Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Beleid Center Parcs coronavirus COVID-19
Plaats reactie
B767-300ER

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door B767-300ER »

QBKW schreef: 13 feb 2022, 09:58
Hier juist het tegenovergestelde gebeurd, door de oorspronkelijke boekingsdstum (en bijbehorende acties) aan te houden een relatief goedkope vakantie in het hoogseizoen. Het kan soms meevallen, en soms tegenvallen.
Ikzelf heb dat ook meegemaakt vorig jaar. Leverde mij in ieder geval voordeel op.

Jouw opmerking sterkt mijn eerder gemaakte opmerking daarover
B767-300ER schreef: 11 feb 2022, 19:59 Bij omboeking betaal je het bedrag wat je ten tijde van boeking zou hebben moeten betalen, niet het tarief wat het nu is. Dit werkt zowel bij stijgende prijzen als dalende prijzen op deze manier.
Niets is wat het lijkt....

HB: ‘87/‘03/‘04/‘18/‘19/‘20(2)/‘21(3)
KV: ‘88/‘02/‘03/‘19(2)/‘21
MD: ‘87/‘97/‘02/‘04/‘20/‘21
HH: ‘88/‘90/‘19/‘20
EH: ‘89/‘19/‘20(2)/‘21
PZ: ‘98
LB: ‘93
VB: ‘94
BH: ‘89
VM: ‘08/‘18
BP: ‘07

Next: HB (01/22)
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Interessant om de verschillende standpunten te lezen inderdaad. Ik ben zeker akkoord met de werkwijze dat je bij nieuwe boeking gewoon onder de tarieven valt die op je oorspronkelijke datum golden. Anders kan inderdaad iedereen lekker met vroegboekkorting en veel keuze uit cottagenr's gaan boeken, en dan een weekje vooraf even gaan eisen om toch maar onder dat nieuwe tarief te vallen met last minute korting.
Dat gezegd zijnde, ben ik óók heel erg akkoord met het feit dat er dan wel prijstransparantie dient te zijn, en deze tarieven ergens te raadplegen zouden moeten zijn.

Ik zie in de medewerker bij CP niet gelijk rotkarakters en geldwolven die maar een cijfertje intoetsen dat in hen opkomt of die ermee "sjoemelen", maar het is wel een feit dat je momenteel eigenlijk dan in blind vertrouwen een boeking maakt. En dit is iets wat je via andere kanalen vermoedelijk ook niet zou doen. Als je bij een reisbureau boekt voor pakweg een vliegvakantie naar Spanje wil je ook wel ZIEN waar ze die prijzen vandaan toveren en eventueel puzzelen om te kijken of het voordeliger kan (door je data wat te schuiven omdat vluchten op een andere vertrekdag goedkoper zijn, om nu maar een voorbeeld te geven). Die mogelijkheid geven ze je eigenlijk niet meer bij CP bij het omboeken, want je kan de tarieven nergens nakijken. Voor hetzelfde geld boek je dan een comfort cottage terwijl een premium of VIP 10€ verschil is bij wijze van spreken, gewoon omdat je de vergelijking niet kan maken.

Je kan dan wel de prijzen opvragen aan de medewerker in kwestie, maar grote kans als je dan niet gelijk erop springt en je belt een uurtje later terug en komt bij een andere medewerker uit, dat die dan plots een ander tarief uit z'n hoed tovert. En het is net dát waardoor mensen erover klagen. Die prijzen zouden, ongeacht de medewerker waar je mee belt en wanneer je (her)boekt, hetzelfde moeten blijven, en dat is bij CP niet zo; Dus dan stel je je als klant wel grote vragen bij het WAAROP en HOE zijn die tarieven die je telefonisch voorgeschoteld gebaseerd en tot stand gekomen.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Ona1991 schreef: 13 feb 2022, 10:59 Interessant om de verschillende standpunten te lezen inderdaad. Ik ben zeker akkoord met de werkwijze dat je bij nieuwe boeking gewoon onder de tarieven valt die op je oorspronkelijke datum golden. Anders kan inderdaad iedereen lekker met vroegboekkorting en veel keuze uit cottagenr's gaan boeken, en dan een weekje vooraf even gaan eisen om toch maar onder dat nieuwe tarief te vallen met last minute korting.
Dat gezegd zijnde, ben ik óók heel erg akkoord met het feit dat er dan wel prijstransparantie dient te zijn, en deze tarieven ergens te raadplegen zouden moeten zijn.

