Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Voor alle algemene Center Parcs informatie
MELISSA

Re: [Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Bericht door MELISSA »

Wij gaan ook 7 dec. Zouden eerst maandag gaan maar heb omgeboekt... Gezellig alles in kerstsfeer hopelijk! Ook inderdaad grillplaat mee en hopen dat we 1 x mogen zwemmen. We zitten in een 4 pers vip. Wat is een vip extra?
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Inderdaad wordt er veelal gekeken naar de prijs op het monent van boeken. Het kan ook zijn dat die 128 euro het verschil is tussen de LH 4P VIP en de HB 4P VIP nieuw op moment van boeken. Dat kan ik vanaf hier niet beoordelen, maar zoals Ralf terecht opmerkt heeft u al een upgrade gehad van CP (ald an niet noodgedwongen) die u niets heeft gekost.
Persoonlijk vind ik het dus niet vreemd dat u bij zou moeten betalen (welk bedrag dan ook)
Vergeet niet dat u ook nog deels wordt gecompenseerd voor het feit dat bepaalde zaken zijn gesloten.

Evengoed een heel fijn verblijf gewenst.
B767-300ER

MELISSA schreef: 20 nov 2020, 14:12 Wij gaan ook 7 dec. Zouden eerst maandag gaan maar heb omgeboekt... Gezellig alles in kerstsfeer hopelijk! Ook inderdaad grillplaat mee en hopen dat we 1 x mogen zwemmen. We zitten in een 4 pers vip. Wat is een vip extra?
Een VIP extra kan je met voorkeur boeken op het Heijderbos.
Deze zijn iets groter, (90m2 vs 75m2) hebben een Finse Sauna ipv Infrarood en een tweede badkamer ipv 1. De cottagenummers staan elders op het forum beschreven.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

In januari is ons familieweekend (4 huishoudens), deze is al verplaatst vanaf april door de, toen, lockdown. Zoals de regels nu zijn (en vermoed ik ook wel blijven) mag je maar met 2 huishoudens in een cottage. We ‘moeten’ wel in die week omdat iedereen dan vakantie heeft én later geen optie is aangezien ik dan al 33 weken zwanger ben.

Als ik naar de prijzen kijk, worden 2 cottages wel een stuk duurder dus omboeken zou nu niet direct mijn voorkeur hebben maar ik weet ook niet in hoeverre de prijzen nog fluctueren.

Zouden ze moeilijk doen als je vraagt om een voucher? Via de oudersvannu code is er namelijk meer mogelijk
Anders willen we omboeken naar het Heijderbos maar dan hebben we geen bad meer haha
B767-300ER

Er zit een verschil in het bijboeken van een losse cottage of de complete boeking wijzigen.

Boek je enkel een cottage bij, dan kan je die bijvoorbeeld inderdaad boeken met Ouders van Nu oid. De winteractie geeft overigens nagenoeg dezelfde korting, maar dan zijn je friendsvoordelen wel weer geldig.

Ga je de oorspronkelijke geboekte cottage wijzgingen, dan kan dat alleen voor het tarief van het moment van boeken. Je kan daar dan biet de OVN korting aan toevoegen of iets soortgelijks.

De gehele boeking annuleren voor een voucher kan ook niet. Je kan wel de gehele boeking verolaatsen.

Wat wel kan:
Zet je oorspronkelijke boeking om naar een kleinere vottage tegen het tarief van moment van boeken. Voor de rest krijg je dan een voucher en die kan je jnzetten voor een nieuwe bieking voor een extra cottage met bijvoorbeeld OVN

Wat ook nog kan: zet de boeking van je familieweekeinde om naar een boeking met je gezin later dit jaar voor het tarief wat gold op moment van bieking voor de nieuwe cottage. Voor de rest ontvang je dan een voucher. En boek het gehele weekeinde opnieuw met OVN verdeeld over 2 cottages. Dat zal per saldo wellicht het goedkoopste zijn. Maar geen idee of je later dit jaar nog heen wilt ergens.

Succes!
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Dankje Niels! We gaan deze week even bellen en kijken wat mogelijk is.
B767-300ER

Bedenk wel van te voren even welke koers je gaat varen!
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

B767-300ER schreef: 22 nov 2020, 08:59 Bedenk wel van te voren even welke koers je gaat varen!
Mijn vriend gaat bellen dus ik laat hem dit even lezen haha
B767-300ER

Beter goed beslagen ten ijs komen. Tip altijd door de weeks overdag bellen. Dan is er het meeste mogelijk zonder tussenkomst van een teamleider.

