Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Roy

Re: [Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Bericht door Roy »

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 15:15 Veel goedkoper? Dan heb ik iets gemist wss. Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen.

Deze cijfers trek ik van CP België af. Ik heb dat eerder al eens uitgelegd.
Jep, in sommige gevallen echt veel goedkoper. Bijvoorbeeld bij Port Zelande zijn er cottages die 500 euro of meer goedkoper zijn geworden met de last-minutes die ze onlangs hebben toegevoegd.
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Ralf schreef: 16 jun 2021, 15:19 Het kan overigens wel dat er nog kortingen komen want je kunt tot 21 dagen voor je aankomstdatum wijzigen. Als inderdaad de zomer het buitenland open gaat dan zijn er veel die hun vakantie bij CP verzetten en naar het buitenland gaan. Ik denk dus dat er last minute nog wel wat te halen valt deze zomer.
Daarover verschillen we dan heel erg van mening ;)
B767-300ER
Moderator

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 15:15 Veel goedkoper? Dan heb ik iets gemist wss. Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen.

Deze cijfers trek ik van CP België af. Ik heb dat eerder al eens uitgelegd.

Roy schreef: 16 jun 2021, 15:26 Jep, in sommige gevallen echt veel goedkoper. Bijvoorbeeld bij Port Zelande zijn er cottages die 500 euro of meer goedkoper zijn geworden met de last-minutes die ze onlangs hebben toegevoegd.

500 euro ten opzichte van wat? De zwarte prijs op de website of?
Ik zie cottages die goedkoper zijn geworden en cottages due duurder zijn geworden.
Last minutes zijn altijd een wassen neus. Leve yield managment.
Roy

Bericht door Roy »

500 euro minder ten opzichte van de doorgestreepte prijzen. Bij Port Zelande was er lange tijd maar 10 procent korting ten opzichte van de standaard prijzen (terwijl die korting bij andere parken al veel hoger was), nu is dat voor bepaalde periodes in juli opgelopen naar ruim 30 procent. Met de hoge standaard prijzen bij Port Zelande in de zomervakantie kom je dan al gauw op 500 euro of meer extra korting.
B767-300ER
Moderator

Vergeet niet dat de doorhaalprijzen ook gewoon verhoogd worden gedurende het seizoen vordert. Waardoor het verschil groter lijkt.
Niets is wat het lijkt soms. De zwarte doorhaalrpijzen kunenn soms wel honderden euro’s schelen waardoor de korting groter lijkt dan dat ie is.

10% van een doorhaalprijs van 999 is hetzelfde als 30% van een doorhaalprijs van 1299.

Een CP huisje is nooit van de ene op de andere dag honderden euro’s goedkoper. (Uitgezonderd kortingscodes)

Laat je niet beetnemen. Niets is wat het lijkt. Touroperators en vakantieparken zijn koning in het doen geloven van een hoge korting.
De enige juiste manier van vergelijken is het vergelijken van de rode prijzen. Daar zie je het verloop op de enige juiste manier. Enndat heb io van de ene op andere dag voor een gemiddelde 4P cottage nog nooit 500 euro zien dalen (zonder kortingscodes als lentevoordeel, zomervoordeel etc)

Google eens op yieldmanagment.

Verder dwalen we af van het onderwerp. Stel voor om daar weer naar terug te gaan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Roy schreef: 16 jun 2021, 15:10 Waar kun je deze cijfers terugvinden? Vind het wel interessant!

Hoi Roy,

Uitleg over de bezettingscijfers.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Stefan

Bericht door Stefan »

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 14:16 Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Wij doen eigenlijk dit ook meestal, wij zijn friends dan kun je om 13;00 erin. Ik weet niet als je de afgelopen 3 jaar bij CenterParcs 3 keer geboekt heeft.
B767-300ER
Moderator

Ik ga ervan uit dat je met babybox hebt geboekt Sandra?
Friends icm vervroegde aankomst is dan niet geldig maar vaak is er wel iets mogelijk.

Op EP even regelen met de parkreceptie. Veelal mag je dan op HB er om 12u in.

