Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
B767-300ER

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door B767-300ER »

Zoals Jacob zegt is het inderdaad gewoon een betaaltegoed. Staat los van kortingen oid.
HH: ‘87/‘91/‘98/‘18
EH: ‘92/‘19
KV: ‘86/‘02/‘03/‘19/‘19
HB: ‘87/‘04/‘18/‘19/‘20
MD: ‘88/‘96/‘02/‘03/‘20
VM: ‘08/‘18
BH: ‘07
PZ: ‘98
LB: ‘85
VB: ‘94

Next stay: KV (11-2020)

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

VOUCHER NOG NIET BINNEN?

Als je jouw verblijf hebt moeten uitstellen als gevolg van de sluiting van de Center Parcs parken
ontvang je binnen enkele weken een e-mail met een digitale voucher ter waarde van het betaalde
bedrag van de oorspronkelijke boeking.

Je kunt deze voucher gebruiken om een volgend verblijf te boeken binnen een jaar vanaf de aankomst
datum van je oorspronkelijke boeking. Je hoeft hierover geen contact op te nemen met Center Parcs.

Afbeelding

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Janneke91 schreef:
20 mar 2020, 21:03
Weet iemand of je, als je de voucher krijgt, je inderdaad geen vroegboekkorting en/of gezin/55+ korting mag en kan gebruiken? Daarmee hebben we nu geboekt dus het kost ons altijd meer geld dan. We gaan nl met zijn 8’en

jacob schreef:
20 mar 2020, 21:36
De voucher is niet meer of minder als een betaal middel voor je volgende boeking.
Dus gewoon boeking maken met alle kortingen en betalen met voucher , zou wel ERG klantonvriendelijk zijn als dit niet kan.

Ik had het ergens gelezen, maar dan zal het niet kloppen. We hadden nu vrijdag tm dinsdag ivm pasen dus maar eens zien wat we volgend jaar dan doen.

Sid

Bericht door Sid »

Mariëtte schreef:
21 mar 2020, 08:46
VOUCHER NOG NIET BINNEN?

Als je jouw verblijf hebt moeten uitstellen als gevolg van de sluiting van de Center Parcs parken
ontvang je binnen enkele weken een e-mail met een digitale voucher ter waarde van het betaalde
bedrag van de oorspronkelijke boeking.

Je kunt deze voucher gebruiken om een volgend verblijf te boeken binnen een jaar vanaf de aankomst
datum van je oorspronkelijke boeking. Je hoeft hierover geen contact op te nemen met Center Parcs.

Afbeelding

Als ze liever hebben dat mensen die geboekt hebben niet meer bellen zouden ze die beter nog eens een mail sturen met het verzoek te wachten op de voucher.

jacob

Bericht door jacob »

En nog steeds complete onduidelijkheid voor de mensen die misschien op vakantie gaan op een beperkt geopend park?
Bied hen ook gewoon gratis omboeken aan of de voucher, heren en dames van Cp die hier meelezen.
Iedereen een goede oplossing!!
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Ralf

Bericht door Ralf »

Beste mensen,

Dit is een forum pagina over Centerparcs waar we elkaar op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen over de renovatie, mooie foto's en filmpjes van de parken en nu ook even over de stand van zaken over het coronavirus. De site heeft geen enkele band met Centerparcs dus ga alsjeblief niet de hele tijd lopen klagen over alles over wat in je ogen niet goed gaat mbt tot de afhandeling van dit gebeuren want daar is dit forum niet voor. Klaag daarover bij Centerparcs. Laten we het gewoon allemaal leuk houden.

Sid

Bericht door Sid »

Ralf schreef:
21 mar 2020, 17:28
Beste mensen,

Dit is een forum pagina over Centerparcs waar we elkaar op de hoogte kunnen houden van de ontwikkelingen over de renovatie, mooie foto's en filmpjes van de parken en nu ook even over de stand van zaken over het coronavirus. De site heeft geen enkele band met Centerparcs dus ga alsjeblief niet de hele tijd lopen klagen over alles over wat in je ogen niet goed gaat mbt tot de afhandeling van dit gebeuren want daar is dit forum niet voor. Klaag daarover bij Centerparcs. Laten we het gewoon allemaal leuk houden.

