Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
Mariëtte
Beheerder

[Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

EXPEDITIE ERPERHEIDE

ONTDEK DE VERBORGEN MYSTERIES VAN ERPERHEIDE

Ga op avontuur met je familie en vrienden in deze interactieve gps-quest. De missies,
raadsels en puzzels brengen je steeds dichter bij de juiste uitgang.

Afbeelding

Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Erperheide Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Nieuw speeltoestel en speelbruggetje.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: J.Kruiter.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Er wordt al veel gebruik gemaakt van het nieuwe speeltoestel en de nieuwe speelbrug.

De nieuwe speelbrug.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het nieuwe speeltoestel.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: Erperheide.

timosun

Bericht door timosun »

Weekje Eperheide van 13 t/m 20 jan in VIP cottage 112.
Samen met mijn vriendin verbleef we de hele week. We waren met nog een stel en een hond, deze zijn op woensdag gekomen.

Door een bijzonder route van de navigatie nog wat van België gezien voor we op het park aan kwamen. Helaas kan ik niks nieuws zeggen over de wegen in België. Aankomst bij het park werden we vriendelijke welkom geheten door de beveiliging. Omdat we wat aan de vroege kant waren eerst auto even op de parkeerplaats gezet en naar de market dome gelopen. Het was erg rustig op het park. Later hoorde we dat er een bezetting voor de midweek van 20% was. In de Marketdom wat gedronken en gegeten. Nachos en bediening waren goed. Tip kies voor die van de winterkaart. Zijn iets duurder maar je krijgt meer waar voor je geld.

Cottage
Cottage 112 ligt mooi dicht overal bij. Een klein bultje over en je bent op de parkeerplaats. De market dome en alles andere faciliteiten liggen erg dicht bij. Park is sowieso niet zo groot. Half uurtje hardlopen en je bent wel rond geweest. We hadden gekozen voor een VIP cottage om met twee stellen iets meer ruimte te hebben, een tweede wc en tweede douche. Toen we het halletje van de cottage binnen stapte was het al lekker warm. Ter gelijk kwam ons ook een chemische geur tegemoet. De cottage verder ingelopen. Waar wij in de woonkamer de eerste onaangename verassing kregen. De vorige gasten hadden schijnbaar gerookt in het huisje en dit was nog erg goed te ruiken. Rondje door het huisje veder af gemaakt. De schoonmaak was slecht of misschien wel hele maal niet gedaan. In de ruimte van de tweede douche met sauna troffen wij alle maal schoen afdrukken van zand aan. In de woonkamer was de vloer vies en nog vol met stof. In de keuken troffen we vies service aan. Op sommige borden zaten nog stukjes paprika en andere etensresten. Onder de bedden lag van de vorige gasten nog doekjes.
Wat ons ook op viel aan de bedden was dat er een topper op lag. Wat we van te voren hadden gelezen. Wat wel bijzonder was dat alleen de topper was ingestopt en de matrassen “naakt” op de boxspring lagen. Met de slechte schoonmaak samen gaf dit een onhygiënische gevoel.
Hierop zijn we naar de receptie gegaan. Het rook probleem uitgelegd en de viezigheid. Ze zou gelijk iemand sturen. Bij de receptie aangeven de spullen nog niet uit te pakken omdat we niet in een rokers huisje gingen zitten. Naar een half uur helaas nog steeds niemand gezien. Hierop terug naar de receptie gegaan. Ze ging gelijk iemand sturen. Hierop kwam een vriendelijke vrouw van de wasserette te plaatsen. Wat was dit een vriendelijke en gast gerichte vrouw. Omdat het nog best wat werk was ging ze een collega halen. Ze heeft zo wat het hele huisje nog een keer schoongemaakt en ook gelijk de babyspullen mee genomen. We kregen van haar nog een flesje wijn.
Ondanks dat deze vrouw echt haar best had gedaan roken we de rook gelijk weer toen we terug kwamen van het zwembad. Op de hoop dat het weg zou trekken hebben we de ramen tegen elkaar open gezet. Helaas de volgende dag toen we wakker werden en de woonkamer binnen kwamen stonk het gelijk weer naar rook. Na het ontbijt gelijk even langs de receptie gegaan. Waar toevallig de floormanager stond. Deze eerste de complimenten gegeven over zijn collega welke de dag er voor langs was geweest. Hier deed hij helaas weinig mee. Het probleem aan hem uit gelegd. Hij kwam met twee opties een andere minder luxe huisje of nog een keer schoonmaken. Omdat met twee stellen een tweede badkamer en wc wel erg handig is gekozen voor nog een keer schoonmaken. Ze gingen de gordijnen en alles vervangen. Dit heeft in delen geholpen. De hele week is de rookgeur aanwezig gebleven helaas.
Het huisje zelf zag er goed en leuk uit. Echter had het huisje wel wat onderhoud nodig. In de woonkamer kwam op verschillende plekken het PVC los, alle deuren klemde en de vaatwasser deed iets maar niet vaatwassen (haha). Bij de Vip cottage word streaming wifi aangeboden. Met de snelheid van de wifi in het huisje kon je soms net een internetpagina laden. Hiervoor is verschillende keren iemand langs geweest. Waar de laatste keer personeelslid aangaf dat wifi sowieso niet zo snel was. We hadden graag een avond een filmpje gekeken. Onze vrienden hebben een eigen bedrijf en hadden daarom ook internet nodig. Voor hun was dit extra lastig. Waarbij hun ook zeiden waarom geven ze aan dat het er is, terwijl het er niet is. Ook voor de regendouche is nog een keer iemand langs geweest. Deze spoot alle kanten op. Lag briefje in het huisje dat iemand langs was geweest helaas geen verschil. Toen zelf maar ff gekeken bleek er veel kalk in de kop te zitten en was de kop niet goed aan gedraaid.
Dit was het tweede jaar dat we met vrienden zo weg gingen en ook zo naar Center Parcs. Na de reactie van de vrienden weet ik niet of ik ze weer mee krijg naar CP. De schoonmaak en wat er niet in orde was viel wel heel erg tegen.

