Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Kort nieuws

Voor alle algemene Center Parcs informatie
markieanta

Re: [Center Parcs] Kort nieuws

Bericht door markieanta »

Mooie locatie aan de Oostzee, compleet met krijtrotsen en dergelijke geloof ik.
Maar ook meteen zonde dat ze dit met een stuk erfgoed vanuit de tweede wereldoorlog gaan doen helaas.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Tom... schreef: 11 nov 2020, 17:30 Oh wat gaaf, nog een nieuw project in Duitsland!

Ik ben heel benieuwd of dit park op één van de andere parken in Duitsland gaat lijken qua cottages en faciliteiten of dat ze er in Duitsland echt voor kiezen om de lijn "elk park is anders" door te zetten!

Hoi Tom...,

Als ik het goed heb vertaald ;) : Vakantiepark Center Parcs in Pütnitz biedt reizigers een breed scala aan ecologisch duurzame opties. Zoals in elk Center Parcs Park komt er ook een Aqua Mundo, het subtropisch zwemparadijs, en een overdekte centrale ruimte, de Market Dome, met restaurants, café en showpodium. De Action Factory is geïntegreerd in de Market Dome met een gevarieerd aanbod aan activiteiten zoals een klimparadijs, bowling en speelwerelden. Verder is er een fietscentrum voor bijvoorbeeld het huren van fietsen, e-bikes en e-cars, evenals diverse buitenruimtes met speeltuinen, minigolf en sportvelden. Het autovrije vakantiepark ligt midden in de natuur en wordt doorkruist door wandel- en fietspaden.

Center Parcs blijft uitbreiden: Vakantiepark in Mecklenburg-Vorpommern gepland.

Het persbericht:

Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Groupe Pierre & Vacances - Center Parcs staat op de reisbeurs in Shanghai.

Tot nu toe staan er 2 nieuw te bouwen parken gepland in China.

Afbeelding

Afbeelding

Bron: D.Delopoulos.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

AANKONDIGING VAN CENTER PARCS VAN DE BOUW VAN EEN NIEUW VAKANTIEPARK IN MECKLENBURG-VORPOMMERN

24-11-2020

Bericht van Center Parcs op Linkedin:

Ondanks de huidige covid maatregelen gaan wij door met vernieuwen. We kijken verder in de toekomst en werken aan
grote projecten. Vandaag presenteren wij jullie groot nieuws: in Mecklenburg-Vorpommern wordt in 2024 een nieuw
Duits Center Parcs vakantiepark gebouwd direct aan de prachtige kust van de Oostzee! In de komende jaren zullen in
totaal 600 vakantiewoningen en appartementen worden gebouwd op een oppervlakte van 120 hectare. Het nieuwe
vakantiepark zal op het schiereiland Pütnitz liggen en het hele jaar door een bestemming zijn voor onze gasten.

We kijken ernaar uit om jullie op de hoogte te houden van dit nieuwe Duitse park!

Afbeelding
Ralf

Bericht door Ralf »

Voor wie interesse heeft in de cijfers van Pierre & Vacances-Center Parcs kan op deze link klikken.

PS: het is wel in het Engels.

https://www.businesswire.com/news/home/ ... 20-Results
Voor een overzicht met alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.vakantieaanbeveling.nl
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

STOELENDANS IN MANAGEMENT VAN CENTER PARCS

Center Parcs wijzigt zijn managementteam in België. Frank van Ouytsel zal doorschuiven als General Manager voor het nieuwe Terhills Resort in Dilsen-Stokkem. Zijn plaats in De Vossemeren wordt ingenomen door Jos Kruiter, die overkomt van Erperheide. Daar zal de geboren Perenaar Jean Jonkers (foto) de leiding in handen nemen. De vorige functie van Jonkers bij Sunparks Kempense Meren wordt dan weer ingevuld door Johan Revets, tot op heden Deputy General Manager van De Vossemeren.

Alle heren rapporteren rechtstreeks aan Maarten Timp, die de nieuwe Country Operations Director voor België wordt. Hij is al 21 jaar bij Center Parcs, waarin hij onder meer General Manager was van Erperheide en Vossemeren. De nummer 1 in België is Erwin Dezeure, die de titel draagt
van Managing Director België en ook deel uitmaakt van de Raad van Bestuur van Center Parcs Europe.

Jean Jonkers, de nieuwe General Manager van Center Parcs Erperheide.
Afbeelding

Bron: Made in be.
Tom...

Bericht door Tom... »

Dank je, interessante info vind ik dat.

Wat grappig dat ze zo'n "stoelendans" doen met hun managers.
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Tom... schreef: 29 nov 2020, 14:01 Dank je, interessante info vind ik dat.

