Welkom op Center Parcs Informatie! Hét informatie en nieuws forum over Center Parcs. BELANGRIJKE MEDEDELING! Vanwege het coronavirus zijn alle Center Parcs parken op dit moment gesloten. Wij hebben hierover een speciaal topic waar we zoveel mogelijk nieuwe informatie plaatsen.

[Center Parcs] Beleid coronavirus

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
Jolandake1969

Re: [Center Parcs] Beleid coronavirus

Bericht door Jolandake1969 »

jacob,
nee heb geboekt via centerparcs,altijd parkboeking of via friendslijn.
zal het eens navragen of dat kan,misschien lukt het nog!
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Jolandake1969 schreef:
19 mar 2020, 10:38
jacob,
nee heb geboekt via centerparcs,altijd parkboeking of via friendslijn.
zal het eens navragen of dat kan,misschien lukt het nog!

Heb net gebeld en die vouchers is pas nadat ze in nederland de parken gesloten hebben besloten.
en ik kon ook maar omboeken tot december,en dat had ik vorige week gedaan,de 14e en de 16e is het besluit gekomen om de parken te sluiten.
ik kon het wel omzetten moest ik als de vakantie goedkoper was 49,50 kosten betalen.
dan kom ik nog duurder uit uiteindelijk.

en die vouchers zouden maar 1 jaar geldig zijn ipv 3 jaar zeiden ze.
Heb dat duidelijk gevraagd.
Dus heb ik 2 dagen te vroeg omgeboekt.
2020* KV-LP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD

Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Wij hebben voor 9 april een boeking staan. Vermoed dat die niet doorgaat.

Gelukkig hadden we onze zomervakantie nog niet geboekt. Vermoed ook dat we misschien niet of minder lang op vak tie gaan.

jacob

Bericht door jacob »

Ok ik had gehoord 3 jaar, maar 1 jaar is natuurlijk ook uitstekend dan kun je je vakantie theoretisch 1 jaar opschuiven.
Inderdaad was je dus net er ff voor aan en 49,50 is ook veel geld om alleen maar om te boeken.
Vindt het wel jammer dat ze daar niet soepeler mee omgaan nu.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

jacob

Bericht door jacob »

Kortom advies voor de mensen die nog een boeking hebben staan die niet door kan gaan nu of in de toekomst, heb je dit geboekt via Cp dan wachten tot zij afzeggen, kun je kosteloos omboeken en als je er niet uitkomt dan gewoon om de voucher vragen dit is dan gewoon een betaalmiddel met 1 jaar geldigheid.
H.Bos2x,Meerd,Huttenh6x,Kemper,L.Peel2x,PZee,Bisp,PHoch 4x,PEifel 5x,PNord,VosseM,ErperH.Bijna alle parken meermaals bezocht met name de duitse parken, inmiddels de tel kwijt. 2018 HochS.enP.Eifel. 2019 LimP en P.eifel 2020 Eifel en 2021 HH

Johanvl65

Bericht door Johanvl65 »

jacob schreef:
19 mar 2020, 12:19
Ok ik had gehoord 3 jaar, maar 1 jaar is natuurlijk ook uitstekend dan kun je je vakantie theoretisch 1 jaar opschuiven.
Inderdaad was je dus net er ff voor aan en 49,50 is ook veel geld om alleen maar om te boeken.
Vindt het wel jammer dat ze daar niet soepeler mee omgaan nu.
Die 49,50 is toch alleen als de nieuwe boeking goedkoper is? Als het duurder is betaal je het prijsverschil. Ik heb zelf ongeboekt 2 dagen voordat de sluiting bekend was en heb alleen de meerprijs betaald omdat het in een duurdere periode is.

jacob

Bericht door jacob »

als je zelf gaat omboeken is het een normale transactie met extra kosten.
daarom mijn advies wacht tot zij afzeggen, dan heb je die 49,50 niet ongeacht duurder of goedkoper.
Ben je dan goedkoper uit krijg je een voucher voor het restant.
Dus die 49,50 kun je i.v.m. parksluitingen compleet vergeten.

