Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Dave S

Re: [Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Bericht door Dave S »

Even advocaat van de duivel:

Denkt iedereen nu echt dat als je na je verblijf een klacht stuurt over de temperatuurverlaging van het zwembad dat je dan een mailtje terug krijgt met een compensatie?

Mvg
Dave
Xtinction

Bericht door Xtinction »

Nou op het moment dat wij in september gegaan zijn was er helemaal nog niets gecommuniceerd over een temperatuurverlaging. Terwijl het toch wel echt merkbaar was.

Wij zijn persoonlijk niet uit op een compensatie, maar een standaard antwoord is mij iets te makkelijk vanuit CP.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Xtinction schreef: 25 nov 2022, 08:15 Nou op het moment dat wij in september gegaan zijn was er helemaal nog niets gecommuniceerd over een temperatuurverlaging. Terwijl het toch wel echt merkbaar was.

Wij zijn persoonlijk niet uit op een compensatie, maar een standaard antwoord is mij iets te makkelijk vanuit CP.
Het is toch een nette mail met toelichting?
Ik zie niet in waarom ze een gepersonaliseerde mail moeten sturen.

De meeste bedrijven proberen uniformiteit in antwoorden aan te brengen. Dat schept ook duidelijkheid.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wij waren afgelopen weekend in Hert Meerdal.

Je merkte echt wel dat het water kouder was dan normaal, maar wij vonden het niet dramatisch.
We waren met 10 mensen, oud en jong, en hebben eigenlijk gewoon prima gezwommen.

Het Stroomversnellingsbad was het koudst en dat was ook het enige bad dat we eigenlijk té koud vonden, de rest was goed te doen en de wildwaterbaan was lekker warm.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Dat was toch eerder een van de warme baden volgens mij.
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Wij waren bij de Kempervennen.

Het water en de omgevingstemperatuur waren merkbaar kouder, met name bij de wildwaterbaan, maar niet echt hinderlijk.
Wij vonden het goed te doen.

De bubbelbaden waren ook kouder, maar nog wel lekker aangenaam.
Fred_45jr

Bericht door Fred_45jr »

Ik ga mee dat het voor zeer kleine kinderen aangenaam en warm moet zijn! Maar ik ben 2 weken geleden nog in de Kempervennen geweest en het was er afgeladen druk met mensen in alle baden! Ik zag geen blauw aangelopen kinderen of overwerkt badpersoneel door klagende gasten.

Wat is subtropisch en wanneer is het onaangenaam? Dat is heel persoonlijk maar ik geloof echt dat er procentueel gezien zo weinig mensen klagen dat de temperaturen niet zomaar omhoog gaan.
Wij hebben genoten, ook bij het Vennenbos afgelopen week bleek dat het water iets minder warm was dan voorheen.

Het is goed dat een bedrijf verantwoordelijkheid neemt door wat zuiniger om te gaan met energie!
simon

Bericht door simon »

Afgelopen weekend was ik op Les Ardennes. Ik vond de temperaturen goed doenbaar, ondanks dat ze volgens mij ook wat lager zijn dan normaal...

* Omgevingstemperatuur: 30°
* Golfslagbad en actiebad: 28,8°
* Glijbaanbad en buitenbad: 29,8°
* Kinderbad, watergrot en peuterbad: 30,5°
* Bubbelbad: 33,8°
Coming up next: Park De Haan (december, op visite) / Het Heijderbos (februari)

2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel en Les Ardennes
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
Groentjuh

Bericht door Groentjuh »

Eemhof:
  • Golfslagbad/Stroomversnelling: 30
  • Buitenbad/begin wildwaterbaan: 29
  • Bubbelbad: 34
Dat is goed te doen! Omgevingstemperatuur bij de flowrider (niet in de flowriderruimte zelf) vond ik overigens best warm.
Tycho1981

Bericht door Tycho1981 »

Kempervenne geweest zou wel goed te doen voor volwassen en oudere kinderen maar niet voor kleuters of zo. Moet wel met volle maag zijn zodat je lichaam kan opwarmen. Wij hebben maar een uurtje gezwommen.
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Temperaturen Village Nature prima.
Golfslagbad en glijbanen ok.
Buiten natuurlijk heerlijk warm door die natuurlijke warmtebron.
sealynx

Bericht door sealynx »

Gisteren spontaan een dagje Vennenbos gedaan. Water was echt lekker warm. Ik had niet het idee dat het kouder was dan eerder. Omgevingstemperatuur over het algemeen aangenaam, maar op sommige plekken (rondom toiletten achterin en bij wildwaterbaan) minder. Dat was me eerder nooit opgevallen.
TMCThomas

Bericht door TMCThomas »

https://www.omroepbrabant.nl/nieuws/419 ... nter-parcs

Volgens een woordvoerder zijn de temperaturen van de baden vanwege de klachten weer een graadje hoger gezet.
Muppet-81

Bericht door Muppet-81 »

