Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Persberichten

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

Center Parcs laat frisse wind door haar parken waaien.
Vernieuwing merk- en visuele identiteit waarmee opnieuw een stap vooruit wordt gezet.

Afbeelding

Capelle aan den IJssel, 4 januari 2023 – Center Parcs Europe, de pionier in vakantieparken in Nederland, België, Frankrijk en Duitsland,
ondergaat een ware transformatie om het merk naar een hoger niveau te tillen. Daaraan gingen vele jaren van hard werk vooraf, die in
mei 2021 resulteerden in “Reinvention 2025.” Dit strategische plan van Center Parcs omvat niet alleen de vernieuwing van bestaande
parken, maar ook een uitgebreider aanbod van ervaringen, met nog meer duurzame initiatieven en lokale projecten. Center Parcs beschouwt
meer dan ooit de verbinding tussen mens en natuur als haar kerntaak, en wil beide dichter bij elkaar brengen. Al deze innovaties worden
geïllustreerd door de nieuwe merkpositionering, gecombineerd met een gloednieuwe visuele identiteit.

De inspiratie van Piet Derksen inspireert Center Parcs nog steeds.
De merkpositionering wordt niet alleen vertegenwoordigd in de huidige en toekomstige ervaringen die het merk aanbiedt, maar ook in diens
benadering richting gasten, door hen uit te nodigen om te spelen, creëren, zorgen, verkennen en ontdekken. “De afgelopen jaren evolueerde
het reisgedrag meer richting duurzaam reizen en de wens voor persoonlijke en unieke ervaringen, als gevolg worden vakanties in de buurt en authentieke ervaringen tijdens die vakanties populairder. Center Parcs antwoordt vandaag én morgen op die behoeften”, stelt Andres Neira
de Back, Marketing Director bij Center Parcs Europe: “We weten dat mensen zich het beste voelen wanneer zij zich echt verbinden met elkaar
en met de natuur. Dat is ook wat Piet Derksen 55 jaar geleden inspireerde toen hij Center Parcs oprichtte. Vandaag de dag inspireert ons dat
nog steeds, terwijl we verder bouwen aan die ambitie. Center Parcs vindt zichzelf opnieuw uit, met nieuwe en vernieuwde parken en ervaringen,
met een gloednieuwe look en feel, met als basisidee de afstemming van onze parken op de omgeving en op het lokale toerisme. We geloven daarbij
in een bredere interpretatie van “samenzijn”, een die betrekking heeft op meer dan families alleen. Vrienden, collega’s, of sociale kringen: Al je dierbaren zijn welkom om samen van mooie momenten te genieten in Center Parcs. Met onze nieuwe merkidentiteit willen we mensen herinneringen laten maken, en hen ervaringen meegeven die ze voor altijd bijblijven.”

Een complete evolutie van het merk.
Als antwoord op de grote veranderingen in de maatschappij van vandaag, presenteert Center Parcs een nieuwe merkidentiteit, die ook een gloednieuwe visuele identiteit omvat. Daarbij hoort eveneens een nieuw logo, met een stijlvol en eigentijds design, ontworpen door het toonaangevende Engelse merkenbureau ‘DesignStudio’. “Het logo symboliseert de sterke merknaam van Center Parcs”, legt Neira de Back
verder uit. “Het verwijst naar die elementen die voor ons het belangrijkste zijn: een sterke verbinding met onze dierbaren in het hart van
de natuur. Ons nieuwe kleurenpalet sluit volledig aan bij dat idee: de tinten zijn natuurlijk en levendig, en doen denken aan de verschillende kleurschakeringen die je terugvindt in de natuur.”

Het nieuwe kleurenpalet.
Afbeelding

Vinay Mistry, DesignStudio Executive Creative Director, voegt toe: “Om tot een nieuwe passende merkidentiteit te komen hebben we ons
uitgebreid verdiept in de geschiedenis van het merk, door de parken in heel Europa te bezoeken en te beleven, en door met gasten en belanghebbenden op alle niveaus in gesprek te gaan. We ontdekten dat Center Parcs opgericht is vanuit het concept ‘mens + natuur.’ Ons merkverhaal, waar mens en natuur zijn verbonden, gaat terug naar dit oorspronkelijke concept, en symboliseert hoe het merk je in staat
stelt om je echt te verbinden met de natuur en met elkaar. Het wordt de leidende visie om de ervaring van Center Parcs op elk contactmoment
te vernieuwen en om alle merkcommunicatie te verenigen."

Nieuwe parken en vernieuwing van bestaande parken resulteert in hoogwaardiger product.
De transformatie van Center Parcs is al langer aan de gang. Zo opende Center Parcs Terhills Resort in België (in mei 2021), gevolgd door Les Landes de Gascogne in Frankrijk (in mei 2022). In 2024 opent ook Nordborg Resort in Denemarken haar deuren, gevolgd door een nieuw project in Duitsland. Daarnaast werden er ook bijkomende investeringen gemaakt in digitalisering, gericht op gastervaring (met de vernieuwde app en de interactieve armband, die gasten toelaat om hun cottage te openen, activiteiten te boeken, en Aqua Mundo binnen te gaan,…). Bovendien heeft Center Parcs de meeste bestaande cottages inmiddels grondig vernieuwd. Mark Giethoorn, Managing Director bij Center Parcs Nederland, legt uit: “De cottages, die bestaan in de types VIP, Premium, Comfort en verschillende specifieke thema’s (gaande van Boerderij- en Beach Chilla- tot Avontuur-cottages), werden voorzien van nieuw meubilair en interieur. Zo zullen onze gasten hun verblijf in de cottages van Center Parcs ervaren op een moderne en vernieuwde manier. Dat sluit ook aan bij de bijkomende vernieuwingen in onze parken, gaande van nieuwe faciliteiten in de Aqua Mundo, nieuwe binnen- en buitenspeeltuinen, en vernieuwde kinderboerderijen, tot duurzame en lokale initiatieven.