Kom je er niet uit gewoon om voucher vragen, is een betaalmiddel en heb je weer volle controle over je nieuwe boeking en GEEN extra kosten!

Laat je niet onderste boven lullen door die bel-miepen!!!!!!

Desireew

Bericht door Desireew »

Wij zouden morgen gaan.

Wel de algemene mail gehad*ook hier geplaatst*
Maar nog niet beld door CP.

Wij zouden eventueel over kunnen boeken naar juni. Maar goed is het dan zeker dat het dan wel door gaat? Dan zit je dan weer met het gezeur ben ik bang.

En juni is ook dik 200+euro duurder.
Dan inderdaad maar wachten op de voucher denk ik....

jacob

Bericht door jacob »

en wie zegt dat jullie alleen maar naar juni kunnen omboeken?
Dat is toch bullshit. hoeven ze mij niet wijs te maken is het gelijk oorlog.

Desireew

Bericht door Desireew »

Ow nee Jacob,zo bedoel ik dat niet sorry. :oops:

Wij hebben in juni weer vakantie dus zouden het daar naartoe kunnen verhuizen. Verder geen vakantie. Dus geen mogelijkheid om het ergens anders naar verhuizen als het moet voor september.

Maar de voucher zou 3 jaar geldig zijn hoorde ik?

jacob

Bericht door jacob »

Nee voucher is 1 jaar geldig wordt hier geschreven, maar ook prima.
Ik zou net als jij eind mrt naar HH gaan, ik ga nu in mrt 2021 zonder bijbetalen.
Juni zou ik niet doen veel te onzeker, ik zou wachten op die voucher heb je 1 jaar lang zonder extra kosten volledige controle over een nieuwe boeking.
De voucher is gewoon een betaalmiddel ter waarde van de afgelaste boeking (niks extra kosten!)
En de juni boeking eerst maar eens rustig afwachten.

Desireew

Bericht door Desireew »

Nee inderdaad. Dat leek mij ook al dat juni nog onzeker is. Zou nog wel eens een hele tijd kunnen duren.

Wij zouden dan ook omboeken naar volgend jaar,als we dan niet weer in het zelfde schuitje zitten...

We wachten het rustig af en horen wel wanneer CP contact op neemt of gewoon een voucher stuurd zonder contact.

Priscilla

Bericht door Priscilla »

wij hebben een boeking staan voor 4 t/m 8 mei, maar ik gok dat er dan nog zware maatregelen zullen gelden al zullen de parken weer open zijn..

Is het raadzaam om nu al om te boeken of gewoon af te wachten wat er gaat gebeuren ? Stel dat de parken 6 april weer open gaan, maar er zullen nog altijd maatregelen zijn van het maar 1,5u zwemmen, ben ik dan niet te laat met alsnog omboeken ?
VM '98 '99 '00 '19
HB '07
KV '08

Next; VM '20

jacob

Bericht door jacob »

Mijn gedachte daarbij is, als ze niet leveren waar jij voor betaald hebt moeten ze dit oplossen hetzij compensatie en anders omboeken en dan zonder kosten, want zij zijn dan in gebreke.

Maar jr kunt ze altijd vooraf bellen hoe zij denken hier mee om te gaan nog liever een email dan heb je het op schrift.
customercontactcenter.nl@groupepvcp.com

Ralf

Bericht door Ralf »

Kom op alsjeblief zeg. Niet leveren waar je voor betaald hebt. We hebben het wel over een uitzonderlijke situatie hier hé. Ze zijn niet voor de grap dicht. En wat als iedereen zijn geld terug vraagt en ze gaan failliet, wat dan? Het is geven en nemen in deze zware tijd.

Sid

Bericht door Sid »

Vraag me ook af of er mensen zijn die een reservering hadden staan voor bijvoorbeeld morgen of maandag met aankomstdatum en die nog steeds niets hebben vernomen??

