Welkom op Center Parcs Informatie.

[Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
guusdebruijn

Re: [Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Bericht door guusdebruijn »

Bedankt voor de info!

Boek al zo lang en wist niet van deze optie. Zou nog mooier zijn als je hem voor verschillende parken kan gebruiken. Dan laat je de prijs leiden en niet het park. Alsnog mooi dat dit kan par park.
Park Eifel 05-24
Park Le Lac d'Ailette 07-24
Park Hochsauerland 12-24
guusdebruijn

Bericht door guusdebruijn »

Helaas werkt het niet bij acties. Daar krijg je de optie niet te zien als je naar beneden scrolt.

https://www.centerparcs.nl/nl-nl/voorja ... [0][pet]=0
Park Eifel 05-24
Park Le Lac d'Ailette 07-24
Park Hochsauerland 12-24
Hellendoorn

Bericht door Hellendoorn »

Heeft er iemand hier ervaring met het mailadres serviceteam @ groupepvcp.com?

Vorige week woensdag mail naar toegestuurd op advies van de klantenservice.
Tot op heden nog niks van terug gehoord, iemand hier een idee hoe lang dat bij hen kan duuren?

Edit Mariëtte: Om spam te voorkomen het e-mail adres niet klikbaar gemaakt.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Hellendoorn,

Over het algemeen duurt het wel een week of 2 voordat er een antwoord komt.

Mag ik je vragen waarom de klantenservice je doorgestuurd heeft naar dat e-mail adres?
Hellendoorn

Zeker mag je dat vragen.

Vorige week maandag hebben wij een boeking gedaan met een ing bon en we hadden de boeking 72 uur voor ons gereserveerd. Nu wil de het geval dat sinds woensdag het verblijf ineens met zo'n 400! Euro goedkoper is geworden.
Nu hebben ze vorig week mijn boeking geannuleerd en gelijk nieuwe boeking voor de nieuwe prijs er weer ingezet.
Alleen werkt de ing code nu niet meer en volgens de klantenservice kunnen ze dat in dit geval wel bij de backoffice uitvoeren en vandaar dat daar een mail na toe moest sturen.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik zou ze een reminder sturen, maar ik zou ook nog een keer de klantenservice bellen dat het wel lang duurt voordat je een antwoord krijgt.

Zou je ons misschien op de hoogte willen houden of het uiteindelijk geregeld is?
Hellendoorn

Komt goed, als ik een reactie heb dan deel ik het hier
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Dank je wel.
Hellendoorn

Hellendoorn schreef: 31 jan 2024, 15:43 Zeker mag je dat vragen.

Vorige week maandag hebben wij een boeking gedaan met een ing bon en we hadden de boeking 72 uur voor ons gereserveerd. Nu wil de het geval dat sinds woensdag het verblijf ineens met zo'n 400! Euro goedkoper is geworden.
Nu hebben ze vorig week mijn boeking geannuleerd en gelijk nieuwe boeking voor de nieuwe prijs er weer ingezet.
Alleen werkt de ing code nu niet meer en volgens de klantenservice kunnen ze dat in dit geval wel bij de backoffice uitvoeren en vandaar dat daar een mail na toe moest sturen.

Vandaag via de post een kadobon gekregen ter waarde van 150 euro en die is te gebruiken bij een volgende boeking.
De bon en envelop waar het in zat waren nog voorzien van het oude logo.
De brief is van uit Erperheide zelf opgestuurd en het adres was hand geschreven
markieanta
Moderator

Bericht door markieanta »

Nou dat hebben ze dan netjes afgehandeld.
Anneke

Bericht door Anneke »

Nog iemand volgend probleem gehad ooit en een oplossing gevonden?

In november weekendje Erperheide geweest. We hebben geboekt en aangeduid dat we met ecocheques wilden betalen. Volledig bedrag betaald en zoals op de website stond tijdens het verblijf aan de receptie onze 250€ ecocheques betaald. Het bedrag van 250€ zou na ongeveer 6 weken terug betaald worden.

Na 8 weken nog niets ontvangen, telefonisch contact gehad met klantendienst en naar een emailadres (´debtors´) mijn verhaal + bewijzen van betaling moeten sturen. Nu ,4 weken later, nog steeds geen antwoord (had nogmaals gemaild) en de klantendienst zegt niets meer te kunnen doen 🤷🏻‍♀️De telefoon werd zelfs afgeduwd , nochtans een zeer gemoedelijk en vriendelijk gesprek...
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Wat vervelend, misschien slimmer om direct contact met de Erperheide te zoeken. Wellicht kunnen de medewerkers op het park daar meer voor je betekenen.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Ik zou ook het park benaderen, maar ik lees ook wel dat sommige mensen meer dan 3 maanden moesten wachten op terugbetalen van de Ecocheques.

@Anneke, zou je ons nog willen laten weten hoe dit is afgelopen, ook voor degene die misschien tegen hetzelfde aanlopen?
simon

Bericht door simon »

Oei, dan ben ik blij dat ik dit nog niet gedaan heb... Ik vraag me af of het dan niet handiger zou zijn om direct op het park te boeken en zo meteen met ecocheques te betalen, en daarna het restbedrag via overschrijving betalen. Geen idee of dit op vandaag mogelijk is, maar lijkt me zo toch pak handiger.