Succes. Laat je weten wat het is geworden.
B767-300ER

Antoinette schreef: 31 okt 2020, 21:10 Wij hebben een boeking staan voor donderdag 12 tm dinsdag 17 nov staan maar ivm 6 volwassenen en 1 kind mogen we niet gaan. Nu ben ik aan het kijken voor een andere datum. Enkel nu zie maar tot feb een optie van aankomst op donderdag tm maandag. Weet er iemand of dit ook mogelijk is van do tm di vanaf april

Antoinette schreef: 01 nov 2020, 15:47 Helaas was het telefonisch ook niet mogelijk. Degene aan de telefoon dacht dat het ook niet ging komen. Dus nu maar van vrijdag tm maandag geboekt wel een verbouwd premium cottage ipv een premium die we nu zouden hebben. Huisje 481, hopelijk een mooi huisje

Even terugkomende op bovenstaande. Momenteel kan je tot de zomer boeken voor midweekse aankomsten op diverse parken. Is dus wel degelijk mogelijk en zoals verwacht komen deze dus altijd pas later boekbaar.
Yfke

Bericht door Yfke »

Even nieuwsgiering.
Kempervennen van 7/5 t/m 14/5 is meer dan de helft goedkoper dan de week ervoor of erna.
Zelfde bij Port Zelande in die week. Weet iemand hoe dit komt?
B767-300ER

Vakantie de week ervoor. Pinksteren de week erna.
Tussenliggende periode weinig vraag. Pas Vanaf 13 mei (hemelvaartweekeinde) stijgen de prijzen weer.
Yfke

Bericht door Yfke »

Dat zou inderdaad kunnen.
Onze kinderen hebben twee weken mei vakantie dus voor ons is het nog een vakantieweek.
8 persoons kidscottage, een week voor minder dan € 700,-
Vraag hoe hoe het kan, maar geniet ervan :D
B767-300ER

Verwittig je er in ieder geval zeker van dat het dan nog vakantie is.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

Vroegboekkorting: ik ben aan het kijken voor de meivakantie, die hier op 23-4 begint. Als ik een proefboeking maak, krijg ik 20% korting. Als ik echter bij de voorwaarden kijk, staat er 20% korting als je voor 6 maanden van tevoren boekt, 15% voor 4-6 maanden en 10% voor minimaal 2 maanden van tevoren. Voorheen waren die termijnen toch veel korter en waarom dan vandaag nog 20% en tot wanneer zou dat gelden?
B767-300ER

Voor schoolvakanties wordt altijd al een andere staffel gehanteerd. Daarbij lopen boekingen logischerwijs wat achter ten opzichte van “normaal”. Dat doet iets met de prijs ((marktwerking)vraag en aanbod bepalen de prijs)
Tot wanneer? Geen idee. Kan morgen over zijn, kan ook pas in febrauri. Je weet wat voor risico je neemt als je nu boekt, en dan helpen prijzen soms om mensen over de spreekwoordelijke streep te trekken.

Je moet boeken bij een prijs waar je jezelf goed bij voelt en ervoor over hebt te betalen. En dan ook accepteren dat je dat betaald hebt..
XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Even nog een vraagje van mij 😊

Wij gaan volgende week maandag naar de Kempervennen en daar hebben echt heel veel zin in. We gaan ons daar zeker vermaken ondanks dat alles dicht is.
Alleen nu was ik aan het kijken welke parken en accommodatie er nog zijn volgende week en toen zag ik op Port Zelande een nieuwe generatie kinder cottage staan. Dat zou natuurlijk eigenlijk genlik wel heel erg leuk zijn.
Weten jullie of je zou kort op je vetrek datum nog kan omboeken naar een ander park? Heeft het zin om hier voor te bellen?