Vrienden van mij hadden iets soortgelijks afgelopen mei en was toen prima geregeld met de parkreceptie, in dit geval de receptie van HB
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 14:16 Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Wij hebben dat een keer gehad van HB naar Kempervennen en daar dachten ze goed in mee!
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Allemaal bedankt voor de antwoorden en inderdaad beide via babybox
B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 19:34 Allemaal bedankt voor de antwoorden en inderdaad beide via babybox
Gewoon even naar de receptie op EP lopen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Als dat niet lukt, dan tijdens je verblijf op EP een whatsapp naar HB sturen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

De receptie op HB is echt super meedenkend en behulpzaam dus dan komt het zeker wel goed. Hou je ons op de hoogte?
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ga ik doen bedankt. Net geboekt voor week hb na week ep. Wel op hb de premium (ep is vip) maar prijsverschil tussen premium en vip was 180 euro 🙄

Maar we hebben mooi vooruitzicht in september 2 weken cp en morgen ga ik alleen met mijn zoon paar dagen naar landal vennenbos.
Groetjes Sandra
B767-300ER
Moderator

Veel plezier Sandra.
MSKamp88

Bericht door MSKamp88 »

Weet iemand of Cottage ontbijtpakket tijdelijk niet beschikbaar is? Ik wil dit bijboeken voor onze vakantie 30 juli naar De Eemhof. In de online winkelwagen krijg ik de melding:

"Na controle van de huidige voorraden, blijkt dat het (de) onderstaande artikel(en) niet beschikbaar zijn. Gelieve deze te verwijderen uit uw winkelmandje of deze te wijzigen indien u uw winkelmandje wil bevestigen en betalen

Cottage Ontbijtpakket (volwassene)"

Anders ga ik morgen wel even bellen 8-)
2011: MD
2014: TF
2015: EH
2017: BT, KV
2018: BT
2019: HH, SL
2020: HB
2021: EH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi MSKamp88,

Vreemd want het zou wel moeten kunnen.

Succes met bellen en misschien wil je ons op de hoogte brengen waarom je het cottage ontbijtpakket niet kan toevoegen aan je boeking?
MSKamp88

Bericht door MSKamp88 »

Hoi Mariëtte,

Ik heb gebeld en het is uiteindelijk wel gelukt. Ik had voor 2 kinderen cottage ontbijt pakket op willen geven (3-12 jaar). Echter heb ik bij boeken opgegeven als samenstelling: 1 kind (3-12 jaar) en 1 baby (0-3 jaar). Dát klopt ook. Het is dus niet mogelijk om in dat geval 2x ontbijtpakket voor kinderen op te geven (3-12 jaar). Op zich heel logisch.. maar ik had er niet bij stilgestaan. :lol:

Via de telefoon kun je dus wel ontbijtpakket regelen voor 0-3 jaar (gratis), iets wat volgens mij via online bijboeken niet kan. Althans, ik ben het niet tegengekomen.
2011: MD
2014: TF
2015: EH
2017: BT, KV
2018: BT
2019: HH, SL
2020: HB
2021: EH
B767-300ER
Moderator

Fijn dat het geregeld is. Veel plezier op de EH
Highlander71

Bericht door Highlander71 »

Wij gaan 12 juli t/m 23 juli richting het Meerdal.
We hebben een 6 persoons comfort geboekt.
Weet iemand of het mogelijk is om te upgraden naar een VIP huisje?
B767-300ER
Moderator

Highlander71 schreef: 27 jun 2021, 07:14 Wij gaan 12 juli t/m 23 juli richting het Meerdal.
We hebben een 6 persoons comfort geboekt.
Weet iemand of het mogelijk is om te upgraden naar een VIP huisje?
Alles is mogelijk, mits:

