Welkom op Center Parcs Informatie, hét Center Parcs Fan Forum van nu, verrassend vernieuwend!

[Center Parcs] Park & cottageplattegronden

Voor alle algemene Center Parcs informatie
Plaats reactie
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Op de meeste parken krijg je een parkplattegrond bij aankomst waar vroeger ook de activiteiten met de tijden per dag opstonden.
Nu is het alleen nog de parkplattegrond en voor de activiteiten moet je tegenwoordig in de Center Parcs app kijken.

Op sommige parken krijg je een klein boekje met in het midden de parkplattegrond. Wij kregen dit boekje op Het Heijderbos,
De Vossemeren en Bispinger Heide.

HET PARKINFORMATIEBOEKJE MET PARKPLATTEGROND OP BISPINGER HEIDE

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
chatzmann

Re: [Center Parcs] Park & cottageplattegronden

Bericht door chatzmann »

Bijgaand alle plattegronden van de vernieuwde cottages op de Erperheide, alleen de Dieren in het Bos Cottage ontbreekt nog.
EP 2p Appartement
EP 2p Appartement
EP 2p VIP
EP 2p VIP
EP 3p Appartement
EP 3p Appartement
EP 4p Comfort
EP 4p Comfort
EP 4p Premium
EP 4p Premium
EP 4p VIP
EP 4p VIP
EP 4p Pony
EP 4p Pony
EP 4p Mindervalide
EP 4p Mindervalide
EP 5p Comfort
EP 5p Comfort
EP 5p Premium
EP 5p Premium
EP 5p Pony
EP 5p Pony
EP 6p VIP
EP 6p VIP
EP 8p Premium
EP 8p Premium
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 4xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBS - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 2xVM - 4xEP - 4xVB - 2xLB - 4xBH
Tom...

Bericht door Tom... »

Heel leuk om de plattegronden zo onder elkaar te zien, mooi! Alleen zonde dat de verbouwing op EP echt alleen maar een vernieuwing van wat er al was is. Die cottages zijn zo minimaal, ik snap echt niet dat ze op een park dat zolang geen opknapbeurt heeft gehad, niet meteen de boel goed aanpakken...

Met 5 personen 1 toilet delen, dat ook nog eens op de badkamer is, is écht niet meer van deze tijd. Een apart toilet, een entreehal en wellicht zelfs een tweede badkamer en toilet zijn in 2020 echt geen overbodige luxe.

Dan laten ze soms een kamer helemaal leeg, maak daar dan of een hal of een apart of tweede toilet. Ik bel wel blij met de inloopdouches ipv de badkuipen!

En wie verzint die mini bankstellen?! Je hebt met zo’n chaise longue deel niet eens een normale zitplek voor alle 4 de personen...

Het zal zeker mooi worden, maar ik ben echt teleurgesteld in de minimale veranderingen naar de moderne tijd...
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Zeker, heel leuk om de plattegronden zo onder elkaar te zien, heel overzichtelijk :D .
Nogmaals bedankt chatzmann voor het plaatsen van de cottageplattegronden!

Ik vind het ook jammer dat ze de boel niet grondig aanpassen naar de moderne maatstaven
zoals een apart tweede toilet en een aanbouwtje zodat je niet gelijk in de cottage staat.
Maar het zal wel weer een geldkwestie zijn. Maar wie weet tovert Center Parcs nog iets uit
de hoge hoed, we blijven het volgen!
Ralf

Bericht door Ralf »

Misschien een tip voor Niels.
Maak hier een nieuw topic van want dit topic heet plattegronden 😉🤣🤣
B767-300ER

Bericht door B767-300ER »

Gedaan. Krijg alleen de titel nog niet gewijzigd.
Waarschijnlijk heb ik daar de rechten weer niet voor.
Mariette kan jij de titel van dit topic wellicht wel aanpassen, mij lukt het niet :mrgreen:
B767-300ER

Re: [Center Parcs] Reacties op verbouwingen / investeringen in de CenterParcs Parken

Gelukt (met een enorme omweg!)
B767-300ER

Discussie die hieronder stond over de verschillende investeringen van CP is afgesplits.
Laatste twee berichten hierboven zijn ook gekopieerd naar het nieuwe topic omwille van de leesbaarheid.