Een vernieuwde premium cottage.
Afbeelding

Educatiever in de natuur.
“Learn, Do, Create”: met dit motto in gedachten verwelkomt Center Parcs gasten met een breed scala aan nieuwe ervaringen in of rond de parken. Allemaal zijn ze geïnspireerd op de omgeving en de unieke elementen van elk park. Met “natuurbeleving” als focus nodigt Center Parcs mensen uit om de lokale omgeving ten volle te ervaren tijdens hun verblijf. In maart 2023 lanceert Center Parcs Het Meerdal (in Nederland) officieel haar gloednieuwe beleefboerderij maar ook vele andere parken bieden al activiteiten met een natuurthema aan. In Center Parcs De Vossemeren (in België) en Bispinger Heide (in Duitsland) kunnen gasten een avontuurlijke “Nature Trail” ondernemen, of genieten van een inspirerende activiteit met de rangers van het park. Maar ook in het park Les Landes de Gascogne (in Frankrijk) kunnen gasten genieten van een complete boerderij-ervaring met een bijhorend activiteitenprogramma. Het hoofddoel? “De aandacht van onze gasten trekken, door ze te laten leren over de natuur en de omgeving op een leuke en toegankelijke manier”, verduidelijkt Giethoorn. “Ons doel is om nieuwe leermomenten te creëren voor onze gasten, en tegelijkertijd een gevoel van verwondering te creëren. We willen de kennis van de natuur toegankelijk maken voor zoveel mogelijk mensen, of die nu in de stad of op het platteland wonen, of de interesse in onze gasten juist opwekken. Wij willen dat onze gasten iets nieuws hebben geleerd na hun verblijf, of het nu gaat om het maken van hun eigen brood, het planten van zaadjes in hun tuin, of het verzorgen van dieren.”

Eigen groente en fruit telen bij de Beleefboerderij op Het Meerdal.
Afbeelding

Duurzamer.
De vakantieparken van Center Parcs bestaan voor 90% uit water, bos, en rijke biodiversiteit. Omdat het merk zich altijd heeft ingezet voor de zorg voor en de verrijking van natuurlijke omgevingen, is het opbouwen van een sterk duurzaamheidsbeleid een centraal doel in de gehele organisatie. Daarom heeft Center Parcs ambitieuze doelen geformuleerd, om bij te dragen aan een duurzamere toekomst. Tegen 2025 wil het bedrijf het elektriciteits- en waterverbruik verminderd hebben met 25%, en streeft het naar 100% groene elektriciteit (nu al bijna in alle parken). Bovendien mikt Center Parcs erop om 70% van het afval te sorteren, en beschouwt het haar duurzaamheidscertificaten als de fundamenten van haar duurzaamheidsstrategie. Center Parcs is dan ook het enige bedrijf in de wereldwijde toeristische sector dat in alle parken over drie duurzaamheidscertificaten beschikt: ISO 14001 (de internationale standaard voor milieumanagement), ISO 50001 (de internationale standaard voor energiemanagement) en ‘Green Key’ (een toonaangevend ecolabel binnen de toeristische sector op het gebied van milieuverantwoordelijkheid en duurzame exploitatie). Daarnaast handhaaft Center Parcs een bijkomend biodiversiteitsplan en een natuurprogramma op alle locaties, en wil het mensen inspireren om meer verantwoorde maaltijdkeuzes te maken: “Door meer vegan en vegetarische opties aan te bieden in onze restaurants, willen we van duurzame, gezonde en verantwoorde voeding een vaste standaard maken, die zowel onze gasten als onze planeet ten goede komt”, besluit Giethoorn.

Afvalsorteerplaats buiten.
Afbeelding

Afvalsorteerplaats in de Market Dome.
Afbeelding

Lokaler.
Een laatste focus van “Reinvention 2025” is de verdere inbedding van de parken in hun lokale omgeving. Giethoorn legt uit: “Bij Center Parcs willen we onze gasten aanmoedigen om de prachtige natuur en cultuur in de omgeving van de parken ten volle te ontdekken. We willen het startpunt zijn van waaruit zij de regio verkennen. Daarom zijn er inmiddels toerismebureaus aanwezig in al onze parken.” Een andere manier om de lokale cultuur te ontdekken, is door regionale producten aan te kopen in de supermarkt van de parken, een initiatief dat Center Parcs wil uitbreiden naar alle parken.

Regionale producten te koop bij de receptie van De Kempervennen.
Afbeelding

EINDE PERSBERICHT
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

CENTER PARCS HET MEERDAL KLAAR VOOR DE TOEKOMST NA OMVANGRIJKE VERNIEUWING EN INNOVATIES.

Gasten kunnen de natuur met al hun zintuigen beleven in een volledig vernieuwd park.

Afbeelding

Capelle aan den IJssel, 11 maart 2023 – Dit weekend opende Center Parcs de Nature Experience in Het Meerdal. Het vakantiepark is de afgelopen jaren flink vernieuwd als onderdeel van 740 miljoen euro aan investeringen in alle bestaande parken. Hiervan is ruim 30 miljoen euro
in Het Meerdal geïnvesteerd. Naast een grote upgrade van ruim 600 cottages, is de rest van het park vernieuwd en zijn tal van bijzondere belevingen aan het aanbod toegevoegd. De Nature Experience is een beleving waarbij alles in het teken staat van de verbinding tussen mens en natuur. Hier
kun je de natuur volop zien, proeven, ruiken en beleven.


