Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
MeisjeEmmen1986

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door MeisjeEmmen1986 »

Belgie heeft dat wel?

Parc Sandur heb ik 9 jaar gewoond, dus dat voelt gek om daar op vakantie te gaan 😂

Andere 2 ga ik even bekijken!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

de 2 persoons VIP cottages op Erperheide hebben een extra kamertje.

Foto's van een 2 persoons VIP op Erpeheide.
XilianRose

Bericht door XilianRose »

Hi allen!

Ik loop nu al een tijdje het forum te stalken maar zou toch wat feedback/input willen hebben. Wij willen een huisje boeken, in Nederland, voor 6 volwassenen en 1 peuter. Zij slaapt helaas niet als er andere mensen op de kamer zijn dus zoeken we een huisje met 4 slaapkamers. Wij zaten echter aan een VIP huisje te denken vanwege de sauna, interieur en broodjes :p

Wat mij het dichtst in de buurt lijkt te komen is het 6pers Eden cottage op het Heijderbos. Daar zie ik op de plattegrond een leeg kamertje, maar weet iemand of dat echt een leeg kamertje is of de voorraadkamer(rommelkast ;p).

Is dit een goede optie? Of heeft iemand een idee voor ons? Wij willen dus graag in Nederland een 6+ persoons vip huisje. Bij voorkeur een park heel geschikt voor peuters met kinder-doe-bad, indoor speeltuin en boerderij én waar gevist kan worden.

Bij voorbaat dank <3
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi XilianRose,

Wat je ziet op de cottageplattegrond van de Eden is de opbergruimte met de cv ketel.

Er zijn een aantal 4 persoons Eden cottages op Het Heijderbos die een 8 persoons
Eden Vip kunnen worden. Ze halen dan de tussenwand eruit.

De Kempervennen heeft 8 persoons Eden Vip cottages. Zover ik weet zijn er verder
geen Nederlandse parken met 8 persoons VIP cottages.
XilianRose

Bericht door XilianRose »

Dank voor je reactie Marriëtte, het ziet ernaar uit dat we dan toch uitwijken naar 8 persoons premium op de Eemhof. Ben benieuwd, de laatste keer was langer dan 10 jaar geleden.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Leuk, mooie cottages ook de 8 persoons premiums op De Eemhof.

Mocht je nog vragen hebben dan horen we het graag.
Simone.95

Bericht door Simone.95 »

Mariëtte schreef: 03 mar 2023, 19:56 de 2 persoons VIP cottages op Erperheide hebben een extra kamertje.

Foto's van een 2 persoons VIP op Erpeheide.
Hallo,

Zijn er nog meer parken die een extra kamer hebben in een twee persoons Vip cottages ?

Voor een week vakantie in sept. zijn wij opzoek naar een leuke centerparcs. We gaan met ons zoontje van dan 2 jaar. We zouden het wel zo fijn vinden als hij een eigen kamertje heeft of dat hij bij ons op de kamer kan als de kamer groot is, dus bijvoorbeeld aan de andere kant van de kamer. We zouden graag weer een vip cottage willen, maar andere tips zijn ook welkom.
Welk park is ook een aanrader voor deze leeftijd?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simone.95,

Op Erperheide na zijn er geen parken die een 2 persoons VIP cottage hebben met een extra kamertje.

Zoek je een park in Nederland?

Dan vind ik het Meerdal erg leuk voor een 2 jarige, maar dit park heeft geen cottages met een extra kamertje of ruimte
voor een extra bedje in een 2 persoons VIP cottage.

De 2 persoons VIP cottages op Parc Sandur hebben een hele grote slaapkamer waar heel makkelijk een babybedje in past.

Foto's.

In de 2 persoons VIP cottages op De Eemhof kan ook makkelijk een kinderbedje erbij in de slaapkamer.

Foto's.

Mocht je nog meer willen weten, we horen het graag!
Simone.95

Bericht door Simone.95 »

Dankjewel, dat is jammer. Misschien dan dit jaar maar gewoon voor een premium 4p. Cottage gaan.

Nee mag ook zeker over de grens.

Dan zoeken we nog even weer verder
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Met een 4 persoons premium cottage heb je veel meer mogelijkheden, er zijn er ook met een extra kamertje.

Of misschien een 3 persoons hotelkamer op Park Hochsauerland?