Zwemmen
Tijdens het verblijf zijn we verschillende keren wezen zwemmen. Wat was het lekker rustig door de week. Eperheide heeft zeker een mooi zwembad met veel natuursteen en groen. De glijbanen vonden wij erg leuk ook de wildwaterbaan. Welke altijd langer van ons mag zijn. Eperheide heeft ook wel een van de beterstroom versnellingen. Lekker de stroom er in. En de grot met de warmte lampen heerlijke. Ook het bubbelbad buiten, genieten. Erg mooi zwembad met veel sfeer. In het weekend werd het wel druk in het zwembad. Gelukkig hadden wij nog van de rust kunnen genieten.
Op de tweede dag van ons verblijf zijn we naar de Vossemeren wezen zwemmen. Wat ons gelijk op viel is dat het bad van Eperheide echt mooier is. Meer natuursteen en groen. Eperheide doet ook moderne aan. Het zijn natuurlijk ook twee hele verschillende koepels. Op de Vossemeren daar in tegen een leukere wildwaterbaan en trechterglijbaan. Het vissenbad op Vossermeren vonden wij ook leuker. Vissen waren wat actiever en groter.
Op maandag, op de reis terug naar huis nog langs de Eeemhof wezen zwemmen. Wat is dit een mooi bad. Veel natuursteen en veel groen. Ze kunnen hier nog wel wat leren van de stroomversnelling van Eperheide. De Eemhof heeft ook geen vissen bad en zo groot bubbel bad als Eperheide. Het bad van Eperheide zou een spectaculaire glijbaan ook goed doen.

Tijdens de week de natuur om het park verkent, veel spelletjes gedaan en nog naar Maastricht geweest. De laatste avond bij fuego’s gegeten. Eten was lekker en goed. Ook zijn we nog een avond wezen bowlen. Leuke thema hebben de banen. Maar de banen hebben wel echt een renovatie nodig. Het scherm gaf alleen maar een erro en kegels kwamen soms plots weer naar beneden.

Door de klachten over het huisje nog wel aan het na denken om CP te mailen met de klacht. Je betaald er genoeg voor en verwacht van een VIP cottage net wat meer.

TimBerg

Bericht door TimBerg »

Bedankt voor je leuke verslag, timosun! Grappig, volgens mij hebben wij in 2013 ook in de 112 gezet. Die was toen net gerenoveerd en zag er nog zeer netjes uit. Goed dat ze binnenkort weer gaan renoveren!

