Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Het Meerdal Informatie & Nieuws

De Eemhof, De Huttenheugte, Het Meerdal, De Kempervennen, Het Heijderbos,
Port Zélande, Limburgse Peel, Park Zandvoort, Parc Sandur, Camping Port Zélande
miramare76

Re: [Center Parcs] Het Meerdal Informatie & Nieuws

Bericht door miramare76 »

Tom... schreef: 24 nov 2022, 21:06 Scherm­afbeelding 2022-11-24 om 21.02.26.png

De nieuwe plattegrond is er!

https://photos.centerparcs.com/user/plan/NL/MD.pdf

En ze hebben een deel van de omtrekken van de cottages weer natuurgetrouw getekend (rechtsboven, het oude deel van het park), dat is super want zo kun je sneller een cottage indeling vinden die je zoekt, helemaal nu ze alle 4 persoons op één hoop hebben gegooid qua typenummer.

Hopelijk is het een project en gaan ze de rest ook nog juist intekenen! De locaties van de cottages op de plattegrond klopt in dat deel ook met de werkelijkheid, dit is een goede zet van CP!

Ook is het verschil tussen 2P VIP en 3P Comfort op het eiland nu veel beter te zien en zijn o.a. de beleefboerderij en Adventure Footgolf benoemd.
Ik ben benieuwd, wij hebben 605 geboekt, premium. Maar volgens plattegrond comfort 🤔
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi miramare76,

Dat staat dan verkeerd op de parkplattegrond want cottagenr.605 is een 4 persoons premium cottage, bedankt voor het melden.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Vernieuwing vloeren in de Market Dome.

Er zijn al een tijdje geleden stukken van de looppaden vernieuwd in de Market Dome, nu gaan de werkzaamheden verder.
Via onze Facebookgroep:

Wie van jullie is momenteel ook op Het Meerdal en ervaart ook overlast van de chemische lucht in de Market Dome?

Ja, ze zijn de vloeren aan het vernieuwen met 2 componenten hars. Deze geur blijft aardig hangen.

Zojuist gegeten in de plaza en de lucht was vrijwel volledig weg, dus niks aan de hand meer hoor.

Vernieuwing vloeren in de Market Dome.
Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wij waren er gisterochtend/ middag en het stonk echt enorm!!! Maarja, het moet ooit gebeuren en een maandag- wisseldag is perfect om te beginnen natuurlijk!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwe milieustraten-oude cottagenummerpalen.

Met dank aan forumlid Tom...voor de foto's.

Op het park komen allemaal nieuwe milieustraten.
Afbeelding

Na jarenlange trouwe dienst nu vervangen door nieuwe.
Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Het park is echt wel enorm opgeknapt vind ik en gelukkig zijn ze nog druk ermee bezig.

De nieuwe wegen, paden, lantaarns, parkentree, milieuperrons, borden etc maken de boel weer helemaal up-to-date!

Ik hoop dat ze de wandelpaden naar de cottages ook nog overal vernieuwen, want dat was op veel plekken nog wel modder met zand erop en dat vind ik anno 2022 echt niet chique meer. Maar ook daarmee waren ze bezig!
weerofgeenweer

Bericht door weerofgeenweer »

Vandaag terug gekomen van een weekje Meerdal, dit was de 5e keer dat we hier kwamen en we zijn elk jaar wel een keertje geweest.

Park ligt er goed verzorgd bij, de bewegwijzering is een hele vooruitgang en ook de nieuwe recycle centers zijn een hele aanwinst, nu kijk je niet meer tegen alle containers aan. Deze recycle centers zijn nog niet overal in het park af, maar de betonplaten liggen er wel al.

Gedurende de week hebben ze de vloeren vernieuwd bij de bowling, het pad vanaf de evergreens richting nonna's en bij de aqua mundo. De aqua mundo is na sluiting van de market dome gedaan. De geur was bijzonder vervelend en moeilijk uit te houden, de overlast was beperkt omdat de bezetting laag was, maar voetbal kijken op het grote scherm was eigenlijk niet te doen.

En dan de spelhal, dat is niet leuk meer.
Het was vaak al prijzig, maar af en toe je kind een spelletje laten doen voor 1 á 2 euro was tot daar aan toe, of de kleintjes op de trampoline laten.
Maar nu hebben ze het pasjes systeem.

