Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

De Vossemeren, Erperheide, Les Ardennes, Resort Terhills, Park De Haan
Mariëtte
Beheerder

Re: [Center Parcs] Park De Haan Informatie & Nieuws

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef:
24 dec 2019, 19:16
Of is het een tijdelijk iets en komt de échte Baluba als ze het park in mei Center Parcs maken?

Dit is niet een tijdelijk iets, misschien dat ze in de ruimte ernaast (sporthal) de Baluba nog gaan
uitbreiden? Er wordt namelijk gesproken dat ze in januari 2020 beginnen met de volgende projecten.
Wordt vervolgd ;) .

weegschaaltje

Bericht door weegschaaltje »

Ben het met jee eens, Tom. Ik hoop ook dat het er in het echt beter uitziet dan op de foto's, dit is gewoon een 13-in-een-dozijn binnenspeeltuin zonder daglicht, en het lijkt er zelfs op dat je als ouder op van die oncomfortabele plastic stoeltjes moet zitten. Maar goed, ik geeft het het voordeel van de twijfel, zal de reactie van onze kids afwachten.

EBFS

Bericht door EBFS »

Ik had ergens gelezen dat er twee lichtkoepels kwamen in het dak maar ik kan het niet meer vinden (het zou natuurlijk kunnen dat ik mij vergis). Misschien is dit plan afgevoerd?

kirstencambre

Bericht door kirstencambre »

Wij zouden in de zomer met 2 kindjes naar dit park willen gaan. Is er iets veranderd aan het kindergedeelte in het zwembad? Zijn er hier misschien foto’s van?
Zijn er buiten ook leuke speeltuinen want als ik de plattegrond bekijk, zie ik niet meteen speeltuinen staan.
Bedankt!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi kirstencambre,

Er is verder niks veranderd aan het kindergedeelte in het zwembad.

Kinderbad Park De Haan.
Afbeelding

Afbeelding

Er zijn buiten een aantal speeltuintjes te vinden, sommig klein en andere weer iets uitgebreider.

Diversen speeltuintjes op het park.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Soms kom je een verdwaalde wipkip tegen.
Afbeelding

kirstencambre

Bericht door kirstencambre »

Bedankt voor de info!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EBFS schreef:
26 dec 2019, 18:31
Ik had ergens gelezen dat er twee lichtkoepels kwamen in het dak maar ik kan het niet meer vinden (het zou natuurlijk kunnen dat ik mij vergis). Misschien is dit plan afgevoerd?

Hoi EBFS,

Dat had ik ook gelezen, maar het lijkt erop dat het plan is afgevoerd want het lijkt me sterk dat ze na de renovatie van het dak daarna nog
lichtkoepels gaan plaatsen.

EBFS

Bericht door EBFS »

Hoi EBFS,

Dat had ik ook gelezen, maar het lijkt erop dat het plan is afgevoerd want het lijkt me sterk dat ze na de renovatie van het dak daarna nog
lichtkoepels gaan plaatsen.
Zo lijkt het inderdaad. Jammer, want die hal kan echt wel wat daglicht gebruiken.

Is trouwens de hele hal verbouwd tot Baluba, of is er ook nog een deel behouden als sporthal? Dat stond volgens mij ook in de plannen.

Chiel

Bericht door Chiel »

Gisteren op Park De Haan geweest ...

- De hele sporthal is omgebouwd tot Baluba. Qua oppervlakte is ze zelfs groter dan Erperheide. Het resultaat ter plekke is ook heel mooi. Werkelijk alles is aangepakt: van vloer tot muren, verlichting, nieuwe speelelementen en ruime zitgelegenheid voor ouders (met bediening vanaf het grand café). In een muur zijn de glastegels vervangen door ramen, waardoor er toch daglicht binnenkomt.

- Grand Café is open ... het voormalige café du jour staat nu even leeg om straks tot Nonna's te worden omgebouwd.

- Aqua Fun ... daar is nog het meeste werk nodig (voegen, schoonmaken, decoratie, best ook nog enkele vloeren herleggen ...) Bij de wildwaterbaan zijn er voorlopig twee zit gelegenheden gebouwd

- Omgeving ... ook speeltuinen, terrassen, bewegwijzering ... moeten nog worden aangepakt.

- De infobalie is nu vrij krap, waardoor er bij wisseldagen ellenlange rijen staan.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Chiel,

Dank je wel voor de update!

Heb je misschien nog een paar foto's kunnen maken?

weegschaaltje

Vorig weekend verbleven we met ons gezin op SP De Haan. De binnenspeeltuin ziet er in het echt beter uit dan op foto, hij is groter dan hij lijkt. Er is gewerkt met houtwolcementplaten op het plafond wat het lawaai goed dempt, mooier had wel geweest als er witte waren geplaatst ipv kleur naturel, dat had alles lichter gemaakt. Onze kids vonden het ook een heel leuke speeltuin, al blijft Baluba op Erperheide favoriet samen met Discovery Bay Vossemeren.

