Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Voor alle algemene Center Parcs informatie
bianca

Re: [Center Parcs] Vragen beantwoord binnen 24 uur

Bericht door bianca »

Top, dank je Ralf voor je reactie.
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

CP_Boeker schreef: 20 mei 2021, 19:14 Wij gaan deze zomer naar Villages Nature en vroeg me af of we bij het boeken van Disneyland tickets korting krijgen; aangezien we in het park verblijven?

Ben er 2 jaar geleden geweest en toen kon je Disney tickets boeken in de CP app. Alleen herinner ik me de prijzen niet meer (en niet terug te vinden) + nu lijken er geen tickets te boeken via CP.
Zou het kunnen dat er nu geen tickets te koop zijn omdat Disneyland gesloten is? Zomaar een gedachte hoor ik heb geen idee verder.
CP_Boeker

Bericht door CP_Boeker »

B767-300ER schreef: 20 mei 2021, 19:28 Zou het kunnen dat er nu geen tickets te koop zijn omdat Disneyland gesloten is? Zomaar een gedachte hoor ik heb geen idee verder.

Zou kunnen, alleen kan je via de Disney site wel al gewoon tickets boeken voor die datum.
B767-300ER
Moderator

Re: [Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Het was ook maar een hersenspinsel :mrgreen:
Wellicht VN even benaderen via whatsapp?
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Nieuw met betrekking tot de prijzen:

https://www.ad.nl/geld/vakantieparken-l ... ~a94819ab/

Centerparcs wordt als voorbeeld gebruikt in dit artikel.

Omdat we regelmatig gaan houdt je er al rekening mee, maar ik vind het positief dat we straks een eindprijs krijgen voordat we boeken.
B767-300ER
Moderator

Tel er altijd 65 eur per week bij op. 30 reservering en 40 toeristenbelasting. Als ik een voorkeur wil dan tel ik er 100 bij. Komt altijd goed uit.

Opzich houden ze zich wel aan de wet, zij het op het randje. Op pagina 1 staat namelijk meteen bij de prijs wat er nog bijkomt aan verplichte kosten. En daarmee precies op het randje van de wet.

Mooier zou zijn als het in de oranje prijs meteen zit. Maar ach bij de volgende stap als je je gezelschap invoert zie je het wel meteen staan. Ik heb nooit gezien dat de prijs zich daarna nog aanpast als je geen verdere opties selecteerd.
Zover ik weet wordt de hele ict structuur het komende jaar vervangen. Dan zal dit wellicht meteen meegenomen worden.
Ralf

Bericht door Ralf »

Een simpele oplossing zou zijn dat CP de prijs laat zien van een "volle" cottage. Dus de prijs van een 4 persoons cottage de prijs voor 4 personen inclusief bedlinnen, toeristenbelasting en reserveringskosten. Als je met minder gaat gaat er iets van de prijs af. Dat vind ik persoonlijk de meest nette oplossing.
bianca

Bericht door bianca »

Ik wil mijn eticket gereed maken via de centerparcs app maar dit lukt niet omdat ik de aankomsttijd moet aangeven maar daar kan ik niks invullen. Het vakje blijft leeg hebben meer mensen dit? :roll:
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Paar weken geleden ook last van gehad, lijkt een bugg in de app. Je kan dit het beste even doen via de website.
Laatst gewijzigd door Snakedockter op 26 mei 2021, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
B767-300ER
Moderator

Bianca

Kan helaas niet testen. Probeer het anders eens via mycp? Lukt het daar wel?

In april lukte het mij nog prima via de app.
B767-300ER
Moderator

Ralf schreef: 26 mei 2021, 15:15 Een simpele oplossing zou zijn dat CP de prijs laat zien van een "volle" cottage. Dus de prijs van een 4 persoons cottage de prijs voor 4 personen inclusief bedlinnen, toeristenbelasting en reserveringskosten. Als je met minder gaat gaat er iets van de prijs af. Dat vind ik persoonlijk de meest nette oplossing.
Of gewoon zoals in Belgie en Duitsland...
bianca

Bericht door bianca »

Ik heb het nu via de computer gedaan, daar hoefde ik geen tijd in te geven. Het is gelukt in ieder geval, moet ik het dan nog uitprinten? Want via de centerparcs app krijg ik de e-ticket niet geopend.