Ik zie in de medewerker bij CP niet gelijk rotkarakters en geldwolven die maar een cijfertje intoetsen dat in hen opkomt of die ermee "sjoemelen", maar het is wel een feit dat je momenteel eigenlijk dan in blind vertrouwen een boeking maakt. En dit is iets wat je via andere kanalen vermoedelijk ook niet zou doen. Als je bij een reisbureau boekt voor pakweg een vliegvakantie naar Spanje wil je ook wel ZIEN waar ze die prijzen vandaan toveren en eventueel puzzelen om te kijken of het voordeliger kan (door je data wat te schuiven omdat vluchten op een andere vertrekdag goedkoper zijn, om nu maar een voorbeeld te geven). Die mogelijkheid geven ze je eigenlijk niet meer bij CP bij het omboeken, want je kan de tarieven nergens nakijken. Voor hetzelfde geld boek je dan een comfort cottage terwijl een premium of VIP 10€ verschil is bij wijze van spreken, gewoon omdat je de vergelijking niet kan maken.

Je kan dan wel de prijzen opvragen aan de medewerker in kwestie, maar grote kans als je dan niet gelijk erop springt en je belt een uurtje later terug en komt bij een andere medewerker uit, dat die dan plots een ander tarief uit z'n hoed tovert. En het is net dát waardoor mensen erover klagen. Die prijzen zouden, ongeacht de medewerker waar je mee belt en wanneer je (her)boekt, hetzelfde moeten blijven, en dat is bij CP niet zo; Dus dan stel je je als klant wel grote vragen bij het WAAROP en HOE zijn die tarieven die je telefonisch voorgeschoteld gebaseerd en tot stand gekomen.
Ik sluit mij aan bij dit verhaal
Groeten john

Coming up:

9-24 Meerdal
12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Vennenbos 24
B767-300ER

Ook ik ben het helemaal eens met het verhaal van Ona.

Overigens is het bij het telefonisch omboeken van vliegtickets niet anders. Ook dan zie je niets en moet je maar afwachten/aannnemen dat het klopt. Met name het stukje “reisklassen” binnen 1 en dezelfde vervoersklasse blijft weinig transparant, zeker aan de telefoon. De passagier naast je die een economy m-stoel heeft kan zomaar een paar honderd euro minder hebben betaald dan jij met economy-y. Zelfde stoel. Toch andere prijs. Afhankelijk van wanneer je hebt geboekt. Ook daar met omboeken weinig tot geen transparantie. CP hanteert overigens exact dezelfde methoden voor de verhuur van de cottages.

Je bent bij CP soms wel afhankelijk van de creativiteit van de persoon aan de telefoon. Soms maakt een andere kortingsaktie die gold ten tijde van je boeking een bepaalde cottage net weer even goedkoper als met de kortingsaktie waarmee jij hebt geboekt en dat kan inderdaad resulteren in andere prijzen. Neemt niet weg dat de basisprijs waarmee de telefonist rekent, gewoon vast staat. Dta is geen verzonnen bedrag.
Denk dat het bekangrijk is voor jezelf na te gaan welke akties er allemaal waren ten tijde van je boeking. En ik begrijp dat lang niet iedereen dat doet ;)

Beste advies, als het nu een stuk goedkoper is, annuleren, geld terug en opnieuw boeken. Geen voucher, en niet omboeken.
Maar dat geldt bij elke reisorganisatie momenteel.

micnick

Bericht door micnick »

Dank jullie. Gaat vast lukken.
simon

Bericht door simon »

Inderdaad, heel uiteenlopende standpunten. Maar ik snap ook dat je niet zomaar kan een andere prijs eisen. Zie het als de solden: dan moet je ook niet naar de winkel gaan eisen om een terugbetaling omdat wat je gekocht hebt in de solden plots zoveel goedkoper aangeboden wordt...

Waar ik wel moeite mee heb, is de enorme prijsverschillen tussen de verschillende officiële CP-websites per land. Dat vind ik eerder niet kunnen.

Sorry dat ik off-topic ga in deze.
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
B767-300ER

Die prijsverschillen per land komen vooral omdat schoolvakanties in alle landen anders lopen. Daardoor verschilt vraag en aanbod per land en periode nog nog wel eens, waardoor er prijsverschillen zouden kunnen ontstaan. De meivakantie zitten de duitsers bijvoorbeeld gewoon op school dus dan is bv de Duitse website weer goedkoper als de Nederlandse, waar het wel goedkoper is.

Daarnaast heb je soms op buitenlandse sites wel kortingsweken en in Nederland niet. En andersom natuurlijk.