Ik klaagde niet hoor, tenminste was niet mijn bedoeling.
Meer een tip :D

SuusPooh

Bericht door SuusPooh »

Hallo allemaal,

Wij hebben een boeking staan voor een midweek van 27 april t/m 1 mei, eerste week van de meivakantie.
Ik heb hem vorig jaar geboekt via de Duitse site ivm familiekorting, check altijd alle sites en meestal is Duitsland de goedkoopste :)
Zijn er hier mensen die ook via de Duitse, Belgische of Franse CP geboekt hebben en geeft dat problemen qua voucher of omboeken?
Nu lees ik veel over de voucher bij parksluiting dat je die binnen 1 jaar vanaf je eigenlijke boeking zou moeten inzetten.
Dit zou voor veel mensen in de meivakantie zuur zijn, aangezien die volgend jaar later valt.

Hopelijk gaan de parken straks weer normaal open, al verwacht ik dat ze nog dicht blijven.
Open onder strikte voorwaarden zoals voor de sluiting, dat zou echt balen zijn.
Dan gaan wij sowieso niet, komen met een zoon van 9 toch voor de AquaMundo en de activiteiten.

B767-300ER

De voucher moet binnen een jaar ingewisseld worden. Oftewel de boeking (betaling!) binnen het jaar. Niet het verblijf ;)
(Als ik het goed heb begrepen)

B767-300ER

Ralf schreef:
21 mar 2020, 17:28
Beste mensen,

Sid schreef:
21 mar 2020, 18:36
Ik klaagde niet hoor, tenminste was niet mijn bedoeling.
Meer een tip :D

Denk ook niet dat die op jou gericht is.

B767-300ER

jacob schreef:
21 mar 2020, 17:16
En nog steeds complete onduidelijkheid voor de mensen die misschien op vakantie gaan op een beperkt geopend park?
Bied hen ook gewoon gratis omboeken aan of de voucher, heren en dames van Cp die hier meelezen.
Iedereen een goede oplossing!!

Heb toch gewoon eens wat geduld. Het is dit soort ongeduld bij mensen wat van alles ontregelt momenteel bij de diverse klantenservices.

Ik heb al eerder aangegeven, zodra bekend is dat het jouw boeking op welke wijze dan ook treft, zal CP vanzelf contact opnemen.

Voor de rest, zie mijn betoog hier:
viewtopic.php?p=3492#p3492

jacob

Bericht door jacob »

gaat niet om mijzelf, gaat om deze vergeten groep
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

B767-300ER schreef:
21 mar 2020, 19:21
De voucher moet binnen een jaar ingewisseld worden. Oftewel de boeking (betaling!) binnen het jaar. Niet het verblijf ;)
(Als ik het goed heb begrepen)

Even goed lezen!!!!!
Mariëtte heeft een foto daarvan geplaatst
Boeken binnen het jaar, van de oorspronkelijke aankomstdatum, dus je verblijf
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

SuusPooh schreef:
21 mar 2020, 19:12
Hallo allemaal,

Wij hebben een boeking staan voor een midweek van 27 april t/m 1 mei, eerste week van de meivakantie.
Ik heb hem vorig jaar geboekt via de Duitse site ivm familiekorting, check altijd alle sites en meestal is Duitsland de goedkoopste :)
Zijn er hier mensen die ook via de Duitse, Belgische of Franse CP geboekt hebben en geeft dat problemen qua voucher of omboeken?

Hoi SuusPooh,

Nee hoor, dat geeft geen problemen qua voucher of omboeken, dezelfde voorwaarden als de Nederlandse.

B767-300ER

Jolandake1969 schreef:
21 mar 2020, 20:52
Even goed lezen!!!!!

