Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
Snakedockter

Re: [Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Bericht door Snakedockter »

Veel klachten op google over de koude zwembaden.
Lees hieronder de standaard reactie van Center Parcs:
Screenshot_20221029-115437_Maps.jpg
Ze geven nu verantwoordelijkheid als reden maar dat is natuurlijk onzin. Het gaat ze puur en alleen om de €€€.

Wat ik verder opvallend vind is dat ze hier ook zeggen dat ze de warmte in de huisjes terug hebben geschroefd.
bestmayo

Bericht door bestmayo »

Mvanl schreef: 28 okt 2022, 23:05 Mooi!
Laten we het een beetje in de gaten houden dat de watertemperatuur op orde blijft deze winter - je betaalt ten slotte niet voor niets de hoofdprijs.
Ja precies, niet voor niks cp geboekt in jan met idee in de winter heerlijk te gaan genieten van de warmte/tropisch gevoel
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Ik ben het deels met jullie eens.

Je betaald veel voor het subtropische, dus prijs/verwachting moeten in balans zijn.
Maar als Centerparcs (bekend om duurzaamheid en een groene beleving) een grootverbruiker zou zijn, dan komt daar weer commentaar op.

Het is ook een lastige afweging. Ik vind het heerlijk binnenkomen in de winter wanneer ze de verwarming in de cottage hoog hebben staan, maar thuis doe je dat ook niet.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Heijderbos1 schreef: 31 okt 2022, 08:50
Het is ook een lastige afweging. Ik vind het heerlijk binnenkomen in de winter wanneer ze de verwarming in de cottage hoog hebben staan, maar thuis doe je dat ook niet.
En toch hebben ze daar energiebesparing op actief. Al vele jaren wat niemand zo opvalt😀 er zit een bewegingssensor in de thermostaat😀. Na een bepaalde tijd geen beweging gaat de thermostaat automatisch naar 15 graden.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Huttenheugte 90, 91, 93, 95, 97, 98, 99, 02, 03, 05, 07, 08, 09, 21
Heijderbos 2009
Bispinger Heide 2010, 2022
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Heijderbos1

Oh, dat wist ik niet eens. Dat is slim
Ik moet zeggen dat een cottage ook snel opwarmt/warm blijft wanneer je er met 6 personen in verblijft
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Heijderbos1 schreef: 31 okt 2022, 09:25 Oh, dat wist ik niet eens. Dat is slim
Ik moet zeggen dat een cottage ook snel opwarmt/warm blijft wanneer je er met 6 personen in verblijft
Veel radiatoren en relatief kleine ruimtes. Je zou zeggen dat vloerverwarming energiezuiniger is maar omdat iedereen steeds loopt “te klooien” met de thermostaat is dit de betere optie. Wij wisten het eerst ook niet met de bewegingssensor maar kwamen erachter omdat we de babyfoon met camera mee hadden en die meet de temperatuur ook. De kleine stond toen in de woonkamer omdat daar de temperatuur ons het meest constant leek. En zodoende kwamen we erachter dat ‘s nachts de thermostaat automatisch weer naar beneden ging.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
SuusPooh

Bericht door SuusPooh »

Afgelopen midweek bij de Eemhof was er niks te merken van een lagere watertemperatuur.
De whirlpool was ook niet te koud en de douches waren heerlijk warm, soms te warm.
Ook de omgevingstemperatuur was er prima te doen, bij de kleedhokjes was het ook prima geen kippenvel gehad daar.
Was van de zomervakantie bij de Kempervennen wel het tegenovergestelde
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Wij doen het eigenlijk automatisch altijd in de cottage, de kachel terug schroeven wanneer we het huisje binnen komen. Daar staat het namelijk altijd zo hoog dat je de warmte er eigenlijk niet eens meer goed uit krijgt. Dus mooi dat ze daar zelf eindelijk iets aan doen. Ik weet wel dat ze dat expres doen tegen het vocht in het huisje na het schoonmaken enzo. Maar toch, 25 graden in een huisje is toch ook veel te gek.
Standaard op 19 overdag in het huisje en in de avond de haard aan en wat kaarsjes. Veel gezelliger.
sealynx

Bericht door sealynx »

