Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Als je twijfelt tussen een park/cottage dan kun je in dit topic je vraag stellen.
We zullen dan helpen bij het maken van een keuze.
Plaats reactie
Fien

Re: [Center Parcs] Welk park/cottage past het beste bij mij

Bericht door Fien »

Wat een mooi forum met informatie.
Toch heb ik een hulpvraag want we zien door de bomen het bos niet meer……. Kunnen jullie ons helpen?
2 volwassenen

Wij komen er niet uit welk park :(
niet het noorden van nl incl Eemhof, Zandvoort en niet in Duitsland en Frankrijk.

Wat vinden wij belangrijk:
1. Vissen aan het huisje
2. Omgeving natuur vlakbij het park
3. Omgeving terrasjes (buiten het park, wel vlakbij)
4. Leuk dorpje/stad

Welk park raden jullie ons aan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fien,

Dank je wel voor het compliment!

Ik zit dan te denken aan De Vossemeren, vissen vanuit een cottage aan het grote meer is perfect te doen, wel een lastig water
om er een vis te vangen, hele diepe stukken soms. Lommel is een leuk stadje met een prachtig natuurgebied De Lommelse
Sahara.

Het Heijderbos, vissen vanuit een Eden cottage aan het grote water vanaf het terras. Dichtbij de Duitse grens voor leuke
uitstapjes te maken. Vlakbij het park ligt ook een natuurgebied de Zevenhutten.
Stefan

Bericht door Stefan »

Ik zou inderdaad voor vossemeren gaan, in mol en Lommel kun je gezellig op terrasje wat drinken. De Lommelse Sahara is leuk om te wandelen. Het aqua mundo vind ik erg mooi op vossemeren. Ook is er een groot waar je kunt gaan vissen.

Andere optie inderdaad heijderbos
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Fien

Bericht door Fien »

Mariëtte schreef: 08 jun 2022, 14:58 Hoi Fien,

Dank je wel voor het compliment!

Ik zit dan te denken aan De Vossemeren, vissen vanuit een cottage aan het grote meer is perfect te doen, wel een lastig water
om er een vis te vangen, hele diepe stukken soms. Lommel is een leuk stadje met een prachtig natuurgebied De Lommelse
Sahara.

Het Heijderbos, vissen vanuit een Eden cottage aan het grote water vanaf het terras. Dichtbij de Duitse grens voor leuke
uitstapjes te maken. Vlakbij het park ligt ook een natuurgebied de Zevenhutten.
Vossenmeren. Oei lastig water mijn man is een beginner.
Kan het dan wel?
Wat is de beste zone voor vissen? Het is een groot meer zie ik!
En wat is de beste zone bij heijderbos?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Fien,

In het grote water op De Vossemeren zwemmen de mooiste vissen vind ik.
Een beginnend visser kan daar ook prima hengelen is mijn ervaring. Sommige
zitten er met een visuitrusting van honderden euro's en vangen niks, iemand
gooit een hengeltje uit voor de lol en vangt een prachtige karper.

Op Het Heijderbos zitten prachtige karpers in het grote meer bij de Eden
cottages in zone 6.

Er staat informatie en foto's over het vissen op Center Parcs in ons vistopic.
simon

Bericht door simon »

In september plannen we een familieweekend met 5 personen. Het is nog niet zeker of het Center Parcs wordt, maar ik wil het toch graag even voorstellen...

Wat verwachten we?
* weekend van vrijdag 16 september t.e.m. zondag 18 september
* we willen er even tussenuit, maar ook geen zin om meer dan pakweg 4 uur in de wagen te zitten (vanuit Brugge gezien)
* bij voorkeur met een leuke omgeving (stadjes, dorpjes, natuur, musea, attracties...)
* we zijn met 5 volwassenen (4 dertigers en 1 55+er)
* budget rond de 400 euro

Wat zouden jullie dan voorstellen?
Coming up next: De Lommerbergen (augustus) / Limburgse Peel (september) / Les Ardennes (november)

2022: Port Zélande
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Simon,

Ik dacht aan De Kempervennen, Valkenswaard is een leuk stadje en Eindhoven is zeker ook leuk om te bezoeken.
Het natuurgebied De Malpie is zeker een aanrader, maar toen ik een proefboeking ging doen kwam ik op een veel
hoger bedrag uit dan jullie budget van +/- €400,00.