Groetjes Mandy
B767-300ER

Kan altijd.
Houdt wel rekening met wijzigingskosten en soms ook meerkosten omdat de cottage duurder is. Ook bepaalde kortingsakties kunnen niet geldig zijn voor je nieuwe cottage. Verder betaal je de prijs voor de vervangende cottage zoals die was toen je de oorspronkelijke cottage boekte.
Mocht er nu bv een lastminute prijs op de website staan maar heb jij je huidige cottage geboekt met vroegboekkorting, dan betaal je voor de vervangende cottage de prijs zoals die was met vroegboek korting. Niet met last minute zoals nu op de website.

Samengevat:
Je betaalt wijzigingskosten (50 eur, als je geluk hebt rekenen ze deze niet omdat ze redelijk flexibel zijn ivm corona al heeft dit niets met corona te maken)
Je betaald eventuele meerkosten van de cottage
Je betaald de prijs zoals die gold op het moment van boeken met dezelfde kortingsaktie of vroegboekkorting.
Geldt de eventuele gebruite kortingsaktie niet op je nieuwe cottage, dan wordt er berekend op basis van vroegboekkorting van de oorspronkelijke boeking
XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Super bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga gewoon eens bellen en dan zie ik wel wat het prijs verschil is en of we dat waard vinden.
B767-300ER

Dat kan natuurlijk altijd. Laat je het ons weten?
En anders tot volgende week op de Kempervennen :mrgreen:
(Ik zit daar ook)
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

XmandyX87 schreef: 04 jan 2021, 17:37 Super bedankt voor je snelle reactie.
Ik ga gewoon eens bellen en dan zie ik wel wat het prijs verschil is en of we dat waard vinden.
Hoop dat je er door komt.
Na meer dan een uur gewacht te hebben met de friendslijn en vanmorgen 40 minuten en wordt de verbinding verbroken, de moed opgegeven.
010 nummer gebeld net hetzelfde..
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Haha ja erdoor heen komen, daar had ik even niet aangedacht. Heb gister en vandaag geprobeerd te bellen, niet gelukt. We houden het wel bij de Kempervennen, we gaan ons daar wel vermaken haha.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Veel plezier op De Kempervennen XmandyX87!

Zou je ons willen laten weten hoe het was?
XmandyX87

Bericht door XmandyX87 »

Ja zal ik zeker doen.

Heb inmiddels online ingecheckt en we hebben huisje 734 toegewezen gekregen. Als je wilt kan ik daar wel wat foto's van maken.
B767-300ER

XmandyX87 schreef: 06 jan 2021, 13:43 Ja zal ik zeker doen.

Heb inmiddels online ingecheckt en we hebben huisje 734 toegewezen gekregen. Als je wilt kan ik daar wel wat foto's van maken.
Gezellig.
Wij zitten 752 :mrgreen:
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

XmandyX87 schreef: 06 jan 2021, 13:43 Heb inmiddels online ingecheckt en we hebben huisje 734 toegewezen gekregen. Als je wilt kan ik daar wel wat foto's van maken.

Ja heel graag, alvast super bedankt :D .
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Waarom kan je voorkeursligging gewoon gewijzigd worden? We hebben voor onze boeking maandag ineens een andere cottage.

Edit: Er is een defect aan de cottage, we zouden 819 hebben op het heijderbos (we wilden graag een hoek). Waren omgeboekt naar 824. We hebben wel 30 euro food en fun vouchers gekregen en nog om kunnen boeken naar 830, ook een hoek.
B767-300ER

Geen 815 dit keer?

824 ligt wel heerlijk overigens. Zag daar een filmpje van voorbij komen op eigencenterparcs. 830 ligt aan een iets drukkere doorgaande route, dat vind ik zelf wel een nadeel. Wel een ex comfort welke is omgebouwd naar een VIP.

Veel plezier op het Heijderbos!
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Nee, 815 was al bezet! Ik vermoed dat het toch niet onwijs druk is, maar ik vind een hoek altijd wel prettig. 824 had ik inderdaad ook gezien, hadden wij in eerste instantie ook. Toen omgeboekt naar 819. We zullen het zien, wordt vast een leuk verblijf!
B767-300ER

Rustog is het zeker. Nu op de KV. Weekeinde. Nog geen 100 auto’s.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Janneke91 schreef: 09 jan 2021, 17:37 Nee, 815 was al bezet! Ik vermoed dat het toch niet onwijs druk is, maar ik vind een hoek altijd wel prettig. 824 had ik inderdaad ook gezien, hadden wij in eerste instantie ook. Toen omgeboekt naar 819. We zullen het zien, wordt vast een leuk verblijf!
Hoi Janneke91,

Hierbij een paar foto's van de ligging van 4 persoons VIP cottagenr.819, gerenoveerd, Het Heijderbos.

