Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Duurzaamheid

Voor alle algemene Center Parcs informatie
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Duurzaamheid

Bericht door B767-300ER »

Meteen Vooraan. Nog steeds afgezet overigens dus nog niet bruikbaar. De palen (2) bij de portier zijn wel bruikbaar.
Nickos

Bericht door Nickos »

Ik vraag me wel af hoe lang ze het bij deze vier palen houden, of dat er snel weer uitbreiding komt.
Ralf

Bericht door Ralf »

Nickos schreef: 23 apr 2021, 09:24 Ik vraag me wel af hoe lang ze het bij deze vier palen houden, of dat er snel weer uitbreiding komt.
Ligt er ook aan wat de voorwaarden zijn. Als er maar 4 auto's in een heel weekend aan hangen of dat je er je auto maximaal zolang aan mag hangen zodat er nog iemand anders kan.
Dat heb ik nooit begrepen aan die opladers. Je hangt je auto er op vrijdag bij aankomst aan en haalt hem er op maandag weer af als je gaat. Doe ik bij een tankstation ook niet. Daar ga ik ook weg voor de volgende als hij vol zit.
Maar als er dus geen voorwaarden zijn dan kunnen er bij 4 palen dus maar 4 auto's opladen.
sporthuiscentrum

Bericht door sporthuiscentrum »

B767-300ER schreef: 23 apr 2021, 06:38 Meteen Vooraan. Nog steeds afgezet overigens dus nog niet bruikbaar. De palen (2) bij de portier zijn wel bruikbaar.
Oh, dat gaat niet echt snel dan... Snap ook niet dat CP niet veel meer palen (laat) plaatsen. Zet er 10 achterop het parkeer terrein neer en hang er een prijs per uur aan. Zeg 2 EUR per uur als het een 11kW paaltje is waarbij het tussen 22 en 7 ofzo half tarief is. Dan zorg je er ook voor dat mensen de auto weghalen. 4 palen is in deze tijd echt veel te weinig. De kosten verdienen ze dan ook makkelijk terug.
Nickos

Bericht door Nickos »

Bij Landal (en dan niet het Vennenbos of Lommerbergen) kun je de auto bij je bungalow parkeren en nog opladen via het stopcontact in je bungalow. Gaat trager maar je kunt tenminste laden. CenterParcs is nog niet helemaal ingericht op dit nieuwe fenomeen.
Ralf

Bericht door Ralf »

Nickos schreef: 23 apr 2021, 12:17 Bij Landal (en dan niet het Vennenbos of Lommerbergen) kun je de auto bij je bungalow parkeren en nog opladen via het stopcontact in je bungalow. Gaat trager maar je kunt tenminste laden. CenterParcs is nog niet helemaal ingericht op dit nieuwe fenomeen.
Bij CP mag je de auto helemaal niet bij de bungalow parkeren dus daar komen ook nooit oplaadpunten.
Nickos

Bericht door Nickos »

Klopt :) dat is t lastige aan het concept.
B767-300ER
Moderator

Prima concept. Die autovrije parken zijn juist goed!
Opladen kan prima op de parkeerplaats (of gewoon bij een tankstation)
sporthuiscentrum

B767-300ER schreef: 23 apr 2021, 12:49 Prima concept. Die autovrije parken zijn juist goed!
Opladen kan prima op de parkeerplaats (of gewoon bij een tankstation)
Autovrije parken zijn het al lang niet meer vind ik. Je kunt tegenwoordig op elke dag aankomen en als de auto's je niet van de weg jagen dan zijn het wel de mensen die te lui zijn om te lopen en met hun billen in zo'n golfkar willen zitten. Snap dat het leuk verdienen is voor CP maar dan kun je ook mensen met auto's voor EUR 100,- per week wel het park op laten gaan met een auto.

