↑24 apr 2023, 11:58
De plattegrond van de vernieuwde Market Dome zou wel suggereren dat er weinig/niets met het Billy's Burger wordt gedaan. Sterker nog, dat er ook niets meer komt te zitten voor mijn gevoel.
Je gevoel klopt Martijn.
Op de plek waar Billy's Burger zat staat nu een raceauto. De keuken is wel behouden voor bediening van het Aqua Café.
De toiletten op die plek zijn ook vernieuwd.
Een stuk van het oude gedeelte van Billy's Burgers met op de achtergrond de doorsteek van de keuken naar de Aqua Mundo.
De gang naar de toiletten.
Deur naar de keuken van het voormalige Billy's Burgers.
Toch gek dat ze hiervoor gekozen hebben, zeker omdat de keuken er nog zit en de oude uitgiftebalie ook. In de toekomst kunnen ze het natuurlijk altijd nog ombouwen tot een nieuw Friet-concept, maar dan ben je weer bezig.
Is ook het Il Giardino-concept er niet meer? Tot op heden nog niets over voorbij zien komen.
Bijzonder om te zien: een heel stuk van de toch al kleine Market Dome wordt dus gewoon leeggelaten?!
Zeiden ze ook waarom de snackbar gesloten is? Maakten mensen daar te weinig gebruik van of heeft dit met iets anders te maken?
Ik vind die raceauto met reclame afbreuk doen aan de sfeer van de Market Dome, maar voor de rest is het netjes afgewerkt voor een stuk dat niet meer gebruikt wordt. Bijzonder, maar er zal wel een goede reden voor zijn.
Dank je voor deze foto's, dat is al erg leuk om te zien!
Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze het vroegere terras en Italiaans restaurant nu gewoon samengetrokken hebben. Die lagen natuurlijk al naast elkaar en werden bediend uit 1 keuken/ bar, dus zo verschillen van elkaar deden ze al niet.
Vanaf vandaag is Billy's Burger ook van de CP website gehaald, maar het Il Giardino concept staat er wél nog op, dus ik dénk dat het Market Terras een soort van hybride functie blijft houden, wat ik prima vind
Martijn schreef: ↑24 mei 2023, 19:20
Is ook het Il Giardino-concept er niet meer?
Dat klopt, dat is er niet meer.
Tom... schreef: ↑24 mei 2023, 20:35
Bijzonder om te zien: een heel stuk van de toch al kleine Market Dome wordt dus gewoon leeggelaten?!
Dat klopt.
Zeiden ze ook waarom de snackbar gesloten is? Maakten mensen daar te weinig gebruik van of heeft dit met iets anders te maken?
Dat is verteld, maar alles in het Duits. Wat ik eruit heb begrepen is vanuit praktische redenen, alles meer centraal vanuit de Family Bar.
Ik ben inderdaad ook benieuwd of ze het vroegere terras en Italiaans restaurant nu gewoon samengetrokken hebben. Die lagen natuurlijk al naast elkaar en werden bediend uit 1 keuken/ bar, dus zo verschillen van elkaar deden ze al niet.
Ik ben nog nooit eerder op Park Eifel geweest, het zou goed kunnen dat ze het terras en het Italiaanse restaurant samengetrokken hebben en nu het Market Café is, daar heb ik ook foto's van gemaakt. Heb je misschien een foto van hoe het voor de verbouwing was?
Als de Family Bar o.a. de taak van snackbar op zich neemt scheelt dat natuurlijk weer een medewerker en andere kosten. In dat opzicht wel slim.
Op centerparcs.com staat deze foto van Il Giardino, de oude situatie. De geel/witte luifels (rechts) die je door de beplanting heen ziet was vroeger het Market Café. Deze twee outlets lijken nu samengetrokken te zijn, toch?
Dat ziet er fantastisch opgeknapt uit als één groot Market Café en wat ontzettend grondig ook allemaal: nieuwe vloeren, nieuwe plafonds, nieuwe wandbekleding. Wellicht nog wat kaal, maar dat wordt vast nog wel verder aangevuld.
Leuk dat ze alles zo grondig opgeknapt hebben! Ik vind het er prachtig uitzien. Omgekeerd vind ik het wel jammer dat het aanbod in horeca zo beperkter geworden is... Ik vind het leuker om elke keer iets anders te proberen, maar hier moet je dus grotendeels dezelfde locatie opzoeken, waar dan van alles besteld kan worden?
Het doet me zo wat denken aan Park Bostalsee, of ben ik verkeerd?
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)
2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Bostalsee heeft inderdaad ook een Market Café, met twee 'delen', een Market Restaurant en Snack Corner (daar dan weer wel ). Al neemt hier het Family Café dan deels die functie over.
Zie net op YouTube (Duits) filmpje van de opening met wat beelden van het nieuwe park en kan niet anders zeggen dat het er heel mooi en fris uit ziet!
Komen vast nog meer filmpjes
De rode zwembadtegels zijn dus wel gebleven als ik die video bekijk?
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
markieanta schreef: ↑26 mei 2023, 11:16
Dit zijn oude foto's toch Mariëtte?
Dat zegt genoeg over de vernieuwingen in de Aqua Mundo. Het Aqua Café is iets opgepoetst, de Waterfactory is toegevoegd en de bandenglijbaan, dan heb je het wel gehad.
Inderdaad blijft hij klein, maar ze hadden er zó iets moois van kunnen maken. Nu is het klein en écht niet mooi, het ziet er ouderwets en totaal niet CP-waardig uit. Ik snap dat natuursteen duur is en zelfs de witte tegels in het bad kan ik mee leven, maar had dan tenminste de vloeren langs de baden van nieuwe tegels gemaakt. Al hadden ze de blauw/groene tegels die ze recentelijk op veel parken in de baden gebruiken, daar gelegd.
Ik vind het tof dat ze een nieuwe glijbaan en waterspeelplaats hebben, maar het voelt toch echt als een gemiste kans dat ze de rest niet opgeknapt hebben. Nieuwe tegels en een beetje nieuwe aankleding had dit bad een heel stuk mooier gemaakt.
De foto's van het Market Terras vind ik mooi, maar ze komen ook een beetje steriel en kil over, heel gezellig vind ik het er niet uitzien, maar die mening stel ik waarschijnlijk bij als ik het in het echt gezien heb. Máár ik ben blij dat de lelijke vloeren in de Market Dome helemaal vernieuwd zijn, die maken een enorm verschil.
De boel is daar in ieder geval enorm opgeknapt en ik denk dat het park aanvoelt als nieuw. Ik verheug me op ons bezoek in de late zomer en ik verheug me op meer foto's
Ik ben het helemaal met je eens Tom. Maar ik heb er ook een beetje een Ardennen gevoel bij. Voor een vermogen alles opknappen en dan het zwembad half half doen omdat het geld op is denk ik.
Tom... schreef: ↑27 mei 2023, 08:34
ik verheug me op meer foto's
Die komen er zeker Tom, maar zoals gewoonlijk maak ik weer veel te veel foto's wat me dan weer meer uitzoekwerk oplevert .
Maar ik ben er mee bezig en ze komen zeker binnenkort op het forum te staan.