Afgelopen week waren wij bij Landal Hoog Vaals. Daar waren de drie zwembaden, de glijbaan en het bubbelbad allemaal rond de 30 graden (volgens het dagelijks geüpdate briefje naast de ingang). Ik moet toegeven, de eerste keer er in voelde het fris, maar daar wenden we al snel genoeg aan. Ik ben wel benieuwd hoe Center Parcs voelt. 28 klinkt behoorlijk kouder dan 30. Daar kan ik half januari over berichten vanuit de Vossemeren.
markieanta schreef: 31 okt 2022, 20:28 Ik weet wel dat ze dat expres doen tegen het vocht in het huisje na het schoonmaken enzo. Maar toch, 25 graden in een huisje is toch ook veel te gek.
Is dat de reden? Ik vind het ook altijd zo enorm warm bij binnenkomst, al is dat er snel genoeg uit wanneer we in-uit-in-uit-in-uit lopen met onze koffers, tassen, kratten en speelgoed.
markieanta
Moderator

voor zover ik het ooit gehoord heb heeft het inderdaad daarmee te maken.
pietjed

Bericht door pietjed »

Snakedockter schreef: 29 okt 2022, 11:56 Veel klachten op google over de koude zwembaden.
Lees hieronder de standaard reactie van Center Parcs:

Screenshot_20221029-115437_Maps.jpg

Ze geven nu verantwoordelijkheid als reden maar dat is natuurlijk onzin. Het gaat ze puur en alleen om de €€€.

Wat ik verder opvallend vind is dat ze hier ook zeggen dat ze de warmte in de huisjes terug hebben geschroefd.
Het gaat ze wellicht puur om de €€€, maar die €€€ brengen de gasten binnen. Als jij liever een paar honderd euro meer betaalt voor een weekendje, prima, maar de meesten nemen een zwembad dat 1,5 graden kouder is liever voor lief. Bovendien is het gas gewoon aan het opraken, dus dat het alleen om het geld zou gaan, is natuurlijk ook onzin. Iedereen, particulier en bedrijf, heeft een verantwoordelijkheid die hij of zij moet oppikken. Louter lof voor Center Parcs dus dat ze dit doen!

Daarnaast is het argument over de cottages niet echt treffend. In iedere cottage hangt gewoon een thermostaat met bewegingssensor. Die thermostaten hangen er al járen. Je stelt zelf je temperatuur in en als je een in bed ligt of niet aanwezig bent, schakelt deze terug naar 15 graden zoals je thuis ook altijd doet of zou moeten doen. Slapen met de verwarming aan is overigens ook absoluut ongezond.
Difontaine

[Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Bericht door Difontaine »

Het water temperatuur op de huttenheugte is minder warm dan ik gewend was .

Golfslagbad was erg fris ,
Buitenzwembad + bubbelbaden waren prima .
Waterplayhouse had wel warmer gekunt ( onze kinderen kwamen zich opwarmen in het bubbelbad ( vanaf de bubbelbaden heb je mooi zicht op het waterplayhouse .

Nu een aantal keer op de huttenheugte geweest , en zoals iemand anders ook al aangaf , hebben ze de wildwaterbaan ook terug gedraait .
Voor mij gevoel ging dat laatste stuk vroeger best hard , nu kon onze dochter van 5 en 7 zich daar al zelf redden .

Groeten
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Dagje Huttenheugte:

Golfslagbad 27 graden
Wedstrijdbad/stroomversnelling 26 graden
Wildwaterbaan 27
Buitenbad 29 graden
Bubbelbad 31 graden
Water play house 29 graden
Peuterbad 29-30 graden (staat bord 32graden)

Dit heb ik zelf gemeten!

Naar badmeesterpost gelopen en navraag gedaan over temperaturen. De lieve dame zei als eerste van: ga AUB een klacht indienen!! Daarna zei ze dat alles gemiddeld 27-28 graden was en minimaal 3 graden naar beneden was geschroefd
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi John,

Dank je wel voor je bericht.

Hoe heb je de watertemperatuur ervaren?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Veel te koud. Onze kleine gierde het uit. Alleen de bubbelbad was goed voor hem. Blauwe lippen en armen. Bubbelbaden peilden uit van de mensen. Er zaten zelfs mensen op het gootje erachter om maar de benen op te warmen. In ons gezelschap zat ook iemand met reuma. Die vond het echt een verspilling van zijn geld(€22 entree) omdat hij alleen maar 1x in het buitenbad is geweest en de rest bubbelbad. Ikzelf vond het koud maar met enige beweging was het krap aan te doen.

CP kan van ons een zeer gepeperde klacht ontvangen. €122 betalen voor een troosteloze bende en 2,5 uur zwemmen

Ik gaf het een kans maar het viel dus weer rauw op mijn dak.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
bestmayo

Bericht door bestmayo »

26-27 graden past toch echt niet bij een tropisch zwembad 🤔
2019' Vossemeren
01/2023 Heijderbos

Uitkijkend naar:
April '23 Kempervennen
Juli '23 Park Eifel
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Blijkbaar voor CenterParcs een Subtropische ervaring😅 ben benieuwd of die bobo’s van Centerparcs hetzelfde denken na het zwemmen.

