Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Het Vennenbos, De Lommerbergen, De Berkenhorst, de 3 voormalige Center Parcs parken
Tropicana Rotterdam het voormalige zwembad van Center Parcs
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Landal] De Lommerbergen Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Hoi Marco,

Welkom terug!

Wat geweldig dat jullie de nieuwe glijbanen op De Lommerbergen mochten testen en wat is het een
prachtige video geworden, mijn complimenten, ik heb er van genoten en zie al uit naar de volgende
video's 👍.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Leuk filmpje Marco.
Zoals net al over de app besproken fijn dat je weer aktief bent in je nieuwe rol bij Parkvakanties en fijn dat je de video hier wilt delen
marcozandstra

Bericht door marcozandstra »

Good to be back ! En beide bedankt
Roy

Bericht door Roy »

Bij Landal de Lommerbergen is het water ook aanbeland... de lager gelegen parkeerplaats staat helemaal onder water en er zijn enkele huisjes zijn geëvacueerd. De rest van het park ligt een stuk hoger dus verwacht daar eerlijk gezegd weinig problemen.

Afbeelding
Situatie gisteren, nabij parkeerplaats C.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Situatie vandaag, nabij parkeerplaats C.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Roy,

dank je wel voor de informatie en de foto's!

Verblijf je op dit moment op De Lommerbergen?
Roy

Bericht door Roy »

Hoi Mariëtte,

Nee, ik verblijf zelf niet op het park maar kwam de foto's tegen op social media. Ben er overigens wel vaker te vinden, bizar dat het water zo hoog en ver kan komen. Deze parkeerplaats ligt toch nog zeker 300 a 400 meter van de Maas.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BUNGALOWNR.766, 8 PERSOONS 8B, VERNIEUWD

AUGUSTUS 2021

Met dank aan forumlid Difontaine voor de foto's.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zijkant van de cottage.
Afbeelding

Het halletje met toilet en opbergruimte.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De zithoek.
Afbeelding

Afbeelding

De eethoek.
Afbeelding

Afbeelding

De keuken.
Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer 1.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het uitzicht vanuit het slaapkamerraam.
Afbeelding

Slaapkamer 2.
Afbeelding

Afbeelding

Slaapkamer 3.
Afbeelding

Afbeelding

Badkamer 1 met ligbad en 2e toilet.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Badkamer 2 met douche.
Afbeelding

Het terras + het uitzicht vanaf het terras.
Afbeelding

Afbeelding
Difontaine

Bericht door Difontaine »

Hallo , afgelopen vrijdag terug gekomen van een week landal de lommerbergen .
Dit was voor ons het derde bezoek aan dit park , en voor de eerste keer sinds het gerenoveerd/ vernieuwd is .

We hadden huisje 766 een 8persoons ( 8b ) volgens mij zijn er sinds de renovatie ook comfort ( c ) huisjes beschikbaar .

16.00 mochten we in ons huisje die er goed uit ziet , of in ieder geval redelijk schoon was .
Toch is de renovatie wel erg budget ,
Deur waar een scharnier uitgevallen is .
Wc-rol houder die uit elkaar valt .
Plafond in de keuken waar drank tegen aan is gespoten en begint te schimmelen .
Een heel goedkoop tuinset , waar je toch niet echt makkelijk op zit .
Wij waren met 2 volwassen en 2 kinderen .
Het huisje is echt wel te klein voor 8 personen .

Indoorspeel gedeelte te reseveren per tijdsblok van 45 min , is erg mooi geworden en de kinderen hebben daar leuk gespeeld .

Vernieuwde bowling prima , maar niemand die even een drankje komt opnemen .

Zwembad te reseveren per tijdsblok van 1.5 uur en als je tijdsblok voorbij is kun je weer een volgend blok reseveren .
Meerdere keren zwemmen op een dag is goed mogenlijk, er was bijna altijd wel plek , alleen de tijd 11.00 tot 12.30 was meestal bijna vol ( 300 man per blok )
Nieuwe glijbanen zijn leuk, jammer dat er maar 1 trap is voor beide glijbanen .

Parshop , alles te krijgen , natuurlijk aan de prijs zoals bij de meeste parken .
Erg jammer dat er weinig streekproducten te verkrijgen zijn .