Wat is dat toch met het overmatige gebruik van leestekens?

Jolandake1969 schreef:
21 mar 2020, 20:52
Mariëtte heeft een foto daarvan geplaatst
Boeken binnen het jaar, van de oorspronkelijke aankomstdatum, dus je verblijf

Waarschijnlijk zie ik een andere foto van Mariette. Heb even een paar bladzijden terug gekeken. wellixht kannje de foto nog even hier plaatsen?
Ik heb het gelezen als binnen een jaar boeken. Startdatum van nieuwe verblijf maakt daarbij niet uit. Maar nogmaals ik kan me vergissen.

jacob schreef:
21 mar 2020, 20:37
gaat niet om mijzelf, gaat om deze vergeten groep

Die groep is helemaal niet vergeten, die groep is gewoon nog niet aan de beurt, om de doodeenvoudige reden dat er niets bekend is over de (eventuele) maatregelen na 6 april.

Zodra dat vanuit de overheid bekend is, en concreet bekend is wat dat voor gasten van die periode van CP zal betekenen, CP ook voor die zogenaamde “vergeten” groep met een passend voorstel komen. Net als voor deze groep die nu aam de beurt is. Een ieder die in die groep zit, wacht rustig af wat er gaat komen, oordeel en handel niet te snel. Het heeft geen enkele zin om daar nu al op vooruit te lopen zonder dat men kan inschatten hoe de wereld er op die dag uit ziet.

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Het zou heel fijn zijn als iemand die een voucher heeft gehad de voorwaarden van de voucher
hier in dit topic wil plaatsen, dan is het voor iedereen duidelijk wat de voorwaarden nu precies
zijn.

Alvast super bedankt!

NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Ik snap van beide kanten de punten wel, heb er zelf ook wel last van.
Wij zouden 24 april naar Allgäu gaan en de sluiting is tot 20 april. Ik wil graag gaan, maar zoals Jacob bijvoorbeeld zegt, alleen met alle voorzieningen open. Met 2 kinderen 800km rijden en dan niet of naar 1x mogen zwemmen, is niet wat we in gedachten hebben.
Ik vind het lastig om te wachten tot 20 april, dat is er echt pal voor. Daarnaast ben ik bang dat ik “moet” gaan, omdat het park wel open gaat, maar we er niks kunnen......
De neiging is nu om om te boeken, maar ik wil het Callcentre ook niet extra belasten. Wat is wijsheid?

Dwight1986

Bericht door Dwight1986 »

B767-300ER schreef:
21 mar 2020, 19:25

Heb toch gewoon eens wat geduld.

Heb eens wat geduld is in sommige gevallen iets te makkelijk gezegd.

Ik moet 27 maart het restant van de boeking betalen en dan zou het fijn zijn als we wat meer zouden weten, toegegeven voor CP zal het vast ook nog een raadsel zijn hoe het na 6 April verder gaat maar echt meegaand zijn ze nu ook weer niet. Op de vraag of de rest betaling uitgesteld kan worden tot 6 April krijg je een nee.

Ik snap dat centerparcs ook geld moet verdienen en dat ze het liefst zoveel mogelijk boekingen hebben als straks het park weer open gaat met restricties en dan de bezoekers een kleine compensatie geven maar veel boekers gaan dan natuurlijk liever niet.

Met andere woorden de klant wil zo snel mogelijk duidelijkheid en centerparcs probeert zo lang mogelijk dat uit te stellen zodat de boekingen blijven staan.

jacob

Bericht door jacob »

eindelijk eens iemand die het ook :D snapt en geen oogkleppen op heeft of doet alsof ie bij centerparcs werkt. :D

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

@NaMiSe,

Wat ontzettend moeilijk om een besluit te nemen of afwachten of nu al omboeken.
Wat is wijsheid? Ik weet het niet, persoonlijk zou ik denk ik niet gaan ook omdat
het zo'n eind rijden is en de kans er wel inzit dat er toch nog beperkingen zijn. Dat
zou ik ook niet in gedachten hebben en zeker in jouw geval met kids erbij wil je
toch optimaal van alle faciliteiten gebruik kunnen maken. Wow, wat lastig voor je.
Sterkte met het nemen van een beslissing!