Ralf

Bericht door Ralf »

Alle mensen die geboekt hebben voor de periode dat de regering de regels heeft opgesteld. Dus zowiezo tot 6 april krijgt een voucher voor het gehele bedrag. Het lukt misschien niet om iedereen tijdig op de hoogte te brengen maar de voucher geldt zowiezo.

jacob

Bericht door jacob »

jacob schreef:
19 mar 2020, 19:02
Mijn gedachte daarbij is, als ze niet leveren waar jij voor betaald hebt moeten ze dit oplossen hetzij compensatie en anders omboeken en dan zonder kosten, want zij zijn dan in gebreke.

Maar jr kunt ze altijd vooraf bellen hoe zij denken hier mee om te gaan nog liever een email dan heb je het op schrift.
customercontactcenter.nl@groupepvcp.com

Ralf schreef:
19 mar 2020, 19:09
Kom op alsjeblief zeg. Niet leveren waar je voor betaald hebt. We hebben het wel over een uitzonderlijke situatie hier hé. Ze zijn niet voor de grap dicht. En wat als iedereen zijn geld terug vraagt en ze gaan failliet, wat dan? Het is geven en nemen in deze zware tijd.

Jij bulkt van het geld zo te lezen, je goed recht om je geld weg te smijten hoor.
Andere mensen willen toch graag datgene wat ze gekocht hebben en dus ook recht op hebben.

Aan jou reactie te zien heb je je onvoldoende verdiept in de materie :lol:
Geld terug doet Cp niet, omboeken of een voucher (ter waarde van je afgelaste boeking)voor je volgend verblijf.
Datgene geleverd krijgen waar je voor betaald is toch ook wel 1 van de economische beginselen en die uitzonderlijke situatie geldt voor iedereen maar is geen vrijbrief.

Oja geven en nemen, in mijn optiek zou Cp dan alleen maar nemen en de consumenten vooral veel geven zeker :lol:

Ralf

Bericht door Ralf »

Kerel, ik heb een uitkering en kan net rondkomen maar laat maar. Ik snap het wel. Er staat nergens dat je een voucher moet krijgen omdat je maar 1,5 uur mag zwemmen of dat een restaurant dicht is. Of staat dat in de voorwaarden??
Laatst gewijzigd door Ralf op 19 mar 2020, 19:31, 1 keer totaal gewijzigd.

jacob

Bericht door jacob »

Dan snap ik niet dat je zo dom zit te lullen in het voordeel van grote bedrijven :?

Voor gezinnen met kinderen is het verblijf in de aquamundo iets waar ze naar uitleven en zeker 50% van de vakantie uitmaakt en dat hebben zij GEKOCHT , dus is compensatie op zijn plaats.

jacob

Bericht door jacob »

KInderen jullie mogen er maar anderhalf uur in
Worden ze blij, van hele vakantie opgescheept met vervelende kinderen :lol:
Als ik op vakantie ga hoeft mijn vrouwtje echt niet te koken en laten we ons de hele week verwennen en als dan de restaurants dicht zijn wordt dat wel erg lastig en een behoorlijk gebrek.

Ralf

Bericht door Ralf »

jacob schreef:
19 mar 2020, 19:42
KInderen jullie mogen er maar anderhalf uur in
Worden ze blij, van hele vakantie opgescheept met vervelende kinderen :lol:
Als ik op vakantie ga hoeft mijn vrouwtje echt niet te koken en laten we ons de hele week verwennen en als dan de restaurants dicht zijn wordt dat wel erg lastig en een behoorlijk gebrek.

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/algeme ... waarden_ms

Punt 16 en 17

jacob

Bericht door jacob »

Ik denk dat jij wel heel erg in de minderheid bent.
Als je 1 heel brood bij de bakker koopt neem je dus ook gewoon genoegen met een halfje voor dezelfde prijs :lol:
Voorwaarden zijn zolang geldig als ze overeenkomstig de wet zijn.
Voorwaarden worden door bedrijven in hun voordeel geschreven maar meestal aanvechtbaar.

