Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
Heijderbos1

Re: [Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Bericht door Heijderbos1 »

Daggasten betalen veel en financieren denk ik een redelijk groot deel van het zwembad.

Met uitzondering van vakantieperioden kun je toch relatief goedkoop een huisje boeken (prijs per nacht per persoon) ten overstaan van de kosten voor een dagje zwemmen.

We mogen inderdaad blij zijn dat het allemaal gewoon open kan blijven.
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Ik denk dat als ze het zwembad dicht gooien, het ook een stukje rustiger wordt op de parken 😝
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Naar aanleiding van mijn klacht:

Geachte heer …….,

Hartelijk dank voor uw bericht naar aanleiding van uw bezoek aan de Aqua Mundo van De Huttenheugte. Het spijt ons dat deze niet naar verwachting is verlopen.

De temperatuur van de baden is inderdaad met 2 graden terug gezet naar 27 graden, met uitzondering van de Hot Whirlpools en de kinderbaden waaronder het Waterplayhouse. Dit is één van de acties die Center Parcs heeft ondernomen om gehoor te geven aan de aanbevelingen vanuit de overheid, die bedrijven heeft gevraagd zo snel mogelijk over te gaan naar energie-/gasbesparingen van minimaal 15% vanwege de huidige energiecrisis. Wanneer de regering in de loop der tijd het beleid zal wijzigen, zullen wij daarin meebewegen.

Ze zijn met een passende oplossing gekomen voor ons. Helaas hebben ze geen antwoord gegeven op het feit dat de peuterbaden en Waterplayhouse kouder zijn. Aangezien ze het wel hebben over dat deze baden een uitzondering zijn.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010, 2022
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

pinatorq schreef: 14 nov 2022, 18:21 Naar aanleiding van mijn klacht:

Geachte heer …….,

Hartelijk dank voor uw bericht naar aanleiding van uw bezoek aan de Aqua Mundo van De Huttenheugte. Het spijt ons dat deze niet naar verwachting is verlopen.

De temperatuur van de baden is inderdaad met 2 graden terug gezet naar 27 graden, met uitzondering van de Hot Whirlpools en de kinderbaden waaronder het Waterplayhouse. Dit is één van de acties die Center Parcs heeft ondernomen om gehoor te geven aan de aanbevelingen vanuit de overheid, die bedrijven heeft gevraagd zo snel mogelijk over te gaan naar energie-/gasbesparingen van minimaal 15% vanwege de huidige energiecrisis. Wanneer de regering in de loop der tijd het beleid zal wijzigen, zullen wij daarin meebewegen.

Ze zijn met een passende oplossing gekomen voor ons. Helaas hebben ze geen antwoord gegeven op het feit dat de peuterbaden en Waterplayhouse kouder zijn. Aangezien ze het wel hebben over dat deze baden een uitzondering zijn.

En wat was de passende oplossing als ik vragen mag.
Groentjuh

Bericht door Groentjuh »

Ik zal zeer binnenkort de water temperatuur in het Eemhof maar eens opnemen. Mijn sporthorloge is daar doorgaans ook heel goed in!

Qua watertemperatuur is het heel erg afhankelijk van het doel/gebruik van het bad. Voor recreatief zwemmen is circa 28-29 graden de gewenste temperatuur. Voor kleine kinderen en ouderen is 29-34 graden beter (daarom hebben sommige zwembaden een uurtje ouderen zwemmen, waarbij de temperatuur net hoger is.) Voor watersporten is 26-27 graden juist weer gewenst, omdat het zwemmen meer dan genoeg warmte oplevert en je die extra warmte dan weer graag kwijt wilt. Voor wedstrijdzwemmen moet het water tussen de 25 en 28 graden zijn.

Dat pinatorq dus klaagt vind ik best terecht. Golfslagbad 27 graden en wedstrijdbad/stroomversnelling 26 graden is best koud voor het doel van de gemiddelde Aqua Mundo bezoeker, die zie ik immers maar zelden sportief zwemmen.
Rob

Bericht door Rob »

Heb hier op park Algau niet het idee dat het anders is dan de vorige 3 keer dat we hier waren. Wel idioot druk, veel gezinnen met kleine kinderen deze week. Nog niet eerder mee gemaakt in november.
Heijderbos1

Geachte heer …….,

Nette mail vanuit hen. Aangezien jij het passend noemt ga ik er vanuit dat het naar redelijkheid is opgelost.
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Geachte heer …….,

Heijderbos1 schreef: 17 nov 2022, 09:05 Nette mail vanuit hen. Aangezien jij het passend noemt ga ik er vanuit dat het naar redelijkheid is opgelost.