Discussie vind je hier:

viewtopic.php?f=45&t=226
markieanta

Bericht door markieanta »

Mariëtte, ik zag dat jij een mooi boekje van Bispinger Heide had ontvangen de laatste keer, wij hadden helemaal niets meer, geen plattegrond, geen informatieboekje, geen enquete over de schoonmaak van het huisje, helemaal niets meer.
B767-300ER

Heb je alleen de sleutels gekregen bij de check-in dan?
Enquete ligt op de meeste parken in het huisje.
markieanta

Ik heb sleutels gekregen, zwemkaartjes, een parkeerkaartje, de bispinger kaart, een foldertje van een grote bbq, maar die deden ze toen niet meer en een handleiding in het Duits om de zwemmomenten te reserveren via de duitse dagje cp site. Geen folder van de supermarkt, geen info over de bezorgservice, helemaal niets. En ook de enquete lag niet in de cottage.
B767-300ER

De folder van de supermarkt en de enquete hoort in de cottage te liggen en wordt bijgehouden door de schoonmaak. Zou ze het expres niet neergelegd hebben omdat de schoonmaak onvoldoende was? Je gaat het bij a denken.

Van de bezorgservice wordt niets vespreid. Vreemd dat je het boekje niet gehad hebt. Hoort er wel tussen te zitten bij de sleutels.
markieanta

Ik zou het haast vermoeden ja, nu zijn we momenteel een topic aan het vervuilen en dat is natuurlijk niet de bedoeling. Maar dat viel me laatst ook al op met de friends lijn, als ze je goed helpen willen ze daarna dat je ze een cijfer geeft, als het geen goed gesprek is, duwen ze de verbinding snel weg zodat je die enquête niet kunt doen.
chatzmann

[Center Parcs] Plattegrond Meerdal

Bericht door chatzmann »

Ik weet dat de huidige lay-out van Het Meerdal door de jaren heen is opgebouwd. Begon met wat nu zones 2, 3, 4 en 5 zijn. Begin jaren '80 zijn de huisjes in zone 7 en 8 gebouwd (gelijktijdig met dezelfde soort op de Kempervennen), vervolgens de toen 8-persoons, nu 6-persoons huisjes in zone 1 en tenslotte de 8 persoons in zone 9. Nu is er een klein gedeelte van zone 3 achter de opvangvolière dat ook 8-persoons huisjes bevat (deels gelijk aan zone 1 (MD037) en deels gelijk aan zone 9 (voornamelijk nu 6-persoons VIP). Vroeger kwam ik als klein kind vaak op Het Meerdal en heb daar heel wat zoete jeugdherinneringen liggen. Een ding houd me echter al langer bezig. In mijn beleving stonden er vroeger andere type huisjes in het stukje zone 3 dat ik bedoel. Ik dacht zelfs 1 of 2 die uniek waren. Ik kan echter geen oude plattegronden vinden die me daarin kunnen bevestigen of niet. Is iemand die dat weet of echt oude parkplattegronden van het Meerdal heeft?

Afbeelding
8xEH - 6xHB - 3xKV - 12xMD - 4xHH - 2xLH - 2xZV - 3xBS - 3xSL - 2xHE - 1xBT - 2xVM - 4xEP - 4xVB - 2xLB - 4xBH
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Hoi chatzmann,

Dit is de oudste parkplattegrond die ik heb en is van 1985.

Afbeelding

Afbeelding
B767-300ER

In zones 2,3,4 en 5 zie je huisjes welke echt als eerste zijn gebouwd. Deze hebben grotere bakstenen als de andere huisjes. Ik meen alleen zone 5 en 2. 3 en 4 weet ik ff niet zeker uit mijn hoofd.
Er zijn ook al huisjes gesloopt in zone 6. Deze waren hetzelfde als de oudere huisjes die je vind in “600-laag” nummering.

