Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Desireew

Re: [Center Parcs] Vragen en opmerkingen over boekingen

Bericht door Desireew »

Als er contact word opgenomen met het park voor een boeking. Zit daar nog wel eens wat korting aan. Is het dit is de prijs en daar moet je het mee doen. Zou om de HH gaan.
B767-300ER
Moderator

Bericht door B767-300ER »

Geen verschil.
Soms hebben ze akties als je op het park verblijft en daar je volgende boeking maakt, je geen reserveringskosten betaald. Maar als je nu thuis zit maakt dat geen enkel verschil.
Desireew

Bericht door Desireew »

Dank voor het antwoord. Dacht al zo iets maar ja.
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

EXTRA KORTING NA BOEKING

Indien u een persoonlijke aanbieding heeft gehad juist nadat u een boeking gemaakt heeft, dan is er de mogelijkheid
dat Center Parcs alsnog de korting toevoegt. Center Parcs werkt namelijk met een "terugdraaidatum" voor persoonlijke
acties.

Bron: Facebook Center Parcs.
B767-300ER
Moderator

Ook wij zijn uit ons EDEN huisje gezet.
Wij zouden op 28 juni arriveren op het HB en twee weken verblijven in een 4P VIP EDEN huisje. (2 boekingen van 1 week) Helaas worden deze pas op 2 juli opgeleverd en hadden ze ons daarom 1 van de 2 weken in een 4P VIP EXTRA vernieuwd geplaatst. Ik zag het toevallig in MyCenterParcs toen ik bij de receptie stond (ik verblijf momenteel op HB) met een vraag over deze boeking.

Ik werd bij de receptie keurig geholpen door 2 medewerkers. Aangezien ik geen zin had om tijdens mijn verblijf van 2 weken tussendoor van cottage te moeten switchen hebben we de hele vakantie omgezet naar een 4P VIP EXTRA VERNIEUWD met een gratis cottagenummer naar keuze. Tevens hebben we ons verblijf iets verlengd. We gaan ipv 28 juni nu al op 25 juni naar het park (openingsdag na de parksluiting).

De dames van de receptie waren erg meewerkend. Heb naast de bekende babybox aanbieding nog een extra korting gekregen voor dat weekeinde van 25 tm 28 juni. En daarnaast ook nog eens een earlycheckin, ook al is dat met een babybox aanbieding normaal gesproken niet mogelijk, maar was ter compensatie van het ongemak. (Friends voordelen gelden niet op babybox boekingen). Ook de andere Friendsvoordelen zijn bijgeschreven op de boeking.
Daarbovenop ook nog 60 euro aan Food en Fun vouchers.

Samengevat: ik zou van 28/6 tm 12/7 in een 4P EDEN VIP zitten, en ga nu van 25/6 tm 12/7 in een 4P VIP EXTRA vernieuwd. Tegen een zachte meerprijs en nu met early checkin en activiteiten/foodfun vouchers die je bij Friends krijgt, plus extra vouchers twv 60 euro. Nu maar hopen dat de Horeca geopend is. Kunnen we gratis uit eten.

Als je je open stelt voor een alternatief, is er veel mogelijk bij de receptie. Dat blijkt maar weer eens. We kijken uit naar ons verblijf. Op de vraag waarom ik niet persoonlijk ben geinformeerd, kreeg ik ook een duidelijk antwoord:

De wijziging was in Peer gemaakt (CP Hoofdkantoor)
De wijziging wordt doorgevoerd, en daarmee zichtbaar in mycp.
Daarna kom je op een bellijst terecht en wordt je met een paar dagen gebeld om de mogelijkheden van de wijzigingen te bespreken.
Zodra de mogelijkheden zijn besproken en je accoord bent, wordt de boeking definitief aangepast.
Indien er om wat voor reden dan ook niet gebeld kan worden, wordt er een mail gestuurd. Dit gebeurd met name als de wijziging zeer kort op de aankomstdat ligt.
Ik was op 21/4 bij de receptie en de wijziging was op 20/4. Waarschijnlijk was ik 21/4 sowieso gebeld.