Je moet eerst voor €1,50 een pasje van house of games kopen, waarna hier tegoed op kan zetten, het goedkoopste pakket is volgens mij €13,50 voor 30 credits. Een simpel spel kost al snel 5 á 7 credits.
Je kind dus even een keer laten racen of een paar minuten op de trampoline gaat niet. Terwijl ik daar was was er al onenigheid tussen met een Duits gezin.
Ook om in de "karts" te gaan bij de poco loco moet je nu speciale muntjes kopen uit een automaat.

Het idee zal wel zijn om al het contante geld op 1 plek te verzamelen, iets wat je ook bij de horeca ziet. Cash betalen moet nu bij speciale automaten, de bediening loopt er met jou heen en voert het bedrag in, daarna voer je het cash geld in en de automaat geeft eventueel wisselgeld.

House of games ziet mij in ieder geval niet meer terug, de lol is ver te zoeken daar.
Tom...

Bericht door Tom... »

weerofgeenweer schreef: 02 dec 2022, 19:17
House of games ziet mij in ieder geval niet meer terug, de lol is ver te zoeken daar.
Grappig dat je dat aangeeft, wij waren precies dezelfde mening toen we er waren vorige week.

Vroeger kon je nog gewoon losse muntjes kopen en kon je als je zin had 1 of 2 spelletjes spelen. Nu ben je sowieso altijd rond de 15 euro kwijt als startkapitaal: belachelijk.

Normaal spelen we altijd enkele spelletjes en als het leuk is, kom je ook wel eens boven de 15 euro uit, maar dit soort praktijken vinden wij belachelijk dus zijn we maar in de cottage een bordspel gaan spelen en dat bleek nog leuker dan een avond in de spellenhal :lol:

Als ze geen contant geld meer willen, kunnen ze ook alleen muntjes met de pinpas laten kopen, dat hoeft echt niet met zo'n pasjessysteem.

Ons zien ze er dus ook niet meer...
weerofgeenweer

Juist dat, je deed 1 of 2 spelletjes, want dat is dan nog wel leuk.
Ook de airhockey tafels zijn weg, ook jammer. Alhoewel, toen we vorig jaar daar waren, waren die airhockey tafels ver over de houdbaarheid heen, ze waren echt versleten.

Maar ik denk eerlijk gezegd dat veltmeijer-group (uitbater van Gametown) een prachtig concept op papier had, mensen meteen flink wat credits laten kopen. Maar in de werkelijkheid de plank enorm misgeslagen heeft.
De uitjes binnen het park zijn altijd al duur, maar vaak te verantwoorden doordat je ze met meerdere mensen kunt doen.

Maar om nu meteen een stapel geld uit te geven om een spelletje te spelen?

Daarnaast blijf ik het hele concept van gokken voor kinderen met die tickets ook best verwerpelijk ergens. Ze hebben de kast met prijzen nu bij de ingang staan met al resultaat dat de oudste meteen zei "daar zitten wel er leuke prijzen bij". Leg maar eens uit dat je €50 aan credits moet kopen om kans te maken op die knockoff airpods die je voor €10 op AliExpress koopt.

Jammer, want ik vond de klassieke arcadehallen bij Center Parks altijd een bezoekje waard. Heb vroeger behoorlijk wat zakgeld verspeeld op de midway automaten.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Ik ben het eens met de mensen in de reacties hiervoor. Hat pasjes systeem is echt een waardeloos idee. Het idee ervoor met de ticktes vond ik het al bergafwaarts gaan maar het zit voor mij nu in zo’n diep dal… juist het eurootje dat deed het em. Voor het concept met de tickets was het altijd bommetje vol. Nu kun je er een kanon afschieten. Dan gaat het wel goed mis. De 18+ afdeling mis ik ook wel een beetje. Dat gaf toch ook het gevoel erbij een avondje uit naar mijn idee.
Groeten john

Coming up:

06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 09
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
weerofgeenweer

Juist, vroeger liep je daar graag binnen, om te kijken wat iedereen aan het doen was en je mee laten slepen.
Ik vond het een domper geven op een over het algemeen bijzonder welkome upgrade van het park.