Zojuist via de app nagevraagd bij het Meerdal en kreeg daar terug:
Goedemiddag, bij ons ligt de temperatuur gemiddeld tussen 29-30 graden in het zwembad.
Groet, ***
markieanta
Moderator

Ze kregen er vanmiddag ook wel van langs op rafio2
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Ben wel benieuwd of de mensen die zo klagen thuis ook nog steeds hoog stoken.
sealynx

Bericht door sealynx »

Neemt CP ook andere maatregelen om het energieverbruik van de zwembaden te verminderen? Het buiten openingstijden afdekken van de buitenbaden kan behoorlijk helpen. Zo'n zeil kost niet eens veel, dus de terugverdientijd is ook nog minimaal. Van een van de nieuwste wildwaterbanen las ik ergens dat het water 's nachts in een overdekt bassin gaat. De oudere banen zullen dat niet hebben, maar misschien kan dat later nog gerealiseerd worden? Of pomp het naar het golfslagbad. Hoeveel cm zal het daar dan dieper worden? 10? Of, in een extreem geval, kost wat meer, zouden de wildwaterbanen natuurlijk overdekt kunnen worden.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi sealynx,

Volgens mij wordt het water van de wildwaterbanen na sluitingstijd weggepompt naar een buffer binnen.

Wat ik weet is dat op Park Zandvoort al in 2016 een afdekzeil werd aangebracht over het buitenbad.
Het zeil wordt elke nacht automatisch over het buitenbad gerold.

Afdekzeil over het buitenbad van Park Zandvoort.
Afbeelding
Guideke

Bericht door Guideke »

In Port Zelande is er ook een afdekzeil dat elke avond op het buitenbad wordt gelegd.
sealynx

Bericht door sealynx »

Zoiets bedoel ik inderdaad. Goed om te zien dat er al een paar parken zijn die het hebben. Zou top zijn als ze dat bij de rest ook zouden doen. Al begrijp ik dat een retrofit lastiger is dan bij nieuwbouw.
SuzieQ schreef: 09 dec 2022, 00:01 Ben wel benieuwd of de mensen die zo klagen thuis ook nog steeds hoog stoken.
Ik voel me niet aangesproken als klager, maar vind het toch wel leuk om te melden dat we hier de verwarming nog maar op 18,5 zetten en dat zojuist een dikke stapel isolatiemateriaal voor ons dak is geleverd. Klusje voor de kerstvakantie.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

SuzieQ schreef: 09 dec 2022, 00:01 Ben wel benieuwd of de mensen die zo klagen thuis ook nog steeds hoog stoken.
Ik weet niet wat je doelstelling is om reacties uit te lokken? Volgens mij is thuis stoken toch heel iets anders dan een watertemperatuur van een zwembad? En daarbij komt ook bij dat dit geen verplichting is om te besparen maar een verzoek van de overheid. Om het financiële plaatje hoeft het niet omdat er lopende contracten zijn.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010, 2022
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Dave S

Bericht door Dave S »

Ik snap wat ze bedoeld. Het is volgens mij een forum om te discussiëren en niet iedereen hoeft het met elkaar eens te zijn. U maakt nu ook opmerkingen die kant noch wal slaan.
Hoe weet u zo zeker dat elk park een lopend contract heeft en dat het dus financieel dus niet hoeft?
En de overheid heeft verzocht om 15% te besparen. Moeten ze dan zeggen nee dat doen we niet?
Je wilt niet weten hoeveel besparing een verlaging van 1 graad inhoudt.

En nog iets. Als al die mensen die klagen wordt gevraagd of ze meer willen betalen dan zeggen ze ook nee.

Mvg
Dave
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Als er geen contracten meer zouden zijn zouden de prijzen vele malen hoger zijn of een “energietoeslag” zoals bijna alle bedrijven doen tegenwoordig.

Besparen kan op vele manieren. Cottages beperken tot 21 graden vind ik een goede. Zwembadwater moet je in mijn ogen vanaf blijven. De verlichtingen vernieuwen en op led zou een goede zijn. Net zoals verlichting op bewegingsmelder in de cottages. De leisure boulevard is een leuk iets maar waarom moet dit ‘s nachts aanblijven?( zou je ook op kunnen besparen. De keukens in de cottage zouden bijv ook een coocker kunnen krijgen. Zonnepanelen is ook een optie.

Wat ik dus bedoel te zeggen is dat er genoeg ruimte is voor besparing op andere vlakken. Ik begrijp dat je iets “makkelijks” gaat proberen maar als het zoveel reuring oplevert vraag ik mij dan af of het wel wijsheid is.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010, 2022
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

pinatorq schreef: 09 dec 2022, 18:17 Ik weet niet wat je doelstelling is om reacties uit te lokken? Volgens mij is thuis stoken toch heel iets anders dan een watertemperatuur van een zwembad? En daarbij komt ook bij dat dit geen verplichting is om te besparen maar een verzoek van de overheid. Om het financiële plaatje hoeft het niet omdat er lopende contracten zijn.