Middenin de natuur optimaal van vakantie genieten.
In 1971 opende Het Meerdal - het derde park van Center Parcs (toen nog Sporthuis Centrum) - in Limburg de deuren. Een geliefde bestemming die
na het innovatieprogramma, waarvoor in 2021 het startsein is gegeven, weer helemaal klaar is voor de toekomst. “Dankzij een investering van ruim
30 miljoen euro kunnen we onze gasten blijven verrassen en onze vakantiebeleving doortrekken in Het Meerdal. Naast een ingrijpende vernieuwing
van al onze cottages en centrale voorzieningen bieden we tal van nieuwe buitenactiviteiten. Allemaal om te zorgen dat onze gasten middenin de
natuur optimaal van hun vakantie kunnen genieten”, zegt Erik de Lange, General Manager van Het Meerdal. “In januari lanceerde Center Parcs haar nieuwe merkidentiteit, hierin staan de mens en de natuur centraal. De ‘Nature Experience’ in het Meerdal is een van de voorbeelden van hoe we
onze gasten meenemen in de natuur. Bij Het Meerdal kun je de natuur nu op een nieuwe en heel bijzondere manier beleven. De kleurrijke moestuinen, de dieren om je heen en de rust van een ochtendwandeling door weidse bossen met een gids maken dat je bij Center Parcs alles vindt om je één te voelen met de natuur en met elkaar.”

Ranger Bryan Bes en directeur Center Parcs Nederland Mark Giethoorn tijdens de presentatie.
Afbeelding

Feestelijke opening van de Nature Experience en de vernieuwingen in het park.
Ranger Bryan Bes opende afgelopen weekend samen met Mark Giethoorn (Directeur Center Parcs Nederland), Erik de Lange (General Manager Center Parcs Het Meerdal) en wethouder Eric Beurskens, in het bijzijn van diverse media en overige gasten op feestelijke wijze de Nature Experience en de vernieuwingen in het park. Daarmee is de Nature Experience toegankelijk voor jong en oud en iedereen die op een bijzondere manier de natuur wil beleven.

De feestelijke opening van De Nature Experience. Dit keer geen lintje doorknippen ,maar heel toepasselijk, zelf geweekte specerijen
snijden en verdelen over een heerlijke kruidenboter als smeerseltje op een lekker broodje.
Afbeelding

Een beleefparadijs midden in de natuur.
In Het Meerdal kun je de natuur op een bijzondere manier beleven. De Beleefboerderij is hierin het kloppende hart van deze natuurbeleving. Gasten kunnen hier kennismaken met het leven op de natuurboerderij en kinderen ervaren hoe het is om boer te zijn. Zo kunnen zij in de Smakenkwekerij kruiden, vruchten en fruit plukken en proeven en leren ze alles over tuinieren en planten. De Kakelvilla biedt onderdak aan kippen en ander pluimvee en de Mekkerburg - die is ingericht als een gezellige huiskamer – is de thuisbasis van geiten en schapen. In de Natuurlodge kunnen bezoekers deelnemen aan workshops en kennismaken met alle aspecten van het leven op een boerderij. Het Klauterwoud is een natuurlijk speelbos, waar kinderen naar hartenlust kunnen klimmen en klauteren en de natuur ontdekken. Zo kunnen zij het hobbelige Ravotparcours afleggen of zich vermaken bij de Schommelbomen. Waaghalzen kunnen op het Durfparcours van de ene naar de andere boomstronk springen en in het Bostheater is ruimte voor entertainment en staan allerlei leuke en educatieve voorstellingen op het programma. Al deze activiteiten zijn slechts een greep uit de ingrediënten die de Nature Experience te bieden heeft.

De smakenkwekerij.
Afbeelding

Wandelroute.
Het Vitaminium is de wandelroute die gasten vanaf de Market Dome naar de Nature Experience leidt. Aan weerszijden van de paden bevinden zich het Smulbos en Bessenbos. Het Smulbos bestaat uit verschillende vegetatielagen met allerlei vruchten, fruit en noten, zoals hazelnoten, amandelen, appels, peren, aardbeien en perziken. Het Bessenbos bestaat uit bomen en struiken die een rijke voedselbron zijn voor vogels, vlinders en bijen. Gasten kunnen desgewenst onder begeleiding van een Ranger deelnemen aan allerlei activiteiten. Zo nemen zij ouders en kinderen mee in de moestuin tijdens een zoektocht naar kruiden, planten, fruit en groenten. In de Natuurkeuken kunnen kinderen hun ‘oogst’ als ingrediënt gebruiken om een lekker gerecht te bereiden. Daarnaast trekt een ervaren Ranger er dagelijks op uit om met gasten de natuur van het naastgelegen natuurgebied De Heere Peel te ontdekken.

Met de Ranger de natuur ontdekken.
Afbeelding

Ingrijpende metamorfose.
De Nature Experience is onderdeel van een ingrijpende vernieuwing van Het Meerdal. Zo hebben alle 619 cottages een volledige metamorfose ondergaan, met extra aandacht voor comfort en luxe. Binnen de mix ligt de nadruk meer op VIP en Premium cottages dan voorheen, vanwege de groeiende vraag naar verblijfaccommodaties in het premium segment. Het ruime aanbod van cottages, waarbij je kunt kiezen voor verschillende luxeniveaus, biedt alles om het gasten zo prettig en comfortabel mogelijk te maken. Naast de cottages is geïnvesteerd in de centrale voorzieningen. Zo is het zwemparadijs, de Aqua Mundo, uitgebreid met een nieuw Water Playhouse en de toegang tot de Aqua Mundo volledig vernieuwd, net als de douches, kleed- en lockerruimtes. Verder zijn de bewegwijzering en verlichting van het park volledig vernieuwd, net als alle wegen en entree, zodat gasten hun weg nog beter kunnen vinden in het park.

Een vernieuwde premium cottage.
Afbeelding

Daarnaast zijn alle buitenspeeltuinen vervangen door gethematiseerde speeltuinen. Alle voorzieningen en activiteiten sluiten hierdoor nog beter aan bij de doelgroep van het park: gezinnen met kinderen tussen 2 en 10 jaar. Naast de buitenfaciliteiten zijn de bowling, de Gametown en shops vernieuwd en heeft een nieuw horecaconcept - Frites Affairs - zijn intrede gedaan. Ook de nieuwe Shop & Smile en Gametown zijn gereed.