Dat verklaart in ieder geval een deel van de prijsverschillen.

jover

Bericht door jover »

simon schreef: 16 feb 2022, 16:30 Waar ik wel moeite mee heb, is de enorme prijsverschillen tussen de verschillende officiële CP-websites per land. Dat vind ik eerder niet kunnen.
Je kan de prijsverschillen ook beschouwen als een opportuniteit om je vakantie goedkoper te boeken. Iedereen mag via gelijk welke CP-site reserveren, onafhankelijk van waar je woont. Prijzen en promoties vergelijken kan geld besparen :D
simon

Bericht door simon »

Dat begrijp ik allemaal perfect, maar dat geeft zo toch ook weer een totaal vertekend beeld aan de 'basisprijs' van je cottage? Hoe kan je dan nog vertrouwen welke prijs de correcte is in geval van omboeken wegens Covid?

Ik heb random ingevuld en gekozen voor Center Parcs Park De Haan, weekend van vrijdag 6 t.e.m. maandag 9 mei:

VIP 2p:
* BE-VL/WA: 558 euro
* NL: 439 euro
* FR: 501 euro
* DE: 403 euro
--> verschil van 155 euro (tussen duurste en goedkoopste)

Premium 4p:
* BE-VL/WA: 639 euro
* NL: 509 euro
* FR: 578 euro
* DE: 390 euro
--> verschil van 249 euro (tussen duurste en goedkoopste)

Comfort 8p:
* BE-VL/WA: 882 euro
* NL: 769 euro
* FR: 867 euro
* DE: 637 euro
--> verschil van 245 euro (tussen duurste en goedkoopste)

Hierbij heb ik geen rekening gehouden met eventuele kortingen of acties. Persoonlijk vind ik die verschillen toch wel enorm. En ergens (opnieuw heel off topic) ook heel erg dat als je van verder komt, je goedkoper gediend bent. Center Parcs heeft een 'groen' imago, maar laat je dan wel van verder komen om goedkoper op reis te gaan?
Coming up: Park De Haan (september)

2024: KV / VB
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
B767-300ER

Er zitten nog wel andere verschillen tussen
Reserveringskosten worden bv anders berekend
Daarnaast 6tm 9 mei is vakantie in Nederland. Verblijven in Nederland zijn dan op de Nederlandse site duur. Op de Bekgische site ook. Oo de Duitse site niet. Die hebben geen vakantie tenslotte die week.

Daarnaast wordt er in NL en DE nu automatisch met bungalowrace gerekend… Of heb je het over de zwarte doorhaal bedragen?

De bedragen die CP hanteert bij omboeken zijn de bedragen van het land van boeking. Dus boek je op de Duitse website, dan gelden bij omboeking de prijzen van de Duitse website. Enzoverder.

Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Update van de coronamaatregelen op de Nederlandse Center Parcs parken vanaf vrijdag 18 februari 2022.

Als gevolg van de door de Nederlandse regering genomen veiligheidsmaatregelen, zoals aangekondigd in de persconferentie van dinsdag 15 februari 2022 19.00 uur, zullen de volgende maatregelen vanaf vrijdag 18 februari 2022 van toepassing zijn in de Nederlandse parken:

• Ons subtropisch zwemparadijs Aqua Mundo is open.
• Indoor speelwerelden zoals BALUBA en de Action Factory zijn open.
• Onze restaurants, terrassen en bars zijn open.
• Faciliteiten zoals bowling, kinderboerderij, Kids Klub en Game Town zijn open.
• Entertainment is beschikbaar.
• Het coronatoegangsbewijs* zal gelden in de meeste overdekte locaties (behalve locaties zoals de supermarkt, winkels, receptie en Take Away Food) zoals:
- Aqua Mundo
- Sauna en wellness faciliteiten
- Restaurants, terrassen en bars
- Indoor speeltuinen en indoor sportlocaties, zoals BALUBA en de Action Factory
- Game Town en bowling
Vanaf vrijdag 25 februari 2022 is het coronatoegangsbewijs* niet meer van toepassing.
• De winkels in de Market Dome zijn open, inclusief alle non-food winkels en de supermarkten en bakkerij.
• Sportactiviteiten binnen en buiten zijn beschikbaar.

Kijk voor de beschikbaarheid en actuele openingstijden op de Center Parcs App.