Ik doelde eigenlijk meer op dat mensen klagen dat de huisjes maar tot 21 graden verwarmd worden.
Dat is in mijn ogen super warm en heb ik nog nooit ergens gehaald.

En juist omdat het van de overheid moet snap ik ook niet wat mensen met klagen willen bereiken.
markieanta
Moderator

Het moet niet van de overheid. Het was een vraag. Zoiets kunnen ze namelijk nooit zo snel invoeren. Daarnaast doet cp het in alle landen en is het dus gewoon een bezuinigingsmaatregel.

John heeft wat mij betreft veel betere voorstellen. Investeer in plaats van alleen bezuinigen. Alle huisjes hebben nieuwe daken gekregen. Maar waarom geen zonnepanelen?
simon

Bericht door simon »

Op ecologisch vlak laten ze, zeker op de oude parken, best wat steken vallen... Eenvoudig en efficiënt, en m.i. snel terugverdiend:

* dubbel glas ipv enkel glas
* elektrisch fornuis ipv op gas
* CV of vloerverwarming ipv losse elektrische verwarming
* zonnepanelen en -parken op parkings, centrale voorzieningen en/of cottages
* warmtepompen voor de Aqua Mundo's

markieanta
Moderator

Elektrisch koken is momenteel niets goedkoper dan op gas. Alleen wanneer de keuze wordt gemaakt om alles via zonnepanelen op te wekken. Dan is het goedkoper.
jover

Bericht door jover »

simon schreef: 09 dec 2022, 22:21 Op ecologisch vlak laten ze, zeker op de oude parken, best wat steken vallen... Eenvoudig en efficiënt, en m.i. snel terugverdiend:

* dubbel glas ipv enkel glas
* elektrisch fornuis ipv op gas
* CV of vloerverwarming ipv losse elektrische verwarming
* zonnepanelen en -parken op parkings, centrale voorzieningen en/of cottages
* warmtepompen voor de Aqua Mundo's
Helaas, dit zijn geen korte termijn oplossingen. CP kan de cottages en infrastructuur ook niet zomaar wijzigen, deze zijn niet van CP maar van professionele of particuliere eigenaars. CP zou dus met deze eigenaars een overeenkomst voor de investering in energiebesparende maatregelen moeten afsluiten en nadien de cottages tijdelijk tijdens de renovatiewerken uit de verhuur moeten halen (wat hen ook geld gaat kosten).
simon

Bericht door simon »

Deze investeringen hadden meegenomen kunnen worden tijdens de laatste renovatieronde... Het is idd niet op korte termijn, maar op lange termijn dat deze lonen!

Tom...

Bericht door Tom... »

Op Het Vennenbos is het water écht heerlijk! Super lekker warm. Dit is echt geen vergelijk met Het Meerdal twee welen geleden, daar was het echt kouder dan hier. CP kan dus blijkbaar nog iets van Landal leren 😋
Muppet-81

Bericht door Muppet-81 »

Dit weekend in het Meerdal. Water voelt fris, maar voor ons en de kinderen (6 en 4 jaar) goed te doen. Voor de kleinere kinderen is het niet echt fijn. Daar hoor je de ouders ook over klagen.
In gesprek met de badjuffrouw gaf zij aan dat we geluk hadden, dat de temperatuur deze week omhoog is gegaan. Dat het vorige week echt koud was. Huisje is prima 21 graden is meer dan genoeg, en anders kun je met de kachel warm stoken.
markieanta
Moderator

Behalve als de ketel niet is bijgevuld en je het huisje op moet steken van 12 graden naar een normale temperatuur. Zwembad is inderdaad wel te doen dit weekend. Is niet heel koud op het Meerdal. Het buitenbad is het warmst en de bubbelbaden zijn nog steeds uitgeschakeld en zien er niet uit alsof ze op korte termijn gebruikt kunnen gaan worden
djpeter

Bericht door djpeter »

Ik heb geen velen pagina’s terug gelezen maar misschien staat het al ergens.
CP doet de adviezen van de overheid volgen?!..
Advies is je huis te isoleren dubbel glas etc .. nou was laatst op de Meerdal mooie gerenommeerde cottage met enkel glas en tochten aan al de kanten ?!..
Miljoenen investeren, maar niets aan overheids advies terug te vinden ?!…
Ja koud zwembad !
Met de kerst vakantie gingen we normaal ook , maar door het koude water en heel veel negatieve verhalen blijven we dit jaar lekker warm thuis.
Dus of het verlagen van de temperatuur positief is ? Denk dat meerderen er zo over denken.
miramare76

Bericht door miramare76 »

https://www.rtlnieuws.nl/editienl/artik ... bad-huisje

Zou dit voor alle aqua mundo’s gelden?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi miramare76,

Dat vraag ik me ook af, het komt niet duidelijk naar voren in het artikel.
De Kempervennen sowieso maar of het ook doorgevoerd is/wordt op de
andere Nederlandse parken weet ik niet. Ik zal eens kijken of ik er meer
over kan achterhalen.
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”