Over Center Parcs.
Center Parcs werd in 1968 opgericht in Nederland en blijft een uniek concept in Europa. Momenteel heeft Center Parcs 29 parken: 5 in België, 7 in Frankrijk, 9 in Nederland en 6 in Duitsland. Center Parcs richt zich op de verbinding van mensen met elkaar en de natuur. Het merk streeft ernaar om gasten, hetzij families, vrienden of andere sociale groepen, in een natuurlijke omgeving mooie herinneringen met elkaar te laten creëren. Met een moderne setting, een ruim scala aan ervaringen en activiteiten, en een sterke focus op duurzame en lokale initiatieven, verwelkomt Center Parcs iedereen om buitengewone ervaringen te verzamelen. Center Parcs werkt elke dag aan een steeds persoonlijker, vlotter, en hoogwaardiger verblijf voor haar vakantiegangers.

EINDE PERSBERICHT
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

CENTER PARCS PARK EIFEL OPENT HAAR DEUREN NA MAANDENLANGE VERBOUWING.

In het vernieuwde park meer ruimte voor de natuur, nieuwe cottages en een uitbreiding van het aanbod aan faciliteiten.

Afbeelding

Capelle aan den IJssel, 26 mei 2023 - Center Parcs Park Eifel opende op 26 mei 2023 opnieuw haar deuren. Het vakantiepark was zeven maanden lang volledig gesloten voor een grondige make-over. Doel van de werkzaamheden was onder meer vernieuwen van de Market Dome, het zwemparadijs Aqua Mundo, de vernieuwing van 320 cottages en complete nieuwbouw van 120 cottages – een primeur voor Center Parcs. Om volledig klaar te zijn voor de toekomst en de veranderende wens van de vakantieganger werd 68 miljoen euro in het park geïnvesteerd.

Center Parcs Park Eifel is een populaire vakantiebestemming voor Nederlanders. In het park, dat gelegen is tussen oude vulkanen en meren, worden gemiddeld tussen de 15 en 20 procent Nederlanders ontvangen. Het park richt zich voornamelijk op gezinnen met kinderen in de leeftijd van 0 tot 11 jaar. De regio leent zich perfect voor fietsers, wandelaars en het bezoeken van historische nabijgelegen steden.

De opening.
Vrijdag 26 mei 2023 verwelkomde Park Eifel de eerste vakantiegasten. Het vernieuwde Park Eifel is niet alleen gericht op lokale gebondenheid, maar ook op de natuur en duurzaamheid. Zo kunnen gasten in de nieuwe groene ruimte de "Leisure Boulevard" op een ontspannen manier genieten van de natuur. Ook zijn hier een nieuwe gethematiseerde speeltuin, een nieuwe kinderboerderij en een avontuurlijke minigolfbaan geopend.

Afbeelding

Duurzaamheid.
Ook bij de inrichting van de vakantiewoningen zet het vakantiepark nabij Gunderath duidelijk in op duurzaamheid: in de nieuwe accommodaties is uitsluitend duurzame isolatie gebruikt. Daarnaast gebruiken de 440 vernieuwde of nieuw gebouwde vakantiewoningen milieuvriendelijk, thermisch gemodificeerd hout. Dit thermisch hout, is PEFC-gecertificeerd en voldoet daarmee aan de hoogste eisen op het gebied van comfort en duurzaamheid. Om warm water in de vakantiewoningen te genereren wordt zonne-energie gebruikt. De cottage zijn onderverdeeld in de types VIP, Premium en Comfort. Voor degene die op zoek zijn naar een speciale belevenis zijn een achttal ‘Wonders of Nature’ cottages gerealiseerd. Hier treden de gasten in de voetsporen van twee onderzoekers, waar ze door middel van de inrichting op reis gaan de naar magische natuurfenomenen die de onderzoekers over de hele wereld zijn tegengekomen.

Zonnecollectoren op de daken.
Afbeelding

Market Dome met nieuw avonturenparcours.
De Market Dome straalt nu in nieuwe pracht: Een nieuw en spannend avonturenparcours genaamd Adventure Trail, voert kinderen door de Market Dome. Ook is de informatiebalie vernieuwd, de Shop & Smile is opnieuw ingericht en de restaurants en de bar, bowlingbaan en Gametown zijn vernieuwd. Ook zijn er nieuwe faciliteiten bijgekomen, zoals de Beach Bar. In de keuken wordt gebruik gemaakt van duurzame producten uit de regio.

Het nieuwe avonturenparcours.
Afbeelding

Digitale customer journey op het hele park.
Op technologisch gebied blijft Center Parcs zich aanpassen aan het digitale tijdperk. Gasten ontvangen nu tijdens hun verblijf een digitaal polsbandje. Zo krijgt men niet alleen toegang tot hun cottage, maar ook gemakkelijker toegang tot de Aqua Mundo en andere faciliteiten en activiteiten op het vakantiepark. Daarnaast zijn alle activiteiten contactloos te reserveren en sluit de gast zijn locker in de Aqua Mundo gemakkelijk af met de persoonlijke polsband.

Aqua Mundo vernieuwd.
In Park Eifel heeft de Aqua Mundo een bijzondere upgrade gekregen: op de nieuwe, 90 meter lange bandenglijbaan "Aqua Racer" glijden de gasten nu razendsnel het water in. Bovendien biedt Park Eifel als eerste park in Duitsland toegang tot de nieuw gebouwde Water Factory: een overdekte waterspeeltuin met spannende waterpartijen.

De officiële opening van de nieuwe Aqua Racer.
Afbeelding

BALUBA Indoor Speelwereld - Spannende nieuwe avonturenwereld voor kinderen.
In de BALUBA Indoor Speelwereld kunnen jonge parkgasten zich nu verheugen op nieuwe speelelementen. Daar nodigt een vulkaan uit tot klimmen en glijden, kunnen de kleintjes zich uitleven op de trampolines en kunnen de oudere kinderen zich vermaken met de botsautootjes. Vernieuwd is ook het Cycle Center - van hieruit kunnen bezoekers comfortabel op twee wielen het park en de omringende natuur verkennen.