Foto's.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Hi allemaal,

In de voorjaarsvakantie van 2024 gaan wij naar een voor ons volkomen onbekend park: Hoch Sauerland. Ik heb er nu al heel veel zin in en ik ben aan het speuren naar twee leuke cottages. We gaan met een groter gezelschap en hebben nodig: 1x 4-persoons Comfort, 1x 6-persoons Premium. De cottages liggen het liefst naast elkaar of tegenover elkaar, maar het is geen probleem als er iets meer ruimte tussen zit.

Ik zie dat er heel veel verschillende types van deze cottages zijn, Tom heeft dat al eens mooi opgesomd. Maar nu is mijn vraag: welk type cottage en welke ligging kunnen jullie ons adviseren? De vereisten:

- Ligging redelijk dicht bij de MD, maar geen druk pad langs de cottages;
- Geen drukke weg in de buurt;
- Zonnig terras (voorkeur op het zuiden);
- Veel licht in de cottage (dus niet een donkere cottage met één raam in de woonkamer, zoals je op bijvoorbeeld PZ hebt. Dan vind ik zo deprimerend;
- Geen cottage die door de bouw of ligging extra gevoelig is voor geluiden van de buren. Op PZ bijvoorbeeld, hoorden wij voortdurend de eetkamerstoelen van de buren schuiven. Ik noem steeds PZ omdat dit ook een ex-Grando Rado park is.

En een meer algemene vraag: is één bepaald type op dit park gewoon het prettigst? Omdat er bijvoorbeeld relatief veel ruimte in zit, of omdat de kamers er relatief licht en prettig zijn? Alvast dank voor jullie hulp!
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ik heb inmiddels al even gespeurd, volgens mij is het ruimste type, Barbedos niet als 6-persoons Premium beschikbaar. Dus de keuze gaat tussen type Aruba (86 m2) of Jamaica (73 m2). Op basis van de grootte zou Aruba interessanter zijn, maar bij die cottages lijk je maar aan één kant een raam te hebben in de woonkamer?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi TimBerg,

Wij hebben een keer in een 6 persoons type Aruba gezeten (toen nog een 6 persoons comfort). Persoonlijk vind ik dat type erg leuk en ruim.
Het klopt dat er één grote raampartij is over de hele lengte van de eethoek en de woonkamer. De slaapkamer op de bovenverdieping aan de
terraskant vond ik wat aan de donkere kant, daar zit 1 klapraam in. Verder vond ik het balkon bij de 2e slaapkamer op de verdieping erg leuk.

Wil je dichtbij de Market Dome zitten dan zou ik een 6 persoons premium in zone 1 nemen, er liggen daartegenover aan dezelfde weg een
aantal 4 persoons comfort cottages.

Heb je misschien al de Virtual Tour op de website van Center Parcs gezien? Daar kun je goed de ligging zien van de cottages.

Mocht je meer willen weten, we horen het graag!

6 persoons premium type Aruba Park Hochsauerland.
Afbeelding
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Hi Mariette,

Bedankt voor je reactie en je tips. Ik had helemaal niet gezien dat er ook 6-p Premiums in zone 1 zijn! De meesten liggen namelijk in zone 3 en 4. Fijn dat Aruba een ruim en prettig type is, klopt het dat je naast de grote ramen in de woonkamer ook een raampje aan de zijkant hebt, in de keuken? Of is dat alleen bij bepaalde hoek-cottages?
Tom...

Bericht door Tom... »

Zelf vond ik zone 1 erg sfeervol, vooral die "onderste" straat van het park.

Wij lagen de laatste keer in 618 en daar zou ik niet meer snel gaan liggen, omdat je dan de hele dag het geschreeuw van de nieuwe glijbaan hoort (buiten hoor je het erg, binnen een beetje), dat vonden we echt minder fijn. Maar het type cottage was wel echt fijn: heel erg ruim en mooie ramen in de kamer, maar die liggen volgens mij alleen daar en die heb je alleen in comfort.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

TimBerg schreef: 20 mar 2023, 16:56 Hi Mariette,

Bedankt voor je reactie en je tips. Ik had helemaal niet gezien dat er ook 6-p Premiums in zone 1 zijn! De meesten liggen namelijk in zone 3 en 4. Fijn dat Aruba een ruim en prettig type is, klopt het dat je naast de grote ramen in de woonkamer ook een raampje aan de zijkant hebt, in de keuken? Of is dat alleen bij bepaalde hoek-cottages?