Ofwel gewoon mogelijk maken dat je meteen kan online boeken en betalen met ecocheques. Die zijn toch ook digitaal, en met de nieuwe Edenred-kaart is het normaal gezien ook mogelijk online te betalen...
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Roy Dekker

Bericht door Roy Dekker »

Beste,

Wij hebben onderstaande mail van centerparcs ontvangen over onze boeking.

We zijn zeer verheugd u in juni 2024 te mogen verwelkomen in ons Center Parcs "Park Hochsauerland".

Om de kwaliteit en veiligheid van onze faciliteiten ook in de toekomst te waarborgen, willen wij u laten weten dat het "Aqua Mundo" van maandag 10 juni tot en met zondag 16 juni 2024 volledig gesloten zal zijn. Alle andere faciliteiten en activiteiten van het vakantiepark blijven echter onbeperkt beschikbaar.

Als u vanwege deze beperking een wijziging wenst, bieden wij u de volgende opties aan:
• U heeft de mogelijkheid om uw huidige verblijf om te boeken naar een ander vakantiepark van Center Parcs, of

Wij willen nu niet naar dit park toe wegens het dicht zijn van Aquamundo.

Is het bekend of we ons geld hiervoor terug kunnen krijgen inplaats van een voucher?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Roy Dekker schreef: 06 feb 2024, 10:12
• U heeft de mogelijkheid om uw huidige verblijf om te boeken naar een ander vakantiepark van Center Parcs, of

Hoi Roy,

Zou ik je mogen vragen wat er voor zin komt na of..? Waarschijnlijk de mogelijkheid voor een voucher?

Roy Dekker schreef: 06 feb 2024, 10:12 Is het bekend of we ons geld hiervoor terug kunnen krijgen inplaats van een voucher?

Helaas kun je niet het geld terugkrijgen.
SNK

Bericht door SNK »

Heyhoii,

Ik heb dus een vraag. Binnenkort gaan mijn vriend (18) en ik (17) 3 daagjes naar Center Parcs. Nu heb ik dus geboekt en ben ik dus de hoofdboeker. Maar na het boeken las ik dat je 21 moet zijn als hoofdboeker. Ik heb wel gewoon toestemming van mijn ouders en mijn moeder zat er naast toen we gingen boeken. Maken ze hier een groot probleem van dat je niet kan worden toegelaten tot het park of valt dit mee?

Groetjess
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi SNK,

De hoofdboeker moet minimaal 21 jaar zijn en ook aanwezig zijn tijdens het verblijf (deze is ook verantwoordelijk mocht er wat gebeuren).
In de praktijk wordt er meestal niet op gecontroleerd. Maar 100% garantie dat er niet wordt gecontroleerd bij het inchecken is er niet. In
theorie kun je geweigerd worden aan de poort als de hoofdboeker geen 21 jaar of ouder is.
bijou040571

Bericht door bijou040571 »

Ik had een boeking gemaakt via de site van CenterParcs en een maand later ben ik tot de vaststelling gekomen dat op hetzelfde site, datum en cottage de prijs met 300 euro gedaald is.
Heb al gebeld naar de klantendienst maar ze willen die prijs niet veranderen. Ik had hen gezegd dat ze van het verschil 6x dinerarrangement mogen boeken. Maar ze willen het niet wijzigen. Ik dacht dat je tot 21 dagen vóór aankomst de boeking kon wijzigen.Zijn er hier mensen waar het wel gelukt is?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Dit gaat never nooit lukken. Geboekt is geboekt. Je mag omboeken maar tegen de tarieven die op de dag van de boeking gelden. Je gaat tenslotte ook niet naar de winkel terug om iets wat je vorige week hebt gekocht en nu in de winkel in de actie is.
Groeten john

Coming up:

12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Je kan je boeking wijzigen in de zin dat je van datum kan veranderen, park veranderen, cottagetype veranderen, ... Als je je hierin nog bedacht hebt (bv. dat je een week later wil gaan, of toch liever naar park a ipv park b gaat, ... ).

Elke wijziging die je doet geldt echter aan het tarief dat gold op het oorspronkelijke moment van boeken. Anders zou het wel heel makkelijk zijn, lekker vroeg op voorhand met veel keuze boeken en dan tegen dat de last minutes eraan komen snel 21 dagen vooraf beter prijsje scoren...
Als je een vliegvakantie boekt met vroegboekkorting of eender welk tarief moet je achteraf ook niet gaan lopen klagen dat de last minute prijs lager is en je die wenst.
simon

Bericht door simon »

Het is inderdaad zuur om te zien, maar altijd een risico. Ik vergelijk dat ook met de solden: koop je iets aan doorheen het jaar betaal je ook de volle pot, en achteraf zie je soms ook hetzelfde product enorm afgeprijsd staan. Dan is dat vooral jammer, maar de winkel zal je ook niet compenseren hierin.

