Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Sauna's in de Aqua Mundo

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
jover

[Center Parcs] Sauna's in de Aqua Mundo

Bericht door jover »

Verschillende Center Parcs hebben een sauna in de Market Dome. Op de website van CP staan hierover nauwelijks informatie, enkel een eenvoudige suggestiefoto die soms bij verschillende parken dezelfde is en een standaard weinig zeggend tekstje.

Wie heeft foto's of beschrijvingen van deze sauna's of heeft hier al ervaring mee? En is het enkel een saunacabine of een uitgebreidere wellness-ervaring?
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Sauna's in de Market Dome

Bericht door B767-300ER »

Vaak sauna’s in de Aqua Mundo’s al verdwijnen deze langzaam aan wel. Sauna in de Market Dome heb ik nog nergens gezien. Of bedoel je een soort van massagesalon zoals die bij het Heijderbos onder de appartementen in de MarketDome zit?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Jover,

Dit is de Nature & Spa in de Market Dome van Center Parcs Bispinger Heide.
Daarnaast zit de manicure en pedicure.

NATURE & SPA CENTER PARCS BISPINGER HEIDE

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Manicure & Pedicure.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
jover

Bericht door jover »

B767-300ER schreef: 13 dec 2020, 12:53 Vaak sauna’s in de Aqua Mundo’s al verdwijnen deze langzaam aan wel. Sauna in de Market Dome heb ik nog nergens gezien. Of bedoel je een soort van massagesalon zoals die bij het Heijderbos onder de appartementen in de MarketDome zit?

Ik bedoel niet de massagesalons, maar de sauna's zoals die bij de activiteiten vermeld staan op de website van CP. Bv. bij Zandvoort, de Vossemeren, de Kempervennen, enz. In Zandvoort is de ingang naast de ingang van de AM, in Port Zélande heb ik vorig jaar zo'n ingang gezien boven in de MD.
markieanta

Bericht door markieanta »

Oooh de sauna's in de original parken zijn vaak redelijk uitgebreid met meerdere normale sauna's, stoombad, zwembad en ir sauna, af en toe zit er een barretje bij met bediening. De sauna's op de Franse parken zijn niet de moeite waard, dit zijn ten eerste geklede sauna's en slechts voor een of twee uurtjes te boeken in de normale tijd.
B767-300ER
Moderator

B767-300ER schreef: 13 dec 2020, 12:53 Vaak sauna’s in de Aqua Mundo’s al verdwijnen deze langzaam aan wel. Sauna in de Market Dome heb ik nog nergens gezien. Of bedoel je een soort van massagesalon zoals die bij het Heijderbos onder de appartementen in de MarketDome zit?

jover schreef: 13 dec 2020, 13:09 Ik bedoel niet de massagesalons, maar de sauna's zoals die bij de activiteiten vermeld staan op de website van CP. Bv. bij Zandvoort, de Vossemeren, de Kempervennen, enz. In Zandvoort is de ingang naast de ingang van de AM, in Port Zélande heb ik vorig jaar zo'n ingang gezien boven in de MD.

De meesten liggen met toegang in/naast het zwembad. Langzaamaan sluiten deze
Guideke

Bericht door Guideke »

