Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] Hond mee op vakantie - Tips & Info
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Re: [Center Parcs] Hond mee op vakantie - Tips & Info
Limburgse Peel.
Wil je met je hond op vakantie bij Center Parcs?
Dan ben je bij Limburgse Peel op het juiste park!
Bij Limburgse Peel hebben honden de volgende privileges:
-Welkom in de Market Dome, neem gerust plaats in het Grand Café.
-Zwemmen in het meer, in het daarvoor aangewezen gedeelte.
-Speciaal afgezet losloop grasveld met een hondenparcours.
-Hondentoiletten, verspreid over het park hangen poepzakjes.
Bron: Limburgse Peel.
Wil je met je hond op vakantie bij Center Parcs?
Dan ben je bij Limburgse Peel op het juiste park!
Bij Limburgse Peel hebben honden de volgende privileges:
-Welkom in de Market Dome, neem gerust plaats in het Grand Café.
-Zwemmen in het meer, in het daarvoor aangewezen gedeelte.
-Speciaal afgezet losloop grasveld met een hondenparcours.
-Hondentoiletten, verspreid over het park hangen poepzakjes.
Bron: Limburgse Peel.
- markieanta
- Moderator
Ik heb nou echt nog nooit een hond wat zien doen op een hondentoilet.
- simon
Heel leuk dit! Ik krijg toch wel steeds meer de indruk dat ze hier meelezen
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Ona1991
- Contacteer:
De nieuwe hondencottages bij Meerdal lijken ons ook echt helemaal geweldig! Als ze deze op Limburgse peel neerpoten dan gaan wij nergens anders meer denk ik haha. Hond mee naar het grand café en een omheind tuintje, dat zou ideaal zijn!
Ik weet alvast waar wij zomer 2024 naartoe gaan, of ze moeten tegen dan op Erperheide ook hondencottages hebben (want dat blijft toch ons favoriete parkje).
Ik vind het wel top dat ze meer en meer dog friendly worden!
Ik weet alvast waar wij zomer 2024 naartoe gaan, of ze moeten tegen dan op Erperheide ook hondencottages hebben (want dat blijft toch ons favoriete parkje).
Ik vind het wel top dat ze meer en meer dog friendly worden!
- Keiko
Ik denk aan een tuigje waar het voor honden is toegestaan, zo niet dan lijkt het me geen probleem om de kat mee te nemen in de kattenrugtas.myrtheminicooper schreef: ↑05 apr 2023, 20:57 Wij nemen altijd onze kat mee op vakantie, zo ook de komende vakantie naar Allgäu (best spannend want lange autorit voor het eerst met hem erbij). Nooit een probleem in de huisjes. Maar zou een kat ook mee mogen, in een speciale kattenrugtas bv of een tuigje?
EP '05
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
- Rob
Iemand wel eens onder de bedden gekeken op welk park dan ooit? Of in die hoekjes waar je wat lastiger bijkomt? Geloof er helemaal niets van dat er extra schoon gemaakt wordt als je meld dat je een hond bij hebt. De gewone schoonmaak lijkt al nergens op.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hond mee op vakantie.
Een aantal tips vanuit onze Faceboekgroep.
Wij hebben laatst een gewoon premium huisje geboekt en onze stake-out pen meegenomen. Gaat prima. Huisje naast uitgang bij het bos...... Perfect.
Dit is ook een optie! 25 mtr nylon schaap afrastering! Inclusief pennen. De lampjes voor de gezelligheid.
Een aantal tips vanuit onze Faceboekgroep.
Wij hebben laatst een gewoon premium huisje geboekt en onze stake-out pen meegenomen. Gaat prima. Huisje naast uitgang bij het bos...... Perfect.
Dit is ook een optie! 25 mtr nylon schaap afrastering! Inclusief pennen. De lampjes voor de gezelligheid.
- Keiko
De afrastering is leuk als je een vrijstaande cottage hebt. Maar bij een geschakelde cottage is dat niet ideaal. Heb daar wel een naast gezeten en dan voelt het alsof er een deel van je terras wordt ingenomen. Het lijkt een beetje op wat de hondencottages nu zijn. Het ziet er niet uit.
Overigens vindt ik het wel vele malen beter dan loslopende honden.
Overigens vindt ik het wel vele malen beter dan loslopende honden.