Afbeelding

Omgeving Eifel.
Park Eifel wordt veelal bezocht vanwege de bekende regio Eifel, met een opmerkelijke geschiedenis. De omgeving biedt veel activiteiten voor diegenen die de regio willen ontdekken. Mediors en wandelfanaten kunnen hun hart ophalen met alle mooie wandelmogelijkheden door het prachtige landschap en de kratermeren. De nalatenschap van de vulkanen is nog steeds te zien en heeft het gebied gevormd tot een prachtig landschap. Cultuurliefhebbers kunnen in de omgeving genieten van historische steden als Aken, Bonn en Trier.

Afbeelding

Afbeelding

Meer informatie over Center Parcs en het nieuwe Park Eifel vindt u op dit forum www.centerparcsinformatie.nl en op www.centerparcs.nl

Over Center Parcs.
Center Parcs werd in 1968 opgericht in Nederland en blijft een uniek concept in Europa. Momenteel heeft Center Parcs 27 parken: 5 in België, 7 in Frankrijk, 9 in Nederland en 6 in Duitsland. Center Parcs richt zich op de verbinding van mensen met elkaar en de natuur. Het merk streeft ernaar om gasten, hetzij families, vrienden of andere sociale groepen, in een natuurlijke omgeving mooie herinneringen met elkaar te laten creëren. Met een moderne setting, een ruim scala aan ervaringen en activiteiten, en een sterke focus op duurzame en lokale initiatieven, verwelkomt Center Parcs iedereen om buitengewone ervaringen te verzamelen. Center Parcs werkt elke dag aan een steeds persoonlijker, vlotter, en hoogwaardiger verblijf voor haar vakantiegangers.

EINDE PERSBERICHT.
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

CENTER PARCS DE KEMPERVENNEN BELEEFT 40-JARIG JUBILEUM.

Thema ‘40’ centraal in feestelijk programma en regionale acties.

Afbeelding

Westerhoven, 16 oktober 2023 - Center Parcs de Kempervennen beleeft dit jaar haar 40-jarig jubileum en viert deze mijlpaal met de regio, de medewerkers en haar gasten. Zo zorgt De Kempervennen al 40 jaar voor onvergetelijke herinneringen voor families en vrienden en is het al die jaren ook onlosmakelijk met de regio verbonden. De komende maanden staan dan ook bol van allerlei feestelijke activiteiten waarin het getal ‘40’ centraal staat en waarin De Kempervennen veel mensen uit de omgeving ontvangt die samen met het park ’40 kaarsjes uit wil blazen’. Hiermee wil De Kempervennen iets teruggeven aan de regio en haar medewerkers, waar het park veel aan te danken heeft.

Vergroeid geraakt met de regio.
Als begrip in de regio, wil het jubilerende vakantiepark graag iets terugdoen voor de omgeving, waarmee zij sinds de oprichting - nu alweer veertig jaar geleden - zo nauw verbonden is geweest. “Veel Nederlanders delen mooie en dierbare herinneringen aan De Kempervennen. We nodigen daarom veel mensen uit om met ons het 40-jarige bestaan te vieren”, vertelt Kees Luijbregts, General Manager van Center Parcs De Kempervennen. “In het bijzonder richten we ons tot de inwoners van de Brabantse Kempen, de regio waarmee we in de afgelopen 40 jaar zo vergroeid zijn geraakt. We willen graag iets teruggeven en dat doen we op verschillende manieren. Een verjaardag vier je immers samen en dat doen wij door zo veel mogelijk activiteiten op te zetten, die ons park in onze mooie regio in het zonnetje zetten.” Vanaf afgelopen zomer 2023 tot en met het voorjaar van 2024 wordt er maandelijks een activiteit georganiseerd. Verder licht Luijbregts toe dat de Kempervennen uiteraard ook een heerlijk verblijf biedt aan vakantievierders uit andere delen van Nederland: “Iedereen is van harte welkom op De Kempervennen. Of je nu op zoek bent naar avontuur, ontspanning of een wandeling door de natuur: De Kempervennen laat iedereen zich thuis voelen.

Teruggeven.
De festiviteiten die op de planning staan hebben ook een sociaal doel. Inmiddels zijn er bijvoorbeeld 40 bossen bloemen bezorgd bij de vrijwilligers van het Aquinohuis in Bergeijk en gaat Center Parcs een avond organiseren waarin het tropisch zwemparadijs, de Aqua Mundo, exclusief toegankelijk is voor 20 groepen van 40 personen. De toegangskaarten hiervoor worden verkocht aan regionale bedrijven en met de opbrengst wordt een goed doel ondersteund. Daarnaast worden uit de omliggende dorpen nog eens 40 gezinnen die moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, uitgenodigd voor een heerlijke dag in het vakantiepark en kunnen zij gratis komen zwemmen en meedoen aan allerlei leuke activiteiten. Bovendien slaat De Kempervennen de handen ineen met het Zeldzame Ziektenfonds en Stichting Reis met je Hart, en nodigt via hen 40 families uit voor een gratis zorgeloos verblijf. Tenslotte wordt eind 2023 een overzicht van 40 tips in de regio gelanceerd, waarmee De Kempervennen haar gasten probeert te verleiden de regio te gaan verkennen. Een keur van regionale musea, natuur, activiteiten, historie en eten en drinken zullen bij alle gasten onder de aandacht worden gebracht.

Voor de medewerkers was er begin oktober een groot personeelsfeest met als thema ‘Back to ‘83’. General manager Luijbregts en cateringmanager Arjan Peeks doken speciaal voor de mensen van het eerste uur zelf de keuken in om te koken voor medewerkers die al 40 jaar in dienst zijn.