bianca schreef: 26 mei 2021, 16:09 Ik wil mijn eticket gereed maken via de centerparcs app maar dit lukt niet omdat ik de aankomsttijd moet aangeven maar daar kan ik niks invullen. Het vakje blijft leeg hebben meer mensen dit? :roll:

Snakedockter schreef: 26 mei 2021, 16:22 Paar weken geleden ook last van gehad, lijkt een bugg in de app. Je kan dit het beste even doen via de website.
B767-300ER
Moderator

Je moet idd dan wel wen printje mee. Of het eticket op je mobiel opslaan als bv een pdf of jpg
bianca

Bericht door bianca »

Dank je
B767-300ER schreef: 26 mei 2021, 17:04 Je moet idd dan wel wen printje mee. Of het eticket op je mobiel opslaan als bv een pdf of jpg
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Volgens mij is de QR code 10 dagen hoor je verblijf zichtbaar in de cp app
B767-300ER
Moderator

Tegenwoordig kan je zelfs niet eerder inchecken dan 10 dagen voor verblijf. Maar Bianca gaat volgens mij eerder.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Laatste keer ook ingecheckt via computer en dat geprint, telefoon ging niet vanwege de aankomsttijd was niet in te vullen.
bianca

Bericht door bianca »

Klopt pas 10 dagen voor aankomst kan je inchecken. Er staat bij je gegevens dat je een mail krijgt wanneer je kan inchecken maar ik heb dit niet gehad.
B767-300ER
Moderator

Voorheen kon via de app al eerder. Helaas nu niet meer.
Ik kreeg afgelopen april nog wel een email. Zal eens opletten of het komende juni ook krijg.
Kevinsneek

Bericht door Kevinsneek »

Hallo,

Ik heb een vraag over het last minute boeken. Stel je boekt op donderdag een cottage(maakt niet uit welk type) voor een weekend van vrijdag tot maandag. Heb je dan ook werkelijk een hogere korting? En kan je dat dan ook beter telefonisch doen?

Met vriendelijke groet,

Kevin
B767-300ER
Moderator

Telefonisch of online maakt geen verschil.
Of het daadwerkelijk de goedkoopste prijs is, is niet per definitie zo.
Sommige kortingsakties genereren soms hogere kortingen
bianca

Bericht door bianca »

Als je boekt via ouders van nu, kan je dan ook friendsvoordelen aanvinken? Dit staat wel bovenaan de pagina dat je dat bij stap 1 early check in aan kan zetten maar mij lukt het niet.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi bianca,

De Early Check-in is niet geldig volgens de algemene voorwaarden van Ouders van Nu. Ik vermoed dan ook dat het daarom niet lukt de Early Check-In aan te vinken. mij is het ook nog nooit gelukt. Wat ik weleens lees is dat als je Center Parcs belt dat ze soms de Early Check-In toevoegen aan de boeking.
B767-300ER
Moderator

Friends voordelen zijn niet geldig icm de diverve babybox aanbiedingen. De Early Check-In geldt dus niet, ook al ben je Friend van CP
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Weet iemand vanaf wanneer de wellness cottage op de kempervennen boekbaar is?
Stefan

Bericht door Stefan »

Wij gaan binnenkort naar Bostalsee en de haan. Is daar al weer inchecken vanaf 13:00 voor friends?
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi Stefan,

Volgens de website van Center Parcs is de early check-in aankomsttijd van 13:00 uur voor Friends beschikbaar op de Nederlandse en Belgische parken.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Janneke91 schreef: 12 jun 2021, 21:51 Weet iemand vanaf wanneer de wellness cottage op de kempervennen boekbaar is?

Hoi Janneke91,

sorry voor de late reactie, ik zie je vraag nu pas staan :oops:.

Klopt, de 4 persoons Wellness cottage is nog niet boekbaar, zit in een later cluster
van de renovaties en ik denk daardoor nog niet boekbaar, misschien telefonisch wel?

Ik ga binnenkort naar De Kempervennen en zal het gaan navragen.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Janneke91 schreef: 12 jun 2021, 21:51 Weet iemand vanaf wanneer de wellness cottage op de kempervennen boekbaar is?

