Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Villages Nature® Paris] Informatie & Nieuws

Le Lac d'Ailette, Les Trois Forêts, Les Bois Francs, Les Hauts de Bruyères,
Le Bois aux Daims, Villages Nature® Paris, Les Landes de Gascogne
Linda80

Re: [Villages Nature® Paris] Informatie & Nieuws

Bericht door Linda80 »

Wij gaan volgende week naar villages Nature paris.
Mijn vraag is of de bussen alweer rijden naar disney? Volgens de site rijdt er namelijk een shuttle bus.
Ik ben erg benieuwd als ik dit zo lees van de ratten 😱
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Linda80,

Er rijdt een bus (nr.47) vanaf het park naar Disneyland.

Een fijn verblijf toegewenst!
Jdk

Bericht door Jdk »

Wij waren afgelopen week in village nature en hadden ook last van ratten. Wij hebben 10% van de booking aan vouchers ter compensatie gekregen. Volgens de dame aan de receptie zitten ze overal op het park en krijgen ze het niet onder controle. Als je last van ratten hebt zou ik het zeker melden als is het maar om de nesten in kaart te brengen voor de bestrijding.

Wat mij wel op viel is dat de Lifter van alle borden verwijderd is. Dus deze glijbaan lijkt afgeschreven en zal zo het lijkt voorlopig niet meer open gaan.

Afgelopen week was er ook een nationale feestdag. Geen vuurwerk op het park, alleen een vuur show. Maar vanaf het dak van de aqua lagoon was er wel wat te spotten bijv boven Disney. Deze dag was het extreem druk in de Aqualagoon met dagjes mensen, naar mijn mening waren er iets teveel dagkaarten verkocht.

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Jdk,

Dank je wel voor de review met een mooie foto erbij.

Vreemd dat er zoveel ratten zijn op het park, in mijn beleving komen die beesten toch alleen voor in een vervuilde omgeving,
en dat lijk me toch niet het geval? Dank je wel ook voor de tip om het te melden zodat het park in ieder geval de nesten in
kaart kan brengen.

De Lifter glijbaan lijkt inderdaad voorlopig niet meer open te gaan, ik keek net even op de website van Center Parcs en daar
staat dat er 6 glijbanen zijn op Villages Nature, terwijl dat er 7 waren.
Jdk

Bericht door Jdk »

Wij zaten redelijk dicht bij een afval punt. Denk dat ze daar vooral hun voedsel vinden. Meeste gaten in de grond van de holen zaten daar en om de fundering van de cottages. Verder is het een net park zonder zwerfvuil dus weinig reden tot ongedierte. De containers wat vaker legen zou wellicht helpen.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat zonde van die Lifter glijbaan. Waren er zoveel problemen mee of is er een andere reden dat hij voorgoed/ voorlopig dicht is?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een goeie vraag Tom, geen idee wat de rede is, maar het zou zomaar kunnen dat er problemen mee waren.
Chrisanique

Bericht door Chrisanique »

Hoi Jdk

Ik zie veel reviews waarin de cottages slecht schoongemaakt zijn en het onderhoud aan de cottages erg slecht is (veel defect). Is dat jouw ervaring ook?

Groeten
Christian

Jdk schreef: 17 jul 2022, 15:08 Wij waren afgelopen week in village nature en hadden ook last van ratten. Wij hebben 10% van de booking aan vouchers ter compensatie gekregen. Volgens de dame aan de receptie zitten ze overal op het park en krijgen ze het niet onder controle. Als je last van ratten hebt zou ik het zeker melden als is het maar om de nesten in kaart te brengen voor de bestrijding.

Wat mij wel op viel is dat de Lifter van alle borden verwijderd is. Dus deze glijbaan lijkt afgeschreven en zal zo het lijkt voorlopig niet meer open gaan.

Afgelopen week was er ook een nationale feestdag. Geen vuurwerk op het park, alleen een vuur show. Maar vanaf het dak van de aqua lagoon was er wel wat te spotten bijv boven Disney. Deze dag was het extreem druk in de Aqualagoon met dagjes mensen, naar mijn mening waren er iets teveel dagkaarten verkocht.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

In hoeverre heb je last van de ratten?

Beperkt het zich tot algemene ruimten of kun je niet lekker bij je eigen cottage buiten zitten?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Review Villages Nature® Paris.

Juli 2022.

Review binnengekomen via onze onze Facebookgroep.