We zaten in een lakeside exclusive cottage, deze zijn echt heel mooi en ruim en kan ik aanraden. Ik hoop wel dat, voordat het park officieel CP wordt, deze cottages nog even onder de loep worden genomen want er zit ondanks de vernieuwing al een beetje sleet op. Geen rampen, zeker niet voor de prijs die wij betaalden (€ 500 voor een weekend midden in de kerstvakantie) maar als de prijzen binnenkort maal 2 of maal 3 gaan, moet de cottage wel tiptop in orde zijn (nu was b.v. een ontbrekend raamprofiel met schildersplakband afgeplakt, het waaide zo binnen).

Het zwembad vonden we heel fijn met 3 glijbanen, 2 bubbelbaden, buitenbad, binnenbad, stroomversnelling (die het niet deed), peuterbad. Lockers werken met armbanden, makkelijk.

Eten was (nog) niet goed, we aten een keer in Grand Café en een keer ontbijt in het buffetrestaurant, GC was ondermaats (en ik verwacht niet veel van eten in een vakantiepark), ontbijtbuffet te duur voor de beperkte keuze (€ 12,5 per volwassene).

Het park zelf vond ik niet zo mooi, maar alles is nog niet af natuurlijk, de cottage en omgeving waren wel top.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Weegschaaltje,

Dank je wel voor je review :D !

Fijn om te horen dat jullie kids de nieuwe Baluba leuk vonden om in te spelen en jullie verblijf in een Lake Side cottage goed is bevallen op wat minpunten na, want een raamprofiel afplakken met schildersplakband kan natuurlijk niet. Hopelijk gaan ze zulke dingen nog wel in orde maken.
Ze waren wel bezig met wat zaken te herstellen toen ik een wandeling maakte langs de Lake Side cottages. Maar dat was meer aan de buitenkant
zover ik heb kunnen zien.

Jammer dat het eten nog niet helemaal goed was. Begrijp ik goed dan Café du jour inmiddels is omgevormd tot Het Grand Café?

Herstelwerkzaamheden bij de Lake Side cottages.
Afbeelding

weegschaaltje

Hoi Mariëtte

Niet op de naam gelet eigenlijk, we zijn zo gewoon aan een "Grand Café", dat ik het spontaan zo noemde. Het ziet er in ieder geval zo uit :-)

En ze zijn idd hard aan het werken op het park, wwb zijn ze nog mee bezig en de brommertjes van het schildersbedrijf zagen we ook regelmatig. Ook in de vergaderruimtes werd gewerkt, weet jij of dit vergaderruimtes blijven, of iets nieuws wordt?

groetjes

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

weegschaaltje schreef:
03 jan 2020, 10:49
Hoi Mariëtte

Ook in de vergaderruimtes werd gewerkt, weet jij of dit vergaderruimtes blijven, of iets nieuws wordt?

groetjes

De vergaderruimtes worden inderdaad ook vernieuwd en blijven vergaderruimtes voor teammeetings.

EBFS

Bericht door EBFS »

https://www.centerparcs.be/be-vl/blog/n ... aqua-mundo

Dit is een artikel op de website van Center Parcs over de Aqua Mundo van het park. Heeft er iemand een idee wat een Secret Garden is?

TristanV

Bericht door TristanV »

Hallo iedereen! Ik ben 15 jaar en wij gaan binnenkort naar sunparks (centerparcs) de haan! Ik ben heel benieuwd over sommige dingen, is alles in de marketdome al open ondertussen? De frituur bijvoorbeeld zag ik dat er klachten waren dat die in november/december nog niet open zou zijn, is die nu al open? Daarnaast had ik nog een vraag over de wildwaterbaan, klopt het dag die pas in mei open gaat? Of wanneer zou die eventueel open gaan, zijn er nog zware werken in het park waardoor er bepaalde dingen niet open zijn? Bijvoorbeeld het zwembad, is daar nog iets niet open wegens werken? & is er in de marketdome nog erge hinder wegens de werken? Of zijn er nog maar een aantal kleine werken te doen, hopelijk krijg ik een antwoord op deze vragen :) ben heel benieuwd!

Tom...

Bericht door Tom... »

EBFS schreef:
08 jan 2020, 21:20
Heeft er iemand een idee wat een Secret Garden is?

Dat klinkt wel heel spannend, zal wel een soort van binnentuin met zitjes zijn ofzo?
Ik ben benieuwd, ik heb dit begrip nog niet eerder gehoord.

TristanV schreef:
08 jan 2020, 21:26
Daarnaast had ik nog een vraag over de wildwaterbaan, klopt het dag die pas in mei open gaat?

Volgens mij gaat die pas in de zomer open, daar zijn ze pas net aan begonnen. Er is natuurlijk wel al een soort mini wildwaterbaan, die is wel gewoon open. Hoe ver ze in de Market Dome zijn weet ik niet, maar ik weet wel dat ze het grootste gedeelte af hebben.

De cottages worden momenteel vernieuwd, maar dat doen ze dacht ik per zone, dus daar heb je weinig last van.

