Welkom op Center Parcs Informatie.
[Center Parcs] Hond mee op vakantie - Tips & Info
- Melissab
Re: [Center Parcs] Hond mee op vakantie - Tips & Info
Ja idd zolang ze maar niet heel de tijd zitten te blaffen.
Dat vind ik zo irritant, meegemaakt op het terras bij de vossemeren allemaal honden die tegen elkaar aan het blaffen waren.
En de baasjes reageerden niet eens, die lijken het wel aandoenlijk te vinden ofzo... heel apart!
- dylan2001
Ik vindt die krijsende kinderen heel irritant, en al die ouders vinden het helemaal goed, place mats kleurplaten potloden vliegen door de lucht .... Zo apart
Mijn hondje blijft in het huisje en mijn kind ( nu 21 ) zat/ zit op een stoel zonder te gillen en krijsen
Mijn hondje blijft in het huisje en mijn kind ( nu 21 ) zat/ zit op een stoel zonder te gillen en krijsen
- markieanta
- Moderator
Onze hond blijft trouwens altijd netjes in het huisje
- NaMiSe
sealynx schreef: 23 mar 2023, 15:39
Wie allergisch is, kiest waarschijnlijk voor een huisdiervrije bungalow, maar ook voor ieder ander blijft het vies om (honden)haren in bed te vinden. En als huisdierbezitter weet ik dat zo'n dier ook in 'heel kort' heel veel haren kan verliezen.
Waar zijn die dan, behalve op Sandur? Naar mijn weten heeft CP geen huisdiervrije of rookvrije huisjes, behalve enkele COPD huisjes. Dat is toch weer een ander kaliber dan allergie, dus die laat ik voor de mensen die echt longaandoeningen hebben.
- Melissab
Ja dat wordt ook steeds erger lijkt het wel, ouders zijn tegenwoordig drukker met de teldylan2001 schreef: 24 mar 2023, 19:34 Ik vindt die krijsende kinderen heel irritant, en al die ouders vinden het helemaal goed, place mats kleurplaten potloden vliegen door de lucht .... Zo apart
- Melissab
NaMiSe schreef: 24 mar 2023, 20:28
Waar zijn die dan, behalve op Sandur? Naar mijn weten heeft CP geen huisdiervrije of rookvrije huisjes, behalve enkele COPD huisjes. Dat is toch weer een ander kaliber dan allergie, dus die laat ik voor de mensen die echt longaandoeningen hebben.
Heeft cp ook niet. Vroeger kon je daar wel voor kiezen idd, maar dat is al een paar jaar niet meer
- SuzieQ
Net zo irritant als alle krijsende kinderen dus met ouders op de tel.Melissab schreef: 24 mar 2023, 19:15
Ja idd zolang ze maar niet heel de tijd zitten te blaffen.
Dat vind ik zo irritant, meegemaakt op het terras bij de vossemeren allemaal honden die tegen elkaar aan het blaffen waren.
En de baasjes reageerden niet eens, die lijken het wel aandoenlijk te vinden ofzo... heel apart!
Ik dacht eigenlijk ook dat alle parken nog allergie huisjes hebben. Is dat alleen Landal nog?
- Melissab
Hahaha ja net zo irritant.
Bij landal kun je wel voor huisdiervrije huisjes kiezen ja ook rookvrije huizen
Bij landal kun je wel voor huisdiervrije huisjes kiezen ja ook rookvrije huizen
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
NaMiSe schreef: 24 mar 2023, 20:28
Hoi NaMiSe,
De VIP cottages op Bispinger Heide zijn huisdiervrij.
- FreMoRoc
Hallo allemaal,
Ik ben meestal een stille meelezer, maar ik vroeg mij af of honden wel mee mogen in de eetgelegenheden (Eemhof) zoals Fuego en evergreenz enzo.
Ik ben meestal een stille meelezer, maar ik vroeg mij af of honden wel mee mogen in de eetgelegenheden (Eemhof) zoals Fuego en evergreenz enzo.
- markieanta
- Moderator
Hoi, de hond is alleen toegestaan op de buitenterrassen. Hoe jammer dat ook is.