Maar dit is toch voorlopig niet op te lossen? Elke gast heeft hier “last van”.
Dave S

Bericht door Dave S »

@SuzieQ

Wat bedoel je met elke gast heeft hier last van. Ik heb er geen last van. En ga er maar vanuit dat er meer mensen geen last van hebben. Er zitten wekelijks 10 duizenden mensen in de parken en maar een paar procent klaagt. Niet iedereen vindt een verlaging van de temperatuur een reden om te klagen.

Mvg
Dave
Heijderbos1

Daarom ook " .. " eromheen.

Iedereen ervaart waarschijnlijk het verschil, maar of je er hinder van ervaart én hoeveel verschilt natuurlijk.

Niet elke gast neemt een eigen temperatuurmeter mee én wijdt er een lange brief aan.
Dat bedoel ik verre van vervelend overigens (ik vind het wel leuk dat iemand dit initiatief neemt), maar wanneer iemand zo betrokken is bij dit thema en er hinder van ervaart dan kun je ervoor kiezen om die individu uit coulance tegemoet te komen.
Stefan

Bericht door Stefan »

Wie weet hoe het in Bostalsee is?
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Dave S schreef: 18 nov 2022, 09:43 @SuzieQ

Wat bedoel je met elke gast heeft hier last van. Ik heb er geen last van. En ga er maar vanuit dat er meer mensen geen last van hebben. Er zitten wekelijks 10 duizenden mensen in de parken en maar een paar procent klaagt. Niet iedereen vindt een verlaging van de temperatuur een reden om te klagen.

Mvg
Dave
Ah zo.
Ja ik bedoelde meer van het is voor iedereen niet leuk.
En idd maar weinig zullen echt “klagen”.

En in de parken soms is het natuurlijk ook waar je je op focust. Doe je gewoon je eigen ding of ga je bevestiging zoeken bij anderen dat het koud is.
Melissab

Bericht door Melissab »

Afgelopen weekend op de vossemeren was het goed te doen hoor!
Geen bibberende mensen gezien ;-)
Wel was het gisteren wat frisser dan vrijdags, maar het was buiten ook heel koud dat zal er ook wel mee te maken hebben
Kevinsneek

Bericht door Kevinsneek »

Goeiedag,

Heeft iemand een idee hoe het met de temperaturen van de zwembaden in Duitsland is?
Johan

Bericht door Johan »

Gisteren bij Kempervennen geweest. Onze zoon van 5 wilde voor het eerst gaan zwemmen met zijn zusje van 10 maanden. Zwemband omgedaan en op naar het bad waar je ook lekker buiten kan zwemmen. Het water was meteen merkbaar een stuk kouder dan vroeger en na twee minuten begon onze baby te klappertanden. Dus helaas met z’n alle het bad weer uit. Toen maar naar het peuter bad gegaan maar ook die voelde kouder aan als normaal. Uiteindelijk hebben we nog een tijdje in het bubbelbad kunnen zitten. En ook deze is een stuk kouder dan normaal maar dit was nog net te doen.

Ik vindt het oprecht jammer dat zwemplezier zo kapot wordt gemaakt. Ben met Kempervennen opgegroeid en wilde deze ervaring ook aan de kinderen mee geven. Maar dit gaan we zo niet meer doen. Voor een baby is het water echt veel te koud en ook onze zoon van 5 vond het water koud. Ik snap best dat als je actief bezig bent en met ballen gooit etc het prima te doen is. Maar sommige willen ook rustig dobberen met hun kinderen. Ik lees dan dat sommige denken dat het een kwestie van wennen is. Natuurlijk, alles went. Iedere nacht de wekker af laten gaan en een ijskoude douche pakken went ook. Maar toch doen maar zeer weinig mensen dat.

Ik verwacht dat dit klanten gaat kosten. We hebben meerdere gezinnen gesproken die allemaal klaagde over de temperatuur. Wij waren van plan om een week een huisje te huren maar dat gaan we niet meer doen. Tip aan Center parcs ga kijken of je elders kan besparen. Stoppen met elektrische autotjes (lopen is gezond), koepel wat eerder sluiten, niet allemaal van die zinloze lampjes aan op plaatsen waar geen mensen komen, meer zonnepanelen, etc...