Laat je nog even weten waar je uiteindelijk voor hebt gekozen, afwachten of
omboeken?

jacob

Bericht door jacob »

deze groep wordt het door de strot gedouwd, gedeeltelijke service voor volle pond met kleine fooi als vergoeding, of veeeeeel geld laten vallen niet gaan of eveneens kosten maken en omboeken. Niet betalen vervalt 50% van hetgeen al betaald is in de goed gevulde zakken van CP. :evil:
En dat gaat ook gelden voor de groep die alles al betaald hebben en direct na park-heropening op vakantie gaan en dus ook met beperkingen te maken krijgen en verloedering van vakantieplezier. Zij mogen omboeken tegen KOSTEN of gaan met beperkingen en met een fooi worden afgescheept.

jacob

Bericht door jacob »

Bovenstaande klopt niet helemaal , je 2de termijn niet betalen kan nog duurder worden dus. :o

9: Betalingena)Bij boekingsbedragen boven de € 150,00 dient u een aanbetaling van 30% te doen met een minimum van € 150,00. Het restant van het boekingsbedrag moet uiterlijk 12 weken voor aanvang van het verblijf in het bezit zijn van Center Parcs.b)Boekingsbedragen tot € 150,00 dient u onmiddellijk in het geheel te voldoen.c)Bij boeking binnen 12 weken vóór aanvang van uw verblijf dient het gehele boekingsbedrag ineens via bankoverboeking of per creditcard voldaan te worden.d)Bij niet-tijdige of onvolledige betaling van de aan u gefactureerde bedragen bent u in verzuim en is Center Parcs gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden door middel van een schrijven aan u.U bent aansprakelijk voor alle schade dieCenter Parcs als gevolg hiervan lijdt of zallijden, waaronder alle kosten die Center Parcsin verband met uw boeking en de ontbindingheeft moeten maken. In ieder geval bent u eenontbindingsvergoeding verschuldigd van 50% vande huursom bij ontbinding meer dan 4 weken vóórde geplande aanvangsdatum van het verblijf engelijk aan de totale huursom bij ontbinding binnen4 wekenvóór aanvang van het verblijf. Reedsbetaalde gelden zullen worden verrekend met dete betalen ontbindingsvergoeding en de eventueelverschuldigde vergoeding van overige schade.Indien nog niets betaald is, worden bovengenoemdebedragen in rekening gebracht. De (aan)betaling vanhet bepaalde onder a, b, c en d dient uiterlijk binnen14 dagen na datum van de factuur in het bezit te zijnvan Center Parcs. In geval van creditcard betalingen,is Center Parcs te allen tijde gerechtigd tot inzage inde Originelecreditcard en het corresponderendeidentiteitsbewijs.

10. Wijzigingskosten Indien u, na de tot standkoming van de boeking,wijzigingen in de boeking wenst aan te brengen, isCenter Parcs niet verplicht daaraan te voldoen. Het is ter vrije keuze van CenterParcs of, en in hoeverre,die wijzigingen worden geaccepteerd. Voor elke wijziging tot maximaal 4 weken vóór aankomst in verband met een reeds gedane boeking rekenen wij u € 49,50 wijzigingskosten aan. Deze kosten worden niet berekend indien u bijboekt of wijzigt naar een duurdere periode of cottage*

Daar gaan je duur verdiende centjes in de goed gevulde zakken van Cp. :evil:

Ralf

Bericht door Ralf »

jacob schreef:
22 mar 2020, 16:02
Bovenstaande klopt niet helemaal , je 2de termijn niet betalen kan nog duurder worden dus. :o