Het park voelde fris met het nieuwe wegdek, goed onderhouden natuur, bewegwijzering en nieuwe straatverlichting, hier en daar ontbrak een lantaarn wat zorgde voor een donker stuk in de avond, maar over het algemeen scheen de nieuwe verlichting goed.

Wel zijn nu volgens mij definitief alle oude center parcs palen uit het park weg.
Het Meerdal was volgens mij een van de laatse parken waarin je nog de echt oude lantaarnpalen met wegwijzers er op kon vinden. De houten palen met witte bolverlichting er op, en dan de zwart/gele plaatjes er op.

Ik had er toevallig in 2019 nog wat foto's van gemaakt.
Afbeelding
Afbeelding

Deze heb ik tijdens mijn bezoek (helaas) niet meer teruggezien. En daarmee is een stukje geschiedenis verloren gegaan.
Wel staat de oude brandstofpomp/tankst er nog altijd.

Ook ben ik nog niet overtuigd van de nieuwe aankleding van de market dome, die groene planken ogen goedkoop.

Blijf daarnaast respect hebben voor de live entertainment welke op dinsdag avond gewoon zijn nummertjes playbacked terwijl er slechts één tafeltje bezet is.
Tom...

Bericht door Tom... »

weerofgeenweer schreef: 02 dec 2022, 22:48
Wel staat de oude brandstofpomp/tankst er nog altijd.
Ja! Die zagen we ook staan, weet jij wat voor soort pomp dat is? Was dat iets voor personeel ofzo?

Die palen lijken weg te zijn. Zonde uit nostalgisch oogpunt, maar fijn dat Het Meerdal eindelijk eens aandacht krijgt die het park verdient en de boel goed is opgeknapt! Die palen hadden eigenlijk 20 jaar geleden al weg “gemoeten” 😅

Volgens mij staan er nog wel enkele op De Lommerbergen!
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

In Frankrijk ook nog :)
April 23: de Kempervennen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De wildwaterbaan tijdelijk gesloten.

De wildwaterbaan is wegens technisch onderhoud gesloten van 16 t/m 19 januari 2023.

De wildwaterbaan Het Meerdal tijdelijk gesloten.
Afbeelding
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Personeelstekortje zeker
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een nieuwe parkplattegrond + Welkomstfolder.

De nieuwe parkplattegrond met ook het nieuwe logo. Alle cottages hebben hierop dezelfde kleur.

De foto's binnengekomen via onze Facebookgroep.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
markieanta
Moderator

Wat een vreselijke folder, ik heb net het idee dat ik naar een duizend en een nacht sprookje aan het kijken ben.
simon

Bericht door simon »

Amai het gaat wel heel snel! Wel jammer dat alle cottages dezelfde kleur gekregen hebben... Lijkt me zo wel moeilijker voor voorkeur of om al eens te kijken waar je terecht kan komen als je geen cottagenummer hebt...
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)

2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Tom...

Bericht door Tom... »

Ik ben al lang blij dat ze nog een papieren plattegrond uitgeven :)
Zonde van de cottage specificaties, ik vond het altijd leuk om rond te lopen op een park en dan naar de cottages te kijken en op de plattegrond de types op te zoeken. Maar ik neem aan dat die wel gewoon op de site beschikbaar blijft.

De normale bezoeker zal het niet interessant vinden welke cottagetypes er zijn, als ze eenmaal op het park zijn.

Wel snel alles hoor, dat is goed doordacht en dat vind ik wel tof van ze.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

De plattegrond vind ik echt jammer, we bewaren ze en gebruiken hem om een volgende voorkeur boeking te maken.
En ja je kan plattegrond downloaden maar het oude vinden wij echt fijner
Brenda

Bericht door Brenda »

Heeft iemand enig idee in welke zone de damherten voornamelijk lopen op het Meerdal? Kan het niet gemakkelijk terug vinden.
markieanta
Moderator

Bij de pony manage staan ze vaak in de buurt, maar ik heb ze ook wel op de grote speelplaats achter de nieuwe kinderboerderij gezien.
MMYY

Bericht door MMYY »

Aug 2021 kwamen ze bijna dagelijks in zone 3 (wij zaten in 332 destijds) voorbij. Waren totaal niet schuw, als wij de voordeur openden keken ze niet op of om.
Brenda

Bericht door Brenda »

Dank jullie wel! Ze lopen dus niet in een specifieke zone alleen, leuk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Review verblijf februari 2023.