- Jolandake1969
vind dat ook meer dan normaal dat honden niet in de restaurants horen.FreMoRoc schreef: 04 apr 2023, 10:20 Hallo allemaal,
Met vriendelijke groet, Jolanda
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
- Fred_45jr
Ok, ik vraag niet om kleine kinderen die los langs de tafels rennen en hysterisch huilen daar heb ik ook niets mee te maken. Een hond kan gemakkelijk aangelijnd mee naar binnen. Het is niet aan een ander om te oordelen over mijn hond. Dan blijf je zelf maar weg.Dave S schreef: 24 mar 2023, 12:58 Ik heb zelf jaren een kleine hond gehad die ook wel eens mee ging naar een bungalowpark maar die bleef altijd in het huisje en ging niet mee naar publieke binnenruimtes. Ik persoonlijk vind dat niet kunnen. Ook al is jou hond lief en aardig je weet niet wat anderen doen. En een hond kan best even alleen zijn. En als hij niet alleen kan zijn (omdat hij blaft of het huisje sloopt) is het misschien een idee om op vakantie te gaan zonder de hond en hem of haar onder te brengen bij familie of vrienden.
Andere mensen zijn daar ook voor hun vakantie en hebben niets met jou hond te maken. Sorry dat ik het zo bot zeg. En de antwoorden die nu komen van ja ik betaal toch extra voor de hond hebben daar niets mee te maken.
Mvg
Dave
Tjee, wat een redeneringen zeg en erg kortzichtig. Laat iedereen toch gewoon genieten van zijn of haar vakantie dat hoef je niet in te vullen. CP maakt wel uit wat de regels zijn, wat jij vind interesseert me eigenlijk helemaal niets. (einde botheid).
- Dave S
Dan denk ik dat je een ander vakantie adres moet zoeken als je met je hond naar een restaurant wil zonder dat er kinderen lopen.
Ja centerparcs maakt de regels en die zijn nu zo dat jou hond niet naar binnen mag en kinderen wel. Denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
Mvg
Dave
Ja centerparcs maakt de regels en die zijn nu zo dat jou hond niet naar binnen mag en kinderen wel. Denk niet dat dit ooit gaat veranderen.
Mvg
Dave
- SuzieQ
Jolandake1969 schreef: 04 apr 2023, 20:07 vind dat ook meer dan normaal dat honden niet in de restaurants horen.
Kom je wel eens in België?
Daar zie je overal honden in restaurants en krijgen ze een bakje water.
- myrtheminicooper
Wij nemen altijd onze kat mee op vakantie, zo ook de komende vakantie naar Allgäu (best spannend want lange autorit voor het eerst met hem erbij). Nooit een probleem in de huisjes. Maar zou een kat ook mee mogen, in een speciale kattenrugtas bv of een tuigje?
2001: Meerdal - 2002: Kempervennen - 2013: Heijderbos - 2014: Kempervennen - 2015: Meerdal - 2016: Erperheide - 2017: Vossemeren - 2021: Limburgse Peel - 2022: Kempervennen - 2023: Allgäu & Eemhof - 2024: Hochsauerland
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Dat is een hele goede vraag waar ik het antwoord niet op weet.
Dat mensen hun kat meenemen zie ik wel vaker voorbijkomen, maar nog nooit
gezien dat iemand een kat meeneemt in de Market Dome. Geen idee of dat is
toegestaan.
Kat in de cottage.
Op Park Allgäu staat bij de ingang van de Market Dome verboden voor honden, maar niet specifiek verboden voor katten.
Dat mensen hun kat meenemen zie ik wel vaker voorbijkomen, maar nog nooit
gezien dat iemand een kat meeneemt in de Market Dome. Geen idee of dat is
toegestaan.
Kat in de cottage.
Op Park Allgäu staat bij de ingang van de Market Dome verboden voor honden, maar niet specifiek verboden voor katten.
- Dave S
Beetje aan het doordraaien nu of niet? Er staat ook een sigaret en geen sigaar of een pijp.
Mvg
Dave
Mvg
Dave
- Melissab
Hahaha ik zal eens kijken of er wat van gezegd wordt als ik al steppend binnenkom met een konijn in mijn handtas terwijl ik een sigaar rook
Even zonder dollen, dat bordje is natuurlijk bedoeld voor alle soorten huisdieren
Even zonder dollen, dat bordje is natuurlijk bedoeld voor alle soorten huisdieren
- myrtheminicooper
Duidelijk! We hebben het ook nog nooit gedaan of geprobeerd hoor om 'm mee te nemen in de Market Dome, het was gewoon een vraag.
Blijft ie gewoon lekker in het huisje als wij naar de Market Dome zijn.
Blijft ie gewoon lekker in het huisje als wij naar de Market Dome zijn.