- je gewoon betaald
- er een gewenste VIP cottage beschikbaar is
- je betaald het prijsverschil wat ten tijde van je boeking gold ( je kan dus niet gebruik maken van een kortingsaktie welke nu geldt maar ten tijde van je boeking nog niet gold zoals bv Last Minute korting)
- als je met kortingsaktie hebt geboekt ten tijde van je initiele boeking, heb je enkel recht op dezelfde kortingspercentage als deze ook van toepassing was op je nieuwe type cottage ten tijde van je initiele boeking. De korting is dan van toepassing op de toen geldende “doorhaalprijs”.
- heb je geboekt met een kortingsaktie, maar viel de nieuwe VIP ten tijde van je initiele boeking niet in die kortingsaktie, dan betaal je de prijs voor de nieuwe cottage zoals die ten tijde van de boeking was, zonder andere kortingsaktie anders dan vroegboekkorting.
- je zit korter dan 21 dagen op je boeking, je betaald dan ook wijzigingskosten, ook al zijn ze daar wel wat coulant mee momenteel, het is niet vanzelfsprekend. In principe betaal je tot 21 dagen geen wijzigingskosten en van 21 tot 0 dagen mag je ivm nieuwe maatregelen kosteloos omboeken. Van nieuwe maatregelen is momenteel geen sprake dus je hebt volgens de voorwaarden geen recht op een kosteloze omboeking.
wendy424

Bericht door wendy424 »

Wij hebben voor de zomervakantie een weekje Vossemren geboekt, nu willen wij voor die week nog een midweekje op een ander park boeken. Wat ik me afvroeg iemand misschien ervaringen uit het verleden, is de kans dat de prijzen lager worden als dat nu de last minute prijzen zijn? Of beter gewoon nu boeken?

Nb. Mystery is ook een optie maar beetje bang voor hele lange reistijd die ik dan tussen de parken kan hebben.
Stefan

Bericht door Stefan »

wendy424 schreef: 27 jun 2021, 14:46 Wij hebben voor de zomervakantie een weekje Vossemren geboekt, nu willen wij voor die week nog een midweekje op een ander park boeken. Wat ik me afvroeg iemand misschien ervaringen uit het verleden, is de kans dat de prijzen lager worden als dat nu de last minute prijzen zijn? Of beter gewoon nu boeken?

Nb. Mystery is ook een optie maar beetje bang voor hele lange reistijd die ik dan tussen de parken kan hebben.
Wat mijn ervaring is hoe dichter bij aankomst datum hoe duurder het wordt. Omdat ze dan bijna vol zitten.
Wat wij vorig jaar hebben gedaan is een week Sunparks Kempense meren vooraf geboekt dit is heel goed bevallen en vanuit daar naar vossemeren. Is maar 15 minuten van mekaar en stiekem vonden wij Sunparks beter qua onderhoud.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Klopt het dat ik in de app op mijn telefoon alleen de eerst volgende reservering kan zien en niet die daarna komt?
jover

Bericht door jover »

Dat is bij mij ook zo. In Mycenterparcs website zijn wel alle toekomstige reservaties zichtbaar.
B767-300ER
Moderator

Daar is een trucje voor.

Uitloggen

En dan “inloggen geboekt bij partner”

Naam en boekingsnummer van de boeking die je wilt zien

Dan kom je in je andere boeking
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Bedankt gelukt groetjes Sandra
B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef: 29 jun 2021, 14:02 Bedankt gelukt groetjes Sandra
Graag gedaan!
B767-300ER
Moderator

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 13:51 Voor wie nog wil gaan op korte termijn, hierbij de bezettingsgraden voor de komende weken.
Bij een verblijf langer dan midweek of week kan het percentage anders zijn, ivm beschikbaarheid voor die gehele week

Bezetting.jpg
Allen,

Stand van zaken op 4/7
Bezettingsgraden lopen in rap tempo op.
Ik verwacht geen super last Minute deals als ik de cijfers zo zie,

Naamloos.jpg
Tom_VH

Bericht door Tom_VH »

Wij hebben van de werkgever consumptiecheques gekregen, ik zag dat deze aanvaard worden door CP in België, alleen vraag ik mij af ofdat dit ook het geval zal zijn wanneer ik boek via de NL site. Ik las intussen ergens dat je deze cheques op het park zelf afgeeft en zij dan ergens een terugbetaling regelen, maar verder niet veel info. Ik heb jammer genoeg geen goeie ervaringen met het bellen naar het 070 nummer, eindeloos wachten. :(
B767-300ER
Moderator

Ik zou dan toch echt via BE boeken. Zeker als dat op de cheques staat. Succes.
Ralf