Na een aantal proefboekingen kwam ik uit op De Huttenheugte een 5 persoon comfort van 16-09-2022 t/m zondag 18-09-2022,
inclusief alle kosten €437,00. Op zondag heb je een late check-out om 12.00 uur. Dalen is een leuk dorpje om te bezoeken,
maar ook Emmen of Coevorden. Leuke attracties zijn bv. Wildlands, het Hunebedcentrum, Walibi, Hellendoorn.

In de Center Parcs app kun je vaak attracties, musea etc met korting boeken.
paleda

Re: [Center Parcs] De Vossemeren renovatie nieuws

Bericht door paleda »

Hallo, wij willen dit jaar voor het eerst naar de Vossemeren komen. Wij willen graag een huisje met vrij uitzicht op het meer en gerenoveerd. Is nummer 620 dan een goede optie?
Hoe lang is het lopen naar het centrum? En in welke zone ligt het strand?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi paleda,

Bij zone 6 bij de cottages aan het grote water is flink gesnoeid. Onderstaand en foto (april 2022) die ik maakte bij de buren nr.621.
Je ziet nog net een stukje van nr.620. Nr.620 ligt een stukje dichterbij het water. Prima ligging vind ik.

Via de grote brug is het ongeveer 10 minuten lopen naar het centrum.

Gedeelte zone 6 en 7 liggen aan het strandje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
paleda

Bericht door paleda »

dankjewel :)
simon

Bericht door simon »

Mariëtte schreef: 23 jun 2022, 19:01 Hoi Simon,

Ik dacht aan De Kempervennen, Valkenswaard is een leuk stadje en Eindhoven is zeker ook leuk om te bezoeken.
Het natuurgebied De Malpie is zeker een aanrader, maar toen ik een proefboeking ging doen kwam ik op een veel

Na een aantal proefboekingen kwam ik uit op De Huttenheugte een 5 persoon comfort van 16-09-2022 t/m zondag 18-09-2022,
inclusief alle kosten €437,00. Op zondag heb je een late check-out om 12.00 uur. Dalen is een leuk dorpje om te bezoeken,
maar ook Emmen of Coevorden. Leuke attracties zijn bv. Wildlands, het Hunebedcentrum, Walibi, Hellendoorn.

Dankjewel voor het voorstel. Ik zal het zeker nog even bekijken met de rest van de familie. :)
Coming up next: De Lommerbergen (augustus) / Limburgse Peel (september) / Les Ardennes (november)

tedcorr

Bericht door tedcorr »

Goedenavond! Hello everyone, what a fantastic source of information this site is!

I am traveling over to Het Meerdal the last week of August with my partner and 4 y/o child. I am looking for advice on the best part of the park to stay in as I know many changes are happening in Meerdal.

We have booked "cottage Premium New design 4 persons" - can anyone confirm if this will be a newly renovated cottage? I haven't yet chosen a cottage number. At the moment it says we have no. 610, but that may change.

Any recommendations on this area or other areas? We want to be near the main areas but would be up for short walks. Other numbers listed on the site for us to choose include: 205, 209, 210, 226, 229, 250, 257, 258, 271,274, 420, 421, 426, 440, 460, 529, 550, 601, 608, 624, 630

Any tips or recommendations welcome!

Also- we are not renting a car (too expensive!) so planning on getting the train from Eindhoven to Horst-Sevenum and getting a taxi to the park. Anyone see any problems with that plan?

Bedankt!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hello tedcorr,

There are different types of 4 person premium cottages. Some have an extra emthy room and a separate toilet.

Different types.

Example with a separate toilet.

Example with a seperate toilet and an extra emthy room.

Example without an empty room and the toilet in the bathroom.

I recommend cottage number 608 close to the central facilities.

I don't see any problem to go with a taxi to the park.