Het omlaag brengen van de temperatuur in een subtropisch zwembad is als een restaurant wat maaltijden half gaar serveert. Sommige zullen zeggen het te begrijpen maar ze komen niet meer terug waardoor het klantenbestand steeds overzichtelijker wordt.
Heijderbos1

Thanks voor de update! Ik ga volgende week zelf naar de Kempervennen, ben erg benieuwd hoe wij het ervaren.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het zwembad by far het meeste energie verbruikt.
De autootjes zijn een extra service waarvoor je betaald.

Algemene faciliteiten inperken (MD eerder sluiten etc) leidt altijd tot onvrede.
Ik mis juist een actieve MD waar 's avonds nog wat te beleven is, maar tegenwoordig verblijft het gros van de mensen liever in de cottages.

Mogelijk dat innovaties op het gebied v energiebesparing ertoe leiden dat de temperatuurproblemen in de toekomst beter wordt gemanaged. Voor nu vind ik er best iets van te zeggen dat ze wat proberen met de temperatuur, ook al pakt het nu niet goed uit.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Johan schreef: 22 nov 2022, 15:19 Gisteren bij Kempervennen geweest. Onze zoon van 5 wilde voor het eerst gaan zwemmen met zijn zusje van 10 maanden. Zwemband omgedaan en op naar het bad waar je ook lekker buiten kan zwemmen. Het water was meteen merkbaar een stuk kouder dan vroeger en na twee minuten begon onze baby te klappertanden. Dus helaas met z’n alle het bad weer uit. Toen maar naar het peuter bad gegaan maar ook die voelde kouder aan als normaal. Uiteindelijk hebben we nog een tijdje in het bubbelbad kunnen zitten. En ook deze is een stuk kouder dan normaal maar dit was nog net te doen.
Ga AUB een klacht indienen ik ben het volkomen met je ren en heb 2 x hetzelfde ervaren ( te lezen in eerdere berichten)
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Heijderbos1 schreef: 22 nov 2022, 15:35 Thanks voor de update! Ik ga volgende week zelf naar de Kempervennen, ben erg benieuwd hoe wij het ervaren.

Ik snap wat je bedoelt, maar ik denk dat het zwembad by far het meeste energie verbruikt.
De autootjes zijn een extra service waarvoor je betaald.

Algemene faciliteiten inperken (MD eerder sluiten etc) leidt altijd tot onvrede.
Ik mis juist een actieve MD waar 's avonds nog wat te beleven is, maar tegenwoordig verblijft het gros van de mensen liever in de cottages.

Mogelijk dat innovaties op het gebied v energiebesparing ertoe leiden dat de temperatuurproblemen in de toekomst beter wordt gemanaged. Voor nu vind ik er best iets van te zeggen dat ze wat proberen met de temperatuur, ook al pakt het nu niet goed uit.
Mee eens.
En zwemmen is een keuze maar een karretje misschien niet.
Niemand verplicht mensen om uren te zwemmen.

Ik vraag mij wel af of mensen klagend door het bad lopen op zoek naar medestanders of dat echt een heel zwembad klaagt. Dan zouden er toch nog veel meer negatieve reviews moeten zijn? En klagen kinderen zelf of vinden de ouders van kinderen het te koud waardoor de kinderen meegaan?

Toen ik op HH was geen geklaag gehoord en water was wel kouder.

Ik ga binnenkort naar VN maar dat buitenbad wordt als het goed is verwarmt door een natuurlijke bron. Ben benieuwd.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

SuzieQ schreef: 22 nov 2022, 19:41 Mee eens.

Ik vraag mij wel af of mensen klagend door het bad lopen op zoek naar medestanders of dat echt een heel zwembad klaagt. Dan zouden er toch nog veel meer negatieve reviews moeten zijn? En klagen kinderen zelf of vinden de ouders van kinderen het te koud waardoor de kinderen meegaan?

Toen ik op HH was geen geklaag gehoord en water was wel kouder.

Ik ga binnenkort naar VN maar dat buitenbad wordt als het goed is verwarmt door een natuurlijke bron. Ben benieuwd.

Ik denk dat als je de revieuws van de parken en reviewsites gaat bekijken dat je nog gaat schrikken hoe het ervoor staat op het moment.

Maargoed als ouders onder elkaar raak je wel aan de praat en dan merk je wel dat er veel meer mensen last van hebben. Toch voelen veel mensen zich bezwaard om te klagen. Daarom raad ik om toch een klacht in te dienen.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Johan

Bericht door Johan »

SuzieQ schreef: 22 nov 2022, 19:41 Mee eens.
Mensen die slecht ter been zijn hebben meestal zelf een vervoermiddel. Ook zou je voor die groep een uitzondering kunnen maken. Bovendien is het slechts een voorbeeld, je kan legio andere opties bedenken.