Animatie programma leuk voor de kinderen puk en pelle , bollo , serge & coco .
Al vind ik dat de animatie op het vennenbos beter en leuker is .

We hebben zeker een mooie week gehad , maar voor de prijzen die ze nu vragen zou ik naar een ander park gaan , geluk dat wij vorig jaar al geboekt hadden .

Groeten .
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Difontaine,

Goed om te horen dat jullie een mooie week hebben gehad ondanks dat de vernieuwde bungalow niet (helemaal) aan de verwachting voldeed.

Ik heb de foto's natuurlijk ook bekeken en inderdaad de renovatie ziet er wel budget uit, dan vind ik de (meeste) gerenoveerde cottages op
Center Parcs er toch een stuk beter uitzien, je moet dan wel een hele grote zak geld meebrengen om er eentje te huren ;).

Fijn ook de informatie over het zwemmen!

Dank je wel voor de foto's en het verslag :D.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

BENAMING "ONS PLONS' VERVANGEN VOOR SUBTROPISCH ZWEMPARADIJS

Afbeelding

Voorheen "ons plons"
Afbeelding
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

leuk om mijn oude werkbungalow te zien,hoe die is opgeknapt,
wat is het daar goed gesnoeid???
maar ja het is opgeknapt,maar daar zit niet echt een vip en premium bungalow,wat wel op centerparcs is.
qua eethoek en zeker het tuinset(die is niet veranderd) ziet het er erg goedkoop uit.
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Difontaine

Bericht door Difontaine »

Jolandake , idd het is geen vip zoals centerparcs . Maar als ik de bedragen zie wat je voor dit huisje betaald momenteel zijn het wel vip bedragen .

Ook is het nu mogenlijk om op de lommerbergen 6 en 8 persoons comfort huisjes te boeken , deze huisjes zijn niet heel veel beter maar nog duurder .

Voor dit huisje betaal je momenteel zon 2500 euro , waar ik toen net iets meer dan de helft betaalde .
De bedragen die ze nu vragen vind ik ronduit belachelijk voor wat je krijgt.

Mijn keuze was 3 slaapkamers , de gewone 6 persoons waren toen niet vernieuwd te boeken ,,alleen de 6 persoons comfort en deze waren duurder dan de 8b huisjes .
Dit huisje 766 was vrijstaand vandaar mijn keuze .

Ik snap de vraag / aanbod prijs , en zolang mensen deze bedragen betalen hebben ze het goed, maar ik zal dan toch naar een ander park kijken .

Alleen de keuze is niet heel groot , als je een mooi zwembad wilt en of puk en pelle bij landal .

Groeten
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VERNIEUWDE FIETSENVERHUUR

Afbeelding
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Jolandake1969 schreef: 10 aug 2021, 09:53 leuk om mijn oude werkbungalow te zien,hoe die is opgeknapt,
wat is het daar goed gesnoeid???
maar ja het is opgeknapt,maar daar zit niet echt een vip en premium bungalow,wat wel op centerparcs is.
qua eethoek en zeker het tuinset(die is niet veranderd) ziet het er erg goedkoop uit.
Voor een VIP huisje moet je echter niet bij Landal De Lommerbergen zijn. Ik vind alle huisjes prima genoeg om te gaan vermaken. Alle voorzieningen op het park zijn prima genoeg dus voor nog luxere vermaak moet je gewoon alleen bij Center Parcs zijn.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Dat is wat ik zeg, je kunt het niet vergelijken met centerparcs.
Maar ze zien er beter uit als dat ze waren
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VANAF 2022 NIEUWE RECEPTIE MET EEN VVV INSPIRATIEPUNT

Inspiratiepunt Beesel & Landal De Lommerbergen.
In samenwerking met de gemeente Beesel komt er in 2022 een nieuwe receptie met een VVV inspiratiepunt met een drakenthema:
Een verwijzing naar het draaksteken in de gemeente. Iedere zeven jaar vindt er een groots openluchtspektakel plaats over de legende
van Joris en de draak en het draaksteken is benoemd tot immaterieel erfgoed. De draak vindt je in de gemeente op diverse plaatsen
terug. Zo zijn er drakeneieren met interactieve elementen, een grote drakenstaart in de ruimte en drakenpoten die oplichten en informatie
geven als je je hand er op legt.