EP '05
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
- Jolandake1969
ja,ik heb wel eens onder de bedden gekeken.
ze krijgen wat extra tijd maar je hebt ook ranzige mensen die de natte hond of gewoon een hond die erg verhaard zonder deken of iets op de bank/bed laten liggen,ook niet netjes.of eten nog in de pannen,of vaatwasmachine met etensresten achterlaten,bedden niet afgehaald enz enz
Ik heb genoeg meegemaakt in die schoonmaak.
Je krijgt te weinig tijd,dat is het hem,en daarom ben ik ook gestopt met cottages poetsen zowel op cp als landal.
Met vriendelijke groet, Jolanda
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Camping Port Zélande.
Honden.
Honden zijn op de camping (tegen betaling) van harte welkom. Er mogen maximaal 2
honden per plaats. De Schuilhoek, het Windgat en de Eikenlaan zijn hond-vrije velden.
Op alle andere velden zijn honden welkom. Gelieve bij de boeking aan te geven of je
een hond mee op vakantie neemt dan kunnen ze hier direct rekening mee houden.
Luchtopname Camping Port Zélande.
Honden.
Honden zijn op de camping (tegen betaling) van harte welkom. Er mogen maximaal 2
honden per plaats. De Schuilhoek, het Windgat en de Eikenlaan zijn hond-vrije velden.
Op alle andere velden zijn honden welkom. Gelieve bij de boeking aan te geven of je
een hond mee op vakantie neemt dan kunnen ze hier direct rekening mee houden.
Luchtopname Camping Port Zélande.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Vakantie met een hond duurder geworden.
Vanavond, 17-07-2023, op NPO 1 een uitzending van de vakantieman aandacht aan het feit dat de prijzen voor een vakantie met een hond
zo zijn gestegen.
Vanavond, 17-07-2023, op NPO 1 een uitzending van de vakantieman aandacht aan het feit dat de prijzen voor een vakantie met een hond
zo zijn gestegen.
- An123
We zijn verschillende keren gaan eten buiten het park en de hond mocht overal mee binnen. Op de Eemhof zelf enkel op de terrassen, maar bij de Marina kan je ook bij regenweer onder de grote overkapping eten.An123 schreef: ↑08 apr 2023, 08:14 Ik wist niet dat het in NL niet de gewoonte is dat honden mee op restaurant gaan. Aan de Zeeuwse of Zuid-Hollandse kust hebben ze er nog nooit een probleem van gemaakt. Is dat dan vooral buiten de toeristische gebieden?
We gaan deze zomer naar de Eemhof en hopen op mooi weer zodat we buiten kunnen eten.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Bedankt voor de terugkoppeling An123.
- zoeperzazke
Is er ook iemand die weet waarom honden niet meemogen naar de vip-huisjes op Bispinger heide? Ik vind het zo balen, ik wil graag weer naar dit park maar ik vind het belangrijker dat de hondjes meegaan op vakantie... Het is zo raar dat het op alle parken mag behalve deze
Saskia | 09ERP | 10MRD+BISP | 11HEIJ+MRD+HSAU+HUT | 12VOS+EIF+TRF | 13KEM | 14MRD+HUT+HEIJ | 15KEM | 16ERP | 17BISP+ZV+MRD | 18PZ+ARD | 19HEIJ+KEM | 20HUT+ALLG+HSAU | 21HEIJ | 22MRD+HSAU | 23ERP+KEM | 24ZV+TRF+EIF | 25HUT+HAAN+VOS
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Ik zou dat ook wel eens willen weten, geen idee wat de rede is dat huisdieren niet in de VIP cottage mogen op Bispinger Heide en op andere parken wel.
Is een ander type cottage op Bispinger Heide geen optie?
Is een ander type cottage op Bispinger Heide geen optie?
- zoeperzazke
Ja ik zit ook wel naar de eden premium te kijken... Is pas voor eind september volgend jaar dus moet nog even wachten met boeken. Maar het comfort van een vip vind ik toch prettiger, zeker qua badkamer..
Voor aankomende zomer heb ik nog een boeking staan en 1 huisdier opgegeven. Inmiddels heb ik 2 hondjes, Maltezers, die niet verharen, ik heb er geen extra troep in huis van... Zolang het werkt hou ik het bij het opgeven van 1 hond, ik vind dat extra bedrag echt belachelijk, genoeg mensen zonder huisdieren die hun cottage veel smeriger achterlaten dan wij...