Qua laadpalen loopt CP wel een paar jaar achter. Ik zie hier nu op het HB veel EVs. Er zijn twee 3kW paaltje operationeel. Volstrekt onvoldoende. Zelfs nu nog met lagere bezetting.
Nickos

Bericht door Nickos »

Misschien zouden ze een keertje kunnen kijken op nationaal park de Hoge Veluwe bij het bezoekerscentrum een hele berg laadpalen.
Ralf

Bericht door Ralf »

Heel leuk verhaal maar dan blijft nog steeds het feit dat je aankomt, je auto aan de oplader hangt, en op maandag de auto van de oplader afhaalt en weer gaat. Zolang dat niet opgelost wordt waarom zou CP dan betalen voor extra palen? Die palen zijn alleen een service vanuit een bedrijf, kosten geld en moeten terug verdiend worden. Niet meer en niet minder.
B767-300ER
Moderator

Ik was afgelopen week op CP. De twee palen naast de guest service waren zelden beide in gebruik.

Praktisch naast het park heb je trouwens een paar 22kw laders, op industriegebied de grens.

Overigens zal CP zelf weinig betalen aan die palen.
Vaak worden die door een derde partij geplaatst en krijgen zij de opbrengsten er ook van. Denk dat op HB momenteel het grootste nadeel is het parkeerterrein zelf. Bij vol park is deze te klein. Als je allemaal plaatsen met palen gaat maken, zal dit ten koste gaan van de maximale capaciteit op het parkeerterrein. Aangezien paal-plaatsen nooit continu bezet zijn.
We zullen zien wat ze ermee doen. De 4 palen bieden overigens plek aan 8 auto’s zag ik
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

ERPERHEIDE

NIEUWE WARMTE-KRACHTKOPPELING INSTALLATIE

APRIL 2021

We zagen de WKK ( warmte- krachtkoppeling) installatie al vanuit de lucht. Nu een kijkje binnenin.
Afbeelding

De aanvraag voor de bouwvergunning.
Afbeelding

Afbeelding

EEN KIJKJE BINNEN

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Nickos

Bericht door Nickos »

Waar wordt deze installatie voor gebruikt? De marketdome en Aqua mundo?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Nickos,

Ja dat klopt, de WKK installatie is voor de Aqua Mundo en de Market Dome.
sporthuiscentrum

Ralf schreef: 24 apr 2021, 08:26 Heel leuk verhaal maar dan blijft nog steeds het feit dat je aankomt, je auto aan de oplader hangt, en op maandag de auto van de oplader afhaalt en weer gaat. Zolang dat niet opgelost wordt waarom zou CP dan betalen voor extra palen? Die palen zijn alleen een service vanuit een bedrijf, kosten geld en moeten terug verdiend worden. Niet meer en niet minder.
Onzin. Je kunt prima een tarief per uur hanteren. Overdag 4 EUR per uur en tussen 23 - 8 uur bijvoorbeeld 1 EUR per uur. Moet je zien hoe snel die gierige NLers weer weg zijn. Afgelopen week waren de twee paaltjes bij de receptie zo'n beetje altijd bezet. We konden ons wel redden maar in 2021 kan dit echt beter. Helemaal bij een park als CP waar toch de nodige EVs komen. Snap ook niet dat ze de nieuwe palen vooraan plaatsen. Je kunt erop wachten dan mensen met een gewone auto daar gaan parkeren. Mooi dicht bij. Er waren nu al mensen die de auto half in het lint zette. Maak 10 laadpalen achterop het parkeerterrein. Is het ook geen voordeel om hem er neer te zetten qua plek.
Ralf