Exclusive toegang tot de Aqua Mundo voor 20 groepen van 40 personen.
Afbeelding

Hoe het begon: De kinderschoenen.
De Kempervennen - het achtste park van Center Parcs - is in meer dan één opzicht een bijzonder park. Met ruim 150 hectare is het niet alleen het grootste, meest uitgestrekte park van Center Parcs in Nederland, maar heeft het ook twee meren, waarin tijdens de opening - nu 40 jaar geleden - verschillende meervallen zijn uitgezet, deze zijn inmiddels zeer populair bij de duikactiviteiten op het park. Gasten worden in De Kempervennen ondergedompeld in een groene omgeving waar ze, op een steenworp afstand van natuurreservaat De Malpie, heerlijk kunnen ontspannen en genieten van de natuur.

Grondige verbouwing, de PTT huisjes worden opgenomen in het bungalowaanbod.
De eerste contouren van De Kempervennen tekenden zich begin jaren tachtig af toen het uitgestrekte vakantiepark verrees rond het voormalige Eurostrand bij Valkenswaard. Het deels al met bungalows bebouwde park werd na een grondige verbouwing door Center Parcs in 1983 heropend en om verder te gaan als De Kempervennen. De in de jaren zeventig gebouwde vrijstaande bungalows - toen nog in eigendom van de PTT - werden door Piet Derksen, oprichter van Center Parcs, opgenomen in het bungalowaanbod. Samen met zijn echtgenote zou Derksen tot zijn overlijden in het vakantiepark blijven wonen. Zijn woning, gebouwd in de stijl van de oorspronkelijke bungalows, bevond zich tussen de andere bungalows op het park en is tegenwoordig te huur in het reguliere aanbod.

Start bouw van De Kempervennen op 25 juni 1982, links op de foto Piet Derksen oprichter van Center Parcs.
Afbeelding
Fotocredit: weerderheemcollecties.

Afbeelding

Volwassenwording.
Door de jaren heen heeft De Kempervennen zich ontwikkeld tot een modern vakantiepark met allerlei voorzieningen en activiteiten, zoals de Aqua Mundo, de Market Dome met veel natuur en restaurants, bowlingbanen, de Action Factory met een indoor klimparadijs, het Aquapark, de waterskibaan, de Adventure Golf, een Virtual Reality Experience en een duikcentrum. In het voorjaar van 2022 beleefde De Kempervennen een bijzondere primeur met de opening van de Aqua Loop: de eerste waterglijbaan met een looping in Nederland. Komend voorjaar herrijst er een Outdoor Activity Center waar je kunt klimmen, abseilen en je van een 700 lange zipline af kunt zoeven.

Uitbreiding van het Outdoor Activity Center op de plek van de voormalige tennisbanen.
Afbeelding

De Kempervennen: Klaar voor de toekomst.
Nu - ruim vier decennia later - telt De Kempervennen 739 luxe uitgeruste cottages en kunnen gasten er genieten van tientallen sportieve en recreatieve activiteiten. De Kempervennen is in de afgelopen jaren ingrijpend vernieuwd als onderdeel van een omvangrijk innovatieprogramma ter waarde van 37 miljoen euro, waaronder de vernieuwing van alle cottages. Hierbij is extra aandacht besteed aan comfort en luxe. Bij de cottages op De Kempervennen ligt de nadruk meer op VIP- en premium cottages dan voorheen, vanwege een toename van de vraag binnen het premium segment. Ook zijn nieuwe vormen van beleving aan het aanbod toegevoegd, zoals de Adventure- en de Welness-cottage.

Nieuwe vorm van beleving: De Wellness-cottage.
Afbeelding

Over Center Parcs.
Center Parcs werd in 1968 opgericht in Nederland en blijft een uniek concept in Europa. Momenteel heeft Center Parcs 27 parken: 5 in België, 7 in Frankrijk, 9 in Nederland en 6 in Duitsland. Center Parcs richt zich op de verbinding van mensen met elkaar en de natuur. Het merk streeft ernaar om gasten, hetzij families, vrienden of andere sociale groepen, in een natuurlijke omgeving mooie herinneringen met elkaar te laten creëren. Met een moderne setting, een ruim scala aan ervaringen en activiteiten, en een sterke focus op duurzame en lokale initiatieven, verwelkomt Center Parcs iedereen om buitengewone ervaringen te verzamelen. Center Parcs werkt elke dag aan een steeds persoonlijker, vlotter, en hoogwaardiger verblijf voor haar vakantiegangers.

EINDE PERSBERICHT
Gebruikersavatar
dylan2001
Berichten: 717
Lid geworden op: 17 dec 2019, 11:41

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door dylan2001 »

Leuk en vindt net mijn zwembad kaartje terug van 40 jaar geleden Kempervennen :D

Afbeelding

Afbeelding
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Wat een leuke toevoeging als reactie op het persbericht Sandra!

Mocht je nog meer foto's hebben van je verblijf op De Kempervennen in 1983, heel graag!
Gebruikersavatar
markieanta
Moderator
Berichten: 1334
Lid geworden op: 18 aug 2020, 12:41

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door markieanta »

Zo toen was ik net geboren. Wat ben ik al oud. Maar ik heb nog niet zoveel aan mezelf hoeven verbouwen als de kempervennen om bij te blijven :mrgreen:
Gebruikersavatar
quincyj1998
Moderator
Berichten: 1141
Lid geworden op: 29 dec 2019, 17:27

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door quincyj1998 »

Haha dat is een goeie!
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

Center Parcs zet met opening Brasserie Zuiderzoet exclusieve culinaire beleving op de kaart in Marina De Eemhof.

Volledig vernieuwde brasserie met Mediterrane allure biedt het allerbeste van ‘land’ en ‘zee’.

