Welkom op Center Parcs Informatie, hét enige echte Center Parcs Fan Forum zónder verdienmodel. Wij maken het verschil!

[Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Is het water in de Aqua Mundo kouder geworden?

Ik wil even inhaken op onderstaand bericht. Opvallend is de onderstaande vraag in Onze Facebookgroep met heel veel reacties daarop. Het zou fijn zijn als hier op dit forum ook reacties komen.

Wij zijn op het Meerdal en vinden het zwembad water echt super koud. Andere mensen die hier ook zijn en dit vinden? Ze zeggen dat t komt omdat ze aan het testen zijn vanwege te willen bezuinigen maar vind t niet normaal dat ik met kippenvel in het zwembad zit 🤣

Mariëtte schreef: 25 feb 2022, 09:49 Koud water in de wildwaterbanen van Center Parcs?

Stroomt er binnenkort koud water door de wildwaterbanen van Center Parcs? Als het aan de vaste landschapsarchitect van Center Parcs ligt wel. Hij vindt het anno 2022 niet meer te verantwoorden dat de wildwaterbanen in de openlucht 's winters verwarmd worden tot 29 graden. Dat is namelijk allesbehalve milieuvriendelijk, realiseert Jean Henkens zich.
jover

Bericht door jover »

Vreemd. Center parcs heeft zich altijd gepresenteerd als een subtropisch zwemparadijs. Subtropisch zou ik niet associeren met koud water. :roll:
Hopelijk schieten ze hiermee niet in hun eigen voeten. Als CP niet meer subtropisch is dan zouden sommige klanten wel eens kunnen kiezen voor andere vakantiedomeinen.
Dave S

Bericht door Dave S »

Er is een verschil tussen de temperatuur van de wildwaterbaan en de rest van de Aqua Mundo. De wildwaterbaan is een hele dure aangelegenheid en iedere graden minder is aan het eind van het jaar een flinke besparing. De temperatuur in de rest van de Aqua Mundo blijft voorlopig gewoon hetzelfde. Ik ga er daarom niet vanuit dat hierdoor mensen niet meer naar centerparcs gaan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi DaveS,

Misschien niet handig van mij om de wildwaterbaan aan te halen, de discussie op Facebook gaat over dat watertemperatuur
in de hele Aqua Mundo als kouder wordt ervaren. In juni op Het Meerdal heb ik niet gemerkt dat het water kouder was maar
ze schijnen nu aan het testen te zijn om de watertemperatuur te verlagen staat geschreven in onze Facebookgroep. Wat
me wel opviel in februari op Het Meerdal was dat de omgevingstemperatuur berekoud was het stuk bij de wildwaterbaan.
Voor mijn gevoel liep ik buiten in mijn badpak, maar dat was pas geleden niet meer zo.
Heijderbos1

Re: [Center Parcs] Watertemperatuur in de Aqua Mundo's

Bericht door Heijderbos1 »

Ik zou het een verlies vinden als ze afstappen van het subtropische klimaat.
Dat is toch wel één van de grootste pluspunten de AM.

Bij de WWB heb ik er wel begrip voor, maar binnen moet het toch aangenaam warm blijven.
quincyj1998
Moderator

Bericht door quincyj1998 »

Heijderbos1 schreef: 19 jul 2022, 09:06 Ik zou het een verlies vinden als ze afstappen van het subtropische klimaat.
Dat is toch wel één van de grootste pluspunten de AM.

Bij de WWB heb ik er wel begrip voor, maar binnen moet het toch aangenaam warm blijven.
Binnen zal het warm blijven, alleen de WWB zal mogelijk kouder worden. Dat vindt ik overigens met deze gasprijzen meer dan logisch.
Jan 23: de Vossemeren
TimBerg

Bericht door TimBerg »

Ik heb het idee dat de water- en omgevingstemperaturen in de AM's behoorlijk fluctueren. Soms loopt je rillend rond en soms voelt het water lekker warm. Twee weken terug in de Eemhof was het heerlijk, ook de WWB was lekker warm. Maar ik heb het ook wel eens anders meegemaakt.