Bericht door Ralf »

De cheques zijn inderdaad alleen met de Belgische site te boeken. Die betaalkeuze is er niet in Nederland.
Kijk eens goed naar de geldigheidsdatum. Als je overweegt om voor de einddatum toch nog te gaan boek dan deze vakantie die via de Nederlandse site goedkoper is gewoon via de Nederlanders site en ga later nogmaals en betaal dan met de cheques.
Roy

Bericht door Roy »

Weet iemand het antwoord op deze vraag:

Stel dat je nu op voorkeur boekt voor een cottage. Je kiest nummer X (bijvoorbeeld 4 persoons) welke op moment van aankomst is gerenoveerd en een ander type cottage geworden is (bijvoorbeeld 2 persoons). Krijg je dan de keuze om alsnog dat voorkeursnummer te behouden of wordt je automatisch omgeboekt naar een andere cottage?

Alvast bedankt!
B767-300ER
Moderator

Wat denk je zelf? :mrgreen:
Als je en 4P boekt wordt je echt niet in een 2p geplaatst. Je voorkeur vervalt, krijg je gecompenseerd, en je krijgt een andere 4P cottage.

Dit trucje kan je alleen gebruiken als cottage type en maximale bezetting gelijk blijven. BV 4P VIP oud welke een 4P VIP Nieuw wordt.
Roy

Bericht door Roy »

Duidelijk. De reden dat ik het vroeg: ik heb een actiecode voor een 4 persoons comfort bij Het Meerdal. Als ik die tactisch op nummer voorkeur zou boeken had ik wellicht in een vernieuwde 2 persoons VIP terecht gekomen. Maar dat werkt zo dus niet, jammer :D :lol:
B767-300ER
Moderator

Roy schreef: 14 jul 2021, 16:49 Duidelijk. De reden dat ik het vroeg: ik heb een actiecode voor een 4 persoons comfort bij Het Meerdal. Als ik die tactisch op nummer voorkeur zou boeken had ik wellicht in een vernieuwde 2 persoons VIP terecht gekomen. Maar dat werkt zo dus niet, jammer :D :lol:
Dat vermoeden had ik al dat je dat probeerde.
Zoals gezegd dat werkt alleen als cottagetype en bezetting gelijk blijven.
Keiko

Bericht door Keiko »

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 13:51 Voor wie nog wil gaan op korte termijn, hierbij de bezettingsgraden voor de komende weken.
Bij een verblijf langer dan midweek of week kan het percentage anders zijn, ivm beschikbaarheid voor die gehele week

B767-300ER schreef: 04 jul 2021, 19:52 Allen,

Stand van zaken op 4/7
Bezettingsgraden lopen in rap tempo op.
Ik verwacht geen super last Minute deals als ik de cijfers zo zie,

Dat is handig om te weten zeg die bezettingsgraden. Hoe kom je hier aan? Kan ik dat meenemen in een volgende boeking :D
EP '05
BH '11
MD '16 - KV '16
LP '17
VM '18
HH '19
HB '20
EH '21
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Keiko,

Dat kun je hier lezen. Bezettingsgraad parken.
B767-300ER
Moderator

Hierbij de bezettingsgraden zoals deze nu zijn geboekt de komende weken.
Let op, het betreft overzichten van een gehele week, het weekeinde of midweek die erin valt kan individueel fractioneel afwijken.
Getallen zijn in procenten op basis van alle beschikbare cottages op het park. Er worden geen cottages uit de verhuur gehaald door CP ivm Corona.

De Belgische parken blijven iets achter, in de Nederlandse parken is tot 16 augustus nagenoeg geen cottage meet te krijgen. En wat er te huur is is niet te betalen.... (vraag en aanbod drijft de prijs op)

Als je nog wat wil, zal je heel snel moeten zijn.
Naamloos2.jpg
Lin671984

Bericht door Lin671984 »

Wie vind de fout :D :D

Afbeelding
B767-300ER
Moderator

Verkeerd jaartal.
Maar welke website is dit?
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

B767-300ER schreef: 16 jul 2021, 21:59 Verkeerd jaartal.
Maar welke website is dit?
De oude website.