Al met al ben ik tevreden.
dylan2001

Bericht door dylan2001 »

Net als bij ons dus een keurige oplossing.
B767-300ER
Moderator

Ja absoluut. Dat ervaar ik overigens altijd wel.
Mits je je open stelt voor een oplossing.
Ralf

Bericht door Ralf »

Klopt helemaal. CP boekt een cottage om maar weet niet de reden waarom jij voor die speciale cottage hebt gekozen. Sommigen zijn blij met de upgrade en sommigen niet. Neem daarom altijd contact op en leg je verhaal uit. CP zoekt altijd naar een oplossing maar ga niet vantevoren al dingen eisen. Dat helpt niet.
B767-300ER
Moderator

Ik ben echt fantastisch geholpen Ralf
Ik twijfelde al een beetje over het omboeken maar aangezien CP dat deels al deed kon ik er mooi “gebruik” van maken.
Ralf

Bericht door Ralf »

Leuk feitje:

De meeste weten wel dat er een verschil in prijs zit tussen de verschillende sites van CP (.nl .be)

Voor een 8 persoons Vip eden bij de Kempervennen van vrijdag 30 april tot vrijdag 7 mei:

NL €2799,- (hier komt nog €29,50 reserveringskosten bij)
BE €2249,- (dit is inclusief reserveringskosten in België)

In Nederland is dit de landelijke mei vakantie en in België is er geen vakantie.
Geeft maar aan dat je zeker moet vergelijken. (houdt er nu met corona wel rekening mee dat je wel met de regels van het desbetreffende land te maken hebt)
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

B767-300ER schreef: 22 apr 2021, 12:09 Ik ben echt fantastisch geholpen

Mijn ervaring met de receptie ( guestrelations) van Het Heijderbos is ook goed, echt meedenkend en blijkbaar doen ze het daar echt goed want ook op Facebook post iemand zijn goede ervaring.

Facebookbericht op de pagina van Het Heijderbos.

Vandaag contact gehad met dit park om een probleempje op te lossen. Ik ben geholpen door Audrey en dit heeft zij heel goed gedaan. Wat een mooi voorbeeld van klantvriendelijkheid, geduld en meedenken. Het probleempje is naar volle tevredenheid opgelost. Mijn complimenten.
quincyj1998

Bericht door quincyj1998 »

Audrey Doet altijd perfect werkt. Voor ons ook een paar keer dingen opgelost. Of geboekt.
B767-300ER
Moderator

Geen idee of ik Audrey had. Kon haar voornaam niet lezen.
Highlander71

Bericht door Highlander71 »

Goedemiddag,

Wij hebben voor de periode van 12 t/m 23 juli dit jaar een 6 persoons cottage geboekt in het Meerdal.
In 1e instantie zouden we met zijn 4-en gaan, maar de vriendin van mijn zoon gaat ook mee.
Dus met zijn 5-en, is dit tijdens het aanmaken van de e-ticket( 10 dagen voor vertrek) gewoon aan te passen? ( dit ivm. Extra zwemkaartje).
UIteraard ervan uitgaande dat zwemmen dan eventueel weer mogelijk is.

Bedankt.
Snakedockter

Bericht door Snakedockter »

Volgens mij moet je dit nog aanmelden van te voren bij het contact centrum.
B767-300ER
Moderator

Highlander71 schreef: 26 apr 2021, 16:43 Goedemiddag,

Wij hebben voor de periode van 12 t/m 23 juli dit jaar een 6 persoons cottage geboekt in het Meerdal.
In 1e instantie zouden we met zijn 4-en gaan, maar de vriendin van mijn zoon gaat ook mee.
Dus met zijn 5-en, is dit tijdens het aanmaken van de e-ticket( 10 dagen voor vertrek) gewoon aan te passen? ( dit ivm. Extra zwemkaartje).
UIteraard ervan uitgaande dat zwemmen dan eventueel weer mogelijk is.