Ik was voor het forum bezig om per park per cottage de bouwjaren en bijzonderheden in kaart te brengen en te publiceren, en ook hoe de cottage in verloop van jaren is verbouwd of zelfs vab type is veranderd. Het laatste jaar heb ik daar vanuit diverse bronnen informatie vandaan verzameld. Deze huisjes in zone 6 staan daar ook op.
chatzmann

Bericht door chatzmann »

Dank! Dit verduidelijkt veel....het was de camping :-) en vlak voor de roze huisjes, dezelfde als wat nu zone 1 is staan nog twee rode, niet genummerde huisjes. Dank je wel, leuk om dit nog eens te zien. Net als de parkeerplaats met de kleuren. Kreeg je een corresponderende sticker vsn voor op je auto. Moest je de auto daar parkeren.
chatzmann

Bericht door chatzmann »

B767-300ER schreef: 24 feb 2021, 19:47 In zones 2,3,4 en 5 zie je huisjes welke echt als eerste zijn gebouwd. Deze hebben grotere bakstenen als de andere huisjes. Ik meen alleen zone 5 en 2. 3 en 4 weet ik ff niet zeker uit mijn hoofd.
Er zijn ook al huisjes gesloopt in zone 6. Deze waren hetzelfde als de oudere huisjes die je vind in “600-laag” nummering.

Ik was voor het forum bezig om per park per cottage de bouwjaren en bijzonderheden in kaart te brengen en te publiceren, en ook hoe de cottage in verloop van jaren is verbouwd of zelfs vab type is veranderd. Het laatste jaar heb ik daar vanuit diverse bronnen informatie vandaan verzameld. Deze huisjes in zone 6 staan daar ook op.
Tof daar ben ik wel heel benieuwd naar. De gesloopte huisjes uit zone 6 zie ik ook inderdaad ook de oude plattegrond. Daar liggen nu de tennisbanen. Wel bijzonder want bij mijn weten sloopt centerparcs zelden cottages
B767-300ER

CP sloopt inderdaad zelden huisjes. Deze waren gesloopt voor uitbreiding van het centrum en sport inderdaad. De Indoor Tennis en de Bowling zitten daar nu vlgs mij.
Het gaat om de huisjes die op de plattegrond van Mariette staan tussen faciliteit 6 en faciliteit 25.
B767-300ER

Ik verwacht binnen een paar maanden het projectje afgerond te hebben en dan zal ik het op het net plaatsen. Het was iets meer werk dan ik dacht.
Daarbij heb ik nog een leven naast CP. :mrgreen:
Ralf

Bericht door Ralf »

Hoi iedereen,

Ik heb mijn site aangepast en aangevuld.
Er is nu een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd per persoon en een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd per park. Doordat alles makkelijk onder elkaar staat kun je sneller de cottage vinden die bij je past.
Binnenkort komt er nog meer informatie waardoor je makkelijker kunt zoeken. Ik houd jullie op de hoogte.

Neem een kijkje door op onderstaande link te klikken.
NIEUWE WEBSITE
Voor een overzicht van alle cottage plattegronden gesorteerd op aantal personen en per park ga naar:
Https://www.cpcp.nl
B767-300ER

Op FB kwam de vraag voorbij over de indeling van de 4p VIP EXTRA cottages op het HB.
Op de CP website is daar geen plattegrond van aanwezig. Ikzelf heb een beetje gefreubeld.

Voor de liefhebber:

Slaapkamer 1: Tweepersoonstopper op de boxspring, tweede tv
Slaapkamer 2: Iets ruimer, met name in de toegang, en daardoor ideaal voor babybed
Badkamer 1: Met douche en wastafel
Badkamer 2: Met bad en Dubbele wastafel. (douche in bad)

Plattegrond:

4p VIP.jpg
Mariëtte
Eigenaar en Beheerder

Bericht door Mariëtte »

Wow, geweldig Niels, dank je wel voor het maken van de cottageplattegrond van een VIP Extra, Het Heijderbos :D .
Tom...

Bericht door Tom... »

Oeh wat gaaf! Dank je voor het freubelen, ik merk dat ik zelf een beetje kwijt ben welke types op welke parken zijn, door alle nieuwe verbouwingen.

Zo'n plattegrond is meer dan welkom! Erg dat CP die niet als apart type verhuurt, dat zou het allemaal een stuk duidelijker maken. Maar gelukkig kan Niels freubelen, haha, dank je wel!
Plaats reactie