Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Heropening Center Parcs parken Nederland 🇳🇱 . Het Meerdal & Parc Sandur: Geopend! Het Heijderbos, De Eemhof, Port Zélande, De Huttenheugte, De Kempervennen, Limburgse Peel: Vrijdag 29 mei 2020. Park Zandvoort: Vrijdag 5 juni 2020.

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen
Plaats reactie
Reginald41

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Reginald41 »

We houden hier op dit forum netjes aub!

B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

jacob schreef:
22 mar 2020, 16:39
Ik stel hier een probleem aan de kaak dat reeds actueel is en getuige daarvan een bericht van een voorganger in dit forum Dwight1986 en dat is slechts één van heel veel.

Steek de koppen bij elkaar, samen sta je sterker.

Alsof je oorlog moet voeren met elkaar tegen CP.
Even serieus. Doe even normaal.

Voor niemand is dit actueel. Want het is nog geen 6 april. Easy as that. Voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere betogen waarvan ik me oprecht afvraag of je ze zonder oogkleppen op hebt gelezen.

Fijne dag!
Groeten Niels

HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: HB (08-2020), KV (11-2020)

jacob

Bericht door jacob »

wacht maar af deze groep wordt de klos
zie bericht van dwight die word voor het blok gezet
hoezo coulant optreden van cp?
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Priscilla

Bericht door Priscilla »

Wij zouden van 4 t/m 8 mei naar het Heijderbos gaan.

We mochten, zonder enkel probleem, omboeken als wij dat wilden en hebben omgeboekt naar september.
Geen omboekkosten, geen gedoe, waren zelfs 30 euro goedkoper uit dan onze originele boeking.
Betaling zou 6 april zijn, die blijft gewoon staan (dus ook als je omboekt naar later in het jaar blijft de betaling op de oorspronkelijke datum), en ergens wel logisch natuurlijk, CP verliest nu gewoon veel geld en moet al het personeel gewoon doorbetalen ondanks dat alle parken gesloten zijn.

Ik ben top geholpen, en kunnen we (later) dit jaar alsnog genieten van een vakantie bij CP.
Mag toch hopen dat in september alles weer wat normaler is, en zo niet.. tsjah.. dit is voor iedereen onmacht toch..
VM '98 '99 '00 '19
HB '07
KV '08

Next; VM '20

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

WE HOUDEN HET HIER NETJES MET RESPECT NAAR ELKAAR TOE!!

@Jacob, ik merk dat je recht door zee bent, maar ik verwacht wel dat je met respect naar andere toe reageert,
wat nu niet altijd het geval is.

Je suggereert naar mij toe dat Center Parcs hier een dikke vinger in de pap heeft, nou ik kan je vertellen dat dit
absoluut niet het geval is!

Laten we weer terug gaan naar het onderwerp van dit topic op een fijne, gezellige en respectvolle manier!

Alle opmerkingen die volgen op dit bericht van mijn kant zal ik verwijderen om een zinloze discussie te voorkomen.

SuusPooh

Bericht door SuusPooh »

SuusPooh schreef:
21 mar 2020, 19:12
Hallo allemaal,

Wij hebben een boeking staan voor een midweek van 27 april t/m 1 mei, eerste week van de meivakantie.
Ik heb hem vorig jaar geboekt via de Duitse site ivm familiekorting, check altijd alle sites en meestal is Duitsland de goedkoopste :)
Zijn er hier mensen die ook via de Duitse, Belgische of Franse CP geboekt hebben en geeft dat problemen qua voucher of omboeken?

Mariëtte schreef:
21 mar 2020, 21:07
Hoi SuusPooh,

Nee hoor, dat geeft geen problemen qua voucher of omboeken, dezelfde voorwaarden als de Nederlandse.

Dankjewel Mariëtte voor je reactie.
Verder wachten we het gewoon geduldig af, is nu even niet anders.
Omboeken voor dit jaar word erg lastig, gaat dan ook nog een hoop extra kosten met de kerst.
We willen graag in het voorjaar, dus we hopen op goed nieuws in april.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef:
22 mar 2020, 16:23
Kleine side note: Ik weet niet on hoeverre CenterParcs echt dicht moest van de overheid, maar diverse Roompot parken zijn nog wel open. Zal CP de verantwoording zelf genomen hebben omdat het een vakantie met restricties zou worden, de parken te sluiten? Geen idee. Iemand die daar een licht kan laten schijnen?

Er zijn inderdaad nog een aantal Roompot parken open, dan heb je alleen je huisje en een supermarkt. Dat is volgens
mij wel volgens de regels van de overheid want thuis heb je ook je huis en een supermarkt, je bent dus eigenlijk bij
Roompot dan alleen op een andere locatie, verder hetzelfde als thuis.