Bedankt.
Dit kan voor een zwembadkaartje en toeristenbelasting alleen door een boekingswijziging door te geven.
Bij inchecken wordt dit niet verwerkt.
Stefan

Bericht door Stefan »

Zijn de ing caduebonen ook geldig in de meivakantie volgend jaar?
B767-300ER
Moderator

Stefan schreef: 27 apr 2021, 18:50 Zijn de ing caduebonen ook geldig in de meivakantie volgend jaar?
Zie hier de complete voorwaarden:

https://www.ing.nl/punten/productdetail/1000699
B767-300ER
Moderator

Jeje schreef: 29 apr 2021, 19:00 Jammer dat ze niet gelijk de buitenzijde aangepakt hebben... op sommige delen lijkt het wel een strafkamp qua uitstraling
.. we hebben rond gelopen deze week maar vind het onvoorstelbaar dat ze voor sommige huisjes meer dan 3000 per week durfen te vragen.... echt niet normaal die prijzen.... en zeker de prijs/kwaliteit is volledig uit verband getrokken... huisje waar wij zitten gaat 3700 per week kosten... absurd in mij ogen
Vraag en aanbod bepalen de prijs. Leve corona.

Kleine sidenote is wel op zijn plaats overigens. Genoemde prijs van 3700 is alleen met kerst en oud en nieuw van toepassing. Maar daar komen nog wel zat kortingsakties voor. Zie hieronder het prijsoverzicht.

De 4P EDEN variant waar ik voor boekte in juli kost me 1500 voor 2 weken. 190 pp per week. Gewoon een kwestie van goed zoeken, wachten en toeslaan op het juiste moment.

3700 zal ik never betalen.
De opmerking van het strafkamp negeer ik maar.

60FCD38C-F8C5-4836-9104-3A2CE643D0FB.png

08ECDAD2-1514-47BA-BD96-2D0B61E965FB.png

A1244094-9DF0-41E9-91A9-8AA6CD24DF65.png

73C027DC-C55B-4249-A4F1-6510FBB1602D.png

ED43EF95-0384-49E3-AA4C-F21A953074A0.png

8C9B4B51-6C37-44F7-BF8F-7FC9FDC40E6C.png

21D8657A-1D6F-4B58-8A1D-7F45DB92BA1A.png
Sid

Bericht door Sid »

Persoonlijk vind ik de prijzen soms ook absurd hoog, zeker in de schoolvakanties. Desondanks kan je met goed zoeken vaak wel wat goedkoperers vinden door bv te boeken via België of Duitsland. Zomervakantie heb ik ook geboekt via Duitsland en scheelde me toch 125 Euro met Nederland. Buiten de schoolvakanties loont het gewoon om ruim op tijd te boeken of via bv de link gegeven in het andere topic voorzien van 40/50 procent korting. Vaak is het juiste moment afwachten wel een dingetje. Vorig jaar zaten we op de.Limburgse Peel. Letterlijk 1 week nadat ik geboekt had (Premium) kwamen de VIPS voor nagenoeg dezelfde prijs in de aanbieding......... :lol:
Jolandake1969

Bericht door Jolandake1969 »

Limburgse peel heb je toch geen premium???
Met vriendelijke groet, Jolanda :)
2021* EH-EP
2019* LP-VM
2018* HB-LP
2017* HH-LB-MD
2016* KV
2015* HB-EH
2014* EP-MD-HH-MD
B767-300ER
Moderator

Limburgse Peel heeft inderdaad geen cottages in het Premium segment.
Sid

Bericht door Sid »

Nee, dat klopt. Ik was mis, boek eigenlijk altijd Premuim maar dat hebben ze daar niet. Daar hebben ze inderdaad enkel comfort en VIPS maar je snapt mn punt denk ik wel . :lol:
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