Voor aankomende zomer heb ik nog een boeking staan en 1 huisdier opgegeven. Inmiddels heb ik 2 hondjes, Maltezers, die niet verharen, ik heb er geen extra troep in huis van... Zolang het werkt hou ik het bij het opgeven van 1 hond, ik vind dat extra bedrag echt belachelijk, genoeg mensen zonder huisdieren die hun cottage veel smeriger achterlaten dan wij...
Saskia | 09ERP | 10MRD+BISP | 11HEIJ+MRD+HSAU+HUT | 12VOS+EIF+TRF | 13KEM | 14MRD+HUT+HEIJ | 15KEM | 16ERP | 17BISP+ZV+MRD | 18PZ+ARD | 19HEIJ+KEM | 20HUT+ALLG+HSAU | 21HEIJ | 22MRD+HSAU | 23ERP+KEM | 24ZV+TRF+EIF | 25HUT+HAAN+VOS
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Honden Welkomstpakket.
Inhoud: Grondpin en lijn, hondensnoepjes, tekenpen en poepzakjes.
Inhoud: Grondpin en lijn, hondensnoepjes, tekenpen en poepzakjes.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De Vossemeren.
Informatie over een verblijf met een hond(en).
September 2023.
Met dank aan forumlid Dylan2001 voor de foto's.
Informatie over een verblijf met een hond(en).
September 2023.
Met dank aan forumlid Dylan2001 voor de foto's.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
De I-Bench op De Kempervennen is er niet meer.
De I-Bench voor de ingang van de Market Dome is er niet meer.
Foto 12 december 2022, toen stond de I-Bench er nog.
Foto 13 oktober 2023, de I-Bench is weg.
De I-Bench voor de ingang van de Market Dome is er niet meer.
Foto 12 december 2022, toen stond de I-Bench er nog.
Foto 13 oktober 2023, de I-Bench is weg.
- Snakedockter
Heel goed dat deze weg is wat mij betreft. Zielig om je hond daarbinnen te stoppen.
- Ona1991
- Contacteer:
Volledig akkoord, vond het ook maar heel zielig. Ofwel hond lekker mee op wandeling, en voor de momenten dat wij gaan zwemmen mag die gewoon lekker in de cottage blijven met een lekker kauwbeentje en zijn eigen kussen en dekentje.
De onze hoeft niet in de bench (maakt niks stuk), maar als je een sloper hebt dan lijkt een bench van thuis meenemen me toch echt veel diervriendelijker dan zo'n vreemde plek die voor hem gek ruikt en aanvoelt...
De onze hoeft niet in de bench (maakt niks stuk), maar als je een sloper hebt dan lijkt een bench van thuis meenemen me toch echt veel diervriendelijker dan zo'n vreemde plek die voor hem gek ruikt en aanvoelt...
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Lorenzo34 schreef: ↑17 okt 2023, 21:39 Het lukt niet om met 2 honden te boeken hier. Dit terwijl wij al meer dan 20 boekingen met 2 honden hebben bij Centerparcs. Kan alleen maar 1 hond toevoegen. Vandaar dat ik me afvroeg waarom dit is en wat de ervaringen zijn. Want op de site zie ik verder geen beperking. Alleen vip is uitgesloten.
Ik heb het nagevraagd. Het waarom antwoord heb ik helaas niet gekregen terwijl ik er juist expliciet naar vroeg.
Mij is verteld dat als je een hond wilt meenemen naar een VIP cottage je het park moet contacteren dan zetten
zij er een hond bij.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hond en voordeur.
Toen wij aankwamen in onze cottage viel de behoorlijke beschadiging aan de deurpost bij de voordeur op.
Verder een tip top cottage alleen dat konden we niet verklaren, wat zou daar toch zijn gebeurd?
Komt er een dame van de housekeeping langs met de vraag of alles naar wens is. Jazeker, maar die beschadiging
van de deurpost is wel jammer. Toen vertelde ze dat dit is veroorzaakt door een hond. Die heeft geprobeerd om
de deur open te krijgen en dat is de hond uiteindelijk gelukt en is ontsnapt .
Toen wij aankwamen in onze cottage viel de behoorlijke beschadiging aan de deurpost bij de voordeur op.
Verder een tip top cottage alleen dat konden we niet verklaren, wat zou daar toch zijn gebeurd?