9: Betalingena)Bij boekingsbedragen boven de € 150,00 dient u een aanbetaling van 30% te doen met een minimum van € 150,00. Het restant van het boekingsbedrag moet uiterlijk 12 weken voor aanvang van het verblijf in het bezit zijn van Center Parcs.b)Boekingsbedragen tot € 150,00 dient u onmiddellijk in het geheel te voldoen.c)Bij boeking binnen 12 weken vóór aanvang van uw verblijf dient het gehele boekingsbedrag ineens via bankoverboeking of per creditcard voldaan te worden.d)Bij niet-tijdige of onvolledige betaling van de aan u gefactureerde bedragen bent u in verzuim en is Center Parcs gerechtigd de overeenkomst eenzijdig te ontbinden door middel van een schrijven aan u.U bent aansprakelijk voor alle schade dieCenter Parcs als gevolg hiervan lijdt of zallijden, waaronder alle kosten die Center Parcsin verband met uw boeking en de ontbindingheeft moeten maken. In ieder geval bent u eenontbindingsvergoeding verschuldigd van 50% vande huursom bij ontbinding meer dan 4 weken vóórde geplande aanvangsdatum van het verblijf engelijk aan de totale huursom bij ontbinding binnen4 wekenvóór aanvang van het verblijf. Reedsbetaalde gelden zullen worden verrekend met dete betalen ontbindingsvergoeding en de eventueelverschuldigde vergoeding van overige schade.Indien nog niets betaald is, worden bovengenoemdebedragen in rekening gebracht. De (aan)betaling vanhet bepaalde onder a, b, c en d dient uiterlijk binnen14 dagen na datum van de factuur in het bezit te zijnvan Center Parcs. In geval van creditcard betalingen,is Center Parcs te allen tijde gerechtigd tot inzage inde Originelecreditcard en het corresponderendeidentiteitsbewijs.

10. Wijzigingskosten Indien u, na de tot standkoming van de boeking,wijzigingen in de boeking wenst aan te brengen, isCenter Parcs niet verplicht daaraan te voldoen. Het is ter vrije keuze van CenterParcs of, en in hoeverre,die wijzigingen worden geaccepteerd. Voor elke wijziging tot maximaal 4 weken vóór aankomst in verband met een reeds gedane boeking rekenen wij u € 49,50 wijzigingskosten aan. Deze kosten worden niet berekend indien u bijboekt of wijzigt naar een duurdere periode of cottage*

Daar gaan je duur verdiende centjes in de goed gevulde zakken van Cp. :evil:

Nou is het wel genoeg geweest met je negativiteit. Ga alsjeblief op de site van Centerparcs zo doen. Anders maak een eigen map aan waar jij je gal kunt spuwen.

B767-300ER

Ik begrijp het maar al te goed. Ik zit namelijk in hetzelfde schuitje als jullie. Ik heb vorige week bijna 15.000 euro neergeteld voor mijn bruiloft incl huwelijksreis (Geboekt bij TUI) begin mei die misschien niet doorgaat, misschien wel doorgaat, met wel of geen restricties. We wachten het af. Meer kan je niet doen. Niemand die weet hoe de wereld er rond de tijd uitziet. Dat is de realiteit. Degene die nu al weet hoe het over een paar weken of maanden is, die heeft pas oogkleppen op.... En als tegen die tijd de boel niet of deels doorgaat, zie ik mn geld vanzelf wel weer (deels) terug verschijnen.

Heb geduld. Uw eigen gezondheid en welzijn, en dat van uw naasten is zoveel belangrijker dan een vakantiereisje die wellicht (deels) in deugen valt en waarvoor u in dat geval echt wel gecompenseerd zal worden... En anders, betaal die 47,50 gewoon. Dan ben je er ook vanaf. Dit gaat ons allemaal financieel raken, de overheid, de bedrijven en de particulieren. En als dit echt lang aanhoudt blijft dat voor “de gewone mens” echt niet bij die 47,50 voor het omboeken van een simpele vakantie. Of sluit je voortaan aan bij een verzekering die dit soort zaken dekt.
Dat CP hiermee zijn zakken vult is een aanname enkel en alleen gebaseerd op emotie zonder rationele feiten. Geloof me. Die 47,50 valt echt in het niet bij de miljoenenverliezen die dit soort ondernemingen nu draaien (CP, KLM, TUI, Transavia etc) Het is een kwestie van tijd voordat de eerste valt...