Iedereen van 13 jaar en ouder moet een geldig coronatoegangsbewijs* kunnen tonen, samen met een geldig identiteitsbewijs om toegang te krijgen. Voor de Aqua Mundo en de indoor sporten geldt het coronatoegangsbewijs* voor iedereen van 18 jaar en ouder.

Daarnaast gelden de veiligheids regels voor alle parken in Nederland:
• Wij doen er alles aan om de veiligheid van onze medewerkers en gasten te waarborgen. Zo vragen wij al onze gasten en medewerkers om regelmatig 20 seconden de handen te wassen, te hoesten/niezen in de elleboog, papieren zakdoekjes te gebruiken, de 1,5 meter te respecteren en het schudden van handen te vermijden.
• Gasten dienen op alle (openbare) locaties de 1,5 meter afstandsregel in acht te nemen met uitzondering van de locaties waar het coronatoegangsbewijs* geldt. Vanaf vrijdag 25 februari 2022 is de 1,5 meter regel niet meer verplicht. Het blijft alleen een advies.
• Het dragen van een mondmasker is verplicht in alle openbare locaties voor alle gasten van 13 jaar en ouder met uitzondering van de locaties waar het coronatoegangsbewijs* geldt. Medische mondmaskers worden sterk aangeraden. Vanaf vrijdag 25 februari 2022 is het dragen van een mondmasker niet meer verplicht. Het blijft alleen een advies.
• In of nabij onze parken zijn testlocaties beschikbaar die kunnen worden geboekt via www.testenvoortoegang.org. Ze zijn beschikbaar op de volgende plaatsen:
• De Kempervennen: Ter plaatse beschikbaar
• De Eemhof: Ter plaatse beschikbaar
• Het Heijderbos: Ter plaatse beschikbaar
• Port Zélande: Ter plaatse beschikbaar
• Park Zandvoort: 700 meter van park beschikbaar
• Het Meerdal/Limburgse Peel: Ter plaatse beschikbaar
• De Hutteheugte: Ter plaatse beschikbaar
• Parc Sandur: Ter plaatse beschikbaar
• Voor gasten zonder bewijs van vaccinatie of herstel blijft het gratis om je te laten testen. Met de CoronaCheck-app op je mobiele telefoon kun je een coronatoegangsbewijs* krijgen.
• Bekijk de Center Parcs-App voor de meest actuele informatie met betrekking tot het gedetailleerde productaanbod, of via onze website.

* Een coronatoegangsbewijs is een QR-code die aantoont dat je gevaccineerd bent, een herstelbewijs of een testbewijs van maximaal 24 uur oud hebt. Enkel een vaccinatie/test/herstel-bewijs zonder QR-code volstaat niet.
David_cp

Bericht door David_cp »

Wie kan mij op weg helpen? Ik vertrek morgen naar BIspinger in Duitsland.

Ik heb 2x vaccinatie gehad. Geen booster. Heb ik nu een uitdaging?

Want voor zover ik kan zien is er alleen nog 2G. Geen 2G+ toch?

Groet,
David
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi David_ cp,

Dat klopt nu nog 2G vanaf 4 maart 2022 3G.

Een fijn verblijf toegewenst!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi David_cp,

Ter aanvulling op mijn bericht hierboven: Zou je ons nog willen laten weten hoe het in de praktijk gaat met de coronamaatregelen op Bispinger Heide?
B767-300ER

De booster staat los van het verschil tussen 2G/2G+

2G= Gevaccineerd (<270 dagen) of Genezen (<180 dagen)
Termijn is te verlengen met een booster.

2G+= Gevaccineerd (<270 dagen) of Genezen (<180 dagen), allebei in combinatie met een negatief testresultaat.
Ook deze termijn is te verlengen met een booster.

Bispinger Heide is 2G. Ben je voor 28 mei volledig gevaccineerd en heb je geen booster, dan heb je geen geldig toegangsbewijs.
Ben ja na 28 mei volledig gevaccineerd, dan heb je een geldig bewijs. Ben je voor 28 mei gevaccineerd en daarna geboosterd, dan heb je ook toegang. Let op met Jansen, daarvoor gelden aanvullende regels.

Alles is terug te lezen op de website van de rijksoverheid.