Het type Aruba wat wij hadden heeft een raampje aan de zijkant bij de keuken. Naar mijn weten hebben alle hoekcottages van dit type zo'n raampje.
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ok, ik heb inmiddels geboekt: de 6p premium is de 460 en de 4p comfort is de 442. Ze liggen schuin tegenover elkaar, terrassen op het zuiden en dichtbij de MD. Ze liggen ook allebei op een hoek, dus waarschijnlijk extra licht binnen. Het was best even zoeken naar twee cottages van deze types die dicht bij elkaar liggen. Zone 1 lijkt mij ook mooi, maar daar heb je geen type Aruba. Heb er al enorm veel zin in! De app zegt: ‘nog 336 dagen voor aankomst’ :lol:

Bedankt voor jullie advies!
Tom...

Bericht door Tom... »

Afbeelding

Hartstikke leuk! Die 442 heeft een mooie tuin (niet op het Zuiden, tenzij je voor je cottage gaat zitten, maar dan zal daar misschien sneeuw liggen, dan ga je toch niet in de tuin zitten) en 460 ligt met de achterkant vlakbij waar een stuk wandelpad begint, dus ik denk rustig.

De cottages liggen wel een stukje hoger dan de Market Dome, dat is een kleine klim. Maar je kunt wel de zijingang van de MD nemen, daar bij de minigolf.

Prima keuze, laat het verheugen maar beginnen! Wij vonden dit een érg fijn park 😊
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Oeps, ik heb niet opgelet dat de 442 geen terras op het zuiden heeft, nou ja, maakt niet uit. Het grasveld rondom de 442 ziet er wel lekker weids uit, ik hoop dat het een mooi plekje is. Ben erg benieuwd naar dit park! We zullen waarschijnlijk wat minder gebruik gaan maken van de faciliteiten, omdat we veel willen gaan skiën in Winterberg en Willingen.
myrtheminicooper

Bericht door myrtheminicooper »

Hai, ik heb een vraagje.
Wij zijn aan het kijken voor de meivakantie, ergens laatste week april of eerste week mei.
De Nederlandse en Belgische parken willen we mijden ivm de enorme drukte (vorig jaar Kempervennen geweest en dat puilde helemaal uit).
Ben nu aan het kijken voor Duitsland, die parken ken ik niet. Wel allemaal nog erg aan de prijs. Ons zoontje van 7 wil heel graag een wildwaterbaan, maar bv Bostalsee en Hochsauerland hebben die niet en dat zijn wel de parken die qua budget nog net zouden kunnen. Het liefst zouden we qua aanbod en omgeving naar Allgau gaan maar die is echt niet te betalen. Wat zouden jullie ons aanraden en waarom?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi myrtheminicooper,

Park Allgäu is inderdaad een geweldig park met een hele uitgebreide Aqua Mundo en ligt werkelijk in een schitterende omgeving.
Helaas is het park wel aan de prijs.

Misschien is Bispinger Heide een optie? Die heeft een mooi Aqua Mundo met wildwaterbaan, de nieuwe Aqua Racer en een heerlijke
grote ligweide bij het buitenbad.

Het park en de cottages zijn onlangs vernieuwd. Ook de omgeving van het park is mooi en waar je ook leuke uitstapjes kunt maken.

Een uitgebreide review Bispinger Heide, maart 2023.
myrtheminicooper

Bispinger Heide is haast nog duurder dan Allgau in de meivakantie, helaas dus dat is geen optie voor ons. Ziet er verder wel mooi uit, maar echt te prijzig.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

myrtheminicooper schreef: 23 mar 2023, 19:43 Bispinger Heide is haast nog duurder dan Allgau in de meivakantie, helaas dus dat is geen optie voor ons. Ziet er verder wel mooi uit, maar echt te prijzig.
Wat voor prijscategorie zoek je in? En wat voor huisje?
Groeten john

Coming up:

06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 09
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Nordseekuste is niet duur en is een heel leuk park. Zit alleen geen echte wildwaterbaan in. Wel hele leuke glijbanen en de Lazy river. Heerlijk aan zee en echt een andere omgeving. Wij komen we bijna elk jaar wel een keertje.
Melissab

Bericht door Melissab »

myrtheminicooper schreef: 23 mar 2023, 16:49 Hai, ik heb een vraagje.
Wij zijn aan het kijken voor de meivakantie, ergens laatste week april of eerste week mei.
De Nederlandse en Belgische parken willen we mijden ivm de enorme drukte (vorig jaar Kempervennen geweest en dat puilde helemaal uit).
Ben nu aan het kijken voor Duitsland, die parken ken ik niet. Wel allemaal nog erg aan de prijs. Ons zoontje van 7 wil heel graag een wildwaterbaan, maar bv Bostalsee en Hochsauerland hebben die niet en dat zijn wel de parken die qua budget nog net zouden kunnen. Het liefst zouden we qua aanbod en omgeving naar Allgau gaan maar die is echt niet te betalen. Wat zouden jullie ons aanraden en waarom?
Wellicht met de prenatalcode wel betaalbaar?
Ik weet niet wat jullie budget is en met hoeveel personen...
Maar van 28 apr t/m 5 mei betaal je €1220 voor een 4p premium.
1 mei t/m 8 mei €1090 voor een 4p comfort en €1290 voor een 4p premium.
myrtheminicooper