Vandaag zijn wij vertrokken richting het zuiden van Frankrijk na een midweekse tussenstop in Village nature. Wij waren 5 jaar terug toen het net
2 weken open was hier geweest en waren daarna echt fan. Helaas zijn we dat nu niet meer. Ondanks dat het park pas 5 jaar open is barst het nu
al van het achterstallig onderhoud. Zowel in de cottage als daarbuiten. En ook de CenterParcs schoonmaak stijl laat nu zijn sporen na in de cottages.
Bij onze cottage was er veel overlast van ratten. Elke keer als je naar buiten ging sprongen er 3 weg. Hierdoor hebben wij geen ramen open gedaan
wat met de huidige hittegolf in Frankrijk je laat smelten in de cottage. Airco in de cottages is momenteel eigenlijk een must. Toen we gingen klagen over de ratten bleek de persoon voor ons in de rij ook een rattenprobleem te hebben. Deze had al een ander appartement omdat er een nest binnen zat en bij het nieuwe appartement liepen ze ook door het trappenhuis. De ratten lijken dus overal in het park toe te slaan.

Uiteindelijk hebben wij compensatie gekregen middels vouchers voor de ratten en is een verdelger geweest. Op een ochtend was het pad voor de cottage ineens een rattenkerkhof geworden. Ook niet echt een lekker gezicht. De kraaien hebben dit vervolgens gedurende de dag opgeruimd, en niet het park. Al met al zal je ons hier niet zo snel meer zien. Hier wat interieur foto’s van onze premium 4p 2441, buitenkant heb ik alleen met ratten en dat geeft een minder smakelijk beeld.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Heijderbos1 schreef: 22 jul 2022, 08:53 In hoeverre heb je last van de ratten?

Beperkt het zich tot algemene ruimten of kun je niet lekker bij je eigen cottage buiten zitten?
Onze vrienden komen vandaag terug, maar konden dus niet bij hun cottage zitten of deuren naar het terras open doen, zonder dat ze last hadden van ratten. Nadat de verdelger was geweest, was het een stuk beter. Heb niet gehoord of er dan veel dode ratten lagen, wel dat ze hun hond in de gaten moesten houden met het rattengif.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

In 2018 hadden wij een droomvakantie op dit park. We waren dan ook enorm enthousiast om Villages Nature enkele jaren later (met wat vertraging door verschillende annulaties met dank aan de coronapandemie) te gaan herontdekken.

We verbleven van vrijdag 22 tot zondag 24 juli 2022 in 2 persoons appartement 2102, gelegen op het gelijkvloers en vlakbij de parking, handig voor het over en weer rijden naar Disney.

Bij aankomst werden we vriendelijk begroet door de medewerker aan de check in poortjes, kregen onze sleutels in de vorm van de gekende armband en een parkplannetje en mochten richting de cottage gaan aangezien het bijna 16u was. Bij aankomst stond de deur hier open, dus gingen we er vanuit dat de schoonmaakploeg nog bezig was. We liepen dan maar een rondje over de boulevard met winkels en restaurantjes en keerden een kwartiertje later terug, naar nog steeds een openstaande voordeur.
Na even wachten, toch maar even op de deur gaan kloppen om te horen hoelang het nog zou duren. Geen respons, dan maar binnen gaan kijken. Bleek niemand bezig van de schoonmaak, ze hadden de deur gewoon wagenwijd open laten staan.
Soit, dan maar de bagage uit de auto gehaald en uitgepakt.