Ik denk dat we ons niet druk moeten maken over plannen van CP om de WWB echt koud te maken, dat zullen ze niet doen. Dat is bovendien veel te gevaarlijk ivm gevaar voor onderkoeling. Veel logischer is dat ze de prijzen verhogen ter compensatie van de hoge energiekosten.
Stefan

Bericht door Stefan »

In allgau temperatuur prima, alleen het golfslagbad is erg fris
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
Stefan

Bericht door Stefan »

Net gezwommen hier in park allgau. Het golfslagbad en activiteiten baden binnen erg koud, het is koudere als afgelopen week. Valt iemand die nu op allgau is dit ook op?
Van mijn nichtje die nu in de haan is zei ook dat het daar koud was binnen
2018: Les trio’s forets
2019: Vossemeren, Erperheide
2020: Meerdal, park de Eifel, Park Zandvoort
2021: Eemhof, De haan
Dagbezoeken 2021 Sandur, Huttenheugte, Zandvoort, Meerdal, Limburgse Peel
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Wij hebben vandaag voor het eerst gezwommen. Ik vond het water van het golfslagbad wel meevallen, maar de temperatuur in de AM is wel fris.
wendy424

Bericht door wendy424 »

Wij zitten in de bispinger heide en gisteren was het golfslagbad echt heel koud, vandaag iets beter. De wwb is heel aangenaam qua temperatuur
2011 Erperheide
2013 Huttenheugte
2016 Kempervennen
2017 Eemhof
2019 Huttenheugte
2020 Meerdal
2021 Vossemeren
2021 Erperheide
2022 Kempervennen
2022 Bispinger Heide
2022 Huttenheugte
2022 Kempervennen
2023 Heijderbos
Bungalow16

Bericht door Bungalow16 »

Hoe is het trouwens gesteld met de temperatuur van het water in de aquamundo’s? Het was altijd al een beetje koud. Maar door de achterlijke prijzen van nu, hoor ik heel veel klachten. Heb het nog niet effectief getest dus vandaar!
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

De stroomversnelling in erperheide was echt fris, golfslagbad viel mee.
Brenda

Bericht door Brenda »

Vond de temp in de aquamundo van Erperheide echt fris de omgeving en het water. Daar ook snel vertrokken.
Vond de temp vd omgeving en water in Huttenheugte en Vossemeren prima deze maand.
bianca

Bericht door bianca »

Watertemperatuur in de Vossemeren en gisteren in de Kempervennen is fris als je er in gaat, daarna raak je eraan gewend en is het goed te doen. Het water is merkbaar kouder dan voorheen.
Kevin

Bericht door Kevin »

Hier op Heijderbos is golfslagbad merkbaar kouder, volgens het bord 28 graden. Dat was eerst 30 graden volgensmij. Als je er in gaat is het erg koud, maar je went er aan. Het is alleen de vraag of je nog over drempel van die kou heen wil. Andere baden zoals wildwaterbaan zijn wel warmer.

In juni op Kempervennen nog geen verschil gemerkt in temperatuur.
Debbie

Bericht door Debbie »

Vandaag op de Kempervennen gezwommen en het water was daar ook erg koud. Alleen van het buitenbad was het water lekker.
Hartelijke groet,
Debbie

2017 EP-BT
2018 HH-BT
2019 HH
2020 HH-EH
2021 EH-HH-HH-EP-BT
2022 BT-EP-HH
2023 VM-HS-BT-KV
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Afhankelijk van het seizoen kan ik er wel inkomen. In de zomer heb je liever een frisse duik dan een warm bad, maar het lijkt me nu niet de bedoeling dat je in een "subtropisch" zwembad in pakweg februari loopt te klappertanden omdat het water te koud is. Er komen bij Centerparcs ook veel gezinnen met (hele) kleine kindjes, baby's en peuters en daar is het toch ook wel belangrijk voor dat het water een aangename temperatuur heeft. Die kleintjes kunnen hun lichaamstemperatuur immers nog bijlange niet zo goed omhoog houden als wij volwassenen. En dan is net het golfslagbad toch wel het bad bij uitstek waar mama/papa met hun kleintje samen ingaan wat net warm genoeg zou moeten zijn. Alle begrip voor de energiecrisis en dat dit voor hun ook zwaar zal wegen qua kostenplaatje, maar het lijkt mij wel een gevaarlijke manier van besparen. Menig klanten die niet speciaal "CPfan" zijn die een eerste keer komen en dan de ervaring hebben van ja het zwembad was te koud, daar bovenop het huisje niet 100% spik en span als je pech hebt, die komen niet terug en gaan volgende keer wel ergens anders hun centen opmaken.
TMCThomas

Bericht door TMCThomas »

Binnen was Park zandvoort van de zomer niet anders dan normaal voor zover ik doorhad. Het buitenbad en de wildwaterbaan kwamen echter lastig op temperatuur. Tot het punt dat die soms echt koud waren. Niet alleen dit jaar, vorig jaar was dat precies hetzelfde dus nog voor de energiecrisis. Zie ook meerdere klachten daarover bij de reviews van park zandvoort.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Bispinger Heide.

We waren vorige week in Bispinger Heide. Ik vond het water erg koud. Onze 5-jarige had na 10 minuten blauwe lippen en we moesten eruit.
Ook de omgevingstemperatuur voelde veel frisser dan voor Corona.