Ik vind het ronduit schandalig dat de kinderfaciliteiten onder de 32 graden zijn. Dat juist dat kinderen juist de belangrijksten en kracht waren van CenterParcs
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Heijderbos1

pinatorq schreef: 06 nov 2022, 17:45 Dagje Huttenheugte:

Golfslagbad 27 graden
Wedstrijdbad/stroomversnelling 26 graden
Wildwaterbaan 27
Buitenbad 29 graden
Bubbelbad 31 graden
Water play house 29 graden
Peuterbad 29-30 graden (staat bord 32graden)

Dit heb ik zelf gemeten!

Naar badmeesterpost gelopen en navraag gedaan over temperaturen. De lieve dame zei als eerste van: ga AUB een klacht indienen!! Daarna zei ze dat alles gemiddeld 27-28 graden was en minimaal 3 graden naar beneden was geschroefd
Hoe heb je dat gemeten?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Met een drijvende bad-thermometer. 30 sec onder water houden(diepte ong. 40cm) dan heb je een accuraat beeld
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Heijderbos1

Oké, inventief om dat zelf op te meten.

Ik heb wel begrip voor de temperatuurdaling. Alleen het kinder-/peuterbad moet gewoon goed op temperatuur zijn.
Gezien de beperkte diepte lijkt mij dat niet ook niet zo lastig. Buiten dat bad om is het ook een kwestie van even wennen / verwachting bijstellen.

Wat mij vooral verbaasd is dat de één aangeeft dat het goed te doen is en niemand klaagt of met handdoeken om loopt en dat de ander reageert dat het klappertanden is en iedereen klaagt. Het zal ook een stuk eigen beleving zijn waarbij de waarheid in het midden ligt.
pinatorq

Bericht door pinatorq »

De meeste mensen zonder kinderen klagen niet zo snel. Het zijn voornamelijk de jonge gezinnen waar het probleem bij is en dat is ook heel begrijpelijk…. Ik klaag ook niet voor mezelf maar het gaat om mijn zoon.
Ik heb nog een klein voorbeeld informatie over watertemperatuur en kleine kinderen:

Ideale zwembadwater temperatuur voor baby’s

Baby’s en peuters raken sneller onderkoeld doordat het zwembadwater beter geleid. Daardoor daalt de temperatuur van uw baby sneller in zwembadwater dan wanneer het in zich in een koude ruimte bevind. Wilt u graag gaan baby zwemmen dan is een water temperatuur van 32-33 graden aangenaam maar ondanks de hogere temperatuur zal de temperatuur van uw baby gaan dalen als u te lang in het water blijft. Houd een half uurtje baby zwemmen aan in zwembadwater met een temperatuur van minimaal 31 graden.

Voor kindjes vanaf 1 tot 3 jaar is 30 tot 32 graden een goede temperatuur en kunt u fijn een half uurtje tot 45 minuutjes veel plezier beleven aan baby/ peuter zwemmen.

Bron: https://www.zwembadwater.info/zwembadwa ... -en-babys/

Als je dit dan leest dan slaat CP toch totaal verkeerd bij de kinderbaden…

Dat ik dit kenbaar wil maken is omdat ik graag mijn zoon dezelfde leuke belevingen met CenterParcs wil geven die ik ook vroeger heb gehad.
Heijderbos1

Volledig met je eens met betrekking tot de faciliteiten voor de allerkleinsten.
Daarbuiten hoop ik vooral dat mensen zich kunnen aanpassen aan het nu. Volgens mij kun je de beleving van vroeger dan nog steeds prima aan hen meegeven.
Hellendoorn

Bericht door Hellendoorn »

Bij Huttenheugte gaven ze net aan dat de temperatuur eerst 2 graden lagen was en dat dat nu nog maar 1 graad minder is als normaal....
Heb hier mijn twijfels over, het water voelt echt kouder vooral het golfslag bad.

Het is wel zo dat als je er eenmaal in ligt je er wel wat aan went maar fijn is anders
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

De Eemhof, afgelopen weekend.