Afbeelding

Capelle aan de IJssel, 11 april 2024 - Het beste van wat ‘het land’ en ‘de zee’ te bieden hebben: deze twee werelden komen samen in de volledig vernieuwde Brasserie Zuiderzoet, die na een complete metamorfose haar deuren heropent. Gasten en bezoekers van Marina De Eemhof kunnen terecht bij het volledig opgefriste Zuiderzoet voor een heerlijke Mediterrane eetbeleving én lokale gerechten. De authentieke brasserie is een bijzondere ‘bestemming in een bestemming’: zo is Zuiderzoet gelegen in de jachthaven van Center Parcs De Eemhof, een ‘klein stukje Franse Rivièra’ aan de oevers van het Eemmeer. Watersporters en natuurliefhebbers kunnen hier volop genieten van het vernieuwde Zuiderzoet met een panoramisch uitzicht op het water.

Afbeelding

In beheer van Center Parcs.
Brasserie Zuiderzoet is sinds dit jaar in beheer van Center Parcs, dat de exploitatie van de vorige eigenaar, Paul Tomassen, heeft overgenomen. In de afgelopen maanden is het restaurant omgetoverd tot een sfeervolle en authentieke brasserie waar de culinaire tradities van de regio worden gevierd en ‘land’ en ‘water’ als in een natuurlijke dans samenkomen. Dat is zowel zichtbaar in het menu - met keuzes, zoals oesters, Thai beef salade met gamba's en portobello ricotta - als in het moderne design van het restaurant. Ook de materialen in het interieur van Zuiderzoet vinden hun inspiratie namelijk in de verbinding tussen water en land. Dit wordt gevisualiseerd door vloeiende, organische vormen in combinatie met kleuren die symbool staan voor de harmonie tussen land en water. De naam Zuiderzoet komt van de Zuiderzee - het land waar De Eemhof, dat vijf meter onder de zeespiegel ligt, op is gebouwd - en verwijst tegelijkertijd naar de transitie van zout naar zoet water, als gevolg van het aanleggen van de Afsluitdijk en Markerwaarddijk.

Afbeelding

Brasserie Zuiderzoet bevindt zich op een steenworp afstand van Center Parcs de Eemhof, in Marina de Eemhof. Rik Goedkoop, General Manager van Center Parcs de Eemhof, is trots op de nieuwe trekpleister bij het vakantiepark: “Het vernieuwde Zuiderzoet biedt bij uitstek een plek om te ontspannen en om te smullen van de lekkerste gerechten. Of je nu een plek zoekt aan het water om in alle rust een kop koffie te drinken, of om ’s avonds te genieten van een heerlijk visgerecht: bij ‘Zuiderzoet’ zit je goed. Het mediterrane karakter hebben we expliciet terug laten komen in de menukaart en in de sfeer en dat merk je direct bij binnenkomst. Ik nodig iedereen dan ook van harte uit om een kijkje te komen nemen in de vernieuwde brasserie. Het is ook een officiële trouwlocatie, dus mensen kunnen vanaf nu ook hier de mooiste dag van hun leven beleven!”

Afbeelding

Mediteraans genieten aan Nederlandse rivièra.
Gelegen in jachthaven Marina De Eemhof waan je jezelf bij Brasserie Zuiderzoet in een Frans havenstadje: een betoverende plek om samen aan het water met vrienden of familie heerlijk te eten en drinken. Gasten kunnen hier bijkomen in een oase van rust, met zicht op het Eemmeer en dobberende zeilboten, en de drukte van alledag ontvluchten. Ook het oude en het nieuwe smelten er moeiteloos samen. Zo liggen Marina De Eemhof en het dorpje Spakenburg tegenover elkaar, aan weerszijden van het Eemmeer. Spakenburg is een pittoresk vissersdorpje, met een rijke cultuur en geschiedenis die teruggaat tot vroeger tijden, toen de Zuiderzee er nog was. Het authentieke dorpje is een bezoek per boottaxi dan ook meer dan waard. Pal aan de overkant van het water bevindt zich Marina De Eemhof, een mondaine jachthaven omgeven door luxe appartementen en zeiljachten. Gelegen aan Eemmeer is het een ideale uitvalsbasis voor watersportliefhebbers. Zo is er op het water van alles te doen, zoals suppen, zeilen, flyboarden, windsurfen of een heerlijk tochtje met de motorboot. Voor wie wil genieten van een dag de natuur zijn er ook volop mogelijkheden, zoals een wandel- of fietstocht door het Hulkesteinse Bos of een dagje lekker luieren op het nabijgelegen strand. Marina De Eemhof biedt dus voor ieder wat wils als een perfecte dans tussen land en water.

Afbeelding

Bereikbaarheid.
Brasserie Zuiderzoet is vanuit Center Parcs De Eemhof en de omgeving goed bereikbaar met fiets, auto en boot of te voet. Bezoekers - zowel met als zonder verblijf bij De Eemhof - zijn er van harte welkom. ‘Zuiderzoet’ is van woensdag tot en met zondag vanaf 12 uur geopend. Het restaurant biedt plaats aan 175 gasten. Meer informatie is te vinden op de website van Zuiderzoet.

Over Center Parcs Europe.
Center Parcs werd in 1968 opgericht in Nederland en blijft een uniek concept in Europa. Momenteel heeft Center Parcs 27 parken: 5 in België, 7 in Frankrijk, 9 in Nederland en 6 in Duitsland. Center Parcs richt zich op de verbinding van mensen met elkaar en de natuur. Het merk streeft ernaar om gasten, hetzij families, vrienden of andere sociale groepen, in een natuurlijke omgeving mooie herinneringen met elkaar te laten creëren. Met een moderne setting, een ruim scala aan ervaringen en activiteiten, en een sterke focus op duurzame en lokale initiatieven, verwelkomt Center Parcs iedereen om buitengewone ervaringen te verzamelen. Center Parcs werkt elke dag aan een steeds persoonlijker, vlotter, en hoogwaardiger verblijf voor haar vakantiegangers.

EINDE PERSBERICHT
Gebruikersavatar
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder
Berichten: 12863
Lid geworden op: 04 jul 2019, 23:10

Re: [Center Parcs] Persberichten

Bericht door Mariëtte »

Afbeelding

-PERSBERICHT-

Center Tree Festival’ brengt Center Parcs-beleving naar hart van Europese steden.