2001: Meerdal - 2002: Kempervennen - 2013: Heijderbos - 2014: Kempervennen - 2015: Meerdal - 2016: Erperheide - 2017: Vossemeren - 2021: Limburgse Peel - 2022: Kempervennen - 2023: Allgäu & Eemhof - 2024: Hochsauerland
- Jolandake1969
Jolandake1969 schreef: 04 apr 2023, 20:07 vind dat ook meer dan normaal dat honden niet in de restaurants horen.
SuzieQ schreef: 05 apr 2023, 16:32 Kom je wel eens in België?
Daar zie je overal honden in restaurants en krijgen ze een bakje water.
is toch niet hygienisch
ik heb het zeker meegemaakt in belgie,net zo min ik het vind dat er mensen zijn die de hond op de bank laten liggen zonder deken,dan vind diegene daarna nog haren op de bank of op zijn kleren.
Hebben ook een hondje gehad.
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
- An123
Ik wist niet dat het in NL niet de gewoonte is dat honden mee op restaurant gaan. Aan de Zeeuwse of Zuid-Hollandse kust hebben ze er nog nooit een probleem van gemaakt. Is dat dan vooral buiten de toeristische gebieden?
We gaan deze zomer naar de Eemhof en hopen op mooi weer zodat we buiten kunnen eten.
We gaan deze zomer naar de Eemhof en hopen op mooi weer zodat we buiten kunnen eten.
- simon
Kleine update:
* Het lijkt erop dat de tarieven voor hond mee op vakantie zijn aangepast en gelijkgetrokken: vanaf nu betaal je 7 euro per hond per nacht, ongeacht het park (dus ook geen verschillen meer tussen BE, NL, DE of FR parken!)
* Het Meerdal biedt nu ook speciale 4 persoons Premium hondencottages aan, met een aparte kamer waar de hond in een bench kan slapen. In de bench is een hondenkussen aanwezig, alsook een voederbak. In de woonkamer is een hondenkussen en voederbak aanwezig. De tuin werd volledig omheind met een stevig hekken van 1m20 hoog.
Het overzicht met de hondenfaciliteiten kreeg ook een update:
* Het lijkt erop dat de tarieven voor hond mee op vakantie zijn aangepast en gelijkgetrokken: vanaf nu betaal je 7 euro per hond per nacht, ongeacht het park (dus ook geen verschillen meer tussen BE, NL, DE of FR parken!)
* Het Meerdal biedt nu ook speciale 4 persoons Premium hondencottages aan, met een aparte kamer waar de hond in een bench kan slapen. In de bench is een hondenkussen aanwezig, alsook een voederbak. In de woonkamer is een hondenkussen en voederbak aanwezig. De tuin werd volledig omheind met een stevig hekken van 1m20 hoog.
Het overzicht met de hondenfaciliteiten kreeg ook een update:
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Dank je wel voor de update Simon, heel fijn!
- simon
Graag gedaan!
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Limburgse Peel.
Wil je met je hond op vakantie bij Center Parcs?
Dan ben je bij Limburgse Peel op het juiste park!
Bij Limburgse Peel hebben honden de volgende privileges:
-Welkom in de Market Dome, neem gerust plaats in het Grand Café.
-Zwemmen in het meer, in het daarvoor aangewezen gedeelte.
-Speciaal afgezet losloop grasveld met een hondenparcours.
-Hondentoiletten, verspreid over het park hangen poepzakjes.
Bron: Limburgse Peel.
Wil je met je hond op vakantie bij Center Parcs?
Dan ben je bij Limburgse Peel op het juiste park!
Bij Limburgse Peel hebben honden de volgende privileges:
-Welkom in de Market Dome, neem gerust plaats in het Grand Café.
-Zwemmen in het meer, in het daarvoor aangewezen gedeelte.
-Speciaal afgezet losloop grasveld met een hondenparcours.
-Hondentoiletten, verspreid over het park hangen poepzakjes.
Bron: Limburgse Peel.
- markieanta
- Moderator
Ik heb nou echt nog nooit een hond wat zien doen op een hondentoilet.
- simon
Heel leuk dit! Ik krijg toch wel steeds meer de indruk dat ze hier meelezen
- Ona1991
- Contacteer:
De nieuwe hondencottages bij Meerdal lijken ons ook echt helemaal geweldig! Als ze deze op Limburgse peel neerpoten dan gaan wij nergens anders meer denk ik haha. Hond mee naar het grand café en een omheind tuintje, dat zou ideaal zijn!
Ik weet alvast waar wij zomer 2024 naartoe gaan, of ze moeten tegen dan op Erperheide ook hondencottages hebben (want dat blijft toch ons favoriete parkje).