De Aqua Mundo wordt nog opgeknapt, maar ook hier zijn de echt grote werken volgens mij gedaan.

Alvast heel veel plezier op Park De Haan :)

Mister Eko

Bericht door Mister Eko »

EBFS schreef:
08 jan 2020, 21:20
https://www.centerparcs.be/be-vl/blog/n ... aqua-mundo

Dit is een artikel op de website van Center Parcs over de Aqua Mundo van het park. Heeft er iemand een idee wat een Secret Garden is?
De huidige sauna wordt geïntegreerd in de Aqua Mundo. Ik vermoed dat de Secret Garden dus de voormalige sauna is, die voortaan deel uitmaakt van de Aqua Mundo.

EBFS

Bericht door EBFS »

Mister Eko schreef:
08 jan 2020, 22:42
De huidige sauna wordt geïntegreerd in de Aqua Mundo. Ik vermoed dat de Secret Garden dus de voormalige sauna is, die voortaan deel uitmaakt van de Aqua Mundo.
Ah ja, dat zou wel logisch zijn. Zo ver had ik nog niet nagedacht :lol:

weegschaaltje

TristanV schreef:
08 jan 2020, 21:26
Hallo iedereen! Ik ben 15 jaar en wij gaan binnenkort naar sunparks (centerparcs) de haan! Ik ben heel benieuwd over sommige dingen, is alles in de marketdome al open ondertussen? De frituur bijvoorbeeld zag ik dat er klachten waren dat die in november/december nog niet open zou zijn, is die nu al open? Daarnaast had ik nog een vraag over de wildwaterbaan, klopt het dag die pas in mei open gaat? Of wanneer zou die eventueel open gaan, zijn er nog zware werken in het park waardoor er bepaalde dingen niet open zijn? Bijvoorbeeld het zwembad, is daar nog iets niet open wegens werken? & is er in de marketdome nog erge hinder wegens de werken? Of zijn er nog maar een aantal kleine werken te doen, hopelijk krijg ik een antwoord op deze vragen :) ben heel benieuwd!
Ik ben er 27/12-30-12 geweest, de frituur is al open, alsook buffetrestaurant en café. Het Italiaans restaurant nog niet.

Wwb is er idd nog niet maar er is wel een leuke wildwaterbaanglijbaan, ben de naam kwijt maar het is de gele halfopen glijbaan.

Zwembad is gewoon open, Market Dome ook. Eind december waren ze aan het werken in de vergaderruimtes, geen idee wat dat wordt. Kinderboerderij ging ook nog vernieuwd worden maar was wel gewoon "open" in de zin dat de beestjes er zitten, je kan er (nog) niet bij zoals op andere parken.

Cottages zijn volgens mij zo goed als allemaal vernieuwd.

Veel plezier op dit fijne parkje!

Tom...

Bericht door Tom... »

Mister Eko schreef:
08 jan 2020, 22:42

Dat klinkt heel aannemelijk! Wat een leuk idee, dat vind ik nog eens creatief. Dan maken ze van een "minder iets" (dat dit deel afgelegen is) een leuk iets. Tof bedacht! :)

EBFS

Bericht door EBFS »

Tom... schreef:
09 jan 2020, 19:22
Dat klinkt heel aannemelijk! Wat een leuk idee, dat vind ik nog eens creatief. Dan maken ze van een "minder iets" (dat dit deel afgelegen is) een leuk iets. Tof bedacht! :)

Nu maken ze mij ook wel nieuwsgierig. Ik hoop dat het zijn naam eer aandoet en het niet gewoon een "droge" zitzone wordt.

Als ik kijk op Google Maps dan zie ik dat de sauna een klein buitenzwembad heeft. Is het bekend of dit wordt behouden?

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EBFS schreef:
09 jan 2020, 20:18
Als ik kijk op Google Maps dan zie ik dat de sauna een klein buitenzwembad heeft. Is het bekend of dit wordt behouden?

Hoi EBFS,

Goede vraag waar ik het antwoord niet op heb. Misschien dat iemand anders het wel weet?

Ik ga sowieso in mei 2020, als het park officieel een Center Parcs park is geworden, weer een bezoek
brengen aan het park en zal dan gaan kijken wat er met het kleine buitenzwembad bij de sauna is
gedaan.

weegschaaltje

Het is vooral een slimme manier om meer volk toe te mogen laten in het zwembad zonder nieuwe baden te creëren want het wordt een "rustzone", hopelijk blijft dat buitenbadje idd wel behouden

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE AQUA MUNDO

DE MARKET DOME

Vendalmeren

Bericht door Vendalmeren »

Mooie impressies, jammer dat de texturen niet zo goed zichtbaar zijn. Maar des te groter de verassing dan!

Mister Eko

Bericht door Mister Eko »

Vandaag bij het 'zappen' toevallig een interview gezien op ATV met de manager van Sunparks Kempense Meren. Hij vertelde dat het park binnen een termijn van 5 jaar ook getransformeerd zou worden tot een Center Parcs.

Plaats reactie