De review is binnengekomen via onze Facebookgroep.

Eerst een paar kritische noten.
Huisje 4 persoons VIP cottagenr.834 stonk bij aankomst enorm naar sigaretten en sigarenrook, eerst half uur alle ramen
en deuren open gezet om te ventileren. De verwarming werd goed warm, alleen in de slaapkamers is de thermostaat
vastgedraaid en worden deze kamers niet warm. Ijskoud naar bed dus. Verder mooi huisje, voor ons de eerst keer in
een vip huisje, met sauna en bubbelbad, erg lekker en dit gaan we vaker doen. Mooi opgeknapt huisje, alles zat erin
wat we wilde, zelfs hand en keukendoeken Ruimte genoeg voor 3 personen. Broodjes werden keurig bezorgd rond 07:30.
Goede keuze uit lekkere broodjes en elke dag ruim voldoende, voor ons zelfs voor de lunch nog genoeg.

Ze zijn in zone 8 aan het werk op dit moment. Heel vervelend die bouwvakkers met graafmachines voor je deur en een
paar bouwcontainers.

Park is leuk, zelfs nu genoeg te doen. Je hoeft je geen seconde te vervelen. Helaas was bij aankomst al alle tafels
gereserveerd in de restaurants, dus we moesten buiten park eten, maar was niet erg .

Zwembad is mooi, wel merk je goed dat het wat kouder is, maar het is niet overdreven koud ofzo.

Pony rijden vond m’n dochter helemaal het einde. Pony Storm heeft indruk gemaakt.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Mag er nog steeds gerookt worden in de cottages? Ik dacht dat dit niet meer mocht. Vreselijk en ik zou een ander verblijf willen omdat het zo ontzettend goor is en het op mijn ademhaling slaat.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fred_45,

Het mag nog wel maar liever niet.

Op Parc Sandur doen ze het anders, daar mag je niet roken in sommige cottage wat ook staat aangegeven bij
de entree naar de cottage met een niet roken bord.
simon

Bericht door simon »

Ik dacht dat dit niet mocht... Buiten wel, maar binnen niet... Lijkt me ook echt smerig...
Coming up next: Park De Haan (juni) / Kempense Meren (september)

2023: Het Heijderbos
2022: Port Zélande / De Lommerbergen / Limburgse Peel / Les Ardennes / Park De Haan (op visite)
2021: Les Ardennes / Erperheide / De Kempervennen / De Eemhof
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwe toegangspaden en terrasvloeren.

De foto's met informatie binnengekomen via onze Facebookgroep.

Center Parcs Het Meerdal. Er wordt nog goed gewerkt.
Zone 9 krijgt nieuwe paadjes en terrassen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De nieuwe Nature Experience is vandaag officieel geopend.

Wij waren erbij en komen binnenkort met een (foto)verslag hiervan.

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 10 mar 2023, 18:39 De nieuwe Nature Experience is vandaag officieel geopend.

Wij waren erbij en komen binnenkort met een (foto)verslag hiervan.

Leuk! Ik ben benieuwd!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

In ontwikkeling: Vernieuwing van het strandje & Bootjesverhuur.

Afbeelding

Strandje Center Parcs Het Meerdal.
Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat tof dat ze daar ook nog de boel gaan opknappen! Dat wist ik niet, de plannen zien er goed uit!
Enig idee wanneer dit gaat gebeuren en klaar is?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Er is nog definitieve datum ervoor, het plan is nog in ontwikkeling maar ziet er al heel goed uit!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Van tennisbanen tot Beleefboerderij.

De nieuwe Beleefboerderij officieel geopend.

Van tennisbanen.
Afbeelding

Tot beleefboerderij.
Afbeelding

De nieuwe Beleefboerderij is een onderdeel van De Nature Experience en is een beleving waarbij alles in het teken
staat van de verbinding tussen mens en natuur. Hier kun je de natuur volop zien, proeven, ruiken en beleven.

Vanaf het begin.
Wij hebben deze grote verandering vanaf het begin gevolgd en ook diverse keren een bezoek gebracht aan het park
om de ontwikkelingen op de foto te zetten. Hoe leuk is het dan om alles te zien tijdens de officiële opening nu het
helemaal klaar is.