In mijn mail heb ik het niet over uren zwemmen. Na twee minuten begint een baby te klappertanden. Met de temperatuur van gisteren was het onverantwoord om langer dan 5 minuten met een baby in het bad te gaan. Er was ook niemand anders met een baby in dat bad, terwijl je dit vroeger juist erg vaak zag.
SuzieQ schreef: 22 nov 2022, 19:41 Ik vraag mij wel af of mensen klagend door het bad lopen op zoek naar medestanders of dat echt een heel zwembad klaagt.
Ik heb echt wel wat beters te doen dan in mijn vrije tijd vrijwillig naar een zwembad te gaan al klagend op zoek naar medestanders.

We hebben het hier over een subtropisch zwemparadijs. Dan verwacht je gewoon warm water. Je kunt wat mij betreft van alles aanpassen zoals bijvoorbeeld de prijs hetgeen de meeste ondernemers nu ook doen. Maar je moet niet aanpassen waar het in essentie om gaat. Bij een subtropische zwemparadijs hoort warm water. Overigens ben ik nog niet zo lang geleden naar een camping geweest met zwembad. Niet zo luxe en niet zo mooi maar wel warm water. Daar kon je nog wel uren zwemmen. Dus het kan nog wel degelijk.
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Wat me opvalt is de alle versiering in en buiten de market dome de gehele nacht brand!!
Als we het hebben over energie.....
Heijderbos1

Ik denk ook niet dat mensen die hier hinder van ondervinden elkaar opzoeken.

Wanneer je kinderen hebt zit je vaak aan de rand te wachten / toe te kijken, dan spreek je al snel wat anderen over je ervaringen op het park etc.

Je mag inderdaad een aangenaam zwembad verwachten wanneer er reclame wordt gemaakt met 'subtropisch'
Xtinction

Bericht door Xtinction »

Wij zijn eind september in Centerparcs Erperheide geweest, waarbij ook wij vonden dat het water kouder was dan normaal.

Zoals eerder vermeld door anderen, zag je bij mijn 2 jarig zoontje ook echt de blauwe lippen vaker verschijnen.
Tevens gaf hij ook vaker aan het koud te hebben.
Hierdoor zijn we vaker uit het water gegaan, en richting de kleedruimtes/douches gelopen om weer op te warmen.
Ook wij liepen namelijk te bibberen terwijl ik me niet kon herinneren dit ooit meegemaakt te hebben bij de Aqua Mundo.

Helaas schijnt het dus te maken te hebben met de genoemde temperatuurverlaging.

Wij als volwassenen kunnen dit wel makkelijk hebben, maar voor de kleintjes vind ik het eigenlijk niet kunnen.
We hebben een klacht ingediend, maar ga er niet vanuit dat dit veel nut zal hebben.
Kevinsneek

Goeiemorgen,

Zal mijn vraag nogmaals stellen hij sneeuwt wat onder. Hoe is de water temperatuur in de Duitse parken? Iemand een idee.

Dit weekend waren wij op Meerdal het enige warme water daar kwam uit de haperende douches..

Groet Kevin Leen
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@Xtinction,

Dank je wel voor het delen van je ervaring.

Zou je ons misschien willen laten weten wat de reactie is op je klacht?

@Kevinsneek,

Ik weet het alleen van Bispinger Heide van afgelopen week, daar was het water ook kouder maar voor
volwassenen was het nog goed te doen. In dit topic hierboven heeft iemand ook bevindingen geplaatst
van Park Allgäu.

firejelle schreef: 09 okt 2022, 18:50 Vorige week op Allgau geweest. watertemperatuur was daar ook lager dan normaal. Nu was ik opzich wel snel door en dan gaat het nog wel. Maar mensen die al last hebben van de kou hadden het daar ook niet prettig.
markieanta
Moderator

NSk was ook kouder. Golfslagbad was lekker, maar de bovenste baden waren zo koud dat onze oudste er niet in wilde.
Kevinsneek

Jammer dat het subtropische er zo snel vanaf is. Heb ook een klacht ingediend naar aanleiding van afgelopen weekend. Netjes afgehandeld trouwens. Maar denk dat wij voorlopig niet snel in een centerparcs park/zwembad komen. Terwijl we afgelopen jaren 3 á 4 keer per jaar gingen.
Bloem94

Bericht door Bloem94 »

Wij zijn in november op de erperheide geweest. Wij hebben het normaal heel gauw koud, maar wij vonden het water echt goed te doen. Kinderen ook niet horen klagen en verder ook geen andere mensen erover gehoord in het zwembad. Wel vonden wij het kleuterbad warmer dan het peuterbad maar dat kwam meer door de omgevingstemperatuur dachten wij.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Les Trois Forêts.