If you have any more questions, don't hesitate to ask!
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Wat is een aanrader 2 pers vip Kempervennen of de 2 pers vip Vossemeren. Wil weer in januari met mijn zoon en helaas is erperheide niet te boeken dan met Prénatal code.

Alvast bedankt groetjes Sandra
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Lastige keuze Sandra, ik vind de 2 persoons VIP cottages (de hele nieuwe, niet de vernieuwde) op beide parken erg mooi, met een luxe bad.

Misschien kun je aan de hand van onderstaande linken een keuze maken welke je het mooiste vind?

De Kempervennen cottagenr.042, 2 persoons VIP, nieuw

De Vossemeren cottagenr.934, 2 persoons VIP, nieuw
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Dank je wel, denk dat het Vossemeren wordt en we merken dan wel wel nummer we krijgen.
Groetjes Sandra
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

dylan2001 schreef: 06 jul 2022, 19:25 Dank je wel, denk dat het Vossemeren wordt en we merken dan wel wel nummer we krijgen.
Groetjes Sandra
Bij de vroegboekkorting krijg je gratis voorkeur ligging, wellicht kan je daar al iets in uitzoeken.
Nov 22: Wellness Cottage de Eemhof
tedcorr

Bericht door tedcorr »

Mariëtte schreef: 06 jul 2022, 09:24
I recommend cottage number 608 close to the central facilities.

I don't see any problem to go with a taxi to the park.

If you have any more questions, don't hesitate to ask!
Thank you Mariëtte- took your advice and went with 608. It looks like a lovely renovation and near all the services.

The sun is out today in Ireland so I am feeling the holiday vibe and looking forward to visiting Het Meerdal in August!
Jennifer

Bericht door Jennifer »

Hoi,

Wie weet welke huisje op het meerdal (8 pers premium en in de 900 nummers) een mooie tuin heeft en de avondzon heeft.
Ik hoor van jullie.

Groet Jennifer
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Jennifer,

Op het forum staan een aantal 8 persoons premium cottages in zone 9 op Het Meerdal.

Toen ik er was, was het bewolkt, maar er staat een zonnewijzer op de parkplattegrond.

Wat betreft cottagenummer 946 staat omschreven door een forumlid: Een ideale locatie. De zon vanaf
ongeveer 10u tot 's middags 17u. Geen beschutting van bomen dus in de zomer kan het erg warm worden
binnen.

Ik kan altijd kijken in mijn fotomap van Het Meerdal mocht je een huisje op het oog hebben die hier niet
tussenstaat maar die ik misschien wel heb.

Cottagenr.914, 8 persoons premium

Cottagenr.931, 8 persoons premium

Cottagenr.945, 8 persoons premium

Cottagenr.946, 8 persoons premium
simon

Bericht door simon »

Mariëtte schreef: 23 jun 2022, 19:01 Hoi Simon,

Gisterenavond geboekt! Uiteindelijk is het Limburgse Peel geworden. De Huttenheugte leek ons wat te ver, omdat sommigen maar na 17u30 à 18u00 kunnen vertrekken. Limburgse Peel hebben we indertijd nog verbleven in het Gran Dorado-tijdperk, dus best wel beetje nostalgie voor ons ook.

Via de Franse website heb ik deze geboekt voor net geen 400 euro, voor 5 personen en 1 huisdier (vanaf nu gaat onze pup ook wel eens meegaan), incl. bedlinnen en 3 activiteitenvouchers.

Voorkeursligging hebben we niet opgegeven, maar alle 5 persoons Comforts lijken mij toch ook allemaal niet zo ver van de Market Dome te liggen. Ik vroeg me enkel nog af of tegen half september de cottage volledig vernieuwd zal zijn (dus ook het exterieur). Iemand daar weet over?

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Leuk Simon een weekendje Limburgse Peel, veel plezier alvast toegewenst!

Nog niet alle cottages zijn vernieuwd, de planning is zomer 2023.
Stefan

Bericht door Stefan »

We zitten toch te denken om in de voorjaarsvakantie naar bostalsee te gaan? Nu zag ik dat een 6 per persoon premium 13 euro duurder is als een comfort
Dus gaan we denk maar voor de premium iemand tips voor welke cottage met een mooi uitzicht over het meer?