In het Meerdal is er een klein gezellig sauna gedeelte met 1 sauna en een heel goed Turks stoombad met een sterke muntgeur. Er is ook een voetenbad en een klein buitenzwembad. Ik heb nog geen geruchten gehoord dat deze sauna gaat verdwijnen.
In het Heijderbos is er een sauna gedeelte met een buiten- en een binnensauna en een Turks stoombad. Er is tevens een buitenzwembad en een ligweide.
Deze zou voorlopig ook niet verdwijnen.
In de Eemhof is de heel mooie sauna verdwenen en vervangen door de duo racer glijbaan. Het is heel jammer dat het verdwenen is want deze was wel heel mooi met een binnen- en buitensauna en een Turks stoombad en een laconium. Je had er ook gratis koffie en frisdrank.
In de Vossemeren is er een wellnessgedeelte en een saunagedeelte. Er zijn massages mogelijk en er is ook een zoutwaterbad waar je kan drijven.
Je hebt daar ook een binnen- en buitensauna, Turks stoombad een binnen- en buitenzwembad met bruisbank. Er is ook een bar waar je wat drankjes kan bekomen. Dit gedeelte zal wel behouden blijven.
In Port Zelande was er een gezellige saunaruimte met 2 sauna's, een Turks stoombad, bruisbad, een binnenzwembad en een bar waar je gratis water kon krijgen en waar je snacks kon bestellen. Deze ruimte is nu gesloten omdat het helemaal gerenoveerd gaat worden door het bedrijf dat ook de sauna in Hochsauerland uitbaat. Dat zou gebeuren in 2021. In eerste instantie zou het al klaar moeten geweest zijn in mei 2020 maar door Covid kon dat niet doorgaan.
In Erperheide is een klein sauna gedeelte met ook een binnen- en buitensauna en een Turks stoombad. Er is een bruisbad maar geen zwembad. Het zwembad is vervangen door een buitendouche. Deze sauna zou verdwijnen bij de renovatie van het zwembad.
In de Kempervennen was er tot nu toe ook een mooi saunagedeelte waar je ook drinken en wat fruit kreeg. Er is daar ook een binnen- en buitensauna en een Turks stoombad en een een buitenzwembad. Deze sauna gaat verdwijnen om plaats te maken voor een glijbaan.
In de Huttenheugte is er ook een saunagedeelte maar wat daar aanwezig is weet ik niet meer, dat is voor ons al te lang geleden. Ik weet nog weel dat het daar ook goed was.
Alleen de sauna van Port Zelande heeft een aparte ingang in de Market Dome, bij alle andere sauna's is de ingang in de Aqua Mundo.
In Zandvoort en de Limburgse Peel zijn we nog niet geweest, daar kan ik niets over vertellen.

Over het algemeen zijn we heel tevreden over alle sauna's. Meestal is het daar rustig en kan je je goed ontstressen. Af en toe wordt je wel eens gestoord door mensen die met hun activiteitenvouchers eens komen proberen maar die zijn meestal snel weer weg. Die mensen houden zich ook meestal niet aan de verplichte dresscode.

Hopelijk heb ik jou met mijn uitleg wat kunnen helpen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Guideke,

Dank je wel voor de uitleg over de sauna's :D .

SLUITING SAUNA DE KEMPERVENNEN

Nu officieel, de sauna op De Kempervennen gaat verdwijnen.

@jover, ik ga mijn best doen om foto's te maken in de sauna van De Kempervennen,
ik ben er binnenkort en omdat alles nu dicht is een mooie gelegenheid om er foto's
in te maken, iets wat vaak lastig is wegens bezet door gasten.

De ingang van de sauna in de Aqua Mundo van Center Parcs De Kempervennen.
Afbeelding

Afbeelding
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

SAUNA CENTER PARCS PORT ZÉLANDE

De sauna op Center Parcs Port Zélande is door de coronamaatregelen gesloten.
Er was/is sprake van dat deze sauna omgetoverd gaat worden tot een een
Deep Nature Spa.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Lockers en douches.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Finse sauna.
Afbeelding

Afbeelding

Voetenbadjes.
Afbeelding

Bubbelbad.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Het binnenbad met zitjes en een bar.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Koud dompelbad.
Afbeelding

Buitenterras.
Afbeelding
Tom...

Bericht door Tom... »

Mariëtte schreef: 06 jan 2021, 09:58
SLUITING SAUNA DE KEMPERVENNEN

Nu officieel, de sauna op De Kempervennen gaat verdwijnen.
Verdorie, dat is zo jammer! Ik snap het wel, maar deze sauna was een van onze favoriete CP sauna's. Begrijpelijk en leuk dat er glijbanen komen, maar toch een beetje jammer :)
jover

Bericht door jover »

Bedankt Guideke en Mariëtte voor de uitgebreide beschrijving en de foto's ! Deze sauna's zijn dus échte spa centra, veel mooier en uitgebreider dan Center Parcs op haar website laat uitschijnen.