Mariëtte schreef: 13 jun 2021, 11:22 Hoi Janneke91,

sorry voor de late reactie, ik zie je vraag nu pas staan :oops:.

Klopt, de 4 persoons Wellness cottage is nog niet boekbaar, zit in een later cluster
van de renovaties en ik denk daardoor nog niet boekbaar, misschien telefonisch wel?

Ik ga binnenkort naar De Kempervennen en zal het gaan navragen.

Dankje Mariette! We zouden, indien hij beschikbaar is eind september, deze wel willen boeken. Onze dochter is dan op vakantie met opa en oma en dan hebben we alleen onze zoon nog haha.
B767-300ER
Moderator

Is in september nog niet opgeleverd Janneke. Toch een alternatief zoeken vrees ik.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

Dan gaan we een andere keer haha. Jammer!
Ralf

Bericht door Ralf »

Even ter info:

Op de site staat 2 x de 6 VIP Eden cottages. Deze zijn exact hetzelfde op 1 ding na.
De HB1935 heeft GEEN verbindingsdeur.
De HB1936 heeft WEL een verbindingsdeur. Deze kun je als 12 persoons boeken.
Als je dus met 6 personen gaat maar GEEN verbindingsdeur wenst moet je dus de HB1935 boeken.
Als je voor 6 personen de HB1936 boekt krijg je dus wel een verbindingsdeur die dan dicht blijft.
Als je voor 12 personen boekt dien je 2 keer de HB1936 te boeken en kun je bij voorkeur "tussendeur open" aangeven.
Het kan zijn dat er prijsverschil is tussen de HB1935 en de HB1936 zit ondanks dat het exact dezelfde cottages zijn. Dit komt omdat ze in het boekingsysteem als 2 verschillende cottages staan. Het systeem maakt prijzen op basis van beschikbaarheid. Daardoor kan er dus prijsverschil zijn.
davyb

Bericht door davyb »

Op 26 september 2020 boekten we een 8p premium cottage in De Huttenheugte voor 1 week met aankomst op 10 september 2021.
Toevallig las ik op dit interessante forum onlangs een bericht (gepost op 6 oktober 2020) dat De Huttenheugte vanaf 6 september 5 weken sluit wegens renovatie.
Meer dan 8 maand later heeft Center Parcs ons nog niet verwittigd! Zie ik dat bericht op dit forum niet dan ben ik op dit moment nog aan het aftellen naar verblijf in De Huttenheugte.

Contact opnemen met Center Parcs is lastig, heel tijdrovend en dus nog niet gelukt. Hoe (en vooral wanneer!) gaat Center Parcs dit oplossen? Zelf annuleren is geen optie want dan verliezen we 30% van het betaalde bedrag. En nu nog ergens anders boeken wordt ook lastig. Aantal parken zitten vol (toch cottages voor 8 personen). Andere periode kan niet wegens werk. Annuleren of omboeken naar ander park lijkt enige optie. Maar wat met vroegboekkortingen die we hadden voor De Huttenheugte en nu kwijt zijn? Voorkeursligging hebben we eveneens niets aan gezien beperkte keuze...

Center Parcs had ons perfect voor Nieuwjaar op de hoogte kunnen brengen en dan was er geen enkel probleem geweest. Maar hoe lossen ze dit in hemelsnaam op en vooral wanneer???
Niet van plan om nog extra te gaan bijbetalen door hun nalatigheid.
B767-300ER
Moderator

Gewoon even bellen. Probeer dat eens in de middag, dan heb je na een minuut of 5 wel iemand aan de lijn. Wordt altijd perfect opgelost.

Ik ben bang dat je ergens een mail van CP hebt gemist en dat die bv in je spambox is beland, vaak bieden ze je dan meerdere opties en staat daar ook een speciaal telefoonnummer in wat je kan bellen.

Over het algemeen lossen ze dit keurig op is mijn eigen ervaring.