Het beleid van CP m.b.t. roken begrijp ik nog steeds niet. Elke keer dat ik naar CP ga, ben ik weer 'bang' om in een doorrookt huisje te komen. Meestal is dat niet het geval, maar wij hebben ook twee keer een huisje met rooklucht gehad. Gewoon een opsplitsing in roken en niet-roken cottages maken, zoals Landal ook doet.

Over jullie route naar het park, zijn jullie door de navigatie ook over een oud industrieterrein geleid? Ik kan mij herinneren dat wij in een heel verlaten gebied kwamen, het leek wel een oude mijn o.i.d. Wel leuk om doorheen te rijden!

weegschaaltje

Bericht door weegschaaltje »

Bedankt voor je uitgebreide review. Jammer dat de cottage zo tegensloeg. Er wordt gevraagd om niet in de cottage te roken, maar dat is het dan ook. Vanaf 1/1/2020 is het in België verplicht om rookmelders te hangen in elk huis, min 1 per vakantiehuis t.e.m. 9 personen (vanaf 10 personen zijn de brandnormen strenger). Dus in principe kan er dan niet meer in de cottages gerookt worden (want dan gaat het alarm af) in de Belgische cottages.

quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

weegschaaltje schreef:
23 jan 2020, 14:57
Bedankt voor je uitgebreide review. Jammer dat de cottage zo tegensloeg. Er wordt gevraagd om niet in de cottage te roken, maar dat is het dan ook. Vanaf 1/1/2020 is het in België verplicht om rookmelders te hangen in elk huis, min 1 per vakantiehuis t.e.m. 9 personen (vanaf 10 personen zijn de brandnormen strenger). Dus in principe kan er dan niet meer in de cottages gerookt worden (want dan gaat het alarm af) in de Belgische cottages.

Klopt, alleen hangen die meestal richting de keuken/gangen. En je zal merken dat rook van rokers daar niet komt.

weegschaaltje

Da's ook weer waar

Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef:
26 jul 2019, 09:43
EXPEDITIE ERPERHEIDE

ONTDEK DE VERBORGEN MYSTERIES VAN ERPERHEIDE

Heeft iemand dit al eens gespeeld? Het klinkt wel leuk, maar ik vind 30 euro voor een digitaal spelletje wel erg veel geld.
Ik ben benieuwd of er al mensen zijn, die ervaring hebben met dit spel?

timosun

Bericht door timosun »

hangen gewoon van die huis tuin keuken dingen die zo weg kan halen.

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Opgelet voor bezoekers van Erperheide! Cycle Center is momenteel dicht wegens een verbouwing. Je kan het wel bereiken maar u moet even omlopen. Ook kunt u fietsen huren via de receptie indien het gesloten is.

Vendalmeren

Review met foto's van Center Parcs Erperheide

Het Park

Aangekomen voor een fantastische tijd, maakten we ons klaar voor onze incheck in de cottage. Voordat we in de cottage mochten, hebben we even het park verkend. Erperheide is voor mij geen onbekend park en dit park beviel altijd enorm goed. Is dat nu ook zo? Lees verder! Het park is relatief klein van opzet en daardoor lekker overzichtelijk. Waar je ook zit, je zit nooit ver van de faciliteiten. Superhandig, want ik was met iemand die niet goed meer loopt. De infrastructuur is licht klassiek en heeft nog vele kenmerken van Sporthuis Centrum. Het weer was nat een grijs, dus er lagen veel plassen en het was wat blubberig hier en daar. Maar dat mocht de pret niet drukken.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Cottage 878 Premium 4 persoons

We verbleven in de premium 4 persoons cottage. De cottage was zeer goed schoongemaakt en rook lekker fris. Dat is altijd fijn aankomen. De bedden waren opgemaakt en alles was kant en klaar. Het meubilair was comfortabel en heel. De cottage heeft 2 slaakamers, de 3e is nu in gebruik als opslag. Hier wat foto's van de cottage:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Natuurlijk de Aqua Mundo

Over de Aqua Mundo van Erperheide hoeft niet veel gezegd te worden, deze is waanzinnig. De thematisering is prachtig gedaan en het heeft alles om je echt ver weg te voelen. Een hele aangename omgeving met diverse baden en dingen om te doen. Voor de kids 2 mooie speelbaden, voor iedereen is er plezier. Hygiene en uitstraling is dik in orde!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Market Dome