Ralf

Bericht door Ralf »

jacob schreef:
19 mar 2020, 19:50
Ik denk dat jij wel heel erg in de minderheid bent.
Als je 1 heel brood bij de bakker koopt neem je dus ook gewoon genoegen met een halfje voor dezelfde prijs :lol:
Voorwaarden zijn zolang geldig als ze overeenkomstig de wet zijn.
Voorwaarden worden door bedrijven in hun voordeel geschreven maar meestal aanvechtbaar.

Ik zou ook niet tevreden zijn met een halfje nee maar het betreft een bijzondere situatie waar niemand wat aan kan doen. En als je boekt ga je akkoord met de voorwaarden. Toch? Of u niet?
CP heeft iedereen die op het park zat toen ze maar 1,5 uur mochten zwemmen al gecompenseerd en iedereen die geboekt heeft tussen 15 maart (de sluitingsdatum) en 6 april krijgt een tegoedbon. Wat moeten ze nog meer? Ze weten nog niets over na 6 april dus als je zelf al annuleerd heb je je aan de voorwaarden van annuleren te houden.

jacob

Bericht door jacob »

Voorwaarden die stroken met de wet kun je rustig accepteren, als je het aanvecht worden ze nietig verklaard.
Bijzondere situatie of niet het economisch principe blijft van kracht.
Ze leveren een halfje ipv een hele . Ga dan ook in die periode halve prijzen berekenen dan kunnen mensen daar ook echt voor kiezen.
Een gezin met kinderen die zich een heel jaar hebben verheugd op een vakantie en elke dag aqua mundo , kun je die
compenseren???? Die zeggen mijn vakantie is naar de kloten!!

Mariëtte
Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dit is natuurlijk voor iedereen en ook voor Center Parcs een hele nieuwe situatie wat nog nooit eerder is voorgekomen.
Persoonlijk vind ik dat Center Parcs het toch wel netjes oplost en nee ik zeg dit niet om het mooier te maken dan het
is. Uiteindelijk is Center Parcs gewoon een groot commercieel bedrijf die natuurlijk ook winst wil maken en dan vind
ik dat ze het netjes doen. Geld terug krijg je bij heel veel bedrijven niet, vaak moet je het doen met een voucher,
zodat je als klant verbonden blijft bij dat bedrijf en zij er zeker van zijn dat je daar terugkomt om je voucher in te
wisselen.

Toen de beperking nog van kracht was dat je maar 1.5 uur in de Aqua Mundo mocht komen zwemmen per verblijf werd
ter compensatie een waardebon gegeven. Wat natuurlijk de lading niet dekt van het onbeperkt gebruik mogen maken
van de Aqua Mundo.

Laten we met z'n alle hopen dat het coronavirus snel is verdwenen en we weer onbeperkt kunnen genieten op de parken
mét alle prachtige faciliteiten die het te bieden heeft!

jacob

Bericht door jacob »

Geld terug krijg je bij heel veel bedrijven niet

daar heb ik het ook niet over, voucher is prima, maar wel ruimhartig.
Waar ik aan zit te denken zijn gezinnen die bijv vorig jaar hebben geboekt en straks vakantie willen vieren als het weer beperkt open is.
Dat is het bovenstaande verhaal, die zeggen mijn vakantie is verprutst.
Hoe kun je deze mensen compenseren??, zie maar 1 oplossing kosteloos omboeken naar betere tijden en niet een lullige compensatie omdat ze maar anderhalf uur kunnen zwemmen of niet van andere faciliteiten gebruik kunnen maken.
Dit zijn van die gevallen waar je een halfje krijgt ipv een hele, omdat het park weer open is kun je niet kosteloos en zonder problemen omboeken.
De mensen die bij Cp hebben geboekt en met hun neus in een parksluiting vallen, worden dan ook prima geholpen waaronder ikzelf ook, heb het een jaar opgeschoven , hoefde niks bij te betalen en ben tevreden met de oplossing.

Plaats reactie