Bij ons is de schoolvakantie van 21 april tm 05 mei.
De Prenatal kortingsactie is niet geldig in die periode en bovendien beschik ik ook niet over een dergelijke bon.
Vorig jaar hebben we lastminute een 4ps Eden premium kunnen boeken in de Kempervennen voor nog geen 900 euro voor een week.
Nu gaat alles al ruim daarboven, ik schrik echt van de prijzen.
Zelfs met waanzinige woensdag was het nog zo duur.
Eigenlijk willen we onder de 1000 euro blijven voor een week, maar ik vrees dat dat niet haalbaar gaat zijn.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

myrtheminicooper schreef: 24 mar 2023, 13:09 Bij ons is de schoolvakantie van 21 april tm 05 mei.
De Prenatal kortingsactie is niet geldig in die periode en bovendien beschik ik ook niet over een dergelijke bon.
Vorig jaar hebben we lastminute een 4ps Eden premium kunnen boeken in de Kempervennen voor nog geen 900 euro voor een week.
Eigenlijk willen we onder de 1000 euro blijven voor een week, maar ik vrees dat dat niet haalbaar gaat zijn.

Hoi myrtheminicooper,

De site van Dreambaby is weer te bereiken en ik zie nu een weekverblijf van maandag 24 april 2023 tot maandag 1 mei 2023
in een 4 persoons Eden premium op Bispinger Heide voor €763.12 via Dreambaby.

Afbeelding
Melissab

Bericht door Melissab »

myrtheminicooper schreef: 24 mar 2023, 13:09 Bij ons is de schoolvakantie van 21 april tm 05 mei.
De data die ik stuurde valt toch in die periode? Alleen met het verblijf t/m 8 mei zou je dan 1 nacht moeten laten vallen en zondags naar huis moeten gaan. Dat is met de prenatalcode wel boekbaar. Zijn overigens prijzen voor allgau omdat je zei dat je daar het liefste naartoe wil gaan.
myrtheminicooper

Dat is wel een goede deal voor Bispinger Heide! Vanaf ons bijna 6 uur rijden zie ik. Is die omgeving ook mooi daar?

Voor de prenatalkorting heb je toch een voucher nodig met een code? Daar beschik ik niet over helaas.
Allgau lijkt me wel het meest complete en veelzijdige park van allemaal..
pinatorq

Bericht door pinatorq »

myrtheminicooper schreef: 25 mar 2023, 07:04 Dat is wel een goede deal voor Bispinger Heide! Vanaf ons bijna 6 uur rijden zie ik. Is die omgeving ook mooi daar?

Voor de prenatalkorting heb je toch een voucher nodig met een code? Daar beschik ik niet over helaas.
Allgau lijkt me wel het meest complete en veelzijdige park van allemaal..
Bispinger heide heeft een prachtige omgeving tussen de heides. Er zit ook een pretpark vlak naast (Heidepark)
Groeten john

Coming up:

06-23 Heijderbos
08-23 Erperheide
10-23 Huttenheugte

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 09
Bispinger Heide 10, 22, 23
Meerdal 21
Kempervennen 22
Park Hochsauerland 22
Vossemeren 23
markieanta
Moderator

myrtheminicooper schreef: 25 mar 2023, 07:04 Allgau lijkt me wel het meest complete en veelzijdige park van allemaal..
Als je naar Allgäu wilt, moet je naar Allgäu gaan en accepteren dat je er veel voor moet betalen. Dat is nou eenmaal een van de allerduurste parken van Centerparcs met de minste kortingen. Daar kunnen we dan ook niet veel aan doen.
Maar dan hoeven we ook niet meer ons best te doen om een ander park aan te raden met een betere prijs toch?
myrtheminicooper