Center Parcs had dat ook kunnen doen vermoed ik, alleen je cottage en de supermarkt. Maar 99% van de mensen
gaat naar Center Parcs op vakantie voor de mooie faciliteiten en niet persé voor de cottage? Logisch! Als ze de parken
open hadden gelaten onder die condities ( alleen de cottage en de supermarkt) zouden heel veel gasten hier niet mee
akkoord gaan, want tenslotte betaal je wel voor de faciliteiten. Ik denk daarom dat Center Parcs een afweging heeft
gemaakt, kosten/baten en toen heeft besloten de parken te sluiten. Dat is wat ik denk, maar hoeft natuurlijk niet juist
te zijn.

Wat mezelf betreft: Ik zou mezelf prima kunnen vermaken op een Center Parcs park zonder de faciliteiten, heerlijk het
park (her)ontdekken, wandelen en fietsen door het park en foto's maken van de cottages, heel veel foto's maken. Maar
ik denk dat ik bij die 1% hoor die de faciliteiten op de 2e plaats heeft staan ;) .

leijtens

Bericht door leijtens »

Hoi Mariette,
Dan zijn wij die 2%, want wij vinden de liggen etc. van de cottage het allerbelangrijkste. We gaan alleen nog maar zwemmen als we op een nieuw park zitten wat we nog niet kennen om te kijken hoe het is. Voor de rest heel veel wandelen, omgeving en gewoon genieten van de rust etc.
We komen wel in het centrum en zo, maar meer om ff te kijken. De cottage geeft bij ons 100% de doorslag.
Gaan 08 mei naar Zandvoort, maar we wachten het maar af.

Joost

Bericht door Joost »

Is er wel bedrijvigheid op de park nu ze volledig gesloten zijn? Dit is natuurlijk wel een perfecte situatie voor groot onderhoud, de slechte wegen op bijvoorbeeld Meerdal en Huttenheugte aanpakken, maar ook de cottages (eindelijk) eens grondig reinigen en niet alleen op het oog schoon en onder tijdsdruk zoals dat normaal gebeurt.
A state of happiness

christiaan

Bericht door christiaan »

Er is nagenoeg geen bedrijvigheid, voor personeel geldt het zelfde als voor heel Nederland, ben je niet nodig dan blijf je thuis.
Er is uiteraard wel optimale bewaking op de parken, want ja er zijn altijd mensen die ongewenst langskomen.

Desireew

Bericht door Desireew »

Alle maatregels zijn nu geldig tot 1 juni.

Dus ik neem aan dat CP nu ook met nieuwe statements naar buiten komt.

Zelf nog geen voucher ontvangen.
Maar ook blij dat ik niet ons verblijf van deze week naar juni verschoven heb.

Moeten het allemaal maar rustig afwachten.

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Zal mij ook benieuwen,maar als de mensen niet willen luisteren dan komen deze maatregelen.
het is heel erg,hoop dat iedereen er nu van leert.

Voor de rest voor allemaal,Blijf gezond!
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Desireew schreef:
23 mar 2020, 19:18
Alle maatregels zijn nu geldig tot 1 juni.

Dus ik neem aan dat CP nu ook met nieuwe statements naar buiten komt.

Dat denk ik ook, nu is er nog niets veranderd op de website van Center Parcs
over het coronavirus maar ik neem aan dat ze nu aan het overleggen zijn en
snel de website zullen vernieuwen. Zodra dat het het geval is zal ik het hier
gelijk melden. Of als iemand anders al iets weet, post het hier.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VAKANTIEPARKEN MOETEN MEER MAATREGELEN NEMEN

Maatregelen aangescherpt: De nieuwe maatregelen komen boven op de eerdere maatregelen die werden afgekondigd om de coronacrisis
te bestrijden. Op locaties zoals vakantieparken gaat gelden dat men maatregelen moet treffen om mensen 1,5 meter afstand te laten
houden.

Bron: rijksoverheid.nl

B767-300ER
Moderator

Nou dan ben ik de derde procent Mariette.
Ik zou prima een week CP kunnen hebben zonder de faciliteiten. Heerlijk.
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Met de nieuwe maatregelen die sinds gisteren (23-03-2020) van kracht zijn geworden vanuit de regering is het
nu afwachten wanneer en met welke mededeling(en) Center Parcs naar buiten zal komen.

We volgen de ontwikkelingen en officiële berichtgeving van Center Parcs rondom het coronavirus COVID-19 op de
voet en zullen gelijk updaten als er nieuwe berichten zijn vanuit Center Parcs.