IMPRESSIES NIEUWE RECEPTIE MET INSPRATIEPUNT

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bron: destinatiex.
sealynx

Bericht door sealynx »

Tom... schreef: 05 jan 2021, 18:58 Review De Lommerbergen dec 2020
Zijn er mensen op het forum die meer weten over De Lommerbergen? We kwamen dingen tegen, die me fascineren en misschien weet iemand hier wel antwoord op onze vragen:
  • Waarom hebben de bungalows 1 t/m 8 zo'n gekke nummering? Ze vallen niet in een "100" categorie en lijken daar zo gek apart te liggen? Of komt dat gewoon doordat ze gebouwd zijn na de serie die begint bij "101" en wilden ze deze niet bij de "zone 6" huisjes nummeren, omdat ze aan de andere kant van de weg liggen? Of weet iemand of er een ander reden is?
  • Achter het zwembad ligt een huisje dat privé eigendom is (ter hoogte van 101-106 en 668, het rechthoekje op de plattegrond). Stamt dit nog uit de tijd van voor 1968, dat de huisjes als privé eigendom werden verkocht? We hebben het nagezocht en het huisje is in oktober 2006 nog opnieuw geregistreerd bij het kadaster. Het ligt daar zo vreemd, met prikkeldraad eromheen, maar ziet er wel nog mooi uit.
  • Tussen bungalow 326 en 766 ligt bungalow 767, maar die is niet ingetekend op de plattegrond. Dit huisje is totaal vervallen en bijna niet te zien als je erlangs loopt. Ook dit huisje is in oktober 2006 nog opnieuw geregistreerd bij het kadaster, maar is zo vervallen, dat er niemand meer in kan verblijven. Is dit nog wel eigendom en wil de eigenaar het niet verkopen of heeft Landal hier gewoon geen interesse in?
  • Weet iemand wat het vierkante gebouw vlakbij de moestuin/ Bollo Club/ kinderboerderij is? Het lijkt wel alsof dit een oud douchegebouw van de camping is ofzo, maar het is wel duidelijk door CP gebouwd. Er lijken toiletten ofzo te zijn, maar het wordt nu als opslag voor het dierenvoedsel gebruikt.
Misschien heb ik het even gemist, maar er was niemand die het antwoord wist, of wel?

Ik heb nog wat aanvullende vragen die in dezelfde lijn liggen.
  • Ook huisjes 761 en 762 lijken niet verhuurbaar, staan wel op de plattegrond, maar zonder nummer. Zijn deze particulier en alleen voor eigen gebruik? Op andere parken geeft Landal ze dan wit weer met in de legenda 'niet in de verhuur' of iets dergelijks. Verschillende parken staan er vol mee, soms wel de helft (check bijv. De Elsgraven of Het Loo).
  • Tussen 746 en 760 ook zo'n donker grijs gebouw op de plattegrond, zonder nummer. Nog eens huisje(s) die niet te huur zijn?
Verder iets wat me opviel: ik begreep eerder al uit de krant dat niet alle particuliere eigenaren mee wilden in de verbouwingsprincipes (ze moesten daarvoor immers ook zelf in de buidel tasten). Volgens mij kun je die huisjes nu heel goed herkennen op de plattegrond: rood/5CM, paars/8EM, roze/2AM1, bruin/6DM, 1 grijs 4BKM, beige/2AM2 en groen/4BM3. Vooral van de types huisjes waar er maar een paar van zijn denk ik dat het zo zit. Zo is er maar 1 bruin/6DM, 2 groen/4BM3, 1 grijs 4BKM en 1 roze/2AM1. Van rood/5CM, paars/8EM en beige/2AM2 zijn er nog zulke flinke aantallen dat ik me ook kan voorstellen dat deze nog onderhanden genomen zullen worden. Overigens is dat een 'kwaal' dat meer voorkomt bij voormalige Creatief-parken. Het uitponden is redeliik lomp gegaan, zonder al te veel zorgen om de toekomst. Lees bijvoorbeeld ook hier over De Vers: https://www.recreatieftotaal.nl/landal- ... eigenaren/
Plaats reactie