We lopen de wandelroute vanaf de Market Dome die naar de Beleefboerderij leidt. Aan weerszijden van de paden
bevinden zich het Smulbos en het Bessenbos. Het Smulbos bestaat uit verschillende vegetatielagen met allerlei vruchten,
fruit en noten, zoals hazelnoten, amandelen, appels, peren, aardbeien en perziken. Het Bessenbos bestaat uit bomen
en struiken die een rijke voedselbron zijn voor vogels, vlinders en bijen.

Afbeelding

Dan komen we aan bij de ingang van de Beleefboerderij.
Afbeelding

Afbeelding

Voor de officiële opening was er een informeel samenzijn in de Nature Lodge.

De Nature Lodge.
Afbeelding

De opening.
Ranger Bryan Bres, Mark Giethoorn (directeur Center Parcs Nederland), Erik De Lange (General Manager Center Parcs Het Meerdal)
en wethouder Erik Beurskens opende op feestelijke wijze de Nature Experience en de vernieuwingen op het park. Het was regenachtig
tijdens de opening met soms ook een vlok natte sneeuw.

Weer of geen weer altijd Center Parcs weer.
Afbeelding

We werden bijgepraat over alle vernieuwingen op het park door Mark Giethoorn en Erik de Lange. Ranger Bryan Brest vertelt
over zijn grote passie voor de natuur en wethouder Erik Beurskens benadrukte hoe belangrijk Center Parcs is voor de regio.

Mark Giethoorn en Erik de Lange.
Afbeelding

Mark Giethoorn met wethouder Erik Beurskens.
Afbeelding

Mark Giethoorn met Ranger Bryan Bres.
Afbeelding

Nieuw leven.
Op de Beleefboerderij zijn 7 biggetjes en 7 kuikentjes geboren. 2 van de kuikentjes kwamen even langs.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geen lintje doorknippen maar deze keer, geheel in stijl van de Beleefboerderij, het snijden van
zelf gekweekte kruiden voor op de kruidenboter.

De werkschorten worden aangedaan.
Afbeelding

De kruiden worden gesneden door Bryan.
Afbeelding

En in een bakje gedaan.
Afbeelding

En uitgestrooid over de kruidenboter. De officiële opening van de Beleefboerderij is een feit!
Afbeelding

Hierna kregen we in de Nature Lodge ook zo'n heerlijk broodje met kruidenboter.Afbeelding

Er was ook gelegenheid om foto's te maken in de meeste (dieren)verblijven. Die foto's zal ik in een apart bericht gaan plaatsen.

Bron foto 1: Apple kaart.
Bron foto 2: Het Meerdal.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef: 11 mar 2023, 20:35 Wat tof dat ze daar ook nog de boel gaan opknappen! Dat wist ik niet, de plannen zien er goed uit!
Enig idee wanneer dit gaat gebeuren en klaar is?

Hoi Tom,

Via onze Facebookgroep is het bericht binnengekomen dat er al een begin is gemaakt met het vernieuwen van het strandje.
Tom...

Bericht door Tom... »

Oh waw, supertof!
Dan ga ik als we er zijn over een paar weken foto’s maken als die er dan nog niet zijn 😊
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwe toegangspaden en terrasvloeren.

De oude klinkers zijn vervangen door okerkleurige betonverharding in 'organische' vormen.
Voor de uitvoering is het park in clusters verdeeld waarbij wekelijks een bepaalde cluster
uit de verhuur ging en zodoende vrij was om de werkzaamheden te verrichten.

Wekelijks volgens hetzelfde ritme: maandag t/m woensdag opbreken oude verharding en
aanbrengen randbekisting, op donderdag storten en afwerken beton en vrijdags afwerken
bermen en opruimen zodat de huisjes weer in de verhuur kunnen.

Op naar de 2e fase...

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Hoogmartens BV.
Tom...

Bericht door Tom... »

Waw, wát een verschil, supermooi vind ik dat!

Geweldig dat Het Meerdal eindelijk de aandacht krijgt, die het park verdient :)
Joost

Bericht door Joost »

Heel gaaf! Dit verdient het park inderdaad!
A state of happiness
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Nederland”