Iemand een idee waneer Eifel weer open gaat?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Stefan,

Onderstaand 2 linken naar 6 persoons premium cottages op Park Bostalsee die ik mooi vind liggen.

Cottagenr.247, 6 persoons premium

Cottagenr.531, 6 persoons premium

Op de website van Center Parcs staat over Park Eifel dit:

Wij gaan renoveren!
Park Eifel zal van 7 november tot het late voorjaar van 2023 gesloten zijn voor uitgebreide renovatiewerkzaamheden.
Tijdens deze periode ben je van harte welkom in een van onze andere parken in Duitsland.
Michelle77

Bericht door Michelle77 »

Hai allemaal,

Wij willen van 26/9-3/10 naar Het Heijderbos met onze 4,5 jarige en dan 5 maanden oude dochters. Ons oog is gevallen op cottage 838 4p Vip.
Ivm de speeltuin en redelijk dichtbij het centrum.

Zijn er evt andere cottages die jullie aan kunnen raden? We willen qua luxe wel premium of VIP tov comfort, of maakt dat eigenlijk weinig uit?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Een prima keuze vind ik. 4 persoons VIP cottagenr.838 op Het Heijderbos is ook ruimer dan de reguliere 4 persoons VIP cottages op Het Heijderbos en heeft 2 badkamers. Met vlakbij de cottage een leuk nieuw speeltuintje en redelijk dichtbij de centrale faciliteiten.

Cottagenr.838, 4 persoons VIP Extra, gerenoveerd

Qua comfort is het verschil tussen de premium en comfort cottages minimaal. Opgemaakte bedden bij aankomst en iets luxere meubels bij de premium. Persoonlijk vind ik het fijn dat er in de (meeste) VIP cottages nog een gewoon of een luxe bubbelbad aanwezig is.
Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi hoi,

Wij zijn al aan het nadenken voor volgend jaar zomer.
We willen naar 2 verschillende parken gaan waarvan 1 met een meer en strand om te spelen en zwemmen.

In Frankrijk zijn we nog niet eerder geweest maar we hebben best wel wat wensen. Het huisje moet een ruime woonkamer hebben ivm een kind in een rolstoel en minimaal 1 slaapkamer gelijkvloers.

De volgende parken lijken ons leuk Allgau, Bostalsee, le trois forets of le lac dailette misschien Eifel of village nature. Welke zouden jullie adviseren? Bostalsee zijn we eerder geweest maar door het grote meer en strandje lijkt dit ons weer erg leuk. De andere parken zijn we nog niet eerder geweest. Of hebben jullie nog andere leuke tips?

Groetjes Debbie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Debbie,

Park Bostalsee heeft in mijn ogen het mooiste en ruimste strand aan de prachtige Bostalsee.

Park Allgäu, een prachtig park, met een hele mooie en grote Aqua Mundo en het park ligt in een adembenemend mooie omgeving.

Le Lac d'Ailette heeft een leuk stuk strand aan het prachtige meer. Het park is wel heel heuvelachtig (sommige delen lukte me
niet om te fietsen) en misschien niet handig om een rolstoel te duwen?

Les Trois Forêts is een enorm groot park, loopafstanden van een half uur zijn geen uitzondering, er rijd wel een parktreintje maar
of die ook rolstoelvriendelijk is weet ik helaas niet.

Villages Nature heeft wel een klein strandje. Misschien een leuke combinatie met Disneyland Parijs?

Park Eifel heeft volgens mij geen rolstoelvriendelijke cottages, maar misschien straks na de grote vernieuwing wel, dat is even
afwachten.
Stefan

Bericht door Stefan »

Hoi Debbie

Ik ben momenteel op allgau. Het park zelf heeft geen heuvels. De omgeving is super mooi. Ook de aqua mundo is super mooi.
22-BT-FD

Bericht door 22-BT-FD »

Wat dacht je van Terhills Resort, daar is een mooi strand.
Allgäu is goed, maar heeft geen strand.
Bostalsee is ook heuvelachtig, maar het is oké.
Ik ken de Franse parken niet zo goed.
Eifel doe ik liever niet.
Ik heb nog een tip: Landal De Schatberg (ex Gran Dorado) heeft een prachtig strand. Ik ken de huizen daar niet, ze lijken op die in Sandur, naast het meer staan ​​nieuwere huizen en daar is ook een grote camping. Je kunt ook boeken in Het Meerdal of Limburgse Peel en er overdag heen gaan.
Debbie

Bericht door Debbie »

Bedankt voor de reacties! Dan valt le lac d’ailette af. Terhills ziet er ook mooi uit maar die aqua mundo vind ik wat minder leuk voor de kids.