Het is vreemd dat CP hier zo weinig publiciteit voor maakt, dit zou een extra troef kunnen zijn voor hun parken. De kinderen in het zwembad terwijl de ouders lekker rustig relaxen in het sauna complex :D . Vrees dat parkbezoekers daarom minder voor een VIP cottage met sauna zouden kiezen zou me verwonderen, ze lijken me eerder complementair.
B767-300ER
Moderator

Ze zullen niet voor niets verdwijnen....
jover

Bericht door jover »

B767-300ER schreef: 16 jan 2021, 07:20 Ze zullen niet voor niets verdwijnen....
Center Parcs is professioneel genoeg om geen ondoordachte beslissingen te nemen. Als je informatie hebt waarom CP deze sauna's zo weinig als commerciële troef uitspeelt en sommige sluit mag je deze info zeker posten.
Gelukkig wordt deze in PZ vernieuwd, hopelijk blijven ook de andere nog lang bestaan.
B767-300ER
Moderator

Simpel. Te weinig belangstelling en Kosten vs opbrengsten.
Steeds meer huisjes waar sauna’s inkomen. (Lees: meer VIP’s). Kempervennen gaat ook sluiten. Zoals je zelf aangeeft is CP professioneel genoeg om dat soort besluiten weloverwogen te nemen. Het besluit dat meerdere sauna’s verdwijnen zal dan ook niet zonder reden zijn.
Nickos

Bericht door Nickos »

Vroeger zat de luxe in de centrale faciliteiten en waren de cottages vrij basic. Nu zul je zien dat iemand die naar de sauna wil gaan een VIP cottage boekt.
jover

Bericht door jover »

Dat gebrek aan belangstelling veroorzaakt CP ook zelf door deze sauna's zo zwakjes te promoten. De foto's en informatie van deze sauna's op hun website bv. zou véél beter kunnen.
Het zou kunnen dat ze de VIP huisjes met sauna willen promoten, hier verdienen ze heel wat meer meer aan. Ook al is een simpele infrarood sauna helemaal niet te vergelijken met een uitgebreider saunacomplex, net zoals een fastfood snack niet te vergelijken is met een uitgebreid diner. Zandvoort lijkt dit wel te beseffen. Op zaterdagochtend organiseren ze voor geïnteresseerden een verkennend bezoekje aan de centrale sauna, ook al hebben ze in hun VIP huisjes een heel uitgebreide sauna-inrichting.
B767-300ER
Moderator

Tsja. Ze promoten de Sauna net zoveel als het Bowlen en de Minigolf, het staat gewoon tussen de activiteiten bij je boeking, in de app en mycenterparcs. Niet meer en niet minder inderdaad.

Op dit moment levert het simpelweg veel te weinig op en kost het teveel. Als het dan ook nog eens “in de weg” zit voor uitbreiding van het zwembad dan is de keuze snel gemaakt. Het is simpelweg geen corebusiness of USP waarmee je honderden mensen naar je park lokt, wat bv de Aqua Mundo’s wel hebben. Daarvoor is de groep saunabezoekers echt veel te klein en echt maar een druppel op de gloeiende plaat van een gemiddelde CP bezoeker.

Ik ben zelf een frequent sauna bezoeker, maar de sauna’s op CP kunnen mij op geen enkele wijze echt bekoren. Met 2/3 badjes en 2 sauna’s krijg je mij niet over de streep. Dan prefereer ik liever een sauna in mn huisje of een ritje naar een nabijgelegen saunacomplex.

Overigens staan er in huisjes niet alleen infrarood sauna’s maar Finse Sauna’s. Of in het huisje of buiten op het terras. (Net welk park je zit)

Maar ik blijf hetzelfde roepen en jij ook. We hebben er allebei een andere mening over. :mrgreen:
Reginald41

Bericht door Reginald41 »

Een sauna's op het park in Aqua Mundo kost klauwen geld en is gewoon te duur om draaiend te houden dus geen wonder dat ze echter stap voor stap op bijna alle parken aan het verdwijnen en plaats maken voor een uitbreiding van Aqua Mundo met nieuwe glijbanen of stukje gedeelte zwembad aanleggen. Accepteer gewoon dat nu tegenwoordig in VIP huisjes altijd een sauna in zitten.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi jover,

Ik ga deze maand naar Park Zandvoort, zou je de sauna op dit park op de foto willen zien?
jover

Bericht door jover »

Ja graag, het zou heel leuk zijn als dat kan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi jover,

Ik ga zeker vragen of ik foto's mag maken in de Aqua Mundo en het saunagedeelte.
Ligt ook aan de coronamaatregelen tegen die tijd natuurlijk. Ikzelf ben ook heel
benieuwd hoe de sauna op Park Zandvoort eruit ziet.