Zoals al vaker gezegd is: zie je een goeie prijs die je zelf acceptabel vindt, dan boek je best gewoon. Ik heb immers al vaker gezien dat de prijzen enkel stijgen i.p.v. zakken en voel me dan wel goed als ik het toch goedkoper geboekt heb.

Ofwel een laatste raad: geboekt is geboekt, dus zoek het niet opnieuw op :-)
Coming up: Parc Sandur (nov) en Park Zandvoort (nov) / Les Ardennes (jan) / Terhills Resort (maa)

2024: KV / VB / HA
2023: HB / HA / MD / KM / HH
2022: PZ / LB / LH / AR / HA (op visite)
2021: AR / EP / KV / EH
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Ik moet trouwens eerlijk zeggen dat ik met dat omboeken tot 21 dagen vooraf enkel positieve ervaringen heb. Wij hebben hier nu toch al enkele keren gebruik van gemaakt en onze datum/park veranderd en iedere keer supervriendelijk geholpen en deden ze echt hun best om er alsnog een mooie prijs van te maken.
Ik keek dan altijd vooraf op de website om te kijken wat de huidige prijs zou zijn, om een beetje een idee te hebben, en vaak kreeg ik dan aan de telefoon een prijs die daar alsnog een stuk onder zat.
Ook al wel eens gehad dat het totaalbedrag dan lager uitkwam dan het oorspronkelijke boekingsbedrag. Normaliter heb je dan geen recht op terugbetaling en zou je dan eigenlijk wat arrrangementen ofzo erbij moeten plakken om op hetzelfde bedrag of hoger uit te komen. In ons geval hebben ze gewoon een terugbetaling gedaan van hetgeen we teveel betaald hebben, wat eigenlijk niet de standaard gang van zaken is.

Nou bel ik ook altijd wel gewoon met de uitleg van "we zijn van idee veranderd en zouden toch liever naar park x gaan, kunnen we eventueel gebruik maken van de optie om tot 21 dagen vooraf te wijzigen en het zo nog om te zetten" en bel ik niet à la "ik heb online voor dat park een mooiere prijs gevonden dus nou wil ik die prijs en dat park hebben". je eigen manier van aanbrengen doet vermoed ik ook nog wel wat in zulke situaties. ;)
bijou040571

Bericht door bijou040571 »

Wij gaan normaal gezien binnen 5 weken voor een weekje naar CenterParcs Heijderbos, maar door omstandigheden kan dat misschien niet doorgaan. Kan ik deze omboeken naar een latere periode in hetzelfde park?
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Zeker, je kan het beste de klantenservice of het park even bellen, omboeken is mogelijk tot 21 dagen voor aankomst.
Totaal aantal verblijven op Center Parcs: 35
Ona1991
Contacteer:

Bericht door Ona1991 »

Iemand die zijn/haar ervaring wil delen met het gebruiken van de gewonnen crazy game time cadeaubon van 250€?
Wij hebben deze gewonnen tijdens ons verblijf op Erperheide en hebben een verblijf geboekt op les Trois Forets voor Juni via de telefoon en hierbij aangegeven de bon te wensen gebruiken. Zoals hier ook op stond bevestigden ze aan de telefoon dat ik deze dan moest invullen en opsturen aan het postadres op de achterkant en deze dan afgetrokken zou worden.
Ik heb deze dus een 10-tal dagen geleden op de bus gedaan, aangetekend verzonden met afgiftebewijs voor alle zekerheid, maar hier verder niks meer over vernomen. Iemand die deze reeds gebruikt heeft en mij kan vertellen hoelang het ongeveer duurde vooraleer je hier nieuws over ontving dat deze goed ontvangen/verwerkt was in de boeking?
pinatorq

Bericht door pinatorq »

Het kan even duren. Heb je wel een fotokopie gemaakt van de bon? Bewaar deze dan goed voor het geval dat. Ik weet nog wel dat bij bij ons meer dan 20 dagen heeft gekost voor de verwerking erdoor was. Als ze het verwerken krijg je automatisch een mail met gewijzigde boeking.
Groeten john

Coming up:

12-24 Hochsauerland
3-25 Lommerbergen
10-25 Bispinger Heide

HH 90, 91, 93, 95, 97-99, 02, 03, 05, 07-09, 21, 23
HB 09, 23, 24
BH10, 22, 23
MD 21, 24
KV 22
HS 22, 23
VM 23
Erperheide 23, 24
Port Zélande 24
LTF 24
Vennenbos 24
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Bij cp is het niet mogelijk om maar één nacht te boeken hè? Gaat dan om een cottage, niet een hotel.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Janneke91,

Dat klopt, maar de premium appartementen op Erperheide zijn wel boekbaar voor 1 nacht, althans, wij hebben die ooit eens geboekt voor een nachtje via Booking.com.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Dankjewel! Ik zou heel graag naar de Kempervennen gaan ivm familiebezoek maar een weekend redden we niet qua tijd en dan vind ik het wel duur om een weekend te boeken en maar 1 nacht te gaan haha
Plaats reactie

Terug naar “Center Parcs Algemene Informatie”