Ik denk dat het eerst 1,5 week Allgau of les trois forets gaat worden en daarna nog een weekje Bostalsee.
Stefan

Bericht door Stefan »

Les trio’s forets en allgau allebei leuk lijkt heel veel op mekaar.

Op les trio’s forets wel steile stukken lopen.
Allgau is allemaal niet iets beter vindt ik cottage, aqua mundo, market dome etc. Zobizo zone 1.2.3.4.5 vlak
sennah

Bericht door sennah »

Door omstandigheden zijn we een midweek thuis. Alsook zit ik in een rolstoel/loop ik meeste van de tijd met krukken.
Dus thuis valt er niets te beleven. Dus misschien zit een midweekje CP er nog in. (22/08 - 26/08)

Ik zoek eigenlijk vooral in functie van de kinderen (2en4, eigenlijk bijna 3en5).
Laatst zaten we in Meerdal. Echter waren de kinderen zeer ontgoocheld in de Baluba.
Voorheen zaten we in Erperheide, top Baluba, en Heijderbos met de Jungle Dome. Maar daar zweet ik me te pletter. :D
Grootste ontgoocheling in Meerdal is, dat je moet betalen voor trampolines, en in bvb Erperheide (nog?) niet.

Zijn er nog alternatieven met uitgebreide Baluba zoals Erperheide. (Ballenbad, Kanon, Trampolines, Glijbanen, ...) Eigenlijk bijna een binnenspeeltuin.
In het zwembad zijn ze niet weg te slaan uit de Playhouse, dit is uiteraard wel een leuke extra die er is bijgekomen in Meerdal.

Alvast bedankt voor het advies. Mocht iemand trouwens een leuke promo weten voor die midweek :lol:
2022: HB, MD
2021: EP
2020: HB

Vroeger: KV, EH, ...
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi sennah,

Ik denk dat Erperheide dan het meest geschikt is voor jullie kinderen, een geweldige Baluba en een Aqua Mundo met een Water Playhouse.

Park De Haan heeft ook redelijke grote Baluba, maar geen Water Playhouse in de Aqua Mundo.

De Discovery op De Vossemeren is ook een aanrader, de trampolines op het park zijn betalend, maar dat is volgens mij op elk park, maar ik
kan me vergissen.

Misschien dat je via onderstaande link nog een leuk prijsje kan vinden, hoewel ik denk dat er niet echt mooie promo's zijn voor de midweek
22-08-26-08, het is dan nog steeds een vakantieperiode.

tot 50 % korting.

Succes met het maken van een keuze!

Laat je ons nog weten welk park het is geworden?
Debbie

Bericht door Debbie »

Hoi hoi,
Wat eventueel ook leuk kan zijn is de huttenheugte. Deze heeft geen baluba maar wij nemen er dan altijd plopsa meerdagen passen bij. Dan kan je elke dag naar plopsa om daar te spelen. Voor mijn nu 6 jarige is dit zijn favoriete park.
Groetjes Debbie
CPRay

Bericht door CPRay »

Wij hebben van 7 november t/m 11 november een cottage premium new design geboekt ( Huur Premium,KV2126 (8 p.). Nu kunnen wij al via de app een voorkeur aangeven, heeft iemand een suggestie ? Indien mogelijk willen wij aan het water of meer liggen. Reacties met huisnummers zijn welkom
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi CPRay,

Ik heb je berichtje even naar dit topic verplaatst ;).

Maakt voor jullie de loopafstand naar de Market Dome nog uit?
Plaats reactie

Terug naar “Welk park/cottage past het beste bij mij”