Afbeelding

Breda, 7 juni 2024 - Voor iedereen die verlangt naar een heerlijke zomer vol ontspanning in het gezelschap van vrienden, geliefden en familie biedt het ‘Center Tree Festival’ van Center Parcs volop inspiratie. Onder de noemer ‘Vier het leven, de natuur en creëer unieke herinneringen’ reist dit festival de komende weken door Frankrijk, Duitsland, België en Nederland en doet het event van vrijdag 14 tot en met zondag 16 juni het Kasteelplein in Breda aan. Drie dagen lang wordt het stadshart omgetoverd tot een bruisende plek. Bezoekers kunnen er volop genieten van een programma boordevol outdoor games, workshops en allerlei leuke activiteiten, die zich allemaal afspelen rond de 'Tree of Life'. Tijdens het Center Tree Festival kun je samen onvergetelijke herinneringen maken en Center Parcs op een bijzondere manier te ervaren.

Tree of Life.
Afbeelding

Human Nature, de nieuwe merkpositionering.
In 2023 heeft Center Parcs haar nieuwe merkpositionering, Human Nature, in combinatie met een totaal nieuwe visuele identiteit gelanceerd. Center Parcs gelooft in de verbinding tussen mens en natuur en brengt beide dichter bij elkaar. Omdat de wereld onderhevig is aan verandering, verandert Center Parcs mee. Het merk blijft vernieuwend en uitdagend, door middel van park refurbishments, nieuwe belevingen en premiumisering. Het integreren van de omgeving en het verbinden met de natuur staat daarbij centraal. Center Parcs nodigt naast gezinnen ook vrienden of collega's uit om samen herinneringen te maken en momenten te delen bij Center Parcs.

Verbinding met elkaar en de natuur.
Bij Center Parcs draait alles om verbinding, met elkaar en de natuur, door bijzondere ervaringen op te doen die je voor altijd bijblijven. Om dat gevoel dichterbij te brengen, bieden we tijdens het Center Tree Festival jong en oud de mogelijkheid om samen te komen en onvergetelijke herinneringen te creëren”, vertelt Andres de Neira, Marketing Director Center Parcs Europe. “In het stadshart van Breda laten we bezoekers drie dagen lang dat typische Center Parcs- gevoel in een ongebruikelijke omgeving ervaren. Zo hebben we middenin in de stad een natuurlijke oase gecreëerd waar je in contact kunt komen met jezelf, anderen en een stukje natuur.

De plek waar nieuwe herinneringen geboren worden.
Tijdens het Center Tree Festival staat alles dan ook in het teken van mens en natuur. Zo kun je je deelnemen aan creatieve workshops of samen met vrienden en familie XXL-spelletjes spelen, bijvoorbeeld door je sportieve krachten te meten aan een gigantische voetbaltafel of tijdens een spelletje jeu des boules, Mölkky, Vier op een Rij of pingpong. Ook kun je je steentje bijdragen aan een Mega Fresco en samen met andere bezoekers een levensgrote muurschildering maken. Of je nu deelneemt aan workshops in de buitenlucht of geniet van een heerlijke snack uit één van de foodtrucks: het Center Tree Festival is de plek waar nieuwe herinneringen geboren worden.

Nieuwe herinneringen worden geboren.
Afbeelding
Zomers programma in het hart van Breda.
In Breda is het Kasteelplein het kloppende hart van het Center Tree Festival. Bezoekers kunnen meedoen aan een zomers programma met outdoor games en DIY-workshops. Zo kun je tijdens de workshop Keramiek Schilderen je eigen mok ontwerpen of tijdens de Upcycling Workshop in de wereld van Fashion Upcycling duiken. Ook kun je tijdens de Droogbloemen Workshop een prachtig boeket van duurzame droogbloemen samenstellen. Bij Smoothify maak je een heerlijke smoothie door te fietsen en bij de Poem Booth kun je met je vrienden of familie een foto maken en met AI een gedicht genereren dat helemaal bij jullie past. Echte fijnproevers kunnen genieten van een artistieke show en verrassende smaken proeven die zijn gemaakt door een Food Kunstenaar. En wie goed voor de dag wil komen, kan zichzelf ‘festivalproof’ laten maken met natuurlijke make-up en tijdelijke tattoos.

Zomers programma.
Afbeelding

Drie dagen vol plezier en ontspanning.
Op vrijdag 14 juni is het festival tussen 10 en 20 uur geopend. Samen met je collega’s kun je dan genieten van lekkere muziek tijdens een After Work-borrel met DJ. Op zaterdag 15 juni en zondag 16 juni is het Center Tree Festival tussen 10 en 18 uur geopend. De toegang tot het Center Tree Festival is gratis.

Europese Tour.
Afgelopen weekend was het tijd voor het Center Tree Festival in Parijs en aankomend weekend staat Keulen op de planning. Het Center Tree Festival in Breda is de derde editie en vindt plaats van 14 t/m 16 juni 2024. Het festival sluit af in Antwerpen, tijdens het weekend van 21 tot en met 23 juni 2024.

Over Center Parcs Europe.
Center Parcs werd in 1968 opgericht in Nederland en blijft een uniek concept in Europa. Momenteel heeft Center Parcs 27 parken: 5 in België, 7 in Frankrijk, 9 in Nederland en 6 in Duitsland. Center Parcs richt zich op de verbinding van mensen met elkaar en de natuur. Het merk streeft ernaar om gasten, hetzij families, vrienden of andere sociale groepen, in een natuurlijke omgeving mooie herinneringen met elkaar te laten creëren. Met een moderne setting, een ruim scala aan ervaringen en activiteiten, en een sterke focus op duurzame en lokale initiatieven, verwelkomt Center Parcs iedereen om buitengewone ervaringen te verzamelen. Center Parcs werkt elke dag aan een steeds persoonlijker, vlotter, en hoogwaardiger verblijf voor haar vakantiegangers.

EINDE PERSBERICHT
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”