Ik heb je even een PM gestuurd met wat tips.
B767-300ER
Moderator

Voor wie nog wil gaan op korte termijn, hierbij de bezettingsgraden voor de komende weken.
Bij een verblijf langer dan midweek of week kan het percentage anders zijn, ivm beschikbaarheid voor die gehele week

Bezetting.jpg
Roy

Bericht door Roy »

Interessant om te lezen! Opvallend en leuk om te zien dat de Limburgse Peel een aantal keer voor de volle 100 procent geboekt is de komende weken, blijkbaar trekt Limburg in combinatie met de lagere prijzen toch mensen naar de Limburgse Peel.

Ook grappig dat Zandvoort (veel) meer boekingen lijkt te hebben richting/in de zomervakantie dan Port Zelande, toch twee redelijk vergelijkbare parken aan zee. Gevoelsmatig houden ze de prijzen van Port Zelande ook te hoog, daar zullen ze toch nog behoorlijk met kortingen moeten gaan strooien om het park enigzins vol te krijgen.

Waar vind je deze cijfers als ik vragen mag?
B767-300ER
Moderator

In de praktijk worden veel CP boekingen gemaakt in de periode 4 tot 8 weken voor verblijf. Over een paar weken zien deze cijfers er waarschijnlijk weer heel anders uit.
Je ziet ook dat de parken voor de komende 2 weken nagenieg vol zitten en daarna afloopt. Dat komt vanzelf nog wel vol.

Ik verwacht weinig echt goede last minutes deze zomer. Ik denk dat ze die niet nodig hebben gezien deze cijfers. Het strooien waar jij over spreekt zie ik in ieder geval niet gebeuren.
Roy

Bericht door Roy »

Eens, dat is een valide uitleg en verklaard dan een hoop. De last-minutes tot eind juli/begin augustus zijn er al volop, tot een paar weken terug waren de prijzen nog veel hoger.

Waar kun je deze cijfers terugvinden? Vind het wel interessant!
B767-300ER
Moderator

Veel goedkoper? Dan heb ik iets gemist wss. Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen.

Deze cijfers trek ik van CP België af. Ik heb dat eerder al eens uitgelegd.
Ralf

Bericht door Ralf »

Het kan overigens wel dat er nog kortingen komen want je kunt tot 21 dagen voor je aankomstdatum wijzigen. Als inderdaad de zomer het buitenland open gaat dan zijn er veel die hun vakantie bij CP verzetten en naar het buitenland gaan. Ik denk dus dat er last minute nog wel wat te halen valt deze zomer.
Roy

Bericht door Roy »

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 15:15 Veel goedkoper? Dan heb ik iets gemist wss. Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen.

Jep, in sommige gevallen echt veel goedkoper. Bijvoorbeeld bij Port Zelande zijn er cottages die 500 euro of meer goedkoper zijn geworden met de last-minutes die ze onlangs hebben toegevoegd.
B767-300ER
Moderator

Ralf schreef: 16 jun 2021, 15:19 Het kan overigens wel dat er nog kortingen komen want je kunt tot 21 dagen voor je aankomstdatum wijzigen. Als inderdaad de zomer het buitenland open gaat dan zijn er veel die hun vakantie bij CP verzetten en naar het buitenland gaan. Ik denk dus dat er last minute nog wel wat te halen valt deze zomer.
Daarover verschillen we dan heel erg van mening ;)
B767-300ER
Moderator

B767-300ER schreef: 16 jun 2021, 15:15 Veel goedkoper? Dan heb ik iets gemist wss. Ik zie nagenoeg dezelfde prijzen.

Roy schreef: 16 jun 2021, 15:26 Jep, in sommige gevallen echt veel goedkoper. Bijvoorbeeld bij Port Zelande zijn er cottages die 500 euro of meer goedkoper zijn geworden met de last-minutes die ze onlangs hebben toegevoegd.

500 euro ten opzichte van wat? De zwarte prijs op de website of?
Ik zie cottages die goedkoper zijn geworden en cottages due duurder zijn geworden.
Last minutes zijn altijd een wassen neus. Leve yield managment.
Roy

Bericht door Roy »

500 euro minder ten opzichte van de doorgestreepte prijzen. Bij Port Zelande was er lange tijd maar 10 procent korting ten opzichte van de standaard prijzen (terwijl die korting bij andere parken al veel hoger was), nu is dat voor bepaalde periodes in juli opgelopen naar ruim 30 procent. Met de hoge standaard prijzen bij Port Zelande in de zomervakantie kom je dan al gauw op 500 euro of meer extra korting.
B767-300ER
Moderator

Vergeet niet dat de doorhaalprijzen ook gewoon verhoogd worden gedurende het seizoen vordert. Waardoor het verschil groter lijkt.
Niets is wat het lijkt soms. De zwarte doorhaalrpijzen kunenn soms wel honderden euro’s schelen waardoor de korting groter lijkt dan dat ie is.