Ik ken geen enkel Duits park, dus tips zijn altijd welkom. Ik wil vooral een goeie afweging maken tussen aanbod en prijs en omgeving. Voor mij is alles nieuw, ik kan alleen afgaan op jullie tips en ervaringen, en wat ik op de websites en Google kan vinden. Zoals ik het zie, is Allgau het meest compleet en meest uitgebreid, maar ook het meest ver rijden en natuurlijk prijzig. Wij proberen een afweging te maken of het dat ook echt allemaal waard is, of dat bv een hochsauerland of bispinger Heide ook net zo leuk is qua omgeving en aanbod. We hebben een zoon van 7 en onze Noorse Boskat gaat ook mee, dus daar moeten we ook rekening mee houden qua reis en afstand en wat er te doen is (voor onze zoon dan tenminste). Wij wonen in Zeeland, dus als de omgeving van de parken daarop lijkt, worden we daar niet per definitie blij van want zo'n omgeving kennen we inmiddels wel haha!
markieanta
Moderator

Dan heb je nog vier opties over die alle vier interessant zijn qua omgeving.
Melissab

Bericht door Melissab »

Ik denk dat hochsauerland ook heel leuk is, ook qua omgeving.
Alleen helaas geen wildwaterbaan.
Ik zou als ik u was even op dit forum alle Duitse parken bekijken, foto's video's tips omgeving en dan een keuze maken.
Ik had zelf een code van prenatal online gevonden, ik kan wel de pagina op enzo maar ik weet niet of je een foutmelding gaat krijgen als je daadwerkelijk wilt gaan boeken...
Melissab

Bericht door Melissab »

Dit is via dreambaby

Afbeelding
myrtheminicooper

Bedankt voor jullie reacties, na heel veel wikken en wegen en echt alles vergelijken, toch voor Allgau gekozen!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Leuk, prachtig park, schitterende omgeving!

Alvast een fijn verblijf toegewenst!

Zou je ons nog willen laten weten hoe het was?
Klientje

Bericht door Klientje »

Hoi allemaal,

Volgend voorjaar willen wij graag eens naar Limburgse Peel.
Er zijn drie cottages waaruit ik probeer te kiezen, wie kan mij advies geven?

6 persoons comfort cottage met ligbad
6 persoons comfort cottage met inloopdouche
7 persoons comfort cottage

We gaan met 2 volwassenen en 5 kinderen (waarvan 1 in een campingbedje, dus een 6 persoons cottage kan prima weet ik uit ervaring, maar misschien dat jullie deze specifieke 7 persoons cottage juist aanraden...Onze kids hebben bij een cottage zonder verdieping iets meer een CP-gevoel zeggen ze.)

Volgens de website schelen de 6 persoons cottages 5m2 in oppervlakte. Is er iemand die ervaring heeft met beide cottages en kan zeggen of je echt merkt dat de ene cottage 5m2 groter is?

En...zijn er aanraders qua ligging? Welke cottagenummers? Alvast bedankt voor het meedenken!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Klientje,

de 7 persoons comfort cottages zijn echt een stuk ruimer dan de 6 persoons comfort cottages op Limburgse Peel.
Ze liggen wel aan de rand van het park en sommige echt dicht bij het hek, je ziet ze vanaf de weg ernaast liggen.

Ik denk dat 5m2 wel een verschil kan maken qua ruimtelijk gevoel. De 6 persoons comfort met een bad zijn even
groot als een 4 en 5 persoons comforts. Wij verbleven een keer in een 5 persoons comfort en het slaapkamertje
met het bed (in de 6 persoons met het stapelbed) vond ik echt super klein.

Lastig vind ik het altijd om een cottage als aanrader te geven, wat ik een mooie ligging vind is voor een ander
misschien weer anders. Waar gaat jullie voorkeur naar uit, dichtbij de Market Dome bijvoorbeeld?

In ons cottage-foto-overzicht van Limburgse Peel staan alle cottages die online staan. Ik heb er meer, dus mocht
je een cottage op het oog hebben die er niet tussenstaat, laat het me weten dan ga ik opzoek of ik er misschien
foto's van heb.

COTTAGESFOTO'S LIMBURGSE PEEL.
Klientje

Bericht door Klientje »

Dank voor je reactie. Onze voorkeur gaat uit naar een cottage die redelijk 'vrij' ligt, dus zonder dat er constant andere parkgasten langs je raam wandelen. Niet te ver van de Market Dome zou inderdaad fijn zijn en met een beetje leuk uitzicht (op een watertje bijvoorbeeld).
Je hebt toevallig geen lijstje van cottagenummers die in jouw fotobestand zijn opgenomen? 8-)
Plaats reactie

Terug naar “Welk park/cottage past het beste bij mij”