CP stelt niets uit, CP volgt de richtlijnen van de overheid en handelt daar direct naar. Net als alle andere bedrijven.
Voor de periode na 6 april is niets bekend vanuit de overheid, dus wordt er nog niet naar gehandeld. Dit komt vanzelf. Ik verwacht met een paar dagen dat er meer duidelijk is (We zijn dan halverwege de termijN en dan zal je de eerste gevolgen moeten kunnen zien van de maatregelen) en dan volgt CP vanzelf.

Kleine side note: Ik weet niet on hoeverre CenterParcs echt dicht moest van de overheid, maar diverse Roompot parken zijn nog wel open. Zal CP de verantwoording zelf genomen hebben omdat het een vakantie met restricties zou worden, de parken te sluiten? Geen idee. Iemand die daar een licht kan laten schijnen?

Heb geduld. Met name Jacob vult alles al in wat er gaat gebeuren, terwijl niemand het echt weet. Nergens is nog iets bekend over beperkte service, heropeningen, restricties etc. Allemaal aannames gebaseerd op 0 concrete informatie en enkel geleid door emoties.
Mosschien gaat CP pas open als ze 100% vakantie kunnen garanderen. Misschien ia die fooi waar je over spreekt wel veel groter dan dat je nu voor het gemak maar even aanneemtt

En nee. Ik heb geen oogkleppen op, Ik werk niet bij CenterParcs, maar wel in een vitaal beroep welke doorgang
moet blijven vinden om te zorgen dat u en uw naasten hun leven gewoon door kunnen gaan, ook tijdens dit gebeuren.
Vanuit dat oogpunt zie ik echt dingen gebeuren en mensen dingen doen dat ik bij mezelf denk, wat is er nu belangrijker.....

Gezien uw zorgen neem ik aan dat u vandaag lekker binnen bent gebleven en niet lekker naar de bouwmarkt, meubelboulevard, het strand, het bos of het park bent geweest... en wat is nu belangrijker, uw gezondheid en dat van uw naasten of een compleet onbezorgde vakantie? Ik zou het wel weten :).

Voor de rest sluit ik me aan bij Ralf. Kap met die enkel op emotie gebaseerde negativiteit, niet gestaafd door rationele feiten (voor de informatie van nu dan), wacht rustig af en in het ergste geval, neem uw verlies (dat doen CP en alle andere (zakkenvullende????) bedrijven nu ook dagelijks) en win uw gezondheid.

$0,02

jacob

Bericht door jacob »

Ik stel hier een probleem aan de kaak dat reeds actueel is en getuige daarvan een bericht van een voorganger in dit forum Dwight1986 en dat is slechts één van heel veel.

Steek de koppen bij elkaar, samen sta je sterker.

Reginald41

Bericht door Reginald41 »

We houden hier op dit forum netjes aub!

B767-300ER

jacob schreef:
22 mar 2020, 16:39
Ik stel hier een probleem aan de kaak dat reeds actueel is en getuige daarvan een bericht van een voorganger in dit forum Dwight1986 en dat is slechts één van heel veel.

Steek de koppen bij elkaar, samen sta je sterker.

Alsof je oorlog moet voeren met elkaar tegen CP.
Even serieus. Doe even normaal.

Voor niemand is dit actueel. Want het is nog geen 6 april. Easy as that. Voor de rest verwijs ik naar mijn eerdere betogen waarvan ik me oprecht afvraag of je ze zonder oogkleppen op hebt gelezen.

Fijne dag!