Bron: Anne Langley-Junk.
Tom...

Bericht door Tom... »

Wij waren daar 15 jaar geleden en een van de weinige dingen die ik me van dat park herinner, is dat het water daar enorm koud was 😅

Maar blauwe lippen klinkt wel heel extreem 😔
bianca

Bericht door bianca »

In de vossemeren is het water in het golfslagbad 27 of 28 graden, het buitenbad 29 of 30. Ook de bubbelbaden zijn rond de 30 graden
Muppet-81

Bericht door Muppet-81 »

Ik heb zojuist de temperatuur nagevraagd bij het Meerdal, via de app. ik geven aan het de actuele temperatuur data nu 28,5 graad is.
quincyj1998
Moderator

Was dit niet altijd al 28 in het golfslagbad. En 34-38 in de bubbelbaden?
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Ik dacht dat het 30°C was in het golfslagbad, 35°C in de bubbelbaden bij de meesten.
quincyj1998
Moderator

Nu je het zegt, je hebt gelijk.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

dit waren de watertemperaturen in 2021 op Het Heijderbos.

Afbeelding
quincyj1998
Moderator

Bedankt Mariette, schept weer wat duidelijkheid.
AB23061976

Bericht door AB23061976 »

Zijn de Wildwaterbanen de KV en HH gesloten voor gepland onderhoud of als bezuiniging ivm energie kosten

Want ik zoo dat nog al een verschil vinden want ik vindt 10 euro als je een weekje gaat niet veel .
en zeker als het om besparing gaat dan zou ik aangeven dat je niet akkoord gaat met de compensatie ervaring leert dat er wel wat meer uit te halen

Je betaald ook voor deze faciliteiten en de 1 hecht er meer waarde aan dan de ander , maar met de huidige prijzen mag je ook wel wat verwachten.

In de zomer begin juli waren wij op de LP daar deden de whirpools niet kreeg eigenlijk geen goed antwoord waarom niet maar ik begrijp dat ze het nog steeds niet doen .

Heb dus sterk het vermoeden dat een kosten besparende actie is anders had je het al lang moeten verhelpen .
ik weet niet of op andere parken de whirlpools uitstaan ?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi AB23061976,

Op de dagjessite staat i.v.m. onderhoud.

Van de Nederlandse parken zijn Het Meerdal en Limburgse Peel waar de Whirlpools gesloten zijn.
Op Het Meerdal zit er ook geen water in, van Limburgse Peel weet ik dat niet.
Roy

Bericht door Roy »

Een medewerker van Het Meerdal vertelde ons in de zomer dat de bubbelbaden leeg staan omdat er een onderdeel defect is. Het onderdeel is slecht leverbaar en ze verwachtten op dat moment dat de bubbelbaden nog tot zeker begin 2023 buiten gebruik zijn (.......).
simon

Bericht door simon »

Mariëtte schreef: 20 sep 2022, 12:24 Van de Nederlandse parken zijn Het Meerdal en Limburgse Peel waar de Whirlpools gesloten zijn.
Op Het Meerdal zit er ook geen water in, van Limburgse Peel weet ik dat niet.
Op Limburgse Peel staat er wel water in, maar was het gewoon afgesloten met een touw en bordje 'gesloten'.
Coming up next: Park De Haan (december, op visite) / Het Heijderbos (februari)

2022: Port Zélande, De Lommerbergen, Limburgse Peel en Les Ardennes
2021: Les Ardennes, Erperheide, De Kempervennen en De Eemhof
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Bij Port Zelande liggen (of inmiddels lagen) de bubbelbaden er ook langere tijd uit.

Het zal een combinatie zijn van onderhoud, gebrek aan onderdelen en toenemende kosten voor het verwarmen.

Het is niet hard te maken of het bewust is (ik ga zelf van het positieve uit), maar het komt ze in ieder geval niet slecht uit.

Met name bij bubbelbaden vind ik het storend, omdat dit voor de oudere doelgroep (lees: niet kinderen) toch een belangrijke faciliteit is in de AM.
jahaja

Bericht door jahaja »

Op de eemhof is de bubbelbad gewoon open alleen het zwembad sluit elke dag al om 18:00.
Ze zeggen personeels gebrek kunnen dan de veiligheid niet meer waarborgen.
Van een andere hoorde we kosten besparing dus wat nu is geen idee.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi jahaja,

Ik heb ook geen idee of het te maken heeft met kostenbesparing of gebrek aan personeel.
Ik vermoed dat we dat officieel niet te horen gaan krijgen of Center Parcs komt er nog mee
naar buiten via een persbericht?
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”