Erperheide heeft een compacte maar sfeervolle Market Dome. Je hebt hier alles op Nonna's na dan. Je kan zien dat het de bedoeling was dat Nonna's naast de snackbar zou komen. Grand Café was erg sfeervol en altijd druk bezocht. Personeel is attent en vriendelijk. Zelfde geld voor Evergreenz en Fuego!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Baluba & Overige faciliteiten

Erperheide heeft naast de Aqua Mundo en Market Dome ook een Baluba. Dat is voor velen bekend, maar voor de eerste bezoeker noem ik het alsnog even op. Baluba is hét speelparadijs voor kinderen tot 12 jaar. Er zijn foamballen, die kunnen rondgeschoten worden. Er is veel plezier voor iedereen. Tevens is er ook een klimparadijs en een springkussen. Ook heeft de Baluba een podium waar Orry en Friends regelmatig verschijnen.

Naast de baluba is er een Sporthal, Kinderboerderij, Pony farm en zijn er outdoor activities aanwezig.

Afbeelding

Afbeelding

Rondom het park

We hadden bijgeboekt, dus we hadden tijd om eens rondom het park te verkennen. Even iets verderop vind je het dorpje Erpekom. Waar de Kerkklok van Center Parcs hangt. Deze waren aangeschaft door Piet Derksen voor de kerk op het park. Naast erpekom is er ook een gemaal vlakbij het park. De hoogmolen, zoals het heet heeft een restaurantje en wat hotelkamers. Verder is de natuur rondom de Erperheide de moeite waard. Er is een leuke route uitgestippeld met klassieke spellen uit eeuwen terug.

Hier wat foto's van rondom het park.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

weegschaaltje

Bedankt voor je review, Erperheide is mijn favorietjes. 10 Keer op dit park verbleven en toch wist ik dat niet van die route in Erpekom met oude spelen, gaan we volgende keer zeker doen.

Vendalmeren

Ja dat is heel leuk! Omgeving is prachtig. Mooie combinatie tussen landbouw en bossen.

Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een leuke review, dank je wel!

ik wist dus helemaal niet dat dit park geen Nonna's heeft. Dit was toch wel ooit de planning dacht ik?!

De Aqua Mundo op dit park is een van mijn favorieten! We gaan er binnenkort weer heen en ik heb er reuze zin in.

Leuk weetje over de kerkklok ook, dat wist ik niet!

djpeter

Bericht door djpeter »

Over een weekje lekker voor de minimaal 20ste keer naar de erperheide 8-)
Maar zie in de cp app al in geen tijden meer een show of kids bingo staan?!...
Is deze niet meer op de EP of staat deze gewoon niet in het programma vermeld ?

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wat een heerlijk vooruitzicht djpeter!

In rustige periodes is er vaak geen show en Kids Bingo ( tegenwoordig de Orry & Vrienden Knotsgekke spelshow).
Ik ben dit wel aan het navragen bij Erperheide maar krijg tot nu toe geen antwoord terug. Mochten ze wel gaan
reageren dan zal ik dit hier melden.

Een heel fijn verblijf toegewenst!

marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Ik zal volgende week vrijdag eens kijken 👀👍

Devlin

Bericht door Devlin »

djpeter schreef:
19 feb 2020, 10:20
Over een weekje lekker voor de minimaal 20ste keer naar de erperheide 8-)

Djpeter, wij waren vorige week een weekendje op Park Zandvoort. Natuurlijk keek ik in de CP app maar er stond geen entertainment gepland. Toen ik de dag voor dat we gingen nog een keer keek, stond he tg helemaal vol. Dus er is nog hoop!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

djpeter schreef:
19 feb 2020, 10:20

Ik heb inmiddels antwoord gekregen van Erperheide:

De mogelijkheid bestaat dat deze binnenkort terug ingepland zullen worden, maar het is ook mogelijk dat deze activiteiten definitief uit het programma verdwijnen.

B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Das eigenlijk gewoon geen antwoord. :mrgreen:
Problemen met het entertainment team daar soms?
HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: KV (11-2020)

djpeter

Bericht door djpeter »

Een kinder disco ipv van een kids bingo is natuurlijk weer een mooie bezuiniging :o

Vendalmeren

De Kidsdisco was heel gezellig ook!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De ballenbak in de Baluba is wegens een storing op dit moment gesloten.

Afbeelding

Bron: E. Schönle

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De ballenbak in De Baluba is weer open.

Plaats reactie