https://my2.centerparcs.nl/nl-nl/login
B767-300ER
Moderator

Bedankt Quincy
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Heb ik iets gemist? Maar ik zie dit nu opeens op de website:

Aankomst: elke dag vanaf 16.00 uur, in de Belgische, Duitse en Franse parken vanaf 15:00 uur.
Vertrek: maandag t/m zaterdag uiterlijk 10.00 uur en zondag uiterlijk 12.00 uur

Aankomst nu vanaf 16:00 ipv 15:00
Ralf

Bericht door Ralf »

quincyj1998 schreef: 18 jul 2021, 20:04 Heb ik iets gemist?
Jazeker. Is al meerdere keren voorbij gekomen op het forum ;)
Nickos

Bericht door Nickos »

Hmm Landal gaat naar 16 uur en CenterParcs gaat er in mee. Is er ook een betaalde Early check-in dienst?
Ralf

Bericht door Ralf »

Nickos schreef: 18 jul 2021, 20:57 Hmm Landal gaat naar 16 uur en CenterParcs gaat er in mee. Is er ook een betaalde Early check-in dienst?
Nee er is geen betaalde early check-in.
B767-300ER
Moderator

Early checkin alleen voor friends
Nickos

Bericht door Nickos »

Dat weet ik, maar bij Landal is het op sommige parken een mooie melkkoe. Eerder inchecken kan tegen extra kosten.
Sunny

Bericht door Sunny »

We zouden graag met echocheques willen betalen ( online )
Er staat omschreven dat je in stap 3 bij de betaling kan aanduiden dat je wil betalen met echocheques, echter wanneer je in stapt 3 terecht
komt staat deze optie er nergens tussen.
Iemand raad of dit ook al voorgehad ?
Alvast bedankt.
B767-300ER
Moderator

Geldt enkel voor Belgische website en Belgische parken vlgs mij. Weet niet wat je wil boeken en waar?

Op dit moment wel een probleem met diverse CP websites.
Sunny

Bericht door Sunny »

B767-300ER schreef: 28 jul 2021, 17:00 Geldt enkel voor Belgische website en Belgische parken vlgs mij. Weet niet wat je wil boeken en waar?

Op dit moment wel een probleem met diverse CP websites.
Klopt, is enkel geldig in Belgische parken.
Onze keuze is gevallen op Erperheide ( Belgisch park )
Uw bericht heeft me geholpen-want het is de Nederlandse site waar ik de boeking op wou maken ;)
Probleem opgelost dus, waarvoor dank. :)
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Ik wil graag een 2p vernieuwde vip op de eemhof boeken voor een week buiten de schoolvakantie.
Wat zou beter zijn qua prijs. Nu alvast of wachten op een lastminute. Ze zijn aardig aan de prijs met"vroekboekvoordeel".

En ik wil misschien twee boekingen maken, ook nog een een weekend op een ander park in een eerdere periode. Dit is dan de 3e boeking in een paar maanden. Maakt het dan qua volgorde nog uit voor welke de friends voordelen gaan gelden? Bv stel het weekend is later geboekt maar eerder..... Al eerder friend geweest maar weet niet meer hoe dit zat.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi SuzieQ,

De prijzen wijzigen per dag, het is vraag en aanbod het is niet zo dat een lastminute goedkoper zal zijn, die kan ook juist duurder uitvallen.
Als je eerder boekt heb je ook meer keuze in een voorkeursligging.

Nee dat maakt niet uit, je bent Friend als je drie verblijven in 36 maanden bij Center Parcs boekt.
SuzieQ

Bericht door SuzieQ »

Bedankt voor je reactie!
Vooral nu we Sandur ontdekt hebben denk ik dat we echt weer vaker CP gaan boeken.
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Ik heb een vraagje
Ik wil onze boeking van limburgse peel van maart 2022
Omzetten naar het Meerdal de 2 pers vernieuwde vip
Maar als ik het boekingskantoor bel staat hij op rood dat het niet geboekt kan worden.
Online kan ik wel die cottage boeken, toen zei die mevrouw. Dat klopt maar als je dan naar de betaalsite gaat, krijg je een foutmelding
Hoe kan dit???
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
Plaats reactie