Helaas was er geen toestemming om foto's te maken van de sauna op De Kempervennen
pas geleden, want, zo werd me verteld, die is helemaal uitgeschakeld en zal niet meer
openen voor de gasten.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

PARK ZANDVOORT

SAUNA

29-04-2021

Omdat de sauna al een tijdje gesloten is vanwege corona is het een beetje in gebruik als opslagruimte.
Foto's maken ging hierdoor niet, het was te rommelig. Het was heel erg leuk om in deze sauna te zijn
geweest en ik kan er wel wat over vertellen wat ik gezien heb.

Het is een echte klassieke sauna wel gedateerd en niet zo groot. De ingang van de sauna zit naast de
ingang van de Aqua Mundo. Dan is er een behoorlijke steile trap naar boven waar je dan uitkomt in
het binnengedeelte van de sauna, met douches, voetenbad, 2 Finse sauna's, Turks stoombad, koud
dompelbad en een douchecabine met aan alle kanten waterstralen. Binnen is er een terrasje rondom
de openhaard. Je kunt er water en sap krijgen met het muntje wat je krijgt als je de sauna boekt. Er
is ook een klein buitenterras.

Deze sauna wordt bijna alleen maar gebruikt door mensen uit de buurt en niet door parkgasten. De sauna
is niet meegenomen in de renovatie, wel krijgt het een onderhoudsbeurt, met name het houtwerk aan de
onderkant van de wanden, wat behoorlijk aangetast is door het vele malen schoonmaken met de hogedruk
spuit. De lockers zijn wel aangepast en te openen met het polsbandje.

De Ingang van de sauna naast de ingang van de Aqua Mundo.
Afbeelding

Afbeelding

Het buitenterras van de sauna.
Afbeelding

Afbeelding
jover

Bericht door jover »

Dag Mariëtte,

Dankjewel voor de beschrijving en de foto's. Het terras is wel heel klein, er kunnen slechts 2 ligbedden op, verder enkel nog een zitbank. Jammer dat die hoge houten wanden zo kaal en monotoon zijn, dit accentueert de beperkte afmetingen en geeft een beetje een gevangenisgevoel.

Dat terrasje binnen rond de open haard klinkt wel leuk. Bedoel je met 'niet zo groot' voor de binnenruimte dat deze ook zo klein is als het buitenterras, met plaats voor slechts enkele personen?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

De binnenruimte is wel wat groter dan het buitenterras, een behoorlijk grote huiskamer zo zou ik het willen omschrijven.
Ik weet niet hoeveel mensen er tegelijkertijd gebruik kunnen maken van de binnenruimte van de sauna, maar ik schat in
dat het met ongeveer 5 personen tegelijk nog aangenaam is.

De openhaard is zeker leuk maar de ruimte eromheen om te zitten is wel klein. Toen ik er was stonden er geen tafeltjes/
stoelen rondom de openhaard, maar veel kan het niet zijn.

Ik hoop nog eens foto's te kunnen maken als alles weer netjes is maar dan is altijd het "probleem" dat de sauna dan weer
vaak bezet is. Maar het staat op mijn "verlanglijstje" om er ooit foto's te kunnen maken. Maar ik ben al heel blij dat ik het
in ieder geval heb gezien en hier heb kunnen delen.
Stefan

Bericht door Stefan »

Is er op Centerparcs de haan ook sauna?
Mister Eko

Bericht door Mister Eko »

Stefan schreef: 06 mei 2021, 22:49 Is er op Centerparcs de haan ook sauna?

Niet meer, de sauna is ook verdwenen bij de uitbreiding van de Aqua Mundo. Het is nu een 'secret garden' (= rustige ruimte met zitplaatsen)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Re: [Center Parcs] Sauna's in de Aqua Mundo

Bericht door Mariëtte »

SAUNA CENTER PARCS HET HEIJDERBOS

In de Aqua Mundo van Center Parcs Het Heijderbos is ook een sauna te vinden met oa. een binnen en buitenbad,
Turks stoombad, whirlpools en natuurlijk sauna's.

De ingang in de Aqua Mundo naar het sauna gedeelte.
Afbeelding

Afbeelding

Het binnenbad.
Afbeelding

Het buitenbad.
Afbeelding

Bron foto's 2 & 3: Het Heijderbos.
Plaats reactie