Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. Voor en door Center Parcs liefhebbers!

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
pluto109

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door pluto109 »

wij gaan 27 april naar Hochsauerland aanbetaling kwijt als ik annuleer. Voor 27 maart moet het restant bedrag binnen zijn wat gebeurt er al ik dit niet overmaak ik heb niks aan een voucher ;) heb al gebeld maar sta 40 min in de wacht

Liza073

Bericht door Liza073 »

Vraagje:
Ik begreep van de klantenservice dat de voucher een jaar geldig is vanaf de datum van uitgifte. Dat is mooi, maar ik begreep ook dat je nieuw te boeken vakantie bij Centerparcs moet vallen binnen een jaar na uitgifte van de voucher. Hebben jullie dat ook zo begrepen?
Hoe de april/mei vakantie valt, is ieder jaar anders en het zou zomaar kunnen dat het volgend jaar dan net na dat jaar valt.

Ik boekte een zomervakantie bij een andere organisatie, daar geldt dat je je boeking binnen een jaar moet doen, maar dat het daadwerkelijk hebben van de vakantie na dat jaar kan liggen.

Weet iemand hoe het precies zit met de voucher van Center Parcs?
Alvast dank.

Liza073

Bericht door Liza073 »

pluto109 schreef:
25 mar 2020, 13:57
wij gaan 27 april naar Hochsauerland aanbetaling kwijt als ik annuleer. Voor 27 maart moet het restant bedrag binnen zijn wat gebeurt er al ik dit niet overmaak ik heb niks aan een voucher ;) heb al gebeld maar sta 40 min in de wacht

Ik bel naar het algemene nummer 010 798 0980, en heb steeds direct iemand aan de lijn.
Ik zou 18 april gaan en heb alles al betaald.
twee opties: voucher of annuleren (dat heb ik gedaan) en dat kost me dus 30%. Het annuleringsproces verloopt heel traag. Zit al een week op bevestiging te wachten en vandaag hoorde ik aan de telefoon dat iemand had bedacht dat ik vast niet wilde annuleren, maar een voucher zou willen. Dat wil ik dus ook niet, want daar zitten restricties aan.

Om een antwoord te geven op je vraag: je bent volgens mij wettelijk verplicht om aan je betalingsverplichting te voldoen. Maar... als je 4 weken van te voren annuleert, ben je 30% (je aanbetaling) verschuldigd.
Dus ik zou 2 dingen doen:
1. mailen en bellen en zeggen dat je wilt annuleren, waardoor je de datum van annuleren hebt vastgelegd in je mail (dat heb ik niet gedaan...dom...)
2. in je mail vermelden dat je het restant bedrag niet gaat overmaken, want dat ze dat vervolgens dan weer terug moeten storten... extra administratieve lasten.

En dan maar even zien wat er gebeurt.
Succes.

jacob

Bericht door jacob »

boeken en betalen met je voucher, is gelijk aan contant geld dus moet je ook na dat jaar kunnen verblijven bij cp.
geld dat 1 jaar geldig is kun je dus mee betalen voor een verblijf later.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

jacob

Bericht door jacob »

meer als 4 weken van tevoren kun je ook besluiten omteboeken naar een iets duurdere vakantie op later tijdstip zonder extra boekingskosten.
Staat in hun voorwaarden.
Annuleren is de slechtste optie kost je altijd geld.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Amberino1

Bericht door Amberino1 »

Ik had een weekendje geboekt op het Heijderbos 17 april.
Gisteren kosteloos om kunnen boeken naar een week Heijderbos 28 augustus.
Natuurlijk wel bijbetalen, maar liever zo dan geen faciliteiten kunnen gebruiken.

Zeer vriendelijk geholpen :)

Liza073

Bericht door Liza073 »

jacob schreef:
25 mar 2020, 14:03
boeken en betalen met je voucher, is gelijk aan contant geld dus moet je ook na dat jaar kunnen verblijven bij cp.
geld dat 1 jaar geldig is kun je dus mee betalen voor een verblijf later.

Even checken of ik je goed begrijp: jij zegt dus eigenlijk dat je de voucher een jaar lang kunt uitgeven, maar de datum waarop je vakantie valt, niet uitmaakt?
Kan ik dat ergens vinden op de site van CP? Ik vind hun tekst namelijk onduidelijk hierover en de klantenservice zelf snapt het dan ook niet goed.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Liza073,

De voucher kun je gebruiken om een volgend verblijf te boeken, binnen een jaar vanaf de aankomstdatum van de oorspronkelijke boeking.

Afbeelding

Liza073

Bericht door Liza073 »

Dank je Mariëtte. Moet mijn verblijf ook binnen dat jaar vallen of gaat het dan alleen om het doen van de boeking binnen het jaar?

Liza073

Bericht door Liza073 »

@mariette: ik check het zo expliciet, omdat de klantenservice zei dat mijn verblijf binnen dat jaar moet vallen...

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het verblijf moet dan vallen binnen een jaar vanaf de aankomstdatum van de oorspronkelijke boeking.
Stel, je zou 10 april 2020 op vakantie gaan dan is de voucher geldig voor een volgend verblijf tot 10
april 2021.