Water en omgevingstemperatuur.

Eind november 2022.

De foto met informatie binnengekomen via onze Facebookgroep.

Het kinderbad is momenteel gesloten, alleen het golfslagbad, buitenbad, Lazy-River en bubbelbaden zijn open.
Al de rest is deze week gesloten voor onderhoud vermoed ik.

Water en omgevingstemperatuur Les Trois Forêts, eind november 2022.
Afbeelding
Xtinction

Bericht door Xtinction »

Mariëtte schreef: 23 nov 2022, 12:36 @Xtinction,

Dank je wel voor het delen van je ervaring.

Zou je ons misschien willen laten weten wat de reactie is op je klacht?
Beste,

U heeft contact met ons opgenomen op 23/11/2022 met betrekking tot uw verblijf bij Center Parcs Erperheide.

Wij danken u om uw ervaring met ons te delen. Wij dragen klanttevredenheid hoog in het vaandel en horen graag wat er leeft bij onze gasten.

Verantwoord energieverbruik is een absolute must voor Center Parcs. Daardoor zijn wij voortdurend op zoek naar energiebesparende maatregelen in overeenstemming met de aanbevelingen van de regeringen. Door de temperatuur in onze zwembaden en accommodaties te verlagen, draagt Center Parcs bij aan deze aanbevelingen.

Met een lage impact op uw vakantie-ervaring - en een hoge impact op het verminderen van het energieverbruik.

Samen kunnen wij ons verder inzetten voor het verminderen van ons energieverbruik – tijdens onze vakantie en thuis. Door de thermostaat lager te zetten, de lichten uit te doen en korte douches te nemen.

“Vandaag energie besparen, voor een duurzamere toekomst.”

U mag er op vertrouwen dat wij onze gasten een aangenaam verblijf wensen te bieden en verwelkomen u in de toekomst graag weer op één van onze parken.

Met vriendelijke groet,

Saskia
Klantenservice
Groupe Pierre & Vacances Center Parcs

Tja, had helaas niks anders verwacht van ze ..
Kevinsneek schreef: 23 nov 2022, 16:58 Jammer dat het subtropische er zo snel vanaf is. Heb ook een klacht ingediend naar aanleiding van afgelopen weekend. Netjes afgehandeld trouwens. Maar denk dat wij voorlopig niet snel in een centerparcs park/zwembad komen. Terwijl we afgelopen jaren 3 á 4 keer per jaar gingen.
Ik las dat @Kevinsneek wel een nette afhandeling van de klacht ontvangen heeft?
Een standaard reactie zoals CP ons geeft vind ik in ieder geval niet echt netjes.
Dave S

Bericht door Dave S »

Even advocaat van de duivel:

Denkt iedereen nu echt dat als je na je verblijf een klacht stuurt over de temperatuurverlaging van het zwembad dat je dan een mailtje terug krijgt met een compensatie?

Mvg
Dave
Xtinction

Bericht door Xtinction »

Nou op het moment dat wij in september gegaan zijn was er helemaal nog niets gecommuniceerd over een temperatuurverlaging. Terwijl het toch wel echt merkbaar was.

Wij zijn persoonlijk niet uit op een compensatie, maar een standaard antwoord is mij iets te makkelijk vanuit CP.
Heijderbos1

Xtinction schreef: 25 nov 2022, 08:15 Nou op het moment dat wij in september gegaan zijn was er helemaal nog niets gecommuniceerd over een temperatuurverlaging. Terwijl het toch wel echt merkbaar was.

Wij zijn persoonlijk niet uit op een compensatie, maar een standaard antwoord is mij iets te makkelijk vanuit CP.
Het is toch een nette mail met toelichting?
Ik zie niet in waarom ze een gepersonaliseerde mail moeten sturen.

De meeste bedrijven proberen uniformiteit in antwoorden aan te brengen. Dat schept ook duidelijkheid.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wij waren afgelopen weekend in Hert Meerdal.

Je merkte echt wel dat het water kouder was dan normaal, maar wij vonden het niet dramatisch.
We waren met 10 mensen, oud en jong, en hebben eigenlijk gewoon prima gezwommen.

Het Stroomversnellingsbad was het koudst en dat was ook het enige bad dat we eigenlijk té koud vonden, de rest was goed te doen en de wildwaterbaan was lekker warm.
markieanta
Moderator

Dat was toch eerder een van de warme baden volgens mij.
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”