Komt er een dame van de housekeeping langs met de vraag of alles naar wens is. Jazeker, maar die beschadiging
van de deurpost is wel jammer. Toen vertelde ze dat dit is veroorzaakt door een hond. Die heeft geprobeerd om
de deur open te krijgen en dat is de hond uiteindelijk gelukt en is ontsnapt .
- pinatorq
Daarom worden de kosten zo duur voor een huisdier
Groeten john
Coming up:
12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen
HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Vennenbos 24
Coming up:
12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen
HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
Les Trois Forêts 24
Vennenbos 24
- Ona1991
- Contacteer:
Oh jeetje! Dat is natuurlijk ook de bedoeling niet!
Als je een hond hebt die durft slopen, dan laat je die toch niet los zonder toezicht in een vakantiehuisje denk ik dan. In zulk geval neem je dan toch de bench mee, of een puppyren zodat je een stukje van het huisje kan afzetten waar hij mag zitten en niks stuk kan maken.
Die van ons sloopt gelukkig nooit. Gaat ook regelmatig mee naar ons tweede verblijf aan de kust en als we dan eventjes zonder hem weg zijn, ligt hij eigenlijk gewoon met zijn poten uiteen op de vloer te slapen. Gaat hooguit is ruiken en luisteren aan de voordeur of we nog niet terug zijn. Nu laten we hem ook wel nooit lang alleen op plekken die niet gewoon thuis zijn, omdat dat voor hem ook wel spannend moet zijn. Aan zee is dat meestal gewoon eventjes om de auto in/uit te laden.
Ik ben benieuwd, onze witte pluizebol mag in juni de eerste keer mee naar Centerparcs Erperheide. Wordt gelijk de eerste Centerparcsvakantie mét hond en mét baby. Hebben al mensen in de omgeving gezegd van waar beginnen jullie toch aan haha.
We hebben een 2p VIP huisje geboekt en bewust zomerperiode genomen zodat hij lekker mee kan terrassen bij het Grand Café, Fuego en Evergreenz.
Als je een hond hebt die durft slopen, dan laat je die toch niet los zonder toezicht in een vakantiehuisje denk ik dan. In zulk geval neem je dan toch de bench mee, of een puppyren zodat je een stukje van het huisje kan afzetten waar hij mag zitten en niks stuk kan maken.
Die van ons sloopt gelukkig nooit. Gaat ook regelmatig mee naar ons tweede verblijf aan de kust en als we dan eventjes zonder hem weg zijn, ligt hij eigenlijk gewoon met zijn poten uiteen op de vloer te slapen. Gaat hooguit is ruiken en luisteren aan de voordeur of we nog niet terug zijn. Nu laten we hem ook wel nooit lang alleen op plekken die niet gewoon thuis zijn, omdat dat voor hem ook wel spannend moet zijn. Aan zee is dat meestal gewoon eventjes om de auto in/uit te laden.
Ik ben benieuwd, onze witte pluizebol mag in juni de eerste keer mee naar Centerparcs Erperheide. Wordt gelijk de eerste Centerparcsvakantie mét hond en mét baby. Hebben al mensen in de omgeving gezegd van waar beginnen jullie toch aan haha.
We hebben een 2p VIP huisje geboekt en bewust zomerperiode genomen zodat hij lekker mee kan terrassen bij het Grand Café, Fuego en Evergreenz.
- simon
Oei, dat is wel heel erg! De onze is gelukkig ook flink en sloopt niets. Ik vind ook dat je dan zeker je bench meeneemt, wat wij standaard doen. Dat is een vertrouwde omgeving voor hem, waar hij zich ook steeds in kan terugtrekken, maar we laten hem ook vaak gewoon los. Dan slaapt hij veel.
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Een eigen omheining maken.
Wat ik wel vaker zie is dat sommige gasten een eigen omheining maken bij het terras zodat de hond niet kan ontsnappen.
Een eigen gemaakte omheining bij het terras.
Wat ik wel vaker zie is dat sommige gasten een eigen omheining maken bij het terras zodat de hond niet kan ontsnappen.
Een eigen gemaakte omheining bij het terras.
- markieanta
- Moderator
Onze hond is maar veertig centimeter groot, maar die springt wel over zo'n omheining heen. Ik ben benieuwd tegen wat soort honden dit helpt.
- AMFVlogs
dit is ook niet bestendig tegen de hond wat wij hadden die liep daar zo doorheen