Wat grappig dat ze zo'n "stoelendans" doen met hun managers.
Dat gebeurd eigenlijk bij elk gerenomeerd bedrijf met meerdere vestigingen op deze manier. Als je goed kijkt zie je dat het bij deze schuif voor iedereen een promotie is.
Tom...

Bericht door Tom... »

Ralf schreef: 27 nov 2020, 13:01 Voor wie interesse heeft in de cijfers van Pierre & Vacances-Center Parcs kan op deze link klikken.

PS: het is wel in het Engels.

https://www.businesswire.com/news/home/ ... 20-Results
Ook leuk, dank je wel! Is altijd veel info en je moet maar net het leuke en interessante eruit halen, maar misschien zet ik me er eens toe ;)
Bedankt voor het delen in ieder geval!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

CENTER PARCS HET HEIJDERBOS VOORZIET 800 COTTAGES VAN KERSTBOOM

07-12-2020

Center Parcs Het Heijderbos heeft in iedere cottage een kerstboom laten plaatsen. Om deze klus te klaren zijn 800 kerstbomen naar het park in Heijen gebracht.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Bij de kerstboom zit een doos met kerstversieringen erin.
Afbeelding

Zelf de kerstboom versieren met het bijgeleverde kerstboom versieringspakket.
Afbeelding

Afbeelding

Bron: ad.nl
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat vreselijk! Hahaha! Wil je kerst lekker ontvluchten, staat in je cottage ineens een kerstboom 😁

Grapje! Dat zullen heel veel mensen wel leuk vinden 😊
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hahaha :lol: !

Maar die Center Parcs kerstbal zou ik toch wel heel graag willen kopen, zou ook een leuke aanvulling zijn op m'n Center Parcs spulletjes.
B767-300ER

Daarover gesproken, bestaat er ergens een plek waar je CP spullen kan kopen (en verkopen)?
Valk hotels heeft dat bv wel.

Zelf bezit ik nog bijvoorbeeld ook nig iets van 15 doosjes met VIP zeepjes die ik graag een ander blij mee maak
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Tom... schreef: 07 dec 2020, 22:40 Wat vreselijk! Hahaha! Wil je kerst lekker ontvluchten, staat in je cottage ineens een kerstboom 😁

Grapje! Dat zullen heel veel mensen wel leuk vinden 😊
Behalve voor diegene die een allergie of astma hebben
Maar zeker een mooi gebaar!
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef: 08 dec 2020, 08:53 Daarover gesproken, bestaat er ergens een plek waar je CP spullen kan kopen (en verkopen)?
Valk hotels heeft dat bv wel.

Hoi Niels,

Helaas is er geen website waar je Center Parcs spulletjes kan kopen en verkopen. Wat er is is alleen verkrijgbaar op de
parken. Ik wilde heel graag de mondmaskers van Orry & Friends kopen en toen ik pas geleden op De Eemhof was ernaar
gevraag want ik zag ze niet liggen in het winkeltje. De aardige medewerkster ging het gelijk voor me navragen, maar
helaas, die zijn niet te koop, die zijn speciaal en alleen voor de Orry & Friends character.

B767-300ER schreef: 08 dec 2020, 08:53 Zelf bezit ik nog bijvoorbeeld ook nig iets van 15 doosjes met VIP zeepjes die ik graag een ander blij mee maak

Bedoel je die doosjes die in een VIP cottage klaarliggen, van die flesjes met shampoo, douchegel enz?
B767-300ER

Ja die bedoel ik
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Ik wil die Center Parcs kerstbal graag hebben!!!!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef: 08 dec 2020, 08:53 Zelf bezit ik nog bijvoorbeeld ook nig iets van 15 doosjes met VIP zeepjes die ik graag een ander blij mee maak

Dit is wel enorm off-topic maar ik heb hier toch eens over zitten denken, zelf heb ik heel veel van die doosjes
met douchegel, shampoo enz. die altijd standaard in een VIP cottage of hotelkamer bijgeleverd zijn. Ikzelf
maak dat nooit op maar nam de doosjes wel altijd mee naar huis met als resultaat dat ik nu zowat een kast
vol ervan heb. En wat doe ik ermee, helemaal niks maar wegooien kan ik niet over m'n hart verkrijgen. De
laatste tijd laat ik de ongebruikte doosjes in de cottage staan in de hoop dat het niet weggegooid wordt en
gebruikt kan worden door de volgende gasten. Ik vermoed dat er meer mensen zijn met een collectie van die
doosjes.