De Wildwaterbaan en glijbanen waren een stuk koeler. Enkel het golfslagbad was toch erg aangenaam.
Jan 23: de Vossemeren
miramare76

Bericht door miramare76 »

Vrienden van ons zijn net terug van een midweek Meerdal, zij komen al jaren bij Centerparcs. Zij klaagde echt over de watertemperatuur van het zwembad. Dit zijn ze niet gewend van Centerparcs.
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Alle zwembaden hebben hier last van. Dit probleem speelt niet alleen bij CenterParcs
Jan 23: de Vossemeren
stoute

Bericht door stoute »

Ik las bij iemand dat op de landal parken het water ook kouder was
MeisjeEmmen1986

Bericht door MeisjeEmmen1986 »

Vandaag babyzwemmen gedaan in Kempervennen. Vond het water in dat bad niet koud.
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Ik denk dat we blij mogen zijn dat de zwembaden open kunnen blijven.
markieanta
Moderator

Ik denk dat we daar dik voor betalen en dat ze dus ook wel zullen moeten.
Heijderbos1

Daggasten betalen veel en financieren denk ik een redelijk groot deel van het zwembad.

Met uitzondering van vakantieperioden kun je toch relatief goedkoop een huisje boeken (prijs per nacht per persoon) ten overstaan van de kosten voor een dagje zwemmen.

We mogen inderdaad blij zijn dat het allemaal gewoon open kan blijven.
markieanta
Moderator

Ik denk dat als ze het zwembad dicht gooien, het ook een stukje rustiger wordt op de parken 😝
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Naar aanleiding van mijn klacht:

Geachte heer …….,

Hartelijk dank voor uw bericht naar aanleiding van uw bezoek aan de Aqua Mundo van De Huttenheugte. Het spijt ons dat deze niet naar verwachting is verlopen.

De temperatuur van de baden is inderdaad met 2 graden terug gezet naar 27 graden, met uitzondering van de Hot Whirlpools en de kinderbaden waaronder het Waterplayhouse. Dit is één van de acties die Center Parcs heeft ondernomen om gehoor te geven aan de aanbevelingen vanuit de overheid, die bedrijven heeft gevraagd zo snel mogelijk over te gaan naar energie-/gasbesparingen van minimaal 15% vanwege de huidige energiecrisis. Wanneer de regering in de loop der tijd het beleid zal wijzigen, zullen wij daarin meebewegen.

Ze zijn met een passende oplossing gekomen voor ons. Helaas hebben ze geen antwoord gegeven op het feit dat de peuterbaden en Waterplayhouse kouder zijn. Aangezien ze het wel hebben over dat deze baden een uitzondering zijn.
Groeten john

Coming up:

04-23 Bispinger Heide
06-23 Heijderbos

Heijderbos 2009
Meerdal 2021
Kempervennen 2022
Park Hochsauerland 2022
Vossemeren 2023
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

pinatorq schreef: 14 nov 2022, 18:21 Naar aanleiding van mijn klacht:

Geachte heer …….,

Hartelijk dank voor uw bericht naar aanleiding van uw bezoek aan de Aqua Mundo van De Huttenheugte. Het spijt ons dat deze niet naar verwachting is verlopen.

De temperatuur van de baden is inderdaad met 2 graden terug gezet naar 27 graden, met uitzondering van de Hot Whirlpools en de kinderbaden waaronder het Waterplayhouse. Dit is één van de acties die Center Parcs heeft ondernomen om gehoor te geven aan de aanbevelingen vanuit de overheid, die bedrijven heeft gevraagd zo snel mogelijk over te gaan naar energie-/gasbesparingen van minimaal 15% vanwege de huidige energiecrisis. Wanneer de regering in de loop der tijd het beleid zal wijzigen, zullen wij daarin meebewegen.

Ze zijn met een passende oplossing gekomen voor ons. Helaas hebben ze geen antwoord gegeven op het feit dat de peuterbaden en Waterplayhouse kouder zijn. Aangezien ze het wel hebben over dat deze baden een uitzondering zijn.

En wat was de passende oplossing als ik vragen mag.
Groentjuh

Bericht door Groentjuh »

Ik zal zeer binnenkort de water temperatuur in het Eemhof maar eens opnemen. Mijn sporthorloge is daar doorgaans ook heel goed in!

Qua watertemperatuur is het heel erg afhankelijk van het doel/gebruik van het bad. Voor recreatief zwemmen is circa 28-29 graden de gewenste temperatuur. Voor kleine kinderen en ouderen is 29-34 graden beter (daarom hebben sommige zwembaden een uurtje ouderen zwemmen, waarbij de temperatuur net hoger is.) Voor watersporten is 26-27 graden juist weer gewenst, omdat het zwemmen meer dan genoeg warmte oplevert en je die extra warmte dan weer graag kwijt wilt. Voor wedstrijdzwemmen moet het water tussen de 25 en 28 graden zijn.

Dat pinatorq dus klaagt vind ik best terecht. Golfslagbad 27 graden en wedstrijdbad/stroomversnelling 26 graden is best koud voor het doel van de gemiddelde Aqua Mundo bezoeker, die zie ik immers maar zelden sportief zwemmen.
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”