Ik vind het wel top dat ze meer en meer dog friendly worden!
Ik weet alvast waar wij zomer 2024 naartoe gaan, of ze moeten tegen dan op Erperheide ook hondencottages hebben (want dat blijft toch ons favoriete parkje).
Ik vind het wel top dat ze meer en meer dog friendly worden!
- Keiko
Ik denk aan een tuigje waar het voor honden is toegestaan, zo niet dan lijkt het me geen probleem om de kat mee te nemen in de kattenrugtas.myrtheminicooper schreef: 05 apr 2023, 20:57 Wij nemen altijd onze kat mee op vakantie, zo ook de komende vakantie naar Allgäu (best spannend want lange autorit voor het eerst met hem erbij). Nooit een probleem in de huisjes. Maar zou een kat ook mee mogen, in een speciale kattenrugtas bv of een tuigje?
EP '05
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
- Rob
Iemand wel eens onder de bedden gekeken op welk park dan ooit? Of in die hoekjes waar je wat lastiger bijkomt? Geloof er helemaal niets van dat er extra schoon gemaakt wordt als je meld dat je een hond bij hebt. De gewone schoonmaak lijkt al nergens op.
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Hond mee op vakantie.
Een aantal tips vanuit onze Faceboekgroep.
Wij hebben laatst een gewoon premium huisje geboekt en onze stake-out pen meegenomen. Gaat prima. Huisje naast uitgang bij het bos...... Perfect.
Dit is ook een optie! 25 mtr nylon schaap afrastering! Inclusief pennen. De lampjes voor de gezelligheid.
Een aantal tips vanuit onze Faceboekgroep.
Wij hebben laatst een gewoon premium huisje geboekt en onze stake-out pen meegenomen. Gaat prima. Huisje naast uitgang bij het bos...... Perfect.
Dit is ook een optie! 25 mtr nylon schaap afrastering! Inclusief pennen. De lampjes voor de gezelligheid.
- Keiko
De afrastering is leuk als je een vrijstaande cottage hebt. Maar bij een geschakelde cottage is dat niet ideaal. Heb daar wel een naast gezeten en dan voelt het alsof er een deel van je terras wordt ingenomen. Het lijkt een beetje op wat de hondencottages nu zijn. Het ziet er niet uit.
Overigens vindt ik het wel vele malen beter dan loslopende honden.
Overigens vindt ik het wel vele malen beter dan loslopende honden.
EP '05
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
BH '11
MD '16
KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20 '23
EH '21 '22
BT '23
- Jolandake1969
ja,ik heb wel eens onder de bedden gekeken.Rob schreef: 07 jul 2023, 00:42 Iemand wel eens onder de bedden gekeken op welk park dan ooit? Of in die hoekjes waar je wat lastiger bijkomt? Geloof er helemaal niets van dat er extra schoon gemaakt wordt als je meld dat je een hond bij hebt. De gewone schoonmaak lijkt al nergens op.
ze krijgen wat extra tijd maar je hebt ook ranzige mensen die de natte hond of gewoon een hond die erg verhaard zonder deken of iets op de bank/bed laten liggen,ook niet netjes.of eten nog in de pannen,of vaatwasmachine met etensresten achterlaten,bedden niet afgehaald enz enz
Ik heb genoeg meegemaakt in die schoonmaak.
Je krijgt te weinig tijd,dat is het hem,en daarom ben ik ook gestopt met cottages poetsen zowel op cp als landal.
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
2025* EP-VB-EP
2024* EP-VB-MD
2023* EP-LP-KV
2022* KV- MD-KV
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
- Mariëtte
- Eigenaar en Beheerder
Camping Port Zélande.
Honden.
Honden zijn op de camping (tegen betaling) van harte welkom. Er mogen maximaal 2
honden per plaats. De Schuilhoek, het Windgat en de Eikenlaan zijn hond-vrije velden.
Op alle andere velden zijn honden welkom. Gelieve bij de boeking aan te geven of je
een hond mee op vakantie neemt dan kunnen ze hier direct rekening mee houden.
Luchtopname Camping Port Zélande.
Honden.
Honden zijn op de camping (tegen betaling) van harte welkom. Er mogen maximaal 2
honden per plaats. De Schuilhoek, het Windgat en de Eikenlaan zijn hond-vrije velden.
Op alle andere velden zijn honden welkom. Gelieve bij de boeking aan te geven of je
een hond mee op vakantie neemt dan kunnen ze hier direct rekening mee houden.
Luchtopname Camping Port Zélande.