Toen dacht ik bij mezelf, waarom niet ter vervanging van die doosjes dispensers ophangen in de badkamer zoals
in de hotelkamers op Bispinger Heide.

Afbeelding

Afbeelding

Deze vond ik trouwens veel leuker met een flesje badzout erbij en in een etuitje die je ook voor iets anders kon gebruiken als de
flesjes op waren.

Afbeelding

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Dat is écht geen slecht idee! Dat zie je ook steeds meer in hotelkamers en als ze met een luxe merk samen kunnen werken, bijvoorbeeld Rituals ofzo, dan staat dat ook nog eens extra chique 😊
Goed voor het milieu, goed voor de bezoekers. Maarja, dan moet de poetsploeg wél elke keer die dispensers controleren en bijvullen, dan is zo’n pakket klaarleggen eenvoudiger en waarschijnlijk goedkoper en minder “oh nee, de fles is leeg” - gevoelig 😂
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Wij gebruiken de mini flesjes altijd voor als we een motor kampeer weekend hebben echt ideaal. En omdat mijn man afgelopen jaar voor zijn werk bij van de valk en corendon heeft moeten slapen hebben we weer een voorraad.

Maar voor degenen die er veel heeft en er niets mee doet pak ze leuk in met doorzichtige folie en breng die pakketjes naar de voedselbank, zijn leuke kerstkadootjes dan.

Groetjes Sandra
B767-300ER

Ik nam ze altijd mee met 2/3 daagse vliegreizen. Kon dam gewoon in de handbagage ondat het minder dan 100ml was. Echter nu al anderhalf jaar niet gevlogen dus de voorraad loopt op. Ondertussen al iemand gevonden die ze wil hebben. Top
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

dylan2001 schreef: 09 dec 2020, 23:03 Maar voor degenen die er veel heeft en er niets mee doet pak ze leuk in met doorzichtige folie en breng die pakketjes naar de voedselbank, zijn leuke kerstkadootjes dan.

Groetjes Sandra

Hoi Sandra,

Wat een goed idee, dank je wel voor de tip :D .

B767-300ER schreef: 10 dec 2020, 07:20 Ik nam ze altijd mee met 2/3 daagse vliegreizen. Kon dam gewoon in de handbagage ondat het minder dan 100ml was. Echter nu al anderhalf jaar niet gevlogen dus de voorraad loopt op. Ondertussen al iemand gevonden die ze wil hebben. Top

Gewoon stom dat ik daar blijkbaar ook niet aan heb gedacht, man en zoon vliegen ook weleens voor maar een dag of 2 dagen en ik koop dan altijd van die mini flesjes schampoo, douchegel, scheerschuim voor in de rugzak bij de handbagage, maar die flesjes van Center Parcs kunnen dan ook heel goed want daar zit minder dan 100ml in wat dus mee mag met de handbagage.

Fijn dat je iemand hebt gevonden die ze wil hebben!
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

OPENING RESORT TERHILLS VOOR GASTEN OP MAANDAG 14 JUNI 2021

Terhills Resort opent de deuren voor de gasten op 14 juni 2021 en is vanaf vandaag (11-12-2020) te boeken.

PERSBERICHT
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE NEDERLANDSE CENTER PARCS PARKEN BLIJVEN OPEN

UPDATE 15-12-2020
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

QR-CODE SCANNEN RESTAURANTS DUITSE CENTER PARCS PARKEN

Areas (horeca) introduceert de QR-code registratie waarbij de Center Parcs gasten in Duitsland
zich nu eenvoudig kunnen inschrijven via de QR-codes van de restaurants, zodra de Duitse Center
Parcs parken en restaurants weer open mogen.

Hoe werkt het?
Scan de QR-code met je smartphone, registreer je, bekijk het menu digitaal en bestel.

Afbeelding

Bron: Areas.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

NIEUW CONCEPT CENTER PARCS BUSINESS SOLUTIONS

NIET VERGADEREN IN HET BUSINESS CENTER MAAR IN EEN COTTAGE

Omdat het verwelkomen van grotere groepen op dit moment door de coronamaatregelen niet is toegestaan heeft
dat ook zijn weerslag op Center Parcs Business Solutions. Zij kunnen geen grote groepen ontvangen in het Business
Center.

Kleiner denken.
Daarom hebben ze er met een positieve houding naar gekeken en zijn ze teruggegaan naar de basis. Wat mogen ze nog
wel? Ze kwam tot de conclusie dat ze ‘kleiner’ moesten denken en niet te veel moeten afwijken van het succesvolle
Center Parcs concept, waarbij families écht even samen zijn in hun cottages en weer nader tot elkaar komen.”