Chai-latte

Bericht door Chai-latte »

Hoi. Nieuw hier en een vraagje met betrekking tot onze vakantie eind maart in Allgau. Jammer genoeg nog niet veel wijzer via CP zelf. Momenteel zijn er nog quarantaine verplichtingen voor kinderen onder de 6. Wij gaan met ons gezin (volwassenen gevaccineerd incl booster,maar dochter van 3 niet en ook geen herstelbewijs). Ik probeer bij centerparcs klantenservice te achterhalen of de huidige quarantaine verplichting voor kinderen een geldige reden is om korter dan 21 dagen vooraf om te boeken. Als reactie krijg ik enkel een kopie van de boekingsvoorwaarden. Het gaat om de laatste zin "quarantaine verplichtingen.... in combinatie met een negatief reisadvies" (er is geen negatief reisadvies voor Duitsland).
Ook contact gehad met het park in Duitsland, die hebben nog geen bevestiging van versoepeling voor kinderen helaas.
Ik kan namelijk deze week nog omboeken, na vrijdag is het korter dan 21 dagen....
Iemand advies of ervaring? Alvast bedankt!
B767-300ER

Je mag om die reden omboeken.

mying

Bericht door mying »

Goed nieuws vanaf 3 maart is NL geen hoog risicogebied meer dus je hoeft niet meer in quarantaine.

Wij gaan 11 maart naar Hochsauerland. We zijn volledig gevaccineerd+booster. Maar met Jansen dus dat geldt als 2G.
Kregen deze mail van CP:
“ Partly 3G, partly 2Gplus rule (Park Eifel, Park Hochsauerland)
For arrival (and accommodation) from 04.03. in the park, the 3G rule applies (recovered or vaccinated or antigen rapid test not older than 24 hours). For the use of restaurants 3G also applies. For the use of indoor recreational facilities, such as the Aqua Mundo applies 2Gplus. (Recovered or Vaccinated and additionally submitting a negative antigen rapid test not older than 24 hours).”

Dus voor her zwembad moet mijn man zich steeds laten testen. Iemand recent geweest? Checken ze iedereen bij het zwembad (was iig wel zo in Huttenheugte in nov 21). En voor de skiliften?? En hoe is de ervaring met testen daar op het park?? Las eerder dat lastig was om een afspraak te maken. Heb je wel snel de uitslag of duurt dat lang?
Alvast heel erg bedankt
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi mying,

Ik heb zelf geen recente ervaring met Park Hochsauerland maar m'n buren zijn er net van terug.
Ja er wordt (streng) gecontroleerd ook bij de skiliften.

Testen op het park liep goed na een half uurtje al de QR code binnen.
jover

Bericht door jover »

Maandag worden in België bijna alle coronamaatregelen afgeschaft. De weinige regels die over blijven zijn niet van belang voor bezoekers van Center parcs. Dus geen verplicht sluitingsuur meer, geen verplichte mondmaskers, geen covid-certificaat, geen Passenger Locator Form voor bezoekers uit de EU.
Heidi74

Bericht door Heidi74 »

Ik heb een voucher van een verblijf dat niet doorging in april 2020. Na een aantal maanden kon je kiezen voor terugbetaling of een voucher. Wij hebben toen een nieuwe voucher ontvangen. Nu wil ik een verblijf boeken , maar de voucher geeft een bedrag van nul.
Iemand dit reeds voorgehad? De code is juist , maar er komt nul ipv het bedrag van de voucher.
Wat kan ik best doen?
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Hallo heidi74,

Ik heb hier verder geen ervaring mee maar ik denk dat je het beste is om de klantenservice van Center Parcs te bellen
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

marcozandstra schreef: 13 mar 2022, 21:17 Hallo heidi74,

Ik heb hier verder geen ervaring mee maar ik denk dat het beste is om de klantenservice van Center Parcs te bellen
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Heidi74 schreef: 13 mar 2022, 21:10 Ik heb een voucher van een verblijf dat niet doorging in april 2020. Na een aantal maanden kon je kiezen voor terugbetaling of een voucher. Wij hebben toen een nieuwe voucher ontvangen. Nu wil ik een verblijf boeken , maar de voucher geeft een bedrag van nul.
Iemand dit reeds voorgehad? De code is juist , maar er komt nul ipv het bedrag van de voucher.
Wat kan ik best doen?
Even contact opnemen met klantenservice
Groeten john

Coming up:

9-24 Meerdal
12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Vennenbos 24
PJK

Bericht door PJK »

Weet iemand of het mogelijk is om kaartjes voor een dagje zwemmen, ook te betalen met openstaande vouchers?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi PJK,

Dat is helaas niet mogelijk, staat los van elkaar.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Testcentrum Covid-19 Park Hochsauerland gesloten.

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Testcentrum Covid-19 Park Hochsauerland weer geopend.

Afbeelding
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs coronavirus COVID-19 informatie & Vragen”