Eerste bevinding: het was bloedheet in de cottage. Ondanks dat we bewust gelijkvloers geboekt hadden omdat we bij voorbaat wisten dat er geen air conditioning was, was het echt onmenselijk qua temperatuur. De gevraagde temperatuur op de thermostaat gaf 18°C aan, mijn eigen thermometer 32°C.
We hebben onmiddellijk alle zonwering, gordijntjes e.d gesloten om de zon alsnog wat proberen buiten te houden, maar er was werkelijk geen beginnen aan. We hadden 2 ventilators mee van thuis uit, deze hebben continue 3 dagen staan draaien met een koelement uit de vriezer erachter zodat die toch een béétje verkoeling zou bieden, maar hiermee waren we echt niet opgewassen tegen de absurd hoge temperatuur die er bij aankomst al in het huisje was. Die hitte was gewoon niet meer buiten te krijgen zonder effectieve airco.
Prima begrip voor dat je "groen" wilt doen en airco niet in dat plaatje thuishoort, maar fatsoenlijke isolatie lijkt me daar wel in te horen en daar is ondanks dat het park recent gebouwd is precies geen rekening mee gehouden.
We spendeerden hele dagen in de Disneyparken m.u.z van een kleine pauze in de late namiddag waarbij we ons gingen douchen/zwemmen en omkleden in Villages Nature. Hierbij hebben we dan telkens alle ramen wagenwijd opengegooid voor vertrek zodat het hopelijk wat zou afkoelen en de avondlucht goed zou kunnen doorwaaien tegen dat we 's avonds laat weer terugkeerden. Helaas ijdele hoop, de 1e nacht hebben we in 30°C geslapen, de 2e nacht was het gezakt naar "maar" 28°C. Echt geen doen, we zijn de 2 laatste dagen van ons verblijf aan de dafalgan gemoeten omdat we beiden zulke hoofdpijn hadden van de veel te warmte temperatuur tijdens het slapen en gebrek aan zuurstof in de slaapkamer.

Tweede bevinding: Het huisje was absoluut niet schoon, om het netjes te zeggen, het was gewoon ranzig. De vloer was duidelijk niet gepoetst, als je 2 stappen zette op je sokken zagen deze roetzwart, en je bleef overal plakken.
Op de ramen vingerafdrukken en vegen, en ongedierte overal. Overal spinnen en spinnenwebben die duidelijk niet van gisteren pas gesponnen waren, stof en stofnesten in elk hoekje, de leidingen in het toilet zijn gewoon niet afgewerkt met tegels o.i.d en is een vuil hoekje waar dat de grond in gaat, in de kast waar de reserve hoofdkussens (1 stuk, geen 2, ondanks 2-persoonscottage) lagen had een mierennest waardoor dat kussen vol mieren zat, ...
Top of the bill was de badkamer, waar op het droogrekje een kerkhof aan kleine vliegjes lag, alsook in het bad, in de lavabo, op de grond, samen met nog een hele nest van die dingen die levend en wel rondvlogen.
Wij hebben al veel Centerparcs parken gedaan, en zijn écht niet vies van een stofje hier of daar, maar dit was gewoon gortig. Vanochtend bij vertrek trokken we deur achter ons dicht om voor de voordeur een dode muis te zien liggen. Echt, we hadden het al helemaal gehad en waren al zo gedegouteerd, krijg je dat nog voor je neus.

Bij het opengooien van de keukenkastjes bleek zowat 3/4 van de keukeninventaris te ontbreken. We hadden welgeteld 1 (wijn)glas, verder geen glazen of bekers, de kookpotten waren ook spoorloos m.u.z van 1 wokpan en zo kan ik nog even doorgaan. Heeft iemand de boel leeggejat toen de deur open stond voor wij aankwamen of hebben de vorige gasten zich laten gaan, geen idee, maar wij waren blij dat we hier maar 2 nachten zaten ipv een hele week zoals we oorspronkelijk geboekt hadden voor oktober. Door omstandigheden hebben we dat verblijf geannuleerd en onze covid voucher dan maar voor dit 2-nachten verblijf opgesoupeerd aangezien we toch naar Disneyland gingen, en wij zijn eerlijk gezegd héél blij dat we hier geen hele week vakantiedagen aan kwijt zijn.

De douchekop was stuk en spoot meer water richting het plafond omhoog daar waar de kop op de slang aangesloten zat dan uit de effectieve douchekop zelf. In het toilet was de knop van de "kleine" spoeler stuk, deze deed niks meer.

Op het overdekte terras laat de bekleding van het plafond los op verschillende plekken, waar niets aan gedaan werd.

We hebben even staan twijfelen om te gaan klagen, maar hadden zo geen zin in gedoe en aangezien we er maar 2 nachtjes waren voor hoofdzakelijk Disney en buiten onze al jaren geleden covid voucher hier geen euro aan opgelegd hadden, hebben we het maar zo gelaten. Al zal er absoluut wel een heel mooie mail naar de klantendienst volgen.

Gisteren zijn we de eerste en enige keer gaan zwemmen, hopende dat de AquaLagoon dan op z'n minst nog wel zo mooi en aangenaam zou zijn als bij ons vorige verblijf. Bij het buiten stappen van het kleedhokje zakte de moed al in m'n schoenen. Zo VUIL heb ik nog nooit eender welk zwembad gezien! De vloer was gewoon smerig, vol haren, stof, vuiltjes, ... Ik voelde me echt vies om daar op blote voeten te moeten doorlopen en was zo blij om aan het voetenbad mijn voeten te kunnen spoelen!