Mocht je er aan toe komen zou je dan een paar foto's van binnenkant van de cottage willen maken?

Een heel fijn verblijf toegewenst!
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Mariëtte schreef: 09 jan 2021, 21:02
Janneke91 schreef: 09 jan 2021, 17:37 Nee, 815 was al bezet! Ik vermoed dat het toch niet onwijs druk is, maar ik vind een hoek altijd wel prettig. 824 had ik inderdaad ook gezien, hadden wij in eerste instantie ook. Toen omgeboekt naar 819. We zullen het zien, wordt vast een leuk verblijf!
Hoi Janneke91,

Hierbij een paar foto's van de ligging van 4 persoons VIP cottagenr.819, gerenoveerd, Het Heijderbos.

Mocht je er aan toe komen zou je dan een paar foto's van binnenkant van de cottage willen maken?

Een heel fijn verblijf toegewenst!
Hoi Mariette, we hadden 819 maar zijn omgeboekt ivm een defect aan die cottage. We hebben nu zelf weer 830 gekozen! Maar ik zal van die cottage foto’s maken.
NaMiSe

Bericht door NaMiSe »

@Janneke91: ben heel benieuwd hoe die 4pVIPS liggen. Nu is het winter, maar wij zouden eind april gaan. Waar zou je de meeste zon hebben? Deze liggen ook vrij dicht bij het MD, die twee badkamers zijn we aan het loslaten.......liefst zo nieuw mogelijk lijkt ons nu het fijnste!
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

NaMiSe schreef: 09 jan 2021, 21:55 @Janneke91: ben heel benieuwd hoe die 4pVIPS liggen. Nu is het winter, maar wij zouden eind april gaan. Waar zou je de meeste zon hebben? Deze liggen ook vrij dicht bij het MD, die twee badkamers zijn we aan het loslaten.......liefst zo nieuw mogelijk lijkt ons nu het fijnste!
Mocht de zon schijnen, zal ik eens kijken hoe het daar is met de zon. In september hebben we in 815 gezeten, ook 4p vip vernieuwd en die had toen wel zon. Alleen niet de hele dag.
B767-300ER

Zo nieuw als mogelijk zijn de varianten die ongebouwd zijn van comfort naar VIP.

Dat zijn (voor nu!) nu deze cottages:

815/816/817/818/819/820/821/822/823/824/825/827/829/830/853

De meeste zon heb je bij 817/818/819 en 824/825
816 en 815 hebben vanaf hakverwege de middag zon
815 ligt prachtig
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Boekingen nu mogelijk voor verblijven tot begin maart 2022.
bianca

Bericht door bianca »

De vip eden 6 persoons cottage bij het Heijderbos zijn vanaf 6 september niet te boeken, heeft iemand een idee waarom dit is?
B767-300ER

Lang verhaal kort, komt door de verbouwing

Deze is op 28/6 gereed. Boeken van oude cottages kan nog tm eind augustus, echter na 28/6 kom je dan in een vernieuwde. Dat geeft CP uitloop. (Mensen klagen immers niet als je oud boekt en nieuw krijgt, maar we andersom)

Omdat er nu nog geen vernieuwde EDENS zijn, moeten er voor deze bungalows nog nieuwe cottagetypes worden aangemaakt in het boekingssysteem. Dit on tegenstelling tot de traditionele cottages waar de vernieuwde versies al geruime tijd in de verhuur zijn en dus als typenummer hebben. Dit proces loopt nu en zullen eerdaags op de website komen.

Vanaf aankomsten september kan je geen enkel veroudere cottage meer boeken op de website oo de website van CP. Alle oude zijn er dan vanaf gehaald. Zo ook de EDEN’s.
De drie soorten nieuwe EDEN’s zullen worden toegevoegd aan de bestaande vernieuwde cottages.
Vanaf aankomsten 28/6 tm eind augustus zijn de oude types cottages nog wel boekbaar, maar kom je hoogstwaarschijnlijk in een nieuwe. De twee maanden is enkel “just in case” en geefr de consument vervolgens geen recht tot klagen
Plaats reactie