Hallo allemaal, ik ben een poging aan het wagen om via de baby box pagina een verblijf op Heijderbos te boeken, maar ik krijg steeds een fout melding. Het lijkt beschikbaar, ik kan em boeken en inloggen. Dan kies ik mijn voorkeuren zoals early check in enz en als ik dan verder wil dan krijg ik een foutmelding. Weet niet of dit bericht in het goeie topic staat maar kon eigenlijk niet vinden waar ik dit kon plaatsen.
Bedankt voor het meedenken alvast
B767-300ER
Moderator

Early checkin is het probleem in deze.
Bij babybox boekingen heb je geen recht op friends en dus geen early checkin. Als je die niet aanklikt kan je wel boeken.

Foutmelding in de trend van “service not excist” oid.
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

B767-300ER schreef: 01 mei 2021, 21:15 Early checkin is het probleem in deze.
Bij babybox boekingen heb je geen recht op friends en dus geen early checkin. Als je die niet aanklikt kan je wel boeken.

Foutmelding in de trend van “service not excist” oid.
Dank je, ga ik het opnieuw proberen. Verschil in prijs is dermate interessant dat we het ook zonder de Friends voordelen. Hoe zit het met voorkeursligging? Is dat gratis of betaald?
B767-300ER
Moderator

Betaald. 33 eur.
Dat soort voordelen gelden jiet met de babybox. De kale huurprijs is dan wel aanzienlijk lager. Wij zijn meestal het goedkoopste uit met de babybox. En dat scheelt zoveel dat het de meerprijs voorkeur nog steeds verantwoord.
Joyce109

Bericht door Joyce109 »

B767-300ER schreef: 01 mei 2021, 22:03 Betaald. 33 eur.
Dat soort voordelen gelden jiet met de babybox. De kale huurprijs is dan wel aanzienlijk lager. Wij zijn meestal het goedkoopste uit met de babybox. En dat scheelt zoveel dat het de meerprijs voorkeur nog steeds verantwoord.
Bedankt voor de uitleg.
Met alle "acties" race/baby box enz raak je af en toe het overzicht kwijt
B767-300ER
Moderator

Gelukt nu?
B767-300ER
Moderator

Zojuist mail gehad van CP dat mijn vakantie op HB is geannuleeerd vanwege parksluiting. Kennelijk is het dus toch niet klaar op het moment van aankomst. Er zijn mij via de mail meerdere opties geboden. Eens kijken wat we gaan doen.
Janneke91

Bericht door Janneke91 »

B767-300ER schreef: 04 mei 2021, 17:40 Zojuist mail gehad van CP dat mijn vakantie op HB is geannuleeerd vanwege parksluiting. Kennelijk is het dus toch niet klaar op het moment van aankomst. Er zijn mij via de mail meerdere opties geboden. Eens kijken wat we gaan doen.
O wat balen! Jullie konden toch juist eerder komen?
B767-300ER
Moderator

Hoi Janneke

Inderdaad. Gelukkig een mail gehad dat een en ander op een misverstand berust en dat ik 25 juni om 12.00 uur kan inchecken.....
jover

Bericht door jover »

Wij willen dit najaar met een groep van 16 personen voor een weekendje naar De Panne. We zullen hiervoor twee huisjes moeten boeken. We willen wel 100% zeker zijn dat beide huisjes naast elkaar liggen. Waar deze op het park liggen is ons gelijk, als ze maar samen zijn. Hoe kunnen we dit het best aanvragen? Twee maal voorkeurligging is een mogelijkheid, maar dit is toch vrij duur voor enkel de garantie dat ze bij elkaar liggen. Is er ook een andere en goedkopere manier?
B767-300ER
Moderator

Telefonisch boeken.
De voorkeurkosten voor beide cottages zijn dan 44 eur tezamen en de boekingen staan aan elkaar gekoppeld. Dus als de een wordt verplaatst, de ander ook.