In het zwembad zelf dezelfde tendens. Vloeren vuil, de beige rotsbekleding rondom het zwembad heeft een vieze schimmelrand op veel plekken, 1 van de bubbelbaden was buiten gebruik en stond leeg waardoor je de roosters in de vloer goed zag zitten en die zagen gewoon zwart van vuil en volgens mij ook schimmel.

In het park zelf merk je dezelfde trend op, het groenonderhoud wordt niet bijgehouden, waardoor overal wildgroei is, laaghangende takken, planten die eigenlijk rot zijn vanwege gebrek aan verzorging e.d .

Gezien al bovenstaande, hebben wij geen euro extra gespendeerd op dit park en gewoon lekker in Disney gegeten en zoveel mogelijk tijd daar gespendeerd. Dat maakte gelukkig veel goed waardoor we alsnog het beste uit de 3 dagen vakantie gehaald hebben, maar nooit never jamais nog Villages Nature voor ons. Vooral het feit dat men dit park dan 3x zo duur wil verkopen als de NL/BE parken en dat je dan dit voor krijgt, gewoon schandalig.
Ik kan dus geen commentaar geven over de restaurants of winkeltjes, we zijn hier even doorheen gewandeld maar zelf niks gekocht.

Ik vind het heel jammer om zo'n negatieve review te schrijven, dit moet voor ons ook echt de eerste keer zijn dat wij zo ontzettend negatief zijn over een park, maar helaas kan ik er weinig positiefs aan toevoegen. Het enige wat ik me kan bedenken is de ligging nabij Disney en Parijs, maar verder is dit park amper nog een schim van het mooie resort waar wij november 2018 verbleven. Zonde!

Foto's volgen zo snel mogelijk, al moet ik eerlijk bekennen dat ik buiten een fotorondje in de cottage en "bewijs"foto's voor mijn klachtenmail naar CP ivm de vuile cottage niet veel foto's genomen heb. We hebben echt letterlijk gewoon op het park geslapen, gedoucht en 1x het zwembad geprobeerd en voor de rest zoveel mogelijk in Disney vertoefd omdat we gewoon weg wilden van de onmenselijk hete en vuile cottage.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Ona1991,

Wat super vervelend dat jullie, na een droomvakantie eerder, nu in een nachtmerrie terecht zijn gekomen.

Zonde dat het park zo hard achteruit gaat. Ik zou er ook geen tijd aan besteden om alles te melden bij de
receptie voor een verblijf van 2 nachten, zonde van de energie en kostbare tijd.

Dank je wel voor je zeer uitgebreide review over al jullie bevindingen en alvast bedankt voor de foto's.
Zou je nog willen laten weten wat het antwoord is op je klachtenmail?
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Als dit park zo achteruit blijft gaan is het een kwestie van tijd voordat iedereen het links laat liggen.
Ik ken alleen de Nederlandse / Belgische parken, dus ik verbaas mij hier echt over.

Dit wil je toch niet las gerenommeerde keten. Je verwacht dit bij Oosstappen, maar niet hier.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ona1991 schreef: 25 jul 2022, 18:52 Zal ik zeker doen! Als er al reactie volgt natuurlijk. :roll:

Bij deze nog onze foto's:

Hoi Ona1991,

Dank je wel voor het plaatsen van de foto's ! Ik ben zo vrij geweest de foto's te verplaatsen naar het foto-topic van Villages Nature.

2 persoons premium appartementnr.2102.

Bah, al die beestjes en ook dat afgebladerde verf bij het terras vind ik echt niet kunnen, ik snap ook niet dat er blijkbaar niemand
de keukeninventaris controleert. Afgezien van alle gebreken vind ik het opzicht wel een leuk appartement, het terras lijkt mooi
privé te liggen.
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Onder het motto als het goed is mag het ook gezegd worden: Gisteren beleefde klachtenmail verzonden en zo vriendelijk mogelijk uitgelegd dat wij écht niet tevreden waren van ons verblijf en hopen dat de feedback ter harte genomen wordt, vandaag reeds een mail terug van de klantendienst van Centerparcs met oprechte excuses en een zeer begripvolle reactie, alsook compensatie voorstel van een voucher voor een volgend verblijf (op een ander park weliswaar) van 125€.
Fijn om te zien dat er effectief op gereageerd wordt en de opmerkingen ook serieus genomen worden. Wij zijn allesinds heel blij dat we toch een stukje van de betaalde reis teruggekregen hebben en hiermee een goedmaakreisje kunnen doen naar een ander park. Zeer netjes opgelost vinden we persoonlijk.