Bericht door Ralf »

sporthuiscentrum schreef: 04 mei 2021, 13:31
Ralf schreef: 24 apr 2021, 08:26 Heel leuk verhaal maar dan blijft nog steeds het feit dat je aankomt, je auto aan de oplader hangt, en op maandag de auto van de oplader afhaalt en weer gaat. Zolang dat niet opgelost wordt waarom zou CP dan betalen voor extra palen? Die palen zijn alleen een service vanuit een bedrijf, kosten geld en moeten terug verdiend worden. Niet meer en niet minder.
Onzin. Je kunt prima een tarief per uur hanteren. Overdag 4 EUR per uur en tussen 23 - 8 uur bijvoorbeeld 1 EUR per uur. Moet je zien hoe snel die gierige NLers weer weg zijn. Afgelopen week waren de twee paaltjes bij de receptie zo'n beetje altijd bezet. We konden ons wel redden maar in 2021 kan dit echt beter. Helemaal bij een park als CP waar toch de nodige EVs komen. Snap ook niet dat ze de nieuwe palen vooraan plaatsen. Je kunt erop wachten dan mensen met een gewone auto daar gaan parkeren. Mooi dicht bij. Er waren nu al mensen die de auto half in het lint zette. Maak 10 laadpalen achterop het parkeerterrein. Is het ook geen voordeel om hem er neer te zetten qua plek.
Klopt helemaal wat je zegt als ze inderdaad een uurtarief rekenen dan zijn ze snel om de auto te verplaatsen. Zolang ze dat niet doen klopt mijn verhaal toch wel?
sporthuiscentrum

Ralf schreef: 04 mei 2021, 13:34 Klopt helemaal wat je zegt als ze inderdaad een uurtarief rekenen dan zijn ze snel om de auto te verplaatsen. Zolang ze dat niet doen klopt mijn verhaal toch wel?
Ja, als ze een tarief per kWh gaan hanteren dan hoef je geen palen neer te zetten. De meerderheid gaat die dan het hele verblijf bezet houden. Die 6 of 8 extra plekken zijn niet veel. Er komen steeds meer EVs bij en ik denk dat de gemiddelde CP bezoeker ook vaker een EV rijdt. Het is overigens niet alleen CP die er geen kaas van gegeten heeft.
B767-300ER
Moderator

Waarom zou de gemiddelde CP bezoeker vaker een EV rijden?
sporthuiscentrum

B767-300ER schreef: 04 mei 2021, 14:22 Waarom zou de gemiddelde CP bezoeker vaker een EV rijden?
Nou ja, ik denk dat over het algemeen er mensen komen die qua inkomen (flink) boven modaal zitten. Helemaal in de drukke (vakantie) perioden. Maar goed, dat is mijn gevoel. Geen onderzoek gedaan ofzo. :D Los daarvan zag ik echt een flink aantal BEVs vorige week op het park. Dat gaan er allemaal meer worden aangezien het aantal BEVs blijft toenemen. En ja, er zijn zeker uitzonderingen maar ik denk zeker dat er bij CP meer BEVs zullen staan dan bij een camping bv.
B767-300ER
Moderator

Het zijn wel erg veel aannames.
Ik denk dat je je daar nog wel eens in kan vergissen ;)
Het is geen vd valk waar bivengemiddeld veel zakelijke rijders komen en het barst van de palen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

KIPSTER GEHAKTBALLETJES IN EVERGREENZ

Kipster laat broertjes legkippen opgroeien.
Waar legkippen zijn, komen evenveel haantjes ter wereld. Het is gebruikelijk om ze direct te doden, want hanen leggen (uiteraard) geen eieren. Pluimveehouder Kipster laat broertjes van legkippen wel opgroeien. Na een leven van zo’n 100 dagen gaan ze naar de slacht. Van het vlees, met
3 sterren Beter Leven keurmerk, maakt Kipster gehaktballetjes, die je bij Center Parcs vindt in het Evergreenz buffetrestaurant.

Afbeelding

Bron: Duurzaamondernemen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

HET MEERDAL

VERDUURZAAMING VAN DE BOWLINGBANEN

Met het plaatsen van nieuwe airOsetter bowlingmachines, aangedreven op luchtdruk, is de bowlinginstallatie gereed voor een duurzame toekomst.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: F.Hommes.
Plaats reactie