Nieuwe concept.
Met de slogan ‘Van vergadering in je eigen ‘villa’ tot een heerlijke wandel bila’ lanceert Eelco van Schellebeek van
Center Parcs Business Solutions een nieuw concept. Kijkend naar het maximum toegestane aantal van een gezelschap
dat vanuit het RIVM op 4 personen is gesteld, introduceert het team het volgende concept:

Een vergadercottage(s) van 09:00 tot 18:00 uur voor 4 personen, waarbinnen de veilige 1.5 meter gewaarborgd is.
Een boodschappenpakket voor de gehele dag.
Benodigde vergaderfaciliteiten bestaande uit: tafelflipover en Wifi connectie.
Gratis parkeren.
Natuur (bos, strand) ‘in de achtertuin’ voor een heerlijke wandel bila.

Vergaderen in een cottage.
Afbeelding

Bron: Meetingplatform.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Center Parcs komt vanaf vandaag, 08-01-2021, met de merkcampagne ‘Vlakbij en toch even helemaal weg’.
Te zien op tv en online in Nederland en België.

PERSBERICHT
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

DE PLANNEN VAN CENTER PARCS NU & IN DE TOEKOMST

Je leest er HIER alles over.

Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Wat een gaaf overzicht!!!

Super dat Pütnitz en Denemarken er al op staan.

4 nieuwe bijzondere accommodaties, dat is leuk.

En ook 2 waterspeeltuinen erbij in de AM. Eentje komt in Erperheide en de andere dan in MD of HH?

Nu zeggen ze 2 wildwaterbanen: ZV en HA. 3 nieuwe glijbanen: HS, EH, maar waar is die 3e?

Straks nog 5 nieuwe glijbanen erbij: HB, KV x2, dan zijn er nog 2 "onbeslist"?

En Park Eifel staat bij "nog te vernieuwen", dat vind ik ook super!

Ik ben benieuwd, geweldig deze grootse plannen!
B767-300ER

Is er een mogelijkheid dat dit overzicht in een betere resolutie wordt geplaatst? Ik kan het amper lezen.
Tom...

Bericht door Tom... »

B767-300ER schreef: 20 jan 2021, 17:45 Is er een mogelijkheid dat dit overzicht in een betere resolutie wordt geplaatst? Ik kan het amper lezen.
Even opslaan op je computer doet wonderen ;)

Wat me ook opvalt: Sunpark Kempense Meren wordt dus blijkbaar toch geen CP park?!
B767-300ER

Dat laatste was toch al bekend?
EBFS

Bericht door EBFS »

Zeer interessante afbeelding! Zo'n infographic maakt alles ineens een stuk duidelijker. Wel een foutje: In de eerste kolom moet dit volgens mij 25 parken zijn. Dus in 2021 Terhills erbij en in 2022 Les Landes de Gascogne maakt 27. Als ik goed tel tenminste...

Tom... schreef: 20 jan 2021, 17:48 Sunpark Kempense Meren wordt dus blijkbaar toch geen CP park?!
Ik denk dat dit vooral de plannen op korte termijn zijn (behalve dan het park in DK en Pütnitz). Ik zou het nog niet helemaal uitsluiten. Zolang we niets horen over de toekomst van de twee Sunparksen denk ik dat het nog mogelijk is. Als ze het zouden verkopen krijgen ze een concurrent vlak voor hun deur. Daar zal P&V ook niet voor staan te springen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef: 20 jan 2021, 17:45 Is er een mogelijkheid dat dit overzicht in een betere resolutie wordt geplaatst? Ik kan het amper lezen.

Hoi Niels,

Ik heb die infographic zo opgestuurd gekregen van Center Parcs, geen idee hoe ik die dan in een hogere resolutie kan krijgen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EBFS schreef: 20 jan 2021, 18:48 Zeer interessante afbeelding! Zo'n infographic maakt alles ineens een stuk duidelijker. Wel een foutje: In de eerste kolom moet dit volgens mij 25 parken zijn. Dus in 2021 Terhills erbij en in 2022 Les Landes de Gascogne maakt 27. Als ik goed tel tenminste...

In het persbericht zelf staat ook een foutje: Daarnaast is Center Parcs halverwege met de innovatie van Erperheide, in 1983 het eerste Center Parcs park in België.

Dit moet 1981 zijn, blijkbaar weten ze bij Center Parcs zelf niet wanneer Erperheide is geopend ;) :lol: .

Met dank aan forumlid marcozandstra die me erop wees dat de openingsdatum van 1983 niet correct is en 1981 moet zijn.
Plaats reactie