Als iemand al iets meer weet mag dat natuurlijk (graag zelfs) ook hier gepost worden.

djpeter

Bericht door djpeter »

Mij lijkt een weekje cp ook wel heerlijk hoor zonder faciliteiten open.( mits het park maar voor 50% bezet is )
Lekker relax in je cottage, beetje vissen en door het park wandel voor de cp gekke net als ik, elk hoekje gaatje cottages op je gemak bekijken :D

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CAMPINGS EN VAKANTIEPARKEN DICHT

MIDDELBURG - Alle campings en vakantieparken in Zeeland moeten binnenkort sluiten. De Veiligheidsregio Zeeland heeft hiervoor een besluit in voorbereiding. Alle burgemeesters staan achter de maatregel.

Center Parcs besloot vorige maandag al om hun parken te sluiten, net als individuele campingeigenaars. Andere vakantieparken en campings
bleven gewoon open, omdat geen landelijke maatregel lag die hen dwong te sluiten.

Bron: pzc.nl

Dwight1986

Bericht door Dwight1986 »

Ik heb mijn vakantie 5 tm 12 Juni waarvan 30% al was aanbetaald verplaatst om zo niet mijn annuleringskosten kwijt te raken.

Vriendelijk geholpen, geboekt naar een goedkopere vakantie maar geen wijzigingskosten hoeven te betalen (49,50).

xandos

Bericht door xandos »

Wij gaan van 27 april tot 4 mei naar Het Meerdal. Wij hebben geboekt via de duitse site, kan ik dan gewoon het nederlandse nummer bellen om eventueel om te boeken naar een andere datum ?

B767-300ER
Moderator

Jazeker dat kan!
Groeten Niels

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Alle Nederlandse parken zijn niet boekbaar tot 2 juni 2020.

gerritelburg

Bericht door gerritelburg »

Mariëtte schreef:
25 mar 2020, 10:58
Alle Nederlandse parken zijn niet boekbaar tot 2 juni 2020.

Hopen dat dan de parken eventueel wel vanaf 6 april open gaan in Nederland
Zelf een boeking staan van 11 mei t/m 18 mei voor Zandvoort
Parc Sandur(13x) De Huttenheugte(9x) Het Heijderbos(4x) De Kempervennen(4x) Port Zélande(4x) Park Zandvoort(2x) Park Bostalsee(1x) Park Hochsauerland(2x) Les Trois Forêts (1x) De Eemhof(1x) Limburgse Peel(1x) Weerterbergen(6x) Hunzedal(1x) Vennenbos(1x)

Lefa

Bericht door Lefa »

xandos schreef:
25 mar 2020, 07:35
Wij gaan van 27 april tot 4 mei naar Het Meerdal. Wij hebben geboekt via de duitse site, kan ik dan gewoon het nederlandse nummer bellen om eventueel om te boeken naar een andere datum ?

Wij zouden van 24 april t/m 1 mei naar de Eemhof gaan,
Ook via de Duitse site geboekt.
Gisteren cp Nederland gebeld en zij konden ons niet helpen.
Doorverbonden naar de Duitse cp en daar hebben wij uiteindelijk na een telefoongesprek van 1 uur! De boeking kunnen wijzigen.
Nu gaan we in de zomervakantie, helaas moeten wij flink wat bij betalen , geen appartement maar een huisje ( dit omdat een appartement echt heel heel veel geld kost in deze periode). Veel moeten inleveren voor meer geld😔.
Maar goed wij klagen niet want we zijn nog gezond!

Groetjes Lefa

cdcd

Bericht door cdcd »

Eergisteren stelde ik via het e-mailcontactadres volgende 2 vragen:
Geen probleem maar een vraag om inlichtingen betreffende onderstaande boeking:
1. Op de website Centerparcs - Informatie over het Corona virus maakt men melding van een compenserende voucher. Is deze compenserende voucher ook gegarandeerd mocht het vakantiepark waarvoor wij geboekt hebben, gesloten zijn wegens het Corona virus tijdens onze boekingsperiode (08-11/05/2020)?
2. Zo ja en in de veronderstelling dat wij het risico willen lopen, neem ik aan dat het restbedrag verder tijdig dient gestort te worden (voorschot reeds gestort)?
Bedankt voor jullie verduidelijking!

Welnu, ik heb hier niet echt een verduidelijking als antwoord gekregen. Men verwijst nl. naar de Centerparcs-Corona webpagina waarop enkel de boekingen met verblijf t/m de (voorlopige) sluiting tot 6 april 2020 behandeld worden.
Ik wil gewoon weten: zal men het vergoedingsbeleid (voucher) ook blijven hanteren, gesteld dat de parken langer gesloten blijven dan voorzien, na 6 april 2020?
Hartelijk dank voor een officieel standpunt.

Plaats reactie