Op zich zouden het inderdaad heel leuke appartementjes zijn, ware het niet voor het gebrek aan onderhoud. Qua ligging was het perfect, vlak bij de parking, maar ook op heel korte wandelafstand van de boulevard, bakker en AquaLagoon.

Langs links en achterkant heel privaat maar rechts zat je als je wilde te koffiekletsen met de buren op het terras. Hebben ter plekke nog gezegd van waarom zetten ze nu die planten die hier links staan ook niet rechts tussen die terrassen in voor een beetje privacygevoel.

Ik hoop echt dat ze met alle negatieve feedback iets doen en zich herpakken. Het is zonde, het is zo'n prachtig park, als ze gewoon qua onderhoud een tandje bijsteken en de opgelopen schade door achterstalligheid hierin even in orde brengen en van daaraf wel fatsoenlijk alles bijhouden, kan dit echt weer een mooie Centerparcs worden. Voor ons in elk geval voorlopig niet meer, mochten de reviews in de toekomst keren dan willen we het binnen x jaren misschien nog wel eens een kans geven, maar voorlopig blijven wij bij BE/NL/DUI en even geen Franse parken meer. Poetsen en onderhoud met de Franse slag is niet iets waar wij de hoofdprijs voor willen betalen, dus wij slaan deze parken denk ik even over.
Stefan

Bericht door Stefan »

Ona1991 schreef: 26 jul 2022, 22:10 Onder het motto als het goed is mag het ook gezegd worden: Gisteren beleefde klachtenmail verzonden en zo vriendelijk mogelijk uitgelegd dat wij écht niet tevreden waren van ons verblijf en hopen dat de feedback ter harte genomen wordt, vandaag reeds een mail terug van de klantendienst van Centerparcs met oprechte excuses en een zeer begripvolle reactie, alsook compensatie voorstel van een voucher voor een volgend verblijf (op een ander park weliswaar) van 125€.
Fijn om te zien dat er effectief op gereageerd wordt en de opmerkingen ook serieus genomen worden. Wij zijn allesinds heel blij dat we toch een stukje van de betaalde reis teruggekregen hebben en hiermee een goedmaakreisje kunnen doen naar een ander park. Zeer netjes opgelost vinden we persoonlijk.

Op zich zouden het inderdaad heel leuke appartementjes zijn, ware het niet voor het gebrek aan onderhoud. Qua ligging was het perfect, vlak bij de parking, maar ook op heel korte wandelafstand van de boulevard, bakker en AquaLagoon.

Langs links en achterkant heel privaat maar rechts zat je als je wilde te koffiekletsen met de buren op het terras. Hebben ter plekke nog gezegd van waarom zetten ze nu die planten die hier links staan ook niet rechts tussen die terrassen in voor een beetje privacygevoel.

Ik hoop echt dat ze met alle negatieve feedback iets doen en zich herpakken. Het is zonde, het is zo'n prachtig park, als ze gewoon qua onderhoud een tandje bijsteken en de opgelopen schade door achterstalligheid hierin even in orde brengen en van daaraf wel fatsoenlijk alles bijhouden, kan dit echt weer een mooie Centerparcs worden. Voor ons in elk geval voorlopig niet meer, mochten de reviews in de toekomst keren dan willen we het binnen x jaren misschien nog wel eens een kans geven, maar voorlopig blijven wij bij BE/NL/DUI en even geen Franse parken meer. Poetsen en onderhoud met de Franse slag is niet iets waar wij de hoofdprijs voor willen betalen, dus wij slaan deze parken denk ik even over.
Ja Frankrijk is toch altijd wat viezere huisje mijn ervaring behalve op les trio’s forets die zijn super

Ik vindt tot nu toe allgau en de Eifel het schoonst
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Nieuwe snoepwinkel: Candy Village.

Deze week opent het nieuwe snoepwinkeltje Candy Village de deuren.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: Villages Nature Paris.
Plaats reactie

Terug naar “Informatie Center Parcs parken Frankrijk”