Goedkoper gaat dat je niet lukken. Je moet toch echt een voorkeur opgeven en dat kost centjes.
jover

Bericht door jover »

Dat is duidelijk. Bedankt voor je snelle reactie.
Ralf

Bericht door Ralf »

LET OP:

Als je boekt voor een last minute voor komend weekend, midweek of week met vertrek op maandag let dan op dat het maandag 24 mei 2e pinksterdag is. Je kunt gewoon een weekend boeken van vrijdag tot maandag maar ook van vrijdag tot dinsdag. Het kan zelfs zijn dat dinsdag vertrekken goedkoper is dan op maandag al vertrekken.
Maandag 2e pinksterdag kan NIET als aankomstdag geboekt worden voor een midweek en ook niet voor een week. Let hier dus ook op.
bianca

Bericht door bianca »

Wij gaan binnenkort naar de Eemhof en we hebben de early check in, nu is mijn vraag mag je ook echt om 13.00 in je cottage? Heb je fotoverzoekjes voor de Eemhof dan hoor ik dat graag!!!!
CP_Boeker

Bericht door CP_Boeker »

Wij gaan deze zomer naar Villages Nature en vroeg me af of we bij het boeken van Disneyland tickets korting krijgen; aangezien we in het park verblijven?

Ben er 2 jaar geleden geweest en toen kon je Disney tickets boeken in de CP app. Alleen herinner ik me de prijzen niet meer (en niet terug te vinden) + nu lijken er geen tickets te boeken via CP.
Ralf

Re: [Center Parcs] Vragen beantwoord binnen 24 uur

Bericht door Ralf »

bianca schreef: 20 mei 2021, 19:08 Wij gaan binnenkort naar de Eemhof en we hebben de early check in, nu is mijn vraag mag je ook echt om 13.00 in je cottage? Heb je fotoverzoekjes voor de Eemhof dan hoor ik dat graag!!!!
Ja bij een early check inn mag je al om 13 uur met de auto naar de cottage en mag je er ook al in.
B767-300ER
Moderator

bianca schreef: 20 mei 2021, 19:08 Wij gaan binnenkort naar de Eemhof en we hebben de early check in, nu is mijn vraag mag je ook echt om 13.00 in je cottage? Heb je fotoverzoekjes voor de Eemhof dan hoor ik dat graag!!!!
Zoals Ralf zegt inderdaad. Het bandje geeft vanaf exact 1300 toegang tot de cottage.

Veel plezier alvast.
bianca

Bericht door bianca »

Top, dank je Ralf voor je reactie.
B767-300ER
Moderator

CP_Boeker schreef: 20 mei 2021, 19:14 Wij gaan deze zomer naar Villages Nature en vroeg me af of we bij het boeken van Disneyland tickets korting krijgen; aangezien we in het park verblijven?

Ben er 2 jaar geleden geweest en toen kon je Disney tickets boeken in de CP app. Alleen herinner ik me de prijzen niet meer (en niet terug te vinden) + nu lijken er geen tickets te boeken via CP.
Zou het kunnen dat er nu geen tickets te koop zijn omdat Disneyland gesloten is? Zomaar een gedachte hoor ik heb geen idee verder.
CP_Boeker

Bericht door CP_Boeker »

B767-300ER schreef: 20 mei 2021, 19:28 Zou het kunnen dat er nu geen tickets te koop zijn omdat Disneyland gesloten is? Zomaar een gedachte hoor ik heb geen idee verder.

Zou kunnen, alleen kan je via de Disney site wel al gewoon tickets boeken voor die datum.
B767-300ER
Moderator

Het was ook maar een hersenspinsel :mrgreen:
Wellicht VN even benaderen via whatsapp?
Heijderbos1

Bericht door Heijderbos1 »

Nieuw met betrekking tot de prijzen:

https://www.ad.nl/geld/vakantieparken-l ... ~a94819ab/

Centerparcs wordt als voorbeeld gebruikt in dit artikel.

