Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

Forum andere ketens

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Plaats reactie
Heijderbos1

Forum andere ketens

Bericht door Heijderbos1 »

Als regelmatig bezoeker van vakantieparken krijg ik vaak de vraag welke parken/ketens leuk zijn om te bezoeken.

Vaak probeer je mensen een vergelijking mee te geven.

Vb: Voor een accommodatie met hetzelfde comfort/luxe betaal je bij CP vaak meer vanwege alle faciliteiten op het park.

Nu viel het mij op dat andere ketens/concerns geen forum hebben zoals CP (heeft er enkele).
Waardoor komt dat denken jullie? (los van de oneindige inzet en energie van Mariette)
Snakedockter

Forum andere ketens

Bericht door Snakedockter »

Wij zeggen altijd het Center Parcs gevoel.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Forum andere ketens

Bericht door Mariëtte »

Hoi Heijderbos1,

Leuke vraag! Ik krijg die vraag ook weleens.

Geen idee waarom er geen forum(s) zijn van andere ketens. Ik heb daar wel vaker over nagedacht en wat Snakedockter ook al aanhaalt,
het Center Parcs gevoel. Center Parcs bestaat al heel lang en de kinderen van toen gaan nu weer met hun kinderen naar Center Parcs.
Dat gevoel wat ik al had als kind, met m'n ouders op vakantie naar Center Parcs, wat een mooie herinneringen heb ik daar aan, en zie nu,
onze inmiddels volwassen kinderen gaan ook weer op vakantie naar Center Parcs.

Misschien dat het ook komt omdat bv. Landal wel heel veel parken heeft en dat niet bij te houden is op een forum? Ik weet wel dat er
ooit een Landal forum is geweest (ze hebben nog een (niet actief) Twitter-account. Ik keek regelmatig op dat forum maar het zakte al
snel in, uiteindelijk hadden ze +/- 5000 leden, maar dat waren bijna alleen maar spammers en dat gaf wel aan dat het helemaal niet
meer werd bijgehouden.

Maar wie weet komt er ooit nog eens forum van andere ketens. Ik hou het bij dit forum over Center Parcs, mijn grote passie!
markieanta

Re: Forum andere ketens

Bericht door markieanta »

Ik heb ook nog nooit parken gezien met vergelijkbare faciliteiten, inclusief hetzelfde luxe niveau aan huisjes en de natuurlijke inrichting waardoor ik persoonlijk ook niet zo gauw naar een andere keten ga. Landal heeft veel te veel verschillende soorten parken, waardoor het onbeheerbaar is. Roompot is volgens mij nog erger en andere grotere ketens zijn er naar mijn weten niet.
simon

Bericht door simon »

Goeie vraag inderdaad. Ik vermoed vooral omdat Center Parcs pionier was en is op vlak van vakantieparken. Het aantal parken groeit gestaag, maar het zijn grote parken waar velen reeds naartoe geweest zijn en gaan. De faciliteiten en activiteiten zijn uitgebreid, waardoor er daar ook veel over te vertellen is. Bovendien blijft Center Parcs ook investeren en vernieuwen, wat weer gesprekstof oplevert. En het zijn vooral die pioniers die de standaarden voor anderen zetten en waar men over spreekt en schrijft, zowel door fans als door de media.

Sunparks is dan weer klein geworden, en geef ik als merk weinig toekomst. Ik zie die parken in de komende jaren ofwel CP worden, ofwel afgestoten worden.

Landal schat ik hoger in dan Roompot, maar beide ketens zijn heel groot in kleine parken, met minder aanbod op het park zelf en minder mensen die deze parken bezocht hebben. Uitzonderingen zijn m.i. de grotere parken zoals De Lommerbergen, Het Vennenbos, Weerterbergen, Hof van Saksen, Beach Resort Nieuwvliet-Bad en Village L'Eau d'Heure. De rest is eerder klein, al dan niet een halve camping of bevindt zich ver (zoals de Deense Landal-parken).

Ik ben wel voorstander van een apart topic of aparte pagina's van belangrijke parken, maar een apart forum? Nah...
Coming up next: Les Ardennes (november) / Het Heijderbos (februari)

2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

simon schreef: 20 sep 2022, 00:57 Ik ben wel voorstander van een apart topic of aparte pagina's van belangrijke parken, maar een apart forum? Nah...

Hoi Simon,

Hier denk ik al langere tijd over na, een apart board over andere vakantieketens. Maar ik denk dat er niet veel
in gepost zal gaan worden(?), net zoals het board over de Center Parcs UK parken. Ikzelf heb mijn handen vol aan
het bijhouden van de reguliere Center Parcs topics en het board van de ex-Center Parcs parken en heb geen
extra tijd om ook die topics over andere ketens dan te gaan bijhouden. Maar als iemand het leuk vind om zoiets
te gaan bijhouden dan zou dat fantastisch zijn.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Er zijn veel aanbieders van bungalowparken maar 3 zijn er echt noemenswaardig: CP, Landal en Roompot.
Zoals eerder gezegd hebben de laatste 2 wel een zeer divers aanbod van parken en is er maar zelden echt sprake van een CP-niveau qua zwemmen, shoppen, eten, overnachten, vermaak.
Ik vind het echter wel leuk om iedere keer hier op het forum te kijken of er berichten zijn bij de overige parken. Mn Vennenbos, Lommerbergen, Tropicana en Weerterbergen trekken altijd wel mijn aandacht.
Plaats reactie

Terug naar “Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, Tropicana”