10% van een doorhaalprijs van 999 is hetzelfde als 30% van een doorhaalprijs van 1299.

Een CP huisje is nooit van de ene op de andere dag honderden euro’s goedkoper. (Uitgezonderd kortingscodes)

Laat je niet beetnemen. Niets is wat het lijkt. Touroperators en vakantieparken zijn koning in het doen geloven van een hoge korting.
De enige juiste manier van vergelijken is het vergelijken van de rode prijzen. Daar zie je het verloop op de enige juiste manier. Enndat heb io van de ene op andere dag voor een gemiddelde 4P cottage nog nooit 500 euro zien dalen (zonder kortingscodes als lentevoordeel, zomervoordeel etc)

Google eens op yieldmanagment.

Verder dwalen we af van het onderwerp. Stel voor om daar weer naar terug te gaan.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Roy schreef: 16 jun 2021, 15:10 Waar kun je deze cijfers terugvinden? Vind het wel interessant!

Hoi Roy,

Uitleg over de bezettingscijfers.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Stefan

Bericht door Stefan »

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 14:16 Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Wij doen eigenlijk dit ook meestal, wij zijn friends dan kun je om 13;00 erin. Ik weet niet als je de afgelopen 3 jaar bij CenterParcs 3 keer geboekt heeft.
B767-300ER
Moderator

Ik ga ervan uit dat je met babybox hebt geboekt Sandra?
Friends icm vervroegde aankomst is dan niet geldig maar vaak is er wel iets mogelijk.

Op EP even regelen met de parkreceptie. Veelal mag je dan op HB er om 12u in.

Vrienden van mij hadden iets soortgelijks afgelopen mei en was toen prima geregeld met de parkreceptie, in dit geval de receptie van HB
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 14:16 Na onze week erperheide in september willen we misschien aansluitend week heijderbos boeken, maar 10.00 er uit en de volgende pas om 15.00 is niet zo handig. Weten jullie of ze hierin meedenken?
Wij hebben dat een keer gehad van HB naar Kempervennen en daar dachten ze goed in mee!
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Allemaal bedankt voor de antwoorden en inderdaad beide via babybox
B767-300ER
Moderator

dylan2001 schreef: 20 jun 2021, 19:34 Allemaal bedankt voor de antwoorden en inderdaad beide via babybox
Gewoon even naar de receptie op EP lopen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

Als dat niet lukt, dan tijdens je verblijf op EP een whatsapp naar HB sturen en vragen wat de mogelijkheden zijn.

De receptie op HB is echt super meedenkend en behulpzaam dus dan komt het zeker wel goed. Hou je ons op de hoogte?
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Ga ik doen bedankt. Net geboekt voor week hb na week ep. Wel op hb de premium (ep is vip) maar prijsverschil tussen premium en vip was 180 euro 🙄

Maar we hebben mooi vooruitzicht in september 2 weken cp en morgen ga ik alleen met mijn zoon paar dagen naar landal vennenbos.
Groetjes Sandra
B767-300ER
Moderator

Veel plezier Sandra.
MSKamp88

Bericht door MSKamp88 »

Weet iemand of Cottage ontbijtpakket tijdelijk niet beschikbaar is? Ik wil dit bijboeken voor onze vakantie 30 juli naar De Eemhof. In de online winkelwagen krijg ik de melding:

"Na controle van de huidige voorraden, blijkt dat het (de) onderstaande artikel(en) niet beschikbaar zijn. Gelieve deze te verwijderen uit uw winkelmandje of deze te wijzigen indien u uw winkelmandje wil bevestigen en betalen

Cottage Ontbijtpakket (volwassene)"

Anders ga ik morgen wel even bellen 8-)
2011: MD
2014: TF
2015: EH
2017: BT, KV
2018: BT
2019: HH, SL
2020: HB
2021: EH
Plaats reactie