Omdat we regelmatig gaan houdt je er al rekening mee, maar ik vind het positief dat we straks een eindprijs krijgen voordat we boeken.
B767-300ER
Moderator

Tel er altijd 65 eur per week bij op. 30 reservering en 40 toeristenbelasting. Als ik een voorkeur wil dan tel ik er 100 bij. Komt altijd goed uit.

Opzich houden ze zich wel aan de wet, zij het op het randje. Op pagina 1 staat namelijk meteen bij de prijs wat er nog bijkomt aan verplichte kosten. En daarmee precies op het randje van de wet.

Mooier zou zijn als het in de oranje prijs meteen zit. Maar ach bij de volgende stap als je je gezelschap invoert zie je het wel meteen staan. Ik heb nooit gezien dat de prijs zich daarna nog aanpast als je geen verdere opties selecteerd.
Zover ik weet wordt de hele ict structuur het komende jaar vervangen. Dan zal dit wellicht meteen meegenomen worden.
Ralf

Bericht door Ralf »

Een simpele oplossing zou zijn dat CP de prijs laat zien van een "volle" cottage. Dus de prijs van een 4 persoons cottage de prijs voor 4 personen inclusief bedlinnen, toeristenbelasting en reserveringskosten. Als je met minder gaat gaat er iets van de prijs af. Dat vind ik persoonlijk de meest nette oplossing.
bianca

Bericht door bianca »

Ik wil mijn eticket gereed maken via de centerparcs app maar dit lukt niet omdat ik de aankomsttijd moet aangeven maar daar kan ik niks invullen. Het vakje blijft leeg hebben meer mensen dit? :roll:
Snakedockter

Paar weken geleden ook last van gehad, lijkt een bugg in de app. Je kan dit het beste even doen via de website.
Laatst gewijzigd door Snakedockter op 26 mei 2021, 16:22, 1 keer totaal gewijzigd.
B767-300ER
Moderator

Bianca

Kan helaas niet testen. Probeer het anders eens via mycp? Lukt het daar wel?

In april lukte het mij nog prima via de app.
B767-300ER
Moderator

Ralf schreef: 26 mei 2021, 15:15 Een simpele oplossing zou zijn dat CP de prijs laat zien van een "volle" cottage. Dus de prijs van een 4 persoons cottage de prijs voor 4 personen inclusief bedlinnen, toeristenbelasting en reserveringskosten. Als je met minder gaat gaat er iets van de prijs af. Dat vind ik persoonlijk de meest nette oplossing.
Of gewoon zoals in Belgie en Duitsland...
bianca

Bericht door bianca »

Ik heb het nu via de computer gedaan, daar hoefde ik geen tijd in te geven. Het is gelukt in ieder geval, moet ik het dan nog uitprinten? Want via de centerparcs app krijg ik de e-ticket niet geopend.

bianca schreef: 26 mei 2021, 16:09 Ik wil mijn eticket gereed maken via de centerparcs app maar dit lukt niet omdat ik de aankomsttijd moet aangeven maar daar kan ik niks invullen. Het vakje blijft leeg hebben meer mensen dit? :roll:

Snakedockter schreef: 26 mei 2021, 16:22 Paar weken geleden ook last van gehad, lijkt een bugg in de app. Je kan dit het beste even doen via de website.
B767-300ER
Moderator

Je moet idd dan wel wen printje mee. Of het eticket op je mobiel opslaan als bv een pdf of jpg
bianca

Bericht door bianca »

Dank je
B767-300ER schreef: 26 mei 2021, 17:04 Je moet idd dan wel wen printje mee. Of het eticket op je mobiel opslaan als bv een pdf of jpg
Snakedockter

Volgens mij is de QR code 10 dagen hoor je verblijf zichtbaar in de cp app
Plaats reactie