Liza073

Bericht door Liza073 »

Ok duidelijk. Dat is niet wenselijk.
Dan ga ik annuleren.

jacob

Bericht door jacob »

formeel staat er boeken binnen 1 jaar en niet verblijven binnen 1 jaar

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

cdcd schreef:
25 mar 2020, 13:38
Eergisteren stelde ik via het e-mailcontactadres volgende 2 vragen:
Geen probleem maar een vraag om inlichtingen betreffende onderstaande boeking:
1. Op de website Centerparcs - Informatie over het Corona virus maakt men melding van een compenserende voucher. Is deze compenserende voucher ook gegarandeerd mocht het vakantiepark waarvoor wij geboekt hebben, gesloten zijn wegens het Corona virus tijdens onze boekingsperiode (08-11/05/2020)?
2. Zo ja en in de veronderstelling dat wij het risico willen lopen, neem ik aan dat het restbedrag verder tijdig dient gestort te worden (voorschot reeds gestort)?
Bedankt voor jullie verduidelijking!

Welnu, ik heb hier niet echt een verduidelijking als antwoord gekregen. Men verwijst nl. naar de Centerparcs-Corona webpagina waarop enkel de boekingen met verblijf t/m de (voorlopige) sluiting tot 6 april 2020 behandeld worden.
Ik wil gewoon weten: zal men het vergoedingsbeleid (voucher) ook blijven hanteren, gesteld dat de parken langer gesloten blijven dan voorzien, na 6 april 2020?
Hartelijk dank voor een officieel standpunt.

Hoi cdcd,

Ik snap dat je dat wilt weten, ik zou dat ook heel graag willen weten maar helaas is Center Parcs nog steeds niet met een nieuwe update na 20 maart 2020 naar buiten gekomen en is het voor iedereen nu afwachten. Zodra er meer bekend wordt zal dat uiteraard hier geplaatst worden.

XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Is er inmiddels iemand die ook al de voucher binnen heeft gehad? Wij hadden een boeking staan van 16 tot 20 maart voor het Meerdal.
Ook een boeking staan voor Kempervennen van 11 tot 15 mei, ben heel benieuwd.

Sid

Bericht door Sid »

Wij zouden vrijdag vertrekken voor een weekend naar Zandvoort. Behalve de mail van vorige week nog niets gehoord of ontvangen.

becker

Bericht door becker »

ik heb een nette tegoedbon ontvangen, je krijgt hem 2 weken na jou aankomstdatum

Desireew

Bericht door Desireew »

becker schreef:
26 mar 2020, 09:42
ik heb een nette tegoedbon ontvangen, je krijgt hem 2 weken na jou aankomstdatum

Dat is goed om te horen. Zou u de voorwaarden kunnen plaatsen hier? Als dat mogelijk is.
Dank u wel.

jacob

Bericht door jacob »

afbeelding svp persoonlijke data ff onherkenbaar maken

xandos

Bericht door xandos »

pfff zit nog steeds met mijn handen in het haar.
27 april tot 4 mei gaan we naar Het Meerdal geboekt via duitse site. We weten totaal niet of het park dan open of dicht is. Maar we moeten nog wel de overige 70% betalen op 30 maart 2020. In een voucher heb ik niet zoveel zin als je maar een verblijf kan boeken tot 27 april. Mei vakantie volgend jaar is pas vanaf 1 mei 2021.

Als het park wel open is dan is wel het totale vakantie gevoel weg, kan je net zo goed thuis blijven.

Wettelijk gezien mag je de voucher ook afwijzen en gewoon je geld terugvragen, tuurlijk in deze tijd zou je dat niet moeten doen maar dan heb ik wel zo iets versoepel dan ook de datum van de vouchers.

jacob

Bericht door jacob »

Tja dames en heren nu komen de problemen boven drijven waar ik dus op doelde.

djpeter

Bericht door djpeter »

Weet niet op cp blij is met mijn tip hihi
Verplaats je vakantie nu tot eind Mei ergens, het is zo goed als zeker dat al de parken dicht zijn.
Pak je dan de vouchers en kun je ze een jaar gebruiken, of je boekt dan om naar een andere datum, dat kost paar euro wijzigings kosten.
Je krijgt wettelijk ook nog een herinnering als je niet tijdig betaald dus kun ook nog even wachten met betalen.
Dinsdag avond zal er meer duidelijk zijn vanuit de overheid.

pluto109

Bericht door pluto109 »

xandos schreef:
26 mar 2020, 12:39
27 april tot 4 mei gaan we naar Het Meerdal geboekt via duitse site. We weten totaal niet of het park dan open of dicht is. Maar we moeten nog wel de overige 70% betalen op 30 maart 2020. In een voucher heb ik niet zoveel zin als je maar een verblijf kan boeken tot 27 april. Mei vakantie volgend jaar is pas vanaf 1 mei 2021.

Als het park wel open is dan is wel het totale vakantie gevoel weg, kan je net zo goed thuis blijven.

Wettelijk gezien mag je de voucher ook afwijzen en gewoon je geld terugvragen, tuurlijk in deze tijd zou je dat niet moeten doen maar dan heb ik wel zo iets versoepel dan ook de datum van de vouchers.

wij hebben ook via Duitsland geboekt daar staat 20 % aan betaling en 30 dagen van te voren annuleren denk dat wij gaan annuleren morgen ik weet namelijk niet wat er gebeurd als ik wacht met betalen van het restant

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

xandos schreef:
26 mar 2020, 12:39

Je kunt alleen maar omboeken of de voucher!
Je krijgt geen geld terug
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Gezondheidssituatie Coronavirus - laatste update: 26 maart 2020 15.15 uur.

Vooralsnog lijken de Nederlandse parken weer open te gaan op 7 april 2020.

Afbeelding

Plaats reactie